Onko tuossa keskiölakerissa päätyjen kierreholkit metallia? Eräässä pyörähuollossa sanottiin, että joissain keskiölakerissa (se vasemman puoleinen) voi olla muovia? Kuulostaako oudolta?
Shimano BB UN 300
82
793
Vastaukset
- Anonyymi
Ja mikä on ketjulinjan vakaaja, miten se toimii?
- Anonyymi
Näin sanotaan tuon yhden linkin takana.
"Better chainline stability with chain line stabilizer".
Tiedä sitten, onko tuolla mitään käytännön merkitystä?
- Anonyymi
Nämä aloitukset ovat jo ylittäneet trollauksen tason.
- Anonyymi
Onko trollaaminen joku pyöräilylaji?
- Anonyymi
Muovia on. Itellä kymppitonni ajettuna. Sisäänajettu vasta, ei klappia, aivan täydellinen
- Anonyymi
Sovittimen materiaali: Alumiini.
Adapter material: Aluminum
https://dassets.shimano.com/content/dam/global/cg1SHICCycling/final/ev/ev/EV-BB-UN300-4708.pdf
Missähän tapauksessa tuota kolmosella merkittyä 0,7mm rikkaa käytetään? - Anonyymi
Onko kierrätettävää muovia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko kierrätettävää muovia?
Ei tarvi heti kierrättää. Keskiö kestää 60 000km ajoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvi heti kierrättää. Keskiö kestää 60 000km ajoa.
Tuskin se muoviholkki kestää niin paljoa.
- Anonyymi
Kuvasta päätellen metallia:
https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/tourney-a070/BB-UN300.html
Hakukoneella olisit voinut itsekin löytää kuvan tuotteesta.- Anonyymi
Onhan sinulla aikaa katsella. Ettäkö alumiinia sitten on ne KIERREHOLKIT?
Toinen sanoo, että muovia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan sinulla aikaa katsella. Ettäkö alumiinia sitten on ne KIERREHOLKIT?
Toinen sanoo, että muovia?Turhaan pörhistelet. Kuvasta on selvästi pääteltävistä värin ja kiillon perusteella että kyse on metallista. Onko kyse alumiinista vai jostakin muusta metallista on toinen kysymys. Aikaa ei juurikaan mene siihen että kirjoittaa hakukoneeseen esim: goole osan nimen tai jonkin muun tunnisteen. Jos joku sanoo tai kirjoittaa jotakin niin se ei tarkoita että asia pitäisi paikkaansa. Jonkun mielestä voisivat olla myös puuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turhaan pörhistelet. Kuvasta on selvästi pääteltävistä värin ja kiillon perusteella että kyse on metallista. Onko kyse alumiinista vai jostakin muusta metallista on toinen kysymys. Aikaa ei juurikaan mene siihen että kirjoittaa hakukoneeseen esim: goole osan nimen tai jonkin muun tunnisteen. Jos joku sanoo tai kirjoittaa jotakin niin se ei tarkoita että asia pitäisi paikkaansa. Jonkun mielestä voisivat olla myös puuta.
Onpa sinulla aikaa kirjoitella. Sen kun kirjoittelet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turhaan pörhistelet. Kuvasta on selvästi pääteltävistä värin ja kiillon perusteella että kyse on metallista. Onko kyse alumiinista vai jostakin muusta metallista on toinen kysymys. Aikaa ei juurikaan mene siihen että kirjoittaa hakukoneeseen esim: goole osan nimen tai jonkin muun tunnisteen. Jos joku sanoo tai kirjoittaa jotakin niin se ei tarkoita että asia pitäisi paikkaansa. Jonkun mielestä voisivat olla myös puuta.
Voithan katsella kuvia, mutta sehän sanotaankin siellä, jos vaan viitsisit lukea etkä pelkästään kuvia katsella.
Sovittimen materiaali: Alumiini.
Adapter material: Aluminum
https://dassets.shimano.com/content/dam/global/cg1SHICCycling/final/ev/ev/EV-BB-UN300-4708.pdf
Tuo katselemasi kuva ei mitään todista sen holkin materiaalista, yhtä hyvin se voisi olla kromattua muovia niin kuin jotkut joulukuusen koristeet esimerkiksi.
- Anonyymi
Tässä on parempi suojaus laakereilla, Shimano päästää vettä sisään.
https://eshop.dema.bike/en/product/90022-fsa-rpm-bb-7420st-jis-68x122-5mm- Anonyymi
Mistä noita saa kuka noista ulkomaisista verkkokaupoista osaa ostaa?
Ei kaikilla ole paypaleita ja sellaisia mahdollisuuksia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä noita saa kuka noista ulkomaisista verkkokaupoista osaa ostaa?
Ei kaikilla ole paypaleita ja sellaisia mahdollisuuksiaItse maksan yleensä ulkomaan ostokset Paypalilla. Ei tarvitse jaella luottokortin tietoja pitkin maailmaa. Mutta esimerkiski Bikesteristä voi ostaa tilinsiirrolla. Makstutapoja kannattaa tutkailla putiikkien sivuilta.
- Anonyymi
Siis poljinkeskiön oiikealle puolelle eli polkiminen puolelle kohdistuu suurempi rasitus kuin vasemmalle. Niinpä keskiöpatruunassa on kiinnityskierteet oikealla. Vasemman puoleisen holkin, tai mikä lie, tarkoitus on antaa tukea ja estää lian pääsy keskiöputkeen. Muovikin on riittävän kestävä tähän tarkoitukseen. Joissakin poljinkeskiöissä saattaa olla valmiina kierrelukitetta, käytännössä punaista muovia. . Jos o,n niin muovi kannaattaa kierteen harjuja vahingoittamatta raapia pois vaikka neulan kärjellä.
- Anonyymi
Shimanon BB UN 26 holkki oli muistaakseni muovia (nailonia). Auringon paiste sen hilun riitti haperruttamaan.
- Anonyymi
Raavitaanko kierrelukite pois, jos se onkin sinistä? Mitä se tämä tarkoittaa?
"polkiminen puolelle kohdistuu suurempi rasitus kuin vasemmalle"
? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raavitaanko kierrelukite pois, jos se onkin sinistä? Mitä se tämä tarkoittaa?
"polkiminen puolelle kohdistuu suurempi rasitus kuin vasemmalle"
?Pikku virhe, piti kirjoittaa: rattaitten ja ketjun puolelle kohdistuu suurempi rasitus kuin vasemmalle puolelle. Yleensä kierrelukitteet ovat punaista muovia. No, aloit vinoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pikku virhe, piti kirjoittaa: rattaitten ja ketjun puolelle kohdistuu suurempi rasitus kuin vasemmalle puolelle. Yleensä kierrelukitteet ovat punaista muovia. No, aloit vinoilla.
Unohda vinoilu. Miksi se kierrelukite pitäisi rapata pois? Väristä riippumatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unohda vinoilu. Miksi se kierrelukite pitäisi rapata pois? Väristä riippumatta.
Huomasin vain, etten pysty kiertämään pohjaan asti, lukite tekee liian tiukaksi.
Ajattelin myös tulevaisuuteen, joskus ehkä pitää avata ja vaihtaa bb. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomasin vain, etten pysty kiertämään pohjaan asti, lukite tekee liian tiukaksi.
Ajattelin myös tulevaisuuteen, joskus ehkä pitää avata ja vaihtaa bb.Kierrelukitetta on monenlaista kiinnipitokyvyltään.
Noihin keskiökapistuksiin on aika varmasti käytetty sellaista, joka sallii myös sen, että avaaminen on mahdollista myöhemmin. Eikö ole ihan järkeenkäypä asia?
Olen muissa yhteyksissä törmännyt lukitteisiin, joiden pitokyky on sitten ollut sitä luokkaa, että osat on täytynyt polttoleikata toisistaan irti.
Lukitteissahan on ne luokituksetkin, uudelleen avattava..jne.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomasin vain, etten pysty kiertämään pohjaan asti, lukite tekee liian tiukaksi.
Ajattelin myös tulevaisuuteen, joskus ehkä pitää avata ja vaihtaa bb.Jollain Velogin videolla oli keskiölaakerin vaihdon yhteydessä kohta, jossa videon lataaja nimenomaan näytti sen kierreholkissa olevan "värirenkaan", todeten sen olevan valmiiksi laitettu kierrelukite. Ei Velogi sitä alkanut millään neuloilla tai vastaavilla poistelemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomasin vain, etten pysty kiertämään pohjaan asti, lukite tekee liian tiukaksi.
Ajattelin myös tulevaisuuteen, joskus ehkä pitää avata ja vaihtaa bb.Sait sentään sen entisen irti, kun törmäsit siihen ongelmaan, ettet saa uutta paikalleen? No, hyvä, jos ongelmasi ratkesi sillä, että raaputtelit sen lukitteen pois.
Ehkä on kuitenkin harkitsematonta jakaa tuollaista ohjetta yleispätevänä ohjeena?
On monenlaista mutterin pyörittäjää, eräskin oli sinnikkään yrittämisen tuloksena saanut polkimen kierrettyä väärälle puolelle, väärille kierteille ja ihmetteli vain, miksihän se niin huonosti kiertyi paikalleen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomasin vain, etten pysty kiertämään pohjaan asti, lukite tekee liian tiukaksi.
Ajattelin myös tulevaisuuteen, joskus ehkä pitää avata ja vaihtaa bb.Väärä koko ehkä, vaikka eihän sitä monikaan myönnä, että vika olikin omassa päässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sait sentään sen entisen irti, kun törmäsit siihen ongelmaan, ettet saa uutta paikalleen? No, hyvä, jos ongelmasi ratkesi sillä, että raaputtelit sen lukitteen pois.
Ehkä on kuitenkin harkitsematonta jakaa tuollaista ohjetta yleispätevänä ohjeena?
On monenlaista mutterin pyörittäjää, eräskin oli sinnikkään yrittämisen tuloksena saanut polkimen kierrettyä väärälle puolelle, väärille kierteille ja ihmetteli vain, miksihän se niin huonosti kiertyi paikalleen?Luuletko kakara tönkön lukitteen poistamisen aiheuttavan jonkun hirvittävän onnettomuuden? PÄÄSSÄSI VIIRAA JA VIIRAA KUIN KUSTA TÄYNNÄ!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jollain Velogin videolla oli keskiölaakerin vaihdon yhteydessä kohta, jossa videon lataaja nimenomaan näytti sen kierreholkissa olevan "värirenkaan", todeten sen olevan valmiiksi laitettu kierrelukite. Ei Velogi sitä alkanut millään neuloilla tai vastaavilla poistelemaan.
Etkö kakara tiedä monien videoiden olevan näyttelemistä? Pultit ja ruuvit ja kesiköt on jo etukäteen avattu ja videoilla näytetään, kuinka kevyesti voi avata noin vain poljinkeskiön ja muuta härpäkeet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärä koko ehkä, vaikka eihän sitä monikaan myönnä, että vika olikin omassa päässä.
Huippuasiantuntija arvio: "Väärä koko ehkä" HAHAAHAheehee haa!!!! Mistänhän tarhasta asiantuntija on kotoisin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kierrelukitetta on monenlaista kiinnipitokyvyltään.
Noihin keskiökapistuksiin on aika varmasti käytetty sellaista, joka sallii myös sen, että avaaminen on mahdollista myöhemmin. Eikö ole ihan järkeenkäypä asia?
Olen muissa yhteyksissä törmännyt lukitteisiin, joiden pitokyky on sitten ollut sitä luokkaa, että osat on täytynyt polttoleikata toisistaan irti.
Lukitteissahan on ne luokituksetkin, uudelleen avattava..jne..Jaa, keskiön mukana toimitetaan Loctite pullo? "Lukitteissahan on ne luokituksetkin, uudelleen avattava..jne.." Oletko varma?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa, keskiön mukana toimitetaan Loctite pullo? "Lukitteissahan on ne luokituksetkin, uudelleen avattava..jne.." Oletko varma?
Ei keskiön mukana varmaankaan mitään lukitepulloja toimiteta, se sopivan luokituksen omaava lukite on valmiiksi siinä kierrettävässä holkissa, josta neuvoit neulalla rapattavaksi sen pois.
Niissä erikseen myytävissä lukitteissa on eroja, se ilmoitetaan niiden ohjeissa kyllä, minkälaisiin käyttökohteisiin ne soveltuvat.
Tuosta voit itse katsoa kuvia, kun niin innokas tunnut kuvien katseluun olevan, siinäkin on eri lujuusluokituksin saatavilla olevia Loctiten lukitteita.
https://www.puuilo.fi/loctite-ruuvilukite-normaali-lujuus-5g - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa, keskiön mukana toimitetaan Loctite pullo? "Lukitteissahan on ne luokituksetkin, uudelleen avattava..jne.." Oletko varma?
Esimerkiksi näin:
"Pysyvään lukitukseen ja tiivistykseen".
jne... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomasin vain, etten pysty kiertämään pohjaan asti, lukite tekee liian tiukaksi.
Ajattelin myös tulevaisuuteen, joskus ehkä pitää avata ja vaihtaa bb.BB.
Björn Borg, Brigitte Bardot, Boris Becker ja Big Brother. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
BB.
Björn Borg, Brigitte Bardot, Boris Becker ja Big Brother.Ja Big Boss.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuletko kakara tönkön lukitteen poistamisen aiheuttavan jonkun hirvittävän onnettomuuden? PÄÄSSÄSI VIIRAA JA VIIRAA KUIN KUSTA TÄYNNÄ!
Tuntuuko sinusta koskaan, että olet hieman tyhmä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuntuuko sinusta koskaan, että olet hieman tyhmä?
Tyhmyyden paras puoli on se että sitä ei itse huomaa edes muissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Big Boss.
Aika merkittävä oli myös ns. Big Bang.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika merkittävä oli myös ns. Big Bang.
Joskus on tärkeä myös bed and breakfast... ja musiikkiin perehtyneet tietävät myös kaksoisalennetun h-sävelen merkityksen tässä yhteydessä.
Nämä lukitteen poistelijat eivät mistään mitään ymmärrä, kun heillä on korvien välissä yhtä huonot "työkalut" kuin käsissäkin.
- Anonyymi
Kotioloissa vähällä kokemuksessa ja halvoilla työkaluilla on järkevintä ensin raapia lukitteet pois ja laittaa kierteisiin pari tippaan öljyä. Näin on varmaa, ettei keskiö jää kanttaaman lukitteeseen.
- Anonyymi
Vähällä kokemuksellasi sinun olisi järkevintä olla neuvomatta ketään?
- Anonyymi
Itsellä on tapana laittaa hieman vaseliinia kierteisiin. Öljyä tuhdimpana tavarana estää paremmin veden pääsyn rakenteisiin. Keskiön kohdalla ruuvilukitteet ovat hätävarjelun liioittelua. Jos kiristää edes lähelle oikeaa momenttia niin ei se itsestään aukea. Ja huoltoonhan kuuluu se että tarkistetaan kaikkien osien kireys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsellä on tapana laittaa hieman vaseliinia kierteisiin. Öljyä tuhdimpana tavarana estää paremmin veden pääsyn rakenteisiin. Keskiön kohdalla ruuvilukitteet ovat hätävarjelun liioittelua. Jos kiristää edes lähelle oikeaa momenttia niin ei se itsestään aukea. Ja huoltoonhan kuuluu se että tarkistetaan kaikkien osien kireys.
Laitetaanhan niihin kierteisiin rasvaa ohuelti. Mutta ei niistä kierteistä sentään mennä rapsuttelemaan sitä valmiiksi laitettua lukitetta pois eikä ainakaan ole syytä mennä muillekin sellaista neuvoa jakamaan, vaikka joku tollo itse rapsuttelisikin.
Momenttiavain on hyvä olla olemassa, mutta onko sitä tuollaisella köyhällä kotiasentajalla, joka kertoo työkalujensa olevan juuri sitä luokkaa, ettei niillä saa muuta aikaiseksi kuin vahinkoa oman osaamattomuutensa varmistamana? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsellä on tapana laittaa hieman vaseliinia kierteisiin. Öljyä tuhdimpana tavarana estää paremmin veden pääsyn rakenteisiin. Keskiön kohdalla ruuvilukitteet ovat hätävarjelun liioittelua. Jos kiristää edes lähelle oikeaa momenttia niin ei se itsestään aukea. Ja huoltoonhan kuuluu se että tarkistetaan kaikkien osien kireys.
Tuskin se vesi kovin hanakasti niiden kierteiden välistä mihinkään menee. Niiden laakeritiivisteiden välistä se noissa rakenteissa menee sisään sinne laakerikeskiöön, jos on mennäkseen.
Sepä siitä aiheesta sitten. Mutta rapsuta sinä vaan se kierrelukite pois jatkossakin, jos koet sen jonkinlaisena hätävarjelun liioitteluna tms. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitetaanhan niihin kierteisiin rasvaa ohuelti. Mutta ei niistä kierteistä sentään mennä rapsuttelemaan sitä valmiiksi laitettua lukitetta pois eikä ainakaan ole syytä mennä muillekin sellaista neuvoa jakamaan, vaikka joku tollo itse rapsuttelisikin.
Momenttiavain on hyvä olla olemassa, mutta onko sitä tuollaisella köyhällä kotiasentajalla, joka kertoo työkalujensa olevan juuri sitä luokkaa, ettei niillä saa muuta aikaiseksi kuin vahinkoa oman osaamattomuutensa varmistamana?Eikö mene kalloosi? Vain harvoissa poljinkesköissä on lukite valmiina. Siis lukitteella ei ole merkitystä. Suuri osa, aivan samalaisista materiaaleista tehtynä myydään ilman lukitetta ja pysyy paikoillaan ilman lukitetta. Lukite saattaa estää keskiön kiertämisen tuikkaan.
Yhden pellevideon näkeminen youtubessa ei anna k̈́äytännön kokemusta, eikä tee typeryksestä viisasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö mene kalloosi? Vain harvoissa poljinkesköissä on lukite valmiina. Siis lukitteella ei ole merkitystä. Suuri osa, aivan samalaisista materiaaleista tehtynä myydään ilman lukitetta ja pysyy paikoillaan ilman lukitetta. Lukite saattaa estää keskiön kiertämisen tuikkaan.
Yhden pellevideon näkeminen youtubessa ei anna k̈́äytännön kokemusta, eikä tee typeryksestä viisasta.En pidä Velogin tekemiä videoita kovinkaan pellemäisinä. En tiedä, mitä mieltä muut ovat, mutta katsojia hänen videoillaan ainakin näyttää olevan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En pidä Velogin tekemiä videoita kovinkaan pellemäisinä. En tiedä, mitä mieltä muut ovat, mutta katsojia hänen videoillaan ainakin näyttää olevan.
Velogin videoihin täällä on joskus linkitetty ja hyödyllistä tietoa niistä saa.
- Anonyymi
Tätä ketjua lukiessa tulee mieleen että jos on tyhmä ja köyhä niin elämä on varmastikin aika hankalaa.
- Anonyymi
Vähällä kokemuksella ja halvoilla työkaluilla toimiminen on kuin jatkumoa ankealle lapsuudelle karkealla sepelillä täytetyllä hiekkalaatikolla.
Tuo 0,7 millimetrin prikka muuten olisi saattanut olla ratkaisu siihen ongelmaan, jonka ruuvilukitteen pois rapannut kohtasi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähällä kokemuksella ja halvoilla työkaluilla toimiminen on kuin jatkumoa ankealle lapsuudelle karkealla sepelillä täytetyllä hiekkalaatikolla.
Tuo 0,7 millimetrin prikka muuten olisi saattanut olla ratkaisu siihen ongelmaan, jonka ruuvilukitteen pois rapannut kohtasi?Älä menetä toivoasi. Tiedon hankinnan kannalta annan vinkin että kannattaa miettiä mistä sitä hakee. Hakukoneella löytyy monta vastausta kysymyksiin joita ei edes osaa kysyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä menetä toivoasi. Tiedon hankinnan kannalta annan vinkin että kannattaa miettiä mistä sitä hakee. Hakukoneella löytyy monta vastausta kysymyksiin joita ei edes osaa kysyä.
Haenkin tietoa monelta eri sektorilta. Sinun "tietosi" eivät vaikuta kovin vakuuttavilta.
Mikä kanan kasvattaja lienet? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haenkin tietoa monelta eri sektorilta. Sinun "tietosi" eivät vaikuta kovin vakuuttavilta.
Mikä kanan kasvattaja lienet?En ole kanantaluttaja enkä pulunnussija. Säälittää ihmiset jotka luulevat että suomi24 on jokin viisauden sampo. Jos on vähänkään järkeä niin ymmärtää ettei anonyymipalstan neuvoilla ole paljon arvoa. Et voi mitenkään tietää kuka on kirjoittanut mitäkin. Onnea sinulle tiedonhankintaan. Itse hankin tietoni sieltä mistä todellista tietoa löytyy. Suomi24 on pelkkää viihdettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole kanantaluttaja enkä pulunnussija. Säälittää ihmiset jotka luulevat että suomi24 on jokin viisauden sampo. Jos on vähänkään järkeä niin ymmärtää ettei anonyymipalstan neuvoilla ole paljon arvoa. Et voi mitenkään tietää kuka on kirjoittanut mitäkin. Onnea sinulle tiedonhankintaan. Itse hankin tietoni sieltä mistä todellista tietoa löytyy. Suomi24 on pelkkää viihdettä.
Viihteenä minä sinun juttusi otankin. Heikkona tosin, mutta kuitenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähällä kokemuksella ja halvoilla työkaluilla toimiminen on kuin jatkumoa ankealle lapsuudelle karkealla sepelillä täytetyllä hiekkalaatikolla.
Tuo 0,7 millimetrin prikka muuten olisi saattanut olla ratkaisu siihen ongelmaan, jonka ruuvilukitteen pois rapannut kohtasi?Shimanon rojussa ei ole valmiita lukitetta, niin kuka sieltä oli muka rapsuttaa lukitteen pois? Olemattomia höpiset! Kuka järkevä asentaa aloituksessa esille tuodun Shimanon pyöräänsä, en minä ainakaan. Aloittajan kannattaisi ostaa vaikka Campagnolo Centaur bb. English kierteillä tietenkin. Palstalla näykyy vähän väliä kitinää pyörän 'raskaudesta'. Muutkin osat kuin vain renkaat vaikuttavat kulkuun, mm. keskiölaakeri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Shimanon rojussa ei ole valmiita lukitetta, niin kuka sieltä oli muka rapsuttaa lukitteen pois? Olemattomia höpiset! Kuka järkevä asentaa aloituksessa esille tuodun Shimanon pyöräänsä, en minä ainakaan. Aloittajan kannattaisi ostaa vaikka Campagnolo Centaur bb. English kierteillä tietenkin. Palstalla näykyy vähän väliä kitinää pyörän 'raskaudesta'. Muutkin osat kuin vain renkaat vaikuttavat kulkuun, mm. keskiölaakeri.
"Shimanon rojussa ei ole valmiita lukitetta"
https://www.youtube.com/watch?v=8b_1DSrteT4
Näyttää olevan.
- Anonyymi
Joiltakin on näköjään menneet vesiputkityöt ja pyöränremontti sekasin. Poljinkeskiötä ei käytetä paineveden siirtoon, näin olet ei myöskään tarvitse käyttää tiivestekittiä kierteissä.
- Anonyymi
Cambagnolo Centaurissa näytti olevan kierrelukite, katsoin Bikesterin sivulta. BSA-kierre, keltainen lukite molemmissa päissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Cambagnolo Centaurissa näytti olevan kierrelukite, katsoin Bikesterin sivulta. BSA-kierre, keltainen lukite molemmissa päissä.
Bike24:n sivun kuvassa näy lukitetta, siis Italian kierteisessä ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Cambagnolo Centaurissa näytti olevan kierrelukite, katsoin Bikesterin sivulta. BSA-kierre, keltainen lukite molemmissa päissä.
Tässä on kuva.
https://www.bikester.fi/campagnolo-centaur-ita-M199044.html#cgid=s2707
Enempää minun ei liene syytä asiaan puuttua, etenkään, kun avaajakin kysyi ihan eri asiaa kuin mistä joku palstahäirikkö tuli jankuttamaan muun epäasiallisen käytöksensä lisäksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Cambagnolo Centaurissa näytti olevan kierrelukite, katsoin Bikesterin sivulta. BSA-kierre, keltainen lukite molemmissa päissä.
Kierrelukitteen käyttö ja levitys
Kierrelukite on kiinnitysainetta, joka estää kierteitä löysymästä itsekseen. Trek käyttää kierrelukitteita (Loctite® tai vastaava) monissa eri kohteissa polkupyörien valmistuksen ja kokoonpanon aikana.
⚠ HUOMAA: Käytä kierrelukitteita huolellisesti ja noudata pakkauksen ohjeita. Vältä ihokosketusta ja höyryjen hengittämistä. Joissakin pakkauksissa on mainittu, että kierrelukite sisältää syöpävaraallista ainetta.
Milloin kierrelukitetta käytetään
Kun kierrelukitteella käsitelty kierrekiinnityslaite avataan, lukitteen kiinnityssidos murtuu. Niinpä kiinnityslaite on käsiteltävä kierrelukitteella aina, kun se asennetaan takaisin.
Kierrelukitteet toimivat oikein, kun osat ja kiinnityslaitteet ovat puhtaita ja kuivia eikä niissä asennusvaiheessa ole rasvaa, öljyä tai likaa.
- Anonyymi
Palstahäirikkö ei tiedä edes, että yksinkertaisin tapa hakea ulkomaan pyöräkauppojen sivuilta poljinkeskiötä on käyttää lyhennettä bb tai googlella bicycle bb.
- Anonyymi
Itse suosin näitä, joissa on kierteissä lukite valmiina ja hyvin suojatut laakerit.
Koko tietysti pitää katsoa oikeaksi, ettei ala vahingossa ähräämään 68 millimetrin levyiseen keskiöön 73 millimetrin levyistä laakerikeskiötä.
Akselin täytyy tietysti olla myös sopiva niin pituudeltaan kuin kiinnitykseltäänkin asennettavaan kampisarjaan nähden, että ketjulinja pysyy oikeana.
Tässä on tällainen kampien kiinnitys, kymmenhampainen, en tiedä, onko se octalink-mallista joku versio?
https://eshop.dema.bike/en/product/35722-fsa-platinum-isis-bb-68x113mm - Anonyymi
Haahahhee heehe "koko tietysti pitää katsoa oikeaksi, ettei ala vahingossa ähräämään 68 millimetrin levyiseen keskiöön 73 millimetrin levyistä laakerikeskiötä".
Etkä typerys keksi parempaa solvausta??? Taatusti kukaan muu kuin sinä, typerys ala tungemaan 68mm 73millin putkeen.- Anonyymi
Leveydestähän siinä on kyse, kyllä ne kierteet on samanlaiset. Jos ei sitten ole nekin toisiinsa sopimattomat.
- Anonyymi
Jos olet alkanut asentamaan 68 mm leveään keskiöön 73 mm leveää bottom bracketia, olet hyvinkin voinut törmätä ongelmaan, että kiristäminen alkaa tuntua nihkeältä.
Olet sitten helpottanut tilannetta rapsuttelemalla lukitteen pois? Aika amatöörimäistä, mutta vääntäähän ne jotkut tosiaan polkimenkin väärille kierteille, en voi sillekään mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olet alkanut asentamaan 68 mm leveään keskiöön 73 mm leveää bottom bracketia, olet hyvinkin voinut törmätä ongelmaan, että kiristäminen alkaa tuntua nihkeältä.
Olet sitten helpottanut tilannetta rapsuttelemalla lukitteen pois? Aika amatöörimäistä, mutta vääntäähän ne jotkut tosiaan polkimenkin väärille kierteille, en voi sillekään mitään.Sinulla on näköjään lukitepsykoosi. Olet menettänyt järjen valon!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on näköjään lukitepsykoosi. Olet menettänyt järjen valon!!!
Sinä et sitä valoa voi menettää, kun sinulla ei sitä ole koskaan ollutkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et sitä valoa voi menettää, kun sinulla ei sitä ole koskaan ollutkaan.
Jo vitsin kerroit, valoako sinussa??? haahaha, et pystynyt vastaamaan aloittajan yksinkertaisen kysymykseen. ALOIT RIEHUA KUIN PAHAINEN KAKARA LUKITEPSYKOOSISSA!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo vitsin kerroit, valoako sinussa??? haahaha, et pystynyt vastaamaan aloittajan yksinkertaisen kysymykseen. ALOIT RIEHUA KUIN PAHAINEN KAKARA LUKITEPSYKOOSISSA!
Joo, se rappasi lukitteen poiskin, kun ei ollut järjen valoa.
- Anonyymi
Tylsempää osaa kuin keskiön laakeri saa hakemalla hakea. Kertakäyttöosa jota ei edes tarvitse huoltaa. Jostain syystä tuntuu herättävän keskustelua. Itselle ei ihan avaudu miksi.
- Anonyymi
Siksi se vaihdetaan, kun se on kertakäyttöosa, joka voi mennä rikki ja jota ei kannata alkaa korjaamaan eikä huoltamaan. Ne vaihtaa, jotka osaa.
Jos omistaa jonkun halpispyörän, sellaisen kanssa tuskin kannattaa panostaa kovinkaan paljon edes keskiölaakerin vaihtamiseen, mieluummin ostaa koko pyörän sitten. Elämä on valintoja täynnä ja joillain on sitäpaitsi peukalo niinsanotusti keskellä kämmentä, vaikka puheet sitten on sitäkin suuremmat. - Anonyymi
Rautakanki on mielestäni tylsempi kapistus, sellainen ehkä sopisi sinulle ja järjen antimillasi voisit sitä mahdollisesti osata käyttääkin ihan sujuvasti, vaikka äärirajoilla varmaan liikuttaisiin senkin suhteen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi se vaihdetaan, kun se on kertakäyttöosa, joka voi mennä rikki ja jota ei kannata alkaa korjaamaan eikä huoltamaan. Ne vaihtaa, jotka osaa.
Jos omistaa jonkun halpispyörän, sellaisen kanssa tuskin kannattaa panostaa kovinkaan paljon edes keskiölaakerin vaihtamiseen, mieluummin ostaa koko pyörän sitten. Elämä on valintoja täynnä ja joillain on sitäpaitsi peukalo niinsanotusti keskellä kämmentä, vaikka puheet sitten on sitäkin suuremmat.Luetun ymmärtäminen on haastava asia. Ihmettelin ainoastaan miksi kyseinen osa herättää näin paljon keskustelua ja näköjään joillakin menee myös tunteisiin. Ihan päivän selväähän on että osa kuin osa on korvattava uudella kun tulee tiensä päähän. Mielenkiintoinen havainto keskusteluista ylipäätään on se että mitä halvemmasta asiasta on kyse niin sitä enemmän tunteet näkyvät keskustelussa. Jos aloittaja olisi kysynyt vaikkapa ultegra sarjan osasta niin ketju olisi huomattavasti toisen näköinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rautakanki on mielestäni tylsempi kapistus, sellainen ehkä sopisi sinulle ja järjen antimillasi voisit sitä mahdollisesti osata käyttääkin ihan sujuvasti, vaikka äärirajoilla varmaan liikuttaisiin senkin suhteen?
Rautakanki. Miehille, jotka eivät lukitteita käytä, joille järjen valo ei tietä näytä. Onnea valinnasta heille, yksinkertainen työkalu yksinkertaisille tomppeleille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rautakanki on mielestäni tylsempi kapistus, sellainen ehkä sopisi sinulle ja järjen antimillasi voisit sitä mahdollisesti osata käyttääkin ihan sujuvasti, vaikka äärirajoilla varmaan liikuttaisiin senkin suhteen?
Voi voi. Älä aliarvioi rautakangen mahdollisuuksia. Tai sen käyttäjää. Tekniikkalaji vaikka heikot puhuvat voimasta:
https://www.youtube.com/watch?v=L9KlBmNbsNQ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luetun ymmärtäminen on haastava asia. Ihmettelin ainoastaan miksi kyseinen osa herättää näin paljon keskustelua ja näköjään joillakin menee myös tunteisiin. Ihan päivän selväähän on että osa kuin osa on korvattava uudella kun tulee tiensä päähän. Mielenkiintoinen havainto keskusteluista ylipäätään on se että mitä halvemmasta asiasta on kyse niin sitä enemmän tunteet näkyvät keskustelussa. Jos aloittaja olisi kysynyt vaikkapa ultegra sarjan osasta niin ketju olisi huomattavasti toisen näköinen.
Ei mennyt noin. Et eritellyt mitään eri merkkejä Shimanon etkä muidenkaan merkkien osasarjojen suhteen.
"Tylsempää osaa kuin keskiön laakeri saa hakemalla hakea. Kertakäyttöosa jota ei edes tarvitse huoltaa. Jostain syystä tuntuu herättävän keskustelua. Itselle ei ihan avaudu miksi."
Ei tuossa mainita, että Ultegra olisi jotenkin mielenkiintoisempi keskiön laakeri kuin muut keskiön laakerit.
Yhtä tylsiksi osaksi luokittelet keskiön laakerit ylipäätään. Vaikea se on ymmärtää sellaista luettua, jota et ole edes kirjoittanut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi voi. Älä aliarvioi rautakangen mahdollisuuksia. Tai sen käyttäjää. Tekniikkalaji vaikka heikot puhuvat voimasta:
https://www.youtube.com/watch?v=L9KlBmNbsNQNo, eihän se yksinkertaisen kangen vika olekaan, jos käyttäjä on yksinkertainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mennyt noin. Et eritellyt mitään eri merkkejä Shimanon etkä muidenkaan merkkien osasarjojen suhteen.
"Tylsempää osaa kuin keskiön laakeri saa hakemalla hakea. Kertakäyttöosa jota ei edes tarvitse huoltaa. Jostain syystä tuntuu herättävän keskustelua. Itselle ei ihan avaudu miksi."
Ei tuossa mainita, että Ultegra olisi jotenkin mielenkiintoisempi keskiön laakeri kuin muut keskiön laakerit.
Yhtä tylsiksi osaksi luokittelet keskiön laakerit ylipäätään. Vaikea se on ymmärtää sellaista luettua, jota et ole edes kirjoittanut.En eritellyt enkä luokitellut mitään koska en nähnyt siihen tarvetta. Keskiön laakeri ei muuksi muutu vaikka voissa paistaisi. Nuoremmille palstalaisille voin kertoa että sanonnan alkuperäisessä muodossa keskiönlaakerin tilalla on sana ryssä.
Mielestäni kaikki keskiönlaakerit ovat yhtä tylsiä osia. Laadukkaammat vain kestävät enemmän kilometrejä kuin halvat. Tähän asiaan en ole ottanut mitään kantaa enkä muuhunkaan. Ainoastaan olen kommentoinut sitä että aihe on ollut suosittu. Viitaus ultegraan liittyy siihen että kalliimmista osista keskustellaan yleensä sivistyneemmin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En eritellyt enkä luokitellut mitään koska en nähnyt siihen tarvetta. Keskiön laakeri ei muuksi muutu vaikka voissa paistaisi. Nuoremmille palstalaisille voin kertoa että sanonnan alkuperäisessä muodossa keskiönlaakerin tilalla on sana ryssä.
Mielestäni kaikki keskiönlaakerit ovat yhtä tylsiä osia. Laadukkaammat vain kestävät enemmän kilometrejä kuin halvat. Tähän asiaan en ole ottanut mitään kantaa enkä muuhunkaan. Ainoastaan olen kommentoinut sitä että aihe on ollut suosittu. Viitaus ultegraan liittyy siihen että kalliimmista osista keskustellaan yleensä sivistyneemmin.No, sitä ei voi laittaa lukijoiden ymmärtämättömyyden syyksi, jos sinä et näe tarvetta laittaa kirjoituksiisi sitä mitä kirjoituksillasi tarkoitat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En eritellyt enkä luokitellut mitään koska en nähnyt siihen tarvetta. Keskiön laakeri ei muuksi muutu vaikka voissa paistaisi. Nuoremmille palstalaisille voin kertoa että sanonnan alkuperäisessä muodossa keskiönlaakerin tilalla on sana ryssä.
Mielestäni kaikki keskiönlaakerit ovat yhtä tylsiä osia. Laadukkaammat vain kestävät enemmän kilometrejä kuin halvat. Tähän asiaan en ole ottanut mitään kantaa enkä muuhunkaan. Ainoastaan olen kommentoinut sitä että aihe on ollut suosittu. Viitaus ultegraan liittyy siihen että kalliimmista osista keskustellaan yleensä sivistyneemmin."Viitaus ultegraan liittyy siihen että kalliimmista osista keskustellaan yleensä sivistyneemmin."
Kuinkahan kalliista osasesta pitäisi olla kyse, että sinun sivistyksesi pulpahtaisi esiin siitä keskusteltaessa?
🧑🔧 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En eritellyt enkä luokitellut mitään koska en nähnyt siihen tarvetta. Keskiön laakeri ei muuksi muutu vaikka voissa paistaisi. Nuoremmille palstalaisille voin kertoa että sanonnan alkuperäisessä muodossa keskiönlaakerin tilalla on sana ryssä.
Mielestäni kaikki keskiönlaakerit ovat yhtä tylsiä osia. Laadukkaammat vain kestävät enemmän kilometrejä kuin halvat. Tähän asiaan en ole ottanut mitään kantaa enkä muuhunkaan. Ainoastaan olen kommentoinut sitä että aihe on ollut suosittu. Viitaus ultegraan liittyy siihen että kalliimmista osista keskustellaan yleensä sivistyneemmin.Kuinkahan paljon aerodynamiikka paranee, jos sheivaa säärikarvat? Onko maantiepyörä polkupyörä ja voiko lestadiolaisuudesta erota?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 449221
- 785722
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14800Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon414246- 583744
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella543492Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme293357- 472578
- 342142
- 401900