No niin.. ignooratkaa..

jos ei sisältö miellytä. Itse en tykkää haukkumisesta tai panettelusta ja vältän sitä parhaani mukaan. Pyrin olemaan korrekti ja asiallinen, samaa toivoisin muiltakin palstalaisilta. Valheellinen ja epätotuudenmukainen väittämä saattaa aiheuttaa harmia ihan oikeastikin. Ja panettelun kohde ei aina pysty edes puolustautumaan asialta.

Viimeaikoina olen tullut siihen tulokseen, että joitakin tekstejä tällä palstalla ei kannata edes lukea, saati sitten huomioida. Valitsen ignooraamisen.. mutta se nyt on oma henkilökohtainen valintani.

Palstarauha on minulle asia joka on tärkeä.

168

1216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Asiaa. Voi kunpa kaikki ajattelis samoin ja toimis vielä sen mukaisesti.

    • Anonyymi

      Mitä täällä voi tehdä, kun huomaa jonkun mielenterveyden järkkyvän?

      Pitäiskö kuitenkin tarjota olkapäätä?

      Johdatella muihin aiheisiin?

      Miten pitkälle itseään tai muita sopii puolustaa?

      Esitämme ettei mitään ei olisi tapahtunut?

      Ei olla näkevinämme?

      xLiner

      • Anonyymi

        Omia autettavia tarpeeksi. Ei vaan jaksa enää yhtään lisää.


      • Anonyymi

        N ositä mäkin tässä olen miettinyt, että kun selvästi näkee, että jollain mielenterveys järkkyy, niin miten kannattaa toimia. Onko ignoraaminen paras tapa?


      • Miten sä voisitkaan auttaa tuntematonta? Voi yrittää olla ystävällinen, mutta en itse laittaisi lusikkaani siihen soppaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omia autettavia tarpeeksi. Ei vaan jaksa enää yhtään lisää.

        No sekin. Ei vaan energia riitä. Taidosta puhumattakaan. Tai pitkämielisyydestä...

        En mä silti tiedä mikä olisi se oikea tapa mihinkäkin tilanteeseen.

        xLiner


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Miten sä voisitkaan auttaa tuntematonta? Voi yrittää olla ystävällinen, mutta en itse laittaisi lusikkaani siihen soppaan.

        Suurin osa meistä on toisillemme tuntemattomia. Väitän että silti voidaan saada jotain hyvääkin toisiltamme.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        N ositä mäkin tässä olen miettinyt, että kun selvästi näkee, että jollain mielenterveys järkkyy, niin miten kannattaa toimia. Onko ignoraaminen paras tapa?

        Mutta kuka meistä on se oikea sanomaan kenestäkin että se mielenterveys järkkyy. Tietääkseni olemme toisillemme tuntemattomia täällä. Ei voi olla niin hyvää psykiatria että pystyy sanomaan että hei.. sun mielenterveytesi järkkyy, kun ei tiedä mikä on se tilanne irl.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mutta kuka meistä on se oikea sanomaan kenestäkin että se mielenterveys järkkyy. Tietääkseni olemme toisillemme tuntemattomia täällä. Ei voi olla niin hyvää psykiatria että pystyy sanomaan että hei.. sun mielenterveytesi järkkyy, kun ei tiedä mikä on se tilanne irl.

        No joskus asiat ovat ilmiselviä. Varsinkin kun kokemusta sattunut kertymään. Sä tietysti saat olla uskomatta siihen, mutta ei se tuota asiaa varsinaisesti muuta.

        Oleellista ei nyt ollut asian diagnosointi, vaan se miten kannattaa toimia. Onko ignooraminen todella hyvä tapa? Ruokkia ei kenenkään harhoja tietenkään kannata, mutta huomiotta jättäminenkään harvemmin ketään mitenkään auttaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa meistä on toisillemme tuntemattomia. Väitän että silti voidaan saada jotain hyvääkin toisiltamme.

        xLiner

        Niin. Minä uskon tuohon, että voimme saada hyvää toisiltamme. Paljonkin. Ja olen saanutkin ihan mittavissa määrin itsekin.

        Mutta miten kuvittelisit jos oikeasti olisi vastassa mieleltään järkkynyt olento voivasi auttaa? Halu toisen auttamiseksi on, mutta ei keinoja.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin. Minä uskon tuohon, että voimme saada hyvää toisiltamme. Paljonkin. Ja olen saanutkin ihan mittavissa määrin itsekin.

        Mutta miten kuvittelisit jos oikeasti olisi vastassa mieleltään järkkynyt olento voivasi auttaa? Halu toisen auttamiseksi on, mutta ei keinoja.

        Oikeanlainen läsnäolo...?

        xLiner


      • Anonyymi

        Täällä niihin on vaikea kuka ja missäpäin kyseinen mielenvikainen on mu ehkäpä siihenkin joku jonkin keinon keksii itse olen sitä mieltä että sellaista joka ei itse itseään halua auttaa oikeasti ei pysty yksikään lääkäri tai hoitajakaan auttamaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        N ositä mäkin tässä olen miettinyt, että kun selvästi näkee, että jollain mielenterveys järkkyy, niin miten kannattaa toimia. Onko ignoraaminen paras tapa?

        Ainoa tapa täällä ainakin


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mutta kuka meistä on se oikea sanomaan kenestäkin että se mielenterveys järkkyy. Tietääkseni olemme toisillemme tuntemattomia täällä. Ei voi olla niin hyvää psykiatria että pystyy sanomaan että hei.. sun mielenterveytesi järkkyy, kun ei tiedä mikä on se tilanne irl.

        Täällä ei pysty sillai kun arvailee mu pystyy toki kehottamaan hakeutumaan vähintäänkin hoidon piiriin se hakeutuuko on kyseisen oma ongelma taas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa tapa täällä ainakin

        Miten niin ainoa tapa? Eikö ihmisen kanssa voi vaikka yrittää jutella jostain ihan muusta? Olla ystävällinen, mutta myös ruokkimatta niitä hänen juttujaan? Kai maailma nyt on täynnä muitakin keinoja, joita kokeilla, ennen kun vaan kääntää selkänsä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No joskus asiat ovat ilmiselviä. Varsinkin kun kokemusta sattunut kertymään. Sä tietysti saat olla uskomatta siihen, mutta ei se tuota asiaa varsinaisesti muuta.

        Oleellista ei nyt ollut asian diagnosointi, vaan se miten kannattaa toimia. Onko ignooraminen todella hyvä tapa? Ruokkia ei kenenkään harhoja tietenkään kannata, mutta huomiotta jättäminenkään harvemmin ketään mitenkään auttaa.

        Olet kyllä jutun juuressa. Joudun itsekin vähän miettimään asiaa lähemmin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oikeanlainen läsnäolo...?

        xLiner

        Aika pätevä olet. Voisi olla hyvä. Sellainen rauhallinen, mutta rajoja antava.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täällä niihin on vaikea kuka ja missäpäin kyseinen mielenvikainen on mu ehkäpä siihenkin joku jonkin keinon keksii itse olen sitä mieltä että sellaista joka ei itse itseään halua auttaa oikeasti ei pysty yksikään lääkäri tai hoitajakaan auttamaan

        Niin jos sairauden tuntua ei ole, niin on aika auttamattomissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin ainoa tapa? Eikö ihmisen kanssa voi vaikka yrittää jutella jostain ihan muusta? Olla ystävällinen, mutta myös ruokkimatta niitä hänen juttujaan? Kai maailma nyt on täynnä muitakin keinoja, joita kokeilla, ennen kun vaan kääntää selkänsä?

        Hyvä lähestymiskulma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        N ositä mäkin tässä olen miettinyt, että kun selvästi näkee, että jollain mielenterveys järkkyy, niin miten kannattaa toimia. Onko ignoraaminen paras tapa?

        Mielenterveys voi järkkyä monella eri tavalla, joten ei voi sanoa suoralta kädeltä miten kannattaa toimia kussakin tapauksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joskus asiat ovat ilmiselviä. Varsinkin kun kokemusta sattunut kertymään. Sä tietysti saat olla uskomatta siihen, mutta ei se tuota asiaa varsinaisesti muuta.

        Oleellista ei nyt ollut asian diagnosointi, vaan se miten kannattaa toimia. Onko ignooraminen todella hyvä tapa? Ruokkia ei kenenkään harhoja tietenkään kannata, mutta huomiotta jättäminenkään harvemmin ketään mitenkään auttaa.

        Vaan ei auta huomiointikaan. Kaikenlisäksi sitä haluaa pitää myös oman mielensä terveenä eikä lue kaikkea potaskaa, varhainen ignooraminen.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin. Minä uskon tuohon, että voimme saada hyvää toisiltamme. Paljonkin. Ja olen saanutkin ihan mittavissa määrin itsekin.

        Mutta miten kuvittelisit jos oikeasti olisi vastassa mieleltään järkkynyt olento voivasi auttaa? Halu toisen auttamiseksi on, mutta ei keinoja.

        Totta, ja usein kaikkein järkyimmät tapaukset eivät ymmärrä omaa tilaansa. Kun ei ymmärrä omaa tilaansa, on kaikki toisten "apu" turhaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta, ja usein kaikkein järkyimmät tapaukset eivät ymmärrä omaa tilaansa. Kun ei ymmärrä omaa tilaansa, on kaikki toisten "apu" turhaa.

        Se on juurikin noin.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Aika pätevä olet. Voisi olla hyvä. Sellainen rauhallinen, mutta rajoja antava.

        Tuskinpa olen kovin pätevä. Noissa väsyttää helposti itsensä. Joku vähän alempana kirjoittikin, että jos on sairaudentunnoton, tai ei itse näe käytöksestään mitään vikaa, eipä sille sitten mitään voi. Yrittää voi tietty, mutta sitten on hyvä osata myös päästää irti. Mun pinna ei kestä kovin pitkään.

        Jos täällä joku alkaa nyt täysipäiväisesti häiriköimään, toivottavasti te rekatut joilla jo on yhteystietonne kirjattuna sivustolle, ilmoitatte huonosta käytöksestä ylläpitoon 🙏. Eihän tuo voi tehdä hälle itselleenkään hyvää.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa olen kovin pätevä. Noissa väsyttää helposti itsensä. Joku vähän alempana kirjoittikin, että jos on sairaudentunnoton, tai ei itse näe käytöksestään mitään vikaa, eipä sille sitten mitään voi. Yrittää voi tietty, mutta sitten on hyvä osata myös päästää irti. Mun pinna ei kestä kovin pitkään.

        Jos täällä joku alkaa nyt täysipäiväisesti häiriköimään, toivottavasti te rekatut joilla jo on yhteystietonne kirjattuna sivustolle, ilmoitatte huonosta käytöksestä ylläpitoon 🙏. Eihän tuo voi tehdä hälle itselleenkään hyvää.

        xLiner

        No niin. Tämä on mullekin vähän uutta, mutta olen päättänyt yrittää sivuuttaa koko asian. Olen kuin en olisikaan. Ei mulla muuten hermo kestä.


    • Anonyymi

      Kunhan mulla on hauskaa 🤗. Trollitukseni ovat sen verran tekstini läpi paistavia että uskon suurimman osan lukijoista tajuavan mistä silloin on kyse. Haukkumiset on sitten asia erikseen, niissä en halua olla mukana.

      • Pikkuinen leikkimielinen trollittelu nyt on osa palstakulttuuria.. ilkeämielinen ja tarkoituksellinen panettelu on eri asia.


    • Asiaa Pirpana. Itsekin teen monesti näin. Tosin myönnän etten ihan aina ignooraa sellaisia, joissa haukkumista, valittamista yms, mutta yritän kuitenkin enimmältä osalta. Itsekin yritän olla asiallinen ja ystävällinen. En tykkää kinastelusta ja haukkumisesta muussakaan elämässä. Hyväntahtoista huumoria kuitenkin välillä heitän, multa kun noita huumorijuttuja välillä tulee ja varsinkin illalla, jos alkaa olla jo vähän väsynyt =D

      • Sinä oletkin asiallisuuden perikuva. Kiltti ja toiset huomioon ottava keskustelija.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Sinä oletkin asiallisuuden perikuva. Kiltti ja toiset huomioon ottava keskustelija.

        Kiitos. Monesti tuo tulee yrittämättäkin, kun luonteeltakin olen yleensä ystävällinen ja aika kohtelias ja enimmältä osalta myös rauhallinen. Joskus saatan suuttua niin että se näkyy ulospäinkin, mutta yleensä pysyn melko tasaisena.


    • Lyhytfleda

      Tekeekö randombypasser oikein kun haukkuu minua anonyymisti mitä sanoo pirpana?

      • Anonyymi

        Ainakin minun sanomisistani sinun on täysin turha Randomia syyttää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin minun sanomisistani sinun on täysin turha Randomia syyttää.

        Vastaa kysymykseeni pirpana.


      • Anonyymi
        Lyhytfleda kirjoitti:

        Vastaa kysymykseeni pirpana.

        Hän luultavasti toteuttaa omaa neuvoaan ja ignooraa. 🙂


      • Niin.. asia on se, että sinä luulet anonyymiä randeksi, noin minun näkökulmastani asia nähtynä. Kova syytös, ilman todisteita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hän luultavasti toteuttaa omaa neuvoaan ja ignooraa. 🙂

        No.. linukka sai minut toisiin aatoksiin.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin.. asia on se, että sinä luulet anonyymiä randeksi, noin minun näkökulmastani asia nähtynä. Kova syytös, ilman todisteita.

        Olen nyt haukkunut syytöntä enkä voi saada anteeksi.


    • Anonyymi

      Toisinaan meistä itse kutakin vituttaa niin kovin että sitä ei aina kerkeä ajatuksella harkita mitä sanoo kirjoittaa mu eletään mielänsäpahoittajien aikakautta et joku voi pitää sitä hyvän huomenen sanomistakin vittuiluna et eikö se tällöin ole ihan sama mitä sitä sanoo kun ei uhkaile

      • Juu, lepsuksia sattuu kaikille ja toisille enemmän kuin toisille. Mutta valheellisen tiedon levittäminen on panettelua. Ei siis mitaan vahinkoja, vaan tarkoituksellista hyökkäämistä. Ja haukkuminen.. se on tyhmää.


    • Se on hyvä ignoraa kaikki mikä ei tunnu ittelle mielekkäältä palstalla, säästyy silmät monelta turhalta ja mieli pahalta.

      Mut nyt meen jatkaa kokkailuja, niin saa mössöt uuniinki joskus.

      • Nautit siitä että luulisin että sinä minua haukut.
        Alkaa kuule riittämään.


      • Mitäs ruokaa laitat?


      • Näin olen tehnyt tähän asti. Ehkä kuitenkin lempeämpi lähestyminen voisi olla oikea. Rajat on rakkautta.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Mitäs ruokaa laitat?

        Tänään tulee iso vuoallinen lihaperunasoselaatikkoa. Tosin vähän mukautettuna eli jauhelihaa, pekonia, monta sipulia, jokunen porkkana ja vähän kaalia raastettuna sekä muutama desi supilovahveroa. Kaikki muu on jo valmiina oottamassa, nyt pitää enää potut saada keitettyä ja muusiksi, sitten vuoka uuniin. Oletettu päivällisaika noin 21:00 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Tänään tulee iso vuoallinen lihaperunasoselaatikkoa. Tosin vähän mukautettuna eli jauhelihaa, pekonia, monta sipulia, jokunen porkkana ja vähän kaalia raastettuna sekä muutama desi supilovahveroa. Kaikki muu on jo valmiina oottamassa, nyt pitää enää potut saada keitettyä ja muusiksi, sitten vuoka uuniin. Oletettu päivällisaika noin 21:00 😂

        Lihaperunasoselaatikko on hyvää. Itse kuitenkin on tullut tehtyä enemmän kinkkuperunasoselaatikkoa.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Näin olen tehnyt tähän asti. Ehkä kuitenkin lempeämpi lähestyminen voisi olla oikea. Rajat on rakkautta.

        Lempeämpi lähestyminen? Que pasa niin sanotusti?

        Musta on ihan ok sivuuttaa sellaiset aloitukset rajun julmastikin, jotka ei itteä kiinnosta tai tuntuvat jo otsikkotasolla vähemmän mielekkäiltä. Ja varmaan joskus kannattaa sivuuttaa osa kommenteistakin, sen verran paljon tulee kommentteja mallia kusipää jne.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Lihaperunasoselaatikko on hyvää. Itse kuitenkin on tullut tehtyä enemmän kinkkuperunasoselaatikkoa.

        Variaatioita on monta ja niin kannattaa ollakin, saa vaihtelua. En itekään yleensä laita tohon sieniä ja kaalia, mutta nyt ajattelin vähän värittää sitä mössöä, ettei aina ole samaa perinteistä.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Lempeämpi lähestyminen? Que pasa niin sanotusti?

        Musta on ihan ok sivuuttaa sellaiset aloitukset rajun julmastikin, jotka ei itteä kiinnosta tai tuntuvat jo otsikkotasolla vähemmän mielekkäiltä. Ja varmaan joskus kannattaa sivuuttaa osa kommenteistakin, sen verran paljon tulee kommentteja mallia kusipää jne.

        Sivusta totean, että sinun osaltasi ignooraminen luultavasti onkin se järkevin vaihtoehto. Turha syöttää bensaa liekkeihin.


      • randombypasser kirjoitti:

        Variaatioita on monta ja niin kannattaa ollakin, saa vaihtelua. En itekään yleensä laita tohon sieniä ja kaalia, mutta nyt ajattelin vähän värittää sitä mössöä, ettei aina ole samaa perinteistä.

        Sienet kyllä sopii, mutta kaali... Tosin kyllä kaali muuten hyvää on, esim. kaaligratiini, kaalilaatikko, kaalikääryleet, hapankaali, kaalisalaatti.


      • randombypasser kirjoitti:

        Lempeämpi lähestyminen? Que pasa niin sanotusti?

        Musta on ihan ok sivuuttaa sellaiset aloitukset rajun julmastikin, jotka ei itteä kiinnosta tai tuntuvat jo otsikkotasolla vähemmän mielekkäiltä. Ja varmaan joskus kannattaa sivuuttaa osa kommenteistakin, sen verran paljon tulee kommentteja mallia kusipää jne.

        No niin. Olet kyllä oikeassa ku on kyse normitapauksista. Nyt on kyse spesiaalista tapauksesta.

        Joo. Pitänee seilata jossakin lempeässä virrassa. Kunhan ei syyllisty itse panetteluun ja herjaamiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta totean, että sinun osaltasi ignooraminen luultavasti onkin se järkevin vaihtoehto. Turha syöttää bensaa liekkeihin.

        Ei näytä toimivan sekään, on vähän tekemätön paikka nyt.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Sienet kyllä sopii, mutta kaali... Tosin kyllä kaali muuten hyvää on, esim. kaaligratiini, kaalilaatikko, kaalikääryleet, hapankaali, kaalisalaatti.

        Aattelin nyt kokeilla ekaa kertaa tota kaalia sinne, ihan vaan muutama desi raastettuna, kattoo sit mitä syntyy, kai se nyt ainakin syötävä ruoka on silti.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No niin. Olet kyllä oikeassa ku on kyse normitapauksista. Nyt on kyse spesiaalista tapauksesta.

        Joo. Pitänee seilata jossakin lempeässä virrassa. Kunhan ei syyllisty itse panetteluun ja herjaamiseen.

        No comments.

        Jep, niihin ei kannata syyllistyä, mutta paneskeluun ja huoraamiseen voisin ehkä halutakin syyllistyä kevään kunnolla koittaessa. Siis kohti Mummotunnelia vie velipoikasi tie 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Aattelin nyt kokeilla ekaa kertaa tota kaalia sinne, ihan vaan muutama desi raastettuna, kattoo sit mitä syntyy, kai se nyt ainakin syötävä ruoka on silti.

        Bon apetit =)


      • Norppa83 kirjoitti:

        Bon apetit =)

        Tack så mycket bra sanos svedu 😉


      • randombypasser kirjoitti:

        Tack så mycket bra sanos svedu 😉

        Jep. Itsekin vois joskus perunamuussijauheliha-tai perunamuussikinkkulaatikkoon laittaa sieniä (ihan kaupasta saatavia herkkusieniä varmaan). Kiitti vinkistä =)


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Ei näytä toimivan sekään, on vähän tekemätön paikka nyt.

        Kyllä se lopulta toimii. Se vaan vie aikansa. joitain ihmisiä täytyy olla huomioimatta pidempään. 🙂

        Tämä on kuitenkin siinä mielessä hyvä paikka, että se huomioimattomuus on varsin helppoa. Itse olen tuolla mmo-pelien puolella törmännyt tapuksiin, joista on ihan jumalattoman vaikea päästä eroon tai joilta on ihan jumalattoman vaikea päästä rauhaan, kun on kerran erehtynyt jotain viestimään. Siellä kun ei aina tuo blokkaaminenkaan ihan samalla tavalla onnistu, ainakaan jos aikoo edelleen pelata.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Jep. Itsekin vois joskus perunamuussijauheliha-tai perunamuussikinkkulaatikkoon laittaa sieniä (ihan kaupasta saatavia herkkusieniä varmaan). Kiitti vinkistä =)

        Herkkusienet on helppo ratkaisu, löytyy järkihintaan marketista. Itte vaan olen aina tykännyt sienestää, niin sieniähän sitten löytyy pakastimesta niin että riittää 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        No comments.

        Jep, niihin ei kannata syyllistyä, mutta paneskeluun ja huoraamiseen voisin ehkä halutakin syyllistyä kevään kunnolla koittaessa. Siis kohti Mummotunnelia vie velipoikasi tie 😂

        Jaa, sulle pitäisi järkätä siis naista..
        Muistaakseni ainakin se vaalea kikkarapää oli sinusta kovin kiinnostunut, silloin kun olimme yhdessä siellä.. joten tottakai sulle vientiä löytyy..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se lopulta toimii. Se vaan vie aikansa. joitain ihmisiä täytyy olla huomioimatta pidempään. 🙂

        Tämä on kuitenkin siinä mielessä hyvä paikka, että se huomioimattomuus on varsin helppoa. Itse olen tuolla mmo-pelien puolella törmännyt tapuksiin, joista on ihan jumalattoman vaikea päästä eroon tai joilta on ihan jumalattoman vaikea päästä rauhaan, kun on kerran erehtynyt jotain viestimään. Siellä kun ei aina tuo blokkaaminenkaan ihan samalla tavalla onnistu, ainakaan jos aikoo edelleen pelata.

        Joo, aikaa se vie, mutta vieköön. Kissa 😂

        En ole mitään mömmöjä pelannut sitten sen kaikkien MMO:den isoisän eli legendaarisen BatMUDin. Mutta oli sielläkin jokunen kiusaaja, sitkeitä penteleitä olivat, aina kun huomasivat entryn, niin jos ei ollut parempaa tekemistä tulivat tappamaan. Melko reilua, mutta elämä on 😂


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Jaa, sulle pitäisi järkätä siis naista..
        Muistaakseni ainakin se vaalea kikkarapää oli sinusta kovin kiinnostunut, silloin kun olimme yhdessä siellä.. joten tottakai sulle vientiä löytyy..

        No ei tartte järkätä, kyllä ne järkkää itte ittensä kun vaan menee näkösälle. Kuten vaikka Mummikseen 😂

        Olihan se kiinnostunut, mutta en ole koskaan jättänyt kaveria seinäruusuksi baarissa minkään houkutuksen vuoksi enkä ajatellut aloittaa näin vanhemmitenkaan semmoista. Niin silloin se ei käy, kaveria ei jätetä, mutta puhelinnumeron saa aina jättää 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        No ei tartte järkätä, kyllä ne järkkää itte ittensä kun vaan menee näkösälle. Kuten vaikka Mummikseen 😂

        Olihan se kiinnostunut, mutta en ole koskaan jättänyt kaveria seinäruusuksi baarissa minkään houkutuksen vuoksi enkä ajatellut aloittaa näin vanhemmitenkaan semmoista. Niin silloin se ei käy, kaveria ei jätetä, mutta puhelinnumeron saa aina jättää 😁

        Joten sä käyt sitten jatkossa yksin mummiksessa😄


      • randombypasser kirjoitti:

        Herkkusienet on helppo ratkaisu, löytyy järkihintaan marketista. Itte vaan olen aina tykännyt sienestää, niin sieniähän sitten löytyy pakastimesta niin että riittää 😁

        Itse olen tullut nykyään niin varovaiseksi, etten uskalla noita sieniä oikein keräillä. Ennen keräsin joskus vähän, lähinnä haperoita ja tatteja. Enkä enää niin paljon uskalla mennä kovin syvälle metsäänkään. Mutta kaupasta on hyvä käydä sienestämässä =D


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Joten sä käyt sitten jatkossa yksin mummiksessa😄

        Paskat. Saa ne toeriassa kiinnostuneet naisoletetut tyytyä jokuseen tanssiin ja puhelinnumeroiden vaihtamiseen, niin kiire ei voi olla eritteiden vaihtamiseen 😂


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Joo, aikaa se vie, mutta vieköön. Kissa 😂

        En ole mitään mömmöjä pelannut sitten sen kaikkien MMO:den isoisän eli legendaarisen BatMUDin. Mutta oli sielläkin jokunen kiusaaja, sitkeitä penteleitä olivat, aina kun huomasivat entryn, niin jos ei ollut parempaa tekemistä tulivat tappamaan. Melko reilua, mutta elämä on 😂

        No juu, tollaset tappamiset nyt on ihan sama. Sen voi vältää kun ei pelaa sellaisia pelejä, joissa tuolla olisi väliä. Rasittavampia ovat tyypit, jotka tunkevat chattiin huutelemaan. Vaikka itse blokkaisit heidän juttunsa, niin sitten ne ovat kuitenkin muiden näkyvillä jne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No juu, tollaset tappamiset nyt on ihan sama. Sen voi vältää kun ei pelaa sellaisia pelejä, joissa tuolla olisi väliä. Rasittavampia ovat tyypit, jotka tunkevat chattiin huutelemaan. Vaikka itse blokkaisit heidän juttunsa, niin sitten ne ovat kuitenkin muiden näkyvillä jne.

        No joo ja sehän olikin ihan kivikautta mitään chattia ollut unelmissakaan vielä silloin 😂
        Nykyään on hommat vähän toisin ja pelit niin uskomattoman upeita ettei vanha kykene enää käsittämäänkään 😁


      • Norppa83 kirjoitti:

        Itse olen tullut nykyään niin varovaiseksi, etten uskalla noita sieniä oikein keräillä. Ennen keräsin joskus vähän, lähinnä haperoita ja tatteja. Enkä enää niin paljon uskalla mennä kovin syvälle metsäänkään. Mutta kaupasta on hyvä käydä sienestämässä =D

        Juu, mulle se on vaan kuin osa kroppaa, tulee automatiikalla ne sienet mitä yleensäkin kerään niin erehtymisen vaara on minimaalinen. Eikä edes myrkyllinen 😁

        Marketista on hyvä poimia, tartte lähteä märkään syksyiseen mettään könyämään 👍


      • randombypasser kirjoitti:

        Paskat. Saa ne toeriassa kiinnostuneet naisoletetut tyytyä jokuseen tanssiin ja puhelinnumeroiden vaihtamiseen, niin kiire ei voi olla eritteiden vaihtamiseen 😂

        Jaa.. sit meitin mummistärskyt heinäkuulle on vielä hengissä.. hyvä. Sun kanssa oli mukavaa bilettää. Tykkäsin.


      • randombypasser kirjoitti:

        Juu, mulle se on vaan kuin osa kroppaa, tulee automatiikalla ne sienet mitä yleensäkin kerään niin erehtymisen vaara on minimaalinen. Eikä edes myrkyllinen 😁

        Marketista on hyvä poimia, tartte lähteä märkään syksyiseen mettään könyämään 👍

        Juu. Lähtee vaan könyämään kauppakeskukseen tai lähikauppaan =D


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Jaa.. sit meitin mummistärskyt heinäkuulle on vielä hengissä.. hyvä. Sun kanssa oli mukavaa bilettää. Tykkäsin.

        On tottavie, en minä siitä ilosta luopuisi. Saa ne mummikset seinäruusut kattella toisia puutarhureita sen illan/yön ja niitähän siellä kyllä riittää 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        On tottavie, en minä siitä ilosta luopuisi. Saa ne mummikset seinäruusut kattella toisia puutarhureita sen illan/yön ja niitähän siellä kyllä riittää 😂

        Jep.

        Mulla oli aikanaan miespuolinen ystävä ja olin hänen wingwomaninsa Heldingin yössä. Sekin onnistuu.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Juu. Lähtee vaan könyämään kauppakeskukseen tai lähikauppaan =D

        Juu, siellä ne on siististi pakattuina, mukavan helppoa eikä ole edes kallista 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Juu, siellä ne on siististi pakattuina, mukavan helppoa eikä ole edes kallista 😁

        Juu, saa kaikki sienet samalla kertaa koppaan, ei atrtte etsiä ympäriinsä =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Juu, saa kaikki sienet samalla kertaa koppaan, ei atrtte etsiä ympäriinsä =D

        Näin on, siinä siististi hyllyssä odottelemassa, helppo poimia 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Näin on, siinä siististi hyllyssä odottelemassa, helppo poimia 😁

        Juu ja ei tartte pelätä, että tuleeko poimittua myrkkysieniä vai syötäviä. Eikä tartte olla sienikirjasta kattomassa mitä tuli poimittua =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Juu ja ei tartte pelätä, että tuleeko poimittua myrkkysieniä vai syötäviä. Eikä tartte olla sienikirjasta kattomassa mitä tuli poimittua =D

        Se on aika iso etu 😊


      • randombypasser kirjoitti:

        Se on aika iso etu 😊

        Jep. Niin on.


    • Anonyymi

      Henkilökohtaiset asiat kannattaa käydä ihmisten kanssa henkilökohtaisesti, muutenhan tyyli olisi aika tuhoon tuomittu?
      Ulkoistetaan se oma vastuu, kuka voi tehdä normaalissa elämässä niin. Tai voi, mutta niitä kutsutaankin luusereiksi.

      AV

      • Hä??

        Ny mä putosin sun ajatuksenjuoksustasi..
        Siis henkilökohtaiset asiat pitää käydä henkilökohtaisesti läpi.. myös julkisella palstallako?


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hä??

        Ny mä putosin sun ajatuksenjuoksustasi..
        Siis henkilökohtaiset asiat pitää käydä henkilökohtaisesti läpi.. myös julkisella palstallako?

        Ilmeisesti täällä paljon niin tapahtuu, en tiedä miksi kirjoituksissa on paljon palstalaisten välisiä vääntäjä tai rakkautta mitä ei itse ymmärrä julkisesti kirjoitettaviksi.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti täällä paljon niin tapahtuu, en tiedä miksi kirjoituksissa on paljon palstalaisten välisiä vääntäjä tai rakkautta mitä ei itse ymmärrä julkisesti kirjoitettaviksi.

        AV

        Tai joku tuo lyhytletti, joka haluaa vastauksia joltain jeesukselta joka ei vastaa iltarukouksiin.
        Mikä draama, toivottavasti ei tule kirjoitukset samasta tietokoneesta:)

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti täällä paljon niin tapahtuu, en tiedä miksi kirjoituksissa on paljon palstalaisten välisiä vääntäjä tai rakkautta mitä ei itse ymmärrä julkisesti kirjoitettaviksi.

        AV

        Eli siis hä??
        Mä en ymmärrä vieläkään mitä sä sanot. Ehkä se on tää räkätauti, mutta mä en saa selvää mitä sä yrität sanoa. Sama jos kirjoittaisit hebreaksi. En ymmärrä. Eikä pahalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti täällä paljon niin tapahtuu, en tiedä miksi kirjoituksissa on paljon palstalaisten välisiä vääntäjä tai rakkautta mitä ei itse ymmärrä julkisesti kirjoitettaviksi.

        AV

        Kuka sinä olet? Taidat olla ainut joka ymmärtää minua. Me voitaisiin alkaa juttelemaan.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Eli siis hä??
        Mä en ymmärrä vieläkään mitä sä sanot. Ehkä se on tää räkätauti, mutta mä en saa selvää mitä sä yrität sanoa. Sama jos kirjoittaisit hebreaksi. En ymmärrä. Eikä pahalla.

        No, en ala rautalangasta vääntämään.
        Jos se flunssa tulevaisuudessa vielä helpottaisi.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tai joku tuo lyhytletti, joka haluaa vastauksia joltain jeesukselta joka ei vastaa iltarukouksiin.
        Mikä draama, toivottavasti ei tule kirjoitukset samasta tietokoneesta:)

        AV

        Mitä helvettiä?


      • Anonyymi
        Lyhytfleda kirjoitti:

        Mitä helvettiä?

        Suomeksi, voisit lopettaa tuon paskan kirjoittelusi ja nielaista.
        Mennä eteenpäin elämässä.
        Usko vaikka johonkin toiseen palstajeesukseen, sellaiseen joka kehtaa sinulle vielä vastata.

        Oliko paha?

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomeksi, voisit lopettaa tuon paskan kirjoittelusi ja nielaista.
        Mennä eteenpäin elämässä.
        Usko vaikka johonkin toiseen palstajeesukseen, sellaiseen joka kehtaa sinulle vielä vastata.

        Oliko paha?

        AV

        ...tuli meinaan meidän välille aika lyhyt kirjoittelusuhde:)

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, en ala rautalangasta vääntämään.
        Jos se flunssa tulevaisuudessa vielä helpottaisi.

        AV

        Okei, okei..
        Halusin vain olla rehellinen sen suhteen, etten älyä sun ajatuksenjuoksuasi. Älä hikeenny.

        Ja jos et tuon taivaallista välitä siitä, että tulet ymmärretyksi, niin samapa tuo on minulle.

        Minä keskustellessani haluan ymmärtää mitä toinen sanoo, enkä vain lukea sanoja tyhjänpäiväisenä tekstinä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomeksi, voisit lopettaa tuon paskan kirjoittelusi ja nielaista.
        Mennä eteenpäin elämässä.
        Usko vaikka johonkin toiseen palstajeesukseen, sellaiseen joka kehtaa sinulle vielä vastata.

        Oliko paha?

        AV

        Nyt en ymmärtänyt.


      • Anonyymi
        Lyhytfleda kirjoitti:

        Nyt en ymmärtänyt.

        Lopeta tuo Randomille viestittely, jos et ymmärrä miksi, en ihmettele miksi et ymmärtänyt edellistä.
        Jos mies (vellihousu) ei voi sanoa itse sitä suoraan, palstan tarvitsee auttaa?!

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta tuo Randomille viestittely, jos et ymmärrä miksi, en ihmettele miksi et ymmärtänyt edellistä.
        Jos mies (vellihousu) ei voi sanoa itse sitä suoraan, palstan tarvitsee auttaa?!

        AV

        Oletko mustasukkainen?


      • Anonyymi
        Lyhytfleda kirjoitti:

        Oletko mustasukkainen?

        En todellakaan, tuollaisen lukeminen on todella säälittävää palstahäirintää.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En todellakaan, tuollaisen lukeminen on todella säälittävää palstahäirintää.

        AV

        Tehän olette kuin 5 vuotiaita.
        Tämän tulisi olla K18 PALSTA.

        av


      • Jep. Netissä ei kannata sanoa ihan mitä tahansa, koska se jää ikuisesti tänne bittiavaruuteen ja kaikkien luettavaksi. Henkilökohtaiset asiat kannattaa puida henk.koht, varsinkin, jos on jollekin henk.kohta asiaa eikä esim. keskustelupalstalla.


    • Joo. Mä oon hyvin ignoorannut ja vältellyt jankkaamisia. Jotkut pikkuheitot joskus saatan huumorilla pistää menemään, mutta pääosin lasken nekin sit olemaan ja elämään. 😁👌

      Onhan selkeitä trolleja, jotka vaan tahallaan jankkaa jotain samaa tuubaa, siis voihan ne olla oikeesti sitä mieltä ja ovat vähän huonolla aivokapasiteetilla varustettuja, mutta yhtä kaikki, jos tulee ala-arvoista tekstiä, mä saatan puuttua ja v.ttuilla. Niin se metsä vastaa kun sinne huudetaan. 😁

      • Joskus se metsän vastaaminen on kuin bensaa heittäisi liekkeihin. Asiat saattaa eskaloitua ja jopa kumuloitua.


        Pakko olla vähän pelisilmää. Ei nyt tollainen pieni trollailu ketään haittaa jos on ihan normi ihminen. Se nyt menee leikittelyn piikkiin. Ainakin mulla.

        Tässä nykyisessä palstatilanteessa voidaan kai sanoa, että rauha on päässyt järkkymään rakkaalla palstallamme ja jokainen joutuu ihan itse miettimään miten suhtautuu siihen.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Joskus se metsän vastaaminen on kuin bensaa heittäisi liekkeihin. Asiat saattaa eskaloitua ja jopa kumuloitua.


        Pakko olla vähän pelisilmää. Ei nyt tollainen pieni trollailu ketään haittaa jos on ihan normi ihminen. Se nyt menee leikittelyn piikkiin. Ainakin mulla.

        Tässä nykyisessä palstatilanteessa voidaan kai sanoa, että rauha on päässyt järkkymään rakkaalla palstallamme ja jokainen joutuu ihan itse miettimään miten suhtautuu siihen.

        No mun kanssa kukaan ei nykyään lähde oikeesti mitään vääntämään. Ja jos oon itse sillä päällä, että haluankin lisää liekkejä, usein toinen pää väsyy, tai jättää väliin... 😁

        No täällä on iät ajat ollu jotain taustapiruja vääntämässä ihan ilkeyttään kaikkea ylösalaisin...menee vaan aikaa välillä, että keksivät uuden kohteen ja konstit... mutta ihan samaa shaibaa täällä on ja tulee olemaan.


      • Disseisback kirjoitti:

        No mun kanssa kukaan ei nykyään lähde oikeesti mitään vääntämään. Ja jos oon itse sillä päällä, että haluankin lisää liekkejä, usein toinen pää väsyy, tai jättää väliin... 😁

        No täällä on iät ajat ollu jotain taustapiruja vääntämässä ihan ilkeyttään kaikkea ylösalaisin...menee vaan aikaa välillä, että keksivät uuden kohteen ja konstit... mutta ihan samaa shaibaa täällä on ja tulee olemaan.

        Kuuluu palstaan. Mutta en nyt muista kuka sen sanoi,mutta me ollaan yhteisö. Ja vaikka ollaankin anonyymejä ja pseudonyymejä meillä on ihan hyvä yhteisö tässä ja sen vuoksi kannattaa nähdä vaivaa. Näin koen.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Joskus se metsän vastaaminen on kuin bensaa heittäisi liekkeihin. Asiat saattaa eskaloitua ja jopa kumuloitua.


        Pakko olla vähän pelisilmää. Ei nyt tollainen pieni trollailu ketään haittaa jos on ihan normi ihminen. Se nyt menee leikittelyn piikkiin. Ainakin mulla.

        Tässä nykyisessä palstatilanteessa voidaan kai sanoa, että rauha on päässyt järkkymään rakkaalla palstallamme ja jokainen joutuu ihan itse miettimään miten suhtautuu siihen.

        Jep. Luulin, että rauha tuli suurin piirtein, kun se yks tyyppi, joka täällä huuteli 24/7 miksei ole naista ja kavereita, vaikka on töitä, rahaa, on pitkä ja ihan hyvännäköinen häipyi.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Jep. Luulin, että rauha tuli suurin piirtein, kun se yks tyyppi, joka täällä huuteli 24/7 miksei ole naista ja kavereita, vaikka on töitä, rahaa, on pitkä ja ihan hyvännäköinen häipyi.

        Allu.. oli ihan harmiton huutelija. Todin sivuutin hänet ihan lahjakkaasti.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Allu.. oli ihan harmiton huutelija. Todin sivuutin hänet ihan lahjakkaasti.

        Hänen juttunsa vain täyttivät aikoinaan koko palstan. Yritin tsempata häntäkin ja kehottaa välillä juttelemaan muustakin, mutta laihoin tuloksin. Ei kuulemma osannut puhua muusta kuin siitä mistä valitti.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kuuluu palstaan. Mutta en nyt muista kuka sen sanoi,mutta me ollaan yhteisö. Ja vaikka ollaankin anonyymejä ja pseudonyymejä meillä on ihan hyvä yhteisö tässä ja sen vuoksi kannattaa nähdä vaivaa. Näin koen.

        No kyllä. Siis ei pidä sntaa häirikköjen pilata sitä mitä on. Ja ennemmin just ignoorata ne älyttömimmät, kuin lähteä jahtaamaan. Jahtaamisesta ne saa lisää tuulta purjeisiinsa. Huomiota, jota haluavatkin...Kohealoitukset ja ääneen ihmettelyt on mitä ne haluaa...yhdessä yksittäisessä keskustelunoksassa v.ttuilu ei niitä hetkauta. 😁


      • Norppa83 kirjoitti:

        Hänen juttunsa vain täyttivät aikoinaan koko palstan. Yritin tsempata häntäkin ja kehottaa välillä juttelemaan muustakin, mutta laihoin tuloksin. Ei kuulemma osannut puhua muusta kuin siitä mistä valitti.

        No mä vaihdoin hänen kanssaan vissiin yhden kommentin, jos sitäkään.

        Sä olet niin ihanan kannustava. Ihailtava piirre.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No mä vaihdoin hänen kanssaan vissiin yhden kommentin, jos sitäkään.

        Sä olet niin ihanan kannustava. Ihailtava piirre.

        Mieluummin kannustaa kuin lyttää. Mutta hermostuin mää joskus tuohon Alluun. Kun tarpeeks monta kertaa oli kehottanut häntä ottamaan osaa muihin keskusteluihin ja hänen sanottuaan sen tuhat kertaa, ettei osaa keskustella muusta.


      • Disseisback kirjoitti:

        No kyllä. Siis ei pidä sntaa häirikköjen pilata sitä mitä on. Ja ennemmin just ignoorata ne älyttömimmät, kuin lähteä jahtaamaan. Jahtaamisesta ne saa lisää tuulta purjeisiinsa. Huomiota, jota haluavatkin...Kohealoitukset ja ääneen ihmettelyt on mitä ne haluaa...yhdessä yksittäisessä keskustelunoksassa v.ttuilu ei niitä hetkauta. 😁

        Niin. Huomiota useimmat juuri haluaa. Mutta kun toisille ei mikään riitä.

        Nyt tilanne on kärjistynyt ja toivoisin, ettei tilanne olisi noin. Mä vaan kun en saa päättää.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin. Huomiota useimmat juuri haluaa. Mutta kun toisille ei mikään riitä.

        Nyt tilanne on kärjistynyt ja toivoisin, ettei tilanne olisi noin. Mä vaan kun en saa päättää.

        Ei täällä voi yksilöllisesti ketään "hoitaa".

        Mä ainakaan en jaksa jeesustella täällä enää. Jos joku uivelo tänne haluaa ja elämänsä sillä sotkee, niin voi voi...

        Toisaalta voi olla hyväkin, että täältä romahtaa ja tulee se joku "kuplanpuhkaisu". Vois käydä huonomminkin...se puhkeaa jossain irl.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Mieluummin kannustaa kuin lyttää. Mutta hermostuin mää joskus tuohon Alluun. Kun tarpeeks monta kertaa oli kehottanut häntä ottamaan osaa muihin keskusteluihin ja hänen sanottuaan sen tuhat kertaa, ettei osaa keskustella muusta.

        No mä ymmärrän.. se on upottava suo. Sinne kun lähtee, sitä uppoaa mukana tai rämpii pois.

        Kannustava on hyvä olla, se on hienoa ja ihailtavaa, mutta rajansa kaikella. Tässä välissä nostan hattuani sinulle ja Mikkojuhanille. Teidän pitkämielinen lempeys on käsinkosketeltavan hienoa.


      • Disseisback kirjoitti:

        Ei täällä voi yksilöllisesti ketään "hoitaa".

        Mä ainakaan en jaksa jeesustella täällä enää. Jos joku uivelo tänne haluaa ja elämänsä sillä sotkee, niin voi voi...

        Toisaalta voi olla hyväkin, että täältä romahtaa ja tulee se joku "kuplanpuhkaisu". Vois käydä huonomminkin...se puhkeaa jossain irl.

        Ymmärrän sun näkemyksesi. Elämä on..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ymmärrän sun näkemyksesi. Elämä on..

        Oli kuka oli, mutta jos jutut on sekoja, sit voi pistää mitä vaan huvittaa takas...

        Niin se maailma jokatapauksessa toimii..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No mä ymmärrän.. se on upottava suo. Sinne kun lähtee, sitä uppoaa mukana tai rämpii pois.

        Kannustava on hyvä olla, se on hienoa ja ihailtavaa, mutta rajansa kaikella. Tässä välissä nostan hattuani sinulle ja Mikkojuhanille. Teidän pitkämielinen lempeys on käsinkosketeltavan hienoa.

        En halua, että ihmiset täällä tuntee, että heitä ollaan ajamassa pois tai ettei he vois keskustella asioista. Esim. nyt tää Lyhytfleda vaikka, jota oon yrittäny tsempata. En tiedä mikä tää hänen ja Randen juttu on eikä se oikeestaan kuulu mulle, mutta itse olen kuitenkin Randen kanssa jutellu täällä ja huumoria vesitelly eikä oo mitään ongelmaa ollu. Hauskaa vaan. Illan ratoksi sitä välillä kaipaa jotain huumoria.


      • Norppa83 kirjoitti:

        En halua, että ihmiset täällä tuntee, että heitä ollaan ajamassa pois tai ettei he vois keskustella asioista. Esim. nyt tää Lyhytfleda vaikka, jota oon yrittäny tsempata. En tiedä mikä tää hänen ja Randen juttu on eikä se oikeestaan kuulu mulle, mutta itse olen kuitenkin Randen kanssa jutellu täällä ja huumoria vesitelly eikä oo mitään ongelmaa ollu. Hauskaa vaan. Illan ratoksi sitä välillä kaipaa jotain huumoria.

        No palstadraamaa. Rande on ystävällinen siihen pisteeseen kuin on. Kaikilla meillä on oma rajamme.

        En lähde analysoimaan tuota tilannetta, kun en ole osallinen. Enkä aio osallistuakaan. Mutta panelttelu, valehteleminen ja haukkuminen.. se ei ole asiallista. Siihen puutun tai ainakin suutun.. heh.

        Ei minunkaan mielestä palsralta tarvitse ketään savustaa ulos tai pois. Kyllä tänne mahtuu kaikenlaiset keskustelijat.
        Vaatii vain hieman käytöstapoja olla hyökkäämättä jokaisen erimielisen kimppuun.

        Jos on oppinut elämässään, että kiukuttelemalla, uhriutumalla ja muutoin temppuilemalla saa tahtonsa läpi, se ei päde täällä. Se on epäkypsää toimintaa, jota ei tule sallia. Varsinkaan jos se menee perättömään valehtelemiseen ja haukkumiseen. Ja tuota täällä on esiintynyt viime päivinä.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No palstadraamaa. Rande on ystävällinen siihen pisteeseen kuin on. Kaikilla meillä on oma rajamme.

        En lähde analysoimaan tuota tilannetta, kun en ole osallinen. Enkä aio osallistuakaan. Mutta panelttelu, valehteleminen ja haukkuminen.. se ei ole asiallista. Siihen puutun tai ainakin suutun.. heh.

        Ei minunkaan mielestä palsralta tarvitse ketään savustaa ulos tai pois. Kyllä tänne mahtuu kaikenlaiset keskustelijat.
        Vaatii vain hieman käytöstapoja olla hyökkäämättä jokaisen erimielisen kimppuun.

        Jos on oppinut elämässään, että kiukuttelemalla, uhriutumalla ja muutoin temppuilemalla saa tahtonsa läpi, se ei päde täällä. Se on epäkypsää toimintaa, jota ei tule sallia. Varsinkaan jos se menee perättömään valehtelemiseen ja haukkumiseen. Ja tuota täällä on esiintynyt viime päivinä.

        Jep. Olen sanonut tuolle Lyhytfledallekin, että kannattaa käyttää myös sitä huumoria ja jos haluaa esim. tuon Randen kanssa keskustella, niin silloin erityisesti tuo huumori on hyvä keino. Tosin kaikkien huumorit ei kyllä kohtaa, mutta jos tajuaa toisen huumoria ja vielä on samansuuntaistakin oma huumori, niin sitten vielä parempi.

        En itsekään haluaa sekaantua draamaan. Eri asia on sitten esim. elokuvan tyylilaji draama, johon kyllä voin sekaantua katsomalla sitä =D Mutta esim. palstadraamasta en tykkää.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Jep. Olen sanonut tuolle Lyhytfledallekin, että kannattaa käyttää myös sitä huumoria ja jos haluaa esim. tuon Randen kanssa keskustella, niin silloin erityisesti tuo huumori on hyvä keino. Tosin kaikkien huumorit ei kyllä kohtaa, mutta jos tajuaa toisen huumoria ja vielä on samansuuntaistakin oma huumori, niin sitten vielä parempi.

        En itsekään haluaa sekaantua draamaan. Eri asia on sitten esim. elokuvan tyylilaji draama, johon kyllä voin sekaantua katsomalla sitä =D Mutta esim. palstadraamasta en tykkää.

        Niih.. tämä nyt on tälläinen pikkukuohunta. Menee varmasti pian ohi.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niih.. tämä nyt on tälläinen pikkukuohunta. Menee varmasti pian ohi.

        Vaikuttaa nämä palstadraamat Kauniilta tai rohkeilta tai Salkkareilta ja en katso kumpaakaan (aikoinaan katsoin kyllä), joten pitäisköhän ignoorata näitäkin. Tosin joskus mummon luona on tullu tuota Kauniita ja rohkeita vilkaistua, kun mummo kattoo, joten ehkä pikkusen pitää olla palstadraamailustakin selvillä =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Vaikuttaa nämä palstadraamat Kauniilta tai rohkeilta tai Salkkareilta ja en katso kumpaakaan (aikoinaan katsoin kyllä), joten pitäisköhän ignoorata näitäkin. Tosin joskus mummon luona on tullu tuota Kauniita ja rohkeita vilkaistua, kun mummo kattoo, joten ehkä pikkusen pitää olla palstadraamailustakin selvillä =D

        Niin eikös se noissa ole se juttu, että vaikka jättää katsomatta, niin kun palaa sen pariin, niin ei ole menettänyt mitään. Sama sitten oliko kyse saippuadraamasta vai palstadraamasta..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin eikös se noissa ole se juttu, että vaikka jättää katsomatta, niin kun palaa sen pariin, niin ei ole menettänyt mitään. Sama sitten oliko kyse saippuadraamasta vai palstadraamasta..

        Kyllä taitaa olla.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No palstadraamaa. Rande on ystävällinen siihen pisteeseen kuin on. Kaikilla meillä on oma rajamme.

        En lähde analysoimaan tuota tilannetta, kun en ole osallinen. Enkä aio osallistuakaan. Mutta panelttelu, valehteleminen ja haukkuminen.. se ei ole asiallista. Siihen puutun tai ainakin suutun.. heh.

        Ei minunkaan mielestä palsralta tarvitse ketään savustaa ulos tai pois. Kyllä tänne mahtuu kaikenlaiset keskustelijat.
        Vaatii vain hieman käytöstapoja olla hyökkäämättä jokaisen erimielisen kimppuun.

        Jos on oppinut elämässään, että kiukuttelemalla, uhriutumalla ja muutoin temppuilemalla saa tahtonsa läpi, se ei päde täällä. Se on epäkypsää toimintaa, jota ei tule sallia. Varsinkaan jos se menee perättömään valehtelemiseen ja haukkumiseen. Ja tuota täällä on esiintynyt viime päivinä.

        Noita asioita ei olisi tapahtunut jos hän olisi vastannut mulle. En tunne randomia hän voi olla vaikka sarja murhaaja. Ette saisi kiusata minua. Minulla on ollut henkisesti raskasta.


      • Lyhytfleda kirjoitti:

        Noita asioita ei olisi tapahtunut jos hän olisi vastannut mulle. En tunne randomia hän voi olla vaikka sarja murhaaja. Ette saisi kiusata minua. Minulla on ollut henkisesti raskasta.

        Elä tule ylriselle keskustelusivustolle, jos sinulla on henkisesti raskasta. Hae apua muualta. Tämä ei todellakaan ole oikea paikka siihen.


      • Disseisback kirjoitti:

        Elä tule ylriselle keskustelusivustolle, jos sinulla on henkisesti raskasta. Hae apua muualta. Tämä ei todellakaan ole oikea paikka siihen.

        Tämä on jokin kaatopaikka jossa te vuoroin perään melskaatte.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No palstadraamaa. Rande on ystävällinen siihen pisteeseen kuin on. Kaikilla meillä on oma rajamme.

        En lähde analysoimaan tuota tilannetta, kun en ole osallinen. Enkä aio osallistuakaan. Mutta panelttelu, valehteleminen ja haukkuminen.. se ei ole asiallista. Siihen puutun tai ainakin suutun.. heh.

        Ei minunkaan mielestä palsralta tarvitse ketään savustaa ulos tai pois. Kyllä tänne mahtuu kaikenlaiset keskustelijat.
        Vaatii vain hieman käytöstapoja olla hyökkäämättä jokaisen erimielisen kimppuun.

        Jos on oppinut elämässään, että kiukuttelemalla, uhriutumalla ja muutoin temppuilemalla saa tahtonsa läpi, se ei päde täällä. Se on epäkypsää toimintaa, jota ei tule sallia. Varsinkaan jos se menee perättömään valehtelemiseen ja haukkumiseen. Ja tuota täällä on esiintynyt viime päivinä.

        Taidat nauttia pilkkaamisesta kun sotket palstan ja oikean elämän? En yritä saada tahtoani läpi en pakoita oikeassa elämässäkään ihmisiä. Ei kerro minun elämästä tuo.
        En tiedä mikä siinä on kun minusta aina halutaan ajatella huonosti.


      • Lyhytfleda kirjoitti:

        Tämä on jokin kaatopaikka jossa te vuoroin perään melskaatte.

        Vaikks niin...

        Ja pitääkö tulla jaloksiin satuttamaan itsensä ja kitisemään?

        Kukaan ei pakota sinua tänne osallistumasn? Vai pakottaako muka?

        Ihan itse altistat ittes....eläkä siitä muita syytä.


      • Disseisback kirjoitti:

        Vaikks niin...

        Ja pitääkö tulla jaloksiin satuttamaan itsensä ja kitisemään?

        Kukaan ei pakota sinua tänne osallistumasn? Vai pakottaako muka?

        Ihan itse altistat ittes....eläkä siitä muita syytä.

        Ei sekään että anonyymit haukkuvat niin oikein ole.


      • Lyhytfleda kirjoitti:

        Taidat nauttia pilkkaamisesta kun sotket palstan ja oikean elämän? En yritä saada tahtoani läpi en pakoita oikeassa elämässäkään ihmisiä. Ei kerro minun elämästä tuo.
        En tiedä mikä siinä on kun minusta aina halutaan ajatella huonosti.

        Täällä on selkrämpää sanoa, että elä pahoita mieltäsi suotta ja uhriudu. Sinä voit sen valita ihan itse, joks ikinen kerta kun avaat selaimen.


        Mulle on turha inistä selvästä asiasta.


      • Lyhytfleda kirjoitti:

        Ei sekään että anonyymit haukkuvat niin oikein ole.

        Edelleen oma valintakysymys...


      • Disseisback kirjoitti:

        Edelleen oma valintakysymys...

        Se että minä haukkuin oli väärin muista jos joku haukkuu minua niin ei ole. Kumpikin on väärin.


      • Disseisback kirjoitti:

        Täällä on selkrämpää sanoa, että elä pahoita mieltäsi suotta ja uhriudu. Sinä voit sen valita ihan itse, joks ikinen kerta kun avaat selaimen.


        Mulle on turha inistä selvästä asiasta.

        En uhriudu pirpana puhuu lopussa paskaa mutta niin ku sanoin tämä on kaatopaikka ja täällä kiusataan ihmisiä. Sinä se iniset.


      • Lyhytfleda kirjoitti:

        Se että minä haukkuin oli väärin muista jos joku haukkuu minua niin ei ole. Kumpikin on väärin.

        No jos täällä haukkuu, kabtaa seuraukset ja jos tulee haukutuks, kantaa siitäkin vastuun omista tunteistaan. Turhaa räksyttää kaikille, se haukkuja voi olla kuka vaan...

        Elämätä...


      • Disseisback kirjoitti:

        No jos täällä haukkuu, kabtaa seuraukset ja jos tulee haukutuks, kantaa siitäkin vastuun omista tunteistaan. Turhaa räksyttää kaikille, se haukkuja voi olla kuka vaan...

        Elämätä...

        Anonyymit tekevät myös ja sinä olet myös.


      • Lyhytfleda kirjoitti:

        En uhriudu pirpana puhuu lopussa paskaa mutta niin ku sanoin tämä on kaatopaikka ja täällä kiusataan ihmisiä. Sinä se iniset.

        Sinä se tulit siihen kitisemään... en mä sinusta oo puhunut mitään ja puhuin muille ihan muuta.

        En minä ole kytännyt mitä täällä tapahtuu. Ihan yks halilee.. mutta SINÄ tulit siihen känisemään joutavia. Hanki elämä!


      • Disseisback kirjoitti:

        Sinä se tulit siihen kitisemään... en mä sinusta oo puhunut mitään ja puhuin muille ihan muuta.

        En minä ole kytännyt mitä täällä tapahtuu. Ihan yks halilee.. mutta SINÄ tulit siihen känisemään joutavia. Hanki elämä!

        Kirjoitin pirpanalle oletko sinä pirpana?


      • Lyhytfleda kirjoitti:

        Kirjoitin pirpanalle oletko sinä pirpana?

        Sinä voit pirpanalle selittää jossain muualla kuin oksassa, missä on muita.
        Vaikutat trollille, joka on tullut vaan hämmentämään tahalleen. No se on kai sun elämä sitten...


      • Disseisback kirjoitti:

        Sinä voit pirpanalle selittää jossain muualla kuin oksassa, missä on muita.
        Vaikutat trollille, joka on tullut vaan hämmentämään tahalleen. No se on kai sun elämä sitten...

        Saat näköjään kirjoittaa muille ihmisille ihan mitä vaan.


      • Lyhytfleda kirjoitti:

        Saat näköjään kirjoittaa muille ihmisille ihan mitä vaan.

        Niin sinäkin.


      • Disseisback kirjoitti:

        Niin sinäkin.

        Ei tarvi alkaa sotkeen palstaa ja oikeaa elämää.
        Randomi teki oikeasti niitä asioita että en minä siinä suhteessa hänestä mitään väärää ole kirjoittanut.


      • Lyhytfleda kirjoitti:

        Ei tarvi alkaa sotkeen palstaa ja oikeaa elämää.
        Randomi teki oikeasti niitä asioita että en minä siinä suhteessa hänestä mitään väärää ole kirjoittanut.

        Mitä sotkee? Mitä sä höpäjät?

        Ja mua ei kiinnosta sun kähinät Ranen kanssa.

        Ihan sinäkin voit kirjoittaa tänne mitä lystäät ja varmaan niin teetkin.


      • Disseisback kirjoitti:

        Mitä sotkee? Mitä sä höpäjät?

        Ja mua ei kiinnosta sun kähinät Ranen kanssa.

        Ihan sinäkin voit kirjoittaa tänne mitä lystäät ja varmaan niin teetkin.

        Tuo pirpanan kirjoitus lueppa se hän ei tunne minua ja kirjoittaa valheita. Taitaa kertoa omasta elämästään. Randombypasser se minua kiristi hänen käytös muuttui kun en halunnut lähettää sähköpostia. Sen jälkeen alkoi kiukuttelu ja temppuilu.
        En minä tuollaiseen ihmiseen enää yhteydessä halua olla.


      • Lyhytfleda kirjoitti:

        Tuo pirpanan kirjoitus lueppa se hän ei tunne minua ja kirjoittaa valheita. Taitaa kertoa omasta elämästään. Randombypasser se minua kiristi hänen käytös muuttui kun en halunnut lähettää sähköpostia. Sen jälkeen alkoi kiukuttelu ja temppuilu.
        En minä tuollaiseen ihmiseen enää yhteydessä halua olla.

        No se on Pirpansn mielipide. Ja sinä saat sanoa oman... entä sitten?

        Kyllä täälläkin käytöksellä ansaitaan paikka ja sä oot kulkenut omaa tietäs sen suhteen.

        Täällä on Ranen kimpussa oltu jo pitkään. Se voit hyvin olla sinä, tai joku muu, mutta kun ei voi tietää, niin ei voi.


      • Disseisback kirjoitti:

        No se on Pirpansn mielipide. Ja sinä saat sanoa oman... entä sitten?

        Kyllä täälläkin käytöksellä ansaitaan paikka ja sä oot kulkenut omaa tietäs sen suhteen.

        Täällä on Ranen kimpussa oltu jo pitkään. Se voit hyvin olla sinä, tai joku muu, mutta kun ei voi tietää, niin ei voi.

        Se oli pirpanan mielipide hänestä itsestään.
        Jospa hänellä on tapana kiristää ihmisiä koska tuollalailla ei voi kirjoittaa jos ei ole näyttöä joten pirpana kertoo mitä olen oikeassa temppuillut?


      • Lyhytfleda kirjoitti:

        Se oli pirpanan mielipide hänestä itsestään.
        Jospa hänellä on tapana kiristää ihmisiä koska tuollalailla ei voi kirjoittaa jos ei ole näyttöä joten pirpana kertoo mitä olen oikeassa temppuillut?

        Juuh.. eiköhän tää ollut tässä? 🙄


      • Disseisback kirjoitti:

        No se on Pirpansn mielipide. Ja sinä saat sanoa oman... entä sitten?

        Kyllä täälläkin käytöksellä ansaitaan paikka ja sä oot kulkenut omaa tietäs sen suhteen.

        Täällä on Ranen kimpussa oltu jo pitkään. Se voit hyvin olla sinä, tai joku muu, mutta kun ei voi tietää, niin ei voi.

        Musta Randelle pitäis antaa armoa. En tiesä hänen luonteidensa eri puolista, mutta se huu moripuoli ainakin osuu ja uppoaa muhun ja mää tykkään, kun ihmisellä on huumoria. Sullakin Disse on sitä ja dikkaan siitäkin. En ihan aina jaksa laittaa mitään kovin vakavaa ja siksi on kiva, että tällaisia huumorityyppejäkin löytyy, joiden kanssa voi heittää huumoria. Kiitos siitä. Tosin olen mää huumorilla laittanut jotain ilman sua ja Randeakin, että ei se rajota, jos ei ole toisia huumorityyppejä, joiden kanssa veistellä, mutta kiva on joskus toistenkin kanssa vitseillä.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Musta Randelle pitäis antaa armoa. En tiesä hänen luonteidensa eri puolista, mutta se huu moripuoli ainakin osuu ja uppoaa muhun ja mää tykkään, kun ihmisellä on huumoria. Sullakin Disse on sitä ja dikkaan siitäkin. En ihan aina jaksa laittaa mitään kovin vakavaa ja siksi on kiva, että tällaisia huumorityyppejäkin löytyy, joiden kanssa voi heittää huumoria. Kiitos siitä. Tosin olen mää huumorilla laittanut jotain ilman sua ja Randeakin, että ei se rajota, jos ei ole toisia huumorityyppejä, joiden kanssa veistellä, mutta kiva on joskus toistenkin kanssa vitseillä.

        Joo. Vaikuttaa toi yks tyyppi trollille, joka tahallaan vaan kiusaa Ranea...

        Huumori on tärkeää. 😊


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Musta Randelle pitäis antaa armoa. En tiesä hänen luonteidensa eri puolista, mutta se huu moripuoli ainakin osuu ja uppoaa muhun ja mää tykkään, kun ihmisellä on huumoria. Sullakin Disse on sitä ja dikkaan siitäkin. En ihan aina jaksa laittaa mitään kovin vakavaa ja siksi on kiva, että tällaisia huumorityyppejäkin löytyy, joiden kanssa voi heittää huumoria. Kiitos siitä. Tosin olen mää huumorilla laittanut jotain ilman sua ja Randeakin, että ei se rajota, jos ei ole toisia huumorityyppejä, joiden kanssa veistellä, mutta kiva on joskus toistenkin kanssa vitseillä.

        Voi duudelit norppa lorppa randon.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joo. Vaikuttaa toi yks tyyppi trollille, joka tahallaan vaan kiusaa Ranea...

        Huumori on tärkeää. 😊

        Trolli olet miksi kiusaat tyhmä itseäsi.


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo. Vaikuttaa toi yks tyyppi trollille, joka tahallaan vaan kiusaa Ranea...

        Huumori on tärkeää. 😊

        Kiusaajat ei oo kivoja. Suututtaa toi yks tossa alapuolellakin mulle höpisevä. Tekis mieli jotain sanoa hänelle ja vihaisesti, mutta en taida. Ei kannata.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Kiusaajat ei oo kivoja. Suututtaa toi yks tossa alapuolellakin mulle höpisevä. Tekis mieli jotain sanoa hänelle ja vihaisesti, mutta en taida. Ei kannata.

        Tai lyläpuolella, kun mun kommentti tuli alapuolelle.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Allu.. oli ihan harmiton huutelija. Todin sivuutin hänet ihan lahjakkaasti.

        Allu puhui jokatoisessa pitkässä kirjoituksessaan itsemurhaamisesta. Ilmoitin hänet ylläpidolle. Kenties olikin mennyt viesti perille, sossu soitti Allulle, josta tosin oli vihainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Allu puhui jokatoisessa pitkässä kirjoituksessaan itsemurhaamisesta. Ilmoitin hänet ylläpidolle. Kenties olikin mennyt viesti perille, sossu soitti Allulle, josta tosin oli vihainen.

        No voi.. mä taisin sivuuttaa ihan totaalisesti koko homman. Ehkä Allukin haki sympatiaa niillä jutuillaan.. en oikeastaan koskaan lukenut hänen juttujaan.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No voi.. mä taisin sivuuttaa ihan totaalisesti koko homman. Ehkä Allukin haki sympatiaa niillä jutuillaan.. en oikeastaan koskaan lukenut hänen juttujaan.

        Allun jutut olivat totisia ja tosia. Hänellä oli jokin diagnoosi ja lisäksi neuroosi.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Kiusaajat ei oo kivoja. Suututtaa toi yks tossa alapuolellakin mulle höpisevä. Tekis mieli jotain sanoa hänelle ja vihaisesti, mutta en taida. Ei kannata.

        Ei kannata, mutta joskus sekin tekee gutaa. 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Allun jutut olivat totisia ja tosia. Hänellä oli jokin diagnoosi ja lisäksi neuroosi.

        Eli oikeasti epävakaa persoona.


    • Luulisin että olen ainoita palstalaisia joka pystyy ignooraamaan miltei kaikki aloitukset

      • Luulisin että saatat olla lähes oikeassa.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Luulisin että saatat olla lähes oikeassa.

        Nyt tekemään alv ilmoitus loppuun, jäi taas viimeiseen päivään


      • pujotteIija kirjoitti:

        Nyt tekemään alv ilmoitus loppuun, jäi taas viimeiseen päivään

        Tee kultaseni ja teekin kunnolla.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Tee kultaseni ja teekin kunnolla.

        Hmmmm voi sua raasua.


    • Kannatan palstarauhaa. Palstan turkulaiset voisivat valita edustajan kiipeämään Prinkkalan talon partsille sellaisen julistamaan.

      Itselleni noin vuoden palstakokemuksella uuden tyyppinen ilmiö palstalla on normaalin tarkoituksellisen trollaamisen ja ilkeilyn lisäksi selkeästi kirjoittaja, joka ei osaa lukea sosiaalisia tilanteita oikein. Epäilee vilunkia, ulkopuolelle jättämistä ja dissaamista kun ei tarvisi. Siitä sitten seuraa erikoisia avautumisia muiden silmissä.

      • Näin on käynyt minunkin kohdalla. Erikoinen avautuminen.
        Olet täysin tilanteen tasalla.


      • Anonyymi

        Palstarauhaa kannatan myös.


      • Anonyymi

        Minä vai trollikka?

        Suon tuon kunnian trollikalle.

        Hauska idea!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä vai trollikka?

        Suon tuon kunnian trollikalle.

        Hauska idea!

        Menikö syvälle mies?


    • Anonyymi

      Hyvä, juuri näin meidän pitäisi toimia! Mutta pahoinvoivia ihmisiä on niin paljon, ja he yrittävät helpottaa pahaa oloaan jakamalla sitä muille. Ei niitä ilkeitä kommentteja kannata huomioida millään tavalla.

    • Anonyymi

      Ääh,
      Täällä on kautta aikain ollut vain yksi tyyppi joka osaa käyttää palstaa oikein - Funis.
      Hän tuottaa ja lukee vain hyviä juttuja eli omiaan :)

      -keinovaginamies-

      Muutoin sanoisin että maailmassa on niin paljon hulluutta, jotta ilman sitä emme tule toimeen.

      • Mullakin on ikävä Funiksen monologeja.


    • Anonyymi

      Meissä on sellainen ero random että minä kadun joitain kirjoituksia mutta sinä et kadu mitään. Olet tunnekylmä. Aiheuttivatko ne kiusaajat sulle jonkun tunne solmun.

    • Anonyymi

      Juu. Hmm... noh ainakin olet niin pieni, että bussista hypätessäsi uppoat lumihankeen ja katoat.

      Eikös jokunen vuosi sitten keskusteltu sellaisesta hypoteettisesta tilanteesta? Muistaakseni kirjoitit, ettet nyt ihan niin pieni ole?

      >simiti<

      • Onhan minulla aina sinut pelastamassa.. sinä lupasit pelastaa minut sieltä kinoksesta.

        Viuhahdat salamana fillarillasi ja olet urhoollisin sankarini..


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Onhan minulla aina sinut pelastamassa.. sinä lupasit pelastaa minut sieltä kinoksesta.

        Viuhahdat salamana fillarillasi ja olet urhoollisin sankarini..

        Mielenterveys ongelmat näyttää jatkuvan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenterveys ongelmat näyttää jatkuvan.

        Eihän ne sieltä mihinkään katoa. Ei tartte olla iso vika kun on päässä.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      14
      2119
    2. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      188
      1809
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      130
      1704
    4. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      129
      1611
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      145
      1562
    6. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      178
      1179
    7. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      316
      1178
    8. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      114
      1133
    9. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1044
    10. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      95
      1035
    Aihe