Oletko ollut naimisissa tai ajatellut että menet naimisiin kumppanisi kanssa.
Nykyään ero tulee aika helposti joten miksi naimisiin meno tarkoittaa että lupautuu toiselle loppuelämäksi. Kuitenkin joku pieni riita tulee ja ero sen jälkeen.
Miksei voi vaan seurustella normaalisti koska se olisi lopulta paljon helpompaa. Jos haluaa erota niin ei tarvii oikeudessa riidellä.
Miksi mennä naimisiin?
89
417
Vastaukset
- Anonyymi
Joo ei enää avioon. Riidellä ja toista mieltä saa olla ilman aamentakin.
- Anonyymi
Niinkö!
En ole kiinnostunut roolileikin yksityiskohdista.
En oo ollu naimisissa. Itelle avioliitto ei niin merkityksellinen asia oo ja pystyn kyllä lupautumaan ja sitoutumaan rakkaaseeni loppuelämäksi ilman avioliittoakin. Mutta jos se rakkaalleni tärkeää olisi niin olisin kyllä valmis naimisiinkin menemään.🙂.
Siksi, jos molemmat omista syistään johtuen niin haluavat. Olen ollut aviksessa.
- Anonyymi
Minkä aikaa olit?
- Anonyymi
randombypasser kirjoitti:
Viitisen vuotta sitä riemua kesti.
Kestipä vähän aikaa.
Anonyymi kirjoitti:
Kestipä vähän aikaa.
Enemmän kuin monilla muilla, vähemmän kuin toisilla, mikä nyt keneltäkin onnistuu.
- Anonyymi
Enemmän kuin monilla muilla, vähemmän kuin toisilla, mikä nyt keneltäkin onnistuu.
Olisit pysynyt avioliitossa.
- Anonyymi
Mä olen ollut 34 vuotta avioliitossa. :D
Anonyymi kirjoitti:
Olisit pysynyt avioliitossa.
Olisin, mutta sitä päätöstä ei yksin tehdä.
- Anonyymi
Olisin, mutta sitä päätöstä ei yksin tehdä.
Näinhän se on ja miksi olla pakolla aviossa jos elämästä yhdessä ei vain tule mitään onko avioero todella osoitus epäonnistumisesta vai vain osoitus siitä ettei ollut tutustunut toiseen riittävästi ennen kuin meni avioon tämän kanssa
Anonyymi kirjoitti:
Näinhän se on ja miksi olla pakolla aviossa jos elämästä yhdessä ei vain tule mitään onko avioero todella osoitus epäonnistumisesta vai vain osoitus siitä ettei ollut tutustunut toiseen riittävästi ennen kuin meni avioon tämän kanssa
Elohan kyllä sujui, mutta jotain puuttui, niin sitten katselemaan maailmaa.
En minä pidä päättyneitä suhteita epäonnistumisina, vaan vain matkoina jotka opettivat jotain ihmisestä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Avioero ei ole epäonnistuminen vaan elämän kokemus. "ettei ollut tutustunut toiseen riittävästi", oletko kuullut, että ihmiset muuttuu elämän varrella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Avioero ei ole epäonnistuminen vaan elämän kokemus. "ettei ollut tutustunut toiseen riittävästi", oletko kuullut, että ihmiset muuttuu elämän varrella?
Toiset paljonkin ja toiset ei yhtään ja joistain tulee vitusti pahempia ajan ja iän myötä kuka muuttuu mitenkin ja kuka ei mitenkään
Avioliitto on mielestäni aika turhaa. Toki syitä on monia mennä avioon, toisaalta syitä on myös olla menemättä.
Itse en usko avioliittoon.- Anonyymi
Naista, jota arvostan ja syvästi rakastan, kutsun mieluummin vaimoksi kuin naisystäväksi.
- Anonyymi
Naisystävä kun voi olla ihan vain ystäväkin siitäkin huolimatta vaikka tämän kanssa olisikin intiimistikin yhdessä seksi kun ei tarkoita seurustelua vaikka useimmat naiset niin luuleekiin jos seurustelusta ei ole yhdessä puhuttu silloin ei ole seurustelu suhdetta on vain ystävyys suhde
Olen ollut kihloissa kolmesti ja aviossa kerran. Enää en näe kumpaakaan mielekkäänä juttuna, en kihloja enkä avioliittoa.
Avoliitossa elän ilman sormuksia ja avioon ei olla kumpikaan haluttu eikä haluta, ainakaan toistemme kanssa ja minä en kenenkään muunkaan kanssa. 😜
Jos ei muutoin rakkaus riitä sinetiksi, sitten on parempi erota eikä avioitua.- Anonyymi
En tule menemään koskaan naimisiin. Kosittu on pariinkin otteeseen, vaikka olen miehille kyllä jo heti alussa tehnyt selväksi, että en ole menossa naimisiin. Tosin toinen käsittääkseni halusi ihan vaan kihloihin, joka taas on minusta vielä naimisiinmenoakin typerämpää. Ja siis naimisiinmenon vastustukseni ei liity eron mahdollisuuteen, vaan pidän ylipäänsä koko tapaa typeränä.
- Anonyymi
Sinkuksi olet jäänytkin eli yksinäiseksi ja vanhaksipiiaksi ja niil miehil o ny vaimot ja sinä ypö yksin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinkuksi olet jäänytkin eli yksinäiseksi ja vanhaksipiiaksi ja niil miehil o ny vaimot ja sinä ypö yksin
Mistä moista päättelet? Olen ollut kohta kymmenen vuotta onnellisesti parisuhteessa.
- Anonyymi
Isälläsi ja äidilläsi on kivaa meirän tyttö se ei kelpaa miehille se o vanhapiika
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Isälläsi ja äidilläsi on kivaa meirän tyttö se ei kelpaa miehille se o vanhapiika
Harvemmin parisuhteessa olevia perheellisiä naisia puhutellaan vanhoiksipiioiksi. No ehkä teillä päin on sitten noin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harvemmin parisuhteessa olevia perheellisiä naisia puhutellaan vanhoiksipiioiksi. No ehkä teillä päin on sitten noin.
Ylempänä sanoit muuta mut ehkä mies etsii koko ajan sitä neiti oikeaa ja tulevaa vaimoaan ja käy luonasi kyläilemässä se ei oo suhde
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylempänä sanoit muuta mut ehkä mies etsii koko ajan sitä neiti oikeaa ja tulevaa vaimoaan ja käy luonasi kyläilemässä se ei oo suhde
No osaat varmaan sanoa missä kohtaa yllä sanoin, etten olisi parisuhteessa. Juu, en tosiaan ole parisuhteessa kummankaan niistä kosineista kanssa, tietenkään. Vaan missä kohtaa sanoin, etten olisi parisuhteessa? Opettele lukemaan, vaikka et kirjoittaa osaakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mies on asunut yhdessä kansani saman katon alla yhdeksän vuotta ja jälkikasvuakin on. Että juu, hän ei vieraile täällä, vaan asuu täällä ja omistaakin osan tästä asunnosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No osaat varmaan sanoa missä kohtaa yllä sanoin, etten olisi parisuhteessa. Juu, en tosiaan ole parisuhteessa kummankaan niistä kosineista kanssa, tietenkään. Vaan missä kohtaa sanoin, etten olisi parisuhteessa? Opettele lukemaan, vaikka et kirjoittaa osaakaan.
Leikitään sitten noin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leikitään sitten noin
Leiki sinä mitä tahdot. Minun ei tarvitse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leikitään sitten noin
Tuo voinee siis tulkita niin, että huomasit itsekin, että en ottanut missään kohtaa tuota tekstiä kantaa nykyiseen parisuhdestatukseeni. Jos olisit sellaisen kohdan löytänyt, jonka olisit voinut edes yrittää vääntää sellaiseksi, niin olisit sen vääntänyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo voinee siis tulkita niin, että huomasit itsekin, että en ottanut missään kohtaa tuota tekstiä kantaa nykyiseen parisuhdestatukseeni. Jos olisit sellaisen kohdan löytänyt, jonka olisit voinut edes yrittää vääntää sellaiseksi, niin olisit sen vääntänyt.
Älä puhu potaskaa ei kukaan mies osta taloa tyttöystävän kanssa ja omistaa puolet ja jos miehelle tai miehille sanot en koskaan EN KOSKAAN MENE KANSSASi NAIMISIIN niin tuskin kukaan mies sen jälkeen kanssasi tosissaan on normaali mies eroaa heti mut joku korkeastikoulutettu tai tinderimies voi panna sen aikaa kunnes löytää kunnon naisen ja vaimon niin tuskin kanssasi taloo ostaa puoliksi tai rahaa sinuun hakkaa eli älä puhu potaskaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä puhu potaskaa ei kukaan mies osta taloa tyttöystävän kanssa ja omistaa puolet ja jos miehelle tai miehille sanot en koskaan EN KOSKAAN MENE KANSSASi NAIMISIIN niin tuskin kukaan mies sen jälkeen kanssasi tosissaan on normaali mies eroaa heti mut joku korkeastikoulutettu tai tinderimies voi panna sen aikaa kunnes löytää kunnon naisen ja vaimon niin tuskin kanssasi taloo ostaa puoliksi tai rahaa sinuun hakkaa eli älä puhu potaskaa
Sinä et kummine kuvitelminesi ole kaikki maailman miehet, et edes kaikki Suomen miehet. Normaali mies nimenomaan pysyi kanssani, toisin kuin ne varsin oudot tapaukse, joilla oli pakkomielle kosia. Toinen tosiaan ei edes halunnut naimisiin, vaan nimenomaan kihloihin, joka nyt on aivan kahelia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mieheni on muuten ammattikoulutettu duunari.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja silloin kun me aloimme seurustella, niin Tinder oli ehkä juuri ja juuri keksitty, mutta se ei tainnut olla vielä Suomessa. Hän ei siis mitenkään voi olla mikään tindermies.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä olet kyllä oikeassa, että hän ei ostanut taloa kanssani puoliksi. Hän osti minulta puolet talosta, jonka minä jo omistin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et kummine kuvitelminesi ole kaikki maailman miehet, et edes kaikki Suomen miehet. Normaali mies nimenomaan pysyi kanssani, toisin kuin ne varsin oudot tapaukse, joilla oli pakkomielle kosia. Toinen tosiaan ei edes halunnut naimisiin, vaan nimenomaan kihloihin, joka nyt on aivan kahelia.
Kyllä minä olen mies ja jos noin olisi kutwn sanot eli leikitään niin se ei olisi edes miäs vaan hieho se olis mut ei miähetkään kanssasi olis on ne sentään miähiä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minä olen mies ja jos noin olisi kutwn sanot eli leikitään niin se ei olisi edes miäs vaan hieho se olis mut ei miähetkään kanssasi olis on ne sentään miähiä
Siihen en ota kantaa oletko mies vai et. Voi olla, että olet. Voi olla, että et ole. Se ei oikeastaan ole edes oleellista, sillä miehiäkin on niin monenlaisia. Edustamasi ajattelutapa vaan ei edusta mitään yleistä miesten ajattelutapaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No hyvä, sillä moista mieskummajaista en huolisikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No hyvä, sillä moista mieskummajaista en huolisikaan.
Menes nyt nukkumaan olet juovuksissa eli jutellaan huomenna uudestaan nyt selvität pääsi ja menet yö puulle hyvää yötä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mä ainakin poikani äidin kanssa ostin yhdessä talon mikä jäi.poikani äidille kun erottiin eikä me ainakaan oltu naimisissa paperit vaan tehtiin niin ettei hänelle aiheutunu ylimääräistä vero rasitetta ja hieman alta viistonnia oli lopulta se osuus josta luovuin ni ei menny lahjaveroa siltäkään osin eikä mua ainakaan vituttanu poika sen talon äidiltään jokatapauksessa perii
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menes nyt nukkumaan olet juovuksissa eli jutellaan huomenna uudestaan nyt selvität pääsi ja menet yö puulle hyvää yötä
Jos täällä joku on juovuksissa, niin se olet sitten sinä. Minä nimittäin en juo alkoholia. Eipä se tosin yllättäisi, jos olisitkin juovuksissa. Sen verran sekoja sun juttusi ovat.
- Anonyymi
Palstalainen voi mennä naimisiin vain toisen palstalaisen kanssa.
- Anonyymi
Perinnönjakoon liittyvät asiat (lesken avio-oikeus ja asumissuoja) ovat tärkeitä, mutta avopuolisot voivat hoitaa ne myös testamenteillä.
Aviopuolisot ovat elatusvelvollisia toisiaan kohtaan, mutta olisi outoa, elleivät myös samassa taloudessa asuvat avopuolisot elättäisi toisiaan. (Asiaa ei toki avoliiton perusteella voisi riitauttaa tuomioistuimessa.)
Avioliitto tekee miehestä automaattisesti juridisen isän lapselle, jonka vaimo synnyttää liitossa (riippumatta miehen biologisesta isyydestä). Avoliittoon syntyvän lapsen isyys täytyy tunnustaa, jonka jälkeen se vahvistetaan jurudiseksi isyydeksi.
Hyvän, rakkaudellisen suhteen tunne-elämä, kommunikaatio, läheisyys, sitoutuneisuus ja kaikenlainen muu ihanuus ei mielestäni riipu siitä, onko puolison juridinen asema turvattu avioliitolla vai jollain muulla järjestelyllä, kuten testamentillä tai isyyden erillisellä vahvistamisella. Toiselle voi myös lupautua loppuelämäksi ihan kahden kesken ilman, että sitoo avioiiton, kuten me olemme tehneet omassa suhteessani. Kyseessä ei ole juridinen sopimus vaan rakkaudentunnustus.
🦄- Anonyymi
Oli naimisissa tai ei niin ei mies ole lapsen isä jos ei ole avioeron paikka
- Anonyymi
Avioliitto on nimenomaan juridinen sopimus. Parin välinen testamentti ei ole sama kuin avio-oikeus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli naimisissa tai ei niin ei mies ole lapsen isä jos ei ole avioeron paikka
Monet elävät avioliitossa, jossa toinen osapuoli pettää. Et voi puhua kaikkien puolesta.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Avioliitto on nimenomaan juridinen sopimus. Parin välinen testamentti ei ole sama kuin avio-oikeus.
Samaa mieltä molemmista. Oliko sinulla jotain kommenttia liittyen näihin kahteen faktaan, vai halusitko vain toistaa ne tai tarkentaa niitä?
🦄 - Anonyymi
Ja se astuu voimaan heti tai tapahtuu kamaluuksia ja karmeita
- Anonyymi
Nykypäivänä aviomieskin voi halutessaan vaatia isyystestiä etenkin jos hänellä on syytä epäillä että toinen on häntä pettänyt ni ehkä olisi jopa suotavaa sitä vaatia pyytää
- Anonyymi
Naimisiin mennnään jos vaikka rikastuu. Puoliso saa omaisuutesi jos kuolet.
- Anonyymi
Mahdolliset lapset kyllä perii omaisuuden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahdolliset lapset kyllä perii omaisuuden.
Puoliso perii puolet ja lapset jakavat toisen puoliskon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puoliso ei peri penniäkään. Yleinen harhaluulo, että puoliso perisi, vaan ei peri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puoliso ei peri mitään. Jos perillisiä ei ole, leski saa esim. asumisoikeuden kotiinsa.
Minä taas en halua edes periä avomieheltäni mitään. Jättäköön kaiken meidän yhteisille lapsille. He niitä perintöjä saattaa jopa tarvita joskus. Minä en.
Jos olisin ikinä uudessa parisuhteessa, en siinäkään haluaisi periä kumppaniltani mitään. Hän pitäköön omaisuutensa perillisillään, ketä lienevätkään. Ei kiinnosta maalliset saamiset. Tunteita ja yhteisiä elämyksiä sen sijaan kaipaan aina parisuhteessa.
- Anonyymi
Olen ollut avioliitossa 25 vuotta. Sitten erosin, en kerro syitä. Minulle yksi avioliitto riitti.
- Anonyymi
En oo ollu naimisissa enkä kihloissa mutta oon kuunnellut eroja. En tiedä miks mutta kaikesta huolimatta se on salainen unelma. Oon kuitenkin valmis tinkiin siitä unelmasta kunhan vaan se kumppani on vierellä rakkaudesta.
- Anonyymi
On kai se avioliitto kaunis unelma jos sen solmii kaksi toisiaan aidosti rakastavaa ihmistä eikä kummallakaan ole ns. ketunhäntä kainalossa syystä tai toisesta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On kai se avioliitto kaunis unelma jos sen solmii kaksi toisiaan aidosti rakastavaa ihmistä eikä kummallakaan ole ns. ketunhäntä kainalossa syystä tai toisesta
Aidossa rakkaudessa ei tollanen tuu edes mieleen toisesta, ja jos tulee niin sitten on omassa ajatuksessa vikaa ja varmasti takana petollinen liitto minkä varjolla saa kohdella kaikkia kun roskaa. Mutta mitäpä minä tiedän avioliitoista. Sen tiedän että mun avioliitto tulee tapahtuun rakkaudesta.
- Anonyymi
Vauvalla pitää olla isä ja äiti. Saavat yhdessä hoitaa vauvaa. Naimisin menosta tulee monelle mieleen kirkko. mutta sen soi tehdä helpommallakin. Tuomari vihkii, eikä tarvi järjestää tuhansia maksavia häitä. Sitten kun lapset on jo isompia, niin sitten voi erota. Mullakin meinas hermo mennä, kun aina oli jompi kumpi kotona, mutta lopulta tajus erota. Ette usko kuinka rasittavaa on koko ajan raportoida mihin meet, mistä tuut ja mitä teet. Tietenkin yh:n lapsena myös vastuu kasvaa, mutta se kehittää ja auttaa myöhemmässä elämässä.
- Anonyymi
On helpompi kun lapsi kertoo vanhemmalleen vanhemmilleen minne menee niin vanhemman ei tartti olla huolissaan ja toki suunnilleen mihin aikaan on tulossa kotiin vähentää vanhemman huolta meinaan kummasti
- Anonyymi
Jos kuten avaaja kertoo pienen riidan johtavan eroon, niin ei avaaja ole ainakaan vielä kasvanut aikuiseksi. Älä tosiaan edes ajattele naimisiin menoa pitkään aikaan, jos koskaan.
- Anonyymi
Tuo on totta, pisti itsekin silmään, että pienen riidan vuoksi erottaisiin. Lisäksi avioliitosta ei erota lähellekään niin usein kuin avoliitosta.
- Anonyymi
Olin pitkään kihloissa ajatuksena mennä naimisiin, mutta se ei sitten koskaan toteutunut. Pystyn 100%:sti sitoutumaan ilman avioliittoakin, minulle henkinen sitoumus on tärkein, mutta en kiellä sitä, etteikö naimisiin meno olisi ollut toiveissani. Niin ei kuitenkaan koskaan käynyt ja on hyvin todennäköistä, etten tulekaan menemään koskaan naimisiin. Olen tuon takia joutunut tekemään jonkinlaista surutyötä, ehdin kuitenkin haaveilla häistäni aika pitkään, mutta tällä nyt mennään. Elämässä on onneksi paljon kaikkea muuta ihanaa, mistä saa iloa elämään.
- Anonyymi
Eikä sitä tiedä jos jossain kohti elämääsi kohtaat miehen jonka kanssa haluat avioon joka haluaa sinun kanssa avioon et ei sitäkään haavetta kenties kannata täysin haudata
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä sitä tiedä jos jossain kohti elämääsi kohtaat miehen jonka kanssa haluat avioon joka haluaa sinun kanssa avioon et ei sitäkään haavetta kenties kannata täysin haudata
No en ole täysin haudannut sitä haavetta, mutta tunnustan realiteetit. Todennäköisyys avioitumiselle on huomattavasti vähäisempi nyt kun olen jo yli nelikymppinen. Jos nyt sellaisen parisuhteen kuitenkin löytäisi, missä kaikki menisi kohdilleen, niin avioliitto voisi olla ihan mahdollinen, mutta en elä sitä odotellen.
- Anonyymi
Avioliitto mielenkiintoinen instanssi sinäällään sen tarkoitusta tuskin kukaan tietää varmasti itse ajattelisin että naimisiin menisi kaksi ihmistä jotka oikeasti välittävät ja rakastavat toisistaan toisiaan ja näin ollen haluavat viettä loppuelämänsä yhdessä toisiaan rakastaen ja toinen toisestaan huolta pitäen ja omalla tavallaan kaunis tapa antaa toiselle lupa kutsua omakseen vaikkakin kummankin tulisi silti tiedostaa se tosiasia että ei toista omista siitäkään huolimatta on vain omalla tavallaan sitoutunut kasvamaan jonkun kanssa yhdessä avioparina
- Anonyymi
Normaali ihminen menee naimisiin rakkauden takia.
T:lyhytfleda- Anonyymi
Niin. Kuinka moni edes lukee avioliittolain läpi, ennen kuin solmii avioliiton?
Ellei lue, asiassa ei pitäisi olla yhtään mitään normaalia.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Kuinka moni edes lukee avioliittolain läpi, ennen kuin solmii avioliiton?
Ellei lue, asiassa ei pitäisi olla yhtään mitään normaalia.
🦄Jep. Hyvin harva tuntuu olevan tietoinen mihin sitä naimisiinmennessään tulee samalla sitoutuneeksi. Tuntuvat ajattelevan sen toiaan vain joksikin todistukseksi rakkaudesta. Se ei ole normaalia. Harva sitä muita lakipapereita noin vaan allekirjoitteleen välittämättä ollenkaan mitä niissä lukee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep. Hyvin harva tuntuu olevan tietoinen mihin sitä naimisiinmennessään tulee samalla sitoutuneeksi. Tuntuvat ajattelevan sen toiaan vain joksikin todistukseksi rakkaudesta. Se ei ole normaalia. Harva sitä muita lakipapereita noin vaan allekirjoitteleen välittämättä ollenkaan mitä niissä lukee.
Totta se on myös rakkauden osoitus kun menee avioon.
T:lyhytfleda - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta se on myös rakkauden osoitus kun menee avioon.
T:lyhytfledaTai sitten ei. Monille se on lähinnä tilaisuus tehdä rahaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep. Hyvin harva tuntuu olevan tietoinen mihin sitä naimisiinmennessään tulee samalla sitoutuneeksi. Tuntuvat ajattelevan sen toiaan vain joksikin todistukseksi rakkaudesta. Se ei ole normaalia. Harva sitä muita lakipapereita noin vaan allekirjoitteleen välittämättä ollenkaan mitä niissä lukee.
Miksi hemmetissä täällä jauhetaan tuosta että avioliitto olisi joku osoitus rakkaudesta? Avioliitto on nimenomaan oikeudellinen sopimus mihin kuuluu yhtä sun toista velvollisuutta ja oikeutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai sitten ei. Monille se on lähinnä tilaisuus tehdä rahaa.
Missä se raha?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä se raha?
Aviopuolisoa on velvollisuus elättää.
- Anonyymi
https://youtu.be/xQ9RCDxftl4
Per-kel Olen ollut avioliitossa.
Kyllä voisin mennä naimisiin toisenkin kerran, jos vielä löydän hyvän kumppanin, mutta ei se ole minulle välttämätöntä, jos ei hänellekään.
Ei pienet riidat parisuhdetta kaada. Harvassa liitossa ei koskaan olla erimielisiä. Olennaista on se, kuinka asioista puhutaan ja erimielisyydet selvitetään.- Anonyymi
Jotkut halventavat avioliiton eroamalla jatkuvasti ja avioitumalla yhä uudestaan ja uudestaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut halventavat avioliiton eroamalla jatkuvasti ja avioitumalla yhä uudestaan ja uudestaan.
Sellaisia ihmisiä on todella vähän, ainakin Suomessa. Toisia avioliittoja solmii noin 20% ja kolmansia noin 4% ja sitä useampia vain prosentin murto-osa.
Anonyymi kirjoitti:
Vähemmän niin varmaankin tapahtuu, koska avioliiton suosio alkaa olla selvässä laskussa.
Avioliitosta on tullut vähemmistön elämäntapa alle nelikymppisillä ja sen suosio on hiipunut myös jo 40-50 vuotiaillakin.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ihan ymmärrä tuota näkökantaa. Ihan sama eroaako kolme kertaa aviopuolisosta vai avopuolisosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ihan ymmärrä tuota näkökantaa. Ihan sama eroaako kolme kertaa aviopuolisosta vai avopuolisosta.
Tuosta fraasista "halventaa avioliitto" tulee väistämättä vaikutelma siitä, ettei ihmisillä tai heidän tunteillaan olisi läheskään yhtä suurta merkitystä kuin avioliitolla instituutiona. 😁
🦄
- Anonyymi
Aviossa olevat naiset on parhaita, Ne on pienessä pöhnässä niin kyllästyneitä äijäänsä ja valmiita kokeilee toisenlaista rakastajaa Nam.
- Anonyymi
Hyvä kysymys. Jo instituutiona vanhentunut ja ennen kaikkea luonnoton/epänormaali muoto. Ei ihmistä ole tarkoitettu yhdistymään toisen kanssa jonkinlaisen... tekopyhän rituaalin edessä. Arkioikeudelliset seikat toki luku sinänsä mutta symbolisesti syvältä. Luonnotonta.
- Anonyymi
Ketkut menevät naimisiin leskeneläke mielessään.
Ajatelkaa. Tämä valtio voi palkita ihmistä siitä, että onnistuu hankkimaan itselleen korkeamman elintason naimakaupan kautta, tottuu tähän elintasoon ja jää sitten leskeksi!?!?
Mitä h.lvetin paskaa nykyaikana?
Koska tällaiset agraarisuomen jäänteet saadaan lakkautettua?
-keinovaginamies- - Anonyymi
Musta on kiva pitää sormusta. Se tärkein syy.
- Anonyymi
Kerran olin naimisissa. Sitten meillä oli koira ja farmariauto. 🤣
>simiti<
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491526Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871016- 191013
- 86946
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187886Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99815- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?66742