Frezza moussekakku

Anonyymi-ap

Hei! Ehtikö joku sattumoisin ottaa ylös Pauligin Frezza moussekakun reseptiä ennen kun Frezza myytiin Juustoportille? Reseptiin ei enää ole pääsyä ja ärsyttää, olin suunnitellut leipovani kakun pääsiäiseksi.

2

748

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

FREZZA-KAKKU

(halk. n. 19 cm vuokaan)

Pohja:

40 g voita

20 g tummaa suklaata

30 g rypsiöljyä (n. 1/3 dl)

65 g Paulig Frezza forte -kahvijuomaa (0,65 dl)

50 g ranskankermaa (1/2 dl)

1 kananmuna

90 g sokeria (1 dl)

100 g vehnäjauhoja (1,6 dl)

12 g tummaa kaakaojauhetta (1/3 dl)

1/2 tl leivinjauhetta

1/3 tl soodaa

1/4 tl suolaa

1 tl vanilijasokeria

Sulata voi ja suklaa mikrossa varovasti välillä sekoittaen. Sekoita joukkoon öljy, kahvijuoma,

ranskankerma sekä muna. Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää joukkoon. Sekoita nopeasti

tasaiseksi taikinaksi. Älä vaivaa, jottei taikina sitkisty. Kaada taikina voideltuun ja pohjalta

leivinpaperoituun n. 19 cm irtopohjavuokaan paista 180 °C noin 20 minuuttia tai kunnes tikkuun ei

jää kokeiltaessa taikinaa. Anna jäähtyä.Tasoita jäähtynyt pohja eli leikkaa keskeltä kohonnut osa

pois. Leikkaa myös n.1 cm pohjan reunoilta pois. (Voit halutessasi paistaa pohjan pienemmässä

(n.17 cm) vuoassa, jolloin reunoja ei tarvitse leikata.)

Täyte:

200 g maustamatonta tuorejuustoa

100 g ranskankermaa

2 dl vispikermaa

1⁄2 dl Paulig Frezza Forte -kahvijuomaa

1⁄2 dl Paulig Frezza Mocca -kahvijuomaa

70 g sokeria

3 tl tummaa kaakaojauhetta

1 tl vanilijasokeria

5 liivatelehteä

tilkka vettä tai kahvijuomaa

Laita liivatelehdet likoamaan kylmään veteen. Vatkaa kerma vaahdoksi. Notkista tuorejuusto ja lisää

kermaan. Lisää myös ranskankerma, Frezza-juomat, kaakaojauhe ja sokerit.Sekoita ainekset nopeasti

tasaiseksi. Tarkista maku. Kiehauta tilkka vettä tai kahvijuomaa ja liota liivatteet siihen. Valuta

liivateseos koko ajan vatkaten täytteeseen.

Aseta pohjalevy tarjoilualustalle tai kakkupahville. Aseta halk. 19 cm irtopohjavuokan reunus

kakkupohjan ympärille. (Voit halutessasi ensin voidella irtopohjavuoan reunat öljyllä ja sihdata

tomusokerilla, jolloin vuoka irtoaa valmiista kakusta helposti.) Huomaa, että tarjoilualusta tai

kakkupahvi näkyy pohjan reunoilta n. 1 cm verran joka puolelta. Kaada täyte pohjan päälle ja

varmista esim. lusikan varrella se peittää myös reunasyvennyksen kunnolla. Tasoita kakun pinta ja

nosta kakku hyytymään jääkaappiin yön yli.

Pintaan:

Kahvisiirappi: 1 dl vahvaa hyvää kahvia + 1 dl sokeria

Keitetään hiljaisella tulella niin kauan kunnes seoksesta tulee siirappimaista. Anna

jäähtyä huoneenlämpöiseksi. Siirappi kannattaa tehdä vain vähän ennen päälle

kaatamista.

Vispikermaa ja kahvipapumakeisia

Pursota valmiin kakun päälle reunalle kermaruusukkeet. Koristele kahvipapumakeisilla. Valuta

jäähtynyttä kahvisiirappia varovasti keskelle kakkua niin että se leviää tasaisesti kermaruusukkeihin

asti. Nosta hetkeksi jääkaappiin, jotta siirappi hieman jähmettyy.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      123
      1863
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1650
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      51
      1225
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      49
      1108
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      988
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      876
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      876
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      810
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      38
      797
    Aihe