Komeat jännämiehet

Anonyymi-ap

On universaali totuus, että naiset rakastuvat mieluummin mystisiin, itsekeskeisiin ja maskuliinisiin renttuihin kuin kiltteihin, rauhallisiin, avuliaisiin, tasapainoisiin ja ystävällisiin miehiin. Vanhentuneen "renttu"-sanan tilalle lanseerattiin jossain vaiheessa erinomaisen hyvin kyseistä ihmistyyppiä kaikkine metkuineen kuvaava käsite: jännämies. Tämän vastakohta on aiempaa maksiimia mukaillen kilttimies.Jännämiehessä viehättää se, etteivät hänen oikkunsa, temperamenttinsa ja seksuaaliset sekä muut mielihalunsa ole ennustettavissa, joka tekee elämästä kaksin verroin mielenkiintoisempaa kuin vakiintuneiden, rauhallisten ja ystävällisten kilttimiesten kanssa. Tässä vastakkainasettelussa kilttimies, jolle temperamentti on kirosana, on suorastaan pitkästyttävä, eikä tarjoa arkielämään haasteita. Joka naisen luontoon kuuluu itseoikeutettuna kotipsykologina toimiminen, eli pohjaton henkevien ja syvällisten pohdinta, kuten ihmissuhteiden ja ihmisten tunneskaalan ruodinta. Miellyttävällä, tasapainoisella, toiset huomioon ottavalla, kärsivällisellä ja ystävällisellä kilttimiehellä ei ole tässä asiassa naiselle mitään substanssia annettavaksi. Jännämies on toista maata. Hänen kepposteluissaan riittää analysoitavaa paitsi itselle, myös lähipiirin naisten omalle haippiringille, jonka pääasiallinen sisältö on ihmissuhteiden moninaisuuden loputon vatvominen, eri ihmisten tekemisten ja luonteenpiirteiden ylitulkitseminen, päivittely ja taivastelu. Haippirinki leviää tietysti myös julkiseen sosiaaliseen mediaan. "Siskot" jakavat ja tykkäävät ristiin rastiin muka-hauskoista meemeistä, kuten "Riidan tullessa heittäkää kolikkoa. Jos se on klaava, nainen on oikeassa. Jos kruuna, mies on väärässä” tai "olen nainen ja voin aina muuttaa mieltäni" taikka jotain muuta miehen väheksyntää. Kilttimies kuitenkin on lähtökohtaisesti nöyrä, kärsivällinen ja kaikin puolin naisen toivomukset sekä tarpeet huomioon ottava, eikä sellaisen kanssa saa haastettua riitaa, joka voisi johtaa naisten niin ikään mielellään harjoittamaan kamppailuun ilmatilan hallinnasta kotona. Kilttimiehen kanssa ei saa aikaiseksi vääntöä siitä, kumpi saa päättää televisiokanavan, jota katsotaan, koska tämä luovuttaa kaukosäätimen pyydettäessä, mikäli se sattuu olemaan jostain syystä hänen välittömässä läheisyydessään, eikä siellä, missä sen pitäisi olla, eli naisen hyppysissä. Kilttimies ojentaa kaukosäätimen, sanoo "ole hyvä" ja istuu sen jälkeen tyytyväisenä hiljaa. Jännämies sen sijaan pistää kyllä hanttiin tarvittaessa vaikka väkivalloin ja kun silmä on musta, on todellakin annettavaa likkajengin keskusteluihin, joissa ruoditaan perinpohjaisesti kunkin osanottajan parisuhdeasioita. Jännämiehen mukiloima nainen saa tuntea olevansa uhri, nauttii siskojen empatiasta ja huomiosta yli päätään. Nainen saa tuntea olevansa elossa. Kolmantena naisen geneettiseen perimään kovakoodattuna asiana naiset nauttivat suunnattomasti ongelmista, koska niiden johdosta pääsee etsimään syyllisiä ja syyttämään näitä kovalla kädellä. Parisuhteessa tämä ilmenee siten, että nainen etsii suurennuslasin kanssa miehestä vikoja tai puutteita, joista huomautella jatkuvasti. Kilttimiehen mielestä riitely on turhaa ajanhukkaa sekä energian tuhlaamista hyödyttömään asiaan, koska tämän mukaan mahdolliset orastavatkin konfliktin siemenet on järkevintä ratkaista rauhallisesti keskustelemalla. Kilttimies on ratkaisukeskeinen, joka ei tykkää muhia ongelmissa. tl;dr: Naiset eivät kelpuuta harmitonta, kunnollista ja ystävällistä kilttimiestä, koska: 1) naisilla on sisäänrakennettu tarve vatvoa loputtomiin ja pohjamutia myöten syvällisiä ihmissuhdeasioita joko yksin tai likkakavereiden kera ja tämä vaatii polttoainetta 2) naisilla on jatkuvasti meneillään tarve taistella kontrollista omassa kotiympäristössään haastamalla miestä ottamaan mittaa siitä, kumpi saa sanoa viimeisen sanan joka asiaan ja 3) naisilla on pakonomainen pätemisen tarve, jota toteuttaa etsimällä miehestä mitättömän pieniäkin vikoja, joihin tarttua, eli käytännössä haastaa riitaa. Nainen tarvitsee ja käyttää miestä tunneälynsä ruokkimiseen ja valitsee sen vuoksi jännämiehen.

69

181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen vakuuttunut siitä, että olen Kilttimies.

🦄

• Anonyymi

En millään jaksanut lukea loppuun. Mutta oon tavannut miehen kuka on kaikkea mystinen, jännä, rauhallinen, turvallinen, itsekeskeinen, avulias ja ystävällinen paitsi ei minulle, maskuliininen, itsekeskeinen ja aika kiltti mutta renttu.

• Anonyymi

Unohdin lisätä kuuma, AINA KUUMA. Kun se tuli paikalle, pelkästään sen läsnäolo, ihana!

• Anonyymi

Joskus epävarma, mikä oli todella söpöö.

• Anonyymi

Niin siis se on myös söpö ihan kokonaisuutena.

• Anonyymi

Sitten epäilen että se on epätasapainoinen vaikka ulospäin näyttää tasapainoiselta mutta sen epätasapainoisuus sijaitsee sen mielessä, niinkun mulla.

• Anonyymi

Miehelle tiedoksi että minä haluat sut sinuna. Haluan kaiken lisäks sun särjetyn sydämmen, sun epävarmuudet ja sun pelot.

• Anonyymi

Siinä miehessä on kaikki jännää ja mielenkiintoista. En tiiä tietääkö se kuinka erikoinen on. Haluan että se tietää.

• Anonyymi

Renttu, hyvää yötä. Alan jo nukkuun koska väsyttää.

• Anteeksi, kun en jaksanut lukea koko aloitusta, on niin pitkä. Jännämiehet ei kiinnosta, ei ainakaan sellaiset, jotka on lain huonolla puolella eli rikollisia. Eikä sellaiset, jotka kittaa koko ajan alkoholia (jos ottaa joskus tölkin/pullollisen tai pari olutta tai pari lasia viiniä, ei haittaa), mutta jos pitää olla vaikka joka viikonloppu tai muu vapaapäivä humalassa, niin ei kiitos. Mieluummin kiltti ja ystävällinen ja rauhallinen kuin jännämies. Kiltti ei tarkoita kuitenkaan sitä, että pitäisi olla tossun alla. Se kuvaa luonnetta, ettei olla rähisijöitä ja osaa ottaa muut huomioon ja on ystävällinen. Miehen ei tartte kuitenkaan olla top10 mies, voi olla, mutta ei tartte, kunhan jotenkin vetää puoleensa ja on söpö. Väkisin en kuitenkaan lähe kenenkään matkaan enkä pakolla eti ketään.

• Ja tosi maskuliiniset ei ole koskaan vetäny puoleensa mua.

• Anonyymi

Kyllä tuon tyyppiset miehet naisia kiinnostaa.

• Anonyymi

Näin naisena on aina yhtä mukavaa kuulla jonkun muun kertovan minulle miten "on universaali totuu", että minä ihastun sellaisiin ja tällaisiin miehiin. 🥱

• Se on kyllä mielenkiintoista että nää ketkä tuota jankkaa päivästä toiseen kuvittelevat tietävänsä asiat paremmin kuin naiset itse.😄.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Se on kyllä mielenkiintoista että nää ketkä tuota jankkaa päivästä toiseen kuvittelevat tietävänsä asiat paremmin kuin naiset itse.😄.

Huvittavimpia ovat ne tapaukset, jotka sanovat tuollaisia jopa suoraan päin naamaa. Sellaisiakin löytyy. Ei siinä oikein tule muuta mieleen, kuin että "voi kun voisinkin sulle eksäni näyttää, niin katoaisi nuokin kuvitelmat". 😂

• Anonyymi kirjoitti:

Huvittavimpia ovat ne tapaukset, jotka sanovat tuollaisia jopa suoraan päin naamaa. Sellaisiakin löytyy. Ei siinä oikein tule muuta mieleen, kuin että "voi kun voisinkin sulle eksäni näyttää, niin katoaisi nuokin kuvitelmat". 😂

Kai niillä siihenkin omasta mielestään joku pätevä selitys löytyis.😄.

• Anonyymi

Mihin kohtaan tuosta osuu oma missiosi? :)

• Anonyymi

Niin ne naiset haluu jännämiehen. Se ei ole mikään uusi asia. Kiltit miehet jää lapsettomiksi eikä ne saa parisuhteita elämänsä aikana.

• Ei pidä paikkaansa.😄.

• En kyllä ole samaa mieltä sitten hetkeekään. Pakko myöntää tosin että en muutamaa riviä pidemmälle jaksanut lukea oli sen verran sakeeta huttua.😄.

• Anonyymi

Kuinka monen naisen kanssa olet ollut?

• Anonyymi kirjoitti:

Kuinka monen naisen kanssa olet ollut?

5 jos lasketaan mukaan 2 yhen illan juttua. 1 oli enemmänkin sellanen fwb juttu. Parisuhteessa 2 kanssa.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

5 jos lasketaan mukaan 2 yhen illan juttua. 1 oli enemmänkin sellanen fwb juttu. Parisuhteessa 2 kanssa.

Minkä ikäinen olet suunilleen?

• Anonyymi kirjoitti:

43 vuotias.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Eli et oikeastaan tunne naisia voidakseen jakaa kanssamme parempaa tietoa.

Ei sen puoleen, ei aloittajakaan ole kovin läheistä tuttavuutta naisten kanssa tehnyt, mutta on siinä aloituksessa jonkun verran totuuden siementä siitä, minkälaisista miehistä naiset viehättyvät ja minkälaisista ei.

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta en mä itseäni laske miksikään esimerkkivtapaukseksi suuntaan tai toiseen. Luonteeltani oon aina ollut kiltti, empaattinen ja rauhallinen. Tosin käytin rankasti päihteitä 12v-29v ja päihde maailmassa jouduin joskus toimimaan ja tekemään luonteeni vastaisia asioita ihan vain selvitäkseni siinä maailmassa. Nyt oon ollu 15v opioidikorvaushoidossa.🙂.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Mutta en mä itseäni laske miksikään esimerkkivtapaukseksi suuntaan tai toiseen. Luonteeltani oon aina ollut kiltti, empaattinen ja rauhallinen. Tosin käytin rankasti päihteitä 12v-29v ja päihde maailmassa jouduin joskus toimimaan ja tekemään luonteeni vastaisia asioita ihan vain selvitäkseni siinä maailmassa. Nyt oon ollu 15v opioidikorvaushoidossa.🙂.

Aiheesta vinkkiin sinulle palstalla. Ihan niin henkilökohtaisia ei kannata täällä kertoa. Joku tulee varmasti tarttumaan sellaiseen.

• Anonyymi kirjoitti:

Eli et oikeastaan tunne naisia voidakseen jakaa kanssamme parempaa tietoa.

Ei sen puoleen, ei aloittajakaan ole kovin läheistä tuttavuutta naisten kanssa tehnyt, mutta on siinä aloituksessa jonkun verran totuuden siementä siitä, minkälaisista miehistä naiset viehättyvät ja minkälaisista ei.

Eihän se naisten tunteminen siitä seksipartnerien määrästä ole kiinni.😄. Kyllä mä väitän naisia aivan tarpeeksi hyvin tuntevani. Ystävinä on ollut kyllä vielä useampia. Ja mikä se raja muka sitten olisi että naisia muka vasta tuntisi? 10, 20, 50, 100 vai vielä enemmän.😁.

• Anonyymi kirjoitti:

Aiheesta vinkkiin sinulle palstalla. Ihan niin henkilökohtaisia ei kannata täällä kertoa. Joku tulee varmasti tarttumaan sellaiseen.

Tarttukoon toi aihe on sellanen mitä en milläänlailla "häpeä" ja voin olla siitä täysin avoin. Olen itseasissa vain ylpeä itsestäni että kykenin elämäni suunnan kääntämään. Ite näen sen niin että jos olen menneisyydestäni täysin rehellinen niin parhaassa tapauksessa siitä voi jollekin apua olla ja toimia esimerkkinä että se on mahdollista. On sitten paljon muita asioita mitä en elämästäni täällä paljastaisi.🙂.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Tarttukoon toi aihe on sellanen mitä en milläänlailla "häpeä" ja voin olla siitä täysin avoin. Olen itseasissa vain ylpeä itsestäni että kykenin elämäni suunnan kääntämään. Ite näen sen niin että jos olen menneisyydestäni täysin rehellinen niin parhaassa tapauksessa siitä voi jollekin apua olla ja toimia esimerkkinä että se on mahdollista. On sitten paljon muita asioita mitä en elämästäni täällä paljastaisi.🙂.

Oma on valintasi. Mutta et voi sanoa, etteikö sinua varoitettu.

• Anonyymi kirjoitti:

Oma on valintasi. Mutta et voi sanoa, etteikö sinua varoitettu.

En. Ja kyllä mä tän homman oon miettiny tarkkaan läpi jo vuosia sitten. Jos jollain on asian kanssa ongelma se on täysin heidän omansa se ei mun elämääni vaikuta yhtään mitenkään. Mä oon elämässäni jo sellasen taiston käyny läpi että mikään mitä joku tuohon asiaan liittyen voi sanoa ei oikeen enää heilauta mitenkään. Mutta kiitos paljon huolenpidosta ja hyväntahtoisesta neuvosta.🙂.

• Anonyymi

Jos ei jaksa lukea tuskin jaksaa kommentoidakkaan.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Vaikka kinaankin sun kanssa täällä, niin tuosta kuiville pääsemisestä iso peukku.👍

• Anonyymi kirjoitti:

Vaikka kinaankin sun kanssa täällä, niin tuosta kuiville pääsemisestä iso peukku.👍

Kiitos ja kumarrus.🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

En mieluusti kommentoi tuntemattoman ihmisen persoonaa tai valintoja, mutta nimimerkistä muodostuneen ensivaikutelman perusteella vaikuttaa siltä, että me tuskin ollaan palstalla monestakaan asiasta samaa mieltä, vaikka varmasti paljon samaa onkin. Kuten alttiudet riippuvuuksille, vaikea tausta mutta omalla kohdallani eri syistä, enkä itse ole koskaan ajautunut ongelmiin samasta syystä, mutta viime vuosikymmenellä join aivan kaksin käsin ja korjasin oloa bentsoilla vaikka promillet ei juuri koskaan olleet nollassa. Nyt tulevana huhtikuussa olen ollut juomatta kolme vuotta sen haimatulehduksen takia, mutta pitkin viime vuotta olin lähellä ajautua ongelmiin syömällä Lyricoja ihan ominpäin, tyyliin 1200mg aamulla kahvin kera, ja kun tuollaisia tupla-annoksia veteli niin loppuihan ne aina parin kuukauden välein kesken, ja karsea olo päällä 🥴 Oikeastaan Rivatrilin loppuminen koko Suomesta marraskuussa ja vaihto Tmstaan tavallaan pelasti mut, kun olisi ollut valtava kouristusriski ja silti väsyttävä olo noilla annoksilla, niin piti ottaa homma haltuun.

Mutta kirjoituksistasi välittyy jotenkin erilainen positiivisuus, ja anteeksi vain, mutta ehkä vähän naiivi tulevaisuudenusko eritoten naisasioissa, työelämäasioissa yms. eikä siinä mitään. Tsemppiä ylipäätään, ei ollenkaan helppo polku sullakaan ollut 👍 Silti palstalla kannattaa tosiaan olla varovainen mitä kertoo, ja ennen kaikkea että mihin sävyyn. Kyllä mua tölvittiin täällä muutama vuosi sitten aika räikeästi, äärimmillään jopa levitettiin äitini potilastietoja kolmisen vuotta sitten, ja siitä löytyy ihan uutisiakin kun hän (tai mä) ei kuitenkaan ainoita uhreja oltu siinä vyyhdissä. Parhaiten täällä pärjää, kun osaa tietynlaisen itseironian taidon, kääntää virheet ylpeiltäväksi karalahtityyliseksi rehentelyksi, asettaa naisten käytöksen ainakin osasyyksi omiin perseilyihin, eikä ole liian konsensusmielinen tai ainakaan tee sitä virhettä että luulee kaikkien muiden olevan sellainen, tai arvostavan sellaisia piirteitä muuten kuin korkeintaan kamupoikana 😄 Joka ei ole ollenkaan huonompi rooli, kunhan itse tiedostaa sen aseman selkeästi, ja ettei friendzonelta ole käytännössä koskaan paluuta takaisin, ainakaan saman naisen tapauksessa.

Ja jos ei ole komea jännämies, joista naiset de facto eniten pitävät, niin meidän kolmi-nelikymppisten tapauksessa esimerkiksi aikuisopiskelu matalapalkka-alalle, alan työt, pienyrittäjyys, kaikki TE-palvelujen höpöhöpöjutut ovat sellainen minkä varaan ei kannata laskea mitään toiveita, muuta että saa tutkinnon kouraan tai palkan tilille, ja sen on oltava kylmä ja selkeä päämäärä. Jännämiehillä on ihan muita ominaisuuksia kuin työura, mikä naisia kiinnostaa, ja ihan yhtä paljon vientiä on monesti myös korkeakoulutetuilla osaajilla™ jotka painii ihan eri sarjassa tavisten kanssa.

Itse onneksi sain viime vuonna pysyvän työkyvyttömyyspäätöksen nuppiongelmien vuoksi, ja se on todennäköisesti naisten silmissä ihan yhtä merkityksetön juttu kuin siihenastinen taipaleeni sivutoimisena yrittäjänä. Ei yhden miehen verkkokaupalla ole ollut sen suurempaa itseisarvoa kenenkään silmissä kuin vaikkapa taksikuskilla tai siivoojalla, joskaan en ole noissa ammateissa ollut, mutta kuitenkin 😅 Tarkoitan että se on ihan sama tienaatko tonnin vai pari, menetkö Lidliin bussilla vaiko 20 vuotta vanhalla Honda Accordin näköisellä ja kokoisella autolla, tai asutko vanhassa omakotitalossa tai vuokralla. Ne top10% miehet tienaa 5-10 kertaa enemmän kun ei nyt mihinkään formulakuskeihin mennä, ajavat enintään 5 vuotta vanhalla premium tai sähköautolla, ja Espoon tai Hirvensalon koti painii aivan eri sarjassa kuin oma savupirttini tai kenenkään yksiö tai edes kolmio.

Hyvähän se on olla katse tulevassa, ottaa oppia menneistä virheistä, pitää normaalit tavat toisia ihmisiä kohtaan jne. mutta kannattaa varoa tietynlaista ajatusharhaa että seesteisempi elämä tarkoittaisi heti suurempaa kiinnostusta naisten suunnalta. Omalla kohdallani näin ei todellakaan käynyt, kaikki 7 kaatoa tähän mennessä osui 10/2018-1/2020 väliselle ajalle, jolloin tosiaan join vähintään 20 annosta päivässä 😬 Tosin korona-aika varmasti on osasyyllinen, mutta siitä huolimatta olen huomannut oikeastaan itsekin, että nykyään lähtökohtaisesti ja valtaosan ajasta selvinpäin en ole ollenkaan samanlainen "huutokauppakeisari" viestein tai kasvotusten, kuin juodessa. 🙄 Mulla tuntuu olevan tapana jankata paljon yksityiskohtia, puhua paljon menneitä asioita, usein ns. virkamieskieltä jne. eikä samanlainen small talk suju kuten aikoinaan kännissä, varsinkin kun nyt mikään tila ei saisi näkyä ulospäin samalla tavalla kuin mitä juominen saa näkyä suomalaisessa kulttuurissa 😅

• hondakuski125 kirjoitti:

En mieluusti kommentoi tuntemattoman ihmisen persoonaa tai valintoja, mutta nimimerkistä muodostuneen ensivaikutelman perusteella vaikuttaa siltä, että me tuskin ollaan palstalla monestakaan asiasta samaa mieltä, vaikka varmasti paljon samaa onkin. Kuten alttiudet riippuvuuksille, vaikea tausta mutta omalla kohdallani eri syistä, enkä itse ole koskaan ajautunut ongelmiin samasta syystä, mutta viime vuosikymmenellä join aivan kaksin käsin ja korjasin oloa bentsoilla vaikka promillet ei juuri koskaan olleet nollassa. Nyt tulevana huhtikuussa olen ollut juomatta kolme vuotta sen haimatulehduksen takia, mutta pitkin viime vuotta olin lähellä ajautua ongelmiin syömällä Lyricoja ihan ominpäin, tyyliin 1200mg aamulla kahvin kera, ja kun tuollaisia tupla-annoksia veteli niin loppuihan ne aina parin kuukauden välein kesken, ja karsea olo päällä 🥴 Oikeastaan Rivatrilin loppuminen koko Suomesta marraskuussa ja vaihto Tmstaan tavallaan pelasti mut, kun olisi ollut valtava kouristusriski ja silti väsyttävä olo noilla annoksilla, niin piti ottaa homma haltuun.

Mutta kirjoituksistasi välittyy jotenkin erilainen positiivisuus, ja anteeksi vain, mutta ehkä vähän naiivi tulevaisuudenusko eritoten naisasioissa, työelämäasioissa yms. eikä siinä mitään. Tsemppiä ylipäätään, ei ollenkaan helppo polku sullakaan ollut 👍 Silti palstalla kannattaa tosiaan olla varovainen mitä kertoo, ja ennen kaikkea että mihin sävyyn. Kyllä mua tölvittiin täällä muutama vuosi sitten aika räikeästi, äärimmillään jopa levitettiin äitini potilastietoja kolmisen vuotta sitten, ja siitä löytyy ihan uutisiakin kun hän (tai mä) ei kuitenkaan ainoita uhreja oltu siinä vyyhdissä. Parhaiten täällä pärjää, kun osaa tietynlaisen itseironian taidon, kääntää virheet ylpeiltäväksi karalahtityyliseksi rehentelyksi, asettaa naisten käytöksen ainakin osasyyksi omiin perseilyihin, eikä ole liian konsensusmielinen tai ainakaan tee sitä virhettä että luulee kaikkien muiden olevan sellainen, tai arvostavan sellaisia piirteitä muuten kuin korkeintaan kamupoikana 😄 Joka ei ole ollenkaan huonompi rooli, kunhan itse tiedostaa sen aseman selkeästi, ja ettei friendzonelta ole käytännössä koskaan paluuta takaisin, ainakaan saman naisen tapauksessa.

Ja jos ei ole komea jännämies, joista naiset de facto eniten pitävät, niin meidän kolmi-nelikymppisten tapauksessa esimerkiksi aikuisopiskelu matalapalkka-alalle, alan työt, pienyrittäjyys, kaikki TE-palvelujen höpöhöpöjutut ovat sellainen minkä varaan ei kannata laskea mitään toiveita, muuta että saa tutkinnon kouraan tai palkan tilille, ja sen on oltava kylmä ja selkeä päämäärä. Jännämiehillä on ihan muita ominaisuuksia kuin työura, mikä naisia kiinnostaa, ja ihan yhtä paljon vientiä on monesti myös korkeakoulutetuilla osaajilla™ jotka painii ihan eri sarjassa tavisten kanssa.

Itse onneksi sain viime vuonna pysyvän työkyvyttömyyspäätöksen nuppiongelmien vuoksi, ja se on todennäköisesti naisten silmissä ihan yhtä merkityksetön juttu kuin siihenastinen taipaleeni sivutoimisena yrittäjänä. Ei yhden miehen verkkokaupalla ole ollut sen suurempaa itseisarvoa kenenkään silmissä kuin vaikkapa taksikuskilla tai siivoojalla, joskaan en ole noissa ammateissa ollut, mutta kuitenkin 😅 Tarkoitan että se on ihan sama tienaatko tonnin vai pari, menetkö Lidliin bussilla vaiko 20 vuotta vanhalla Honda Accordin näköisellä ja kokoisella autolla, tai asutko vanhassa omakotitalossa tai vuokralla. Ne top10% miehet tienaa 5-10 kertaa enemmän kun ei nyt mihinkään formulakuskeihin mennä, ajavat enintään 5 vuotta vanhalla premium tai sähköautolla, ja Espoon tai Hirvensalon koti painii aivan eri sarjassa kuin oma savupirttini tai kenenkään yksiö tai edes kolmio.

Hyvähän se on olla katse tulevassa, ottaa oppia menneistä virheistä, pitää normaalit tavat toisia ihmisiä kohtaan jne. mutta kannattaa varoa tietynlaista ajatusharhaa että seesteisempi elämä tarkoittaisi heti suurempaa kiinnostusta naisten suunnalta. Omalla kohdallani näin ei todellakaan käynyt, kaikki 7 kaatoa tähän mennessä osui 10/2018-1/2020 väliselle ajalle, jolloin tosiaan join vähintään 20 annosta päivässä 😬 Tosin korona-aika varmasti on osasyyllinen, mutta siitä huolimatta olen huomannut oikeastaan itsekin, että nykyään lähtökohtaisesti ja valtaosan ajasta selvinpäin en ole ollenkaan samanlainen "huutokauppakeisari" viestein tai kasvotusten, kuin juodessa. 🙄 Mulla tuntuu olevan tapana jankata paljon yksityiskohtia, puhua paljon menneitä asioita, usein ns. virkamieskieltä jne. eikä samanlainen small talk suju kuten aikoinaan kännissä, varsinkin kun nyt mikään tila ei saisi näkyä ulospäin samalla tavalla kuin mitä juominen saa näkyä suomalaisessa kulttuurissa 😅

Kiitos mielipiteiden jakamisesta ja tsempistä.🙂. Mä en ennen ollut varsinkaan nuorena ihan samanlainen ihminen kuin nyt mutta elämä on tosiaan aika kivuliaastikin opettanut. Mä koen sen niin että ei mulla ole mitään harhakuvia siitä että mitään asiaa tulisi täysin 100% varmasti tapahtumaan sitä ei tietenkään mikään takaa. Mä ihan liian hyvin tiedän kuinka julmaa ja epäreilua elämä voi olla. Mutta kaikelle pitää myös antaa mahdollisuus tapahtua jos etukäteen on jo sitä mieltä että en tule onnistumaan tai se ei ole todennäköistä niin ei sitä silloin myöskään tapahdu. Mä olen elämässäni niin paljon synkkyyttä, väkivaltaa ja muita pahoja ja raakoja asioita nähnyt että mieluummin nykyään mahdollisimman hyvin yritän itseni ja elämäni ympäröidä positiivisilla, ja hyvillä asioilla. Ja uskon aidosti että mitä enemmän jaat ympärillesi positiivisuutta, hyväämieltä ja iloa niin sitä useammin myös itse saat siitä osasi koska niin se ainakin toimi huonojen, ikävien ja pahojen asioidenkin kohdalla. Se voi ehkä näyttäytyä hyväuskoisuutena ja naiiviuutena mutta usko pois kyllä mä olen turhankin hyvin perillä miten elämä useinmiten toimii mutta yritän vain tehdä parhaani että se voisi myös yllättää ja johtaa onnelliseen lopputulemaan.🙂.

Niin ja työ jutuista kyllä mulla on nuoriso ja vapaa-ajanohjaajan paperit vaikka ihmettelen välillä vieläkin että miten siinä elämäntilanteessa ne oppisopimuksella onnistuin saamaan läpikäytyä. En kyllä päivääkään valmistumisen jälkeen niitä hommia ole tehnyt ja tuskin tulen enää tekemäänkään. Leipuriksikin olen lähes valmistunut. Ei mulla oo mitään kuvitelmia mistään äkkityöllistymisistä tai että johonkin kovapalkkaiseen hommaan pääsisin. En välttämättä edes koe olevani täysin työkykyinen kokopäivä hommaa ajatellen. Mutta pikkuhiljaa sitä kohti on tarkoitus mennä ja se tavoitteena on. Enkä mä ajattele että mä jotenkin työtä tekemällä naisen löytäisin ei ne asiat mulle liity millään tavalla toisiinsa.

Enkä mä halua olla täällä palstalla tai missään muuallakaan kukaan muu kuin oma itseni. Joskus on elämässä selvitäkseen on joutunut joitain rooleja vetämään ja tekemään asioita mitä ei ikinä olisi oikeasti halunnut tehdä. Nykyään haluan olla oma itseni ja jos se ei muille kelpaa tai heitä miellytä se on heidän ongelmansa. Enkä tietysti oleta että omana itsenä oleminen mulle mitään takaisi sen enempää kuin kenellekään muulle mutta olenpahan ainakin itse itseeni tyytyväinen ja sinut itseni kanssa. Kaikki muu mitä siitä voi seurata on vain plussaa. Enkä mä usko tohon jännämies juttuun pätkääkään mun mielestä se on ihan täyttä sontaa. Mutta en mä myöskään oleta että seesteinen elämä tarkottaisi välttämättä mitenkään sen parempaa suosiota naisten keskuudessa. Mun mielestä asioita ei voi yleistää noin että naiset tekevät näin ja miehet tekevät näin vaan kaikki ovat uniikkeja yksilöitä toimivat täysin omien mieltymystensä ja halujensa mukaan. Ei ole olemassa mitään yleiskaavaa miten hommat menee tai niiden pitäisi mennä tässä tapauksessa. Näin mä sen näen.🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Niin ja työ jutuista kyllä mulla on nuoriso ja vapaa-ajanohjaajan paperit vaikka ihmettelen välillä vieläkin että miten siinä elämäntilanteessa ne oppisopimuksella onnistuin saamaan läpikäytyä. En kyllä päivääkään valmistumisen jälkeen niitä hommia ole tehnyt ja tuskin tulen enää tekemäänkään. Leipuriksikin olen lähes valmistunut. Ei mulla oo mitään kuvitelmia mistään äkkityöllistymisistä tai että johonkin kovapalkkaiseen hommaan pääsisin. En välttämättä edes koe olevani täysin työkykyinen kokopäivä hommaa ajatellen. Mutta pikkuhiljaa sitä kohti on tarkoitus mennä ja se tavoitteena on. Enkä mä ajattele että mä jotenkin työtä tekemällä naisen löytäisin ei ne asiat mulle liity millään tavalla toisiinsa.

Enkä mä halua olla täällä palstalla tai missään muuallakaan kukaan muu kuin oma itseni. Joskus on elämässä selvitäkseen on joutunut joitain rooleja vetämään ja tekemään asioita mitä ei ikinä olisi oikeasti halunnut tehdä. Nykyään haluan olla oma itseni ja jos se ei muille kelpaa tai heitä miellytä se on heidän ongelmansa. Enkä tietysti oleta että omana itsenä oleminen mulle mitään takaisi sen enempää kuin kenellekään muulle mutta olenpahan ainakin itse itseeni tyytyväinen ja sinut itseni kanssa. Kaikki muu mitä siitä voi seurata on vain plussaa. Enkä mä usko tohon jännämies juttuun pätkääkään mun mielestä se on ihan täyttä sontaa. Mutta en mä myöskään oleta että seesteinen elämä tarkottaisi välttämättä mitenkään sen parempaa suosiota naisten keskuudessa. Mun mielestä asioita ei voi yleistää noin että naiset tekevät näin ja miehet tekevät näin vaan kaikki ovat uniikkeja yksilöitä toimivat täysin omien mieltymystensä ja halujensa mukaan. Ei ole olemassa mitään yleiskaavaa miten hommat menee tai niiden pitäisi mennä tässä tapauksessa. Näin mä sen näen.🙂.

Juu, jokainen tyylillään, ja ei sitä oman persoonallisuuden ja/tai luonteen vastaisestikaan kannata toimia 👍 Toiset on enemmän positiivisia, ja toisilla (kuten mulla) on monesti tietynlaisena polttoaineena jonkinlainen negatiivinen energia ja karma-lausahdukset jne. vaikka en mäkään nyt tietenkään tässä iässä ole tulevaisuuden suhteen heittänyt kirvestä kaivoon kokonaan. 😄

Nollari-vuosikymmenellä äitini addiktioiden ja huonojen ratkaisujen vuoksi meni pari kerrostaloasuntoa ydinkeskustassa ja reilut 15ha maata, eli voi sanoa puolisen miljoonaa perintöä ohi suun. 🙄 Siinä on ollut itsellä pureskeltavaa, että on pystynyt asennoitumaan ns. oman elämän alkamiseen vaikka lähtötilanne onkin ollut hieman eri mitä tyyliin 2004 kuvittelin, ja sukulaistädit nipisteli poskipäistä kuinka kätevää on, kun äitini ikääntyy ja meillä on samassa kerrostalossa kaksi asuntoa, ja tämä nykyään yli 200 vuotta vanha talo kesäpaikkana. No kuinka kävikään 🤷‍♂️ Perintöverot tuli halvemmaksi kuin samana vuonna ostetun Laguna II:n hintalappu 😂

Ja joskus viime vuosikymmellä kun yritin parikymppisenä kynsin hampain rakentaa, tai pitää kiinni menestyneen ja/tai vanhan rahan imagosta, niin oli C-sarjan Mersuja pari kpl, Jaguar S-Type kesäautona 2017, ja lopulta 2018-2019 Vito joka haukkasi noin vuodessa yli 7k€, samalla kun kassa tyhjeni kurkkuun muutenkin juomisongelman vuoksi, ja sitten pian tuli hautajaiskulut, yksinasuminen yms. vastaan, niin meni oikeastaan usko joksikin aikaa mihinkään 🙄 Noin kymmenen vuoden yrittäjyys oli takana, ja yhtäkkiä olinkin ihan nollapisteessä elämässä, ei mitään "oikeita" työelämätaitoja, tiedän että talossa on kosteusvaurioita mutta ei tietääkseni mitenkään sairastuttavia, ei äitiä, ei Mersua, ei lupaa juoda, ja sitten vietiin viimeinenkin henkireikä kun pandemian aikana ei juurikaan voinut käydä esim uimassa, tai vaikka kirjastossa lukemassa autolehtiä tms.
        Asperger ja 6 muuta diagnoosia kuten ahdistuneisuushäiriö, paniikkihäiriö, ptsd, sosiaalisten tilanteiden pelko yms. olivat kohdallani kuitenkin sen verran painavia perusteita, että El Plan meni läpi, ja oikeastaan tuon marraskuisen Rivatrilin loppumisen jälkeen olen pitänyt hommat suljettuina ja sivusto väliaikaisesti kiinni. Meni jo ennestään outo unirytmi vielä oudommaksi, tai oikeastaan luulen että kyse oli jonkinlaisista laskuista tuon valtavan Lyrican ja kahvin määrän järkeistyttyä. 🙄 Ja aiemmilla saikuilla olen aina jotenkin jahkaillut ilmoitusten suhteen, tai 3kk välein tullut lasku oli yleensä juuri maksettu, niin nyt ei ole ollut ollenkaan niin huono omatunto tyhjän sivuston vuoksi.

Varmaan keväämmällä jossain vaiheessa jatkan hommia jossain mittakaavassa, mutta täytyy sanoa että se oli alun alkaenkin varsin hyvä juttu, etten päästänyt yritystäni kasvamaan yli äyräidensä tms. Alasta, suuresta osasta asiakkaita, periaatteessa työn helppoudesta jne. pidän kyllä, mutta välillä on pitänyt pohtia lisäarvoa nykytilanteessa ja mistä muusta kuten puuhommista se olisi poissa 🙄 Ei ole mitään mieltä syödä lääkkeitä kaksin käsin, menettää hermojansa toistuvasti kun yhteydenottolomakkeen kautta sähköpostiini tulleita viestejä piippasi kellon ympäri ja ehkä 10% johti kauppoihin jne. Samoin se oli varsin typerää lykätä valtava määrä ilmoituksia pelkästä näyttämisenhalusta online pellon toiselle puolelle, vaikka monien crapwagonien banaanilaatikot häämötti lähes tyhjyyttä ja romut olleet työn alla joskus 10 vuotta sitten 😂 Oikeastaan edessä on varmaan jonkinlainen terve supistaminen, ja läpikäyminen että mikä on järkevää markkinointia, ja missä tapauksissa kannattaa vain säästää omaa ja asiakkaiden aikaa, ja tehdä kilohintakauppoja.

Juu, jokainen tyylillään, ja ei sitä oman persoonallisuuden ja/tai luonteen vastaisestikaan kannata toimia 👍 Toiset on enemmän positiivisia, ja toisilla (kuten mulla) on monesti tietynlaisena polttoaineena jonkinlainen negatiivinen energia ja karma-lausahdukset jne. vaikka en mäkään nyt tietenkään tässä iässä ole tulevaisuuden suhteen heittänyt kirvestä kaivoon kokonaan. 😄

Nollari-vuosikymmenellä äitini addiktioiden ja huonojen ratkaisujen vuoksi meni pari kerrostaloasuntoa ydinkeskustassa ja reilut 15ha maata, eli voi sanoa puolisen miljoonaa perintöä ohi suun. 🙄 Siinä on ollut itsellä pureskeltavaa, että on pystynyt asennoitumaan ns. oman elämän alkamiseen vaikka lähtötilanne onkin ollut hieman eri mitä tyyliin 2004 kuvittelin, ja sukulaistädit nipisteli poskipäistä kuinka kätevää on, kun äitini ikääntyy ja meillä on samassa kerrostalossa kaksi asuntoa, ja tämä nykyään yli 200 vuotta vanha talo kesäpaikkana. No kuinka kävikään 🤷‍♂️ Perintöverot tuli halvemmaksi kuin samana vuonna ostetun Laguna II:n hintalappu 😂

Ja joskus viime vuosikymmellä kun yritin parikymppisenä kynsin hampain rakentaa, tai pitää kiinni menestyneen ja/tai vanhan rahan imagosta, niin oli C-sarjan Mersuja pari kpl, Jaguar S-Type kesäautona 2017, ja lopulta 2018-2019 Vito joka haukkasi noin vuodessa yli 7k€, samalla kun kassa tyhjeni kurkkuun muutenkin juomisongelman vuoksi, ja sitten pian tuli hautajaiskulut, yksinasuminen yms. vastaan, niin meni oikeastaan usko joksikin aikaa mihinkään 🙄 Noin kymmenen vuoden yrittäjyys oli takana, ja yhtäkkiä olinkin ihan nollapisteessä elämässä, ei mitään "oikeita" työelämätaitoja, tiedän että talossa on kosteusvaurioita mutta ei tietääkseni mitenkään sairastuttavia, ei äitiä, ei Mersua, ei lupaa juoda, ja sitten vietiin viimeinenkin henkireikä kun pandemian aikana ei juurikaan voinut käydä esim uimassa, tai vaikka kirjastossa lukemassa autolehtiä tms.
        Asperger ja 6 muuta diagnoosia kuten ahdistuneisuushäiriö, paniikkihäiriö, ptsd, sosiaalisten tilanteiden pelko yms. olivat kohdallani kuitenkin sen verran painavia perusteita, että El Plan meni läpi, ja oikeastaan tuon marraskuisen Rivatrilin loppumisen jälkeen olen pitänyt hommat suljettuina ja sivusto väliaikaisesti kiinni. Meni jo ennestään outo unirytmi vielä oudommaksi, tai oikeastaan luulen että kyse oli jonkinlaisista laskuista tuon valtavan Lyrican ja kahvin määrän järkeistyttyä. 🙄 Ja aiemmilla saikuilla olen aina jotenkin jahkaillut ilmoitusten suhteen, tai 3kk välein tullut lasku oli yleensä juuri maksettu, niin nyt ei ole ollut ollenkaan niin huono omatunto tyhjän sivuston vuoksi.

Varmaan keväämmällä jossain vaiheessa jatkan hommia jossain mittakaavassa, mutta täytyy sanoa että se oli alun alkaenkin varsin hyvä juttu, etten päästänyt yritystäni kasvamaan yli äyräidensä tms. Alasta, suuresta osasta asiakkaita, periaatteessa työn helppoudesta jne. pidän kyllä, mutta välillä on pitänyt pohtia lisäarvoa nykytilanteessa ja mistä muusta kuten puuhommista se olisi poissa 🙄 Ei ole mitään mieltä syödä lääkkeitä kaksin käsin, menettää hermojansa toistuvasti kun yhteydenottolomakkeen kautta sähköpostiini tulleita viestejä piippasi kellon ympäri ja ehkä 10% johti kauppoihin jne. Samoin se oli varsin typerää lykätä valtava määrä ilmoituksia pelkästä näyttämisenhalusta online pellon toiselle puolelle, vaikka monien crapwagonien banaanilaatikot häämötti lähes tyhjyyttä ja romut olleet työn alla joskus 10 vuotta sitten 😂 Oikeastaan edessä on varmaan jonkinlainen terve supistaminen, ja läpikäyminen että mikä on järkevää markkinointia, ja missä tapauksissa kannattaa vain säästää omaa ja asiakkaiden aikaa, ja tehdä kilohintakauppoja.

Tämä ei niinkään ole suunnattu vain alkuperäiselle nimimerkille kenelle kommentoin, mutta noin yleisesti ottaen palstalaisille ketkä eivät ole "tunteneet" mua vielä pitkään. Oikeastaan parhaiten mun ajatusmaailmaa kuvaa se, että noista kroonisista diagnooseista huolimatta kokonaisvaltainen mielialani kyllä parani viime vuoden aikana, lähinnä kriisiuutisten ansiosta. Kun olin jo pitkään ihaillut naapurimaamme presidenttiä, leikitellyt ajatuksella että hän on biologisen isäni ikäinen ja työskenteli kotikaupungissani sinä vuonna kun synnyin jne. niin pieni rähinä tuli kuin tilauksesta, kun olin jo valmiiksi täysin vaikeuksissa ja El Plan hakemus ihan avoin kysymys, niin esimerkiksi sähkön hinta olisi tarjonnut hyvän perääntymistien itselleni omia kasvojani menettämättä. Aivan lottovoittosopimus mulla on tehtynä 1/22-6/24 mutta tarvittaessa hinta olisi ollut juuri se mitä ns. ihmisten ilmoilla olisin sanonut. Ja piste. 😂 Samaten kun tietää, että monet "paremmoitsijat", maajussit, muutkin yrittäjät yms ovat vaikeuksissa, tai vähintään joutuvat tinkimään totutusta elintasosta niin se pitää osapuilleen järjissään 😅 Heillä on edessä nyt se, minkä mä olen kokenut käytännössä lapsena, ja kuunnellut parikymmentä vuotta ylisukupolvista vttuilua kaikesta.
        Ja vähän kieroa huumoria tämä, mutta esim. uutislähetyksiä katsellessa monet ukrainalaiset kerrostalot, pellot ja muut maastot mitä Venäjän asevoimat moukaroi pois maailmankartalta, niin ne ovat joskus jonkinlaisia "surrogateja" omille menetyksille, joiden tuhoa voi katsella hymyillen kotisohvalta käsin 😂 Kun ei ole onneksi syntynyt Ukrainaan. 🙄

En mäkään ole mitenkään absoluuttinen voittaja tässä inflaatiossa, mutta pähkinänkuoressa mä hyväksyn mielihyvin sähkösopimuksen yksinumeroisen yksikköhinnan korottumisen 11 senttiin, kun tiedän että monilla uudiskohteiden asuntovelallisilla, sähkö- tai hybridiautojen tuoreilla omistajilla, yrityksillä jotka toimii lämmitetyissä tiloissa jne. hinta huiteli 20-30 sentissä mistä ei niin vain pääsekään irti, nyt hintojen hiukan laskettua.
        El Karma. 🧔🏻😂

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Sie voisit ruveta valmentamaan näitä reppana miehiä...Kuinka saavuttaa naisia miellyttävä Mikkomainen zen-tila.

• Anonyymi

Joo ei tota alotusta pystynyt lukemaan kuin 1,5 riviä. Sen verran tanakkaa tuubaa, ja koko teoria puutaheinää.

• Anonyymi

Voi v*ttu taas, kivikin oppii enemmän elinaikanaan uusia asioita kuin nämä palstajantterit

• No mitäs kivi oppii? Siinä vaan olla möllöttää metsässä tai maantiellä.

• Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

No mitäs kivi oppii? Siinä vaan olla möllöttää metsässä tai maantiellä.

Osaa olla ainakin vaiti

• Anonyymi kirjoitti:

Osaa olla ainakin vaiti

Tuo on kyllä totta =D

• Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

Tuo on kyllä totta =D

Miksei myös varsin kärsivällisiä

• Palstasetä taas pistänyt parastaan. 😁

Ja taas vedetään laidasta laitaan, eikä välimalleja ole.

Eiköhän suurin osa naisista valitse kumppanikseen miehen, joka ei ole mikään perästävedettävä ovimatto. Eikä tarvitse olla väkivaltainen, räyhäävä mielipuoli, että voi sanoa omia mielipiteitä ja pitää omista itselle tärkeistä asioista kiinni, sekä tehdä kompromissejä.

Mutta ei palstasetän mielikuvitusmaailmaan sovi kuin komeat jännämiehet ja itsensä erikoisasemaan nostaminen. K&k-miehen korkea ylhäisyys. 😄

• Anonyymi

Thank You! Olisin sanonut jtn hauskan vittumaista siitä et tylsyys ei kiinnosta ei (ylläri) tai alkanut luetella miesten biologian heikkouksia, kuten sitä, että läskit ja henkevien puhuminen tai puhuminen ylipäänsä (eikä useinkaan ajattelu oman lokeron ulkopuolella - tämän voi nähdä objektiivisesti vain naisen adaptoituvasta perspektiivistä -) ei kiinnosta ja saa aina miettiä, miten pitäs olla jokin kuvankäsittelyohjelman luoma p*rnobeibe, joita ei ole olemassa, muuta kuin naisellisen itsetunnon tuhoavissa miesten avosylin ja muna pystyssä vastaanottamissa (naisten voima-) fantasioissa. Aina saa kuulla nalkuttavansa, kun vätys ei nosta p*rsettään viedäkseen edes roskia itse. Ja silti joo, en halua sitä teini-iän exää, joka on kultaisin poika koko maailmassa ja ihan superkiva pussailukaveri aikoinaan, lauloi kaikki samat biisit mun kanssa, katto leffat, nauroi samat naurut, kuunteli jopa myöhemmin sänkyjutut, mut joka ei seksuaalis-romanttisella mentaalisella tasolla vain kiinnostanut yhtään (ainakaan siinä elämänvaiheessa, eikä luultavasti koskaan tulekaan kiinnostamaan). Hän on nyk. suhteessa tossuttavan tytyn kanssa ja nämä ei kuulemma pane, tytyn "vain ei tee mieli" (tyttö kertoi, hänen py liian herrasmies jakamaan tätä). Itse haluan, et kumppanilla olisi omiakin ajatuksia, opetettavaa, halua johtaa mua. Niitä ainakin alussa on. Mutta kun alkaa sättiminen ja johtajuus muuttuu epäkiinnostuneeksi täysin romantiikkaa, empatiaa ja välittämistä vailla olevaksi vuorovaikutukseksi ja vätysmäisyydeksi, kenties on aika kummankin vaihtaa sitä, jonka aikoo seuraavaksi imeä kuiviin. Junat ja naiset on luotuja kulkemaan.. Yllättävää on, kuinka iso prosentti jättäjistä on naisia. Sääliksi toisaalta miehiä käy. Näin se biologia vain toimii, ihastutaan, hetki on kuplaa, nainen itkee, mies hässii ympäriinsä, mies katuu, nainen saa trauman, josta ikuisesti muistuttaa, mies ei ymmärrä tätä tai halua käsitellä asiaa yhä uudestaan ymmärryksellä, lopulta molempien ollessa henkihieverissä nainen jättää ja valitsee paremman. Sama uudestaan. Ei ihan aina sama kaava, mutta soveltaen jokseenkin näin. Kaikki miehet eivät tästä pääse nauttimaan. Ahdistavaa ja pelottavaa meille naisille. Eikä kauheasti kiinnosta muut kun kerran koko ajan haukutaan, vaikka nainen hoitaa kaiken. Ehkä tulevaisuudessa on pelkästään naisia. Aina voi toivoa. Ikävä tulee munaa ja sitä haavetta kivasta miehestä (jota ei koskaan tule), mutta luultavasti plussat naisten yhteiskunnassa voittaa miinukset mennen tullen.

Niin ja sitä vain, että hear hear Disseisback! Te kaikki olette välimuotoja, väh. jostain kulmasta katsottuina, me kaikki. Stereotypioihin voi jäädä ikävällä tavalla jumiin. Ei varmaan kaikkia tämä viesti nyt kannustanut, mutta silti kaikkea hyvää vain kaikille.

• Anonyymi

""Eiköhän suurin osa naisista valitse kumppanikseen miehen, joka ei ole mikään perästävedettävä ovimatto.""

Sinähän sen sanoit. Kiltit tavismiehet on juuri perässävedettäviä ovimattoja.

• Ja paskanmarjat.😄. Se että on kiltti, kohtelias ja empaattinen ei tarkoita sitä että olis joku tahdoton hölmö jonka yli voi kävellä ja kohdella miten huvittaa.

• Anonyymi

Olet hakoteillä, omien päähänpinttymiesi vanki.

- Sheena

• Anonyymi

Hyvä kommentti perusteluineen. Ajanvietteenä luemme usein vaimoni facen kautta sensuroimatonta naistenhuonetta ja se käytännössä on vain jännämiehiä analysoiva valituskanava jossa uhriudutaan ja haetaan komppaajia. Parasta viihdettä.😂

• Anonyymi

Vaimon mukaan miehen pitää olla erilainen ulkonäoltään sekä mieleltään.
      Hänen totesi, että jännittävä mies stimuloi älyllisesti sekä fyysisesti.

Perusjannut eivät stimuloi, vaan simuloivat miehisyyttä, yrittävät olla jotakin, jota he eivät todellakaan ole.

• Anonyymi

Ylilaudalta kopioitua incelin ulinaa.

• Anonyymi

True!

• Anonyymi

En jaksanut lukea koko vuodatusta, mutta kerron millaiseen mieheen minä rakastun.

Minua miellyttää älykäs, hyväsydäminen ja empaattinen mies, jolla on positiivinen elämänasenne. Mies, joka osaa huolehtia asioistaan, arvostaa itseään ja muita eikä pelkää sanoa mielipidettään. Mies, joka ei pelkää olla välillä myös heikko ja näyttää sitä, mutta joka ei koskaan käännä selkäänsä läheisilleen. Mies, joka on kuin kallio kaikessa pehmeydessäänkin.

• Anonyymi

Ördellus

• Anonyymi

Karrikoitua analyysiä, mutta en voi kiistää, etteikö tuossa tekstissä olisi useita totuuden siemeniä.

• Anonyymi

Onhan siinä, mutta tapa käsitellä aihetta on niin loppuunkaluttua mallia että nuo vakiotankkaukset tappavat mielenkiinnon varsin nopeasti. "Jännämies ja kilttimies" -mantra

• Anonyymi

Täyttä asiaa!

• Anonyymi

"naisilla on pakonomainen pätemisen tarve, jota toteuttaa etsimällä miehestä mitättömän pieniäkin vikoja, joihin tarttua, eli käytännössä haastaa riitaa. Nainen tarvitsee ja käyttää miestä tunneälynsä ruokkimiseen ja valitsee sen vuoksi jännämiehen."

• " 1) naisilla on sisäänrakennettu tarve vatvoa loputtomiin ja pohjamutia myöten syvällisiä ihmissuhdeasioita joko yksin tai likkakavereiden kera ja tämä vaatii polttoainetta "

Jep. Pää meinaa revetä tuota kuunnellessa. Harvemmin onneksi tarvitsee kun a) ei ole pakko ja b) ei naiset tuota edes harrasta toksisesti maskuliinisessa seurassa. Eipä synny tikusta pelkästään asiaa vaan myös paljon ongelmia kaikkia käytöksen yksityiskohtia vatvoessa.

"2) naisilla on jatkuvasti meneillään tarve taistella kontrollista omassa kotiympäristössään haastamalla miestä ottamaan mittaa siitä, kumpi saa sanoa viimeisen sanan joka asiaan "

Olisiko enemmän kuitenkin "vakka kantensa valitsee"-tyyppistä? Mutta kyllähän maailmassa riitoja saa aikaiseksi, jos niitä oikein hakemalla hakee.

"3) naisilla on pakonomainen pätemisen tarve, jota toteuttaa etsimällä miehestä mitättömän pieniäkin vikoja, joihin tarttua, eli käytännössä haastaa riitaa. Nainen tarvitsee ja käyttää miestä tunneälynsä ruokkimiseen ja valitsee sen vuoksi jännämiehen. "

Nuo on jännänaisia. Tartu irti sellaisista, jos pidät seesteisestä elämästä.

• Anonyymi

""3) naisilla on pakonomainen pätemisen tarve, jota toteuttaa etsimällä miehestä mitättömän pieniäkin vikoja, joihin tarttua, eli käytännössä haastaa riitaa. Nainen tarvitsee ja käyttää miestä tunneälynsä ruokkimiseen ja valitsee sen vuoksi jännämiehen.""

""Nuo on jännänaisia. Tartu irti sellaisista, jos pidät seesteisestä elämästä.""

Jep. Nuo on jännänaisia, mutta arviolta 50% naisista on jännänaisia. Naisista on tullut miehisempiä kun taas vastaavasti miehistä on tullut feminiimisempiä ja feminiimiset miehet harvemmin naisia siinä mielessä kiinnostaa. Siksi valitaan jännämies.

• Anonyymi

Kumma ja hikinen, kuin rasvapää pitkäletti tummahipiäinen? Aika huonoja lössöjä rakastajia yleensä tummahiuksiset, varsinkin jos pitkät tummat..

Nyt on kaikki kaverini vallannut näemmä sama hiustyyli, tai tullut luonnostaan, kuin tuolla NATO stoltenbergillä, lyhyet harmahtavat tyylikkäät hiukset, ei kutittele korvissa karvatkaan heh.

• Anonyymi

Aloittaja, sinä et tiedä, mitä naiset haluavat, lopeta jo vääristely.

• Anonyymi

Naiset haluavat että miehissä on haastetta. Sen takia kilttimiehet ei naisia kiinnosta koska he tanssivat naisen pillin mukaan. Komea renttu on toista maata eikä ole riippuvainen yhdestäkään naisesta.

• Anonyymi

Itse tapasin nuoruudessa tällaisen jännämiehen, ja oli vaikka kuinka hauskaa. Olin siihen asti ollut hiljainen akateemikko, ja tämä mies näytti kuinka kaikkia sääntöjä voidaan rikkoa ilman seuraamuksia. Opin elämään täysillä ja heittämään varovaisuuden tuuleen. Näin vanhempana toisinaan vieläkin muistelen niitä aikoja lämmöllä. Tietenkään tämän miehen kanssa ei perhettä koskaan olisi voinut perustaa eikä muutakaan pysyvää, mutta sai ainakin minut ulos pölyttyneiden kirjojeni ja arkistojen ummenista. Arvostan kuitenkin enemmän tänä päivänä arjen rutiineja, ja sitä, että on turvallisia ja rakkaita ihmisiä ympärillä.

• Anonyymi00046
      UUSI

Cool.

• Anonyymi00047
        UUSI

Joko sua alkaa väsyttää, kun pitää vanhoja nostella? Muistahansyödä välillä. Muutakin kuin sipsejä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      84
      3492
    2. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      185
      1383
    3. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      77
      1377
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1060
    5. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      105
      1010
    6. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      310
      962
    7. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      43
      869
    8. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      95
      867
    9. Milloin ymmärsit

Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os
      Ikävä
      78
      855
    10. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      124
      835
    Aihe