Äiti, kysy minulta jos et jotakin tiedä!

Anonyymi-ap

Pieni poika oli ollut koulussa puoli vuotta, Hän sanoi äidille: "Äiti, jos sinä et jotakin tiedä, kysy minulta, minä tiedän."

Pienet lapset voivat kokea, että heillä on paljon tietoa ja ymmärrystä oltuaan koulussa joitakin kuukausia. Tämä on siis joskus havaittavissa pienissä lapsissa. Mutta tämä tapahtuu usein myös hengellisissä lapsissa, siis Jumalasta syntyneissä Jumalan lapsissa. He ovat kokeneet pelastuksen voimakkaasti ja he ovat saaneet Jumalalta paljon tietoa ja ymmärrystä Sanasta ja hengellisistä asioista hyvin lyhyessä ajassa. He ovat kasvaneet hengellisestä vauvasta hengelliseksi 8 -vuotiaaksi lapseksi. He voivat ryhtyä opettamaan vanhoja uskovia ajatellen, että heillä on enemmän tietoa ja ymmärrystä hengellisistä opeista kuin vanhalla "kuivalla" uskovalla. Tämä on tietysti hengellistä ylpeyttä.

Olin kerran käymässä eräässä seurakunnassa. Keskustelin eteisaulassa erään teinitytön kanssa eräästä Raamatun opista. Hetken kuluttua hän osoitti viereisellä penkillä istuvaa nuorta miestä ja kehotti minua menemään puhuttelemaan häntä. Hän sanoi, että tuo mies on lukenut paljon Raamattua ja tietää kaiken Raamatusta. Tyttö koki, ettei hän itse kykene keskustelemaan minun kanssani koska häneltä puuttui Raamatun tuntemus.

Minä hämmästyin tytön todistusta. Onko todella tuo nuori mies, n.23 -vuotias, niin perehtynyt Raamattuun, että hän tietää KAIKEN Raamatusta. Minulle heräsi mielenkiinto tuollaista Raamattu professoria kohtaan. Eihän luonnollinen ikä todista uskovan tiedon ja ymmärryksen tasoa. Ehkä hän on ollut uskossa koko ikänsä ja lukenut paljon Raamattua, saanut Pyhän Hengen ja todella on sisällä Raamatun ilmoituksessa? Menin puhuttelemaan häntä.

Olin varma siitä, että hän nauraa tytön sanalle ja dementoi väitteen suuresta tietämyksestään ja sanoo, ettei hän tiedä Raamatusta kuin vähän. Mutta hämmästyksekseni hän vahvisti tytön todistuksen ja sanoi tietävänsä kaiken Raamatusta. Kysyin häneltä kuinka kauan hän on ollut uskossa. Hän vastasi: "Kuusi kuukautta". Kysyin sitten onko hän lukenut paljon Raamattua. Siihen hän vastasi, että hän on lukenut Raamatun kannesta kanteen ja että siksi hän tietää kaiken Raamatusta. Hän jopa kehotti minua esittämään hänelle kysymyksiä Raamatusta, jos minä tahdon saada tietoa.

Keskustelimme vähän aikaa jostakin hengellisestä opista. Huomasin, ettei hän käsitä aiheesta mitään. Mutta minä en nolannut häntä vaan rohkaisin jatkamaan Raamatun lukemista ja niin kasvamaan uskossa
ja Jumalan Pojan tuntemisessa.

Joku voisi ajatella miehen teeskennelleen ja pilailleen, siis näytelleen kaikkitietävää oppinutta miestä. Mutta minä totesin, että hän oli tosissaan, tai hän oli erittäin hyvä näyttelijä. Joku on sanonut, että mitä enemmän Raamattua on lukenut, ja mitä enemmän on tietoa, sitä vähemmän kokee itse tietävänsä.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kohta tuomen poika pellaa luottin poikaa vattaan - tullee mielenkiintonen matti.
      Net meinaa, että luotti voittaa, tait nähä kuinka tättä nyt käy.
      Vai kuka meinaa? - no tietenki Bet365

    • Anonyymi

      Kyllä nykynuoret on usein paljon viksumpia kuin sellaiset vanhat setämiehet, jotka luulevat tietävänsä kaiken, Raamatusta.

      LS

      • Anonyymi

        Sulle viksuus mitataan lepsulla löpölaarisella korvasyyhyisellä asenteella Jumalan ilmoitusta kohtaan?

        Selef Urge


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulle viksuus mitataan lepsulla löpölaarisella korvasyyhyisellä asenteella Jumalan ilmoitusta kohtaan?

        Selef Urge

        Ja sulle kermavaahtohernekeitolla. :)

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja sulle kermavaahtohernekeitolla. :)

        LS

        Yäk. Just ni,hernekeittoa hanpurilaiseen...laitto viimeksi eikä edes ymmärrä että siinä olisi jotakin outoa


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Yäk. Just ni,hernekeittoa hanpurilaiseen...laitto viimeksi eikä edes ymmärrä että siinä olisi jotakin outoa

        Lihapiirakkaan laitoin sakeaa hernekeittoa. Sopi hyvin lihapiirakan ym. kanssa.

        Tänään söin kanaa ja Hook siipikastiketta sen kanssa.

        Syötyäni kaadoin lautaselle siipikastikkeeseen suolapähkinöitä.

        Suolapähkinät maistuivat paremmilta. Suolapähkinöitä siipikastikkeeseen sotken ja annan marinoitua 2 vrk. Tuli maistellessa sellainen ajatus että voisi toimia.Chilijauhetta, persiljaa, valkosipulinkynsiä marinaattiin myös. Joo, testataan se ensi viikolla.

        Kovanaama,

        Selef Urge


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe