Kuka muistaa -visa

Niin.. minulla on tylsää. Sen kunniaksi kysellään piirretyistä ja sarjiksista juttuja mitä ei kaikki muista.

Niin.. on olemassa kuukkeli,mutta se pilaa tämän huvin kokonaan.

Kaikki saavat osallistua .. myös kyselemiseen.
Minä aloitan.

Mikä oli Lucky Luken hevosen nimi?

157

509

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mistä Eka Vekara oli kotoisin?

• Tulevaisuudesta. En nyt ihan muista miltä vuosisadalta jos pitää veikata niin 2400.🙂.

Mikä atomiinus on?

• Anonyymi

Koira on ran tan plan, hevosta en muista.

• Niin, koira on mainitsemasi.

• Entä Peppi Pitkätossun hevosen nimi?

Hevonen on "JJ". Mutta minkä nimisiä ovat Daltonit?

• Anonyymi

Oliskos se HT?

Tyhjää löi niin kauan kunnes näin nuo alkukirjaimet JJ.

-keinovaginamies-

• En tiedä onko Raamattu sarjakuva, mutta minkä nimisiä ovat Sepeteuksen poikain isän poikain nimet? Tätä en kyllä muista itsekään.

Mikä on Pepin isän ammatti?

• Anonyymi kirjoitti:

Oliskos se HT?

Tyhjää löi niin kauan kunnes näin nuo alkukirjaimet JJ.

-keinovaginamies-

HT on apina. Se mainitaan siinä laulussakin "hopsula hei sula hopsansaa", mutta hevosta muistaakseni ei. Se on vaikeampi.

• Juu. Jolly Jumperhan se oli.

• Anonyymi

Pepin heppa taisi olla Hevonen?

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pepin heppa taisi olla Hevonen?

xLiner

Ei ollu. Googlasin.

xLiner

• scrg kirjoitti:

En tiedä onko Raamattu sarjakuva, mutta minkä nimisiä ovat Sepeteuksen poikain isän poikain nimet? Tätä en kyllä muista itsekään.

Eikös Pepin isä ollut joku merirosvokuningas?

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Eikös Pepin isä ollut joku merirosvokuningas?

Joo, mutta siitä käytettiin myös 2020-luvulle sopimatonta vaihtoehtoa, jossa yhdyssanan etuosa on nykyään kielletty. Kuningas kuitenkin.

• scrg kirjoitti:

Joo, mutta siitä käytettiin myös 2020-luvulle sopimatonta vaihtoehtoa, jossa yhdyssanan etuosa on nykyään kielletty. Kuningas kuitenkin.

No joo. Tota en muistanut.

• Eikö tosiaan kukaan muista Pepin hevosen nimeä? Minua häiritsee oikeasti..

• Mikkojuhan

Joe ja avrill tulee mieleen muut on unohtunut.🙂. Eikä peppi pitkätossun hevonenkaan nyt muitu mieleen. Sen muostan että peppi nosti sen päänsä päälle suorille käsille.

• scrg kirjoitti:

En tiedä onko Raamattu sarjakuva, mutta minkä nimisiä ovat Sepeteuksen poikain isän poikain nimet? Tätä en kyllä muista itsekään.

Merirosvo.🙂.

Eikö tosiaan kukaan muista Pepin hevosen nimeä? Minua häiritsee oikeasti..

Olikos sen hevosen nimi Pikku-Ukko (Lilla Gubben)?

• tosi.typy kirjoitti:

Olikos sen hevosen nimi Pikku-Ukko (Lilla Gubben)?

Oli. Myt muitin sen kun sanoit.

• Anonyymi

Joe Averil
        mutten muista muita

• Minkä rotuinen on Asterixin koira Idefix?

• Rotua en kyllä tiedä vaikka lähes kaikki asterixit onkin tullu luettua.🙂.

• Anonyymi

terrieri

• Mun mielestä tuon rotua ei ole missään mainittu (vannoutuneen koiraihmisen näppikseltä tämä :) ), mutta koska se muistuttaa Tintin koiraa Milouta, niin veikkaan että olisi samanrotuinen eli kettuterrieri? Mun mielestä kettuterrierit ei kyllä ole kokovalkoisia, mutta koska Milou on kokovalkoinen ja silti ns. "kettuterrieri" niin voihan sitten kai Idefixkin olla?

• Jolly Jumper. Mikä oli palkkionmetsästäjä Elliot Beltin hevosen nimi?

• Nyt pistit hirvittävän pahan. Onko kyse Tex Willeristä?

Nyt pistit hirvittävän pahan. Onko kyse Tex Willeristä?

Ei, vaan edelleenkin Lucky Lukesta. Elliott Belt on se rotan näköinen luihu, jonka ulkonäköön on lainattu enemmän kuin vähän Lee van Cleefiä. ; )

• kollimaattori kirjoitti:

Ei, vaan edelleenkin Lucky Lukesta. Elliott Belt on se rotan näköinen luihu, jonka ulkonäköön on lainattu enemmän kuin vähän Lee van Cleefiä. ; )

Rakastin pikkuisena Lucky Lukea.. lainasin kirjastosta tai kävin siellä lukemassa samoja aina uudelleen ja uudelleen.

Mut nyt on vain hämärääkin hämärämpi kuva.

Rakastin pikkuisena Lucky Lukea.. lainasin kirjastosta tai kävin siellä lukemassa samoja aina uudelleen ja uudelleen.

Mut nyt on vain hämärääkin hämärämpi kuva.

Tykkäsit varmaan myös leffasta Hyvät, pahat ja rumat?

Itseäni aina nauratti, kuinka sen leffan palkkionmetsästäjä lähes yksi yhteen otettiin Lucky Lukeen:

https://www.khalisi.com/comics/luckyluke/general/elliotbelt.gif

Tykkäsit varmaan myös leffasta Hyvät, pahat ja rumat?

Itseäni aina nauratti, kuinka sen leffan palkkionmetsästäjä lähes yksi yhteen otettiin Lucky Lukeen:

https://www.khalisi.com/comics/luckyluke/general/elliotbelt.gif

Joo mun oli pakko kuvahaulla kuukkeloida toi. Hitto, ei pienintäkään muistikuvaa tyypistä.
        Kai mä sit olin niin silmät säkenöiden ihastunut Lukeen.

Joo mun oli pakko kuvahaulla kuukkeloida toi. Hitto, ei pienintäkään muistikuvaa tyypistä.
        Kai mä sit olin niin silmät säkenöiden ihastunut Lukeen.

Tätä minä en tiedä itsekään, mutta Lucky Luke -tietäjä varmaan tietää:

Minä vuonna Lucky Luke lopetti tupakoinnin?

Tätä minä en tiedä itsekään, mutta Lucky Luke -tietäjä varmaan tietää:

Minä vuonna Lucky Luke lopetti tupakoinnin?

Voi herttinen.. onx se joutunu lopettamaan? :D

Voi herttinen.. onx se joutunu lopettamaan? :D

Toki. Poliittisesti korrektia, nääs. Eikä lapsille sopivaa näyttää tosiasioita, että Wanhassa Lännessä tupruteltiin aika tavalla. "Uusi" Lucky Luke kulkee heinänkorsi suupielessä, kun vanhalla oli aina rööki huulessa.

Vanhoissa Tintin suomennoksissa kapteeni Haddock (silloin Capu) ei juonut viskiä tai rommia, vaan "malspiikkia", koska ei tahdottu pilteille antaa sellaista kuvaa,että aikuiset viinaa joisivat.

Oikeasti malspiikki on merimiehille tuttu työkalu, eräänlainen järeä takiloiden yms. köysien pujontaneula. Kapteeni Capu otti siis tavallaan terävät. ; )

Toki. Poliittisesti korrektia, nääs. Eikä lapsille sopivaa näyttää tosiasioita, että Wanhassa Lännessä tupruteltiin aika tavalla. "Uusi" Lucky Luke kulkee heinänkorsi suupielessä, kun vanhalla oli aina rööki huulessa.

Vanhoissa Tintin suomennoksissa kapteeni Haddock (silloin Capu) ei juonut viskiä tai rommia, vaan "malspiikkia", koska ei tahdottu pilteille antaa sellaista kuvaa,että aikuiset viinaa joisivat.

Oikeasti malspiikki on merimiehille tuttu työkalu, eräänlainen järeä takiloiden yms. köysien pujontaneula. Kapteeni Capu otti siis tavallaan terävät. ; )

Kapteeni Haddock oli mun muistamissani kirjoissa vähän väliä ihan kunnon tujussa. Ja tumma pullo kädessä..

Kapteeni Haddock oli mun muistamissani kirjoissa vähän väliä ihan kunnon tujussa. Ja tumma pullo kädessä..

Joo, ei siinä sensuurissa mitään järkeä ollut, mutta milloin sensuurissa mitään tolkkua olisikaan?

Muistatko sen sarjakuvaepisodin, missä Mikki Hiiri oli pilvessä, ja oikein kunnolla sekaisin, kuvitteli olevansa balettitanssija ja haki Hessua tanssiin? Entä kun Aku Ankka veti sihijuomaa kaksin käsin ja aivan turvat? ; )

"Miten voi olla näin jano, vaikka on juonut koko yön?"

– Muumipeikko herättyään aamulla hirveässä darrassa

Joo, ei siinä sensuurissa mitään järkeä ollut, mutta milloin sensuurissa mitään tolkkua olisikaan?

Muistatko sen sarjakuvaepisodin, missä Mikki Hiiri oli pilvessä, ja oikein kunnolla sekaisin, kuvitteli olevansa balettitanssija ja haki Hessua tanssiin? Entä kun Aku Ankka veti sihijuomaa kaksin käsin ja aivan turvat? ; )

"Miten voi olla näin jano, vaikka on juonut koko yön?"

– Muumipeikko herättyään aamulla hirveässä darrassa

Minä en valitettavasti muista akkareista paljon mitään. Johtuu siitä, ettemme olleet tilaajia ja kirjastosta niitä ei löytynut minun lapsuudessani.

Niin sehän kääri niitä sätkiä vähän väliä niissä vanhoissa.🙂.

Minä en valitettavasti muista akkareista paljon mitään. Johtuu siitä, ettemme olleet tilaajia ja kirjastosta niitä ei löytynut minun lapsuudessani.

Huono kirjasto. Meillä ainakin oli kirjastossa taskukirjoja. Niissä oli TIKKUKIRJAIN-fontti toisin kuin viikottain ilmestyvässä lehdessä ja vähän eri hahmojakin.

70-luvun hahmoissa oli ainakin Akun Touho-serkku, joka käytökseltään oli koko ajan kuin olisi pössytellyt itsensä pilveen.

Varmaan Lucky Luket pitää woke-maailmsssa kirjoittaa uudelleen. Luken tupakit poistetaan ja baarissa juodut whiskyt vaihdetaan inkiväärishotteihin. Intiaaneista ja aasialaisista pitää poistaa kaikki stereotyyppejä ylläpitävät ominaisuudet. Naisten rooleja pitää korostaa: Daltoneista tehdä Josephine, Jacqueline, Wilhelmina ja Averell. Averell saa pitää nimensä koska hän on transnainen.

• scrg kirjoitti:

Huono kirjasto. Meillä ainakin oli kirjastossa taskukirjoja. Niissä oli TIKKUKIRJAIN-fontti toisin kuin viikottain ilmestyvässä lehdessä ja vähän eri hahmojakin.

70-luvun hahmoissa oli ainakin Akun Touho-serkku, joka käytökseltään oli koko ajan kuin olisi pössytellyt itsensä pilveen.

Varmaan Lucky Luket pitää woke-maailmsssa kirjoittaa uudelleen. Luken tupakit poistetaan ja baarissa juodut whiskyt vaihdetaan inkiväärishotteihin. Intiaaneista ja aasialaisista pitää poistaa kaikki stereotyyppejä ylläpitävät ominaisuudet. Naisten rooleja pitää korostaa: Daltoneista tehdä Josephine, Jacqueline, Wilhelmina ja Averell. Averell saa pitää nimensä koska hän on transnainen.

Joo, oli todella huono kirjasto. Sivukirjaston sivukirjasto.

Miten mä muistelin että Daltonin veljeksillä oli tapana pukeutua valepukuihin.. myös naisiksi?
        Muistanko väärin?

• scrg kirjoitti:

Se kahjo italialainen westerni, Cocco Bill olisi kukkahattutätien mieleen sikäli, että hän joi vain kamomillateetä, eikä muistaakseni polttanut, mutta muutoin koko hänen maailmansa oli niin sekaisin, että nutturaan sattuisi.

• "Minkä rotuinen on Asterixin koira Idefix?"
      Olisko se jack russel -, tai bichon rotua.

Mikä on Ahmed Ahne sarjakuvien kalifin nimi?

• Ei.. ei ole.

Ei.. ei ole.

Olisko Idefix joku rottaterrieri, tai lyhytkarvainen villakoira?

• tosi.typy kirjoitti:

Olisko Idefix joku rottaterrieri, tai lyhytkarvainen villakoira?

Ei.

Ei.

Tää on vaikea. 😂 Multa loppuu arvaukset.

Kääpiösnautseri?

• tosi.typy kirjoitti:

Tää on vaikea. 😂 Multa loppuu arvaukset.

Kääpiösnautseri?

Se on kompa. Obelixin koiralla Idefixillä ei ole rotua. Se on puhtaasti mielikuvituksen tuotetta.

Se on kompa. Obelixin koiralla Idefixillä ei ole rotua. Se on puhtaasti mielikuvituksen tuotetta.

Haha! Niin onkin. 😂

Vastaisitko mun aikaisempaan Ahmed Ahne kalifi kysymykseen?

Historiallisesti ehkä korrektia. Ei noin vuonna 50 eaa. ollut mitään eurooppalaisia nykyisiä koirarotuja olemassakaan.

• tosi.typy kirjoitti:

Haha! Niin onkin. 😂

Hitto kun mä en osaa sanoa. Mä en muista. Tai muistan koko sarjiksesta vain " kalifiksi kalifin paikalle ". Eikös Ahmed Ahneella ollut joku apuri, korppi tai jotakin.. en muista.

Hitto kun mä en osaa sanoa. Mä en muista. Tai muistan koko sarjiksesta vain " kalifiksi kalifin paikalle ". Eikös Ahmed Ahneella ollut joku apuri, korppi tai jotakin.. en muista.

Hyväntahtoinen kalifi Harun El Pullah. 😁

Toinen:

Mikä on Peppi Pitkätossun isän nimi, kirjoissa häntä tituleerataan Etelämeren kuninkaaksi?

• tosi.typy kirjoitti:

Haha! Niin onkin. 😂

Kalifi Harun el Pullah. Ahmed Ahneen suomennetut nimet ovat mielestäni hauskempia kuin alkuperäiset.

• tosi.typy kirjoitti:

Toinen:

Mikä on Peppi Pitkätossun isän nimi, kirjoissa häntä tituleerataan Etelämeren kuninkaaksi?

Sä paljastit sen ja nyt muut eivät voi päteä tiedoillaan.. mut hei .. ei se mitään.
        No en olisi tiennyt hyväntahtoista Pullaa :)

Kalifi Harun el Pullah. Ahmed Ahneen suomennetut nimet ovat mielestäni hauskempia kuin alkuperäiset.

En ole alkuperäisiä kirjoja katsonut, enkä lukenut. Suomalaiselle lukijalle on parasta olla suomennetut nimet. Ne vaan sopii tarinan paremmin. Harun El Pullah kuvaa hyvin kalifin olemusta ja luonnetta.

Sä paljastit sen ja nyt muut eivät voi päteä tiedoillaan.. mut hei .. ei se mitään.
        No en olisi tiennyt hyväntahtoista Pullaa :)

Siellä on toinen kysymys odottamassa. En paljasta sen vastausta.

• tosi.typy kirjoitti:

Mä en osaa sanoa kuin että se on varmaankin yhtä monitahoinen kuin tyttärensä nimi. Juu annetaan tietäväisemmille tilaa. :)

• tosi.typy kirjoitti:

En ole alkuperäisiä kirjoja katsonut, enkä lukenut. Suomalaiselle lukijalle on parasta olla suomennetut nimet. Ne vaan sopii tarinan paremmin. Harun El Pullah kuvaa hyvin kalifin olemusta ja luonnetta.

Itse Ahmed Ahnekin on ranskaksi aika mitäänsanomattomasti Iznogoud (Eiolehyvä).

Ahmed Ahneen apulainen Saunabad on mainio sekä tyyppinä että nimenä! :D

• tosi.typy kirjoitti:

Eikö Pepin "oikeassa" pitkässä nimessä ole Efraimintytär? Tai jotain sinnepäin...

Muistan kuinka Saunabadilla oli tapana kutsua isäntäänsä Ahmed Ahnetta arvonimellä "sidi".
        Hauska hahmo. 😊

Eikö Pepin "oikeassa" pitkässä nimessä ole Efraimintytär? Tai jotain sinnepäin...

Oikein!!! 😁🏆

Pepin isä on Efraim.

• Kalifin nimeä en muista mutta olikos sen ahmed ahneen palvelija islamabad?🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Kalifin nimeä en muista mutta olikos sen ahmed ahneen palvelija islamabad?🙂.

Et kovin väärin muistanut. Ahmed Ahneen palvelijan nimi oli Saunabad.
        Kalifin nimi mainittiin jo tuolla ketjussa ylempänä, Harun El Pullah.

Saunabadhan se olikin eikä islamabad.😄. Sitä meinaan äsken muistelin.

• tosi.typy kirjoitti:

Et kovin väärin muistanut. Ahmed Ahneen palvelijan nimi oli Saunabad.
        Kalifin nimi mainittiin jo tuolla ketjussa ylempänä, Harun El Pullah.

Joo sehän se oli.🙂.

• Anonyymi

Kalifi Al Pullah!

• Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

Toinen:

Eikös se ollut Efraim?

• Anonyymi kirjoitti:

Eikös se ollut Efraim?

On. Efraim Pitkätossu. Sillä oli tittelikin, mutta nykyaikana on epäkorrektia sanoa sitä julkisesti. (hänen tittelinsä oli N**kerikuningas)

• Anonyymi kirjoitti:

Kalifi Al Pullah!

Oikein. Kalifi Harun El Pullah.

Koska tässä nyt tuli paljastettua oikea vastaus, menin googlaamaan.

Enkunkielisen Wikipedian mukaan Idefix olisi "terrieri", mutta siinä ei kylläkään määritellä mikä terrieri:

https://en.wikipedia.org/wiki/Dogmatix

Ranskankielinen Wiki tietää aiheesta hieman enemmän:

https://fr.wikipedia.org/wiki/Idéfix

"Selon Nicolas Rouvière, Idéfix se rapproche du schnauzer blanc, du bichon maltais et du West Highland white terrier."

Eli tuon Nicolas Rouvieren mukaan se muistuttaa valkoista snautseria, maltankoiraa ja westietä. Tosin noista kolmesta luetellusta vain yksi on terrieri.

• Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

Koska tässä nyt tuli paljastettua oikea vastaus, menin googlaamaan.

Enkunkielisen Wikipedian mukaan Idefix olisi "terrieri", mutta siinä ei kylläkään määritellä mikä terrieri:

https://en.wikipedia.org/wiki/Dogmatix

Ranskankielinen Wiki tietää aiheesta hieman enemmän:

https://fr.wikipedia.org/wiki/Idéfix

"Selon Nicolas Rouvière, Idéfix se rapproche du schnauzer blanc, du bichon maltais et du West Highland white terrier."

Eli tuon Nicolas Rouvieren mukaan se muistuttaa valkoista snautseria, maltankoiraa ja westietä. Tosin noista kolmesta luetellusta vain yksi on terrieri.

Eli, toisin sanoen, Idefixissä on vähän sitä sun tätä. Hän on sekalaisen rotunsa ainutlaatuinen yksilö. 😊

• Anonyymi

Kuka muistaa merkin, erkki-merkin, postiMerkin, erkki-merkki-postimerkki?

• Anonyymi

No nyt jäi vaivaamaan daltonien etunimet. Emmet oli yksi ja averell toinen mutta loput. En kuukleta.

• Olikos se pikkuinen jim?

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Olikos se pikkuinen jim?

Olet tylsä niin on kai sulla silloin tylsää mies.

• Joe oli yks ainakin. Se lyhyin.🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Joe oli yks ainakin. Se lyhyin.🙂.

Joo niin oli.

• Anonyymi

No joo. Tiedin vastaukset, mutta kysely olikin viestiketju. Ihan sama, jos kysyisin edesmenneen Maine Coonini painoa ja kuolinsyytä.

Kiinnostaa kuitenkin, niin 9Kg ja sydän loppui. Eikä todellakaan ollut edes läski.

>simiti<

• Ne on komeita katteja noi Maine Coonit. Sain noin vuosi sitten törmätä sellaiseen irl.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Ne on komeita katteja noi Maine Coonit. Sain noin vuosi sitten törmätä sellaiseen irl.

Niin. Välillä se tuonelan vartija sai hellyydenpuuskia ja hyppäsi syliin tassuttamaan.

Puoltoista senttiset kynnet ja lähes 10 kiloinen innokas tassuttelija ei ole kivaa.

>simiti<

• Anonyymi kirjoitti:

Niin. Välillä se tuonelan vartija sai hellyydenpuuskia ja hyppäsi syliin tassuttamaan.

Puoltoista senttiset kynnet ja lähes 10 kiloinen innokas tassuttelija ei ole kivaa.

>simiti<

Mutta eikös nuo kuitenkin ole sellaisia lempeitä jättiläisiä?

• Anonyymi
    • No höh jolly jumper. Tietenkin.😄.

Mikä on Touho Ankan supersankari nimi? Tai iineksen?

• Touho A. olisko ollut Lepakkoankka? Iines oli muistaakseni Viitatar.

• tosi.typy kirjoitti:

Touho A. olisko ollut Lepakkoankka? Iines oli muistaakseni Viitatar.

Jep. Niillä on lähes kaikilla supersankari persoona nykyään joissain tarinoissa. Mikäköhän se tarina nyt oli missä ne perustettiin. Pahikset oli ainakin paha seiska missä oli mustapekkaa, mustakaapua, pennosta ja mitä kaikkea. Hyviksissä aku, hessu, hannu, touho, iines ainakin. Pitäis kaivas tuolta hyllystä se taskari mutta kun niitä on useita satoja niin taitaa vähän turhan iso työ olla.😄.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Jep. Niillä on lähes kaikilla supersankari persoona nykyään joissain tarinoissa. Mikäköhän se tarina nyt oli missä ne perustettiin. Pahikset oli ainakin paha seiska missä oli mustapekkaa, mustakaapua, pennosta ja mitä kaikkea. Hyviksissä aku, hessu, hannu, touho, iines ainakin. Pitäis kaivas tuolta hyllystä se taskari mutta kun niitä on useita satoja niin taitaa vähän turhan iso työ olla.😄.

En tarkkaan muista. Se oli joku Aku Ankan taskukirja, jossa oli näitä superhahmoja. Nyt pää lyö tyhjää.
        Outoa, kuinka jotkut asiat muistaa heti ja toisia juttuja ei sitten millään. Valikoiva muisti! 😊

• tosi.typy kirjoitti:

En tarkkaan muista. Se oli joku Aku Ankan taskukirja, jossa oli näitä superhahmoja. Nyt pää lyö tyhjää.
        Outoa, kuinka jotkut asiat muistaa heti ja toisia juttuja ei sitten millään. Valikoiva muisti! 😊

Joo sitä se on. Jotkut asiat tarttuu heti ja toiset taas ei sitten vaikka kuinka kovasti yrittäis.😄.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Joo sitä se on. Jotkut asiat tarttuu heti ja toiset taas ei sitten vaikka kuinka kovasti yrittäis.😄.

Mutta sä olet aika kova tyyppi tässä visassa, jos mun mielipidettä kysytään.

Mutta sä olet aika kova tyyppi tässä visassa, jos mun mielipidettä kysytään.

No jonkun verran on tullu sarjakuvia luettua. Muksuna ja nyt taas viimesen 10v aikana. Nykyään taskareita lähinnä ja asterixit uudestaan. Tänään muuten ilmesty uusin taskari täytyy ostaa se kun menee kauppaan. Lucky Luket ja Ahmed Ahneitakin vois uudestaan lukee jos kirjastosta vaan löytyy. Muksuna meni myös marvelit, tarzanit, transformersit, g.i.joet ja mustanaamiotkin.😊.

• Mikkojuhan kirjoitti:

No jonkun verran on tullu sarjakuvia luettua. Muksuna ja nyt taas viimesen 10v aikana. Nykyään taskareita lähinnä ja asterixit uudestaan. Tänään muuten ilmesty uusin taskari täytyy ostaa se kun menee kauppaan. Lucky Luket ja Ahmed Ahneitakin vois uudestaan lukee jos kirjastosta vaan löytyy. Muksuna meni myös marvelit, tarzanit, transformersit, g.i.joet ja mustanaamiotkin.😊.

No se näkyy sun tiedoissasi,että joskus on jotakin tullut luettua..

Mä olen sen verran köyhälistöstä lähtöisin,että sarjiksia luin vain kirjastosta. Ja ei tuollainen pikkukirjasto mikä oli, satsannut sarjiksiin. Joitain Lucky Lukeja ja tais olla pari Ahmedia.
        Maailman vahvinta nallea...

Kesäkodeissa tuli luettua sitä mitä niillä oli tarjolla, yleensä tyyliin mustanaamioita ja tarzaneita.

Akkareita luin kavereilla jos sain käsiini..

Eli heikohkoa on minun sivistyksen tasoni tässä asiassa.

No se näkyy sun tiedoissasi,että joskus on jotakin tullut luettua..

Mä olen sen verran köyhälistöstä lähtöisin,että sarjiksia luin vain kirjastosta. Ja ei tuollainen pikkukirjasto mikä oli, satsannut sarjiksiin. Joitain Lucky Lukeja ja tais olla pari Ahmedia.
        Maailman vahvinta nallea...

Kesäkodeissa tuli luettua sitä mitä niillä oli tarjolla, yleensä tyyliin mustanaamioita ja tarzaneita.

Akkareita luin kavereilla jos sain käsiini..

Eli heikohkoa on minun sivistyksen tasoni tässä asiassa.

Köyhä yksinhuoltaja perhe mullakin on taustalla mutta aku ankka tuli kotiin ja Hämeenlinnassa kirjastosta löyty aika hyvin kaikkee ja sitten divareista sai halvalla paljon sarjiksia siihen aikaan. Isovanhemmat vei aina divariin ja sieltä sai valita isot pinot lehtiä ja albumeja.😊.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Köyhä yksinhuoltaja perhe mullakin on taustalla mutta aku ankka tuli kotiin ja Hämeenlinnassa kirjastosta löyty aika hyvin kaikkee ja sitten divareista sai halvalla paljon sarjiksia siihen aikaan. Isovanhemmat vei aina divariin ja sieltä sai valita isot pinot lehtiä ja albumeja.😊.

No mulla ei ollut noin onnekkaasti, yksinhuoltaja tehdassiivoojan palkalla. Raha riitti juuri ja juuri ruokaan.

Ja ei ollut viikkorahoja mitä tuhlata, isovanhemmat eivät osallistuneet elämäämme ja tienasin omat rahani lehden jaolla jo 12 vuotiaana. Ne tosin meni kaikki tupakkaan...

Mutta olin innokas lukemaan alle kymmenvuotiaana.. saatoin viettää koko kesäisen lomapäivän kirjastossa ja luinkin kaikki lastenkirjat mitä heillä oli.. kaikki huimat neljä hyllyllistä. Eli joskus vain odotin,että joku palauttaisi minulle luettavaa.

Mutta joo,ne oli maagisia aikoja.

No mulla ei ollut noin onnekkaasti, yksinhuoltaja tehdassiivoojan palkalla. Raha riitti juuri ja juuri ruokaan.

Ja ei ollut viikkorahoja mitä tuhlata, isovanhemmat eivät osallistuneet elämäämme ja tienasin omat rahani lehden jaolla jo 12 vuotiaana. Ne tosin meni kaikki tupakkaan...

Mutta olin innokas lukemaan alle kymmenvuotiaana.. saatoin viettää koko kesäisen lomapäivän kirjastossa ja luinkin kaikki lastenkirjat mitä heillä oli.. kaikki huimat neljä hyllyllistä. Eli joskus vain odotin,että joku palauttaisi minulle luettavaa.

Mutta joo,ne oli maagisia aikoja.

Joo ei sitä rahaa meilläkään ollut juurikaan. Äiti oli kanslisti ja myöhemmin osaston sihteeri keskussairaalassa. Isovanhemmat kyllä onneksi tuki paljon.🙂. Mutta joo oli hienoa silloin pienenä uppoutua niihin tarinoihin. Viisikoita ja muita nuortenkirjoja tuli kansss luettua vähän myöhemmin teini-iässä löysin kauhukirjallisuuden mistä pidän vieläkin. Jossain vaiheessa sitten kun päihteet tuli kokoajan enemmän mukaan kuvioihin se lukeminen jäi vähän vähemmälle.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Joo ei sitä rahaa meilläkään ollut juurikaan. Äiti oli kanslisti ja myöhemmin osaston sihteeri keskussairaalassa. Isovanhemmat kyllä onneksi tuki paljon.🙂. Mutta joo oli hienoa silloin pienenä uppoutua niihin tarinoihin. Viisikoita ja muita nuortenkirjoja tuli kansss luettua vähän myöhemmin teini-iässä löysin kauhukirjallisuuden mistä pidän vieläkin. Jossain vaiheessa sitten kun päihteet tuli kokoajan enemmän mukaan kuvioihin se lukeminen jäi vähän vähemmälle.

Juu. Viisikot oli huimia. Ja oli noita nuorten sarjoja muitakin.

Kauhukirjat.. siis Cook, King, Koontz.. vai mitä noita olikaan, mulla oli kanssa kausi kun ahmin niitä.

Juu. Viisikot oli huimia. Ja oli noita nuorten sarjoja muitakin.

Kauhukirjat.. siis Cook, King, Koontz.. vai mitä noita olikaan, mulla oli kanssa kausi kun ahmin niitä.

Juu noita ja sitten vanhempiakin poesta ja lovecraftista lähtien varsinkin cthulhu mythosta on tullu luettua muidenkin kirjoittamana kuin lovecraftin.🙂. Antologioita missä on lyhyempiä novelleja niistä tykkään paljon kanssa.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Juu noita ja sitten vanhempiakin poesta ja lovecraftista lähtien varsinkin cthulhu mythosta on tullu luettua muidenkin kirjoittamana kuin lovecraftin.🙂. Antologioita missä on lyhyempiä novelleja niistä tykkään paljon kanssa.

No mähän tietty jouduin kuukkeloimaan ton cthulhu mythos jutun..

Eli scifiä, kauhua ja fantasiaa yhdistettynä.. ei ehkä hullummpi kombo..

Viime vuosina olen lukenut vähän mutta aikanaan olin kuin pohjaton kaivo.. tai sillain kausittain. Saatoin lukea useita kirjoja putkeen muutaman kuukauden aikana ja sit taas taukoa.
        Ehkä pitäisi aloittaa taas, mutta kun noi äänikirjat on niin helppoja.

No mähän tietty jouduin kuukkeloimaan ton cthulhu mythos jutun..

Eli scifiä, kauhua ja fantasiaa yhdistettynä.. ei ehkä hullummpi kombo..

Viime vuosina olen lukenut vähän mutta aikanaan olin kuin pohjaton kaivo.. tai sillain kausittain. Saatoin lukea useita kirjoja putkeen muutaman kuukauden aikana ja sit taas taukoa.
        Ehkä pitäisi aloittaa taas, mutta kun noi äänikirjat on niin helppoja.

Joo siinä on vähän noita kaikkia. Lovecraftin kirjoitus tyyli voi olla vähän vanhahtava mutta nopeesti siihen tottuu.

Sillain kausittain se kyllä tuntuu menevän useimmilla mullakin myös. Mä en oo noita äänikirjoja vielä edes testannu. Kuullu kyllä paljon hyvää niistä.🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Joo siinä on vähän noita kaikkia. Lovecraftin kirjoitus tyyli voi olla vähän vanhahtava mutta nopeesti siihen tottuu.

Sillain kausittain se kyllä tuntuu menevän useimmilla mullakin myös. Mä en oo noita äänikirjoja vielä edes testannu. Kuullu kyllä paljon hyvää niistä.🙂.

Hei kun annat äänikirjoille pikkusormen, se vie koko miehen mennessään.
        Harkitse ennenkuin alotatkaan.

Tavallaan siinä on tunnelmaa kun saa hypistellä sitä paperista,mut äänikirja on NIIN helppo.
        Ite kuuntelen äänikirjoja töissä tai kävelylenkeillä. Ja kun paperisen hylkää, on vaikeaa ottaa sitä uudestaan. Näin ainakin mulla.

Hei kun annat äänikirjoille pikkusormen, se vie koko miehen mennessään.
        Harkitse ennenkuin alotatkaan.

Tavallaan siinä on tunnelmaa kun saa hypistellä sitä paperista,mut äänikirja on NIIN helppo.
        Ite kuuntelen äänikirjoja töissä tai kävelylenkeillä. Ja kun paperisen hylkää, on vaikeaa ottaa sitä uudestaan. Näin ainakin mulla.

Tätä mä vähän pelkään että siinä noin tulis käymään.😄. Sen takia olen vissiin vähän niitä tavallaan vältellytkin.🙂. Mä en kyllä kävelylenkillä jotenkin pystyis keskittyyn siihen kirjaan mä luulen mutta kun en oo kokeillu niin voin olla täysin väärässäkin.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Tätä mä vähän pelkään että siinä noin tulis käymään.😄. Sen takia olen vissiin vähän niitä tavallaan vältellytkin.🙂. Mä en kyllä kävelylenkillä jotenkin pystyis keskittyyn siihen kirjaan mä luulen mutta kun en oo kokeillu niin voin olla täysin väärässäkin.

No.. nyt sinua on varoitettu.. :D

No.. nyt sinua on varoitettu.. :D

Kiitos. Lupaan harkita hyvin tarkkaan asiaa ennen kuin otan sen ensimmäisen askeleen. Jos siis päädyn siihen että niihin tutustua haluan.😊.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Kiitos. Lupaan harkita hyvin tarkkaan asiaa ennen kuin otan sen ensimmäisen askeleen. Jos siis päädyn siihen että niihin tutustua haluan.😊.

Niin onhan se kuitenkin tätä päivää. Äänikirjat siis.

Minä kuuntelen kirjaston äänikirjoja netin välityksellä. On halppa. Ei ole kuukausimaksuja, vaikka valikoima kyllä on rajallisempi.

Niin onhan se kuitenkin tätä päivää. Äänikirjat siis.

Minä kuuntelen kirjaston äänikirjoja netin välityksellä. On halppa. Ei ole kuukausimaksuja, vaikka valikoima kyllä on rajallisempi.

Hyvä systeemi varmaan jos niitä kirjastosta "lainata" voi. Eikä tarvi aina liittyä johonkin maksulliseen juttuun. Valikoima voi tietysti sitten kyllä sen mukainen myös olla.🙂.

• Anonyymi

iisi, jolly jumper

• Kenen sarjakuvahahmon kommentteja :
      - " Mihinä mun LAHAJAT on?!"
      - "Mää sitte RAKASTAN sua!"
      - " jou."
      - "Mitäs helevettiä siihen tuut?"

• Tää on kyllä ihan outo mulle.🙂. Joku mämmilä vois tulla mieleen mutta en kyllä tosiaan tiedä.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Tää on kyllä ihan outo mulle.🙂. Joku mämmilä vois tulla mieleen mutta en kyllä tosiaan tiedä.

Ei ole.

• Anonyymi

Malinen googlauksen perusteella.

-harmiseiikirj-

• Anonyymi kirjoitti:

-harmiseiikirj-

Ai sä otit järeät aseet käyttöön.. rupesit kuukkeloimaan. No tuokin tapa on osallistua.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Ai sä otit järeät aseet käyttöön.. rupesit kuukkeloimaan. No tuokin tapa on osallistua.

Oli selvästi niin marginaalihahmo kyseessä ettei voinut tietää ilman. No en kyllä nytkään varma ole mutta voisi olla.

-harmiseikirj-

• Anonyymi kirjoitti:

-harmiseiikirj-

Ei ole.

• Anonyymi kirjoitti:

Oli selvästi niin marginaalihahmo kyseessä ettei voinut tietää ilman. No en kyllä nytkään varma ole mutta voisi olla.

-harmiseikirj-

Joo, typy pisti aika pahan. Mutta laittoi kollimaattorikin.

Joo, typy pisti aika pahan. Mutta laittoi kollimaattorikin.

Ilmoittakaa, jos haluatte vastauksen. Ei tuo ole oikeasti vaikea. 😂

• tosi.typy kirjoitti:

Ilmoittakaa, jos haluatte vastauksen. Ei tuo ole oikeasti vaikea. 😂

No minä pyydän sinua laittamaan vastauksen.

Niin tietysti. Olen ihan höhlä.

Kiroileva siili oli yhteen aikaan suosikki sarjakuvahahmo. Lueskelin niitä netistä ja naureskelin itsekseni. Erittäin oivaltavaa tekstiä. 🤣

Tuolla niitä sarjiksia on vieläkin 😂
        https://kiroilevasiili.fi/

• tosi.typy kirjoitti:

Kiroileva siili oli yhteen aikaan suosikki sarjakuvahahmo. Lueskelin niitä netistä ja naureskelin itsekseni. Erittäin oivaltavaa tekstiä. 🤣

Tuolla niitä sarjiksia on vieläkin 😂
        https://kiroilevasiili.fi/

Kiitos makupalasta. Nyt simmuja kiinni ja kohti huomista. Hyvää yötä.

Kiitos makupalasta. Nyt simmuja kiinni ja kohti huomista. Hyvää yötä.

öitä! 😴

• tosi.typy kirjoitti:

Tuota sarjakuvaa en muista nähneeni. Minulle uusi tuttavuus.

Ei kannatakaan perehtyä tuohon, sillä se on melko kehno.
        (pohjalaiset ovat jopa omituisempia kuin savolaiset)

• buddy-love kirjoitti:

Luen noita kun tulevat vastaan, mutta jostain syystä niin käy harvoin.

Itse luen sarjiksia, kun tulee sellainen hetki, ettei viitsi tehdä mitään muuta. Siihen maailmaan on kiva heittäytyä.

• tosi.typy kirjoitti:

Itse luen sarjiksia, kun tulee sellainen hetki, ettei viitsi tehdä mitään muuta. Siihen maailmaan on kiva heittäytyä.

Minä edelleen kerään niitä ja jostain syystä ensipainosten hinnat ovat romahtaneet (siis kirppareilla). Olen täydentänyt varastoja perempikuntoisilla yksilöillä ja lisäksi olen löytänyt sarjoista sellaisia, joita ei ole julkaistu suomeksi.

• buddy-love kirjoitti:

Minä edelleen kerään niitä ja jostain syystä ensipainosten hinnat ovat romahtaneet (siis kirppareilla). Olen täydentänyt varastoja perempikuntoisilla yksilöillä ja lisäksi olen löytänyt sarjoista sellaisia, joita ei ole julkaistu suomeksi.

Stadissa on pari hyvää Antikvaariliikettä. Niistä voi tehdä löytöjä.
        Kirpparit ovat käteviä, mutta sieltä viedään nopeasti parhaat päältä. Varsinkin, jos etsii jotain tiettyä.
        Kesäkirpparit ovat minulle mieluisia. Niitä kannattaa koluta tarkkaan. Sinne vaan pitää mennä hyvin aikaisin.
        Olen joskus ollut *siellä myymässä, vanhempien tavaroita (pyynnöstä) halpaan hintaan, kun kaappeja piti saada tyhjäksi.
        (*kesäsunnuntaisin Vallilassa, Dallape-puiston kesäkirppari)

• tosi.typy kirjoitti:

Stadissa on pari hyvää Antikvaariliikettä. Niistä voi tehdä löytöjä.
        Kirpparit ovat käteviä, mutta sieltä viedään nopeasti parhaat päältä. Varsinkin, jos etsii jotain tiettyä.
        Kesäkirpparit ovat minulle mieluisia. Niitä kannattaa koluta tarkkaan. Sinne vaan pitää mennä hyvin aikaisin.
        Olen joskus ollut *siellä myymässä, vanhempien tavaroita (pyynnöstä) halpaan hintaan, kun kaappeja piti saada tyhjäksi.
        (*kesäsunnuntaisin Vallilassa, Dallape-puiston kesäkirppari)

Aikanaan tuo kuului vakiokierrokseeni:
        http://www.fennicakeskus.fi/comindex.htm

Kävin kerran myös siinä Mäkelänkadun antikvariaatissa, mutta vain kerran, sillä se omistaja oli outo ja hyvin kireä.
        Sehän tappoi yhden asiakkaansa sitten muutama vuosi myöhemmin.

Fleminginkadulla on myös yksi pieni firma, jossa kävin usein (sen pitäjä oli silloin eräs mukava mummo)
        Nykyisin teen hankintani lähinnä kierrätyksestä, sillä siellä hinnat ovat nyt olleet halvempia.

• buddy-love kirjoitti:

Aikanaan tuo kuului vakiokierrokseeni:
        http://www.fennicakeskus.fi/comindex.htm

Kävin kerran myös siinä Mäkelänkadun antikvariaatissa, mutta vain kerran, sillä se omistaja oli outo ja hyvin kireä.
        Sehän tappoi yhden asiakkaansa sitten muutama vuosi myöhemmin.

Fleminginkadulla on myös yksi pieni firma, jossa kävin usein (sen pitäjä oli silloin eräs mukava mummo)
        Nykyisin teen hankintani lähinnä kierrätyksestä, sillä siellä hinnat ovat nyt olleet halvempia.

Hah! Tuo Albertinkadun kirppis on tuttu paikka. Hauska yhteensattuma, että laitoit juuri siitä linkin. :)

Asuin aikoinaan muutaman vuoden Kalliossa, siellä oli silloin useampia antikvarialiikkeitä. Valitettavasti niistä osa on jo lopettanut. Samalla kun kävin liikkeitä läpi, poikkesin Avikaisen Leipomossa, Franzeninkadulla patonkiostoksilla. Se leipomo/ pitopalvelu on vieläkin olemassa.

• tosi.typy kirjoitti:

Hah! Tuo Albertinkadun kirppis on tuttu paikka. Hauska yhteensattuma, että laitoit juuri siitä linkin. :)

Asuin aikoinaan muutaman vuoden Kalliossa, siellä oli silloin useampia antikvarialiikkeitä. Valitettavasti niistä osa on jo lopettanut. Samalla kun kävin liikkeitä läpi, poikkesin Avikaisen Leipomossa, Franzeninkadulla patonkiostoksilla. Se leipomo/ pitopalvelu on vieläkin olemassa.

Hakaniementorilla oli Teollisuusliiton talossa yksi melko hyvä sarjakuvien hankintapaikka, mutta sekin on lopettanut jo aikoja sitten. Siinä paikalla taitaa olla nykyään jokin kauneushoitola.

Se muinainen vakiokierrokseni kattoi kaikki paremmat sarjakuva-antikvariaatit ja käytettyjen kameroiden liikkeet. Kameraliikkeet ovat vähentyneet vielä enemmän kuin sarjakuvapaikat.

Ja keskusta alkaa muutoinkin käydä nykyään autioksi. Stokkalla menee siellä heikosti ja Aleksi 13 lopetti. Harmillista.

• buddy-love kirjoitti:

Hakaniementorilla oli Teollisuusliiton talossa yksi melko hyvä sarjakuvien hankintapaikka, mutta sekin on lopettanut jo aikoja sitten. Siinä paikalla taitaa olla nykyään jokin kauneushoitola.

Se muinainen vakiokierrokseni kattoi kaikki paremmat sarjakuva-antikvariaatit ja käytettyjen kameroiden liikkeet. Kameraliikkeet ovat vähentyneet vielä enemmän kuin sarjakuvapaikat.

Ja keskusta alkaa muutoinkin käydä nykyään autioksi. Stokkalla menee siellä heikosti ja Aleksi 13 lopetti. Harmillista.

Stokkalla on mennyt heikosti jo useamman vuoden. Se ei yllätä. Vähän epäilen, että ne tekee remontin ja muuttaa kaikki osastot putiikkimallisiksi myymälöiksi. "Pilkkomalla" kerrokset ja vuokraamalla tilat yksityisille yrityksille, ne saisivat nopeasti taloutensa tasapainoon. Tämä oli yhdessä vaiheessa esillä ja siitä kulki huhuja, mutta mitään ei ole vielä tapahtunut.

Aleksi 13 lopettamispäätös tuli yllätyksenä. En ajatellut niillä menevän niin huonosti. Kävin muutaman kerran, mutta ne olivat hinnoitelleet itsensä ulos kilpailusta. Äänestän kukkarollani.

Nyt kun tuli puheeksi, Kampissa ja Punavuoressa on myös antikvarialiikkeitä. Niissä en ole käynyt vuosiin.

• Anonyymi

Lucky Luke, varjoaan noåeampi, kuin jooh nooh,

Milla Magfia vastaan Lucky Luke, kumpi voittaisi revolvorin nopeus veto-kilpqaolutn

• Milla Magia pystyy taikomaan itsensä vaikka näkymättömäksi, tai käyttää taikojaan Lucky Lukeen. Silloin Lucky Luken nopeudella ei tee yhtään mitään, jos sen revolveri on taiottu vaikka kukkakimpuksi, tai tikkariksi.

• Anonyymi
    • Anonyymi
    • Eikös se ollut Polly?

• Tätä ei tiedä kukaan muu kuin minä, eli mikä on Jaska Jokusen isän ammatti?
      (tai ehkä tietää, sillä olen ilmoittanut sen joskus vuosia sitten)

• Jos en ihan väärin muista, niin JJ:n isä oli parturi?

• tosi.typy kirjoitti:

Jos en ihan väärin muista, niin JJ:n isä oli parturi?

Hyvin muistit ja noin on.
        Asia käy ilmi yhdestä ainoasta julkaistusta ruudusta (ainakaan en tiedä toista).

• buddy-love kirjoitti:

Hyvin muistit ja noin on.
        Asia käy ilmi yhdestä ainoasta julkaistusta ruudusta (ainakaan en tiedä toista).

Tuo on ollut joskus valovuosia sitten jossain kyselyvisassa, . Hauskana yksityiskohtana se jäi mieleen, koska JJ:llä ei ole hiuksia, vain se yksi kiehkura otsalla.

• tosi.typy kirjoitti:

Tuo on ollut joskus valovuosia sitten jossain kyselyvisassa, . Hauskana yksityiskohtana se jäi mieleen, koska JJ:llä ei ole hiuksia, vain se yksi kiehkura otsalla.

Se on erittäin todennäköisesti ollut minun tekemäni, sillä vain minä olen pitänyt tuota esillä.

• buddy-love kirjoitti:

Se on erittäin todennäköisesti ollut minun tekemäni, sillä vain minä olen pitänyt tuota esillä.

Voi olla hyvinkin mahdollista. Se vaan on jäänyt mieleen.

• Anonyymi

hyvä nimi voisxi olls Teemu Örvessön

• Anonyymi

tuollainen nimittelijä-juttu sivussa hassusti, koska tein 3d-planeettoja.. tuli vahingossqw tuo

• Anonyymi

Tex Willerin pojan nimi?

• Anonyymi

Olikohan kit willer? Ja kuka oli El morisco? Ja oliko se texin kaveri kit Carson? Se buffalo billin näköinen pitkäviiksi? - cu-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olikohan kit willer? Ja kuka oli El morisco? Ja oliko se texin kaveri kit Carson? Se buffalo billin näköinen pitkäviiksi? - cu-

Kyllä oli Kit. Ei tietoa tuosta, mitä kysyit.

• Anonyymi

Karvisen lempiruoka? 😊

• Anonyymi

Roope Ankan ihastuksen/kaivatun nimi? En kyllä muista itsekään äkkiä siitä kuin etunimen, josta en varma, mutta kysynpä silti 😄

• Kultu Kimallus.

• Anonyymi

Akkarin äitimummon (vai mikä nyt olikaan nimeltään , se tiitterä kaikkivoipa jonka elättinä Hansu asui) miehen nimi? Eli Aku ankan "vanhemmista" kyse??

• Anonyymi

Oliko sillä mummolla joku mies? Uutta tietoa. Aina luulin, että Aku oli ohimenevä vahinko. - cu-

• Lisäksi Mummo Ankka ei käsittääkseni(?) ole Akun äiti, vaan Akun isän äiti. Akun äiti eli Roopen sisko tuli Skotlannista Amerikkaan Roopen mukana ja niissä sarjiksissa näytettiin myös Aku isä ja se kuinka Akun vanhemmat kohtasivat toisensa (molemmat olivat luonteeltaan tulisia tuittupäitä!). Tämä koko asetelma, sukulaissuhteet ja stoori oli jossain kokoelmakirjassa, olisiko ollut jopa se legendaarinen Roope Ankan elämä ja teot?

• Anonyymi

Riitta Hanhen (tukikohan neidin sukunimi oikein) miesystävän/ihastuksen/ liehittelijän nimi?

• Roope Ankka, tosin Roope ei tykkäisi nimityksestä "miesystävä". :D Roopehan suorastaan inhoaa ja välttelee viimeiseen asti ko. heitukkaa. Mielenkiintoista kyllä aikanaan luin jostain taskukirjasta tarinan, missä Roope ja Riitta joutuivat seikkailemaan yhdessä jonkun aarteen tai vastaavan perässä, ja siinä tarinassa Roope käyttäytyi aika symppismäisesti Riittaa kohtaan.

• Anonyymi

en tiedä tuo voi tehdä vsikka Buddy-love voi tulla Budweiser MAn

• Olet nasta pimu

• Terävä huomio .. kultaseni.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7443
    2. 81
      5037
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4859
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4268
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3058
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2689
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2596
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      53
      2247
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2221
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1850
    Aihe