Roskan heittäminen luontoon, vai?

Anonyymi-ap

Jos luonnon määritelmä on maapallolla kaikki, mikä ei ole ihmisen rakentamaa tai järjestelemää, niin onko silloin roskan heittäminen esim. jalkakäytävälle luonnon roskaamista? Jalkakäytäväthän ovat ihmisen rakentamia.

4

109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lainkin mukaan se on pelkkää roskaamista.

Kotona tehtynä roskaaminen on joko teini-ikää tai syrjäytymistä. ; )

• Anonyymi

Olet itse vastannut omaan kysymykseesi. Määritelmäsi mukaan jalkakäytävät eivät ole luontoa, joten niiden roskaaminen ei ole kirjaimellisesti luonnon roskaamista.

Tosin jos heität vaikka karkkipaperin jalkakäytävälle, et pysty mitenkään estämään etteikö tuuli veisi sitä lähimetsään tai sade huuhtelisi puroon. Jollei joku poimi roskaasi pois, se todennäköisesti päätyy joka tapauksessa luontoon.

Onko mielestäsi luonnon roskaaminen olennaisesti pahempi asia kuin rakennetun ympäristön roskaaminen? Kumpaankaan roska ei kuulu.

• Anonyymi

Karkkipaperin heittäminen jalkakäytävälle on biologisesti luontoon heittämistä, sillä maaperän eliöt ja mikrobit alkavat saman tien hajottaa paperia ja karkin muruja.

Olen nähnyt ulkoilureitillä kun muurahainen on kiskonut karkkipaperin jäänteitä kohti pesäänsä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 532
      8467
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      4
      3642
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      6
      1985
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      157
      1133
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      786
    6. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      712
    7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      67
      682
    8. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      28
      663
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      627
    10. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      37
      619
    Aihe