Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Keitot laihduttaa eniten

Anonyymi-ap

Olen syönyt noin puoli vuotta vain kiinteää ruokaa ja painoni on pysynyt vain samassa.Kalorini oli ylläpito vaiheen aikana keskimäärin 2500 päivässä

Heti kun vaihdoin keittoihin läskiä ON alkanut lähtemään lujaa vauhtia.
Paino on laskenut päivässä 400 grammaa mikä ON tietysti vielä suuremmaksi osaksi vain nestettä,mutta kyllä siinä laihtuu myös oikeaa läskiä kun.

Samalla vaihdoin liikuntamuodon pyöräilyyn.
Vaihdoin tyyliä koska aloin lopultakin vähän lihomaan kun olin palaamassa entiseen ruokavalioon millä olin lihottanut aikaisemmin itseni.

73

722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ostan kokeeksi kotiin vielä tämän kokoontaitettavan kuntopyörän jolla voi tehdä sitten illalla kevyemmän reenin.Minulla ei ole tilaa isommalke pyörälle ja tämänkin siirrän aina käytön jälkeen kaappiin enkä pidä sitä koko ajan keskellä olohuoneen lattiaa.
      Nämä kotikuntoilulaitteet alkaa vain vituttamaan pitemmän päälle jos niitä pitää koko ajan keskellä lattiaa ja ne on melkein koko ajan käyttämättä.

      Päädyin tähän ratkaisuun koska en viitsi tehdä kuin yhden 2,5 - 3 tunnin pyörälenkin päivällä.En viitsi enään lähtä toista kertaa mihinkään ulos lenkille.
      Toisen kevyemmän harjoitteen voisin ehkä tehdä sitten telkkaria katsoessa.

      https://www.google.fi/shopping/product/1?prds=epd:4406885458095958230,pid:4406885458095958230,cs:1

      • Anonyymi

        "Ostan kokeeksi kotiin vielä tämän kokoontaitettavan kuntopyörän"

        Rahat Kankkulan kaivoon. Mut sullehan toi on pelkkää säästöä kun näkyy olevan tarjouksessa 😀 Ei noissa rimpuloissa ole mitään vastusta. Sama jos poljet ketjutonta pyörää. Varsinkin jos olet tottunut pyöräilijä, ei vastus riitä. Kannattaa lukea tuotearvostelut. Osta sieltä tori. fistä. Siellä on kuntolaitteiden paljous kun ihmiset ostaa niitä eikä viitsi sitten käyttää tai halpa onkin huono.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ostan kokeeksi kotiin vielä tämän kokoontaitettavan kuntopyörän"

        Rahat Kankkulan kaivoon. Mut sullehan toi on pelkkää säästöä kun näkyy olevan tarjouksessa 😀 Ei noissa rimpuloissa ole mitään vastusta. Sama jos poljet ketjutonta pyörää. Varsinkin jos olet tottunut pyöräilijä, ei vastus riitä. Kannattaa lukea tuotearvostelut. Osta sieltä tori. fistä. Siellä on kuntolaitteiden paljous kun ihmiset ostaa niitä eikä viitsi sitten käyttää tai halpa onkin huono.

        Kävin kokeilemassa vastaavaa biltemassa.Poljintuntuma oli huono koska kiekko painaa vain 2 kiloa.Sen pitäisi painaa vähintään 13 kiloa.
        Mitään isompia laitteita ei kannata kotiin ostaa.
        Ennemmin menee käymään kuntosalissa.

        Kyllä minä ennemmin liikun vain ulkona.
        On minulla nytkin mahdollisuus kotikuntoiluun jos haluaa.On pieniä käsipainoja,tanko jossa voimistelurenkaayt ja pesuhuoneessa pyykinpesukone en tilalla hiihtolaite joka on ollut vain vaatetelineenä vuosia.


    • Anonyymi

      kaikki syömättä jätetty ruoka laihduttaa. Se voi olla vaikka rasvaa tirisevää possua.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tätä oli Pasin vaaliteltalla. Ihan hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä oli Pasin vaaliteltalla. Ihan hyvää.

        Miten niin järkevä ja viisas mies voi olla työtön pummi.

        Miehellä on niin paljon järkeä ja puhelahjoja että voisi aivan hyvin olla kansanedustajana.
        Olen ajatellut tuota jo vuosia sitten että Pasi voisi olla aivan hyvin kansanedustajana.

        Siinä olisi oikea mies puolustamaan huonoosaisten asiaa.Köyhimmät ei pysty kohta ostamaan edes ruokaa kaupasta koska tuloerot on liian suuret.
        Pitäisi leikata rikkailta ja köyhille pitäisi antaa lisää rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin järkevä ja viisas mies voi olla työtön pummi.

        Miehellä on niin paljon järkeä ja puhelahjoja että voisi aivan hyvin olla kansanedustajana.
        Olen ajatellut tuota jo vuosia sitten että Pasi voisi olla aivan hyvin kansanedustajana.

        Siinä olisi oikea mies puolustamaan huonoosaisten asiaa.Köyhimmät ei pysty kohta ostamaan edes ruokaa kaupasta koska tuloerot on liian suuret.
        Pitäisi leikata rikkailta ja köyhille pitäisi antaa lisää rahaa.

        "Siinä olisi oikea mies puolustamaan huonoosaisten asiaa."

        Näillä lupauksilla kaikki muutkin on eduskuntaan itsensä saaneet. Köyhät unohtuu heti kun itse alkaa nostaa edustajan palkkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Siinä olisi oikea mies puolustamaan huonoosaisten asiaa."

        Näillä lupauksilla kaikki muutkin on eduskuntaan itsensä saaneet. Köyhät unohtuu heti kun itse alkaa nostaa edustajan palkkaa.

        Näin se taitaa ollakin.


      • Anonyymi

        Ei kannata mirsoilla ruuan suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata mirsoilla ruuan suhteen.

        En kannata myöskään ylenpalttista misoilua enkä tofuilua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin järkevä ja viisas mies voi olla työtön pummi.

        Miehellä on niin paljon järkeä ja puhelahjoja että voisi aivan hyvin olla kansanedustajana.
        Olen ajatellut tuota jo vuosia sitten että Pasi voisi olla aivan hyvin kansanedustajana.

        Siinä olisi oikea mies puolustamaan huonoosaisten asiaa.Köyhimmät ei pysty kohta ostamaan edes ruokaa kaupasta koska tuloerot on liian suuret.
        Pitäisi leikata rikkailta ja köyhille pitäisi antaa lisää rahaa.

        On kuulemma eläkeläinen eikä työtön. Pummi voi olla silti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kuulemma eläkeläinen eikä työtön. Pummi voi olla silti.

        Ei se koskaan ole tehnyt päivääkään mitään oikeaa työtä .Ei Pasi mikään laiska ole.
        Kyllä tuo tubettaminenkin käy työstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se koskaan ole tehnyt päivääkään mitään oikeaa työtä .Ei Pasi mikään laiska ole.
        Kyllä tuo tubettaminenkin käy työstä.

        Hienoa että yhteiskunta mahdollistaa individuaalisuuden eikä pakota ihmisiä töihin.


    • Anonyymi

      Ostin juuri taitettavat sukset joista on leikattu kärjet pois ja sulatin Havin kynttilää pohjiin.

      Kun suksi uppoaa ilman kärkeä syvälle lumeen ja latuun,tulee hiihdosta todella raskasta.Kun hiihtää 5 sikin tuntia ilman juomaa on ihmisen valtaa valtava veitsenterävä väsymys.

      Kalorioita kuluu helposti 6000 tta ja saa syödä tosi paljon.

      Ja mä syön herkkuja.Seuraavaksi ostan armeijan ylijäämäsukset koska ne on tosi raskaat ja huonot.Kalorioita kuluu vielä enemmän.

      • Anonyymi

        Nyt meni multa lounasruoka pöydälle ja meinasin tukehtua 😂😂😂😂🤣😂🤣

        Ehdottomasti VUODEN LIIKUNTAIDEA NUMERO 1.


      • Anonyymi

        Minä hiihtelisin pelekillä sitteillä,uppois syvemmälle hankeen ja jarruttas alamäessäkin.kynttilän tunkisin persiiseen voiteluks.sekun on sulanu kokonaan niin lenkki olis heitetty.


      • Anonyymi

        ”Kalorioita kuluu vielä enemmän.”

        MKH ei käytä kalorioita-sanaa. Olet siis MPT.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Kalorioita kuluu vielä enemmän.”

        MKH ei käytä kalorioita-sanaa. Olet siis MPT.

        MKH on suuri pila.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MKH on suuri pila.

        Miksi tässä ei saa kysyä mikä on mkh?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tässä ei saa kysyä mikä on mkh?

        MKH on kehittänyt erityisesti laihduttamisen käytännöllistä puolta ja on alallaan kiistanalaisiakin mielipiteitä herättänyt hahmo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MKH on kehittänyt erityisesti laihduttamisen käytännöllistä puolta ja on alallaan kiistanalaisiakin mielipiteitä herättänyt hahmo.

        Onko sama kuin pihtimittamies?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      500g keitossa on vähemmän energiaa kuin 500g karkissa. Ei jaksa liikkua sitten.

    • Anonyymi

      Eikö kundeille oikein keitto maistu.😁

    • Anonyymi

      "Heti kun vaihdoin keittoihin"

      Jallua, kossua, kaljaa vai mitä keittoo?

      • Anonyymi

        Tavallista kasvislihakeittoa ja verenpaineeni. pienentyi samalla yläpaine oli kuukausi
        sitten 165 ja nyt enään 107


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavallista kasvislihakeittoa ja verenpaineeni. pienentyi samalla yläpaine oli kuukausi
        sitten 165 ja nyt enään 107

        Korkea verenpaine johtuu sulla ehkä vain siitä että keho on jatkuvassa hälytys-stressitilassa. Ei ruuan kiinteysaste kyllä verenpainetta laske tai nosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korkea verenpaine johtuu sulla ehkä vain siitä että keho on jatkuvassa hälytys-stressitilassa. Ei ruuan kiinteysaste kyllä verenpainetta laske tai nosta.

        Verenpaineeni parantui aivan ruokavaliolla.
        Liikuntaa oli ennen yhtä paljon mutta ruoka epäterveellistä.
        Nyt en syö yhtään roskaruokaa ja vähensi suolaa ja lopetin salmiakin syömisen.

        Verenpaine laski eniten silloin kun aloin syömään keittoa ja paino laski samanaikaisesti 2 kiloa neljässä päivässä ja se laskee lisääkin kun lisään liikuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verenpaineeni parantui aivan ruokavaliolla.
        Liikuntaa oli ennen yhtä paljon mutta ruoka epäterveellistä.
        Nyt en syö yhtään roskaruokaa ja vähensi suolaa ja lopetin salmiakin syömisen.

        Verenpaine laski eniten silloin kun aloin syömään keittoa ja paino laski samanaikaisesti 2 kiloa neljässä päivässä ja se laskee lisääkin kun lisään liikuntaa.

        Samalla parantui myös eturauhasen liikakasvu.
        Kusi huilaa paremmin ja lääkettä olen ottanut vain kerran viikossa.


    • Anonyymi

      »Verenpaineen itsehoito

      Koska kohonnut verenpaine liittyy useimmiten elintapoihin, kukin voi hoitaa sitä niihin vaikuttamalla.

      ⇒ Ylipainoisilla painon pudottaminen 4–8 prosenttia (satakiloisella 4–8 kiloa) vähentää keskimäärin sekä ylä- että alapainetta 3–4 ”pykälää” (elohopeamillimetriä, mmHg).
      ⇒ Tupakoivilla sauhuttelun lopettaminen on tärkein hoito, kun pyritään pienentämään kohonneeseen verenpaineeseen liittyvää valtimotaudin riskiä.
      ⇒ Suolan vähentäminen. Jos suolamäärä laskee 5 grammaan päivässä, verenpaineen yläarvo laskee keskimäärin 6 ja ala-arvo 4 pykälää. Suomalaiset miehet käyttävät suolaa keskimäärin 8,4 grammaa ja naiset 6,1 grammaa päivässä. Suomalaisten saamasta suolamäärästä 80 prosenttia tulee elintarvikkeisiin valmistusvaiheessa lisätystä suolasta. Tietoa suolasta ja oman suolankäytön selvittäminen.
      ⇒ Ravintokuidun lisääminen täysjyväleivän, -murojen, -hiutaleiden ym. muodossa alentaa verenpaineen yläpainetta keskimäärin 6 ja alapainetta 3 mmHg verrattuna puhdistetuista valkoisista jauhoista valmistettuihin viljatuotteisiin.
      ⇒ Kaliumin ja magnesiumin saannin lisääminen alentaa myös verenpainetta. Riittävä kaliumin saanti turvataan käyttämällä runsaasti vihanneksia, hedelmiä ja kasviksia.
      ⇒ Vältetään lakritsituotteita.
      ⇒ Liikunta vaikuttaa edullisesti verenpaineeseen. Minimitavoite on reipasta kävelyä (tai vastaavaa liikuntaa) vähintään 30 minuuttia päivässä useimpina päivinä viikossa. Enemmän tietoa verenpaineesta ja liikunnasta.
      ⇒ Runsaan alkoholin käytön vähentäminen.

      Huom.! Suolan vähentäminen ja muu itsehoito ovat tarpeen myös silloin, kun aloitetaan verenpaineen lääkehoito. Lääkkeiden verenpainetta laskeva teho selvästi paranee, jos samaan aikaan tekee muutoksia elintavoissa.»

      Sitaatin lähde: https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00034

    • Anonyymi

      Otsikko oli pitänyt olla että keitoilla laihtuu parhaiten.
      Silloin kun muuten ei laihdu ,keitoilla laihtuu.

      • Anonyymi

        Keitoilla laihtuu varsinkin, jos keitosta yli 90 % on lientä ja suurin osa liemestä on vettä. Vesi ei lihota, ei edes kuuma vesi. Suola kyllä kerää kiitettävästi kroppaan nestettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keitoilla laihtuu varsinkin, jos keitosta yli 90 % on lientä ja suurin osa liemestä on vettä. Vesi ei lihota, ei edes kuuma vesi. Suola kyllä kerää kiitettävästi kroppaan nestettä.

        Kyllä sillä laihtuu vaikka vain puolet painosta on vettä ja siinä saa olla reilusti kermaa ja juustoa.

        Minäkin laihduin 2 kiloa jo ensimmäisen vajaan viikon aikana.Mikä on tietysti vielä suuremmaksi osaksi vain nestettä.

        Keiton ei tarvitse olla mitään kaalikeittoa vaan siihen käy aivan mikä tahansa muu keitto.


    • Ehdotan painekattilan hankintaa. 6 litran vetoinen malli on aika sopivan kokoinen, siihen mahtuu 6 kanankoipireittä hyvin ja keittoa voi tehdä 4.5 l kerralla eli 15 lautasellista. Lisäksi pasta tai riisi kannattaa keittää erikseen eli kaiken kaikkiaan ruokaa tulee enemmän.

      Ideana se, että 1-2 kertaa viikossa keittää proteiinin eli kanaa, lihaa, papuja ja 2 kertaa viikossa keittää keittopohjan eli kaalia, juureksia, perunaa, tomaattia ym. vaihtelevina seoksina ja sitten yhdistää näitä.

      Unohda juusto ja kerma. Puoli litraa kuohukermaa sisältää liki 200 g rasvaa. Lautaselle voi lisätä pienen määrän hapankermaa, parmesaania tai paistettua pekonia.

      • Anonyymi

        Olet oikeassa rasvan suhteen
        Rasva lihottaa enemmän kuin hiilihydraatti.
        Minullakin laski alussa nestepaino 2 kiloa,mutta nyt pihtimittauslukemat on pysyneet vain samassa.
        SYY laitoin keittoon liikaa rasvaa.

        Syödyn kalorimäärän perusteella pihtimittauslukemat olisivat pitäneet vähän pienentyä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa rasvan suhteen
        Rasva lihottaa enemmän kuin hiilihydraatti.
        Minullakin laski alussa nestepaino 2 kiloa,mutta nyt pihtimittauslukemat on pysyneet vain samassa.
        SYY laitoin keittoon liikaa rasvaa.

        Syödyn kalorimäärän perusteella pihtimittauslukemat olisivat pitäneet vähän pienentyä.

        Kalori on yhteimitallinen suure eli kalori mistä tahansa lähteestä vaikuttaa samalla tavalla. Eläinrasva on kuitenkin muuten lähes hivenaineetonta joten sitä ei kannata syödä paljoa.

        Puoli litraa kuohukermaa sisältää yhtä paljon energiaa kuin 6 kg valkokaalia. Hapankerma antaa sentään makuakin ja lautasta kohden riittää ruokalusikallinen. Juustoista kannattaa valita voimakkaamman makuisia ja käyttää niitä vähemmän.

        Esimerkiksi kurpitsakeitto myskikurpitsasta (13% hh) kanalla ja sulatejuustolla on nopea tehdä ja ravitsevaa. Hyvääkin on ja pakastuu hyvin. Papuja en ole tuossa kokeillut, voi jäädä eläkepäivien kokeiluksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa rasvan suhteen
        Rasva lihottaa enemmän kuin hiilihydraatti.
        Minullakin laski alussa nestepaino 2 kiloa,mutta nyt pihtimittauslukemat on pysyneet vain samassa.
        SYY laitoin keittoon liikaa rasvaa.

        Syödyn kalorimäärän perusteella pihtimittauslukemat olisivat pitäneet vähän pienentyä.

        "Olet oikeassa rasvan suhteen
        Rasva lihottaa enemmän kuin hiilihydraatti."

        Perustuen mihin? Mielestäsi rasva siis lihottaa enemmä kuin sokeri?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olet oikeassa rasvan suhteen
        Rasva lihottaa enemmän kuin hiilihydraatti."

        Perustuen mihin? Mielestäsi rasva siis lihottaa enemmä kuin sokeri?

        Et veijo ansaitse perusteluita, koska et itsekään koskaan perustele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olet oikeassa rasvan suhteen
        Rasva lihottaa enemmän kuin hiilihydraatti."

        Perustuen mihin? Mielestäsi rasva siis lihottaa enemmä kuin sokeri?

        Olen pitänyt tarkkaa ruokapäiväkirjaa .Kun ruoka on ollut rasvatonta olen laihtunut.
        Samoilla kaloreilla rasvaista ruokaa syömällä ja samalla liikunnalla rasvaprosentti on pysynyt vain samassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen pitänyt tarkkaa ruokapäiväkirjaa .Kun ruoka on ollut rasvatonta olen laihtunut.
        Samoilla kaloreilla rasvaista ruokaa syömällä ja samalla liikunnalla rasvaprosentti on pysynyt vain samassa.

        Tätä pystyy jokainen itsekkin kokeilemaan joka ei usko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen pitänyt tarkkaa ruokapäiväkirjaa .Kun ruoka on ollut rasvatonta olen laihtunut.
        Samoilla kaloreilla rasvaista ruokaa syömällä ja samalla liikunnalla rasvaprosentti on pysynyt vain samassa.

        Oletko osannut laskea oikein?

        Yhdessä rasvagrammassa on 9 kcal, ja yhdessä proteiinigrammassa 4 kcal, samoin hiilihydraateissa. Kuidussakin on kaloreita 2 kcal/g. Alkoholissa on 7 kcal. Hvp voi varmaan kertoa miten alkoholin tilavuusprosentti muutetaan painoprosenteiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko osannut laskea oikein?

        Yhdessä rasvagrammassa on 9 kcal, ja yhdessä proteiinigrammassa 4 kcal, samoin hiilihydraateissa. Kuidussakin on kaloreita 2 kcal/g. Alkoholissa on 7 kcal. Hvp voi varmaan kertoa miten alkoholin tilavuusprosentti muutetaan painoprosenteiksi.

        Karkissa EI ole kaloreita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karkissa EI ole kaloreita.

        Karamellissa on sokeria ja iso joukko lisäaineita. Karameliit ovat ultraprosessoituja ruokia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karamellissa on sokeria ja iso joukko lisäaineita. Karameliit ovat ultraprosessoituja ruokia.

        Näin voi käydä, jos syö huolettomasti karkkia:

        Karkinsyöjän halvaus

        https://www.duodecimlehti.fi/duo95680


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko osannut laskea oikein?

        Yhdessä rasvagrammassa on 9 kcal, ja yhdessä proteiinigrammassa 4 kcal, samoin hiilihydraateissa. Kuidussakin on kaloreita 2 kcal/g. Alkoholissa on 7 kcal. Hvp voi varmaan kertoa miten alkoholin tilavuusprosentti muutetaan painoprosenteiksi.

        Alkoholi kannattaa laskea niin kuin muutkin ravintoaineet grammoina. Alkoholin ominaispaino on 0.8 eli tilavuusprosenteista g per dl pääsee kun jakaa 1.25:llä.

        Tänään espanjan tunnin jälkeen 2 koffin portteria. On sen verran yleinen eväs että tuossa on noin 40 g alkoholia, laskematta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et veijo ansaitse perusteluita, koska et itsekään koskaan perustele.

        "Et veijo ansaitse perusteluita, koska et itsekään koskaan perustele"

        Tyypillinen vastaus mopopojalta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen pitänyt tarkkaa ruokapäiväkirjaa .Kun ruoka on ollut rasvatonta olen laihtunut.
        Samoilla kaloreilla rasvaista ruokaa syömällä ja samalla liikunnalla rasvaprosentti on pysynyt vain samassa.

        "Olen pitänyt tarkkaa ruokapäiväkirjaa .Kun ruoka on ollut rasvatonta olen laihtunut.
        Samoilla kaloreilla rasvaista ruokaa syömällä ja samalla liikunnalla rasvaprosentti on pysynyt vain samassa."

        Olisi hyväksi osata ja tietää kokonaisuus eikä sotkea kuin sika vatukossa. Vaikeaahan se tietenkin on kun elää luulojen varassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Et veijo ansaitse perusteluita, koska et itsekään koskaan perustele"

        Tyypillinen vastaus mopopojalta

        Tyypillinen kommentti veijolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olen pitänyt tarkkaa ruokapäiväkirjaa .Kun ruoka on ollut rasvatonta olen laihtunut.
        Samoilla kaloreilla rasvaista ruokaa syömällä ja samalla liikunnalla rasvaprosentti on pysynyt vain samassa."

        Olisi hyväksi osata ja tietää kokonaisuus eikä sotkea kuin sika vatukossa. Vaikeaahan se tietenkin on kun elää luulojen varassa.

        Onkohan missään julkaistu laihduttajalle sopivaa ruokalistaa? Siis sellaista listaa, joka pitäisi ottaa kauppaan mukaan? 🤔🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan missään julkaistu laihduttajalle sopivaa ruokalistaa? Siis sellaista listaa, joka pitäisi ottaa kauppaan mukaan? 🤔🤔

        Joo on. 8 viikon valmennuksessa on kauppalista viikoksi kaikkeen tarvittavaan. Tosi hyvä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Alkoholi kannattaa laskea niin kuin muutkin ravintoaineet grammoina. Alkoholin ominaispaino on 0.8 eli tilavuusprosenteista g per dl pääsee kun jakaa 1.25:llä.

        Tänään espanjan tunnin jälkeen 2 koffin portteria. On sen verran yleinen eväs että tuossa on noin 40 g alkoholia, laskematta.

        "Tänään espanjan tunnin jälkeen 2 koffin portteria. "

        Alkoholi taitaa olla tärkeä kun jo klo 5 aamulla haaveilet kaljanjuomisesta, joka edessä. 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo on. 8 viikon valmennuksessa on kauppalista viikoksi kaikkeen tarvittavaan. Tosi hyvä.

        Ai sellainen on oikeastikin hyödyllinen? Yritin vain kurillani saada veijoa taas postaamaan 50:ttä kertaa tuota iänikuista ketodieettiruokalistaansa. 😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karamellissa on sokeria ja iso joukko lisäaineita. Karameliit ovat ultraprosessoituja ruokia.

        Ei ole. Karkki on laihtuvan laihduttajan perusruokaa.Päälle täytekakkukahvit.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kalori on yhteimitallinen suure eli kalori mistä tahansa lähteestä vaikuttaa samalla tavalla. Eläinrasva on kuitenkin muuten lähes hivenaineetonta joten sitä ei kannata syödä paljoa.

        Puoli litraa kuohukermaa sisältää yhtä paljon energiaa kuin 6 kg valkokaalia. Hapankerma antaa sentään makuakin ja lautasta kohden riittää ruokalusikallinen. Juustoista kannattaa valita voimakkaamman makuisia ja käyttää niitä vähemmän.

        Esimerkiksi kurpitsakeitto myskikurpitsasta (13% hh) kanalla ja sulatejuustolla on nopea tehdä ja ravitsevaa. Hyvääkin on ja pakastuu hyvin. Papuja en ole tuossa kokeillut, voi jäädä eläkepäivien kokeiluksi.

        "Esimerkiksi kurpitsakeitto myskikurpitsasta (13% hh) kanalla ja sulatejuustolla on nopea tehdä ja ravitsevaa."

        Juusto on tossa turhaa rasvaa ja suolaa. Kanakin. Miksi pitää sotkia makuja, niitä pitäis korostaa. Makua keitto saa kurpitsan paahtamisesta ja muskottipähkinästä ja chilistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tänään espanjan tunnin jälkeen 2 koffin portteria. "

        Alkoholi taitaa olla tärkeä kun jo klo 5 aamulla haaveilet kaljanjuomisesta, joka edessä. 🤔

        Arvasinkin että joku alkoholisti tulee tähän väliin osoittelemaan sormella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai sellainen on oikeastikin hyödyllinen? Yritin vain kurillani saada veijoa taas postaamaan 50:ttä kertaa tuota iänikuista ketodieettiruokalistaansa. 😀

        "Yritin vain kurillani saada veijoa taas postaamaan 50:ttä kertaa tuota iänikuista ketodieettiruokalistaansa"

        Opettele lukemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvasinkin että joku alkoholisti tulee tähän väliin osoittelemaan sormella.

        Onko sinusta sellainen alkoholisti joka varaa eka tilan alkoholille ja sitten vasta miettii ravintoa. 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinusta sellainen alkoholisti joka varaa eka tilan alkoholille ja sitten vasta miettii ravintoa. 🤔

        Myös absolutisti voi olla alkoholisti. Usein he myös vahtivat toisten alkoholinkäyttöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös absolutisti voi olla alkoholisti. Usein he myös vahtivat toisten alkoholinkäyttöä.

        Kyllä on totta. Oletko siis absolutisti vai alkoholisti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on totta. Oletko siis absolutisti vai alkoholisti?

        Äläpäs vahdi minua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläpäs vahdi minua.

        Esitin kysymyksen, ahdistaako alkoholista puhuminen sinua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esitin kysymyksen, ahdistaako alkoholista puhuminen sinua?

        En halua vastata kumpaankaan kysymykseesi.


    • Anonyymi

      Hienoa olet alkanut liikua. Ihmisen paino voi vuorokauden aikan vaihdella 1-2kg. Ripuen miten paljon nestetä kertyy kehoon ja poistuu? Voit aihesta selata netistä. Koko ikäsikö aijot olla neste kuurilla meinaan ketto? Kun lopetat sen palaat vanhoihin tapoihin ja lihoat enemän kuin lähtöpainosi oli.Opetele ruoka pyrämidi. Kaikea saa syödä MUTTA KOHTUUDELLA. Lopeta alkoholin käyttö ja savukeet.Liiiku likku sällä kuin säällä läpi vuoden aikojen.Hanki päivä ja uni rytmi.Rakastuminenkin laihdutaa eli pari suhde.

    • Anonyymi

      Sopiva liikinta on hyväksi.
      Mutta jos painon pitäminen perustuu liikuntaa siinä on oma riskinsä.

      Minä taas en voi liikkua jos syön niukasti, sillä liikunnan jälkeen syön sen kaksin verroin mitä kulutan.
      Liikunnassa kuluu jotain tiettyjä aineita joita vaan pitäisi syödä.

    • Anonyymi

      Ja jälleen ketju täynnä pelkkiä kioskitieteilijöitä. Nautettavaa Suomen suurimalla naurupalstalla.

      • Anonyymi

        Mitä keskustelupalstaa sinä sitten voisit suositella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä keskustelupalstaa sinä sitten voisit suositella?

        "Mitä keskustelupalstaa sinä sitten voisit suositella?"

        kaipa jostakin löytyy palsta luulosairaille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä keskustelupalstaa sinä sitten voisit suositella?"

        kaipa jostakin löytyy palsta luulosairaille.

        Tällä palstalla on jaettu paljon tietyn koulukunnan diabeteksen hoitoohjeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä palstalla on jaettu paljon tietyn koulukunnan diabeteksen hoitoohjeita.

        "Tällä palstalla on jaettu paljon tietyn koulukunnan diabeteksen hoitoohjeita."

        Diabetesliiton johdolla


    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2184
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2023
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1632
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1460
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      77
      1438
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1347
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 51
      1222
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe