Pätkähti päähän, kun välis välillä sanoo Kristiinaks ja pimppieläinrks, tai nitä nyt milloinkin, että sinäänsä tuo ois mulle ihan sama, vaikkahan ois nainen. Menkat ei kyllä huvittais yhtään, mutta jos nyt ei mennä fysiologisiin eroihin.
Mä käyn pelaa säbää, mutta vuorolla on naisiakin ja ihan tasaveroisina ne siellä huiskii. (Ei muuten3 divaritason naista kannata aliarvioida, ihan tulee kiinni runkoon ja vääntää kuin miehet 🤣)
Töissä en tartte voimia nyt kauheen paljoa ja suurin osa työtä on vain knowhow;ta, jonka osaa kuka vaan, joka haluaa hommaan.
Remontti- ja puuhommatkin, sekä konetyöt, mitä tulee tehtyä, on usealla naisellakin lapasessa, riippuu ihan mielenkiinnosta lajiin. Kropasta ja kypärän alta lepattavista hiuksista oon päätellyt, että moottoripyöräilykin sujuu naikkosilta.
Mä en kyllä keksi yhtikäs mitään, mitä en nykyelämässäni vois naisenakin tehdä. Ehkä hankeen kasin pissiminen voit tuottaa roiskeuta lahkeisiin, mutta aika pieni murhe ois... pärjäisin ilman kusella hankeen piirtämistä. 🤣
Mitä eroa arjessa sukupuolella?
149
710
Vastaukset
- Anonyymi
No ei kai mullakaan mitään eroa sinänsä ois muutakun en voisi panna toisia miehiä peräsuoleen niin kun nytten.
Onhan se sinne paskareikään kivempi laittaa ihan aitoa kalua eikä mitään strap onia.
Takatuuppari PekkaNo jos oot itse bottomina..
Mä varmaan joutuisin kyllä muuttamaan seksuaalisuuttani. En usko, että miehet kiinnostais silti.
Heterohan en naisena vois olla... sitä ois lesboksi ruvettava.- Anonyymi
Miks käytätte noissa höpöjutuissanne tpisten nimiä? Kerrotaan kohta kirjoittajien nimet. Laottakaa ihan omat nimet tai kohta ne tulee!
- Anonyymi
Eipä se ainakaan itselleni arjessa mitään eroa tee. 99% ajastani en ole mitenkään aktiivisesti tietoinen sukupuolestani. Kiinnitän siihen itse huomiota oikeastaan vain silloin, kun joku muu kiinnittää siihen huomiota.
En mä oikeasti pohdi sukupuoltani menkkojen aikaan. En pohtinut sitä edes raskaana ollessani. Nuokin molemmat ovat minulle ihan vain olotila, siinä missä vaikka päänsärky tai lihaskipu olisi. Eivät ne siis ainakaan minulle aiheuta mitään "olen nainen" ajatusta jatkuvalla syötöllä. Minusta on outo ajatus, että joku oikeasti pohtisi sukupuoltaan, jollei siinä sitten ole itselle jotain epäselvää tai muuten pohtimista aiheuttavaa.
Varmasti on niin, että moni voimaa vaativa työ sujuisi näpsäkämmin miehenä, mutta toisaalta en mä ole vielä törmännyt sellaisene puuhaan, jota en olisi voimanpuutteen taki kyennyt suorittamaan. Mä myös tunnen miehiä, jotka eivät jaksa samoja asioita kuin minä. Eli ei sitä voimaa automaattisesti kaikilla miehilläkään ole.No eikös raskaana ollessa menkat jää pois? 🤔
No mä oon vanhemmiten oppinut säästelee voimankäyttöä. Tykkään vaikka koneidenkin kanssa siihen, että suunnittelen ja mietin, ennenkuin jotain teen, ettei vaan lopu voima ja koko. 😊
Nuorempsna kyllä runnoin voimalla, kun äly loppui. Mutta onhan se kuluttavaa ja turhaakin.
Minua huvittaa siskon ja monen muunkin naisten "konstit" kun pituus, voima ja joku tekninen osaaminenkin ei riitä. Mutta silti joku keino löytyy... joku siskon kaveri oli korjannut tienpäällä roikkuvsn pakoputken turvavyöllä, että sai auton korjaamolle. Ehkä tuli hitusen kalliimmaksi korjaus, mutta säästi asentajan kilometrit ja huikeat tuntiliksat lisineen. 😂
Kaskoa ei ollut, joten hinaus ei ois ollut ilmaista. 😁- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No eikös raskaana ollessa menkat jää pois? 🤔
No mä oon vanhemmiten oppinut säästelee voimankäyttöä. Tykkään vaikka koneidenkin kanssa siihen, että suunnittelen ja mietin, ennenkuin jotain teen, ettei vaan lopu voima ja koko. 😊
Nuorempsna kyllä runnoin voimalla, kun äly loppui. Mutta onhan se kuluttavaa ja turhaakin.
Minua huvittaa siskon ja monen muunkin naisten "konstit" kun pituus, voima ja joku tekninen osaaminenkin ei riitä. Mutta silti joku keino löytyy... joku siskon kaveri oli korjannut tienpäällä roikkuvsn pakoputken turvavyöllä, että sai auton korjaamolle. Ehkä tuli hitusen kalliimmaksi korjaus, mutta säästi asentajan kilometrit ja huikeat tuntiliksat lisineen. 😂
Kaskoa ei ollut, joten hinaus ei ois ollut ilmaista. 😁No en kai mä nyt niistä yhdessä puhunutkaan. Tosin eivät ne kaikilta silloinkaan kokonaan lopu. Ovathan monet tajunneet olevansa raskaanakin vasta, kun synnytys alkaa ja menkat ovat tulleet koko raskausajan varsin normaalisti. Tosin tuo taitaa kuitenkin olla aika varvinaista.
Niin no mä olen hyvin harvoin joutunut mitään erityiskonsteja keksimään saadakseni jotain voimaa vaativaa tehdyksi. Yleensä ne ovat olleet hommia, joita ei kyllä läheskään joka mieskään ilman erityiskonsteja pysty tekemään. Pituus tulee usein itselläni esteeksi, mutta voima harvemmin. Mitä pakoputkiin tulee, niin sormi suussa valtaosa miehistäkin noiden kanssa on. Jotenkin tuntuu, että ne miehet, jotka eivät ole, eivät tunnu usein edes tajuavan miten harvinaista se lopulta on, että mieskään noin vaan noita hoitaa. Ja vaikka taitoakin olisi, niin eipä niitä kaikkia välineitäkään ole aina saatavilla. Monen asian tarpeellisuuden tajuaa vasta, kun on kerran joutunut pulaan, jollei sitten joku ole asiaa etukäteen opettanut. 🙂 Anonyymi kirjoitti:
No en kai mä nyt niistä yhdessä puhunutkaan. Tosin eivät ne kaikilta silloinkaan kokonaan lopu. Ovathan monet tajunneet olevansa raskaanakin vasta, kun synnytys alkaa ja menkat ovat tulleet koko raskausajan varsin normaalisti. Tosin tuo taitaa kuitenkin olla aika varvinaista.
Niin no mä olen hyvin harvoin joutunut mitään erityiskonsteja keksimään saadakseni jotain voimaa vaativaa tehdyksi. Yleensä ne ovat olleet hommia, joita ei kyllä läheskään joka mieskään ilman erityiskonsteja pysty tekemään. Pituus tulee usein itselläni esteeksi, mutta voima harvemmin. Mitä pakoputkiin tulee, niin sormi suussa valtaosa miehistäkin noiden kanssa on. Jotenkin tuntuu, että ne miehet, jotka eivät ole, eivät tunnu usein edes tajuavan miten harvinaista se lopulta on, että mieskään noin vaan noita hoitaa. Ja vaikka taitoakin olisi, niin eipä niitä kaikkia välineitäkään ole aina saatavilla. Monen asian tarpeellisuuden tajuaa vasta, kun on kerran joutunut pulaan, jollei sitten joku ole asiaa etukäteen opettanut. 🙂No juurikin näin kaikkiin. 😊
Jotenkin kun nykyään miettii tätä länsimaista menoa, niin ei tässä sukupuolella enää arjessa kovin suurta merkitystä vaan ole. Ja hyvä niin.
Mietin vaikka sitä, että kokoajan miesten keskinäisessä maailmassa jokin "akoittelu, hamekankaiden osto tai homottelu" menettää merkityksensä. 😁
Mä kysyin joskus joltain koiranomistajalta, että miksi sen koira pökittää mua koipeen, sen vastaus oli, että se koittaa sillä toiminnalla alistaa minut. 😁
Nuo vastaavat primitiiviset yritykset jopa kielellisesti siis jää taakse. 😊- Anonyymi
Etkös sä oöe ns. Lastesi isä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkös sä oöe ns. Lastesi isä?
No jos isäksi kutsutaan sitä, joka lapset kantaa ja synnyttää, niin sovitaan noin.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No juurikin näin kaikkiin. 😊
Jotenkin kun nykyään miettii tätä länsimaista menoa, niin ei tässä sukupuolella enää arjessa kovin suurta merkitystä vaan ole. Ja hyvä niin.
Mietin vaikka sitä, että kokoajan miesten keskinäisessä maailmassa jokin "akoittelu, hamekankaiden osto tai homottelu" menettää merkityksensä. 😁
Mä kysyin joskus joltain koiranomistajalta, että miksi sen koira pökittää mua koipeen, sen vastaus oli, että se koittaa sillä toiminnalla alistaa minut. 😁
Nuo vastaavat primitiiviset yritykset jopa kielellisesti siis jää taakse. 😊Jos yritän miettiä tuota asiaa mahdollisimman avoimin mielin, niin mä luulen, että naisena minun elämäni on monin tavoin vapaampaa. Näin siis tietenkin ottaen huomioon maan, jossa asun. Joissain vainhoillisemmissa maissa naisille on erilaisia vaatimuksia, mutta rehellisesti ja sen mitä esim. ihan vanhoillisimmissakin muslimimaissa asuvia naisia tunnen, niin niissäkin naisen rooli on tietyllä tavalla vapaampi vaatimuksista. Heille on tietenkin paljon rajoituksia, mutta jos niihin kykenee sopeutumaan ja varsinkin jos taloudelliset asiat ovat kunnossa, niin naisen elämä on vapaampaa vaatimuksista. Jostain syystä mieht ovat todella kovia asettamaan vaatimuksia ja rajoituksia toisilleen ja osin myös itselleen.
Anonyymi kirjoitti:
Jos yritän miettiä tuota asiaa mahdollisimman avoimin mielin, niin mä luulen, että naisena minun elämäni on monin tavoin vapaampaa. Näin siis tietenkin ottaen huomioon maan, jossa asun. Joissain vainhoillisemmissa maissa naisille on erilaisia vaatimuksia, mutta rehellisesti ja sen mitä esim. ihan vanhoillisimmissakin muslimimaissa asuvia naisia tunnen, niin niissäkin naisen rooli on tietyllä tavalla vapaampi vaatimuksista. Heille on tietenkin paljon rajoituksia, mutta jos niihin kykenee sopeutumaan ja varsinkin jos taloudelliset asiat ovat kunnossa, niin naisen elämä on vapaampaa vaatimuksista. Jostain syystä mieht ovat todella kovia asettamaan vaatimuksia ja rajoituksia toisilleen ja osin myös itselleen.
No tottakai länsimaittassa jokainrn enemmän vastaa juuri itsestään...sukupuolesta riippumatta. Jossain päin maailmas mies vastaa niin perheestään, kuin puolisostaankin enempi. Mutta siinähän sitten kyselet miten mies haluaa systeemin mennä...
Vapaus valita ja vastuu... kävelevät rinta rinnan.
- Anonyymi
Periaatteessa eroja ei ole, ellei oteta noita fysiologisia eroja huomioon.
Minulla oli menkat kymmeniä vuosia, eikä mitä tahansa menkkoja vaan kunnon niagarat. Ensimmäiset 20 vuotta olin kerran kuukaudessa työkyvytön ainakin päivän. Mikään pilleri ei vienyt kipuja, maha oli sekaisin viikon, pari päivää ennen, 4-5 päivää jälkeen, joka paikkaa särki, etenkin ristiselkää ja jalat, pyörrytti ja heikotti, oksetti ja välistä oksensinkin. Oksennuspussi oli aina mukana kassissa.
Myös matkustaminen menkkojen aikana oli yhtä helvettiä. Sidettä ja tampoonia, pelkästään toinen ei riittänyt, piti vaihtaa tunnin välein. Runsaiden kuukautisten vuoksi aloin jo nuorena kärsiä anemiasta, taju meinasi usein lähteä. Kuukautisveressä on paljon bakteereja ja matkustaessani lämpimiin maihin sain aina virtsatietulehduksen "kaupanpäällisiksi", samoin hiivatulehduksen. Niin että mies ei voi tietää mitä on olla nainen, koska naiseuteen kuuluu kuukautiset. Tietty niissäkin on eroja naisten kesken.- Anonyymi
toi on varmasti ihan kamalaa, jos edes lääkkeet eivät auta. Itselläni on myös todella kivuliaat kuukautiset ja ilman särkylääkkeitä olen puolikuollut ja oksennan kivusta. Mulla kuitenkin onneksi ihan tavalliset käsikauppasärkylääkkeet vievät kivun ja krampit pääosin pois. Se tosin vei aikansa, että löysin oikean vaikuttavan aineen, esim. parasetamoli on minulle kuukautiskipuihin täysin turha aine ja lääkärit määräsivät aikanaan monia ihan muka kuukautiskipuihin erityisesti tarkoitettuja kipulääkkeitä, mutta ne eivät tehneet yhtään mitään.
Myös tuo runsas vuoto on veemäistä, mutta itselläni siihen liittyvät ongelmat loppuivat, kun tajusin ostaa kuukupin. No mä tiedän kuukautisista laidasta laitaan kokemuksia ja minusta niihin vois kyllä nykylääketieteen nimissä enempi paneutua, että saisi ne pois, kun lisääntymistä ei ole tiedossa.
Kuukautisien poisjääminen myös parantaisi monia naisille yleisiä sairauksia. Jokin hormoonallinen ehkäisy tms.
Mä olen sitä mieltä, että missä maassa saadaan ensimmäisenä naisten kuukautiset ns. "turhina aikoina" lopetettua lääketieteellisesti haluttaessa, sen maan edistyminen on taattu.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No mä tiedän kuukautisista laidasta laitaan kokemuksia ja minusta niihin vois kyllä nykylääketieteen nimissä enempi paneutua, että saisi ne pois, kun lisääntymistä ei ole tiedossa.
Kuukautisien poisjääminen myös parantaisi monia naisille yleisiä sairauksia. Jokin hormoonallinen ehkäisy tms.
Mä olen sitä mieltä, että missä maassa saadaan ensimmäisenä naisten kuukautiset ns. "turhina aikoina" lopetettua lääketieteellisesti haluttaessa, sen maan edistyminen on taattu.Kyllähän ne saa nykykeinoinkin kokonaan pois, mutta hormonaalinen ehkäisy ei kaikille sovi. Hyvin monilla on hormonikierukka tai esim. syövät pillereitä ilman taukoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
toi on varmasti ihan kamalaa, jos edes lääkkeet eivät auta. Itselläni on myös todella kivuliaat kuukautiset ja ilman särkylääkkeitä olen puolikuollut ja oksennan kivusta. Mulla kuitenkin onneksi ihan tavalliset käsikauppasärkylääkkeet vievät kivun ja krampit pääosin pois. Se tosin vei aikansa, että löysin oikean vaikuttavan aineen, esim. parasetamoli on minulle kuukautiskipuihin täysin turha aine ja lääkärit määräsivät aikanaan monia ihan muka kuukautiskipuihin erityisesti tarkoitettuja kipulääkkeitä, mutta ne eivät tehneet yhtään mitään.
Myös tuo runsas vuoto on veemäistä, mutta itselläni siihen liittyvät ongelmat loppuivat, kun tajusin ostaa kuukupin.Runsaat kuukautiset ovat jotain täysin käsittämätöntä miehille ja niille naisille, joilla ei sellaisia ole. Itse tulin allergiseksi särkylääkkeille, jotka kuukautiskipuihin tehosivat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Runsaat kuukautiset ovat jotain täysin käsittämätöntä miehille ja niille naisille, joilla ei sellaisia ole. Itse tulin allergiseksi särkylääkkeille, jotka kuukautiskipuihin tehosivat.
No mä luulen, että ihan kaikki on käsittämätöntä sellaisille, jotka eivät ole sitä koskaan kokeneet. Tuskin vaikkapa sellainen, jolla ei itsellään ole migreeniä, voi mitenkään tajua mikä riesa se voi olla.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän ne saa nykykeinoinkin kokonaan pois, mutta hormonaalinen ehkäisy ei kaikille sovi. Hyvin monilla on hormonikierukka tai esim. syövät pillereitä ilman taukoa.
No katsoin jonkun Oululaisen tohtotin kertomusta kuukautiskierrosta ja se on sikäli turha ja joillekin tosi p.ska tapahtuna.
Jos nyt oikein ymmärsin, niin siihen aiheeseen ei lääketieteessä juuri panauduta muuten kuin ehkäisyn...siis lapsien tulon kannalta. Kaikki ne pahimmat asiat jää huomiotta... kuukautiskierto on naiselle hitonmoinen hormoonien ja välittäjäainesten sekamelska.
Se on lisääntymisen kannalta välttämätön, mutta muuten turha, joka altistaa naiset sairauksille.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No katsoin jonkun Oululaisen tohtotin kertomusta kuukautiskierrosta ja se on sikäli turha ja joillekin tosi p.ska tapahtuna.
Jos nyt oikein ymmärsin, niin siihen aiheeseen ei lääketieteessä juuri panauduta muuten kuin ehkäisyn...siis lapsien tulon kannalta. Kaikki ne pahimmat asiat jää huomiotta... kuukautiskierto on naiselle hitonmoinen hormoonien ja välittäjäainesten sekamelska.
Se on lisääntymisen kannalta välttämätön, mutta muuten turha, joka altistaa naiset sairauksille.No eipä tunnu lääketieteelläkään olevan itse asiastakaan konsensusta. Myös kuukautisten pois jättäminen kun kuulemma altistaa sairauksille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mä luulen, että ihan kaikki on käsittämätöntä sellaisille, jotka eivät ole sitä koskaan kokeneet. Tuskin vaikkapa sellainen, jolla ei itsellään ole migreeniä, voi mitenkään tajua mikä riesa se voi olla.
Migreeni on sairaus ja sitä kyllä yleisesti voivotellaan ja tunnetaan empatiaa. Kuukautiset eivät ole sairaus, tämän lauseen kuulee usein kertoessaan kuukautiskivuista jollekin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Migreeni on sairaus ja sitä kyllä yleisesti voivotellaan ja tunnetaan empatiaa. Kuukautiset eivät ole sairaus, tämän lauseen kuulee usein kertoessaan kuukautiskivuista jollekin.
Et selvästikään itse kärsi migreenistä. Siitä kärsivät eivät todellakaan yleisesti saa osakseen empatiaa, vaan enemmän sitä, että "kaikilla nyt joskus päätä särkee" ja "älä viitsi esittää/liiotella". Varsinkaan kun migreeni ei oikein ole sellainen vaiva, jota voisi fysiologisesti diagnosoida. Yleensä se diagnosoidaan oireiden perusteella ja tämän takia se on hyvin monien mielestä esitystä/liiottelua/heikkoa kivunsietoa.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Se on lisääntymisen kannalta välttämätön, mutta muuten turha, joka altistaa naiset sairauksille.Lääketiede ei perehdy, koska kuukautiskivut ja niistä johtuva anemia on naisilla. Anemiaakin vähätellään, sanotaan "syö rautaa". Rautalisistä menee maha vielä enemmän sekaisin ja kuukautisista tulee vieläkin runsaammat.
Hemoglobiini ei kerro anemiasta, eli rautavaraston ferritiinin alhaisesta määrästä. Ferritiinin mittaava verikoe maksaa enemmän kuin hemoglobiini, siksi sitä ei oteta, etenkään naisilta. Jos naisella todetaan anemia, hänelle toistetaan vuosia mantraa "syö rautaa", vaikka olisi yrittänyt vuosia syödä, mutta siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Rautainfuusio auttaisi, mutta se vasta maksaakin, naiset jäävät ilman. Miehille annetaan heti rautainfuusio hoidoksi sujuvasti, vaikka ei vielä edes olisi anemia, vaan jotain sinnepäin. Terveydenhuolto on epätasa-arvoinen. Anonyymi kirjoitti:
No eipä tunnu lääketieteelläkään olevan itse asiastakaan konsensusta. Myös kuukautisten pois jättäminen kun kuulemma altistaa sairauksille.
No ehkä siihenkin tulee muutos, kun saadaan "konservatiiviset" päiviräsäset hautaan...
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No ehkä siihenkin tulee muutos, kun saadaan "konservatiiviset" päiviräsäset hautaan...
No jaa,mä en oikeasti usko, että kyse on pelkästä konservatismista. Kyse on pitkälti bisneksestä. Valtaosan maailman naisista ostokyky on heikko ja heille tuotteiden tuottaminen olisi pitkälti "hyväntekeväisyyttä". Lisäksi kun otetaan huomioon se, että todella isolle osalle maailman naisista ne kuukautiset ovat kuitenkin kulttuurisesti tärkeä osa sitä naiseutta, niin muutoksen pitää olla laajempaa.
- Anonyymi
Älä saatana esiinny naisena mies! Et tiedä menkoista mtään niinku käytännössä, olet ilmeisesti kuullut jostain! 👏👣
Anonyymi kirjoitti:
Lääketiede ei perehdy, koska kuukautiskivut ja niistä johtuva anemia on naisilla. Anemiaakin vähätellään, sanotaan "syö rautaa". Rautalisistä menee maha vielä enemmän sekaisin ja kuukautisista tulee vieläkin runsaammat.
Hemoglobiini ei kerro anemiasta, eli rautavaraston ferritiinin alhaisesta määrästä. Ferritiinin mittaava verikoe maksaa enemmän kuin hemoglobiini, siksi sitä ei oteta, etenkään naisilta. Jos naisella todetaan anemia, hänelle toistetaan vuosia mantraa "syö rautaa", vaikka olisi yrittänyt vuosia syödä, mutta siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Rautainfuusio auttaisi, mutta se vasta maksaakin, naiset jäävät ilman. Miehille annetaan heti rautainfuusio hoidoksi sujuvasti, vaikka ei vielä edes olisi anemia, vaan jotain sinnepäin. Terveydenhuolto on epätasa-arvoinen.No mä olen noista täydellisen tietämätön..
Ja ihmettelen yhä, että miksi naisien kuukautishommiin ei panosteta...siitä olisi suuri hyöty yhteiskunnallekin.
Vähenisi sairastelut ja ties mitä välillistä ongelmaa...
Karkaspas aiheesta, mutta ihan hyvä. Koitan myötäelää, vaikka oonkin aika pihalla...🙄Anonyymi kirjoitti:
No jaa,mä en oikeasti usko, että kyse on pelkästä konservatismista. Kyse on pitkälti bisneksestä. Valtaosan maailman naisista ostokyky on heikko ja heille tuotteiden tuottaminen olisi pitkälti "hyväntekeväisyyttä". Lisäksi kun otetaan huomioon se, että todella isolle osalle maailman naisista ne kuukautiset ovat kuitenkin kulttuurisesti tärkeä osa sitä naiseutta, niin muutoksen pitää olla laajempaa.
No miten se konservatiivisuus mielletään?
Mulle tulee mieleen vaikka argeologia. Se oli pitkään konservatiivista ja miesten lajia. Tutkimuksia pääteltiin hyvin miesmaailmalähtöisesti. Mutta nyt siitä on päästy jo poispäin... on tutkittu, että joskus metsästäjäihmisen aikaan naiset ja miehet olivat fyysisesti tosi samankokoisia ja voimaisia...kuitenkin nämä konservatiiviset tutkijat eivät sitä halunneet tuoda esiin...
Voisin veikata, että vasta viimeisen 20 vuoden aikana on naisen kuukautisiin ja fysiikkaan, biologiaan päässyt keskittymään ihmisiä, joilla ei ole mitään intressiä sukupuoliroolittuneeseen konservatiiviseen ajatteluun, vaan kyse on ainoastaan faktoihin perustuvasta tieteestä.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Se on lisääntymisen kannalta välttämätön, mutta muuten turha, joka altistaa naiset sairauksille."Se on lisääntymisen kannalta välttämätön, mutta muuten turha, joka altistaa naiset sairauksille."
Nyt meni mansplainaamisen puolelle. Älä puhu kaikkien naisten puolesta.
Minä pidän kuukautisista sen vuoksi, että ne tekevät olotilan psyykkisesti herkemmäksi. Joudun käyttämään särkylääkkeitä kipuihin, mutta psyykkisesti kuukautiset ovat mukava juttu. 😊
🦄 - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No miten se konservatiivisuus mielletään?
Mulle tulee mieleen vaikka argeologia. Se oli pitkään konservatiivista ja miesten lajia. Tutkimuksia pääteltiin hyvin miesmaailmalähtöisesti. Mutta nyt siitä on päästy jo poispäin... on tutkittu, että joskus metsästäjäihmisen aikaan naiset ja miehet olivat fyysisesti tosi samankokoisia ja voimaisia...kuitenkin nämä konservatiiviset tutkijat eivät sitä halunneet tuoda esiin...
Voisin veikata, että vasta viimeisen 20 vuoden aikana on naisen kuukautisiin ja fysiikkaan, biologiaan päässyt keskittymään ihmisiä, joilla ei ole mitään intressiä sukupuoliroolittuneeseen konservatiiviseen ajatteluun, vaan kyse on ainoastaan faktoihin perustuvasta tieteestä."Konservatiivisuus tai konservatiivinen tarkoittaa yleismerkityksessään vallitsevien olojen säilyttämisen kannattamista." Tuotahan sillä yleensä tarkoitetaan.
"Vapaamielisyys on suvaitsevaisuutta, ennakkoluulottomuutta ja avarakatseisuutta." Vapaamielisyyshän ei siis tarkoita sitä, että vallitseviaa oloja olisi pakko muuttaa, niitä on vain vapaus muuttaa. - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Se on lisääntymisen kannalta välttämätön, mutta muuten turha, joka altistaa naiset sairauksille.Kuukautiset altistavat sairauksille. Kuukautisten puute altistaa myös sairauksille, jopa siinä määrin, että kuukautisten puuttuessa erinäisiin asiohin käytetään lääkitystä. Raskaus altistaa sairauksille ja raskauksien puute altistaa sairauksille. Suo siellä ja vetelä täällä ja mikä riki on kaikkein suurin? Vastaus tuohon viimeiseen riippunee yksilöstä ja hänen genetiikastaan ja elinoloistaan.
Anonyymi kirjoitti:
Älä saatana esiinny naisena mies! Et tiedä menkoista mtään niinku käytännössä, olet ilmeisesti kuullut jostain! 👏👣
Jos tää oli mulle tarkoitettu, niin ei ole ollut menkkoja, mutta olen perehtynyt jonkin verran.
Anonyymi kirjoitti:
"Se on lisääntymisen kannalta välttämätön, mutta muuten turha, joka altistaa naiset sairauksille."
Nyt meni mansplainaamisen puolelle. Älä puhu kaikkien naisten puolesta.
Minä pidän kuukautisista sen vuoksi, että ne tekevät olotilan psyykkisesti herkemmäksi. Joudun käyttämään särkylääkkeitä kipuihin, mutta psyykkisesti kuukautiset ovat mukava juttu. 😊
🦄No mä viittaan kuulemaani proffan juttuihin...
https://youtu.be/cDnUhI_cyF0
Aika ihgu pipopää selitti ja mähän olin myyty. 😁
Joksinen nainrn ja mies toki saa nauttia oman sukupuolensa "hyödykkeistä" jos niistä jotain saa itselleen... mutta kaikki ei saa samaa kuin sä, eivätkä koe menkkojs samoin...Anonyymi kirjoitti:
"Konservatiivisuus tai konservatiivinen tarkoittaa yleismerkityksessään vallitsevien olojen säilyttämisen kannattamista." Tuotahan sillä yleensä tarkoitetaan.
"Vapaamielisyys on suvaitsevaisuutta, ennakkoluulottomuutta ja avarakatseisuutta." Vapaamielisyyshän ei siis tarkoita sitä, että vallitseviaa oloja olisi pakko muuttaa, niitä on vain vapaus muuttaa.Niin... vapaamirlisyys ehkä on paremmin evoluutiota toteuttavsmpaa... minun mielestä konservatiivius taas laahaan perässä, koittaen selitellä jotain, mikä toini joskus.
Vissiin pskollinen jarruvarjo, joka ei ehkä kuitenkaa ole pahastakaan. Se kuitenkin kyseenslaistaa ja luo suuntia. 😊Anonyymi kirjoitti:
Kuukautiset altistavat sairauksille. Kuukautisten puute altistaa myös sairauksille, jopa siinä määrin, että kuukautisten puuttuessa erinäisiin asiohin käytetään lääkitystä. Raskaus altistaa sairauksille ja raskauksien puute altistaa sairauksille. Suo siellä ja vetelä täällä ja mikä riki on kaikkein suurin? Vastaus tuohon viimeiseen riippunee yksilöstä ja hänen genetiikastaan ja elinoloistaan.
No voin toki olla väärässäkin.... mutta jos kuukautiskierto evätään, muuten kuin hormooneilla, tai tapetaan, ehkäistään jotain toimimasta, tullaan usein tienpäähän, jossa on suo tai vetelä...
Mutta jos päästään vaikka siihen, että naiselle demostroidaan raskaus, ei ¹elimistöä tarvitse estää... se toimii, kuten pitääkin...
Tää nyt oli karkea idea, mut jotain sinne suuntaan. Nykyiset ehkäisyt on aika kovia naisille...jotkut saa niistä apua kuukautishommiin, mut ne on ajateltu ehkäisy-idean pohjilta...- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No voin toki olla väärässäkin.... mutta jos kuukautiskierto evätään, muuten kuin hormooneilla, tai tapetaan, ehkäistään jotain toimimasta, tullaan usein tienpäähän, jossa on suo tai vetelä...
Mutta jos päästään vaikka siihen, että naiselle demostroidaan raskaus, ei ¹elimistöä tarvitse estää... se toimii, kuten pitääkin...
Tää nyt oli karkea idea, mut jotain sinne suuntaan. Nykyiset ehkäisyt on aika kovia naisille...jotkut saa niistä apua kuukautishommiin, mut ne on ajateltu ehkäisy-idean pohjilta...Tuosta tekstistäsi huomaa, että tosiaan tiedät kovin vähän elämästä naisena ja mikä kaikki kuukautisiin vaikuttaa ja mihin kaikkeen kuukautiset vaikuttavat. Se on tietenkin ihan ok, en moiti sinua siitä. Koen kuitenkin hieman oudoksi, että esität aika "kaikentietäviä" kommentteja noin ilmeisen heikoin tiedoin itse asiasta.
Perinteiset ehkäisypillerithän ovat nimenomaan "demonstroitu raskaus". Rajusti yksinkertaistaen elimistä on jatkuvassa raskaustilassa ja siksi kuukautisia ei tule, jollei hormooneista pidetä sitä taukoa. - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Tää nyt oli karkea idea, mut jotain sinne suuntaan. Nykyiset ehkäisyt on aika kovia naisille...jotkut saa niistä apua kuukautishommiin, mut ne on ajateltu ehkäisy-idean pohjilta...Toinen vaihtoehto on lamata munasarjojen toimintaa, mutta sitä ei osata tehdä niin, että se olisi taatusti väliaikaista. Siinä on samat riskit, kuin miehille kehitetyissä ehkäisyvalmisteitta, joissa todettiin, että elimistön normaali toiminta ei välttämättä enää jatkukaan valmisteen käytön lopettamisen jälkeen. Tuota munasarjonen toiminnan lamauttamista käytetäänkin siis vain esim. hormonreaktiivisten syöpien hoidon yhteydessä, jolloin käyttöä ei ole enää tarkoitustakaan lopettaa.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Tää nyt oli karkea idea, mut jotain sinne suuntaan. Nykyiset ehkäisyt on aika kovia naisille...jotkut saa niistä apua kuukautishommiin, mut ne on ajateltu ehkäisy-idean pohjilta...Ottaen huomioon kaikki ne lukuisat terveysriskit ja ikävät oireet, joita raskaus aiheuttaa, en usko yhdenkään naisen haluavan mitään "demostroitua raskautta", jonka sietämiseen ei ole edes mitään järjellistä syytä.
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta tekstistäsi huomaa, että tosiaan tiedät kovin vähän elämästä naisena ja mikä kaikki kuukautisiin vaikuttaa ja mihin kaikkeen kuukautiset vaikuttavat. Se on tietenkin ihan ok, en moiti sinua siitä. Koen kuitenkin hieman oudoksi, että esität aika "kaikentietäviä" kommentteja noin ilmeisen heikoin tiedoin itse asiasta.
Perinteiset ehkäisypillerithän ovat nimenomaan "demonstroitu raskaus". Rajusti yksinkertaistaen elimistä on jatkuvassa raskaustilassa ja siksi kuukautisia ei tule, jollei hormooneista pidetä sitä taukoa.Demostroitu raskaus hormoonien avulla...
Mutta on muitakin keinoja.
Aivoissa on muistaakseni hippotalamus, paikka joka keskustelee munasarjan kanssa, munasarja taas saa hormoonikättelyn keltarauhasilta...entäpä jos hippotalsmus saakin sähköisrn "väärän viestin" munasarjalta... ei taatusti ole kaupsllinen versio...- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Demostroitu raskaus hormoonien avulla...
Mutta on muitakin keinoja.
Aivoissa on muistaakseni hippotalamus, paikka joka keskustelee munasarjan kanssa, munasarja taas saa hormoonikättelyn keltarauhasilta...entäpä jos hippotalsmus saakin sähköisrn "väärän viestin" munasarjalta... ei taatusti ole kaupsllinen versio...No kun oli se hormonien tuottaja elimistö itse tai pilleri, niin lopputulos ja oireet ovat samat. Hormonin ovat ne, joilla tuo koko systeemi toimii ihan luonnostaankin. Oikeastaan kaikki ihmisessä toimii erilaisten hormoonien avulla. Ei ole olemassa lisäntymiselimistöä, joka voisi toimia ilman hormooneja.
Anonyymi kirjoitti:
Ottaen huomioon kaikki ne lukuisat terveysriskit ja ikävät oireet, joita raskaus aiheuttaa, en usko yhdenkään naisen haluavan mitään "demostroitua raskautta", jonka sietämiseen ei ole edes mitään järjellistä syytä.
No nää mun ideat onkin maallikkoajatusta...mutta mistä ne lähtikään, oli tää yuotubepätkä:
Pipopäiben nainen, Olun yliopistolta pisti miettimään...🤔
Jos olisi tarve, oikeesti, niin tuo ratkaistaisiin.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No nää mun ideat onkin maallikkoajatusta...mutta mistä ne lähtikään, oli tää yuotubepätkä:
Pipopäiben nainen, Olun yliopistolta pisti miettimään...🤔
Jos olisi tarve, oikeesti, niin tuo ratkaistaisiin.Niin, no sen tosiaan huomaa, että ihan hirvesti ihan maalikkotietoakaan itse asiasta ei ole ajatustesi takana. Vaan kuten sanoin, niin en mä sua siitä moiti. Harvalla miehellä näistä oikeasti sen ihmeemmin tietoa on, eivätkä kaikki naisetkaan ole tietoisi miten vaikkapa heidän ehkäisypillerinsä toimivat.
Mä en rehellisesti sanoen usko, että kyse on pelkästään siitä, että "ei ole tarvetta". Lisääntymisterveys on monimutkainen juttu ja ongelmaksihan muodostuu se, että sitä lisääntymiskykyä ei haluta tuhota lopullisesti. Hommahan olisi hyvinkin yksinkertaista, jos tarkoitus ei taatusti ole ikinä lisääntyä. Vaan väliaikaisten vaikutusten kehittäminen on huomattavasti vaikeampaa. Eikä kyse ole vain lisääntymisestä ja sen estämisestä, vaan noita samoja ongelmia on monien muidenkin lääkevalmisteiden kanssa. Ihan jo vaikkapa täysin tavallinen kortisoni voi aiheuttaa pysyviä ongelmia, jos sitä käytetään väärin. Meidän elimistömme on sellainen, että se sopeutuu ja sulkee omia systeemejään, kun aineita tuodaan keinotekoisesti, eikä se sitten enää välttämättä suostukaan alkamaan uudelleen toimimaan normaalisti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, no sen tosiaan huomaa, että ihan hirvesti ihan maalikkotietoakaan itse asiasta ei ole ajatustesi takana. Vaan kuten sanoin, niin en mä sua siitä moiti. Harvalla miehellä näistä oikeasti sen ihmeemmin tietoa on, eivätkä kaikki naisetkaan ole tietoisi miten vaikkapa heidän ehkäisypillerinsä toimivat.
Mä en rehellisesti sanoen usko, että kyse on pelkästään siitä, että "ei ole tarvetta". Lisääntymisterveys on monimutkainen juttu ja ongelmaksihan muodostuu se, että sitä lisääntymiskykyä ei haluta tuhota lopullisesti. Hommahan olisi hyvinkin yksinkertaista, jos tarkoitus ei taatusti ole ikinä lisääntyä. Vaan väliaikaisten vaikutusten kehittäminen on huomattavasti vaikeampaa. Eikä kyse ole vain lisääntymisestä ja sen estämisestä, vaan noita samoja ongelmia on monien muidenkin lääkevalmisteiden kanssa. Ihan jo vaikkapa täysin tavallinen kortisoni voi aiheuttaa pysyviä ongelmia, jos sitä käytetään väärin. Meidän elimistömme on sellainen, että se sopeutuu ja sulkee omia systeemejään, kun aineita tuodaan keinotekoisesti, eikä se sitten enää välttämättä suostukaan alkamaan uudelleen toimimaan normaalisti.Niinpä. Jos ehkäisyvalmisteiden sivuvaikutuksissa olisi listattuna, että ne voivat lisääntymiskyvyn lopullisesti, niin enpä tiedä kuinka moni niitä suostuisi käyttämään. Osa varmasti jopa innolla tarttuisi niihin toivoen noita sivuvaikutuksia, mutta loput sitten luultavasti kiertäisi ne kaukaa. Jo nykyisissähän on joidenkin yksilöiden kohdalla sitä ongelmaa, että oma elimistö ei meinaa enää alkaa toimia kunnolla pitkällisen hormonaalisen ehkäisyn käytön jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös tuo runsas vuoto on veemäistä, mutta itselläni siihen liittyvät ongelmat loppuivat, kun tajusin ostaa kuukupin.Älkää esiintykö naisina, jos ette naisia ole!
- Anonyymi
Ei siinä minusta ole juurikaan eroa. Koen että saan naisena elää täysin samanlaista elämää kuin miehetkin.
Minulle oma sukupuoleni on aika yhdentekevä.
🦄No sama. Oikeastaan naisena voisin tehdä vielä enempi mitä vaan. Miehenä jos vetäisisin mekon päälle ja menisin töihin lastenpäivähoitopaikkaan, varmaan tulisi sanomista, mutta jos naisena pistän haalarit päälle ja menisin raksalle, ei kukaan olis moksiskaan.
Miehenä oleminen voi olla vähän jopa kapeampaa...
Ihan arjessa ainoa selkeä ero on erilliset vessat.
No mä en käy kuin yleisissä tiloissa ja harvoin miesten vessoissa. Työpaiksllakin on samat veskit kaikille.
Töissäkin välillä piipahtaa naiseläjiä ja hyvin ne käy samoissa veskeissä. Yksi turvallisuusmimmi jopa kehui, että onpas äijillä siistinä vessa. 😂
Hän oikein tarkasti, etteikö meillä todellakaan ole ulkopuolista siivoajaa. Tuli nyt mieleen. 😁- Anonyymi
Nythän on unisex vessoja.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No mä en käy kuin yleisissä tiloissa ja harvoin miesten vessoissa. Työpaiksllakin on samat veskit kaikille.
Töissäkin välillä piipahtaa naiseläjiä ja hyvin ne käy samoissa veskeissä. Yksi turvallisuusmimmi jopa kehui, että onpas äijillä siistinä vessa. 😂
Hän oikein tarkasti, etteikö meillä todellakaan ole ulkopuolista siivoajaa. Tuli nyt mieleen. 😁Mikä siinä onkaan, että joskus miesten vessat ovat aivan sairaan sotkuisia tai sekavessatkin, joissa käy paljon miehiä. Joskus taas ei ole, vaikka vessoja käyttäisi pääasiassa miehet, varsin mystistä 🤣
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siinä onkaan, että joskus miesten vessat ovat aivan sairaan sotkuisia tai sekavessatkin, joissa käy paljon miehiä. Joskus taas ei ole, vaikka vessoja käyttäisi pääasiassa miehet, varsin mystistä 🤣
Luultavammin harvempi mieskäyttäjä itse putsaa vessoja itse.
- Anonyymi
Edelleen on aloja, joilla ei ole paljoa naisia. Sellaisessa työpaikassa täytyy olla kaksi kertaa parempi kuin paras mies, jotta olisi edes "ihan hyvä". Huonommat ukot liittoutuvat sua vastaan.
Jos olisit nainen nykyisellä koulutuksellasi, sua vähäteltäis joka käänteessä ja saisit vain lyhyitä määräaikaisia soppareita aputytöksi jollekin hälläväliä -karvaprseelle jolla on huonompi koulutus ja vähemmän työkokemusta kuin sulla 😄
xLiner- Anonyymi
Ikävän totta yhä tuommoinen naisten vähättely.
No mä luultavasti olisin ihan yhtä jäärä, jos en jäärempi naisena. (Suvussa on sitä molemmilta puolilta)
Mä pistäisin faktaa tiskiin ihan kuten nyttenkin. Tilaajapuolella osaaminen huomataan. Ne periaatteessa miettii vaan rahaa ja kun oon suoraan heihinkin yhteyksissä, olisin omalle firmalle silti se elinehto tuohon projektiin. 😁
Mutta voit tietää naisena paremmin... ei ole henkilökohtaista kokrmusta, vielä oon mennyt mies-roolilla tähän asti. 😁
Meillä on kyllä kansainvälinen firma. Ja naisia on ylemmissäkin tehtävissä...että jos joku nainen tekisi jutun syrjimisestä, äkkiä lähtis pari kolme ukkoakin kultaisella kädrnpuristuksilla hittoon, että ei brändi kärsis yhtään. Laatupisteisiin liittyy muistaakseni sukupuolihommatkin. Siis sertifikaattiin käytännössä...- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
On myös naisvaltaisia aloja missä miehet kokevat ihan samaa.🙂.
Oletko usein kuullut tuollaisia kokemuksia? Itse olen emennän siinä käsityksessä, että siellä naisvaltaisilla aloilla niitä vähäisiä miehiä pikemmin vähän nostetaan jalustalle.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No mä luultavasti olisin ihan yhtä jäärä, jos en jäärempi naisena. (Suvussa on sitä molemmilta puolilta)
Mä pistäisin faktaa tiskiin ihan kuten nyttenkin. Tilaajapuolella osaaminen huomataan. Ne periaatteessa miettii vaan rahaa ja kun oon suoraan heihinkin yhteyksissä, olisin omalle firmalle silti se elinehto tuohon projektiin. 😁
Mutta voit tietää naisena paremmin... ei ole henkilökohtaista kokrmusta, vielä oon mennyt mies-roolilla tähän asti. 😁
Meillä on kyllä kansainvälinen firma. Ja naisia on ylemmissäkin tehtävissä...että jos joku nainen tekisi jutun syrjimisestä, äkkiä lähtis pari kolme ukkoakin kultaisella kädrnpuristuksilla hittoon, että ei brändi kärsis yhtään. Laatupisteisiin liittyy muistaakseni sukupuolihommatkin. Siis sertifikaattiin käytännössä...Sä et aputyttönä olis yhteydessä yhteenkään tilaajaan. Juoksisit Jormalle ruuveja, siivoisit sen jäljet ja keittelisit kahvit.
xLiner - Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
On myös naisvaltaisia aloja missä miehet kokevat ihan samaa.🙂.
Seksuaalisesta häirinnästä olen kuullut. Akat eivät ihan ymmärrä, ettei miehiäkään saa kohdella törkeästi.
Mutta muuten siitä yhdestä ukkosta tehdään heti joku tärkeä tyyppi, tiimin vetäjä, kuljetusvastaava, tai muu jolle voi maksaa pari euroa enemmän liksaa tunnilta kuin naisille.
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Oletko usein kuullut tuollaisia kokemuksia? Itse olen emennän siinä käsityksessä, että siellä naisvaltaisilla aloilla niitä vähäisiä miehiä pikemmin vähän nostetaan jalustalle.
Oon mä kuullu ja itsekin kokenut vähän. Tosin mä olin vain kuntouttavassa työtoiminnassa mut olin 3v vanhainkodissa vanhuksia auttamassa. Ulkoilutin, syötin, luin, juttelin, petasin sänkyjä, pidin kädestä ja olin vaan vieressä yms. Mutta osasta hoitajia(kaikki naisia) huomasi heidän suhtautumisestaan ja käytöksestään että oli vähän huono juttu että olin mies. Osa piti mua täysin pätevänä auttamaan ja että osasin hommani tehdä mutta osan kanssa mikään mitä tein ei ollut oikein, mun mielipiteeni oli vääriä, kohtelin vanhuksia väärin ja mitä nyt vaan saattoikin keksiä että olisi voinut mennä huonosti tai tehdä väärin. Mitään muuta syytä en itse sellaiselle käyttäytymiselle keksinyt varsinkin kun samoilla naisilla ei ollut mitään pahaa sanottavaa eräästä naisesta kuka myös oli siellä samoissa hommissa kuin minä. Niiltä hoitajilta kenen kanssa toimeen tulin asiaa myös kysyin niin hekin sanoivat että ehkä kaikki vain eivät ole tottuneet tekemään töitä miehen kanssa.🤷♂️🙂.
Anonyymi kirjoitti:
Seksuaalisesta häirinnästä olen kuullut. Akat eivät ihan ymmärrä, ettei miehiäkään saa kohdella törkeästi.
Mutta muuten siitä yhdestä ukkosta tehdään heti joku tärkeä tyyppi, tiimin vetäjä, kuljetusvastaava, tai muu jolle voi maksaa pari euroa enemmän liksaa tunnilta kuin naisille.
xLinerOon ite kuullut vähän erilaisiakin kokemuksia ja on vähän omaakin kokemusta asiasta.🙂. Lue siitä tuolta alempaa ketjusta kun en uudestaan jaksais kirjoittaa.😄.
Anonyymi kirjoitti:
Sä et aputyttönä olis yhteydessä yhteenkään tilaajaan. Juoksisit Jormalle ruuveja, siivoisit sen jäljet ja keittelisit kahvit.
xLinerNo oon mä ollut tuossa roolissa miehenäkin. Mutta sekin opetti. Eikä huono ollenkaan. Turha on keulia, jos ei oo mitä vielä antaa.
Teet saman homman paremmin kuin Jorma 10 kertaa, niin oot ansainnut kannuksia...vähän. 😁- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No oon mä ollut tuossa roolissa miehenäkin. Mutta sekin opetti. Eikä huono ollenkaan. Turha on keulia, jos ei oo mitä vielä antaa.
Teet saman homman paremmin kuin Jorma 10 kertaa, niin oot ansainnut kannuksia...vähän. 😁Pääsit roolista eroon ennen eläkeikää.. 😏
xLiner - Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Oon mä kuullu ja itsekin kokenut vähän. Tosin mä olin vain kuntouttavassa työtoiminnassa mut olin 3v vanhainkodissa vanhuksia auttamassa. Ulkoilutin, syötin, luin, juttelin, petasin sänkyjä, pidin kädestä ja olin vaan vieressä yms. Mutta osasta hoitajia(kaikki naisia) huomasi heidän suhtautumisestaan ja käytöksestään että oli vähän huono juttu että olin mies. Osa piti mua täysin pätevänä auttamaan ja että osasin hommani tehdä mutta osan kanssa mikään mitä tein ei ollut oikein, mun mielipiteeni oli vääriä, kohtelin vanhuksia väärin ja mitä nyt vaan saattoikin keksiä että olisi voinut mennä huonosti tai tehdä väärin. Mitään muuta syytä en itse sellaiselle käyttäytymiselle keksinyt varsinkin kun samoilla naisilla ei ollut mitään pahaa sanottavaa eräästä naisesta kuka myös oli siellä samoissa hommissa kuin minä. Niiltä hoitajilta kenen kanssa toimeen tulin asiaa myös kysyin niin hekin sanoivat että ehkä kaikki vain eivät ole tottuneet tekemään töitä miehen kanssa.🤷♂️🙂.
Meitä on moneen... Tuollainen kiusaaminen on niin hanurista. Hyvä että sait puhuttua siitä muiden kanssa. Hyvällä tuurilla osaavat katsoa perään seuraavien tekijöiden kanssa.
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Meitä on moneen... Tuollainen kiusaaminen on niin hanurista. Hyvä että sait puhuttua siitä muiden kanssa. Hyvällä tuurilla osaavat katsoa perään seuraavien tekijöiden kanssa.
xLinerJoo ei mulla oo ikinä ollu vaikeuksia tuoda tuollaisia juttuja esille jos oon kokenu että mua väärin kohdellaan. Ennemminkin oon aina halunnu selvittää että mistä se johtuu ja voiko asialle tehdä mitään. Eihän se hauskaa ollut ja tuntui ikävältä mutta en mä silti sitä mitenkään henkilökohtasesti ottanut vaan ajattelin että ongelma on enemmänkin heillä ei mulla.😄. Toivottavasti joo seuraavien ei tarttis samoja juttuja kokee. Ja suurinosa hoitajistakin oli ihan mukavia ne oli vaan ne muutamat yksilöt ketkä oli hankalia. Mä luulen että heillä oli muutenkin itellään töissä tosi hankalaa ja purkivat sitten pahaaoloaan ja turhautumistaan muhun vaikkakaan ei sekään heidän käyttäytymistään mitenkään oikeuta.🙂.
Anonyymi kirjoitti:
Pääsit roolista eroon ennen eläkeikää.. 😏
xLinerNo ehkä halusinkin? Eipä monet miehetkään halua sen edemmäksi? Se kun lisää vastuuta. On parempi js helpompi olla iäinen apupoika, kun vetäjä. 😁
Jos ei fysiologisia juttuja oteta huomioon niin ei en mä näe itse elämässä juuri mitään eroa. Jotain pieniä vivahde eroja ehkä saattaa olla mutta käytännössä ei. Ehkä vieläkin joissain asioissa voidaan naisia kohdella eritavalla kuin miehiä mutta itse elämästä ja arjesta suoriutumisessa en näe mitään ratkaisevaa eroa olevan.🙂.
- Anonyymi
Joo. Mä sanoisin, että se ero tulee pääosin nimenomaan siitä toisten ihmisten suhtautumisesta eri tilanteissa, ei elämästä ja arjesta suoriutumisesta.
Anonyymi kirjoitti:
Joo. Mä sanoisin, että se ero tulee pääosin nimenomaan siitä toisten ihmisten suhtautumisesta eri tilanteissa, ei elämästä ja arjesta suoriutumisesta.
Näin mäkin sen tosiaan näkisin.🙂.
No mies ehkä voi olla huolettomampi ja se pistetään sukupuolrn piikkiin, mutta muuten taas miehen arki on suppeampaa, miten tulee yhteiskunnassa kohdatuksi miehenä...
Naisena voit jahkailla jostain vaatteen istuvuudesta, hinnasta ja ties mistä, mutta miehenä se vois olla outoa. Naisena taas sotkuinen kämppä, auto ja jokapaikassa firman huoniovärivaatetus vois merkitä outoutta, vaikka miehelle se ois liki normaalia...🤔- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No mies ehkä voi olla huolettomampi ja se pistetään sukupuolrn piikkiin, mutta muuten taas miehen arki on suppeampaa, miten tulee yhteiskunnassa kohdatuksi miehenä...
Naisena voit jahkailla jostain vaatteen istuvuudesta, hinnasta ja ties mistä, mutta miehenä se vois olla outoa. Naisena taas sotkuinen kämppä, auto ja jokapaikassa firman huoniovärivaatetus vois merkitä outoutta, vaikka miehelle se ois liki normaalia...🤔Mä kyllä tunnen monta ihan heteromiestä, jotka jahkailevat vaatteidensa kanssa ja kiinnittävät paljon enemmän huomiota ulknäköönsä, kuin minä (nainen). Tässä lienee aika paljon eroa kaupunkieläjien ja maakuntien väen välillä. Vaan eivät naisetkaan usein maakunnissa kiinnitä läheskään sillä tasolla huomiota ulkonäköönsä, kuin kaupungeissa asustelevat.
Anonyymi kirjoitti:
Mä kyllä tunnen monta ihan heteromiestä, jotka jahkailevat vaatteidensa kanssa ja kiinnittävät paljon enemmän huomiota ulknäköönsä, kuin minä (nainen). Tässä lienee aika paljon eroa kaupunkieläjien ja maakuntien väen välillä. Vaan eivät naisetkaan usein maakunnissa kiinnitä läheskään sillä tasolla huomiota ulkonäköönsä, kuin kaupungeissa asustelevat.
No nuoremmissa ja urbsnisoituneissa miehissä oon jo tuonkin huomannut. Enkä vain vaatteissa. 😊
Toisaalta ihan hyvä homma. Osaavat vähän miettiä mitä tarvitsevat, eivätkä vaan tyydy "kunhan on"-tyyliin. 😊
- Anonyymi
Eipä juuri muuta, mitä nyt peseytymisen suhteen. Naiset ei venyttele nahkaa pesulla.
- Anonyymi
No kylläpä.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kylläpä.
xLinerAi, pitääkö mun alkaa venutella nahkaa pesulla? Mistäs kohtaa se olis tarpeen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai, pitääkö mun alkaa venutella nahkaa pesulla? Mistäs kohtaa se olis tarpeen?
Varmaan riippuu naisellisten nahanpalasten koosta ja muodosta, että kuinka ne kurtut on kuurattava :)
-keinovaginamies- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan riippuu naisellisten nahanpalasten koosta ja muodosta, että kuinka ne kurtut on kuurattava :)
-keinovaginamies-Hah. On ihan sellaset nahanpalaset, jottei kurttuja kovasti oo kuurattavaks. Jospa se mummuna sit korjaantuu maan vetovoimalla. 😅 Ootan into pinkeenä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hah. On ihan sellaset nahanpalaset, jottei kurttuja kovasti oo kuurattavaks. Jospa se mummuna sit korjaantuu maan vetovoimalla. 😅 Ootan into pinkeenä.
Vai niin. Etkö käytä kättä pesemiseen, kun toisella kädellä suihkutat?
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai niin. Etkö käytä kättä pesemiseen, kun toisella kädellä suihkutat?
xLinerEn tietenkään, ajatuksen voimalla se tapahtuu. Kuten tiedät...
- Anonyymi
No kyllähän se fyysinen ero tuolla ulkoharrasteissa vituttaisi. Kyllä sitä tietysti voisi järvellä pilkkihaalareista kuoriutua veden heittoa varten, mutta usein ikävän kylmä tuuli. Nyt voi vaan kääntää selän mökkirantoihin ja lorottaa haalarin lämmöstä jäälle.
Mutta jos näihin fysiikka-asioihin ei mennä, niin ei kait siinä mitään.
-keinovaginamies-No jos minun pitäisi miehenäkin heittää haalarin yläosa pois, että voisin käydä kusella, niin voisin elää sen kanssa.
Itseasiassa käyn ainakin kotona aina kusella istualteen. Pöntöstä ei tartte kuurata ureaa joka kohdasta.... sen ulkpuolella on vain pölyä. 😁
- Anonyymi
"Pätkähti päähän, kun välis välillä sanoo Kristiinaks ja pimppieläinrks, tai nitä nyt milloinkin, että sinäänsä tuo ois mulle ihan sama,"
Joku taas juttelee naikkosista, ilmeisesti tietämättä mitä kyseinen sana merkitsee.
naikkonen (38). (halventava) seksuaalisesti moraaliton nainen ...
avionrikkoja, haureuden harjoittaja, kevytkenkäinen nainen, hutsu, portto, narttu, homssu, sottainen nainen jne.
molskisJoku puhuu täällä sisarista, joku tyttösistä...
Minusta täällä harva on kenenkään sisko, tai vst. Ja en myöskään usko, että täällä on tyttösiäkään.,eiköhän he käytä jotain nykyaikaisempaa "äppiä".
Kyse on samasta asiasta... toisien ihmisten alentamisesta itseään nähden.
Vaikka minulle minun sisar, eli sisko on tärkeä, samoin oma tyttö, eli tyttönen. Mutta en nimittäisi täällä tai muualla ns. "naaraspuolisia" siskoiksi, tyttösiksi, kurpiksi, portoiksi, nartuiksi tms. vaan tylsästi ihan naisiksi.
- Anonyymi
Senkus muutat sukupuolesi naiseksi, nythän se on mahdollista.
-harmiseikirj-No en koe tarpeelliseksi, kun voin tehdä itse miehenäkin just ihan mitä huvittaa. Välistä mm mun ajatukset ahdistaa ja hänestä minun täytyy olla nainen...😁
Sehän tässä aloituksessa onkin idea... miksi pitäisi olla mies tai nainen, kun kuitenkin arki on sika samaa. 😁
- Anonyymi
SE ERO, ETTÄ NUSSITAAN.
No, miehenä jäisi mm. endometrioosi, PCOS, munasarjakystat, menkat, niihin liittyvä migreeni pois. Sikäli monesti myös migreenikin ja ei välttis olis fibromyalgiaakaan. Vaikka kaksi jälkimmäistäkin myös miehilläkin olemassa olevia on.
Olis erilaiset vaihdevuodetkin. Ja mullakin sisäkumi paistaisi jo, jos mies olisin.Hitsi kun sössin sulle vastauksen...
Mutta aloituksen idea ei ollut fyysiset erot...
Mutta on täällä silti niihin jo menty...
Varmasti miehenä selviisit vähemmillä naistensairauksilla. Mut mieti...silti miehet elää keskimäärin vähemmän aikaa...mistäpä se johtuis? 🤔Disseisback kirjoitti:
Hitsi kun sössin sulle vastauksen...
Mutta aloituksen idea ei ollut fyysiset erot...
Mutta on täällä silti niihin jo menty...
Varmasti miehenä selviisit vähemmillä naistensairauksilla. Mut mieti...silti miehet elää keskimäärin vähemmän aikaa...mistäpä se johtuis? 🤔No olis mulla varmaan silti kuten on nytkin sukurasitteena verenpainetauti, liikalyöntejä, diabetes 2. Ja luultavasti kuolen sepelvaltimotautiin. 😅
Nuorempana mitä näin naisena ehkä. Ehkä. 🤷🏼♂️
Juuri katsoin trombosyyttien olevan 346. Vielä viitteissä. Yläraja on 360. Sitten on jo yli.G-LoveR kirjoitti:
No olis mulla varmaan silti kuten on nytkin sukurasitteena verenpainetauti, liikalyöntejä, diabetes 2. Ja luultavasti kuolen sepelvaltimotautiin. 😅
Nuorempana mitä näin naisena ehkä. Ehkä. 🤷🏼♂️
Juuri katsoin trombosyyttien olevan 346. Vielä viitteissä. Yläraja on 360. Sitten on jo yli.Miehillä on suvussa pahanlaatuisia rytmihäiriöitä. Isällekin tehty ablaatio ja onpa stenttikin kun oli 80% sepelvaltimotukos x 2.
Luulen että olisin jossain määrin hengenvaarallisesti sairaampi miessukupuolisena. Toki saattaisin olla liikunnallisempikin, kun ei olis kipusairauksia vaikuttamassa liikkumiseen.G-LoveR kirjoitti:
Miehillä on suvussa pahanlaatuisia rytmihäiriöitä. Isällekin tehty ablaatio ja onpa stenttikin kun oli 80% sepelvaltimotukos x 2.
Luulen että olisin jossain määrin hengenvaarallisesti sairaampi miessukupuolisena. Toki saattaisin olla liikunnallisempikin, kun ei olis kipusairauksia vaikuttamassa liikkumiseen.Ja jos olisin mies. Olisin luultavasti isä, ehkä myös ukkomies. Tekisin sikana töitä, että saan perheeni elätettyä. Ja vapaalla olisinkin sitten vääntämässä jatkuvasti jotain mikäli omakotitaloa asuttaisin. Onhan mussa sitä vikaa naisenakin.
En usko, että osaisin oleskella paljoa jouten. Se on vaikeaa nytkin. Mutta tekemiset miehenä poikkeisi kyllä, isänä toisenmoista kun äitinä.G-LoveR kirjoitti:
Ja jos olisin mies. Olisin luultavasti isä, ehkä myös ukkomies. Tekisin sikana töitä, että saan perheeni elätettyä. Ja vapaalla olisinkin sitten vääntämässä jatkuvasti jotain mikäli omakotitaloa asuttaisin. Onhan mussa sitä vikaa naisenakin.
En usko, että osaisin oleskella paljoa jouten. Se on vaikeaa nytkin. Mutta tekemiset miehenä poikkeisi kyllä, isänä toisenmoista kun äitinä.Ja poikamiehenä asuisin jossain autossa ja kiertelisin maailmaa. Välillä tekisin hanttihommia sen verran, että saa leipää suuhunsa. 😄
Selkee visio. Naiseus osaa olla aika rasittavaakin, just tiettujen kipujen takia jää moni asia sen varaan mitä pystyy. Sitten äideille sysätään ylernsä päävastuu mukuloista, ei voi heilua kuten isät omien huvien ja harrasteiden parissa.G-LoveR kirjoitti:
Ja poikamiehenä asuisin jossain autossa ja kiertelisin maailmaa. Välillä tekisin hanttihommia sen verran, että saa leipää suuhunsa. 😄
Selkee visio. Naiseus osaa olla aika rasittavaakin, just tiettujen kipujen takia jää moni asia sen varaan mitä pystyy. Sitten äideille sysätään ylernsä päävastuu mukuloista, ei voi heilua kuten isät omien huvien ja harrasteiden parissa.Ööm.. mihinkäjän kaikkeen osais jotain sanoa?
Jotkut on sairastelevaisempia, olivat miehiä tai naisia...ja perimäkään ei aina selitä sinne tai tännepäin...
Mäkään en oikeasti tiedä mitä mun elämä olisi naisena? 🤔
Nyt jos naps! Nasahtaisin naiseks, ei hirveen moni asia muuttuis. Tietenkin lähisukulaiset ihmettelis ja lapset, mut ihan sama mä oisin, olisiko tissit ja pimppi vai pelkkä pipuli. 😁
Ehkä radikaalein muutos ulospäin olisi se, että olisin luultavammin sitten homoseksuaali. En kykene näkemään, että kiinnostuisin seksuaalisti silti automaattisesti miehistä. 🤔Disseisback kirjoitti:
Ööm.. mihinkäjän kaikkeen osais jotain sanoa?
Jotkut on sairastelevaisempia, olivat miehiä tai naisia...ja perimäkään ei aina selitä sinne tai tännepäin...
Mäkään en oikeasti tiedä mitä mun elämä olisi naisena? 🤔
Nyt jos naps! Nasahtaisin naiseks, ei hirveen moni asia muuttuis. Tietenkin lähisukulaiset ihmettelis ja lapset, mut ihan sama mä oisin, olisiko tissit ja pimppi vai pelkkä pipuli. 😁
Ehkä radikaalein muutos ulospäin olisi se, että olisin luultavammin sitten homoseksuaali. En kykene näkemään, että kiinnostuisin seksuaalisti silti automaattisesti miehistä. 🤔Jep. No meillä se tutkitusti vaikuttaa, perimä. 3 sukupolvessa.
Mutta toki jossain muussa suvussa saattaa olla terveempiäkin yksilöitä.
No itellä taasen toi homoseksuaalisuus luultavasti jäisi pois, jos olisin mies. Niin vähän miehet kiinnostaa (ei oikeen yhtään) ja nekin lähinnä automaatio kasvatuksen takia. Eikä siksi, että olisin koskaan heistä seonnut tai villiintynyt.
Mut paha sanoa.
Nyt en lukenut kaikkien vastauksia, joten varmaan on jo monta kertaa mainittu se Suomessa lähes ainoa olennainen ero sukupuolten välillä, eli perusteeton palkkaero (miehen euro on naisen 84 senttiä)
Maailmalla tyttöjen ja naisten asemaa on saatu jo hieman parannettua, mutta kyllä todellisessa tasa-arvossa on vielä paljon tehtävää.No tuohon sanon, että osa naisista tekee 110% ja enempi näyttääkseen, että pystyy ihan siihen mitä miehetkin. Mutta varmaan puolet nostaa selän pystyyn ja mahdollistaa sen, että noin on vielä...
Mä luulen, että se loppu tasoittuu kymmenien vuosien saatossa. Yhteiskunta muuttuu suht nopeesti, mut sukupolvien välinen kulttuuri hitaammin
Itse (housuunkatsoessani) miehfnä en koe luopuvani mistään, jos nainrnkin saa euron mun saadessa. 😁Disseisback kirjoitti:
No tuohon sanon, että osa naisista tekee 110% ja enempi näyttääkseen, että pystyy ihan siihen mitä miehetkin. Mutta varmaan puolet nostaa selän pystyyn ja mahdollistaa sen, että noin on vielä...
Mä luulen, että se loppu tasoittuu kymmenien vuosien saatossa. Yhteiskunta muuttuu suht nopeesti, mut sukupolvien välinen kulttuuri hitaammin
Itse (housuunkatsoessani) miehfnä en koe luopuvani mistään, jos nainrnkin saa euron mun saadessa. 😁Niin.. kysehän on osittain myös siitä, että miehet edelleen hakeutuvat/sijoittuvat useammin sellaisiin työtehtäviin, missä on korkeampi palkka, mutta on tuossa vielä paljon sellaista, mihin ei ole selittävää tekijää.
Vielä minun täytyy todeta, että en itse ole koskaan työelämässä törmännyt siihen, että minua olisi kohdeltu eri tavalla kuin miehiä.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No tuohon sanon, että osa naisista tekee 110% ja enempi näyttääkseen, että pystyy ihan siihen mitä miehetkin. Mutta varmaan puolet nostaa selän pystyyn ja mahdollistaa sen, että noin on vielä...
Itse (housuunkatsoessani) miehfnä en koe luopuvani mistään, jos nainrnkin saa euron mun saadessa. 😁Ei sillä taida nainen rikastua jos saa euron aina kun sinä saat :(
Xena-183 kirjoitti:
Niin.. kysehän on osittain myös siitä, että miehet edelleen hakeutuvat/sijoittuvat useammin sellaisiin työtehtäviin, missä on korkeampi palkka, mutta on tuossa vielä paljon sellaista, mihin ei ole selittävää tekijää.
Vielä minun täytyy todeta, että en itse ole koskaan työelämässä törmännyt siihen, että minua olisi kohdeltu eri tavalla kuin miehiä.No todellisuudessahan sinä naisena, kuin minä miehenä ei kumpikaan tiedetä miten meitä kohdeltais töissä toiseba sukupuokena.
Vaikka tämä minun ammatilliben osaamiben on täysin mahdollista kummsllekin sukupuolelle...mut ikävä kyllä, ei ole nsiskollegoja....vielä. 😊Anonyymi kirjoitti:
Ei sillä taida nainen rikastua jos saa euron aina kun sinä saat :(
No mut pärjäis kivasti. Pärjösin hyvin asianajanaiselle vuosiansioissa bruttona. 😁
Disseisback kirjoitti:
No todellisuudessahan sinä naisena, kuin minä miehenä ei kumpikaan tiedetä miten meitä kohdeltais töissä toiseba sukupuokena.
Vaikka tämä minun ammatilliben osaamiben on täysin mahdollista kummsllekin sukupuolelle...mut ikävä kyllä, ei ole nsiskollegoja....vielä. 😊En tietysti 100%:sesti voi tietää.
Mutta minun kollegani tällä nykyisellä osastolla ovat kaikki miehiä ja tiedän kuinka meillä työt jaetaan. Ja minulla on myös jonkinlainen käsitys meidän palkoista. - Ei ole merkittävää eroa.
- Anonyymi
Ei kai sillä sukupuolella sen kummemmin eroa arjessa olekaan noin valtaosin. Joskus olisin kaivannut enemmän voimaa, mitä miehillä kuitenkin on keskimäärin enemmän. Enemmän merkitystä on kuitenkin asenteella ja halulla oppia. Eron jälkeen sitä on ollut vain pakko opetella sellaisiakin asioita, jotka aikaisemmin exäni hoiti. Monet niistä ovat mukavuusalueeni ulkopuolella, mutta mitäpä sitä nyt muutakaan voi kuin vain tehdä tai vähintään teetättää.
- Anonyymi
Riippuu arjesta ja etenkin ihmisistä siellä. Sanotaan vaikka näin, kotiäitejä kauhistellaan, jopa halveksitaan. Koti-isiä ylistetään ja kehutaan. Nainen insinöörin on yhä kummajainen, samoin mies sairaanhoitajana.
- Anonyymi
Onhan siellä ne omat ongelmansa, ei sitä voi kieltää. No mutta kuitenkin, ihan parhaat neuvot pärjätä miesten (työelämä)maailmassa olen saanut miespuoliselta ystävältäni. Hänellä kun on niin vahva itsetunto, ettei osaamiseni ole herättänyt hänessä mitään alemmuudentuntoja. Sitäpaitsi hän on symppis kaikesta duunaritaustastaan huolimatta ymmärtänyt kaikki alavireeni. Kerrankin toi värikynät ja pensselit, et nyt ala maalata, vaikka olin vaan puhunut et joskus sellaisestakin olin tykännyt... Sanoisin että työelämän pelistrategian opettajana hän ollut paras kouluttaja. Eikä hän ole koskaan käynyt käsittelemään ongelmia sen kautta, et "kun sä olet sellainen ja naisilla on tapana", joka tietenkin omiaan saamaan minut vain sotajalalle. Mahtava ystäväni on mitään naistenpäivää parempi ☺️
- Anonyymi
Ja mitä välikseen tulee, niin yhtä hyvin voisi olla joku velmu naisihminen 😅 Joskus tullut sama itsellenikin mieleen. Ja olkoon nainen jos haluaa. Ei se minulta ole pois 😀
Tähän mukavaan kommenttiin oli kiva .. tai siis kannattaa päättää pslstailtapäivä. 😊
Kiitos. Tämä oli hyvä.
Kumarran sun kirjoitukselle, sun masterille ja sinulle, kun jaoit tämän tähän. -kumarrus- ja hyväö yötä. 😊😴
- Anonyymi
Nainen on pitkään liian nuori tarkoittaen että voi tulla raskaaksi hetkellä millä hyvänsä ja on tämän takia riski työnantajalle ja sitten kohta hän on jo liian vanha palkattavaksi.
Työelämässä tulee mieleen meillä pari huoltokohdetta joissa tarvitaan voimaa. Voi olla että yksittäiseen kohtaan voima naisellakin riittäisi mutta kun toistoja tulee paljon niin kuorma kasvaa liian isoksi.
Jos hieman mennään työhistoriassa taaksepäin niin löytyy yksi työvaihe johon naisia ei päästetty. Siellä käytettiin kemikaalia joka käyttötiedotteen mukaan saattoi aiheuttaa sikiövaurioita. Vaikka oli yleis- ja kohdespoistot sekä raitisilmamaskit niin tehtiin päätös että naisia ei siihen hommaan laiteta,
Lisäksi olen toimittanut työnantajalle kirjeen jossa minut määrättiin kertausharjoituksiin. Minun armeija-aikana ei naiset päässeet suorittamaan asepalvelusta joten sitä lappua en naisena olisi voinut toimittaa.
Varmaan naisena minulla olisi sähköpyörä tai auto. Jos ennustuksen lumimyräkkä toteutuu ja aamulla ei pyöräteitä ole aurattu niin melko raskasta on tuo polkeminen tavallisella pyörällä.
Jos nyt ihan lähihistoriaan palataan niin naisena minulla olisi lyhyempi matka salille. Tuossa lähellä olevassa naisten salilla on myös ihan ohjattuja kehonhuoltotunteja jotka olisi kyllä tarpeen kun itseohjautuvasti ne jää usein suunnitelman asteelle.
Samoin perturi/kampaamokäynnit on varmaan erilaisia. Nyt kun käyn parturissa niin voin mennä paikkaan jossa ei tarvi ajanvarausta. Asiakkaiden läpimenoaika on paremmin vakioitu jolloin voit laskemalla päätellä edellä olevien määrästä kauanko sulla menee siellä aikaa.
Tuossa oli lautakunnan kokous jossa olisin naisena ollut mukana mutta nyt miehenä olen kiintiöhommissa eri lautakunnassa. Parhaani toki sielläkin teen koska kyse on luottamustoimesta mutta rehellisesti on todettava että antini siellä on aika ohutta.
Tietysti jos mennään ajassa paljon taaksepäin niin aina voisi pohtia olisiko arkeni nyt erilainen jos koulussa olisin tyttönä saanut kannustusta, olisiko uravalinta ollut toinen jos vaakakupissa rahan painoarvo olisi ollut pienempi ja vastaavasti runsaampi vapaa-aika ja pienempi tapaturmariski oli ollut keskiössä- Anonyymi
Urbaanissa ympäristössä erot on pienemmät, mutta jos omassa talossa asuu, niin kyllä se on monelle naiselle todella hankalaa.
Katolla pitäisi kiipeillä tarkistamassa sen kunto, ennenkuin lattialla on vesilätäkkö, pitäisi huoltaa lämmitysjärjestelmät, vesi ja viemäri, lumitöissä hallita koneiden käyttö ja korjaus jne.
Monilla naisilla on myös ihmeellisiä pimeän pelkoja, jotka nekin estää yksin asumisen omassa talossa, homevaurioita tulee helposti, kun ei ymmärretä rakennustekniikkaa.
Nämä on omia havaintoja ja siksi faktoja.- Anonyymi
Urbaanissa ympäristössäkin asutaan usein omissa taloissa. Minä (nainen) esimerkiksi asustelen. Vaan enpä ole kyllä nähnyt yhtään ainoaa naapureissa asuvaa miestäkään koskaan omalla katollaan kiipeilemässä. Siihen hommaan on ammattilaisetkin ja sitä varten sitä töissä käydään, että ei tarvitse kiipeillä katoille, jos ei kiinnosta. Kuulostat kotivakuutusten kauhulta, tee-se-itse-mieheltä, joka hoitaa putki ja sähkötyötkin itse. Sellaiseen pommiin en laittaisi penniäkään omia rahojani kiinni.
P.S. Lumi nyt ei ole, kun pukkaa vaan pois. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Urbaanissa ympäristössäkin asutaan usein omissa taloissa. Minä (nainen) esimerkiksi asustelen. Vaan enpä ole kyllä nähnyt yhtään ainoaa naapureissa asuvaa miestäkään koskaan omalla katollaan kiipeilemässä. Siihen hommaan on ammattilaisetkin ja sitä varten sitä töissä käydään, että ei tarvitse kiipeillä katoille, jos ei kiinnosta. Kuulostat kotivakuutusten kauhulta, tee-se-itse-mieheltä, joka hoitaa putki ja sähkötyötkin itse. Sellaiseen pommiin en laittaisi penniäkään omia rahojani kiinni.
P.S. Lumi nyt ei ole, kun pukkaa vaan pois.Jos sinä todellakin asut yksin omassa talossa, se todennäköisesti on jo pahasti homevaurioinen.
Tuota juuri tarkoitin, olet pahasti ulkona realiteeteista. Jos soitat jonkun firman tarkistamaan talosi katon, olen 99,9% varma, että sinulle myydään täydellistä kattoremonttia, vaikka hommasta selviäsi kiristämällä esim. muutamat peltikatteen kiinnitysruuvit, joilla on taipumusta ajan oloon löystyä, jopa nousta ylöspäin, jolloin vesi pääsee ruuvin juuresta katteen alle, jne jne.
Jos joka hommaan tilaat aina ulkopuolisen tekijän, se vie rahasi suomen verotuksella. Esim. jos palkkasi on 20€/h. siitä kun otetaan sotemaksut, verot ja matkakulut pois, joudut painamaan melkein päivän duunia niska limassa, että pystyt maksamaan sille remppamiehelle tunnin työn veloituksen matkakuluineen.
Ja kun vieraalla teetät, et voi olla koskaan varma laadusta, sinua vedätetään laskutuksessa, eikä tulla paikalle sovitusti.
Kotivakuutuksesta ei ole koskaan tarvinnut mitään korvata, vaikka ensimmäinen oma asuntoni on omakotitalo ja siinä asunut vuosikymmeniä.
Miehenä ole teknisen alan ammattilainen, kuten niin monet muutkin miehet, jos pystyn töitä tekemään, muille, miksi en sitten itselleni? LVI asennuksiin luvat ja pätevyydetkin löytyy.
Minkälaista köyhäilyä sinulla on, eihän lumia enää kukaan kolaa ja lapio, kun koneetkin siihen hommaan on keksitty. No mulla asuu molemminpuolin yksinäiset naiseläjät ja vastapäätä yksinäinen mieseläjä omakotitaloissa, eikä heistä kukaan kiipeile katoilla, eivätkä muutenkaan mitenkään erityisemmin itse remppaile tms. Oikeastaan noista kolmesta vanhin, siis nainen tietää eniten talon rakenteista jne.
Mies on ehkä tumpeloin kolmesta. Ei saa pidettyä edes pihatietään puhtaana, vaan keväällä raapii takaraivoaan, kun auto on kiinni sohjossa.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No mulla asuu molemminpuolin yksinäiset naiseläjät ja vastapäätä yksinäinen mieseläjä omakotitaloissa, eikä heistä kukaan kiipeile katoilla, eivätkä muutenkaan mitenkään erityisemmin itse remppaile tms. Oikeastaan noista kolmesta vanhin, siis nainen tietää eniten talon rakenteista jne.
Mies on ehkä tumpeloin kolmesta. Ei saa pidettyä edes pihatietään puhtaana, vaan keväällä raapii takaraivoaan, kun auto on kiinni sohjossa.Tämä aihepiiri menee selvästi sinun käsityskyvyn ulkopuolelle, parempi kun pysyttelet osaamisalueellasi, kommentoit vain ihmissuhteita ja kuukautisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinä todellakin asut yksin omassa talossa, se todennäköisesti on jo pahasti homevaurioinen.
Tuota juuri tarkoitin, olet pahasti ulkona realiteeteista. Jos soitat jonkun firman tarkistamaan talosi katon, olen 99,9% varma, että sinulle myydään täydellistä kattoremonttia, vaikka hommasta selviäsi kiristämällä esim. muutamat peltikatteen kiinnitysruuvit, joilla on taipumusta ajan oloon löystyä, jopa nousta ylöspäin, jolloin vesi pääsee ruuvin juuresta katteen alle, jne jne.
Jos joka hommaan tilaat aina ulkopuolisen tekijän, se vie rahasi suomen verotuksella. Esim. jos palkkasi on 20€/h. siitä kun otetaan sotemaksut, verot ja matkakulut pois, joudut painamaan melkein päivän duunia niska limassa, että pystyt maksamaan sille remppamiehelle tunnin työn veloituksen matkakuluineen.
Ja kun vieraalla teetät, et voi olla koskaan varma laadusta, sinua vedätetään laskutuksessa, eikä tulla paikalle sovitusti.
Kotivakuutuksesta ei ole koskaan tarvinnut mitään korvata, vaikka ensimmäinen oma asuntoni on omakotitalo ja siinä asunut vuosikymmeniä.
Miehenä ole teknisen alan ammattilainen, kuten niin monet muutkin miehet, jos pystyn töitä tekemään, muille, miksi en sitten itselleni? LVI asennuksiin luvat ja pätevyydetkin löytyy.
Minkälaista köyhäilyä sinulla on, eihän lumia enää kukaan kolaa ja lapio, kun koneetkin siihen hommaan on keksitty.Tiedän 100%:n varmuudella, että hometta ei tässä talossa ole. Tiedän myös, että saan priimaa, kun tiedän mistä palveluni ostan.
Sinun tuloihisi en tietenkään ota kantaa, mutta mulla kyllä on varaa. Älä sinä minun rahoistani huolehdi. Sitäpaitsi, jonkun tässä maassa pitää muitakin työllistää.
Lumityöt ovat hyvää kuntoilua. Aika heikko on kunto, jos siihenkin koneita tarvitsee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedän 100%:n varmuudella, että hometta ei tässä talossa ole. Tiedän myös, että saan priimaa, kun tiedän mistä palveluni ostan.
Sinun tuloihisi en tietenkään ota kantaa, mutta mulla kyllä on varaa. Älä sinä minun rahoistani huolehdi. Sitäpaitsi, jonkun tässä maassa pitää muitakin työllistää.
Lumityöt ovat hyvää kuntoilua. Aika heikko on kunto, jos siihenkin koneita tarvitsee.P.S. Minulle ei ole kertaakaan elämässäni edes yritetty myydä yhtäkään tarpeetonta remonttia tai korjausta. Näissäkin asioissa tieto on valttia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinä todellakin asut yksin omassa talossa, se todennäköisesti on jo pahasti homevaurioinen.
Minkälaista köyhäilyä sinulla on, eihän lumia enää kukaan kolaa ja lapio, kun koneetkin siihen hommaan on keksitty.Joo, se on nähty millaisia teidän "ammattimiesten" omat talot ovat. Sellaisia pommeja, että niitä ei kannata ikinä ostaa. Suutarin lapsilla ei ole koskaan kenkiä ja se pitää paikkansa tässäkin asiassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, se on nähty millaisia teidän "ammattimiesten" omat talot ovat. Sellaisia pommeja, että niitä ei kannata ikinä ostaa. Suutarin lapsilla ei ole koskaan kenkiä ja se pitää paikkansa tässäkin asiassa.
Tuo on niin totta. Jos saat selville, että talon rakentaja tai myyjä on minkään rakentamiseen liittyvän alan ammattilainen, niin JÄTÄ OSTAMATTA. Sellaisesta talosta on jatkossa vain harmia ja rahanmenoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on niin totta. Jos saat selville, että talon rakentaja tai myyjä on minkään rakentamiseen liittyvän alan ammattilainen, niin JÄTÄ OSTAMATTA. Sellaisesta talosta on jatkossa vain harmia ja rahanmenoa.
Voi tuota naisen logiikkaa, olisiko Spede edes pystynyt sitä paremmin havainnollistamaan, ostaisit siis talon, jota ei ole ammattilaiset rakentanut!
Anonyymi kirjoitti:
Voi tuota naisen logiikkaa, olisiko Spede edes pystynyt sitä paremmin havainnollistamaan, ostaisit siis talon, jota ei ole ammattilaiset rakentanut!
Tuossa kyllä puhuttiin, että jos talon on rakennuttanut tai tehnyt jonkun alan ammattilsinen itse.
Esimerkiksi aiemmin kirjoittanut putki-spede, on kuhiloinut oman mökkinsä. Putkityöt voi onnistua, mutta miten on sähköt tehty, miten on rakenteet tehty? Perustukset, salaojat....
Onneksi nykyään kai kunnat vaatii rakennusaikaisen valvojan, tosin raksapiireissä löytyy kavereita siihenkin...- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Tuossa kyllä puhuttiin, että jos talon on rakennuttanut tai tehnyt jonkun alan ammattilsinen itse.
Esimerkiksi aiemmin kirjoittanut putki-spede, on kuhiloinut oman mökkinsä. Putkityöt voi onnistua, mutta miten on sähköt tehty, miten on rakenteet tehty? Perustukset, salaojat....
Onneksi nykyään kai kunnat vaatii rakennusaikaisen valvojan, tosin raksapiireissä löytyy kavereita siihenkin...Sinun kannattaisi huolestua enemmän oman mökkisi kunnosta, jos sinulla edes sellaista on.
Kirjoittelut tässä ketjussa vahvistaa sitä sitä näkökantaa, ettei omassa talossa asuminen yksin sovellu naiselle.
Kuvitteellinen talosi olisi vaarassa homehtua tuollaisella vastuuttomalla ajattelutavalla, ettei kattoa tarvitse tarkastaa, kun naapurin ukkoakaan ei ole katolla näkynyt.
Ok-talon kunnosta vastaa aina omistaja itse, sinun pitää jatkuvasti seurata sen kuntoa ja huoltaa sitä, katon lisäksi sinun pitää könytä lattian alapuolisessa tilassa, jos sellainen on, tarkistaa savuhormin kunto yläpohjan ja vesikatteen välistä, putsata vesikourut, tarkistaa salaoja jne. - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Onneksi nykyään kai kunnat vaatii rakennusaikaisen valvojan, tosin raksapiireissä löytyy kavereita siihenkin...Juurikin noin. Nuo ammattilaisten itselleen "rakennuttamat" talot (joissa siis todellisuudessa on ihan jokainen mahdollinen asia, jonka voi edes kuvitella tekevänsa itse on tehty itse) ovt ihan täysiä pommeja. Todellakin kaikki mitä on voinut kuvitella tekevänsä itse on tehty itse, täysin piittaamatta siitä, että todellisuudessa osaaminen ei riitä. Sellaista ei kannata ikinä ostaa. Sama pätee tuollaiste samanlaisten ammattilaisten remontoimiin taloihin. Ne kannattaa kiertää mahdollisimman kaukaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun kannattaisi huolestua enemmän oman mökkisi kunnosta, jos sinulla edes sellaista on.
Kirjoittelut tässä ketjussa vahvistaa sitä sitä näkökantaa, ettei omassa talossa asuminen yksin sovellu naiselle.
Kuvitteellinen talosi olisi vaarassa homehtua tuollaisella vastuuttomalla ajattelutavalla, ettei kattoa tarvitse tarkastaa, kun naapurin ukkoakaan ei ole katolla näkynyt.
Ok-talon kunnosta vastaa aina omistaja itse, sinun pitää jatkuvasti seurata sen kuntoa ja huoltaa sitä, katon lisäksi sinun pitää könytä lattian alapuolisessa tilassa, jos sellainen on, tarkistaa savuhormin kunto yläpohjan ja vesikatteen välistä, putsata vesikourut, tarkistaa salaoja jne.Ketju pikemmin osoittaa, että omassa talossa yksinään asuminen ei sovi miehelle. Se ei varsinkaan sovi miehelle, joka identifioi itsensä jollakin tavalla rakennusalan ammattilaiseksi. Tuollainen mies tarvitsisi ehdottomasti jämäkän naisihmisen hillitsemään niitä pelle pelottoman aivoituksiaan, jotka ovat suorastaan vaara koko asuinalueelle.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Onneksi nykyään kai kunnat vaatii rakennusaikaisen valvojan, tosin raksapiireissä löytyy kavereita siihenkin..."Onneksi nykyään kai kunnat vaatii rakennusaikaisen valvojan, tosin raksapiireissä löytyy kavereita siihenkin."
Tuohan se ongelma nimenomaan on. aina löytyy joku kaveri "valvomaan" ja pistämään nimensä papereihin, vaikka ei olisi edes kertaakaan paikalla käynyt. Viinapullo tai kori kaljaa ja kyllä se nimi aina papereihin löytyy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin noin. Nuo ammattilaisten itselleen "rakennuttamat" talot (joissa siis todellisuudessa on ihan jokainen mahdollinen asia, jonka voi edes kuvitella tekevänsa itse on tehty itse) ovt ihan täysiä pommeja. Todellakin kaikki mitä on voinut kuvitella tekevänsä itse on tehty itse, täysin piittaamatta siitä, että todellisuudessa osaaminen ei riitä. Sellaista ei kannata ikinä ostaa. Sama pätee tuollaiste samanlaisten ammattilaisten remontoimiin taloihin. Ne kannattaa kiertää mahdollisimman kaukaa.
Sinun kannattaa todellakin pysytellä kerrostalokommuunissa, missä muut ottaa vastuun talon hoidosta.
Et näytä tajuavan mitään talotekniikasta, rakentamisesta, etkä muustakaan. Tuollaisia höpinöitä kun lukee, vahvistuu entisestään käsitys, että naisilta pitäisi kieltää kokonaan omassa talossa yksin asuminen, sillä talo on sen jälkeen homepommi ja nostaa muidenkin vakuutusmaksuja.
Ihailemasi gryndereiden tekeleet rakentaa nykyään puolalaiset ja virolaiset "ammattilaiset", joiden osaamisesta ei paljon kysellä, kunhan tekevät vain halvalla, näitä sitten myydään kovaan hintaan niille, jotka eivät tiedä mitä laatu on. Anonyymi kirjoitti:
Sinun kannattaisi huolestua enemmän oman mökkisi kunnosta, jos sinulla edes sellaista on.
Ok-talon kunnosta vastaa aina omistaja itse, sinun pitää jatkuvasti seurata sen kuntoa ja huoltaa sitä, katon lisäksi sinun pitää könytä lattian alapuolisessa tilassa, jos sellainen on, tarkistaa savuhormin kunto yläpohjan ja vesikatteen välistä, putsata vesikourut, tarkistaa salaoja jne.Niin, toiset teetättää ne muilla. Kyllä mä itse osaan oman tönöni tarkistaa ja tiedän kyllä tasantarkkaan jokaisen kolon ja sopukan tästä.
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin noin. Nuo ammattilaisten itselleen "rakennuttamat" talot (joissa siis todellisuudessa on ihan jokainen mahdollinen asia, jonka voi edes kuvitella tekevänsa itse on tehty itse) ovt ihan täysiä pommeja. Todellakin kaikki mitä on voinut kuvitella tekevänsä itse on tehty itse, täysin piittaamatta siitä, että todellisuudessa osaaminen ei riitä. Sellaista ei kannata ikinä ostaa. Sama pätee tuollaiste samanlaisten ammattilaisten remontoimiin taloihin. Ne kannattaa kiertää mahdollisimman kaukaa.
No eipä tässä ole pitkäkään aika, kun jonkun rakennusinssin talo osottautui täydeksi pommiksi.
Anonyymi kirjoitti:
"Onneksi nykyään kai kunnat vaatii rakennusaikaisen valvojan, tosin raksapiireissä löytyy kavereita siihenkin."
Tuohan se ongelma nimenomaan on. aina löytyy joku kaveri "valvomaan" ja pistämään nimensä papereihin, vaikka ei olisi edes kertaakaan paikalla käynyt. Viinapullo tai kori kaljaa ja kyllä se nimi aina papereihin löytyy.Juu. Rakennusala on kumma ala, mihin ei tahdota saada mitään kuria.
Itse sähkömiehenä tiedän, että asentajalla on sentään jotain vastuita ja mittauksiakin pitää suorittaa, mutta rakennuksissa vastuuasiat on vähän veteen piirretty viiva. 🙄- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun kannattaa todellakin pysytellä kerrostalokommuunissa, missä muut ottaa vastuun talon hoidosta.
Et näytä tajuavan mitään talotekniikasta, rakentamisesta, etkä muustakaan. Tuollaisia höpinöitä kun lukee, vahvistuu entisestään käsitys, että naisilta pitäisi kieltää kokonaan omassa talossa yksin asuminen, sillä talo on sen jälkeen homepommi ja nostaa muidenkin vakuutusmaksuja.
Ihailemasi gryndereiden tekeleet rakentaa nykyään puolalaiset ja virolaiset "ammattilaiset", joiden osaamisesta ei paljon kysellä, kunhan tekevät vain halvalla, näitä sitten myydään kovaan hintaan niille, jotka eivät tiedä mitä laatu on.Minä nimenomaan tajuan, mutta sinä näköjään et tajua aiheesta tuon taivaallista. No pidä rauhassa pommisi ja toivotaan, ettei kukaan muu sitä koskaan erehdy riesakseen hankkimaan.
- Anonyymi
Sanna päivässä erottaa kiovan odessasta.
Hyvähän se siinä on puhua, mutta jos oikeasti pitäisi tehdä kaikki ilman aivoja niin eihän siitä mitään tulisi.
- Anonyymi
Naiselle myös auton ylläpito itsenäisesti, on yhtä vaikeaa, kuin omakotitalon.
Tosin on miehissäkin tekniikkaa ymmärtämättömiä tumpeloita, yleensä ne asuu kerrostaloissa ja on vähän naismaisia.Joillekin miehille taas vissiin kertyy päähän ns. aivopieruja, joita sitten päästelevät ajoittain anonyymipalstoilla.
- Anonyymi
Jaahas. Kirjoittaja näköjään ajeleekin jollain ihan totaalisella pommilla. Todellisuudessahan juuri yksikään mieskään ei kykene uudemmille autoille tekemään mitään muuta kuin lisäämään lasinpesunestettä (hieman liioitellen). Tee se itse korjaajat on syytä pitää kaukana uudesta ja edes uudehkosta autosta, tai korjauslasku nousee korkeammaksi kuin auton arvo oli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaahas. Kirjoittaja näköjään ajeleekin jollain ihan totaalisella pommilla. Todellisuudessahan juuri yksikään mieskään ei kykene uudemmille autoille tekemään mitään muuta kuin lisäämään lasinpesunestettä (hieman liioitellen). Tee se itse korjaajat on syytä pitää kaukana uudesta ja edes uudehkosta autosta, tai korjauslasku nousee korkeammaksi kuin auton arvo oli.
Voi voi sinua, jos sinä et ymmärrä autoista mitään, se ei tarkoita sitä, että kaikki ovat samanlaisia.
Perustekniikka, jarrut, iskarit, pyöräntuenta ym. eivät ole muuttuneet vuosikymmeniin perusrakenteeltaan, kulutusosia pystyy edelleen itse vaihtamaan.
ABS, lamda, yms anturit pystyy itse vaihtamaan ja viat paikantamaan, kunhan hankkii sopivat välineet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi voi sinua, jos sinä et ymmärrä autoista mitään, se ei tarkoita sitä, että kaikki ovat samanlaisia.
Perustekniikka, jarrut, iskarit, pyöräntuenta ym. eivät ole muuttuneet vuosikymmeniin perusrakenteeltaan, kulutusosia pystyy edelleen itse vaihtamaan.
ABS, lamda, yms anturit pystyy itse vaihtamaan ja viat paikantamaan, kunhan hankkii sopivat välineet.Vo ijee sinua, kun et tajua maailmasta mitään. Sinun tee se itse puuhiesi jälkene on turha haikaille enää auton takuun perään, vaikka vaihtaisitkin vain jonkin noista osista. sen on goodbye kaikki takuut ja kalliiksi tulee jokainen vika, joka olisi mennyt takuuseenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ABS, lamda, yms anturit pystyy itse vaihtamaan ja viat paikantamaan, kunhan hankkii sopivat välineet.Nythän puhuttiin siis uusista autoista, ei sun paskarouskustasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ABS, lamda, yms anturit pystyy itse vaihtamaan ja viat paikantamaan, kunhan hankkii sopivat välineet.Mulla ei ole ikinä käytössäni kahta vuotta vanhempaa autoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla ei ole ikinä käytössäni kahta vuotta vanhempaa autoa.
Enkä koskaan enää ostaisi autoa. Hankin auton ainoastaan liisaamalla. Se tulee halvemmaksikin ja on huolettomampaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla ei ole ikinä käytössäni kahta vuotta vanhempaa autoa.
Varmaa on ainoastaan, ettei sinulla ole autoa ollenkaan ;D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nythän puhuttiin siis uusista autoista, ei sun paskarouskustasi.
Olet idiootti typerys. Edellä kylläkin kirjoitit uudemmista autoista. Ja miksi uutta autoa pitäisi itse korjata, niissä kun on takuu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkä koskaan enää ostaisi autoa. Hankin auton ainoastaan liisaamalla. Se tulee halvemmaksikin ja on huolettomampaa.
Se on hyvä ratkaisu, naisilta pitäisikin kieltää kokonaan auton omistaminen.
- Anonyymi
"Tosin on miehissäkin tekniikkaa ymmärtämättömiä tumpeloita, yleensä ne asuu kerrostaloissa ja on vähän naismaisia."
Sitten on meitä miehiä joita ei kiinnosta hevon paskan vertaa toimiiko joku himmeli pierulla vai bensalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaa on ainoastaan, ettei sinulla ole autoa ollenkaan ;D
Eli mikään ei siis ole varmaa, sillä minulla on auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet idiootti typerys. Edellä kylläkin kirjoitit uudemmista autoista. Ja miksi uutta autoa pitäisi itse korjata, niissä kun on takuu?
No sinulle ehkä alle 20 vuotta vanha auto on uudempi. Eipä sille tietenkään mitään mahda.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on hyvä ratkaisu, naisilta pitäisikin kieltää kokonaan auton omistaminen.
Kannattavampaa se on miehillekin näin ja todella iso osa miehistä on itsekin sen tajunnut. Jossain maakunnassa saattaa ehkä olla outoa, mutta kaupungeissa alkaa yksityisleasing olla suosituimpia tapoja hankkia auto. Itse esimerkiksi olen täysin sanomatta asiasta mitään näkynyt tartuttavantapani oikeastaan kaikkiin lähipiirini miehiinkin. Ei ole enää kenelläkään autoa omistuksessa, kun huomasivat miten paljon kätevämpää on liisata ja tulee tosiaan halvemmaksikin kun ostaa se uusi auto omaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tosin on miehissäkin tekniikkaa ymmärtämättömiä tumpeloita, yleensä ne asuu kerrostaloissa ja on vähän naismaisia."
Sitten on meitä miehiä joita ei kiinnosta hevon paskan vertaa toimiiko joku himmeli pierulla vai bensalla.Jep, sekin on ollut tiedossa, sinä ja kaltaisesi tiedätte enemmän naisten kuukautisista ja ne kiinnostaa enemmän, kuin tekniset "himmelit"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep, sekin on ollut tiedossa, sinä ja kaltaisesi tiedätte enemmän naisten kuukautisista ja ne kiinnostaa enemmän, kuin tekniset "himmelit"
Menikö tunteisiin? ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663105
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai262183Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681749Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251627Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161361- 281321
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61246Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281200Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101157Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631057