seksuaalineuvoja Henriikka Sundell uskoo, että naisille todella annetaan fantasioinnin tasolla enemmän tilaa ja vapauksia.
– Näyttäisi pitävän paikkansa, että naiset fantasioivat yleisemmin muista naisista kuin miehet muista miehistä. Tavallaan naisten on sallitumpaa huomata toisissaan myös niitä eroottisia piirteitä. Naiset voivat helpommin lähestyä toisia naisia, ja fyysinen kosketus heidän välillään mielletään paljon tavallisemmaksi kuin jos miehet koskevat, halailevat tai kehuvat toistensa ulkonäköä. Jälkimmäinen voi herättää jossakin vaiheessa kulmankohotuksia ja ihmettelyä, Sundell sanoo.
– Voi olla, että naisilla kynnys myöntää muiden naisten kiihottavuus ei ole yhtä suuri kuin miehillä, koska pelko leimautua homoksi ei ole niin iso. Miehet saattavat ajatella, että enhän minä voi myöntää haaveilevani muista miehistä, kun sitten kaikki luulevat, että olen homo. Tosin minulla on tunne, että nuoremman sukupolven parissa myös pojat voivat nykyään enemmän puhua tunteista, kehua ja koskettaa.
https://www.studio55.fi/hyvinvointi/article/heteronaisetkin-haaveilevat-naisista-osa-vaihtaa-matin-maijaan/5040012
Haaveiletko?
7
80
Vastaukset
No se, että naiset vaikka voisivat suudella toisiaan, olematta kuitenkaan suoranaisesti edes bi-seksuaaleja, voisi johtua siitä, että nainen voi pitää toista naista kauniina ja ihanana, vaikka ei tuntisi seksuaalista vetoa häneen.
Itse voin vaikka halata toista miestä, jos tunnen hänen olevan lohdutuksen tarpeessa.. mutta en koe suutelua sellaiseen tarkoitettuna. Voisin suudella naista, joka on kaunis, vaikka kämmenselkään, ettei siitä tulisi mitään #meetoota. 😊
Minusta tässä on kuitenkin jokin raja, jota ei voida vetää fiftyfifty, koska naisilla on kauneus, miehillä vaikka komeus... ja naisia voi kiehtoa molemmat heterona, mutta miehiä ei ehkä kuin homona. 🤣
Mutta on miesten keskinäinen maailma vieläkin lapsenkengissä ja vanha kulttuuri vielä kangertaa. 😊Elä sinä suotta mieti noin vaikeita... se herne korvien välissä vielä hirttäytyy niihin kannatteleviin rihmoihinsa.
Jos sulla on se pipuliini jalkojen välissä, niin se on pissimistä varten...elä ravista liikaa sen jälkeen enää...ne oireet näkyy jo liikaa 😁
- Anonyymi
On se nyt kumma jos joku pystyy teidän fantasiointiannekin hallitsemaan. Ei kai niitä fantasioitaan tarvitse julki tuoda, jos ne niin ahdistavat?
Itse en ole koskaan naisista haaveillut. Pohtinut asiaa kyllä, kun noita naisia olisi tuossa ollut useampikin tyrkyllä. Vaan ei, kun en ole naisista kiinnostunut, niin ei se innosta lainkaan. Vaan en mä tiedä miksi muka en silti voisi nähdä jonkun kauneutta. Näen mä monesti sellaisten miestenkin komeuden, jotka eivät silti minua siinä mielessä kiinnosta. Ja näen kauneutta monessa muussakin asiassa, jotka eivät ole missään mielessä seksuaalisesti kiinnostavia. Ei mulla myöskään ole mitään ongelmaa halata periaatteessa ihan ketä tahansa, jota en koe vaaralliseksi. En koe kaikkea kosketusta seksuaaliseksi, vaan pikemmin se seksuaalinen kosketus on poikkeavaa. Naisille on ylipäänsä sallitumpaa tunteilla ja näyttää välittämistä, empatiaa eri tavoin. Miehiä on leimattu herkästi jos he tekevät näin.
Huomasin osuvan kohdan tekstissä.
"Tai sitten naiselle riittää se, että hän tiedostaa piirteen itsessään, eikä sitä ole tarvetta toteuttaa. Oma mies saattaa edelleen olla se kaikkein rakastetuin ja ihanin ihminen. Ja vaikka tuntisi naisia kohtaan suurta vetoa, niin vetoa voi edelleen tuntea myös sitä omaa mieskumppania kohtaan."
Tämä näin. 👍
Tilanne on kokonaan eri, jos mies rakastettua ei joku päivä enää puolisona ole. Silloin voi siirtyä eteenpäin aivan kuten heteronakin siirrytään, nyt vain ei enää heterona.
Ihan selkeen helppo käsittää.- Anonyymi
Ihmiset ihastuvat toisiinsa, ja se ei välttämättä liity millään tavalla siihen, mitä sukupuolta on.
Tämä pitää paikkansa. Heteronaisena voin ilmaista, että olen kerran ihastunut naiseen. Eikä se ollut seksuaalista ihastumista. Ehkä se oli sellainen romanttinen ihastuminen kuitenkin.
- Anonyymi
Juurikin näin 👍
- Sheena
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5271678Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18857- 83811
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101776- 63705
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49701- 63656
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2647Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?63567- 65523