Mitä mieltä olet etäsuhteesta?

Anonyymi-ap

Sopisiko sinulle etäsuhde? Miksi ei ? Kuinka usein ainakin haluaisit tavata?
Oletko ollut etäsuhteessa? Kuinka kauan siinä voi jatkaa ilman ettei tule ongelmia pettämisen tai ikävän tai jonkin muun suhteen?

21

572

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen ollut etäsuhteessa. Suhde perustuu aina luottamukseen. Ilman luottamusta ei ole suhdetta. - Silloin se sopi minulle. Meidän oli mahdollista tavata yleensä ainakin viikonloppuisin, joskus myös arkena ja loma-ajat vietimme yhdessä. - Enää en ehkä olisi valmis etäsuhteeseen 🤔, mutta toisaalta, se ei aina ole oma valinta, jos toisen työ vaikka sisältää paljon matkustamista.

• Kuvittelisin voivani olla etäsuhteessa varmaksi en tiedä kun en oo ollut sellaisessa. Kyllä sitä ainakin viikonloppuisin ja lomilla pitäis nähdä mahdollisuuksien mukaan. En tiedä kuinka kauan vois jatkaa mutta jos tunteet olis vahvat niin kyllä tiiviimpi yhteinen tulevaisuus tavoitteena pitäis olla. Se riippuu sitten olosuhteista koska ja miten se olis saavutettavissa.🙂.

• Anonyymi

Olen ollut vuosia etäsuhteessa ja kyllä sellainen minulle ihan sopii. Etäsuhteessa minulle oikeastaan on oleellista se syy, miksi pysytään etänä, eikä muuteta lähisuhteeksi.

Jos asiaa yritän palastella, niin minulle etäsuhde sopii, kun ollaan aidosti ihan kunnolla kaukana toisistaan. Kun etäisyyttä on vaikka 1000 km, niin kumpikaan ei oleta toisen tulevan joka viikonloppu mutkin käymään. Minä en sellaiseen matkalaukkuelämään kykene. Minulle etäsuhde toimii, kun nähdään harvemmin, mutta sitten kun nähdään niin vietetään vähintään useampi viikko kerralla samassa osoitteessa. Pari kuukautta niin, että livanä nähdä ja sitten toinen tulee vaikka kuukaudeksi-pariksi käymään, on minusta varsin ok. Ei tietenkään sovi kaikille, vaan vaatii tietynlaista luonnetta. Ikävä nyt on aina, kun toinen ei ole lähellä, mutta se on välttämätön paha tuossa. Pettämisongelmiin en ole kertaakaan törmännyt, mutta sekin on niin yksilöstä kiinni.

• Anonyymi

Ai niin ja paitsi tietynlaista luonnetta, niin tuollainen vaatii tietysti myös sitä, että molempien elämää on mahdollisuus muokata noin ja on mahdollista tulla pidemmäksi aikaa toisen luo. Kaikillahan ei esimerkiksi työ tuohon mitenkään taivu.

• Anonyymi

Tuollainen kuulostaa mun korvaani melkeinpä jopa parhaalta mahdolliselta parisuhteelta. Mä voisin tuollaista oikein tarkoituksella etsiä. En kaipaa jatkuvaa yhteiseloa ja välillä on aivan ihanaa saada olla vain itsekseen ja tehdä rauhassa omia juttuja. Sitten voisi tosiaan aina välillä oikein täysillä panostaa siiheen suhteeseen, kun toista näkee. Toi olis oikeasti suorastaan unelmasuhde. 👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuollainen kuulostaa mun korvaani melkeinpä jopa parhaalta mahdolliselta parisuhteelta. Mä voisin tuollaista oikein tarkoituksella etsiä. En kaipaa jatkuvaa yhteiseloa ja välillä on aivan ihanaa saada olla vain itsekseen ja tehdä rauhassa omia juttuja. Sitten voisi tosiaan aina välillä oikein täysillä panostaa siiheen suhteeseen, kun toista näkee. Toi olis oikeasti suorastaan unelmasuhde. 👍

Vähän juuri noin se tilanne meillä menee. Me ollaan molemmat sellaisia yksilöitä, jotka tykkäävät myös omasta ajasta, kun voi kaikessa rauhassa uppoutua omiin projekteihin ja touhuta asioita ihan omaan tahtiinsa tarvitsematta ottaa huomioon jonkun toisen tarpeita ja aikatauluja. Sitten kun ollaan yhdessä niin ollaan täysillä yhdessä ja annetaan toiselle kaikki mahdollinen huomio. Tämä toimii meillä, on toiminut kohta jo 10 vuotta. Kyllä tällainen varmaan voisi pienemmälläkin etäisyydellä toimia, mutta jotenkin epäilen, että jos toista olisi mahdollisuus aina nähdä, kun tulee ikävä tai "vaatia" silloin yhteistä aikaa, niin homma ei välttämättä toimisi. Kun näkeminen ei ole etäisyyden takia mahdollista, niin kummallekaan ei tule sitä tunnetta, että "tule nyt heti tänne" ja sitten ehkä pettymyksen tunteita, jos toinen ei ehdi/jaksa/on uppoutunut johonkin muuhun juttuun. 🙂

• Pitkän päälle ei sovi, alkaa närästämään pahasti. Tahdon sen toisen luokseni, jotta voimme ajaa toisemme hulluuden partaalle olemalla ihmishirviöitä toisillemme.

Olen ollut, puolisen vuotta, sitten närästys oli liikaa kummallekin ja muutettiin yhteen piinaamaan toisiamme.

• Anonyymi

Olen ollut. En alkaisi enää eikä toivottavasti tarvitse. 😑 Silloin se sopi minulle mutta nyt ei. Haluan asua Rakkaani kanssa.

🦄

• Mulle kävisi hyvin. Ja haluaisin tavata kerran pari kuukaudessa, mielummin viikonlopun kokonaan ja ihan kahdenkesken.
      Olen ollut. N. 120 km ja 60 km etäsuhteissa. Ei kai siinä mitään aikarajaa ole, että homma alkais mennä puihin? Sopia hyvissäajoin tapailut ja mielellään jo toinen, ennenkuin edellinen loppuu...tai edes on alkanut. Minusta on hyvä, että suunnittelee elämäänsä ja ylläpitää suhdetta.

Sinäänsä tuollainen etäsuhteessa tapailu on kuin pieni miniloma, ainakin sille, joka tulee tapaamaan. Sitten kun varaa aikaa toiselle, on se todellakin kahdenkeskistä aikaa.

Kovin pitkän matkan päästä kyllä en haluis etäsuhdetta, kun matkusteluun menee aikaa. Joku alle 200 km vois olla ihan jees vielä. Ja voihan sitä välillä mennä vaikka puoleen väliin hotskumajoitukseen yhdessä. Se ois kivaa. 😁

• Anonyymi

Kaukonainen. Tai siis ei. Kaukainen ja kauaskantoinen.

• Sopisiko sinulle etäsuhde?
      Ei enää täss elämänvaiheessa

Miksi ei ?
      Tunnen itseni sen verran hyvin, ettei se tulisi toiminaan. Itseleni on tärkeää luottamus, läheisyys, kosketus ja vuorovaikutus. Etäsuhteessa nämä toteutuvat hyvin harvoin.

Kuinka usein ainakin haluaisit tavata?
      Vaikea sanoa. Nykyään vakituisessa parisuhteessa nähdään päivittäin. Työkeikat, joita joskus tulee, eivät haittaa. Niihin tottuu, kun tietää toisen tulevan pian kotiin.

Oletko ollut etäsuhteessa?
      Olen ollut, joskus nuorempana. Se ei toiminut luottamuspulan takia.

Kuinka kauan siinä voi jatkaa ilman ettei tule ongelmia pettämisen tai ikävän tai jonkin muun suhteen?
      Oman kokemukseni mukaan, pari viikkoa. Sitten alkoi toisen puolelta epäilyt, syyttelyt ja suoranaiset valheet. Ei kukaan jaksa tuollaista. Eikä tarvitse sietää aiheettomia syytöksiä. Oli aika laittaa monot eri suuntiin.

• Olen ollut etäsuhteissa. Oikeastaan jokainen suhde minulla on ollut alkujaan etäsuhde. On siinä omat haasteensa. Mutta se on mukavaa aina nähdä ja odottaa seuraavaa näkemistä, mutta pidemmän päälle se on raskasta. Nykyaikana helpompaa kun voi soittaa videopuheluita yms eikä maksa maltaita. Sanoisin, että noin vuosi menee ihan ilman ongelmia... Ja molempien täytyy pystyä luottamaan toiseen 100%.
      Yleensä sitten on tehtävä päätös jatkaako niin, vai onko hommassa mitään ideaa, taikka jompi kumpi muuttaa lähemmäksi. Näin siis itse olen kokenut.

• Anonyymi

Tuskin oot ollu 😂

• Anonyymi

Onko yli 15 v? Ikää?

• Jos mietitään ajatusleikkinä, että olisin juuri kumppanin etäältä löytänyt ex sinkku niin.

Sopisiko sinulle etäsuhde? -Kyllä

Kuinka usein ainakin haluaisit tavata? - Kun molemmille käypi tavata. Jos ei joka viikko, niin edes jokatoinen.

Oletko ollut etäsuhteessa? - Olen ollut.

Kuinka kauan siinä voi jatkaa ilman ettei tule ongelmia pettämisen tai ikävän tai jonkin muun suhteen? - Riippuu ihan ihmisistä osapuolina, millaisella asenteella suhteeseen ryhtyy ja ylläpitää. Minä en petä, mutta ikävä mulla voi tulla aika piankin.

• Itse en enää kaipaa ketään asumaan kanssani. Mielummin asuisin yksin. Ja mun suhteet on alkaneet aina vähintään 20 km päässä minusta asuvan ihmisen kanssa. Poikkeus naapurini, joka oli kaveri ja siitä sitten n. 7v. poikakaverikin.

Pisimmät n. 180 km ja n. 250 km.

3 kanssa olen jakanut saman osoitteenkin. 2 pidempään, 1 kanssa lyhyen hetken.

4 kanssa en ikinä muuttanut yhteen.

• G-LoveR kirjoitti:

Itse en enää kaipaa ketään asumaan kanssani. Mielummin asuisin yksin. Ja mun suhteet on alkaneet aina vähintään 20 km päässä minusta asuvan ihmisen kanssa. Poikkeus naapurini, joka oli kaveri ja siitä sitten n. 7v. poikakaverikin.

Pisimmät n. 180 km ja n. 250 km.

3 kanssa olen jakanut saman osoitteenkin. 2 pidempään, 1 kanssa lyhyen hetken.

4 kanssa en ikinä muuttanut yhteen.

Pisimmät välimatkat n. 180 km ja n. 250 km.

• Useimmat tykkää enämpi lähisuhteesta, mut toiseks parempi on niiku etis. 🌹👀

• Anonyymi

Eka pitkä etäsuhde oli 30 kilsan päässä. Hyvin toimi, tapasimme viikonloput vuoroin kummankin kotona, yhteiset lomamatkat ja joskus viikolla teatteri- tai muita käyntejä.
      Nyt uusi etäsuhde 40 kilsan päässä. Vietän kerralla pari yötä, hänellä on tilaa, minulla siellä jopa oma huone. Hän ei halua tulla minun luokseni. Hyvin menee näin.
      Etäsuhde on parasta mitä tiedän. On niin paljon harrastuksia etten ikinä joutaisi muita katselemaan, tuskinpa hänkään. Ei ole ollut toisista puhetta. Soittelemme kerran-pari tapaamisten välissä.

• Anonyymi

Riippuu vähän tilanteesta. Kovin pitkää välimatkaa en toivoisi. Kävisi rankaksi matkustaa jatkuvasti esim 600km suuntaansa. Alle 200km vielä ehkä menisi. Haluaisin tavata ainakin pari kertaa kuukaudessa ja mielellään tietenkin hieman pidempiä aikoja kerrallaan. Omalta osaltani se onnistuisi sen takia, että pystyn tekemään etätöitä.

Edellinen suhteeni kaatui osittain etäisyyteen. Ei se ainoa syy ollut, mutta etäisyyden takia suhteemme ei koskaan päässyt oikein kehittymään ja lopulta tilanne alkoi kalvaa niin, että ainoa ratkaisu oli lähteä kulkemaan eri polkuja. Tämä jätti aika ison epäilyksen etäsuhteita kohtaan eli kovin kevyesti en ainakaan etäsuhteeseen enää heittäydy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3523
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2134
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      30
      1809
    4. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      16
      1567
    5. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1538
    6. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      11
      1467
    7. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1397
    8. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      14
      1257
    9. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      78
      1215
    10. Jo Alkanutta Viikkoa Ja Maanantai Päivää

Hyvää huomenta naiselle ❤🤗😘 Toivoo mies
      Ikävä
      25
      1145
    Aihe