Laskin huvikseni, että rusinakiljun valmistus maksaa flokkuineen 66c/litra. Se sisältää lisäksi elintarvikkeiden ALV:n.
Miten siis 1kpl 0,33 L:n keppanaakin voi olla paljon enemmän? Kuinkahan paljon siinä oikein on veroa.
Onko tarkoitus ajaa kotimaiset panimoyhtiöt
myymään pelkästään Viroon? Kätevästi voi sitten käydä Virosta ostamassa sen saman tuotteen.
Ei siinä ainakaan ilmastopäästöt ja muut saasteet vähene. Päinvastoin. Lisäksi rahat jäävät Viroon. Hölmöläisten hommaa.
Mutta aina pitää muistaa myös kehua jostakin. Kaupoissa sallitaan nikotiinipussien myynti, vaikka nuuska on kielletty.
Mielestäni nikotiinipussit eivät eroa pussinuuskasta mitenkään, mutta eläköön se pieni ratkaiseva ero, joka tekee siitä sallittua.
>simiti<
Väkijuomien verotus
6
107
Vastaukset
- Anonyymi
En tunne päihteitä kun en käytä, mutta onko tuossa sama tapa että tuotetta saa myydä, jos vaihtaa nimeä kiertoilmaisuin? Nuuskaa ei, mutta nikotiinipussia kyllä? Onhan vihreät kieltämässä milloin alkoholia milloin tupakkaakin, mutta sallisivat tilalle kannabiksen ja muut huumeet.
Ei Virosta kanata mitään kaljaa tuoda, ellei ole pakettiautolla matkassa. Väkeviä.. laatukamaa.
Minä keräilen viunaa.. tosin tulee sitä silloin tällöin naukkailtuakin. Joten aina silloin tällöin pitää käydä varastoja täyttämässä Etelä-Helsingissä.
Viime syksynä kävin viimeksi ja viinaan meni semmoinen 400 egulia ja monta pulloa on vielä avaamatta. Tänä keväänä käyn kahdesti, sillä kesävieraat yleensä verottavat viinavarastojani reippaasti.
Itse tein likööriä Virosta ostamastani vodkasta, mutta kilju ei ole minulle tuttua. Olen muutoinkin rommin ystävä ja sitä minulla onkin seisemän pulloa hyllyssä muun muassa.
Ja nyt laitan itselleni teekupposen johon lisään tilkkasen hyvää rommia.- Anonyymi
Minäkin pidän tummasta rommista. Hätätapauksessa menee toki Strohikin, joka on rommiviinaa.
>simiti< Anonyymi kirjoitti:
Minäkin pidän tummasta rommista. Hätätapauksessa menee toki Strohikin, joka on rommiviinaa.
>simiti<Itse en ole tumman rommin perään niinkään. Maustetut ovat mieleeni ennemminkin. Nk. kultaiset rommit. Niissäkin on valtavasti eroja.
- Anonyymi
Vittu se pitäs tuo verotus pudottaa nollaan ni ne ongelmakäyttäjät jois ittesä hengiltä ni ois edes hetken rauha niistä ennen kun mahdollinen korvaava sukupolvi olis valmis
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla6142283Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,271126- 1091118
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki7968Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101865- 86855
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?89762Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50759- 63725
- 65573