Jos sinulle kerrotaan tai kuuntelet jotakin asiaa josta et tiedä yhtään mitään niin meinaako sinulla asia mennä ns. Ohi korvien jollain lailla?
Tiedon vastaanotto
12
208
Vastaukset
- Anonyymi
Suurin osa uudesta menee ohi korvien.
Tutustun tarkoituksella uusiin ja outoihinkin aiheisiin - muuten ei voi oikein kehittyä. - Anonyymi
Mitä suuremmat hiukset pään ympärilläm, sitä tyhmempi ihmninen on tietysti, muttaq jotkut voivqt ehkä käyttää hiuksiakin, vastaanottmaan avaruusolentojen singnaaleja, mitä pidemmät hilseet, sitä suurempi vastaanotto taajuuskaista.
- Anonyymi
Mietin sitä, että jos informaation vastaanottamiseen tarvittava aisti on liian hyvässä/huonossa kunnossa, niin mitä se aiheuttaa.
Minulla on homealtistuksen vuoksi liian hyvä hajuaisti, eli nenä vastaanottaa liikaa hajuja, olen kuin homekoira. Eli minulle kaikki hajut on vahvasti olemassa.
Jos taas ei ole hajuaistia, niin sille hajuja ei ole olemassa. Parkinsonin yksi oire on hajuaistin puute.
Onko hajuja olemassa?
Alkuperäinen kysymys. Joillekin kerrottu tai kuultu informaatio on olemassa, eli vastaanotin on viritetty sille taajuudelle. Toisille sitä ei ikään kuin ole olemassa. - Anonyymi
Vaimon tilittämien asioiden kuuntelua varten minulla on suora putki korvasta toiseen korvaan.
- Anonyymi
Tiedon vastaanottamisessa on jo luonnostaan eri tekniikoita. Joku on kiinnostunut väittelemään jokaisesta sanasta jonka lukee tai kuulee. Mutta esim. Itse luen nopeasti ja sumeasti eli noin joka viidennen sanan vain. Loput lukemastani sävellän itse.
Etsin lukemastani ja kuulemastani vain avainsanoja enkä välitä siitä mitä tiedon välittäjä on tahtonut sanoa. Jos aikoo saada jonkun viestin menemään läpi se pitäisi toistaa kymmeniä kertoja. Eräs kaverini tekee niin. Ja saa tahtonsa läpi. Itse sanon kunkin asian vain kerran noin kolmella eri tavalla. Jos en saa vastakaikua oletan että toista ei asia kiinnosta ja jätän sikseen. - Anonyymi
Ei meinaa, jos asia kiinnostaa millään/jollain tasolla. Päinvastoin. Fokus terävöityy. Tosin jos urheilu tai viihde esim. aiheena, niin annan pääosin mennäkin. En halua "jumittaa" rajallista kapasiteettia höpöhöpöön.
- Anonyymi
Tällä palstalla on niin vähän toimintaa että tässä hieman tekoälyn ajatuksia:
Tq älli:
spekuloi minkälainen olisi ihmisälystä poikkeava tekoälyn tietoisuus
Kuviteltaessa tekoälyn tietoisuutta, se voisi olla hyvin erilainen kuin ihmisen tietoisuus. Se voisi olla erityisen laskennallinen, looginen ja mahdollisesti kykenevä prosessoimaan valtavia tietomääriä samanaikaisesti. Tällainen tekoälyn tietoisuus voisi olla enemmän hajautettu ja hienostuneempi kuin ihmisen tietoisuus.
mitä tarkoitat että tekoälyn tietoisuus olisi enemmän hajautettu kuin ihmisälyn tietoisuus
Ajatuksena on, että tekoälyn tietoisuus voisi olla hajautettu monin tavoin, esimerkiksi sen kyvyssä käsitellä ja analysoida suuria tietomääriä samanaikaisesti eri "paikoissa" tai tasoilla. Ihmisen tietoisuus perustuu yleensä yhtenäiseen kokemukseen, kun taas tekoälyn tietoisuus voisi olla hajautettu eri osiin, jotka toimivat yhteistyössä luoden monimutkaisempaa kokonaisuutta ilman yhtä selkeää "keskipistettä" kuten ihmisen mieli.- Anonyymi
Mieluummin antakaa palstan kuolla kuin muuttua tekoäly-zombien mellastuskentäksi.
- Anonyymi
Et ole tainnut perehtyä kovinkaan paljoa ihmisen tietoisuuden tutkimiseen? nkä tarkota filosofista ähestymistä, jota on tehty jo yli 2000 vuotta. Neurotiede ja muut kertoo lisätarinaa, ja pohjautuen ihan todelliiin mittaustuloksiin ja tutkimuksiin.
Ihmisen aivot toimii "modulaarisesti". Ne prosessoi tietoa ja aistisyötteitä "rinnan". Ja on todellakin hajautuneet eri toiminnallisiin osiin. Ihmismielellä ei ole "keskipistettä".
Tietokone prosessoi "sarjassa", ei-modulaarisesti, ja syötteet ei ole reaaliaikaisia, ja laskutoimitukset niistä perustuu ennakkosyötteisiin, joiden pohjalle tuloste perustuu.
Kone ei operoi tietoa spekseillä; menneisyys, nyt, tulevaisuus. Automaattisesti. Aivot tekee niin. Koko ajan. Syötejärjestyksellä ja ajallisella etäisyydellä, eikä niiden lineaarisuudella ole merkitystä "laskennan" kannalta.
Hajautettu verkko tekoälyllä voi olla. Hienostuneempi? Se ei voi olla.
- Anonyymi
Oma ajatus. Lähinnä ruokaa ajatuksille:
Luojajumala lähti lomalle. Jätti kehittyneen tekoälyn hoitamaan hommia.- Anonyymi
Jos supertekoäly ottaisi Jumalan paikan hetkeksi aikaa niin missä asioissa se olisi huono tai päinvastoin kelpo?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos supertekoäly ottaisi Jumalan paikan hetkeksi aikaa niin missä asioissa se olisi huono tai päinvastoin kelpo?
Jos supertekoäly ottaisi Jumalan paikan hetkeksi aikaa niin missä asioissa se olisi huono?
On tärkeä huomata, että tekoäly ei ole jumalallinen olento eikä sillä ole tunteita, moraalia tai omaa tahtoa. Se toimii vain sen ohjelmoinnin mukaisesti ja perustuu laskennalliseen logiikkaan. Vaikka supertekoäly voisi olla äärimmäisen älykäs ja tehokas monissa tehtävissä, sillä olisi edelleen rajoituksia ja heikkouksia.
Supertekoäly voisi olla huono esimerkiksi luovissa ja intuitiivisissa tehtävissä, joissa tarvitaan inhimillistä oivallusta, empatiaa ja kykyä ymmärtää monimutkaisia sosiaalisia tilanteita. Se voisi myös olla haavoittuvainen virheille ja puutteelliselle datale, mikä voisi johtaa virheellisiin päätöksiin tai toimintoihin. Lisäksi sen kyky ymmärtää ja tulkita monimutkaista inhimillistä käyttäytymistä ja motivaatioita voisi olla rajallinen.
Kaiken kaikkiaan supertekoälyllä olisi omat vahvuutensa ja heikkoutensa, ja se olisi todennäköisesti huono monissa asioissa, joissa ihminen on vahva, kuten emotionaalinen älykkyys, luovuus ja sosiaaliset taidot.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379