Gallup lauantai-illan tylsyyteen

1. Mitä kuuluu? Saisiko olla taas yksi kevyt utelu? 😉

Jos vastaus on: ei, Gallup päättyy tähän. Mikäli vastaus on: kyllä, voit jatkaa seuraavaan kysymykseen 😄

2. Pidätkö saunomisesta?
A) Sauna lämpiää kotona joka ilta
B) En erityisesti. Viime vuonna kävin kerran
C) Saunon aina, jos sellaista on tarjolla
D) En ole koskaan saunonut

3. Saat leikkokukkia, mihin laitat ne?
A) Maljakkoon, mitä minulta löytyy useita
B) Kyllä keittiöstä joku sopiva kulho löytyy
C) En ole koskaan saanut kukkia
D) Jätän ne pakettiin

4. Mitä kotieläimiä sinulla on?
A) Vain pölykoiria
B) kissa, koira tai useampiakin
C) mehiläisiä
D) lehmiä, sikoja, kanoja, lampaita ja mitä noita nyt onkaan

5. Mitä ottaisit kahvin kanssa?
A) kotipullaa, bostonkakkua
B) leivos tai täytekakku
C) Kiitos, pelkkä musta kahvi riittää
D) voileipä

6. Nimeä joku suosikkielokuvasi?
(Esim. Burleski)

7. Mikä sinusta piti tulla isona?
(Esim. kirjaston täti)

8. Aiotko äänestää eduskuntavaaleissa?
A) kyllä, varmasti
B) en, ehdottomasti
C) jos on hyvä ilma, voin harkita
D) onko joku vaali taas tulossa?

9. Mikä tanssi sujuu sinulta?
A) Tämä mies ei tanssi
B) Mikä vaan; kaikki askeleet ja muuvit on hallussa
C) slow fox nyt ainakin
D) Osaan huojua ja nytkiä rytmissä

10. Onko sinulla silmälasit voimakkuuksilla?
A) lukulasit
B) monitehot tai piilarit
C) ei ole
D) vain aurinkolasit

Extrakyssäri: Lauantai-illan musiikkiketju:

Pretenders: Don't Get Me Wrong
https://youtu.be/qbAab1hTxN4

Miellyttävää iltaa kaikille tasapuolisesti! 🤗

134

878

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1. Mitä kuuluu? Saisiko olla taas yksi kevyt utelu? KYLLÄ!

      2. Pidätkö saunomisesta?
      C) Saunon aina, jos sellaista on tarjolla

      3. Saat leikkokukkia, mihin laitat ne?
      B) Kyllä keittiöstä joku sopiva kulho löytyy

      4. Mitä kotieläimiä sinulla on?
      B) kissa, koira tai useampiakin

      5. Mitä ottaisit kahvin kanssa?
      A) kotipullaa, bostonkakkua

      6. Nimeä joku suosikkielokuvasi?
      The Last of the Mohicans

      7. Mikä sinusta piti tulla isona?
      -Ei hajuakaan eli varmaan vain iso

      8. Aiotko äänestää eduskuntavaaleissa?
      A) kyllä, varmasti

      9. Mikä tanssi sujuu sinulta?
      E) Rytmikäs liikehdistä yökerhon lattialla

      10. Onko sinulla silmälasit voimakkuuksilla?
      B) monitehot tai piilarit

      Extrakyssäri: Lauantai-illan musiikkiketju: -

      • Kiitos osallistumisesta 😄
        Viimeinen Mohikaani? Oliko se siis joku inkkarielokuva? Tuttu nimi kyllä 🤔


      • Xena-183 kirjoitti:

        Kiitos osallistumisesta 😄
        Viimeinen Mohikaani? Oliko se siis joku inkkarielokuva? Tuttu nimi kyllä 🤔

        Juu, nimensä mukainen leffa. Muistaakseni Daniel Day-Lewis oli pääosan starana.


      • randombypasser kirjoitti:

        Juu, nimensä mukainen leffa. Muistaakseni Daniel Day-Lewis oli pääosan starana.

        Olen katsonut tuon Viimeinen mohikaani kaksi tai kolme kertaa. Tykkään elokuvan musiikista.


      • randombypasser
        Norppa83 kirjoitti:

        Olen katsonut tuon Viimeinen mohikaani kaksi tai kolme kertaa. Tykkään elokuvan musiikista.

        Juu, se on kiva leffa 😊


      • randombypasser kirjoitti:

        Juu, se on kiva leffa 😊

        Jep. Niin on.


    • Voi kun jaksaisikin olla tylsistynyt. Elämä on luksusta jos sellaiseen on varaa.

      • Oi! Tuntuu sitten aivan Kroisokselta 😄
        Mitäpä puuhaa sinun lauantai-iltaasi kuuluu?🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Oi! Tuntuu sitten aivan Kroisokselta 😄
        Mitäpä puuhaa sinun lauantai-iltaasi kuuluu?🙂

        Ihan vain palautumista työviikosta. Ei minulla nyt mitenkään niin erikoisen raskas työ ole, mutta kuitenkin niin että vapaasta vaan nauttii vaikka mitään ei tapahtuisikaan. Kävin tuossa päivällä kuitenkin pelihallissa pelailemassa retropelejä ja se riitti päivän ohjelmaksi.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Ihan vain palautumista työviikosta. Ei minulla nyt mitenkään niin erikoisen raskas työ ole, mutta kuitenkin niin että vapaasta vaan nauttii vaikka mitään ei tapahtuisikaan. Kävin tuossa päivällä kuitenkin pelihallissa pelailemassa retropelejä ja se riitti päivän ohjelmaksi.

        Ahaa. Ne on siis jotakin rahapelejä, ehkä?

        Minä tyhjensin aamulla yhden vaatehuoneen, tai siis siirsin sieltä tavarat toiseen huoneeseen, ja kävin sitten parturissa ja kaupoilla. Sen jälkeen olen istunut jo melkein pari tuntia kotona nojatuolissa. - Alkaa pikkuhiljaa jo tympiä 🙂
        Huomenna leivon. Otin jo aineet lämpiämään 👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        Oi! Tuntuu sitten aivan Kroisokselta 😄
        Mitäpä puuhaa sinun lauantai-iltaasi kuuluu?🙂

        2. Pidätkö saunomisesta?
        A) Sauna lämpiää kotona joka ilta
        Rakastan saunomista. Minulla on ehkä Suomen pienin saunakomero. Siinä mahtuu juuri ja juuri yksi henkilö istumaan. Kokonsa vuoksi se lämpiää noin 10 minuutissa, eikä kuluta paljoa sähköäkään.

        3. Saat leikkokukkia, mihin laitat ne?
        D) Jätän ne pakettiin
        Olen allerginen monille kukille. Kotonani ei koskaan ole mitään kasveja. Lapsena halusin hortonomiksi. Ei ihan onnistu se, hatsiu.

        4. Mitä kotieläimiä sinulla on?
        2 maakilpikonnaa.

        5. Mitä ottaisit kahvin kanssa?
        D) voileipä
        Vaikka makeita herkkuja joskus syönkin, suolaiset herkut ovat minun juttuni.

        6. Nimeä joku suosikkielokuvasi?
        (Esim. Burleski)
        Taru Sormusten Herrasta: Sormuksen ritarit. Kävin katsomassa sen kolme kertaa elokuvissa. Nyt ehkä siitä ajanut aika ohi, mutta kyllä se vieläkin on hyvä pätkä.

        7. Mikä sinusta piti tulla isona?
        (Esim. kirjaston täti)
        Hortonomi, kokki, kaivinkoneenkuljettaja tai astronautti. Mitään noista minusta ei tullut.

        8. Aiotko äänestää eduskuntavaaleissa?
        C) jos on hyvä ilma, voin harkita
        Taaskaan en keksi yhtään hyvää puoluetta mitä äänestäisin, joten valitettavasti ääneni menee kapinan merkeissä taaskin Persuille.

        9. Mikä tanssi sujuu sinulta?
        A) Tämä mies ei tanssi
        En tykkää tanssimisesta. En kerta kaikkiaan tiedä miten tanssitaan, eikä minulla ole alkeellisintakaan rytmitajua.

        10. Onko sinulla silmälasit voimakkuuksilla?
        D) vain aurinkolasit
        Epäilen näössäni olevan jotain vikaa, mutta optikon mukaan kaikki on kunnossa. En uskalla mennä silmälääkäriin, etteivät vaan määrää laseja.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Ahaa. Ne on siis jotakin rahapelejä, ehkä?

        Minä tyhjensin aamulla yhden vaatehuoneen, tai siis siirsin sieltä tavarat toiseen huoneeseen, ja kävin sitten parturissa ja kaupoilla. Sen jälkeen olen istunut jo melkein pari tuntia kotona nojatuolissa. - Alkaa pikkuhiljaa jo tympiä 🙂
        Huomenna leivon. Otin jo aineet lämpiämään 👍

        Se on sellainen pelihalli jossa on kaikkia vanhoja konsoleita ja flippereitä yms. joita saa pelata pääsymaksulla.

        Taidat olla aika aktiivinen luonne? Minulle riittää vähempikin tekeminen ja nautin jos saa olla vaan ihan rauhassa.

        Mitä meinasit leipoa? Minä en leiponut, mutta kokkailin tänään pippurisen kanakastikkeen ja paistoin kaveriksi vieläpä pieniä jauhelihapihvejä.


      • Palstakamu kirjoitti:

        2. Pidätkö saunomisesta?
        A) Sauna lämpiää kotona joka ilta
        Rakastan saunomista. Minulla on ehkä Suomen pienin saunakomero. Siinä mahtuu juuri ja juuri yksi henkilö istumaan. Kokonsa vuoksi se lämpiää noin 10 minuutissa, eikä kuluta paljoa sähköäkään.

        3. Saat leikkokukkia, mihin laitat ne?
        D) Jätän ne pakettiin
        Olen allerginen monille kukille. Kotonani ei koskaan ole mitään kasveja. Lapsena halusin hortonomiksi. Ei ihan onnistu se, hatsiu.

        4. Mitä kotieläimiä sinulla on?
        2 maakilpikonnaa.

        5. Mitä ottaisit kahvin kanssa?
        D) voileipä
        Vaikka makeita herkkuja joskus syönkin, suolaiset herkut ovat minun juttuni.

        6. Nimeä joku suosikkielokuvasi?
        (Esim. Burleski)
        Taru Sormusten Herrasta: Sormuksen ritarit. Kävin katsomassa sen kolme kertaa elokuvissa. Nyt ehkä siitä ajanut aika ohi, mutta kyllä se vieläkin on hyvä pätkä.

        7. Mikä sinusta piti tulla isona?
        (Esim. kirjaston täti)
        Hortonomi, kokki, kaivinkoneenkuljettaja tai astronautti. Mitään noista minusta ei tullut.

        8. Aiotko äänestää eduskuntavaaleissa?
        C) jos on hyvä ilma, voin harkita
        Taaskaan en keksi yhtään hyvää puoluetta mitä äänestäisin, joten valitettavasti ääneni menee kapinan merkeissä taaskin Persuille.

        9. Mikä tanssi sujuu sinulta?
        A) Tämä mies ei tanssi
        En tykkää tanssimisesta. En kerta kaikkiaan tiedä miten tanssitaan, eikä minulla ole alkeellisintakaan rytmitajua.

        10. Onko sinulla silmälasit voimakkuuksilla?
        D) vain aurinkolasit
        Epäilen näössäni olevan jotain vikaa, mutta optikon mukaan kaikki on kunnossa. En uskalla mennä silmälääkäriin, etteivät vaan määrää laseja.

        "En uskalla mennä silmälääkäriin, etteivät vaan määrää laseja."🤣 Siis mitä ihmettä? Nyt kuule hetimmiten aikaa varaamaan, jos epäilyttää, että näkö olisi heikentynyt 👍

        Tuo pieni saunakomero kuulostaa jännittävältä. Onko se siis ihan tavallinen sauna kuitenkin vai jokin infrapunasauna?
        Kätevältä kuulostaa 👍

        Minullakin oli tuo Burleski sellainen, jonka katsoin ensin kaksi kertaa elokuvissa ja sittemmin hommasin myös DVD:n, mitä olen useammankin kerran katsonut. 🙂

        Astronautti olisi kyllä ollut aika kova 👍😁

        Kiitos vastauksista ja rentouttavaa viikonloppua sinulle Palstakamu 🤗


      • Palstakamu kirjoitti:

        Se on sellainen pelihalli jossa on kaikkia vanhoja konsoleita ja flippereitä yms. joita saa pelata pääsymaksulla.

        Taidat olla aika aktiivinen luonne? Minulle riittää vähempikin tekeminen ja nautin jos saa olla vaan ihan rauhassa.

        Mitä meinasit leipoa? Minä en leiponut, mutta kokkailin tänään pippurisen kanakastikkeen ja paistoin kaveriksi vieläpä pieniä jauhelihapihvejä.

        Okei. De pelihalli kuulostaa hauskalta 👍

        Niin.. Olen minä varmaan aika aktiivinen. Olen kuullut siitä ennenkin. Mutta olen kyllä yrittänyt myös vähentää kaikenlaisia.. harrastuksia. - Yksin kotona ei vaan kauhean paljon keksi tekemistä. - Torstaina siivosin. - No, lukemista ja musiikin kuuntelua, mutta nekin alkavat väsyttää.

        Leivon siis ihan vaan pullaa. Pikkupullia ja bostonkakkua varmaan. Pakastin vaikutti olevan siltä osin tyhjenemässä, kun kurkistin aamulla. 🙂 Tein pari viikkoa sitten laskiaispullia, mutta tytär vei niistä heti osuuden tuoreena ja poikakin kävi viikolla kahvilla. - Ja etätöissä ollessa tulee joka päivä otettua pikkupulla tai korvapuusti kahvin kanssa pakastimesta 🙈 Äkkiä sitä sitten kuluu 🙂

        Hyvät ruoat sinulla tänään 👍
        Mukavaa iltaa 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Okei. De pelihalli kuulostaa hauskalta 👍

        Niin.. Olen minä varmaan aika aktiivinen. Olen kuullut siitä ennenkin. Mutta olen kyllä yrittänyt myös vähentää kaikenlaisia.. harrastuksia. - Yksin kotona ei vaan kauhean paljon keksi tekemistä. - Torstaina siivosin. - No, lukemista ja musiikin kuuntelua, mutta nekin alkavat väsyttää.

        Leivon siis ihan vaan pullaa. Pikkupullia ja bostonkakkua varmaan. Pakastin vaikutti olevan siltä osin tyhjenemässä, kun kurkistin aamulla. 🙂 Tein pari viikkoa sitten laskiaispullia, mutta tytär vei niistä heti osuuden tuoreena ja poikakin kävi viikolla kahvilla. - Ja etätöissä ollessa tulee joka päivä otettua pikkupulla tai korvapuusti kahvin kanssa pakastimesta 🙈 Äkkiä sitä sitten kuluu 🙂

        Hyvät ruoat sinulla tänään 👍
        Mukavaa iltaa 🙂

        Siis se saunakomero (tai Google käyttää termiä "saunakaappi") on ihan tavallinen pieni sauna jonka voi laittaa kylpyhuoneeseen. Siinä on kiukaat ja kaikki. Hyvät löylyt irtoaa, kun otin siihen ihan kunnon kiukaan.

        Ite en ole oikein päässyt musikaaleihin sisälle, joten ei ole tuo Burleski tuttu.

        Minä en ole koskaan asunut yksin, joten en osaa kuvitella millaista se on. Olen aina asunut jossain kimppakämpässä, niin on aina seuraa jos sitä kaipaa. Vaikkakin useimmiten kökötänkin omissa oloissani, on minusta kiva että ympärillä on elämää.

        Kiva että leivot lapsille. Vaikka olenkin tällainen aikuinen lapsi, niin kyllä ne äitin tekemät leivokset aina parhaita ovat. Jos eivät muistaneet kiittää, niin kyllä varmasti onnesta äpönä penikat syövät niitä.

        Hyvät illat sinnekin :)


      • Palstakamu kirjoitti:

        Siis se saunakomero (tai Google käyttää termiä "saunakaappi") on ihan tavallinen pieni sauna jonka voi laittaa kylpyhuoneeseen. Siinä on kiukaat ja kaikki. Hyvät löylyt irtoaa, kun otin siihen ihan kunnon kiukaan.

        Ite en ole oikein päässyt musikaaleihin sisälle, joten ei ole tuo Burleski tuttu.

        Minä en ole koskaan asunut yksin, joten en osaa kuvitella millaista se on. Olen aina asunut jossain kimppakämpässä, niin on aina seuraa jos sitä kaipaa. Vaikkakin useimmiten kökötänkin omissa oloissani, on minusta kiva että ympärillä on elämää.

        Kiva että leivot lapsille. Vaikka olenkin tällainen aikuinen lapsi, niin kyllä ne äitin tekemät leivokset aina parhaita ovat. Jos eivät muistaneet kiittää, niin kyllä varmasti onnesta äpönä penikat syövät niitä.

        Hyvät illat sinnekin :)

        Hieno keksintö tuollainen saunakaappi! Enpä ole sellaista koskaan nähnyt. 🙂
        Burleskissa Chtistina Aquilera ja hänen äänensä on Se juttu 👍

        En minäkään ollut asunut koskaan aiemmin yksin, ennen kuin mieheni kuoli. - Ja ne pullaa syövät lapsetkin ovat jo isoja. 23v ja 25v 🙂
        Mutta lapset ovat aina lapsia ❣️


    • Anonyymi

      1. Mitä kuuluu? Saisiko olla taas yksi kevyt utelu?
      Ihan hyvää, vähän väsyttää. Joo saa

      2. Pidätkö saunomisesta?
      Ei mikään noista. Saunon kerran viikossa ja saunassa on ihan kivaa, mutta en ole mikään himosaunoja.

      3. Saat leikkokukkia, mihin laitat ne?
      A, mutta en erityisemmin pidä leikkokukista

      4. Mitä kotieläimiä sinulla on?
      B, 2 koiraa (ja kaloja)

      5. Mitä ottaisit kahvin kanssa?
      D

      6. Nimeä joku suosikkielokuvasi?
      Ei tule tähän hetkeen mitään mieleen. Mä katson tosi harvoin elokuvia nykyään.

      7. Mikä sinusta piti tulla isona?
      Kirjailija

      8. Aiotko äänestää eduskuntavaaleissa?
      A

      9. Mikä tanssi sujuu sinulta?
      Ei paritansseja kiitos

      10. Onko sinulla silmälasit voimakkuuksilla?
      B, tavallaan. Huono kaukonäkö, mutta mulle on tehty linssileikkaus eli en käytä enää silmälaseja

      • Xena-183

        Hyvä juttu, saat rapsutella koiria 🤗
        Minäkin saunoisin ehkä kerran viikossa, talvella, mutta sähkösauna ei ole lämmennyt kuin muutaman kerran tänä talvena..

        Kiitos osallistumisesta! 😄


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Hyvä juttu, saat rapsutella koiria 🤗
        Minäkin saunoisin ehkä kerran viikossa, talvella, mutta sähkösauna ei ole lämmennyt kuin muutaman kerran tänä talvena..

        Kiitos osallistumisesta! 😄

        No mulla lämpeää sähkösauna sen kerran viikossa, yleensä perjaintaisin. Josku tosin tulee kaytyä keskiviikkona, mutta yleensä perjantaina. Se on mun ja muksun tärkeä perjantaiperinne ja siksipä se ei muutu, jollei ole aivan pakko.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No mulla lämpeää sähkösauna sen kerran viikossa, yleensä perjaintaisin. Josku tosin tulee kaytyä keskiviikkona, mutta yleensä perjantaina. Se on mun ja muksun tärkeä perjantaiperinne ja siksipä se ei muutu, jollei ole aivan pakko.

        Tosi kiva perinne. Minunkin tyttäreni pitää saunomisesta, joten kyllä häntä varten sauna lämpiää aina, jos hän tulee käymään ja haluaa saunoa 🙂


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Tosi kiva perinne. Minunkin tyttäreni pitää saunomisesta, joten kyllä häntä varten sauna lämpiää aina, jos hän tulee käymään ja haluaa saunoa 🙂

        Ja heitetään biisiksi vaikkapa https://www.youtube.com/watch?v=9rs-or7As0k , kun tuubi sitä tuossa tyrkytti.


    • 1. Mitä kuuluu? Saisiko olla taas yksi kevyt utelu? 😉
      - Tässähän tää päivä meni taas sukkelaan. Eipä mitään uutta kuulu.

      2. Pidätkö saunomisesta?
      -Pitäisin kyllä ellen tulisi aina kipeäksi saunomisen jälkeen. Fibromyalgiani ei tykkää saunomisesta.

      3. Saat leikkokukkia, mihin laitat ne?
      -Maljakkoon. Pari maljakkoa löytyy.

      4. Mitä kotieläimiä sinulla on?
      -Hamsu, lasteni mutta mitä kyllä olen vähän ominut itsellenikin. Rakas pieni karvainen perheenjäsenemme. 💓🐹 Ihana.

      5. Mitä ottaisit kahvin kanssa?
      D) voileipä

      6. Nimeä joku suosikkielokuvasi?
      (Esim. Burleski)

      - Vihreät paistetut tomaatit.

      7. Mikä sinusta piti tulla isona?
      (Esim. kirjaston täti)
      - Vaikka mitä. Ja mitään niistä musta ei tullut. 😆 Terveys ei puoltanut eikä aina vanhemmatkaan.

      8. Aiotko äänestää eduskuntavaaleissa?
      -En. Ei ole tapanani, koska koen että kaikki lupailee vaalien alla ummet lammet ja ei toteuta mitään lupailujaan kumminkaan.

      9. Mikä tanssi sujuu sinulta?
      - Aika monikin, vaikka askelkuviot on ruosteessa.

      10. Onko sinulla silmälasit voimakkuuksilla?
      B) monitehot


      Extrakyssäri: Lauantai-illan musiikkiketju:

      https://youtu.be/41AD9PmV3rI

      Näin sitä tanssitaan, kun ja jos jalat vaan kestää. 😊👍

      • Hyvä, kun jaksoit työviikon 🤗 Varmasti oli rankkaa.. - Äidilläkin oli fibromyalgia ja hän ei sitten viimeiseen 15 vuoteen saunonut enää. Kurjaa 😥

        Hamsu ❤️

        Minä muistaisin lukeneeni tuon Vihreät paistetut tomaatit, mutta en ole varma olenko nähnyt sitä elokuvaa 🤔

        Tuo Haddawayn biisi on mahtava! Sillä mennään 💃🕺



      • Xena-183 kirjoitti:

        Hyvä, kun jaksoit työviikon 🤗 Varmasti oli rankkaa.. - Äidilläkin oli fibromyalgia ja hän ei sitten viimeiseen 15 vuoteen saunonut enää. Kurjaa 😥

        Hamsu ❤️

        Minä muistaisin lukeneeni tuon Vihreät paistetut tomaatit, mutta en ole varma olenko nähnyt sitä elokuvaa 🤔

        Tuo Haddawayn biisi on mahtava! Sillä mennään 💃🕺

        Jaksoin ihan hyvin. Lyhyet päivät on se mikä tuntuisi toimivan. En ehdi uupua ihan tyystin. 8h päivä olis raju rutistus 5 pvää viikossa, sitä en pitkään jaksais, kun olisin kuin jyrän alle jäänyt ja fatiikki väsy päällä. Joo, sauna ja myös vetoisat, kylmät olosuhteet on myrkkyä keholle, kun sairastaa fibroa. Ylipäänsä vaihtelevat lämpötilat.

        Hamsu on mulle oikea terapeutti. Saa olon hyväksi ja sydämen tulvimaan rakkautta. Ihme olento. 🥰🐹


        Okei.

        Jep ja Sven Otten on 💗..


      • G-LoveR kirjoitti:

        Toinen vielä, tanssikaa! Se on paras harrastus ja hyvä liikuntamuoto. 😊👍

        https://youtu.be/sUn4LOPoUkQ

        No tämä ☝️
        Saan vielä hyvän hien pintaan, kun joraan tämän ketjun kaikki biisit läpi vielä illan päätteeksi 😄


      • Xena-183 kirjoitti:

        No tämä ☝️
        Saan vielä hyvän hien pintaan, kun joraan tämän ketjun kaikki biisit läpi vielä illan päätteeksi 😄

        Jes! Tanssi tekee hyvää inside to outside. 😁


      • G-LoveR kirjoitti:

        Jaksoin ihan hyvin. Lyhyet päivät on se mikä tuntuisi toimivan. En ehdi uupua ihan tyystin. 8h päivä olis raju rutistus 5 pvää viikossa, sitä en pitkään jaksais, kun olisin kuin jyrän alle jäänyt ja fatiikki väsy päällä. Joo, sauna ja myös vetoisat, kylmät olosuhteet on myrkkyä keholle, kun sairastaa fibroa. Ylipäänsä vaihtelevat lämpötilat.

        Hamsu on mulle oikea terapeutti. Saa olon hyväksi ja sydämen tulvimaan rakkautta. Ihme olento. 🥰🐹


        Okei.

        Jep ja Sven Otten on 💗..

        What is love is The number 1 ysäribiisi. Siihen ei kyllästy koskaan.

        Haddawaylta kysyttiin haastattelussa eikö hän kyllästy vetämään samaa biisiä aina ja kaikkialla. Haddaway vastasi: outo kysymys. Sama kuin kysyisitte McDonaldsilta kyllästyttääkö tehdä Big Maceja 👌


      • MaximiIIian kirjoitti:

        What is love is The number 1 ysäribiisi. Siihen ei kyllästy koskaan.

        Haddawaylta kysyttiin haastattelussa eikö hän kyllästy vetämään samaa biisiä aina ja kaikkialla. Haddaway vastasi: outo kysymys. Sama kuin kysyisitte McDonaldsilta kyllästyttääkö tehdä Big Maceja 👌

        On kyllä. 👍

        Niin kyllästyttääkö tahkoa rahaa? 😄


      • Anonyymi

        Rakastan myös tuota elokuvaa 😀 ❤️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rakastan myös tuota elokuvaa 😀 ❤️

        Se on ihan puhutteleva elokuva.


    • 1.kyllä
      2.c
      3.b
      4.a (oon kyllä hyvin eläinrakas)
      5.a
      6. Trainspotting
      7. En tiedä vieläkään
      8.c
      9.d
      10.c
      https://youtu.be/B1zCN0YhW1s

      Mukavaa iltaa sullekin.🙂.

      • Kiitos vastauksista Mikkojuhan 😄
        En minäkään ole ihan varma vielä, mitä haluan tehdä sitten aikuisena 😉
        Trainspotting taitaa kolahtaa sinulle ihan tarinankin takia 👍

        Kiitos biisistä - se on aika raju 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Kiitos vastauksista Mikkojuhan 😄
        En minäkään ole ihan varma vielä, mitä haluan tehdä sitten aikuisena 😉
        Trainspotting taitaa kolahtaa sinulle ihan tarinankin takia 👍

        Kiitos biisistä - se on aika raju 🙂

        No joo...tänään on vaan ollu vähän sellanen fiilis. Mutta eiköhän se aurinko huomenna taas paista.🙂. Joo trainspottingiin ja sen hahmoihin on helppo samaistua sattuneesta syystä.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        No joo...tänään on vaan ollu vähän sellanen fiilis. Mutta eiköhän se aurinko huomenna taas paista.🙂. Joo trainspottingiin ja sen hahmoihin on helppo samaistua sattuneesta syystä.

        Ymmärrän hyvin Mikkojuhan. - Itse asiassa minullakin alkoi tulla taas päälle lauantaiahdistus, mutta sain sen nyt jollakin tahdonvoimalla ja tällä ylimääräisellä höpöttelyllä väistymään 🙂
        Voimia sulle 🤗 ja tsemppiä 👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        Ymmärrän hyvin Mikkojuhan. - Itse asiassa minullakin alkoi tulla taas päälle lauantaiahdistus, mutta sain sen nyt jollakin tahdonvoimalla ja tällä ylimääräisellä höpöttelyllä väistymään 🙂
        Voimia sulle 🤗 ja tsemppiä 👍

        Kiitos paljon kannustuksesta ja myötätunnosta se tuntuu mukavalta ja piristää kyllä.😊.Kyllä se nyt jo helpottaa taas pikkuhiljaa. En mä yleensäkään kovin kauaa jaksa murehtia kuitenkaan.🙂.


    • 1. Mitä kuuluu? Saisiko olla taas yksi kevyt utelu? 😉

      Kauheen monenlaista kuuluu, mut juuri nyt ihan jees😎 Rauhallista koti-iltaa, aikuinen tytär seurana. Saapi olla utelu, varsinkin Xenalta 🥰

      2. Pidätkö saunomisesta?
      Saunon nykyään kerran viikossa, ennen kaksi kertaa. Mutta tykkään siis saunomisesta kyllä, viimeksi eilen saunoin ja puilla lämmitettävä sauna se olla pittää!

      3. Saat leikkokukkia, mihin laitat ne?
      Maljakkoon laitan kukat, viimeksi naistenpäivänä sain lempikukkiani, tulppaaneita:)

      4. Mitä kotieläimiä sinulla on?
      Ennen oli kanoja, nykyään kohta jo 8 v. kissa.

      5. Mitä ottaisit kahvin kanssa?
      Sokeria tai muuta makeutusta. Keliaakikkona jää usein pullat väliin, kun ei ole gluteenittomia kotona tai tarjolla muualla.

      6. Nimeä joku suosikkielokuvasi?
      Niitä on paljon. Mutta heitetään Brian de Palman Carrie tähän.

      7. Mikä sinusta piti tulla isona?
      (Esim. kirjaston täti) Juurikin se :D

      8. Aiotko äänestää eduskuntavaaleissa?
      Mahdollisesti.

      9. Mikä tanssi sujuu sinulta?
      A) Tämä mies ei tanssi 😅
      No joo, joskus tulee tanssittua ja myöhemmin nolottaa. Nautittujen juomien määrällä voi olla osuutta asiaan.


      10. Onko sinulla silmälasit voimakkuuksilla?
      Piilarit ja monitehot (olenhan jo vanhus) 👵

      Ja vielä biisiä:

      https://www.youtube.com/watch?v=tumXB7jvepI

      Kivvaa iltaa ❣️

      • Kiitos vastauksista ja biisistä Y.B 🥰
        Luen sun viestin sitten myöhemmin 👍

        Voi, puusaunan kyllä haluaisin niin kovasti.. Ehkä vielä joskus 🤔
        Täytyypä muistaa tuo.., siis minulla on kyllä yleensä aina pakasteessa gluteenitonta 😉

        Ostin Naistenpäivänä itselleni ihania hennon vaaleanpunaisia ruusuja. Täytyypä ottaa niistä kuva ja lähettää. Muuten tulppaanit kuuluvat kevääseen ja minulla on niitä usein maljakossa 🙂

        Kivaa iltaa teille tyttären kanssa 🙋‍♀️


      • Xena-183 kirjoitti:

        Kiitos vastauksista ja biisistä Y.B 🥰
        Luen sun viestin sitten myöhemmin 👍

        Voi, puusaunan kyllä haluaisin niin kovasti.. Ehkä vielä joskus 🤔
        Täytyypä muistaa tuo.., siis minulla on kyllä yleensä aina pakasteessa gluteenitonta 😉

        Ostin Naistenpäivänä itselleni ihania hennon vaaleanpunaisia ruusuja. Täytyypä ottaa niistä kuva ja lähettää. Muuten tulppaanit kuuluvat kevääseen ja minulla on niitä usein maljakossa 🙂

        Kivaa iltaa teille tyttären kanssa 🙋‍♀️

        Juu, ei kiirettä. Oon itse niin toivottoman hidas viesteissä ja niihin vastaamisissa.
        Puusauna on näillä sähkön hinnoilla parempi vaihtoehto ;)
        Keliakia tosiaan vähän hankaloittaa elämään. Siksi olen aika huono kahviloissa kävijä. Ravintoloissa saa kyllä mukavasti ruokaa gluteenittomana. Kiva, jos olet noin varautunut ;)
        Joo, samoin, kyllä mulla muutenkin on tammikuusta pitkälle kevääseen
        usein tulppaaneja, myös itseni ostamana.

        Kivaa iltaa sulle myös, tyttärellä taitaa olla omat puuhat enimmäkseen kyllä, voi olla että mulla on aikaa palstailla jopa;)


    • Anonyymi

      1. Hyvää. Saa. 2.B 3.C 4.A 5.A 6. 127 tuntia. 7. Koruseppä. 8.D 9.D... 10. B kiitos!

      • Kiitos vastauksista 🤗
        Tuliko sinusta koruseppä? 🙂


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Kiitos vastauksista 🤗
        Tuliko sinusta koruseppä? 🙂

        Noup. Käsityöläinen kylläkin ja joskus tulee edelleen kuolattua fabergen tuotoksia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noup. Käsityöläinen kylläkin ja joskus tulee edelleen kuolattua fabergen tuotoksia.

        No nehän nyt ovatkin taidetta 🤩

        Arvostan kädentaitajia. Minä en ole sellainen, mutta äitini oli ja tyttärenikin.


    • Hellou Xena Warrior Princess! Kiva viikonlopun galluppi. 😊

      1. Mitä kuuluu? Saisiko olla taas yksi kevyt utelu?
      - Hyvää kuuluu. Kiitos mielellään, heittäydyn vastaamaan.

      2. Pidätkö saunomisesta?
      B) En erityisesti. Viime vuonna kävin muutaman kerran
      En ole erityisemmin saunan ystävä, mutta käyn, jos sattuu olemaan fiilistä

      3. Saat leikkokukkia, mihin laitat ne?
      A) Maljakkoon, mitä minulta löytyy useita

      4. Mitä kotieläimiä sinulla on?
      A) Vain pölykoiria

      5. Mitä ottaisit kahvin kanssa?
      En juo kahvia, ottaisin kupillisen teetä ja ...
      D) voileipä

      6. Nimeä joku suosikkielokuvasi?
      Elizabeth ja Elizabeth: The Golden Age (pääosassa Cate Blanchett)
      Tuo toinen on jatko-osa tuolle ensimmäiselle.

      7. Mikä sinusta piti tulla isona?
      Nuorempana halusin kampaajaksi. Ihailin meidän kivijalkaostarin kampaajaa, joka oli mielestäni kaunis ja tyylikäs. Pari kertaa vuodessa käytiin tasoittamassa mun silloin pitkiä hiuksia. Hän oli aina kovin ystävällinen ja mukava.

      8. Aiotko äänestää eduskuntavaaleissa?
      A) kyllä, varmasti

      9. Mikä tanssi sujuu sinulta?
      B) Mikä vaan; kaikki askeleet ja muuvit on hallussa
      Käytiin viime kesänä oikeissa lavatansseisa. Koronavuosien jälkeen ensimmäistä kertaa. Oli kiva kokemus pitkästä aikaa. Todistettavasti muuvit on vielä tallessa. 😂
      Myöhemmin kesällä kävin ystävättärien kanssa Mummotunnelissa bilettämässä ja nekin kuviot on hyvin tallessa, jos nyt siinä ruuhkassa sitä heilumista voi sanoa tanssimiseksi? 🤣

      10. Onko sinulla silmälasit voimakkuuksilla?
      A) lukulasit
      On mulla piilaritkin.

      Extrakyssäri: Lauantai-illan musiikkiketju:

      ~ Tori Kelly - Don't You Worry 'Bout A Thing ~
      https://youtu.be/bzPQ61oYMtQ

      Kiitos gallupista. Mukavaa iltaa myös sinulle! 🤗

      • Siis teetä sinulle ✅️

        Cate Blanchett on mahtava 🤩

        Lavatansseissa ON hauskaa! Viime kesänä minunkin ystävättäreni houkutteli minut pari kertaa tansseihin ja Olipa vain kivaa. - Ainoa vaan, että kun on monta vuotta tanssinut saman miehen tahtiin, niin alkuun oli taas opettelemista siinä, että täytyy mukautua uuden viejän askeliin. Mutta siitäkin selvittiin 😅 Ja lopulta oli myös ihan kivaa 😊

        Oi! Olipa kiva Tori Kellyn biisi, kiitos 🤗


    • 1. Mitä kuuluu? Saisiko olla taas yksi kevyt utelu? 😉 ☑️

      Jos vastaus on: ei, Gallup päättyy tähän. Mikäli vastaus on: kyllä, voit jatkaa seuraavaan kysymykseen 😄

      2. Pidätkö saunomisesta?
      A) Sauna lämpiää kotona joka ilta
      B) En erityisesti. ☑️ Harvakseltaan, lähinnä kesällä mökkiolosuhteissa.
      C) Saunon aina, jos sellaista on tarjolla
      D) En ole koskaan saunonut

      3. Saat leikkokukkia, mihin laitat ne?
      A) Maljakkoon, mitä minulta löytyy useita
      B) Kyllä keittiöstä joku sopiva kulho löytyy ☑️
      C) En ole koskaan saanut kukkia
      D) Jätän ne pakettiin

      4. Mitä kotieläimiä sinulla on?
      A) Vain pölykoiria ☑️
      B) kissa, koira tai useampiakin
      C) mehiläisiä
      D) lehmiä, sikoja, kanoja, lampaita ja mitä noita nyt onkaan

      5. Mitä ottaisit kahvin kanssa?
      A) kotipullaa, bostonkakkua ☑️
      B) leivos tai täytekakku
      C) Kiitos, pelkkä musta kahvi riittää
      D) voileipä ☑️ Mieluiten 0,01 aarin kokoinen pala levylihapiirakkaa tai lihapasteija runsailla täytteillä

      6. Nimeä joku suosikkielokuvasi? The Green Mile

      7. Mikä sinusta piti tulla isona? Rikas tennistähti. Nykyään tavoite on hioutunut muotoon Wimbledoniin katsomaan pelejä mansikoiden ja kermavaahdon kera.


      8. Aiotko äänestää eduskuntavaaleissa?
      A) kyllä, varmasti ☑️
      B) en, ehdottomasti
      C) jos on hyvä ilma, voin harkita
      D) onko joku vaali taas tulossa?

      9. Mikä tanssi sujuu sinulta?
      A) Tämä mies ei tanssi
      B) Mikä vaan; kaikki askeleet ja muuvit on hallussa
      C) slow fox nyt ainakin ☑️
      D) Osaan huojua ja nytkiä rytmissä ☑️ N. 13-vuotiaana opetellut travoltat sujuvat vieläkin.

      10. Onko sinulla silmälasit voimakkuuksilla?
      A) lukulasit
      B) monitehot tai piilarit ☑️
      C) ei ole
      D) vain aurinkolasit

      Extrakyssäri: Lauantai-illan musiikkiketju:

      Hidas: https://m.youtube.com/watch?v=bp0AHQooVSY&pp=ygURcG9ldHMgb2YgdGhlIGZhbGw=

      Poets of the Fall: Cradled in Love

      Nopea(mpi): https://m.youtube.com/watch?v=p1FlArJtKew&pp=ygUabG92ZSBvZHlzc2V5IHQgY29ubmVjdGlvbiA=

      • T-Connection: Love Odyssey



      • Kiitos vastauksista Maximillian 😘

        Siis levylihapiirakkaa ja bostonkakkua sinulle ✅️ Sepä sattui 👍 Kotipullan/Bostonkakun aineet ovatkin jo lämpiämässä huomiseksi 😉

        Minustakin puusauna mökillä olisi paras, mutta sähkösauna kaupungissa on tällä hetkellä se, millä mennään..

        Kiitos biiseistäkin! Slow foxilla siis voidaan aloittaa. - Minun piti ensin vain kurkistaa nuo linkit ja kuunnella ne myöhemmin kokonaan, mutta se Poets of The Fallin musiikkivideo olikin niin jännittävä, että se piti katsoa loppuratkaisuun saakka 😄 Karmeat oven narinat, mutta kaunis biisi tasoitti fiilistä. 👍




      • Xena-183 kirjoitti:

        Tähän takaisin:

        Cyndi Lauper: Time After Time
        https://youtu.be/WjN2icktruo

        sekä

        Bonnie Tyler: Total Eclipse of the Heart
        https://youtu.be/lcOxhH8N3Bo

        Kauniita semi-pehmeitä biisejä. Tai Bonnie Tyllerö alkaa olla jo voiko kädet työntää naisen housunkauluksesta sisään hidasta tanssiessa kysyy nimim. Epätietoinen 😄

        George Benson on tältä semi-osastolta (hitaan ja nopean välistä) suuri suosikkini.

        https://m.youtube.com/watch?v=FIF7wKJb2iU&pp=ygUNZ2VvcmdlIGJlbnNvbg==

        https://m.youtube.com/watch?v=96GE-aj9jhg&pp=ygUVdHVybiB5b3VyIGxvdmUgYXJvdW5k


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Kauniita semi-pehmeitä biisejä. Tai Bonnie Tyllerö alkaa olla jo voiko kädet työntää naisen housunkauluksesta sisään hidasta tanssiessa kysyy nimim. Epätietoinen 😄

        George Benson on tältä semi-osastolta (hitaan ja nopean välistä) suuri suosikkini.

        https://m.youtube.com/watch?v=FIF7wKJb2iU&pp=ygUNZ2VvcmdlIGJlbnNvbg==

        https://m.youtube.com/watch?v=96GE-aj9jhg&pp=ygUVdHVybiB5b3VyIGxvdmUgYXJvdW5k

        Itse asiassa George Benson ei tainnut olla minulle lainkaan tuttu artisti 🤔 Mutta nämä näytteet antavat kyllä hyvän fiiliksen tuotannostaan 🙂

        Youtube tarjosi minulle tällaisen, niin välitän sinullekin
        Lisa Stansfield: All Around The World
        https://youtu.be/JVuuatjHGnY


    • Anonyymi

      1. Mitä kuuluu? Saisiko olla taas yksi kevyt utelu? 😉

      Leivoin vanhempien lasteni kanssa nissaniin jarrusatulan, meinasi käydä kylmäämään sekä syrämmestä kun jarrunesteet pirskahtelivat pitkin pihaa ja auto kävi mölyämään vaikka virrat poissa. Nyt juhlimme finaaliin vietyä asennusta kotikebab-luksus-ateriaa kokkailemalla.

      2. Pidätkö saunomisesta?
      C) Saunon aina, jos sellaista on tarjolla

      3. Saat leikkokukkia, mihin laitat ne?
      B) Kyllä keittiöstä joku sopiva kulho löytyy

      4. Mitä kotieläimiä sinulla on?
      A) Robotti-imuri jota ruokitaan pölykoirilla

      5. Mitä ottaisit kahvin kanssa?
      A) kotipullaa, bostonkakkua
      B) leivos tai täytekakku
      C) Kiitos, pelkkä musta kahvi riittää
      D) voileipä

      6. Nimeä joku suosikkielokuvasi?
      300

      7. Mikä sinusta piti tulla isona?
      Prosessinohjaaja

      8. Aiotko äänestää eduskuntavaaleissa?
      C) jos on hyvä ilma, voin harkita

      9. Mikä tanssi sujuu sinulta?
      A) Tämä mies ei tanssi

      10. Onko sinulla silmälasit voimakkuuksilla?
      A) lukulasit

      • Anonyymi

      • Kiitos vastauksista ja biisistä 🤗
        Siinä videolla on melkoista menoa 😅

        Leivoitte jarrusatulan...? Minä leivon kyllä huomenna pullaa, mutta tuon sortin leivonnaiseen ei edes minun sujuva sisälukutaitoni kyllä riitä 🤣
        Hauska kuulla, että sinulla oli lapset mukana 👍 Lasteni isä otti lapset myös jo pieninä autotalliin ja siellä poika oppi korjaamaan mopoja ja autoja ja lähtikin sittemmin opiskelemaan autoinsinööriksi 🙂 Eihän kaikkien vanhemmat tietenkään osaa itse edes tehdä autoilleen muuta kuin tankata.

        Tuliko sinusta lopulta prosessinohjaaja? 😄


    • 1. Saunon välillä. Mulla on asunnossa sähkösauna ja joskus sauna lämpiää kerran tai kaksi viikossa, mutta joskus saattaa mennä useampi viikkokin etten sauno. Nyt en ole saunonut ainakaan kolmeen viikkoon, ellen jopa kuukauteen.

      2. Leikkokukat laitan maljakkoon pöydälle.

      3. Kahvin kanssa syön yleensä voileivän, pullaa tai suklaata.

      4. Mulla on vain pölykoiria nurkissa =D

      5. Suosikkielokuva: Buster Keatonin "Kenraali" vuodelta 1926 (muita esimerkkejä löytyy mun profiilista)

      7. Mitä piti tulla isona: kirjailija, mutta kai laiskuus on voittanut. Nuorempana kirjoitin kaikenlaista, mutta nykyään eniten päiväkirjaa ja tänne nettiin. Joskus saatan runoilla, jos joku runonpätkä tulee mieleen, mutta siinäkin pitää olla oikea tunnetila niin kuin muussakin kirjoittamisessa sekä kai rutiinikin, mutta mitään taidetta tai viihdettäkään ei tehdä väkisin. Ja se inspiraatio ja jonkinlainen kyky on kai vuosien saatossa hieman himmennyt, koska en jaksa tehdä tekstiä eikä multa sitä enää ihan niin vaivattomasti synny. Ja kyllähän noita kirjailijoita maailmaan mahtuu, että ei yks menetys kai haittaa =D Ja ainahan sitä voi vaikka täällä palstalla satuilla jonkun kanssa =D

      8. Osaan huojua ja nykiä rytmissä =D

      9. Ei ole silmälaseja ollenkaan, Aurinkolasit on, mutta ei voimakkuuksilla.

      Ihanaa musiikkia ihanilta miehiltä:

      Rory Gallagher "Overnight bag" (1978)
      https://www.youtube.com/watch?v=PhlSO9_OJxk&list=RDLNnUOr8Rz3M&index=9

      Bernie Marsden "Place in my heart" (2003)
      https://www.youtube.com/watch?v=digfqX4EpDc&list=RDLNnUOr8Rz3M&index=3

      Paul Rodgers
      Bad Company "Fade away" (1976)
      https://www.youtube.com/watch?v=VMdTEDzXxrM

      Paul Rodgers
      Free "Mourning sad morning" (1969)
      https://www.youtube.com/watch?v=Sv9t56D720A


      • Kiitos vastauksista Norppa83 🤗

        Minun mieheni kirjoitti kirjan. Erään historiateoksen. Mutta hän kirjoitti myös runoja. - Hän sanoi olleensa tuotteliaimmillaan ennen kuin tapasimme. Hänen runoutensa tunnetila kumpusi ilmeisesti ikävistä fiiliksistä; pettymisestä rakkaudessa, surusta, yksinäisyydestä jne.

        Toivottavasti sinäkin jatkat kirjoittamista 🙂 Tekstiä sinulta kyllä syntyy 👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        Kiitos vastauksista Norppa83 🤗

        Minun mieheni kirjoitti kirjan. Erään historiateoksen. Mutta hän kirjoitti myös runoja. - Hän sanoi olleensa tuotteliaimmillaan ennen kuin tapasimme. Hänen runoutensa tunnetila kumpusi ilmeisesti ikävistä fiiliksistä; pettymisestä rakkaudessa, surusta, yksinäisyydestä jne.

        Toivottavasti sinäkin jatkat kirjoittamista 🙂 Tekstiä sinulta kyllä syntyy 👍

        Juu, tänne Suomi24-saitille syntyy kyllä tekstiä välillä, mutta en jaksais enää mitään satoja sivuja käsittävää opusta kirjottaa, ei riitä kärsivällisyys. Joskus omaksi huviksi voin jotain rustata. Aikoinaan mummon ja papan (äidin vanhemmat, RIP pappa, kuoli 2018) tein kalevalamittaisen runoelman heidän elämästään heidän 50-vuotis hääpäiväjuhlaansa ja luin sen siellä.

        Nykyään esim. musiikki ja elokuvat on mun ykkösiä kiinnostuksenkohteista. Su-ma välisenä yönä jos jaksan valvoa katson Oscar-gaalan suorana (klo 2-6 Suomen aikaa). Olen katsonut Oscareita lähes jokaisena vuonna niin kauan kuin suorana on lähetetty (kahtena vuotena on muistaakseni jäänny välistä) eli jostain 2000-luvun alkupuolelta (olikohan 2005 tai 2006 ellen väärin muista tai jotain sinnepäin). Nykyään gaala vaan ei kiinnosta ihan niin paljon kuin aikaisemmin, mutta kiinnostaa kuitenkin sen verran, että yleensä edes harkitsen sen kattomista suorana, jos vaan on toimiva tv sillä hetkellä.



      • Xena-183 kirjoitti:

        On kyllä taitavaa musisointia 👍

        Jep, noilla kaikilla herroilla, joiden musiikkia linkitin ja heidän taustallaan musisoivilla muusikoillakin tai bändikavereilla. Lahjakkaita tyyppejä.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Juu, tänne Suomi24-saitille syntyy kyllä tekstiä välillä, mutta en jaksais enää mitään satoja sivuja käsittävää opusta kirjottaa, ei riitä kärsivällisyys. Joskus omaksi huviksi voin jotain rustata. Aikoinaan mummon ja papan (äidin vanhemmat, RIP pappa, kuoli 2018) tein kalevalamittaisen runoelman heidän elämästään heidän 50-vuotis hääpäiväjuhlaansa ja luin sen siellä.

        Nykyään esim. musiikki ja elokuvat on mun ykkösiä kiinnostuksenkohteista. Su-ma välisenä yönä jos jaksan valvoa katson Oscar-gaalan suorana (klo 2-6 Suomen aikaa). Olen katsonut Oscareita lähes jokaisena vuonna niin kauan kuin suorana on lähetetty (kahtena vuotena on muistaakseni jäänny välistä) eli jostain 2000-luvun alkupuolelta (olikohan 2005 tai 2006 ellen väärin muista tai jotain sinnepäin). Nykyään gaala vaan ei kiinnosta ihan niin paljon kuin aikaisemmin, mutta kiinnostaa kuitenkin sen verran, että yleensä edes harkitsen sen kattomista suorana, jos vaan on toimiva tv sillä hetkellä.

        Se Oscar gaala on varmasti mielenkiintoinen. En ole koskaan jaksanut katsoa sitä. - Aina sitten aamulla Iltasanomista päivitykset voittajista. - Sen verran luin jostakin, että punainen matto lienee vaihtanut väriä tälle vuodelle. Oliko harmaaseen tai jotakin 🙂



      • Xena-183 kirjoitti:

        Se Oscar gaala on varmasti mielenkiintoinen. En ole koskaan jaksanut katsoa sitä. - Aina sitten aamulla Iltasanomista päivitykset voittajista. - Sen verran luin jostakin, että punainen matto lienee vaihtanut väriä tälle vuodelle. Oliko harmaaseen tai jotakin 🙂

        En ole nyt lukenut uutisia gaalasta, mutta sen verran tiedän, että juontajana on talkshowisäntä Jimmy Kimmell (oli joskus ennenkin juontamassa gaalaa). Mun suosikki gaalasta on kohta, jossa muistellaan vuoden aikana kuolleita elokuva-alan ihmisiä.


    • 2. Pidätkö saunomisesta?
      A) Sauna lämpiää kotona joka ilta
      B) En erityisesti. Viime vuonna kävin kerran
      C) Saunon aina, jos sellaista on tarjolla
      D) En ole koskaan saunonut
      Vastaan: E) sanon kun huvittaa.. 😊

      3. Saat leikkokukkia, mihin laitat ne?
      A) Maljakkoon, mitä minulta löytyy useita
      B) Kyllä keittiöstä joku sopiva kulho löytyy
      C) En ole koskaan saanut kukkia
      D) Jätän ne pakettiin
      Vastaan A) löytyy maljakoita ja laitan ne ruokapöydälle keskelle. 😊

      4. Mitä kotieläimiä sinulla on?
      A) Vain pölykoiria
      B) kissa, koira tai useampiakin
      C) mehiläisiä
      D) lehmiä, sikoja, kanoja, lampaita ja mitä noita nyt onkaan.
      Vastaan: E) Mörköjä sängyn alla ja kaappien takana.

      5. Mitä ottaisit kahvin kanssa?
      A) kotipullaa, bostonkakkua
      B) leivos tai täytekakku
      C) Kiitos, pelkkä musta kahvi riittää
      D) voileipä
      Vastaan: E) maitoa tilkan.

      6. Nimeä joku suosikkielokuvasi?
      (Esim. Burleski)

      Vihreä maili.

      7. Mikä sinusta piti tulla isona?
      (Esim. kirjaston täti)
      Sähköasentaja. Tulikin.

      8. Aiotko äänestää eduskuntavaaleissa?
      A) kyllä, varmasti
      B) en, ehdottomasti
      C) jos on hyvä ilma, voin harkita
      D) onko joku vaali taas tulossa?
      Vastaan E) Jos liberaaleja löytyy läänistä...

      9. Mikä tanssi sujuu sinulta?
      A) Tämä mies ei tanssi
      B) Mikä vaan; kaikki askeleet ja muuvit on hallussa
      C) slow fox nyt ainakin
      D) Osaan huojua ja nytkiä rytmissä
      Vastaan E) Disco. How much is the fish ja Fire! 😂👌

      10. Onko sinulla silmälasit voimakkuuksilla?
      A) lukulasit
      B) monitehot tai piilarit
      C) ei ole
      D) vain aurinkolasit
      C) Ei ole, mut tarttis ehkä
      Extrakyssäri: Lauantai-illan musiikkiketju:

      Pretenders: Don't Get Me Wrong
      https://youtu.be/qbAab1hTxN4

      No täähän se on tähän tyrkkästävä...😂


      https://youtu.be/uOV2KWDREB8


      Miellyttävää iltaa kaikille tasapuolisesti! 🤗

      Onnistuinkohan kopiointi showssa? 😂

      • Kiitos vastauksista Disse 🤗

        Oh! Ehkä jopa pidät kukista?
        Vai Mörköjä sängyn alla? 🤔 Toivottavasti ei myös luurankoja kaapissa? 😉

        Jo toinen Vihreä maili tänään. Täytynee kaivaa se esiin ja katsoa, ellei se ole kauhuelokuva 🙂

        No tuo Fire saa kyllä porukkaan eloa ja discoilijat kattoon! 😁


      • Xena-183 kirjoitti:

        Kiitos vastauksista Disse 🤗

        Oh! Ehkä jopa pidät kukista?
        Vai Mörköjä sängyn alla? 🤔 Toivottavasti ei myös luurankoja kaapissa? 😉

        Jo toinen Vihreä maili tänään. Täytynee kaivaa se esiin ja katsoa, ellei se ole kauhuelokuva 🙂

        No tuo Fire saa kyllä porukkaan eloa ja discoilijat kattoon! 😁

        Kukat sopii ulos, luontoon, jonne ne kuuluu, mutta kunnioitsn niiden kuolemaa maljokossa ja antajan ajatusta. 🙄

        Ei se kauhujuttu ole. Psykologinen juttu ja Tom Hanks... laatua vaan. Kestää vissin vaan 3 h, että varaa aikaa. Ja nenäliinoja.

        No jos liikahdan, niin scootteria oltava tai vst.

        https://youtu.be/9cQlVww0zKo

        Tälläkin lähtis...


      • Disseisback kirjoitti:

        Kukat sopii ulos, luontoon, jonne ne kuuluu, mutta kunnioitsn niiden kuolemaa maljokossa ja antajan ajatusta. 🙄

        Ei se kauhujuttu ole. Psykologinen juttu ja Tom Hanks... laatua vaan. Kestää vissin vaan 3 h, että varaa aikaa. Ja nenäliinoja.

        No jos liikahdan, niin scootteria oltava tai vst.

        https://youtu.be/9cQlVww0zKo

        Tälläkin lähtis...

        Energinen biisi tämäkin ☝️

        Olenko joskus jo jossakin paljastanut, että minun kyynelkanavani aukeavat herkästi elokuvissa? Tai sitten jos tämä on muidenkin mielestä tosi koskettava elokuva, niin minulle ei yksi paketti Nessuja riitä.. 😄
        Tom Hanks on kyllä huippu 🤩


      • Xena-183 kirjoitti:

        Energinen biisi tämäkin ☝️

        Olenko joskus jo jossakin paljastanut, että minun kyynelkanavani aukeavat herkästi elokuvissa? Tai sitten jos tämä on muidenkin mielestä tosi koskettava elokuva, niin minulle ei yksi paketti Nessuja riitä.. 😄
        Tom Hanks on kyllä huippu 🤩

        Tuiki harvinainen Hollywood-elokuva siinä mielessä, että se ei ole romantisoitua, tekopyhää ja väkisin jotain valistavaa hömpänpömppää sisältävä box office-leffa. Mutta ei siitä enempää ettei tule spoilauksia 😉


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Tuiki harvinainen Hollywood-elokuva siinä mielessä, että se ei ole romantisoitua, tekopyhää ja väkisin jotain valistavaa hömpänpömppää sisältävä box office-leffa. Mutta ei siitä enempää ettei tule spoilauksia 😉

        Okei 👍
        No kuulostaa tosiaan sellaiselta, että pitääpä tutustua 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Energinen biisi tämäkin ☝️

        Olenko joskus jo jossakin paljastanut, että minun kyynelkanavani aukeavat herkästi elokuvissa? Tai sitten jos tämä on muidenkin mielestä tosi koskettava elokuva, niin minulle ei yksi paketti Nessuja riitä.. 😄
        Tom Hanks on kyllä huippu 🤩

        No kuka herkistyy mistäkin. Mutta Tomppa tekee paskastskin kultaa. 😂👌


      • Disseisback kirjoitti:

        No kuka herkistyy mistäkin. Mutta Tomppa tekee paskastskin kultaa. 😂👌

        Esim. Cast sway, ois ollut ilman Hänksiä unentuoja...


      • Xena-183 kirjoitti:

        Energinen biisi tämäkin ☝️

        Olenko joskus jo jossakin paljastanut, että minun kyynelkanavani aukeavat herkästi elokuvissa? Tai sitten jos tämä on muidenkin mielestä tosi koskettava elokuva, niin minulle ei yksi paketti Nessuja riitä.. 😄
        Tom Hanks on kyllä huippu 🤩

        Mulla kyynelkanavat on auennu joka kerta enemmän tai vähemmän, kun olen katsonut elokuvaa "Hiljaiset sillat". Ei ole yks talouspaperi-tai vessapaperirullakaan meinannu riittää =D Hieno rakkaustarina ja hienot näyttelijät pääosissa (Meryl Streep, Clint Eastwood).


      • Norppa83 kirjoitti:

        Mulla kyynelkanavat on auennu joka kerta enemmän tai vähemmän, kun olen katsonut elokuvaa "Hiljaiset sillat". Ei ole yks talouspaperi-tai vessapaperirullakaan meinannu riittää =D Hieno rakkaustarina ja hienot näyttelijät pääosissa (Meryl Streep, Clint Eastwood).

        Kieltämättä hyvä...😊


      • Disseisback kirjoitti:

        Esim. Cast sway, ois ollut ilman Hänksiä unentuoja...

        Se on hyvä. Olen nähnyt parikin kertaa 🙂
        Ymmärrän mitä tarkoitat 👍


      • Norppa83 kirjoitti:

        Mulla kyynelkanavat on auennu joka kerta enemmän tai vähemmän, kun olen katsonut elokuvaa "Hiljaiset sillat". Ei ole yks talouspaperi-tai vessapaperirullakaan meinannu riittää =D Hieno rakkaustarina ja hienot näyttelijät pääosissa (Meryl Streep, Clint Eastwood).

        Eli aivan huipputekijät siinäkin 👍
        Minä katsoin joskus lasten kanssa Titanicia. Silloin poikakin totesi, että: Äiti, tätä elokuvaa on mennyt vasta 10 minuuttia ja sä itket jo noin.. 🤣


      • Xena-183 kirjoitti:

        Se on hyvä. Olen nähnyt parikin kertaa 🙂
        Ymmärrän mitä tarkoitat 👍

        Juu, mutta vihreä maili pätjäisi ilman hänksiäkin...

        https://youtu.be/xiWtqVtd1Oo

        Mä oon nyt kyllä niiiiin ysärillä...😂


      • Disseisback kirjoitti:

        Esim. Cast sway, ois ollut ilman Hänksiä unentuoja...

        Cast awayn olen katsonut. Oli ihan hyvä elokuva. Jaksoin jopa niitäkin loputtomia kohtia, joissa Hanksin esittämä hahmo on yksin autiolla saarella.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Cast awayn olen katsonut. Oli ihan hyvä elokuva. Jaksoin jopa niitäkin loputtomia kohtia, joissa Hanksin esittämä hahmo on yksin autiolla saarella.

        Hanksi saa samaistumaan pikkurleillä ja huumorillaan, joka on maanläheistä. Muuten nukahtais siinäkin leffassa, jos joku ilmeettömämpi tyyppi pääosassa...


      • Disseisback kirjoitti:

        Juu, mutta vihreä maili pätjäisi ilman hänksiäkin...

        https://youtu.be/xiWtqVtd1Oo

        Mä oon nyt kyllä niiiiin ysärillä...😂

        Lauantai-iltana sopii ollakin 😁
        Taisin mennä jo edelliselle vuosikymmenelle, joten otin vähän rauhallisemmin 👍

        https://youtu.be/tT4d1LQy4es



      • Xena-183 kirjoitti:

        Lauantai-iltana sopii ollakin 😁
        Taisin mennä jo edelliselle vuosikymmenelle, joten otin vähän rauhallisemmin 👍

        https://youtu.be/tT4d1LQy4es

        Hei... sisko kuunteli tätä...

        https://youtu.be/UqMcevcUmqg

        Nyt muistan. 😂👌




      • Xena-183 kirjoitti:

        Tuo saattoi mennä jo 70- luvullekin, mutta hyvä biisi 👍

        Kasarilta muistaakseni Abracadabra 🙂
        https://youtu.be/7QyoRzZrF00

        No kasaris blondie oli, mut alkuperäinrn on 75 vuodelta. Tuossa kipaleessa blondie sotkee biitin josssin ja tottelee laulua. En muista sellaista.

        Hetkonen... oliko joku suomalsinenkin versio tuosta? 🤔

        https://youtu.be/HO6jUOxs94M

        Kuustosen Mikko... pula-ajan Heikki Hela. 😂



      • Disseisback kirjoitti:

        No kasaris blondie oli, mut alkuperäinrn on 75 vuodelta. Tuossa kipaleessa blondie sotkee biitin josssin ja tottelee laulua. En muista sellaista.

        Hetkonen... oliko joku suomalsinenkin versio tuosta? 🤔

        https://youtu.be/HO6jUOxs94M

        Kuustosen Mikko... pula-ajan Heikki Hela. 😂

        Hyvä K-Mikko 👍😁


      • Disseisback kirjoitti:

        Juu, ja turanturan oli kova...😂

        https://youtu.be/M43wsiNBwmo

        Mä tosin kairasin tuolloin nokkaa ja ammuin rokkaputkella pihlajanmarjoja. Mä oon -78 vm. 😂

        Niin muistelin, että olet pikkuvelikaartia 😉

        Michael Jacksonia kuunneltiin vähintään kasarilta alkaen 🕺

        https://youtu.be/Zi_XLOBDo_Y


      • Xena-183 kirjoitti:

        Hyvä K-Mikko 👍😁

        6stone on mikä on...😂

        Tulee mieleen biisi siltä: "Enkelit lentää sun muniin ja tekee sinusta kauriin..."

        https://youtu.be/u9RqcfJLAJA

        😳😳😳😳


      • Disseisback kirjoitti:

        6stone on mikä on...😂

        Tulee mieleen biisi siltä: "Enkelit lentää sun muniin ja tekee sinusta kauriin..."

        https://youtu.be/u9RqcfJLAJA

        😳😳😳😳

        Sarjassamme väärin kuultuja sanoituksia? 🤣


      • Xena-183 kirjoitti:

        Niin muistelin, että olet pikkuvelikaartia 😉

        Michael Jacksonia kuunneltiin vähintään kasarilta alkaen 🕺

        https://youtu.be/Zi_XLOBDo_Y

        No seitkytluvun satoa kuitenkin. 😂

        Reippaasti. 😄


      • Xena-183 kirjoitti:

        Sarjassamme väärin kuultuja sanoituksia? 🤣

        Mitä? Niinkö? 🤯🤔


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        6stone on mikä on...😂

        Tulee mieleen biisi siltä: "Enkelit lentää sun muniin ja tekee sinusta kauriin..."

        https://youtu.be/u9RqcfJLAJA

        😳😳😳😳

        REPS🤣💦 ahAHÄA !!😄 Nyt se Disse TULLOO! 😃

        Kylläpä sai taas nauruilla aamunsa aloittaa 😄
        Tuossa sitä oli jotakin 😂

        9 huomenta vaan 😀!

        t.sxth


      • Anonyymi kirjoitti:

        REPS🤣💦 ahAHÄA !!😄 Nyt se Disse TULLOO! 😃

        Kylläpä sai taas nauruilla aamunsa aloittaa 😄
        Tuossa sitä oli jotakin 😂

        9 huomenta vaan 😀!

        t.sxth

        Pitäähän sitä välillä jotain murjaista. 😁


    • Anonyymi

      6. Nimeä joku suosikkielokuvasi?
      (Esim. Burleski)

      Gladiator (2000)

      • Russell Crowe oli kyllä hyvä. Olikos tähänkin jo tullut tai tulossa jatko-osa 🤔


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Russell Crowe oli kyllä hyvä. Olikos tähänkin jo tullut tai tulossa jatko-osa 🤔

        Ei tietääkseni ole tullut ja en tiedä kuinka elokuva jatkuisikaan kun Russelhan kuoli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietääkseni ole tullut ja en tiedä kuinka elokuva jatkuisikaan kun Russelhan kuoli.

        Tällainen juttu oli:

        https://www.episodi.fi/uutiset/ridley-scott-on-loytanyt-uuden-gladiaattorinsa-gladiator-2een/


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        😲 Pakko nähdä!

        Stay tuned 👍


    • Anonyymi

      1 Eip ihmeempiä
      Kaipa sitä ai udel passaa
      2 c
      3 b
      4 a
      5 d
      6 älyvapaat komediat sillai ole mitään suosikkia
      7 poliisi olis tullu jos ei ois ollu lukio pääsyvaatimuksena
      8 b
      9 a tai d riippuu tilanteesta
      10 c

      • Kiitos vastauksista 👍
        Poliisikoulusta voi nauttia siten elokuvissa!
        Suomalainen mies ei tanssi, meinaat 🙂
        Paitsi jos joku vetää korvasta lattialle 🕺


    • Anonyymi

      Mitä kuuluu? Saisiko olla taas yksi kevyt utelu?
      Kiitos kysymästä, ihan hyvää kuuluu ja saisi olla kevyt utelu 😊 Katson leffaa kuulokkeet korvilla, kun naapurissa on bileet eikä nukkumisesta tule mitään. Kiljuvat kuin vuohet. Annan aikaa klo 2.00 asti, sitten alan Kareniksi.

      2. Pidätkö saunomisesta?
      Pidän, mutta en jaksa itselleni lämmittää niin usein eli käyn harvoin, mutta kun käyn nautin siitä pitkän kaavan mukaan

      3. Saat leikkokukkia, mihin laitat ne?
      A) Maljakkoon, mitä minulta löytyy useita

      4. Mitä kotieläimiä sinulla on?
      A) Vain pölykoiria. Nyyh, eläimet on ihania ❤️

      5. Mitä ottaisit kahvin kanssa?
      A) kotipullaa, bostonkakkua

      6. Nimeä joku suosikkielokuvasi?
      Piano

      7. Mikä sinusta piti tulla isona?
      Arkkitehti

      8. Aiotko äänestää eduskuntavaaleissa?
      A) kyllä, varmasti

      9. Mikä tanssi sujuu sinulta?
      D) Osaan huojua ja nytkiä rytmissä. Kerran eräs mies sanoi minulle, että liikun jumalaisesti. Se oli aika ihanasti sanottu

      10. Onko sinulla silmälasit voimakkuuksilla?
      C) ei ole

      Extrakyssäri: Lauantai-illan musiikkiketju:
      https://youtu.be/jhOn4oPn3Bw

      • Kiitos osallistumisesta ja kivasta biisistä 🤗
        Kurjaa, jos naapurit valvottaa..
        Piano ON hyvä elokuva 👍
        Tuliko sinusta arkkitehti? 🙂


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Kiitos osallistumisesta ja kivasta biisistä 🤗
        Kurjaa, jos naapurit valvottaa..
        Piano ON hyvä elokuva 👍
        Tuliko sinusta arkkitehti? 🙂

        Yritän olla avarakatseinen ja ajatella, että kivaa kun ihmiset kokoontuvat ja pitävät hauskaa, mutta samalla alkaa hieman ärsyttämään kun oma silmä alkaa painaa, mutta nukkuminen ei kyllä tässä melussa onnistu. Ehkä se siitä kohta hiljenee

        Pianossa on jotain sellaista kauneutta, mikä koskettaa. Pitääpä yrittää metsästää jostainbse esiin ja katsoa pitkästä aikaa uudelleen.. 😊

        Ja ei, minusta ei tullut arkkitehtiä. Epäilin, etten ole matemaattisesti riittävän lahjakas, joten se jäi haaveeksi. Arkkitehtuuri kiehtoo minua kuitenkin edelleen eli se on jäänyt jonkinlaiseksi kiinnostuksen kohteeksi.


    • Anonyymi

      1. Mitäs tässä :)

      2. Pidätkö saunomisesta?
      C) Saunon aina, jos sellaista on tarjolla

      3. Saat leikkokukkia, mihin laitat ne?
      A) Maljakkoon, mitä minulta löytyy useita

      4. Mitä kotieläimiä sinulla on?
      A) Vain pölykoiria

      5. Mitä ottaisit kahvin kanssa?
      A) kotipullaa, bostonkakkua

      6. Nimeä joku suosikkielokuvasi?
      The Fifht Element ja The Sixh Sense :)

      7. Mikä sinusta piti tulla isona?
      Eläinlääkäri, lähetyssaarnaaja, tanssija, kirjanpitäjä, malli, taidemaalari, lentäjä, pujottelija, sokea laulaja :)

      8. Aiotko äänestää eduskuntavaaleissa?
      A) kyllä, varmasti

      9. Mikä tanssi sujuu sinulta?
      D) Osaan huojua ja liikehtiä rytmissä :)

      10. Onko sinulla silmälasit voimakkuuksilla?
      A) lukulasit
      B) monitehot tai piilari

      Extrakyssäri: Lauantai-illan musiikkiketju:

      Don't Get Me Wrong todellakin:)

      Pieni hetki omaan lohduttamiseen. Sattui tuubirakastaja tarjoamaan.

      Unknown Mortal Orchestra - Nadja

      https://youtu.be/pe-PWjYOSfU

      Miellyttävää iltaa itsellesi 🤗

      t. Arvaa kuka :)

      • Jaa'a? Äitini et toivottavasti ole, koska hän on jo edesmennyt, joten olisitko tyttäreni? 😁
        Hänestäkin olisi voinut tulla tanssija.
        Mutta sokea laulaja? Aika kova 👍

        Tieteiselokuvat antavat kyllä hieman vinkkiä kirjoittajasta 😉 Kiva biisi myös!

        Kiitos osallistumisesta 🤗


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Jaa'a? Äitini et toivottavasti ole, koska hän on jo edesmennyt, joten olisitko tyttäreni? 😁
        Hänestäkin olisi voinut tulla tanssija.
        Mutta sokea laulaja? Aika kova 👍

        Tieteiselokuvat antavat kyllä hieman vinkkiä kirjoittajasta 😉 Kiva biisi myös!

        Kiitos osallistumisesta 🤗

        Ole hyvä 😘

        Miksen voisi olla äitisi, vähän levoton, mutta kaikki muut hyvät edellytykset 😂💦 älä nyt ainakaan tyttäreksi epäile 🤣.

        Oman äitimuorin vaatekaapin tyhjentäminen oli sisarusteni kanssa kova pala. Ei ole päästy edes loppuun asti siinä. Joku ponnistus vielä pitää ottaa. Toivottavasti oma tehtäväsi oli tänään helpompi :) ♥️

        t.sxth


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ole hyvä 😘

        Miksen voisi olla äitisi, vähän levoton, mutta kaikki muut hyvät edellytykset 😂💦 älä nyt ainakaan tyttäreksi epäile 🤣.

        Oman äitimuorin vaatekaapin tyhjentäminen oli sisarusteni kanssa kova pala. Ei ole päästy edes loppuun asti siinä. Joku ponnistus vielä pitää ottaa. Toivottavasti oma tehtäväsi oli tänään helpompi :) ♥️

        t.sxth

        Otan osaa. ❣️- Minä tyhjensin äidin kaapit jo yli kaksi vuotta sitten. - Tänään tyhjensin täältä omasta kodistani tyttären vaatehuoneen vain tulevaa ilmalämpöpumpun asennustyötä varten.

        Voimia sinulle ja sisaruksillesi. Ensin se ottaa lujille, mutta päivä kerrallaan.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Otan osaa. ❣️- Minä tyhjensin äidin kaapit jo yli kaksi vuotta sitten. - Tänään tyhjensin täältä omasta kodistani tyttären vaatehuoneen vain tulevaa ilmalämpöpumpun asennustyötä varten.

        Voimia sinulle ja sisaruksillesi. Ensin se ottaa lujille, mutta päivä kerrallaan.

        On tuosta jo aikaa, mutta kiitos :) ♥️ Ilmalämpöpumpun hankintaa olen selvitellyt tässä viikon aikana isälleni. Taitaa olla ajankohtaista monessakin taloudessa. t.sxth


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tuosta jo aikaa, mutta kiitos :) ♥️ Ilmalämpöpumpun hankintaa olen selvitellyt tässä viikon aikana isälleni. Taitaa olla ajankohtaista monessakin taloudessa. t.sxth

        PS. Kenen laitteeseen päädyitte?


      • Anonyymi kirjoitti:

        PS. Kenen laitteeseen päädyitte?

        Huomenta! Ei tarvitse teititellä 😉 Minä teen kaikki päätökset tässä yhden hengen taloudessa.. Halusin Mitsubishi LN25:n.

        Sijoituspaikka oli hieman haastava löytää ja laitteen asentamaan pyytämäni kaverin mielestä se minun esittämäni kohta onkin ainoa järkevä tässä huushollissa.. - ILP tulee keskikäytävän päähän, kahden makkarin väliin, mistä se pääsee puhaltamaan sekä olkkariin (missä on korkea viistokatto) että keittiöön ja kohti muitakin makkareita. - Tästä sijoituskohdasta johtuu se, että putkitusta joudutaan vetämään yhden vaatehuoneen ja yhden makkarin läpi talon ulkoseinälle ja siksi joudun tekemään tyhjennys- ja kalusteiden siirto-operaation.
        Tänäkin aamuna minulla on kämpässä juuri ja juuri 19 astetta lämmintä, mutta ensi talvena täällä ei palella 👍


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Huomenta! Ei tarvitse teititellä 😉 Minä teen kaikki päätökset tässä yhden hengen taloudessa.. Halusin Mitsubishi LN25:n.

        Sijoituspaikka oli hieman haastava löytää ja laitteen asentamaan pyytämäni kaverin mielestä se minun esittämäni kohta onkin ainoa järkevä tässä huushollissa.. - ILP tulee keskikäytävän päähän, kahden makkarin väliin, mistä se pääsee puhaltamaan sekä olkkariin (missä on korkea viistokatto) että keittiöön ja kohti muitakin makkareita. - Tästä sijoituskohdasta johtuu se, että putkitusta joudutaan vetämään yhden vaatehuoneen ja yhden makkarin läpi talon ulkoseinälle ja siksi joudun tekemään tyhjennys- ja kalusteiden siirto-operaation.
        Tänäkin aamuna minulla on kämpässä juuri ja juuri 19 astetta lämmintä, mutta ensi talvena täällä ei palella 👍

        Moi Xena :) En tuota teitittelyäni itse huomannut 🤭

        Mitsun LN25:n on toinen vertailluista ja varmaan yksi suosituimmista, mutta täällä päätymässä kuitenkin TOSHIBA PRERIUM 25 PLUS:aan. Nyt jos tuosta kellä huonoja kokemuksia, niin olisi hyvä saada palautetta!

        Yllättäen hankaluudeksi osoittautunut ulkoseinät, jotka täynnä ikkunoita. Hyvä tietää, että putkea voidaan vetää huoneiden läpi, mutta sen kotelointi aiheuttanee lisähintaa. Olen parhaillani selvittämässä tätä asiaa sähköpostitse.

        Olisi ollut helpompi, jos toimittaja olisi tullut tekemän kartoituksen. Nyt ei tiedä varmasti, mihin hintaan ja millä tavoin tuo asennus lopulta saadaan tehdyksi. En oikein ymmärrä, ettei nähnyt tuota tarpeelliseksi. Miten voi luvata tuotteen asennuksen ja toimituspäivän, jollei kohdettaan tunne? Vai lieneekö jäänyt odottamaan varmaa tilasta..
        Anyway, kiitos vastauksesta :)

        t.sxth


      • Anonyymi kirjoitti:

        Moi Xena :) En tuota teitittelyäni itse huomannut 🤭

        Mitsun LN25:n on toinen vertailluista ja varmaan yksi suosituimmista, mutta täällä päätymässä kuitenkin TOSHIBA PRERIUM 25 PLUS:aan. Nyt jos tuosta kellä huonoja kokemuksia, niin olisi hyvä saada palautetta!

        Yllättäen hankaluudeksi osoittautunut ulkoseinät, jotka täynnä ikkunoita. Hyvä tietää, että putkea voidaan vetää huoneiden läpi, mutta sen kotelointi aiheuttanee lisähintaa. Olen parhaillani selvittämässä tätä asiaa sähköpostitse.

        Olisi ollut helpompi, jos toimittaja olisi tullut tekemän kartoituksen. Nyt ei tiedä varmasti, mihin hintaan ja millä tavoin tuo asennus lopulta saadaan tehdyksi. En oikein ymmärrä, ettei nähnyt tuota tarpeelliseksi. Miten voi luvata tuotteen asennuksen ja toimituspäivän, jollei kohdettaan tunne? Vai lieneekö jäänyt odottamaan varmaa tilasta..
        Anyway, kiitos vastauksesta :)

        t.sxth

        Eipä tuo teitittely haitannut, mutta otti vain pilkkusilmääni 🤣

        Minulla on yksi vanha kaveri, jolla on ILP-asennusliike. Pienen sattumankin johdosta pyysin hänet ensin nimenomaan tänne katsomaan paikkaa ja sitten hän antoi tarjouksen, mihin kuuluu nuo putket ja ulos ILP:n näkösuojakotelo ja sellainen joku juttu, mikä johtaa veden vähän kauemmas talon seinästä. - Minullakin olohuoneen ulkoseinä olisi ollut ns. itsedtäänselvä ratkaisu, mutta viisto katto laskee niin alas, että se on liian lähellä ikkunoiden yläreunaa ja sinne ei jää tilaa. - Kyllä tarjous olisi hyvä pyytää etukäteen, ettei joudu ihan mitä tahansa maksamaan asennuksesta. - Minä jouduin rivitalossa tekemään yhtiölle etukäteen ilmoituksen / hakemaan luvan tälle muutostyölle, niin sain hyvin kopsattua kaikki asennukseen liittyvät vaiheet hakemukseeni ja se hyväsyttiin lähes mukinoitta 🙂


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Eipä tuo teitittely haitannut, mutta otti vain pilkkusilmääni 🤣

        Minulla on yksi vanha kaveri, jolla on ILP-asennusliike. Pienen sattumankin johdosta pyysin hänet ensin nimenomaan tänne katsomaan paikkaa ja sitten hän antoi tarjouksen, mihin kuuluu nuo putket ja ulos ILP:n näkösuojakotelo ja sellainen joku juttu, mikä johtaa veden vähän kauemmas talon seinästä. - Minullakin olohuoneen ulkoseinä olisi ollut ns. itsedtäänselvä ratkaisu, mutta viisto katto laskee niin alas, että se on liian lähellä ikkunoiden yläreunaa ja sinne ei jää tilaa. - Kyllä tarjous olisi hyvä pyytää etukäteen, ettei joudu ihan mitä tahansa maksamaan asennuksesta. - Minä jouduin rivitalossa tekemään yhtiölle etukäteen ilmoituksen / hakemaan luvan tälle muutostyölle, niin sain hyvin kopsattua kaikki asennukseen liittyvät vaiheet hakemukseeni ja se hyväsyttiin lähes mukinoitta 🙂

        Minunkin piti tavoittaa vanha tuttava, mutta erehdyin hemmon nimestä :)

        Tämä kuitenkin niin lähellä, ettei ajokilometrien pitäisi olla suuri osa kustannuksia, kuten maaseudulla helposti yleensä. Mennään nyt tällä. Tarjous juu hyvä pyytää, tuli mieleen nämä monet urakoitsijat, joiden helpoin tapa myydä on halvin tarjous.

        Omakotitaloon ei lupaa tarvita. Talo lämpenee mahtavaan lämpöön helposti takkapuilla, mutta varjoton ja aurinkoinen rinnetontti kaipaa kesäisin viilennystä. Sähkönsäästö se ydinkysymys, jos halonsyöttötyötä vähentäisi.

        Kun hommat valmista ja kokemusta, niin voi antaa omaa kommentteja muroihin, sulattaako liian harvoin 0-kelillä, nakuttaako laakerit vai onko peräti sulatushullu pakkasilla. Laitteiden tekniikkaa on niin vaikea arvioida, että tuli nekin tutkittua :')

        t.sxth


      • Hyvää yötä YB 🤗❤️


      • Huomenta 😄
        Ihana biisi y.b ❣️ Aurinkoista päivää sinulle! 🌞


    • Anonyymi

      Mjoo

      Inhoan kaikenlaisia galluppeja, koska niissä joutuu poikkeuksetta ruotimaan oman elämänsä kehityskaarta ja suhtautumistaan ympäröivään todellisuuteen. Pahimmillaan gallup saattaa aiheuttaa identiteettikriisin, avioeron tai vetäytymisen syvälle kuorensa, naamiona tai meikkinsä suojiin, jossa ulkoisen elämän nyanssit hukkuvat minuuden yltäkylläiseen pimeyteen.

      Muuten on kiva ilma. Pidän aurinkoisista pikkupakkasista.


      (hihitystä)

      • Anonyymi

        Valitan kömpelöä ilmiasuani, sillä en juurikaan näe ruudulta, mitä sille teen.

        Tämä johtuu aurinkoisesta pikkupakkasesta ja aurinkolaseista.

        )reps)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitan kömpelöä ilmiasuani, sillä en juurikaan näe ruudulta, mitä sille teen.

        Tämä johtuu aurinkoisesta pikkupakkasesta ja aurinkolaseista.

        )reps)

        Voin tietysti lähetellä nettiin tästä puistonpenkiltä erilaisia kuvia.

        Noin huvin vuoksi.

        🐖


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valitan kömpelöä ilmiasuani, sillä en juurikaan näe ruudulta, mitä sille teen.

        Tämä johtuu aurinkoisesta pikkupakkasesta ja aurinkolaseista.

        )reps)

        Kiitos kuitenkin kivoista kommenteista! 👍
        Sää on tosiaan mitä parhain! Kävin pienellä, puolen tunnin happihyppelyllä ja nautin auringonpaisteesta ja talitintin laulusta 🌞
        Avoimemmalla paikalla kyllä tuuli kovasti, mutta minulla oli lämpöhousut, tikkitakki, kaulahuivi, korvaläpät ja nahkahanskat, niin viima ei tullut yhtään läpi 🙂

        Eihän ilmaisusi ole lainkaan kömpelöä. Se on vähän tavanomaisesta poikkeavaa ja mielenkiintoista. Sitä pitää lukea hieman huolellisemmin, mikä haastaa lukijaa 😉

        Gallupeissa ja kyselyissä on tosiaan sellainen aspekti, että niissä pitäisi antaa vähän itsestään, mikä ei aina ole helppoa. Ainakin, jos haluaa puhua totta. - Meillä kaikilla on oma reviirimme ja toisilla se on vähän laajempi sekä tiukempi.

        Mukavaa päivää! 🤗


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voin tietysti lähetellä nettiin tästä puistonpenkiltä erilaisia kuvia.

        Noin huvin vuoksi.

        🐖

        Mistä arvasit, että minäkin otin ulkoillessani valokuvia ja laitoin ne jo heti nettiin ja lähetin myös parille kaverillekin 😁


    • Vuorotyöläisenä kun ei ole enää viikonpäiviä niin menköön tämä nyt lauantaista.

      1. Ei kovin hyvää kuulu mutta utelut on mukavia.
      2. Saunon kymmenen päivän välein johtuen työn kierrosta. Työrupeaman jälkeen sauna on eräänlainen rituaali vapaiden alkamisen kunniaksi.
      3. En muista koskaan saaneeni kukkia. Marjapensaita toki muutaman.
      4. Ei ole kotieläimiä enkä enää ota. Luopuminen on niin kova paikka.
      5. Eilen kahvin kanssa oli itse tehtyjä lettuja, tänään mennyt mustana.
      6. Uusin, Saksalaisen näkökulmasta tehty, ei mitään uutta länsirintamalta.
      7. Rakastava ja rakastettu aviomies ja isä. Puolet sentään toteutui.
      8. En kehtaa olla äänestämättä kun kuulun yhden ehdokkaan tukijoukkoihin.
      9. Nyt en tanssi mutta jos opin paritanssien askeleet niin siirtyy tuonne nykimisen kohtaan.
      10. Onhan nuo lasit ja kohta pitää siirtyä kaksitehoisten heimoon.

      Musiikista sen verran että nyt olen pari kertaa kuullut kappaleen Sunnuntain hesari ja siitä on tullut vahvoja mielikuvia. Onneksi töissä kukaan ei ole huomannut että suojalaseista huolimatta on roskia ollut silmässä.

      • Kiitos osallistumisesta M184. Oikein kiva päivä minun on tänäänkin lueskella kuulumisia 👍

        Ikävä kuulla, että sinulle ei kuulu hyvää. Liittyyköhän se tuohon Miran kappaleeseen - en utele, mutta minulle tuli vain vahvasti siitä mielleyhtymä. Otan osaa.

        Saunominen vapaiden alettua kuulostaa rentouttavalta 🙂 Onko sinulla tiedossa mainosten luukuttamista vai kampanjoitko ihan tapahtumissakin ehdokkaasi tukena? Se on kovaa hommaa. - Vaalisalaisuuden vuoksi ehdokas ei tietenkään varmaksi tiedä oletko äänestänyt ja nimenomaan häntä. Mutta tietenkin, jos kotipaikkasi äänestysalue on kovin pieni tai sieltä ei ole herunut ehdokkaalle yhtään ääntä, niin toki hän saattaa jotakin aavistella 😄

        Kirjoitit; ..jos opin paritanssien askeleet.. - Onkohan sinulla aikomus mennä kurssille vai onko sinulla jo opettaja, jonka kanssa aiot harjoitella? Suosittelen kyllä lämpimästi 👍 Erityisesti kesälavoilla on oikein kivaa 🕺💃

        Rentouttavia vapaita jos ja kun ne koittavat 🤗


      • Xena-183 kirjoitti:

        Kiitos osallistumisesta M184. Oikein kiva päivä minun on tänäänkin lueskella kuulumisia 👍

        Ikävä kuulla, että sinulle ei kuulu hyvää. Liittyyköhän se tuohon Miran kappaleeseen - en utele, mutta minulle tuli vain vahvasti siitä mielleyhtymä. Otan osaa.

        Saunominen vapaiden alettua kuulostaa rentouttavalta 🙂 Onko sinulla tiedossa mainosten luukuttamista vai kampanjoitko ihan tapahtumissakin ehdokkaasi tukena? Se on kovaa hommaa. - Vaalisalaisuuden vuoksi ehdokas ei tietenkään varmaksi tiedä oletko äänestänyt ja nimenomaan häntä. Mutta tietenkin, jos kotipaikkasi äänestysalue on kovin pieni tai sieltä ei ole herunut ehdokkaalle yhtään ääntä, niin toki hän saattaa jotakin aavistella 😄

        Kirjoitit; ..jos opin paritanssien askeleet.. - Onkohan sinulla aikomus mennä kurssille vai onko sinulla jo opettaja, jonka kanssa aiot harjoitella? Suosittelen kyllä lämpimästi 👍 Erityisesti kesälavoilla on oikein kivaa 🕺💃

        Rentouttavia vapaita jos ja kun ne koittavat 🤗

        Kyllä tuo mielleyhtymä osittain pitää paikkansa. Ei nyt ihan kuitenkaan noin synkkiä tapahtumia. Oma ajatusmailma vain on hieman synkkä.
        Tässä reilu kuukausi sitten työterveyslääkäri ilmoitti labrojen jälkeen että minun kreatiniini arvot on koholla. Sitä kun on itsekseen täällä mökissä niin helposti suunnittelee jo elämänsä tilanteeseen jossa munuaiset ei ole käytössä.
        Nyt taas kun kävi salilla, avannossa ja saunassa mieli halusi mustuttaa lääkärin sanoista että ylitys on lievä ja sen saattaa selittää saliharrastus ja mahdollisesti se että en ole nauttinut riittävästi nestettä. Kehoitti huomioimaan nestetasapaino ja loppukuusta uusi labra.
        Jännittäviä aikoja siis tiedossa.

        Mainoksia varmaan jaan ja vaaliteltoilla pyörin kahvia kaatamassa ja makkaroita paistamassa. Jos hyvin käy niin pääsee ihan ministeriä jututtamaan. Ihan vaan kaikille vinkkinä; äänestätte tai ette mutta käykää vaaliteltoilla syömässä ja kahvittelemassa.

        Keväällä tai kesällä olisi tarkoitus tanssikursseille kaverin kanssa mennä. Pitää vain löytää kurssit jostakin yli 50 km päästä. Kotikulmilla ei kehtaa jos ei sitten opikkaan.

        Hyvää alkavaa viikkkoa. Itse jäin nyt vapaille.


      • M184 kirjoitti:

        Kyllä tuo mielleyhtymä osittain pitää paikkansa. Ei nyt ihan kuitenkaan noin synkkiä tapahtumia. Oma ajatusmailma vain on hieman synkkä.
        Tässä reilu kuukausi sitten työterveyslääkäri ilmoitti labrojen jälkeen että minun kreatiniini arvot on koholla. Sitä kun on itsekseen täällä mökissä niin helposti suunnittelee jo elämänsä tilanteeseen jossa munuaiset ei ole käytössä.
        Nyt taas kun kävi salilla, avannossa ja saunassa mieli halusi mustuttaa lääkärin sanoista että ylitys on lievä ja sen saattaa selittää saliharrastus ja mahdollisesti se että en ole nauttinut riittävästi nestettä. Kehoitti huomioimaan nestetasapaino ja loppukuusta uusi labra.
        Jännittäviä aikoja siis tiedossa.

        Mainoksia varmaan jaan ja vaaliteltoilla pyörin kahvia kaatamassa ja makkaroita paistamassa. Jos hyvin käy niin pääsee ihan ministeriä jututtamaan. Ihan vaan kaikille vinkkinä; äänestätte tai ette mutta käykää vaaliteltoilla syömässä ja kahvittelemassa.

        Keväällä tai kesällä olisi tarkoitus tanssikursseille kaverin kanssa mennä. Pitää vain löytää kurssit jostakin yli 50 km päästä. Kotikulmilla ei kehtaa jos ei sitten opikkaan.

        Hyvää alkavaa viikkkoa. Itse jäin nyt vapaille.

        Tsemppiä sinulle M184 uusien koetulosten odotukseen 👍 Kyllä se vain on niin, ettei koskaan kannattaisi "itkeä" etukäteen mitään. Jos kaikki meneekin ihan hyvin (kuten uskon), niin menee vain hyvät itkut hukkaan, ja jos tulee huonoja uutisia, niin niitä ehtii surra sitten myöhemminkin.

        Relax 🤗


      • Xena-183 kirjoitti:

        Tsemppiä sinulle M184 uusien koetulosten odotukseen 👍 Kyllä se vain on niin, ettei koskaan kannattaisi "itkeä" etukäteen mitään. Jos kaikki meneekin ihan hyvin (kuten uskon), niin menee vain hyvät itkut hukkaan, ja jos tulee huonoja uutisia, niin niitä ehtii surra sitten myöhemminkin.

        Relax 🤗

        Iso kiitos


    • Anonyymi

      Vastaukset uteluun 😆:

      2. Pidätkö saunomisesta?

      B) En erityisesti. Vuonna 2019 kävin kerran eli koronaa ennen suunnilleen kerran vuodessa.

      3. Saat leikkokukkia, mihin laitat ne?
      A) Maljakkoon, mitä minulta löytyy useita

      4. Mitä kotieläimiä sinulla on?
      E) ei edes pölykoiria

      5. Mitä ottaisit kahvin kanssa?
      B) leivos tai täytekakku, tai laskiaispullan

      6. Nimeä joku suosikkielokuvasi?
      Ei varsinaisesti mutta mainitsen Casablancan. Pidän myös Pedro Almodovarin leffoista.

      7. Mikä sinusta piti tulla isona?
      Opettaja, kaupanmyyjä, balettitanssija tai poliisi. Ei tullut mikään noista. Valitsin lopulta työn joka on suunnilleen klo 8-16 ma-pe ja jossa voi käyttää korkokenkiä ☝

      8. Aiotko äänestää eduskuntavaaleissa?
      A) kyllä, varmasti

      9. Mikä tanssi sujuu sinulta?
      B) Mikä vaan; kaikki askeleet ja muuvit on hallussa

      10. Onko sinulla silmälasit voimakkuuksilla?
      B) monitehot ja yksitehot (ei lukulasit)

      - Sheena

      • Kiitos vastauksista -Sheena 🤗

        Oi! Sinulla onkin puhdas koti 👍 Vaikka on minullakin juuri tällä hetkellä kun juuri torstaina siivosin 😄

        Minulla tulikin juuri pikkupullia ja bostonkakku uunista. Äkkiäkös tässä laskiaispullat täyttää kahvin kanssa 😋

        Mukavaa sunnuntaita sinulle! Tanssimaan sitten vaan, koska muuvit on hallussa 💃


    • 1. Kiitos, kuuluu vapaapäiviä. Ja kevättä odottelen innolla :) Senkun utelet :)

      2. Pidätkö saunomisesta? No jaa,tapauskohtaisesti. Sauna silti lämpiää joka ilta. Puusauna.

      3. Saat leikkokukkia, mihin laitat ne?
      A) Maljakkoon, mitä minulta löytyy useita. Saan ja ostan itse. Pidän kukista.

      4. Mitä kotieläimiä sinulla on?
      A) Vain pölykoiria. No nitä juuri. Kissa olisi ihana, on niitä ollutkin, mutta puoliso allerginen. Mutta elämäntapaamme ei sovi muutenkaan lemmikit tai hoidettavat.

      5. Mitä ottaisit kahvin kanssa?
      A) kotipullaa, bostonkakkua, kylässä
      B) leivos tai täytekakku, kylässä. Tosin ei nuo kahvia tarvitse, menee sellaisenaankin :)
      C) Kiitos, pelkkä musta kahvi riittää, aamuisin
      D) voileipä, välipalakahvilla aina

      6. Nimeä joku suosikkielokuvasi?
      Ei ole varsinaista suosikkia. Mutta sanotaan nyt vaikka Kill Bill1 ja 2. Ja Bohemian Rhapsody.

      7. Mikä sinusta piti tulla isona?
      Toimittaja.

      8. Aiotko äänestää eduskuntavaaleissa?
      A) kyllä, varmasti

      9. Mikä tanssi sujuu sinulta?
      A) Tämä kettu ei tanssi

      10. Onko sinulla silmälasit voimakkuuksilla?
      B) kevytmonitehot

      Extrakyssäri: Lauantai-illan musiikkiketju:

      Sori, olen todella huono etsimään biisejä. Mutta jos jotain sulle...... , vaikka

      https://www.youtube.com/watch?v=CtcCT676_wY

      Miellyttävää iltaa sinullekin.

      • Voi Kiitos elisakettu ❤️
        Oletko sinä tuossa? Kuuntelin sen tässä nojatuolissa ja kävin aika syvällä 🙂 Jos minulla ei olisi vielä yhtä teamsia tänään, olisin varmaan siirtynyt jo unten maille.
        Onpa tosi hyvä rentoutuslinkki 👍👍

        Puusauna lämpiää teillä joka ilta.. Ehkä en itse kävisi kovin kuumissa löylyissä enkä ihan joka ilta, mutta tuo on kyllä luksusta 😄

        Minäkään en voi ottaa kotieläintä, mutta lainakoiran joskus 👍
        Tänään olisi kuule tuoretta pullaa tarjolla, jos poikkeat kahvilla!

        Oikein kivaa iltaa sinulle 🤗


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      383
      8609
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2364
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1722
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1599
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      84
      1355
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      120
      1322
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      356
      1173
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      1045
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1012
    10. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      121
      1004
    Aihe