Lääkitiedettä

67

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9/12. Joten olen vissiin aikamoinen.. heh. Not really. :)

      • Hyvä hyvä =)


      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        😋 ­­N­y­­m­­f­o­­­m­a­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17763212s

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Tuloksesi: 12 / 12
      Olet melkoinen kotilääkäri!
      Tietämyksesi terveydestä ja sairauksista vaikuttaa ainakin tämän testin perusteella olevan vankalla tasolla.

      • Ohoh, aikamoinen tulos =)


      • Norppa83 kirjoitti:

        Ohoh, aikamoinen tulos =)

        Ne oli minusta helppoja kysymyksiä. Ei tarvinut miettiä, näpytellä vaan. Joskus vissiin lukenut muutakin, kuin palstaa sitten kuitenkin. 🙂


      • G-LoveR kirjoitti:

        Ne oli minusta helppoja kysymyksiä. Ei tarvinut miettiä, näpytellä vaan. Joskus vissiin lukenut muutakin, kuin palstaa sitten kuitenkin. 🙂

        Juu, joskus oon kattonu Saarijärven maalaislääkärin Tapani Kiminkisen tv-ohjelmaa, kun aikoinaan tuli tv:stä. Siinä mun lääkärikurssi =D Ja ainiin Kotilääkäri-ja Voi hyvin -lehdet. Ja lasketaan Suosikissa aikoinaan ollut lääkäripalsta?


      • Norppa83 kirjoitti:

        Juu, joskus oon kattonu Saarijärven maalaislääkärin Tapani Kiminkisen tv-ohjelmaa, kun aikoinaan tuli tv:stä. Siinä mun lääkärikurssi =D Ja ainiin Kotilääkäri-ja Voi hyvin -lehdet. Ja lasketaan Suosikissa aikoinaan ollut lääkäripalsta?

        Heh, oukkidoukki. Mä luin muksuna mummolassa niitten lääkärikirja kokoelmaa. Olivat kirjakerhossa ja hyllyissä tietosanakirjoja.

        Sittemmin olen toki lähihoitajana kohdannut sairauksia ja itsekin monia sairauksia sairastaneena kiinnostunut tutkimaan asioita, syitä ja hoitoja niihin. Farmasiakin on tullu hankittua eli lääkkeistä lukenut.

        Jos asuisin lähempänä koulutuspaikkaa, opiskelisin vielä lääketeknikoksi. Se on se lääkealan ruohonjuuritason koulutus. 😄


      • G-LoveR kirjoitti:

        Heh, oukkidoukki. Mä luin muksuna mummolassa niitten lääkärikirja kokoelmaa. Olivat kirjakerhossa ja hyllyissä tietosanakirjoja.

        Sittemmin olen toki lähihoitajana kohdannut sairauksia ja itsekin monia sairauksia sairastaneena kiinnostunut tutkimaan asioita, syitä ja hoitoja niihin. Farmasiakin on tullu hankittua eli lääkkeistä lukenut.

        Jos asuisin lähempänä koulutuspaikkaa, opiskelisin vielä lääketeknikoksi. Se on se lääkealan ruohonjuuritason koulutus. 😄

        Säähän oot oikea asiantuntija =)


      • Norppa83 kirjoitti:

        Säähän oot oikea asiantuntija =)

        Vasta alkaja pikemminkin. Niin valtavasti olisi ahmittavaa. Nämä yleiset vaivat ja taudit nyt onkin helppoja.

        Haluaisin ahmia lääketiedettäkin moninpuolin, mutta sitten mulle käy kuten kaikille addikteille, en muuta enää osaa tehdäkkään. Niinpä en anna pikkusormeani kokonaan, enkä kättäni, vaan hiukan vaan pälyilen. Sen verran, että ymmärrän kun jotain uutta tulee eteen. 😄


      • G-LoveR kirjoitti:

        Vasta alkaja pikemminkin. Niin valtavasti olisi ahmittavaa. Nämä yleiset vaivat ja taudit nyt onkin helppoja.

        Haluaisin ahmia lääketiedettäkin moninpuolin, mutta sitten mulle käy kuten kaikille addikteille, en muuta enää osaa tehdäkkään. Niinpä en anna pikkusormeani kokonaan, enkä kättäni, vaan hiukan vaan pälyilen. Sen verran, että ymmärrän kun jotain uutta tulee eteen. 😄

        Mummoni luki ikänsä maanisesti, yötämyöden fikkarin valossa ja päivät hoiti työnsä tehtaassa ja 6 hengen oerheen. Yöt hän luki, kun piti nukkua.

        Olikin kyllä kävelevä tietosanakirja, kysyi mitä vaan urheilusta se tuli tarkkaan kaikkine lukuineen ja nimineen. Skitsofreenikkona hän oli vähän ulalla muuten, mutta valtavasti omasi tietoa. 😄


      • G-LoveR kirjoitti:

        Mummoni luki ikänsä maanisesti, yötämyöden fikkarin valossa ja päivät hoiti työnsä tehtaassa ja 6 hengen oerheen. Yöt hän luki, kun piti nukkua.

        Olikin kyllä kävelevä tietosanakirja, kysyi mitä vaan urheilusta se tuli tarkkaan kaikkine lukuineen ja nimineen. Skitsofreenikkona hän oli vähän ulalla muuten, mutta valtavasti omasi tietoa. 😄

        Niin hän oli urheilusta kiinnostunut ja romaaneista. Hänen isä oli kirjailija ja suutari ja myös näytelmäkirjailija, sekä musiikkikirjan on myös tehnyt. Vintillä oli valtavasti julkaisematonta materiaalia laatikoissa, hänen kuollessaan.

        Kait se lukeminen oli kotoa perittyä?


      • G-LoveR kirjoitti:

        Heh, oukkidoukki. Mä luin muksuna mummolassa niitten lääkärikirja kokoelmaa. Olivat kirjakerhossa ja hyllyissä tietosanakirjoja.

        Sittemmin olen toki lähihoitajana kohdannut sairauksia ja itsekin monia sairauksia sairastaneena kiinnostunut tutkimaan asioita, syitä ja hoitoja niihin. Farmasiakin on tullu hankittua eli lääkkeistä lukenut.

        Jos asuisin lähempänä koulutuspaikkaa, opiskelisin vielä lääketeknikoksi. Se on se lääkealan ruohonjuuritason koulutus. 😄

        Mäkin luin nuorena Farmasiaa mutta varmaan hieman eri tarkoitusperin.😄.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Mäkin luin nuorena Farmasiaa mutta varmaan hieman eri tarkoitusperin.😄.

        Kenties. 😂


    • Anonyymi

      Mulle 11/12. Tsäkällä.

      • Hienoa!


    • Ajatus harhailee muualla, niin 5/12.
      Kuten ensiapuvisassakin taannoin mun käsille luultavammin kuolee kuin paranee 😂

      • Jep. Määkään en oo mikään ihmeidentekijä. Luultavasti määkin saisin enemmän ruumiita aikaan kuin pelastasin henkiä, vaikka oon kaks kertaa käynny ensiapukoulutuksen =D Tosin ei sitä tiesä, jos pelastasinkin jonkun. Kannattaisko kokeilla? =D


      • Ai niin ja ihan kelpo tulos.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Ai niin ja ihan kelpo tulos.

        Tack tack 😁


    • Anonyymi

      7 . Aika konitohtori

      • No, ainakin eläinlääkäriksi kelpaat =D Hienoa työtä.


    • 8 oikein

      • Norppa83

        Hienoa!


    • Anonyymi

      11/12. Luulin parasetamolia tulehduskipulääkkeeksi.

      xLiner

      • Hienoa!


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Hienoa!

        Noh.. jos tarvitsisi ensiapua antaa, ei sujuisi ihan rutiinilla 😄 Ea1 korttikin pitäis muuten uusia..

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noh.. jos tarvitsisi ensiapua antaa, ei sujuisi ihan rutiinilla 😄 Ea1 korttikin pitäis muuten uusia..

        xLiner

        Jep, varmaan mullakaan sujuis ihan tosta noin vaan. Tosin kyllä sitä varmaan paniikissa ja kun pitäis nopeasti jotain tehdä alkais jotenkin toimimaan. Eikä siinä varmaan ehtis kauheesti aatella kuoleeko ihminen nyt mun toimiin vai pelastuuko, sitä vaan yrittää tehä jotain.


      • Anonyymi

        11/12 ja sama virhe, taas opittiin uutta😊


    • Anonyymi

      kotillääkäritestissä vääriä kysymyksiä ja vastuaksia palkon, esim. uniapnea on aina painajaisten syy ehdottomastikin jos wei nuku kunnolla...

    • Anonyymi

      paradoksi eli se kysymys hammas.. varmasti jo hammaskin ja harja arvas eli harja pikkuhammasharja.

    • Anonyymi

      Tuloksesi: 12 / 12
      Olet melkoinen kotilääkäri!

      Nyt ei ollut yhtäkään arvausta, pelkkää tietoa, salamannopeasti 👌.

      - Sheena

    • Voinko näillä pisteillä jo julistautua palstan epäviralliseksi valelääkäriksi? 🤭 Ei hyvä, mutta ei huonokaan tulos.

      "Tuloksesi: 9 / 12
      Olet melkoinen kotilääkäri!

      Tietämyksesi terveydestä ja sairauksista vaikuttaa ainakin tämän testin perusteella olevan vankalla tasolla."

      Thänks! 😀

      • Miksei. Kyllä tänne yks valelääkärikin mahtuu =D


    • Tuloksesi: 11 / 12
      Olet melkoinen kotilääkäri!
      Tietämyksesi terveydestä ja sairauksista vaikuttaa ainakin tämän testin perusteella olevan vankalla tasolla.

      Pääsisit varmasti läpi myös yläasteen terveystiedon kokeesta.

      ..Hammaslääkäriksi minusta ei siis olisi 😄

    • Olet melkoinen kotilääkäri!
      Tietämyksesi terveydestä ja sairauksista vaikuttaa ainakin tämän testin perusteella olevan vankalla tasolla.

      Pääsisit varmasti läpi myös yläasteen terveystiedon kokeesta.

      Siellä oli kysymys mikä on viruksen aiheuttama tauti. Oikea vastaus oli ruusu, mutta siellä oli vaihtoehto myös vyöruusu, joka on myös viruksen aiheuttama. Eli koska vastasin vyöruusu, niin sain väärän vastauksen🤨

      • Hyvä tulos =)


      • Norppa83 kirjoitti:

        Hyvä tulos =)

        Suututtaa vaan tuo kysymys😁


      • EmpressOfTheLight kirjoitti:

        Suututtaa vaan tuo kysymys😁

        Perfektionistia veressä?


      • randombypasser kirjoitti:

        Perfektionistia veressä?

        No ei! Kun siihen olis ollut muitakin oikeita vastauksia. Tyhmä testi!


      • EmpressOfTheLight kirjoitti:

        No ei! Kun siihen olis ollut muitakin oikeita vastauksia. Tyhmä testi!

        No se on totta, ainahan nämä palstalle jaettava testit ovat paskoja testejä 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        No se on totta, ainahan nämä palstalle jaettava testit ovat paskoja testejä 😂

        Hei, hetkonen! =D


      • EmpressOfTheLight kirjoitti:

        No ei! Kun siihen olis ollut muitakin oikeita vastauksia. Tyhmä testi!

        Mulla oikea vastaus tuohon oli vyöruusu.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Hei, hetkonen! =D

        Hups 🫣


      • randombypasser kirjoitti:

        Hups 🫣

        Jep. Näinpä. Mitäs tulikaan tehtyä ? =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Mulla oikea vastaus tuohon oli vyöruusu.

        Mitä helvettiä? Ihan paska testi!



      • EmpressOfTheLight kirjoitti:

        Mitä helvettiä? Ihan paska testi!

        Naisen visa on 90% miehen visasta 🤣
        Eli 11 pistettä 12:sta 🤣




    • Anonyymi

      Tuloksesi: 12 / 12 Olet melkoinen kotilääkäri!
      Tietämyksesi terveydestä ja sairauksista vaikuttaa ainakin tämän testin perusteella olevan vankalla tasolla.
      Pääsisit varmasti läpi myös yläasteen terveystiedon kokeesta.
      Alan pohjakoulutuksen saaneena ja hoitoalalla monta vuotta työskennelleenä, tarvitsi arvata vain kerran kahden välitä ja osuin oikeaan. Ei ihan puhdas suoritus, tuon arpapelin vuoksi.
      Mutt pääpiirteissään osaan arvioida; milloin tarvitaan lääkärin apua!

      Oli siellä toinenkin kohta; sen flunssan kohdalla... koska hoitajille se käsienpesu on yleisesti tärkein... vaikka potilaalle annetaankin c-vitamiinia flunssaan, niin käsien pesu hänelläkin on pakollista, ainakin jos on toisten ihmisten kanssa tekemisissä.
      Vuodepotilas on hiukan toinen asia, kunhan yleishygieniasta huolehdimme, päivittäin, vaikka vuoteessa. Tämä selvisi pienellä mietinnällä, eikä arvaamalla!

      • Johan pompahti!


    • 9/12 pari meni väärin ihan omaa ajattelemattomuutta kun hätäili.🙂.

      • Hienoa työtä silti =)


      • Norppa83 kirjoitti:

        Hienoa työtä silti =)

        Kiitos.🙂.


    • Anonyymi

      11/12
      Särkylääkkeistä ei ollut tietoa.

      -keinovaginamies-

      • Et ole ainoa. Hieno tulos kuitenkin.


    • Anonyymi

      Ihan pelkkää yleistietoahan noi kysymykset olivat, vain se ruusufinni-vyöryysy-ruususitä-ruusutätä on edelleen hepreaa mulle. :D

      Tuloksesi: 11 / 12
      Olet melkoinen kotilääkäri!

      T. rantanplan

      • Hieno työtä!


    • Anonyymi

      Sama 8 oikein. Erotat kenties buranan panadolista, mutta jotkut kysymykset menivät yskien.

      >simiti<

      • Hyvä Simiti =)


    • Anonyymi

      10 oikein.

      Kirjautumaton palstalutka

      • Hieno tulos =)


    • Anonyymi

      Kaikki oikein. Helpot kysymykset.

      • Jess, loistotyötä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      305
      3497
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      249
      1951
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      97
      1414
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1333
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      89
      1273
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1143
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1014
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      976
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      904
    Aihe