Kun ei enää jaksaisi

Anonyymi-ap

Sairastan parantumatonta syöpää ja käyn jatkuvasti hoidoissa. Mun pitäis tavallaan olla tyytyväinen, sillä vakavasta taudista huolimatta olen pystynyt käymään töissä ja arki sujuu jollakin tavalla. Syöpähoidoilla on myös ollut sen verran vastetta, ettei tauti ole edennyt.

Mutta aina välillä tulee tällaisia masennuskohtauksia kuin nyt. Suomeksi sanottuna vituttaa, kun koko ajan on jotain vialla. Ns. normaali olo ei ole milloinkaan, vaan aina sattuu johonkin, tuntee olonsa kipeäksi tai on paha olo. Jos ei muuta, niin pienikin fyysinen rasitus pistää puuskuttamaan voimakkaasti, Nyt viimeisimpänä suun haavaumat ovat tehneet syömisestä todella vaikeaa.

En jotenkin enää jaksaisi. Hoidot ovat tuoneet minulle lisäaikaa, mutta koko ajan lähempänä tuntuu olevan se raja, kun ne eivät enää tunnu niiden haittojen arvoisilta.

Anteeksi avautuminen.

14

1053

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hei tuntematon. Olipa koskettava tuo sinun viestisi. Huomasin, että kukaan ei ollut vastannut sinulle. Viestisi oli kyllä aika uusi, voi olla että moni ei ole vielä lukenut sitä. Minullakin on vaikea sairaus ja minulla on kipuja aika paljon.

      Sisareni, jota ei enää ole, sairasti syöpää 13 vuotta. Hoidot olivat todella rankat, mutta hoitojen välillä hän eli täyttä elämää.

      Älä luovuta. Lähetä tänne viesti, niin jatketaan juttua. Ajattelen sinua. Lempilauseeni on "Ihmeitä tapahtuu". Vaikka ihmeitä ei tapahtuisikaan, niin siinä ei häviä mitään.

      • Anonyymi

        Kiitos viestistäsi.

        Nämä luovuttamisen tunteet tulevat aina välillä pintaan, erityisesti tietysti silloin, kun fyysisesti on vaikeaa. Näköalattomuus siinä kai paljon on takana, kun tietää mikä tässä kuitenkin väistämättä on edessä.

        Nyt on taas vähän parempi olo henkisestikin, kun olin välissä pari päivää sairaalassa. Löysivät isot keuhkoveritulpat molemmista keuhkoista. Noiden hoitamisen pitäisi auttaa taas fyysiseen jaksamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos viestistäsi.

        Nämä luovuttamisen tunteet tulevat aina välillä pintaan, erityisesti tietysti silloin, kun fyysisesti on vaikeaa. Näköalattomuus siinä kai paljon on takana, kun tietää mikä tässä kuitenkin väistämättä on edessä.

        Nyt on taas vähän parempi olo henkisestikin, kun olin välissä pari päivää sairaalassa. Löysivät isot keuhkoveritulpat molemmista keuhkoista. Noiden hoitamisen pitäisi auttaa taas fyysiseen jaksamiseen.

        Viestistäsi selvisi kuinka rankka tilanteesi on. Tuli ajatus, että en osaa kirjoittaa mitään järkevää. Yritän silti. Sisareni, jonka mainitsin, oli jo todella huonossa kunnossa ja miesystäväni kyseli tuttavalääkäriltä, että miltä tilanne näyttää. Hän vastasi, että huonolta, mutta lisäsi, eihän meistä kukaan tiedä päiviensä määrää. Niinhän se on.

        Silloin kun oma tilanteeni oli paljon huonompi kuin nyt, ajattelin sitä, että joka päivä kuolee nuoria, terveitä ihmisiä joilla piti olla elämä edessä ja yhtäkkiä se päättyi.

        Näillä mennään.


    • Anonyymi

      Ylös ulos ja lenkille.

    • Anonyymi

      Ihmettelen, että olet vielä töissä. Jos olisin sinä, ottaisin sairausloman tai eläkkeen. Sellaisenhan saavat kaikki, joiden sairaus on kuolemaan johtava. Tekisin kaikkea kivaa ja sellaista, josta nautin. Ehk ä elämä tuntuisi paremmalta vaivoneenkin, kun olisi mahdollisuus vain olla silloin, kun on huono hetki. Voit olla sinnikäs elämän suhteen, mutta unohda työt. Tee mitä jaksat ja haluat, ainoastaan ja vain niitä asiota. Älä suo ajatustakaan työlle, ellei se ole sinulle suuri nautinto. Kaikkea hyvää sinulle!

      • Anonyymi

        Olen tehnyt harrastuksesta itselleni ammatin, joten työ on aika tärkeä osa minuuttani. Siellä käyminen on myös jonkinlainen merkki siitä, että tässä vielä eletään edes jossain määrin normaalia elämää. On tietynlainen pelko, että kun työn mukanaan tuoma säännöllinen rytmi elämästä katoaa, jyrkentää se myös alamäkeä.

        Eikä nyt voi kiistää sitäkään, että töistä pois jääminen heikentäisi taloudellista tilannetta. Perheen pärjäämisestä mun kuoleman jälkeen on muutenkin huoli.


    • Anonyymi

      Aloittajalle tsemppiä ja paljon myös niitä iloisia , voimia antavia hetkiä!!!

    • Anonyymi

      Hei aloittaja, rukoilen puolestasi jos sallit?
      En tiedä, uskotko Jeesukseen, mutta tänäkin päivänä Hän parantaa ja pelastaa.

      Mulla oli kerran naapuri, joka sairastui keuhkosyöpään..Se syöpä oli jo lähettänyt pesäkkeitä aivoihin.
      Tämä naapuri tiesi, että olen uskossa ja pyysi että rukoilisin hänen puolestaan.
      Muutamia kertoja kävin rukoilemassa, kun nähtiin ja kannoimme muiden uskovien kanssa häntä rukouksin.
      Hän sai syöpähoitoa myös, mutta yllätys oli melkoinen, kun hän erään kerran tuli pihalla vastaan ja kertoi, että hänen syöpänsä oli poissa.

      Hän on muuttanut pois, joten en tiedä enempää hänen elämästään.
      Mutta minä tiedän, että rakas Jeesus elää ja koskettaa jokaista, joka Hänen puoleensa kääntyy.
      Minultakin Hän on poistanut kipuja, vaikka olin yksin kotonani, enkä pyytänyt keneltäkään muulta apua. Hän tulee juuri sinne, missä sinä olet ja elä, kohtaamaan juuri Sinua.

      • Anonyymi

        Voi kuinka ihana viesti, minulle tuli hyvä olo kun luin sen. Kirjoitin ensimmäisen kommentin tämän ketjun aloittajalle. Minullakin on vaikea sairaus ja kipuja on paljon. Voisitko rukoilla minunkin puolestani. Kerron sitten täällä, jos huomaan, että elämä on helpompaa.
        Siunausta Sinulle ja kiitos viestistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kuinka ihana viesti, minulle tuli hyvä olo kun luin sen. Kirjoitin ensimmäisen kommentin tämän ketjun aloittajalle. Minullakin on vaikea sairaus ja kipuja on paljon. Voisitko rukoilla minunkin puolestani. Kerron sitten täällä, jos huomaan, että elämä on helpompaa.
        Siunausta Sinulle ja kiitos viestistä.

        No mielelläni rukoilen! Siunausta ja todella toivon että pääset kivuista ja saat kohdata myös Vapahtajan henkilökohtaisesti 🙏


    • Anonyymi

      Jos tahdot tulla uskoon, riittää ihan pienikin rukous, kunhan se tulee sydämestä ja vilpittömällä mielellä. Esim "Jeesus, mä tahdon antaa elämäni sulle, tulla tuntemaan sinut, anna mulle mun syntini anteeksi ja tule mun sydämeeni asumaan". Ja Hän tulee, ja sillä hetkellä kun Hän tulee sun luo, sä todella tiedät, että Jeesus elää.
      Jeesus ei kulje yhdenkään ohitse, joka Häntä kutsuu. Koska Hän tuli tähän maailmaan juuri sua varten.
      Mark.2:17:
      "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

      • Anonyymi

        Kiitos viesteistä ja kiitos siitä, että rukoilet puolestani. Rukoileminen ei ole minulle mitään uutta, mutta jatkossa teen sen eri tavalla.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 178
      1903
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      50
      1836
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1353
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1164
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1099
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1085
    Aihe