Näyttävät kovin heiveröisiltä. Laatu tullut roimasti alas?
Mitä rataspakkoja markettipyörissä on?
31
272
Vastaukset
- Anonyymi
Millä tavoin näyttävät heiveröisiltä?
Jos olet sellaisen asian tutkinut noiden markettipyörien osalta, etkö samassa yhteydessä olisi voinut tutkia, mitä ne näköhavaintosi mukaan heiveröisiksi toteamasi pakat sitten ovat? - Anonyymi
Näyttäisi säästömallaissa olevan vain yksi lehti edessä
- Anonyymi
Ei kai avaaja rataspakan lehtien määrästä ollut kiinnostunut, vaan niiden laadusta, kun heiveröisiltä ovat hänen silmänsä mukaan näyttäneet markettipyörissä.
Kai tuo sentään niiden määrän lienee osannut laskea katselemistaan eri mallaista, kuten kirjoitat ("säästömallaista"). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai avaaja rataspakan lehtien määrästä ollut kiinnostunut, vaan niiden laadusta, kun heiveröisiltä ovat hänen silmänsä mukaan näyttäneet markettipyörissä.
Kai tuo sentään niiden määrän lienee osannut laskea katselemistaan eri mallaista, kuten kirjoitat ("säästömallaista").Tämä on joku röntgenkatseinen pyöräharrastaja. Toisessa ketjussa näki halppispyörästä teräshaarukan "löysyyden"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on joku röntgenkatseinen pyöräharrastaja. Toisessa ketjussa näki halppispyörästä teräshaarukan "löysyyden"
Lieneekö sama? Kun tuollaisia täällä kyselee? Luulisi röntgenkatseella näkevän, mitä rataspakkoja missäkin markettipyörissä on.
Sitähän tuo juuri kysyy, mitä rataspakkoja niissä on, heiveröisiltä hänen mielestään näyttävät. - Anonyymi
Aika kalliissakin malleissa on siirrytty tuohon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika kalliissakin malleissa on siirrytty tuohon.
Tosin se ei ole kustannuskysymys, vaan se on yhden pyörätyypin ominaisuus, ettei ole kuin yksi hammasratas edessä. Tietenkin tuo pyörätyyppi voidaan tehdä kalliiksi tai edulliseksi tai jotain siltä väliltä ja laatu usein seuraa hintaa.
Tämäkin viestiketju on näköjään taas häiriköity pilalle, kuten hyvin tiennet..
- Anonyymi
En tiedä. Itse en markettipyörien osalta kiinnittäisi suurtakaan huomiota niiden rataspakkoihin. Tosin en kiinnitä markettipyöriin huomiotani millään tavoin muutenkaan. mutta kiitos kysymästä ja kuten jo vastasin, en tiedä.
- Anonyymi
Metallisten osien laatua lujuuden osalta on vaikea arvioida pelkästään ulkonäön perusteella. Jos jokin on umpi ruosteessa niin siitä voinee päätellä että korroosion kesto ei ole kovin hyvä. Muuten ei voi kovin paljoa päätellä. Pyörän hinnasta ja minkä sarjan komponenteista se on koottu voi päätellä jotakin pyörän ja osien kestävyydestä.
- Anonyymi
Jos sen pyörän osat on "umpi ruosteessa" jo siellä marketissa, voi päätellä jotain jo sen marketinkin tasosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sen pyörän osat on "umpi ruosteessa" jo siellä marketissa, voi päätellä jotain jo sen marketinkin tasosta.
Oletan että Rusta nimisestä liikkeestä ei kannata ostaa mitään jos nomen est omen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletan että Rusta nimisestä liikkeestä ei kannata ostaa mitään jos nomen est omen.
Rusta ei minulle sano mitään missään muodossa, vaikka tuon latinan kielen (muistaakseni on latinaa) ilmaisun merkityksen tiedänkin. Mikä tämä Rusta on?
Voisin tietenkin hakea hakukoneellakin, niinhän täällä usein kehotetaan tekemään, mutta jospa selventäisit tuota kontekstia nyt tässä?
Konteksti itse avaukseenkiin olisi kiintoisa nähdä.
Avauksessa joku esitti kysymyksen, johon ei minusta näin sivustaseuraajana ole vastaus se(kään), ettei Rustasta kannata ostaa mitään, mikä se Rusta sitten lieneekään? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rusta ei minulle sano mitään missään muodossa, vaikka tuon latinan kielen (muistaakseni on latinaa) ilmaisun merkityksen tiedänkin. Mikä tämä Rusta on?
Voisin tietenkin hakea hakukoneellakin, niinhän täällä usein kehotetaan tekemään, mutta jospa selventäisit tuota kontekstia nyt tässä?
Konteksti itse avaukseenkiin olisi kiintoisa nähdä.
Avauksessa joku esitti kysymyksen, johon ei minusta näin sivustaseuraajana ole vastaus se(kään), ettei Rustasta kannata ostaa mitään, mikä se Rusta sitten lieneekään?Rusta on ruotsalainen tavarataloketju joka osti hong kong myymälät suomesta.
https://www.rusta.com/fi/fi/
https://fi.wikipedia.org/wiki/Rusta
Rusta ja ruoste on sanaparina varsin hauska jos pitää kielellä leikittelystä. Latinan kieli veikkaus meni oikein joten pisteet siitä. Avaukseen tämä liittyy sikäli että Rustaa voitaneen pitää markettina ja markettipyöristä oli kyse. En tosin tiedä myykö kyseinen liike pyöriä mutta se ei ole olennaista.
Aiemmassa kommentissa mainittiin seuraavaa: " Jos sen pyörän osat on "umpi ruosteessa" jo siellä marketissa, voi päätellä jotain jo sen marketinkin tasosta."
Tästä kommentista intouduin sanaleikkiin. Kommentin sisältöä voi myös miettiä sisällön osalta. Itse olen asioinut kyseisessä liikkeessä eikä ole mitään negatiivista sanottavaa. - Anonyymi
Ne voi olla vaikka sitä samaa vinkuintialaista hölöhölömetalliseosta, mitä oli entinen auton ristikkoavain, joka mutteria avatessa kertyi poikki. Murtuma kohdasta näki, että seos oli jotain vitivalkoista mitä lie, kun taas pinta näytti ihan oikealta metallilta. Ei niistä voi silmämääräisesti mitään luotettavaa sanoa, mutta hinta antaa laadusta paremmin osviittaa.
- Anonyymi
Minkähän tason laatuun ja millä perusteella sitten olet mahtanut tottua markettipyörien laadussa rataspakkojen suhteen? Missä vaiheessa huomasit noin näköhavaintona, että laatu on markettipyörissä mahdollisesti tullut alas noilta osin, jotka näyttävät heiveröisiltä nykyään mielestäsi?
Joku referenssihän sinulla täytynee olla tuon asian suhteen, kun arvelet laadun tulleen alas?
Kysymyksesi on aika epämääräinen, sanoisinpa sen olevan jopa epäjohdonmukainen. - Anonyymi
Rattaiden piikit muotoilultaan vanhanaikaisia ja takaa päin tarkastellessa huomaa, että ketjulinja ei ole hyvä ja rattaissa tai niiden asennuksessa on vinoumaa.
- Anonyymi
Vaihdepyörässä ketjulinjaa on helppo säätää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaihdepyörässä ketjulinjaa on helppo säätää
Miten?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaihdepyörässä ketjulinjaa on helppo säätää
Googletapa polkupyörän ketjulinja. Helppous on tietenkin suhteellinen käsite, mutta mutta...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaihdepyörässä ketjulinjaa on helppo säätää
Ketjulinja määräytyy rattaiden mukaan. Ei sitä mistään säädetä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaihdepyörässä ketjulinjaa on helppo säätää
Sillä jakarillako senkin säädät? Ja helposti, kun olet niin luova?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä jakarillako senkin säädät? Ja helposti, kun olet niin luova?
Vaihdevivusta. Ketjulinja siirtyy kun ketju siirtyy rattaalta toiselle. Ketjulinja on vaihdepyörässä optimaalinen (tai lähellä sitä) vain yhdellä takarattaalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaihdevivusta. Ketjulinja siirtyy kun ketju siirtyy rattaalta toiselle. Ketjulinja on vaihdepyörässä optimaalinen (tai lähellä sitä) vain yhdellä takarattaalla.
Tosiaan, noinhan se meneekin. Kannattaakin siellä marketissa, kun niitä pyöriä katselee, siirtää sillä pyörän vaihdevivulla sitä ketjulinjaa, ettei näytä olevan pielessä niitä linjoja takaapäin katsellessa.
Mutta mitäs tehdään niille vanhanaikaisilta näyttäville rattaiden piikeille ja heiveröisltä näyttäville rataspakoille?
Ja mitäs tehdään sille kyselijälle, joka huomioi siellä marketissa tuollaiset seikat ja tulee sitten kysymään tälle palstalle, mitä rataspakkoja niissä markettipyörissä on, joita hän vaikuttaa itse siellä marketissa katselleensa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaihdevivusta. Ketjulinja siirtyy kun ketju siirtyy rattaalta toiselle. Ketjulinja on vaihdepyörässä optimaalinen (tai lähellä sitä) vain yhdellä takarattaalla.
Ketjulinja tarkoittaa keskimmäisen rattaan (tai kahden eturattaan välin tai ainoan rattaan) etäisyyttä rungon keskilinjasta. Tämä on yleisesti tuon termin merkitys. Kun osat on pyörään kiinnitetty, se ei muutu mihinkään.
Ketjulinjalla on merkitystä esim. kun valitsee neliskanttiakselikeskiöön uutta kampisarjaa ja keskiön akselin pituutta. Väärällä kombinaatiolla rattaat voivat mennä etuvaihtajan liikeradan ulkopuolelle tai kolista runkoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketjulinja tarkoittaa keskimmäisen rattaan (tai kahden eturattaan välin tai ainoan rattaan) etäisyyttä rungon keskilinjasta. Tämä on yleisesti tuon termin merkitys. Kun osat on pyörään kiinnitetty, se ei muutu mihinkään.
Ketjulinjalla on merkitystä esim. kun valitsee neliskanttiakselikeskiöön uutta kampisarjaa ja keskiön akselin pituutta. Väärällä kombinaatiolla rattaat voivat mennä etuvaihtajan liikeradan ulkopuolelle tai kolista runkoon.Ketjulinjaa on helppo säätää vaihtamalla juurikin keskiö se laakeri ja kammet ei se vaadi kuin hieman luovuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketjulinjaa on helppo säätää vaihtamalla juurikin keskiö se laakeri ja kammet ei se vaadi kuin hieman luovuutta.
Ja jakarin?
- Anonyymi
Nyt olisi hyvä jos aloittaja linkkaisi yhden tai useammankin pyörän joiden rataspakkojen laatua epäilee. On vaikea ottaa kantaa jos ei tiedä mistä pyörästä tai pyöristä on kyse.
- Anonyymi
Vieläkö niitä markettipyöriä ostetaan? Eikö kukaan 1990-luvulla elänyt ole kertonut, että pyörät tulee ostaa asiantuntevasta pyöräliikkeestä. Markettikurassa on kaikki muukin kuin pelkästään rataspakat mitä sattuu, joten se fillari joutaa vuodessa romulavalle.
Muutenkin, jos pitää saada fillari alle tonnilla, niin suosittelen ennemmin hyviä lenkkareita tai vaelluskenkiä ja unohtamaan fillarit. Pyöräily on sen verta kallis laji, ettei se sovellu kenellekään, jonka tilillä ei ole koko ajan tuhansia euroja rahaa.- Anonyymi
Minun 459€ maksanut 7 vaihteinen Madison rullannut hyvin jo viidettä vuotta.
Riippuu mitä noilla "markettipyörillä" tarkoittaa, mutta kun katsoo vaikka Prisman pyörävalikoimaa, niin heidän edullisemman pään pyöristä näyttäisi aika monesta löytyvät tuo Shimanon Alivio tason HG-200 pakka 7/8/9 lehtisenä versiona.
Onko tuo pakka hyvä, no ei todellakaan ole, mutta onko se sitten myöskään ihan "paska", no ei se ole sitäkään. Kyllä se normaaliin peruskäyttöön sopii ihan ok. ja sitten toisaalta, myöskään uusi vastaava paikka tilalle ei maksa kuin sen 15€ joten isoita rahoista ei kyse.
Ja toisaalta sitten 8-lehtisessä pakassa päivitys shimanon HG-50 pakkaan ja 9-lehtisessä Shimanon HG-400 pakkaan jotka ovat jo ihan perus harrastaja tason takapakkoja maksaa myöskin alle 30€
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1407895Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412039Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251980- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822