Jos luonnon määritelmä on maapallolla kaikki, mikä ei ole ihmisen rakentamaa tai järjestelemää, niin onko silloin roskan heittäminen esim. jalkakäytävälle luonnon roskaamista? Jalkakäytäväthän ovat ihmisen rakentamia.
Roskan heittäminen luontoon, vai?
4
202
Vastaukset
Lainkin mukaan se on pelkkää roskaamista.
Kotona tehtynä roskaaminen on joko teini-ikää tai syrjäytymistä. ; )- Anonyymi
Olet itse vastannut omaan kysymykseesi. Määritelmäsi mukaan jalkakäytävät eivät ole luontoa, joten niiden roskaaminen ei ole kirjaimellisesti luonnon roskaamista.
Tosin jos heität vaikka karkkipaperin jalkakäytävälle, et pysty mitenkään estämään etteikö tuuli veisi sitä lähimetsään tai sade huuhtelisi puroon. Jollei joku poimi roskaasi pois, se todennäköisesti päätyy joka tapauksessa luontoon.
Onko mielestäsi luonnon roskaaminen olennaisesti pahempi asia kuin rakennetun ympäristön roskaaminen? Kumpaankaan roska ei kuulu. - Anonyymi
Karkkipaperin heittäminen jalkakäytävälle on biologisesti luontoon heittämistä, sillä maaperän eliöt ja mikrobit alkavat saman tien hajottaa paperia ja karkin muruja.
Olen nähnyt ulkoilureitillä kun muurahainen on kiskonut karkkipaperin jäänteitä kohti pesäänsä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 213327
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5402692Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial532260Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2112234Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131709Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191519Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip521471- 971379
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621211Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951174