auttakaa

osaamatonta

Haluaisin ohjeen ns.isoäidin etikkakurkuille. Tehtään jotenkin niin, että juustohöylällä vuollaan tuoreesta kurkusta ohuita siivuja ja liemeksi laitetaan etikkaa, (vettä?) sokeria, suolaa ja mitä vielä??Kuinka paljon mitäkin aineita laitetaan, kauanko pitää maustua ym. Jos joku viisas osaa ohjeen, kiitollisena otan vastaan.

6

1175

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Topi the chef...

      kaupassa myydään avomaa kurkuille ja punajuurille tarkoitteja pusseja,siis niissä on mausteet ym. valmiina ja ohje valmistukseen.käytä niitä.itse lisään niihin ohjeisiin enemmäm sokeria koska pidän ns.amerikkalaisista kurkuista,mutta jokainen makunsa mukaan...paitsi että voit valmistaa niitä vasta loppu kesästä koska avomaa kurkut ei vielä ole kypsiä.niin ja siihen tarvitaan myös tilliä joka ei myöskään ole vielä "ihan" kasvanut tälle kesälle...
      no mutta syksymmällä sitten!!!!! kokeile rohkeasti säilömistä,se kannattaa!!!!!

    • tuorekurkusta

      tehtyjä "hölskytyskurkkuja".Ei siinä muuta tarvita kuin etikkaa,hiukan sokeria ja suolaa ja jos on,niin ei tillikään pahaa tee.Kaikki ainekset kannelliseen astiaan ja reilu ravistelu hetken aikaa.Itse en ole vettä laittanut,koska kurkuista irtoaa paljon nestettä.

      • vielä

        ei tarvii kauaa maustua.Jääkaappiin hetkeksi ja siinä se.Ainemääristä en osaa tarkemmin sanoa,makunsa kullakin.


    • minun mummu

      teki salaatin seuraavasti:

      200g tuorekurkkua
      ½ dl etikkaa
      ½ tl suolaa
      2 tl sokeria
      veitsenkärjellinen valkopippuria
      koristeeksi tilliä

      leikkaa kurkut ohuiksi siivuiksi, kaada etikkakastike päälle ja koristele tillillä.

    • neuvoista

      kyllä näillä ohjeilla hyviä ja maistuvia kurkkuja saa aikaiseksi. Kiitos paljon kaikille.

    • Anonyymi

      Isoäidin etikkakurkut

      Ainekset:
      • 1 iso kurkku
      • 1 dl omenaviinietikkaa
      • 1 dl vettä
      • 1 rkl sokeria
      • 1 tl suolaa
      • muutama mustapippuri, maustepippuri ja laakerinlehti

      Valmistusohje:
      1. Pese kurkku hyvin ja leikkaa siitä ohuita siivuja juustohöylällä.
      2. Laita siivut suureen lasipurkkiin.
      3. Sekoita omenaviinietikka, vesi, sokeri, suola ja mausteet kattilassa ja kiehauta seos.
      4. Kaada kuuma liemi kurkkusiivujen päälle purkkiin.
      5. Anna kurkkujen maustua jääkaapissa vähintään 24 tuntia ennen tarjoilua.
      6. Kurkut säilyvät jääkaapissa noin viikon verran.

      Nauti etikkakurkkuja esimerkiksi leivän päällä tai lisukkeena erilaisten ruokien kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1143
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      860
    4. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      15
      790
    5. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      789
    6. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      774
    7. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    8. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      750
    9. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    10. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    Aihe