Palstan jäbät, mä sanon tän nyt kerran ja vain kerran...

Tai no vitut, jos viesti ei mene perille, niin sitten on pakko kerrata sitä kunnes se on taottu jakeluun pysyvästi. Vaikka sitten ratanauloilla. Ja näiden ohjeiden jälkeen loppuu se vitun vinkuminen siitä että ei saada naista.

Opetelkaa juttelemaan, sanailemaan, hassuttelemaan ja vitsailemaan.
Opetelkaa olemaan kohteliaita, huomioivia ja hyväksyviä, ja opetelkaa olemaan sitä aidosti, selkärangasta ja sydämestä kummuten.
Opetelkaa olemaan avoimia ja uteliaita, opetelkaa kiinnostumaan toisesta ihmisestä vain sen ihmisen vuoksi.
Ja ennen kaikkea, älkää puhuko paskaa, vaan olkaa rehellisesti ja suoraan sitä mitä olette, aina ja kaikkialla.

Noilla ohjeilla saatte naisten huomion. Noilla ohjeilla saatte jutella naisten kanssa. Noilla ohjeilla saatte jopa suoran kontaktin naisiin. Ja kun sen saatte, olette saaneet oman mahdollisuutenne, käyttäkää se hyvin, koska se on ainutkertainen mahdollisuus. Sitä mihin se mahdollisuus johtaa, ei tiedä kukaan etukäteen, mutta se kortti kannattaa aina katsoa.

Nuo ohjeet toimivat niin palstalla kuin IRL, itse olen siitä kävelevä ja kirjoittava esimerkki.

362

3525

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kohtelias mies tarjoo naiselle drinkkejä baarista ja juttelee siinä mukavia samalla.

      T: viinamies

      • Anonyymi

        Kohtelias mies on oma itsensä.


      • Anonyymi

        Niitä näitä juttelee,

        Kyllä neito jostain tykännee,

        Evoluutiota tuokin merkannee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohtelias mies on oma itsensä.

        Olen ollut kohtelias ja oma itseni enkä ole saanut naista. Olen ujo ja hiljainen enkä saa naista. Olen myös joskus tarjonnut naisille drinkkejä mutta en ole saanut naista. Olen vaihtanut taktiikkaa ja yrittänyt olla röyhkeä ja ilkeä, no vituiksi meni sekin. Oikeasti en edes osaa olla röyhkeä ja ilkea. Oikea jännä mies mies varmaan viiltäis naiselta kurkun auki samantien jos saa pakit.

        KilttiMies89


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut kohtelias ja oma itseni enkä ole saanut naista. Olen ujo ja hiljainen enkä saa naista. Olen myös joskus tarjonnut naisille drinkkejä mutta en ole saanut naista. Olen vaihtanut taktiikkaa ja yrittänyt olla röyhkeä ja ilkeä, no vituiksi meni sekin. Oikeasti en edes osaa olla röyhkeä ja ilkea. Oikea jännä mies mies varmaan viiltäis naiselta kurkun auki samantien jos saa pakit.

        KilttiMies89

        Oikeastaan kommentin perusteella sulla taitaa olla Asperger


      • Anonyymi

        Ja mikäli naisessa on ainesta enempään, nainen tarjoutuu maksamaan itsekin kierroksen.
        Oli parikymmentä vuotta sitten itselleni kaikkien aikojen ilta. Olin ravintolassa yleisön joukossa, ja silloinen naisystäväni, oikeammin tuleva vaimoni, oli esiintyvänä laulajana kyseisen illan kyseisessä ravintolassa maaseudulla. Istuin yksin pöydässä ja joku maaseutuisäntä tuli pöytään kohteliaasti kysyen, ono pöytääni mahdollista tulla ja onko siinä tilaa. Sanoin että ehdottomasti pöytääni saa tulla ja tilaa on. Isäntä kysyi onko minulla puolisoa pöytään tulossa, johon totesin että ei, koska laulaa juuri jaon työilta hänelle. No join siinä kaljaani ja juteltiin isännän kanssa niitä näitä. Oli niin mukava mies että kysyin josko saisin tarjota miehelle seuraavan kierroksen ja näin tehtiin. Ilta jatkui ja mies halusi maksaa taas seuraavan. Taas juotiin. Mies halusi taas maksaa seuraavan, ja pöytään tuli jotain hänen tuttujaan. Esitteli ja taas juotiin. Tästä eteenpäin kyseinen mies tarjosi koko illan koko pöytäseurueelle, ja ilmeni että mies oli paikallinen miljonääri. Olin perus kohtelias oli mies tai nainen, ja tarjottuani tuon yhden, mies oli niin ilmeisesti otettu, että tarjosi koko illan minut mukaan lukien oman seurueensa lisäksi.
        Saattaa olla että mies koki minut säälittäväksi koska en paikallista merkkihenkilöa tuntenut, enkä tiennyt lainkaan että oli kunnioitettu henkilö alueella.
        Perus kohteliaisuus sekä miehiä että naisia kohtaan kuuluu omaan perus käyttäytymiseen, ja tuona iltana palkittiin kaikkien aikojen tavalla.
        Koskaan ei noin loistavaa iltaa ole kohdalle osunut, ei ennen tuota iltaa, eikä sen jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeastaan kommentin perusteella sulla taitaa olla Asperger

        Mistä tiesit vai olenko sen joskus täällä kertonut?

        KilttiMies89


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiesit vai olenko sen joskus täällä kertonut?

        KilttiMies89

        Asperger taisi olla se joka laittaa tahdosta riippumattomia liikkeitä kasvoille. Eli saattaa ikäänkuin irvistää jollekulle. Toisaalta kaikissa valokuvissa pitääkin aina irvistää, joten jos nainen minulle irvistäisi kokisin sen vain hyvänä juttuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asperger taisi olla se joka laittaa tahdosta riippumattomia liikkeitä kasvoille. Eli saattaa ikäänkuin irvistää jollekulle. Toisaalta kaikissa valokuvissa pitääkin aina irvistää, joten jos nainen minulle irvistäisi kokisin sen vain hyvänä juttuna.

        Taitaa olla enemmänki Tourette joka noita pakkoliikkeitä naamaan tekee, niitä sanotaan tic-oireiksi.

        KilttiMies89


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla enemmänki Tourette joka noita pakkoliikkeitä naamaan tekee, niitä sanotaan tic-oireiksi.

        KilttiMies89

        Tic-Toc rulaa


    • No sieltähän ne ohjeet napsahti kuin apteekinhyllyltä. Ite kyllä voin allekirjoittaa niistä ihan jokaisen.🙂.

      • No sun kohdalla noi ohjeet menee hukkaan, sä osaat ton ne ulkoota jo, olen huomannut 😉👍


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No sun kohdalla noi ohjeet menee hukkaan, sä osaat ton ne ulkoota jo, olen huomannut 😉👍

        Lihavat on leppoisia :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lihavat on leppoisia :)

        Kiitos fanituksesta ja aloitusteni aktiivisuuden kohentamisesta, jokainen klikkaus on tärkeä ❤️


      • randombypasser kirjoitti:

        No sun kohdalla noi ohjeet menee hukkaan, sä osaat ton ne ulkoota jo, olen huomannut 😉👍

        Kiitos. No...ainakin yritän tehdä parhaani.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kiitos. No...ainakin yritän tehdä parhaani.🙂.

        No on sulla ainakin palstalta katottuna hyvä ote, niin jatka vaan silleen, se on sinua ja se riittää 👍😉


      • randombypasser kirjoitti:

        No on sulla ainakin palstalta katottuna hyvä ote, niin jatka vaan silleen, se on sinua ja se riittää 👍😉

        Jep. Ihan ehtaa tavaraa koko paketti...ja hyvä niin.😄.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Jep. Ihan ehtaa tavaraa koko paketti...ja hyvä niin.😄.

        Juups, hyvä tulee. Ja ens kesänä annan sitten toisen arvion kun ehditään näkeen, varmaankin Hampton Townissa 😉


      • randombypasser kirjoitti:

        Juups, hyvä tulee. Ja ens kesänä annan sitten toisen arvion kun ehditään näkeen, varmaankin Hampton Townissa 😉

        Jees...näin tehdään.😄.


      • Anonyymi

        Luultavasti terveempiä kun sinä


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Juups, hyvä tulee. Ja ens kesänä annan sitten toisen arvion kun ehditään näkeen, varmaankin Hampton Townissa 😉

        Hämeenlinnas kandee si varoa suututtamasta paikallisia muuten voi ol ettei jalat yllä maahan jos sieltä kiireellä lähtö tulee pois


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hämeenlinnas kandee si varoa suututtamasta paikallisia muuten voi ol ettei jalat yllä maahan jos sieltä kiireellä lähtö tulee pois

        Nääh...mä oon lähes koko ikäni asunu Hämeenlinnassa niin eiköhän homma pelaa ihan hyvin.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hämeenlinnas kandee si varoa suututtamasta paikallisia muuten voi ol ettei jalat yllä maahan jos sieltä kiireellä lähtö tulee pois

        Ei tartte, olin intissä siellä, tiedän talon tavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihavat on leppoisia :)

        Toista se on normaaleilla, kun on Noi vaatimukset


    • Anonyymi

      Palsta- Obi wan Kenobi neuvoo 😄

      • Voi olla, mutta mulla ei ainakaan ole naisista pulaa. Suo siellä, vetelä täällä...


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Voi olla, mutta mulla ei ainakaan ole naisista pulaa. Suo siellä, vetelä täällä...

        Jos palstan mieltää naiseksi ei ole pulaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos palstan mieltää naiseksi ei ole pulaa?

        No se on sun tulkinta, jatka vaan samaa rataa kun se toimii sulle.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Voi olla, mutta mulla ei ainakaan ole naisista pulaa. Suo siellä, vetelä täällä...

        Onko äidiksi lapsillesi ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko äidiksi lapsillesi ?

        Kuka?


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Kuka?

        Todellinen rakkautesi Eewari.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Todellinen rakkautesi Eewari.

        Ai on vai? Ok, tää tuli vähän puskista...


      • Anonyymi

        Obi wan Kenobin pitäisi opiskella psykologiaa ja sen jälkeen tulla sanomaan tänne mistä hyvä parisuhde muodostuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Obi wan Kenobin pitäisi opiskella psykologiaa ja sen jälkeen tulla sanomaan tänne mistä hyvä parisuhde muodostuu.

        Onnistuit sitten sotkemaan hyvän parisuhteen ja ohjeet joilla voisi kohdata naisia? Lucky you...


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Ai on vai? Ok, tää tuli vähän puskista...

        Puskien keskellä Onni kyyhöttää ja laukijaa.......


    • Anonyymi

      Smalltalkia eli p*skanjauhantaa siis 🤔? En osaa. Tai en osaa ainakaan vitsailla. Kykenen siihen vain jos se nainen on sellainen positiivisen energinen perusluonteeltaan. Kaksi "apaattista" ihmistä ei sovi yhteen, tämä on vesiselvää.

      • En osaa minäkään. Osannut. Mutta kyllä luonto tikanpojan puuhun ajaa, kun sille antaa mahdollisuuden. Ja väistelee ne kissapedot.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        En osaa minäkään. Osannut. Mutta kyllä luonto tikanpojan puuhun ajaa, kun sille antaa mahdollisuuden. Ja väistelee ne kissapedot.

        Kuinka voi olla vesiselvä, täytyy bankoittaa veriselväksi!

        Mikä Myllylä oli Suomen viimeinen selkärankaisten mies, sitten tulivat norjaselkäiset ja jäivät primääreiksi.


    • Anonyymi

      Ulkonäölle kannattaa tehdä se mikä on tehtävissä.

      Vaikka tredikkäät hiukset ja vaatteet.

      • Jos asenne on vituillaan, niin sitä ei korjaa edes kultainen smokki.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Jos asenne on vituillaan, niin sitä ei korjaa edes kultainen smokki.

        Olen hopeareunusta käyttävä smokkiidealisti, enkä tunne olevani väärässä.

        Älkää korjatko jos olette oikeassa


    • Anonyymi

      "Nuo ohjeet toimivat niin palstalla kuin IRL, itse olen siitä kävelevä ja kirjoittava esimerkki."

      Onko aloittajan status muuttunut?

      • Ei, onko sillä merkitystä?


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Ei, onko sillä merkitystä?

        Vähän kaipaisin näyttöä ideologian tueksi. Pelkkä hurmoshenkinen julistus ei riitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vähän kaipaisin näyttöä ideologian tueksi. Pelkkä hurmoshenkinen julistus ei riitä.

        Millaista näyttöä? Onko siviilisäädyn muuttuminen "ainoa" uskottava todiste?


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Millaista näyttöä? Onko siviilisäädyn muuttuminen "ainoa" uskottava todiste?

        Pitkä roteva mies on aina muotia:)))


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Millaista näyttöä? Onko siviilisäädyn muuttuminen "ainoa" uskottava todiste?

        Pitkä roteva mies on aina muotia:)))


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitkä roteva mies on aina muotia:)))

        Voi olla, voi olla. Makunsa kullakin, eikö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän kaipaisin näyttöä ideologian tueksi. Pelkkä hurmoshenkinen julistus ei riitä.

        Näkyyhän se palstalla.

        Vähän kun jutustelee palstan naisten kanssa mukavia, niin on heti suosittu.

        Missään tämä ei ole näin helppoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näkyyhän se palstalla.

        Vähän kun jutustelee palstan naisten kanssa mukavia, niin on heti suosittu.

        Missään tämä ei ole näin helppoa.

        No se on vasta alku. Jos oikeasti haluaa kontaktia palstan ulkopuolella, niin tuo ei riitä. Joten kts. aloitukseni ohjeet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän kaipaisin näyttöä ideologian tueksi. Pelkkä hurmoshenkinen julistus ei riitä.

        Täysin samaa mieltä. Aloitus kuullostaa tietynlaiselta "vaalipuheelta" josta se totuus jää puuttumaan eli molemminpuolinen kunnioitus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä. Aloitus kuullostaa tietynlaiselta "vaalipuheelta" josta se totuus jää puuttumaan eli molemminpuolinen kunnioitus.

        Vai että vaalipuheelta...
        Aloitus oli nippu ohjeita, kukin tekee niillä mitä parhaaksi näkee, jos tekee mitään. Se siitä.
        Jos ymmärryksen taso ei riitä tuon aloituksen kunnolliseen hahmottamiseen, niin tekee herkästi aika ihmeellisiä tulkintoja.


    • No veikkaan, että 60%;a vaan provoilee, kun se heistä on mielestään hauskaa. Loput 40 % marisevat, kun ovat oppineet marisemaan vaan. Heille jos joku heitä miellyttäväkin nainen menisi nenän eteen, että tässä sitä nyt ollaan, olisi ihmetys niin suuri, että hetkeen eivät pystyisi mihinkään. Kunnes alksisi marina, että ei tämäkään ole totta, vaan aikaisemmasta marinasta johtuvaa v. ttuilua.

      Ihan turha siis välittää mitään noista "ätmeistä". Huomionkipeitä koko sakki. Ja se siitä..

      • No ohjeet on annettu, niin mä pesen käteni niistä vinkupieruista 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        No ohjeet on annettu, niin mä pesen käteni niistä vinkupieruista 😁

        Sitä on yrittänytkin moni. Et ole ainoa. 😄

        On kuule väännetty rautalangasta mallia ja vaikka mitä, mutta koitappa sanoa kärpäselle, että elä lennä sitä ikkunaa vasten, vaan lennä tuosta aukinaisesta ovesta?


      • Disseisback kirjoitti:

        Sitä on yrittänytkin moni. Et ole ainoa. 😄

        On kuule väännetty rautalangasta mallia ja vaikka mitä, mutta koitappa sanoa kärpäselle, että elä lennä sitä ikkunaa vasten, vaan lennä tuosta aukinaisesta ovesta?

        Aaaa, mutta mä tosiaan pesen käteni noista vinkupierumämmäreistä. Mulla on kädet täynnä palstalta alkaneiden, mutta nyttemmin palstan ulkopuolisten kontaktien kanssa. Ei aika riitä täällä kuin hassutteluun enää 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Aaaa, mutta mä tosiaan pesen käteni noista vinkupierumämmäreistä. Mulla on kädet täynnä palstalta alkaneiden, mutta nyttemmin palstan ulkopuolisten kontaktien kanssa. Ei aika riitä täällä kuin hassutteluun enää 😁

        Joo, ei niitä kannatakaan noteerata...

        Tää on outojen ihmisten ajatusten oksennuspaikka, missä he hakevat huomiota.

        Pitää osata ignoorata, tai pysyä poissa....😁


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo, ei niitä kannatakaan noteerata...

        Tää on outojen ihmisten ajatusten oksennuspaikka, missä he hakevat huomiota.

        Pitää osata ignoorata, tai pysyä poissa....😁

        Näin on! Palstalla on elämää, mutta elämä on toisaalla ja sinne ei tarvita yhtään vinkupierua vollottamaan. 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Näin on! Palstalla on elämää, mutta elämä on toisaalla ja sinne ei tarvita yhtään vinkupierua vollottamaan. 😁

        No ainoa keino olisi täälläkin karsia niitä trolleja ja vinkuheiniä, ettei notaaraisi heitä yhtään. Mutta täälläkin on satunnaisia, jotka vähän kuitenkin huomioi ja se antaa voimaa jatkaa valitsemalla tiellä.

        Joskus oli yks "Allu", jota moni yritti auttaa, mutta sama virsi vaan jatkui... ihan kuin kärpänen vasten ikkunaa...ei lopulta millään sanomisilla ollut väliä...oli vaan hän ja hänen "ikkunalasi, mistä ei päässyt läpi".


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Aaaa, mutta mä tosiaan pesen käteni noista vinkupierumämmäreistä. Mulla on kädet täynnä palstalta alkaneiden, mutta nyttemmin palstan ulkopuolisten kontaktien kanssa. Ei aika riitä täällä kuin hassutteluun enää 😁

        Keneen muka on kontaktia palstan ulkopuolella? 😆


      • Disseisback kirjoitti:

        No ainoa keino olisi täälläkin karsia niitä trolleja ja vinkuheiniä, ettei notaaraisi heitä yhtään. Mutta täälläkin on satunnaisia, jotka vähän kuitenkin huomioi ja se antaa voimaa jatkaa valitsemalla tiellä.

        Joskus oli yks "Allu", jota moni yritti auttaa, mutta sama virsi vaan jatkui... ihan kuin kärpänen vasten ikkunaa...ei lopulta millään sanomisilla ollut väliä...oli vaan hän ja hänen "ikkunalasi, mistä ei päässyt läpi".

        Ai saakeli, mä muistan Allun 🤣

        No aina voi sanoa, että jätkät hauki on kala, mutta jos ei mene perille, mitäpä sitä hokemaan. Ja sen hokeminen sitä paitsi on paljon hauskempaa kunnon hutikassa kaverien kanssa 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Keneen muka on kontaktia palstan ulkopuolella? 😆

        Citris, Pirppis, Xena, Jasu, pari muuta rekkua jotka ei halua identifioitua, 4 muumia ja kolme suorakontaktia mun profiilin meiliin. Tosin yks niistä on hyvin todennäköisesti joku kalastelushitti, mutta mä leikin mukava kunnes kysytään luottokortin tietoja 🤣
        Ja siinä oli ne naiset.
        Sitten?


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Citris, Pirppis, Xena, Jasu, pari muuta rekkua jotka ei halua identifioitua, 4 muumia ja kolme suorakontaktia mun profiilin meiliin. Tosin yks niistä on hyvin todennäköisesti joku kalastelushitti, mutta mä leikin mukava kunnes kysytään luottokortin tietoja 🤣
        Ja siinä oli ne naiset.
        Sitten?

        Raunolla on oma mielikuvituspalstahaaremi 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Ai saakeli, mä muistan Allun 🤣

        No aina voi sanoa, että jätkät hauki on kala, mutta jos ei mene perille, mitäpä sitä hokemaan. Ja sen hokeminen sitä paitsi on paljon hauskempaa kunnon hutikassa kaverien kanssa 🤣

        No Allu on hyvä esimerkki... harvoin se edes mitään vastas, mut jos vastaskin, ne keskustelut ei pitkälle edennyt.... ikkunalasi tuntemattomana seinänä vissiin v.tutti liikaa ja sama pääntakominen siihen vaan jatkui...

        Mutta niin se on monella muullakin... ja hitostako näistä anomuumeista tietää, kuka on kuka? Voi olla pari kolme tai parisenkymmrntä tyyppiä...mut mitä väliä? Kukaan ei halua oikeasti tehdä muutoksia, vaan vuoren pitäisi siirtyä, vuorelle ei kyetä menemään. 😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raunolla on oma mielikuvituspalstahaaremi 😁

        Kuinka vaan, kultaseni 😉


      • Disseisback kirjoitti:

        No Allu on hyvä esimerkki... harvoin se edes mitään vastas, mut jos vastaskin, ne keskustelut ei pitkälle edennyt.... ikkunalasi tuntemattomana seinänä vissiin v.tutti liikaa ja sama pääntakominen siihen vaan jatkui...

        Mutta niin se on monella muullakin... ja hitostako näistä anomuumeista tietää, kuka on kuka? Voi olla pari kolme tai parisenkymmrntä tyyppiä...mut mitä väliä? Kukaan ei halua oikeasti tehdä muutoksia, vaan vuoren pitäisi siirtyä, vuorelle ei kyetä menemään. 😄

        No se on just noin 🤣

        Vuori liikkuu, minä en, stana! 🤣
        Huhhuh, onneks tulee kesä, on kaikilla muutakin ajateltavaa ja tekemistä 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        No se on just noin 🤣

        Vuori liikkuu, minä en, stana! 🤣
        Huhhuh, onneks tulee kesä, on kaikilla muutakin ajateltavaa ja tekemistä 😁

        Ei kesä, kevät, syksy tai talvi tee täällä noiden vinkuheinien osalta muutosta. 😄

        Korkeintaan joskus hyvät keskustelijat aktivoituu enempi. Ja sitten jää tuo "ätmisoopa" jalkoihin....

        Jumankeuta! Eka amppari tms pörriäinen pörisi just nenän edessä! 😳


      • Disseisback kirjoitti:

        Ei kesä, kevät, syksy tai talvi tee täällä noiden vinkuheinien osalta muutosta. 😄

        Korkeintaan joskus hyvät keskustelijat aktivoituu enempi. Ja sitten jää tuo "ätmisoopa" jalkoihin....

        Jumankeuta! Eka amppari tms pörriäinen pörisi just nenän edessä! 😳

        No ei, heinä on pystyssä vuodenajasta riippumatta...

        Täällä pk-seudulla noita perkeleitä on viuhtonut jo viikon, kissan vetää ihan karusellinä parvekkeella, onneks tajuavat lopulta väistää ja lahtaavat vain kärpäset 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        No ei, heinä on pystyssä vuodenajasta riippumatta...

        Täällä pk-seudulla noita perkeleitä on viuhtonut jo viikon, kissan vetää ihan karusellinä parvekkeella, onneks tajuavat lopulta väistää ja lahtaavat vain kärpäset 😁

        Ai? No täällä mä näin ekaa kertaa... tyypilliset kägpäset heräilee kyllä, mutta isommat pörriäiset myöhemmin... kunhan ei kävis noille hullusti...🤔

        Poika teki maalle monta hyönteishotellia, sekä intoili lisää linnunpönttöjä. Ehdotin, että laittais johonkin karttaohjelmaan ylös mihin on pönttöjä laittanut, niin vois tyhjennellä keväällä...pääsee uudet asukit sisustushommiin. 😄


      • Disseisback kirjoitti:

        Ai? No täällä mä näin ekaa kertaa... tyypilliset kägpäset heräilee kyllä, mutta isommat pörriäiset myöhemmin... kunhan ei kävis noille hullusti...🤔

        Poika teki maalle monta hyönteishotellia, sekä intoili lisää linnunpönttöjä. Ehdotin, että laittais johonkin karttaohjelmaan ylös mihin on pönttöjä laittanut, niin vois tyhjennellä keväällä...pääsee uudet asukit sisustushommiin. 😄

        Se on muuten hyvä vinkki laittaa ne pöntöt karttaan, niitä muista erkkikään enää syksyllä. Laita vaan poju tekeen lisää erilaisia pönttöjä, se on kivaa näpertelyä ja tirpat kiittää, syntyy syksyksi iso lauma uusia kurppia 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Se on muuten hyvä vinkki laittaa ne pöntöt karttaan, niitä muista erkkikään enää syksyllä. Laita vaan poju tekeen lisää erilaisia pönttöjä, se on kivaa näpertelyä ja tirpat kiittää, syntyy syksyksi iso lauma uusia kurppia 😂

        No tekishän se, kun ois aikaa. 😁

        Pikkutirppaset lähimaastossa on kiva näky kesällä.

        Pörriäiset taas tuo takuun sadolle.... vaikka mä kyllä tulisin toimeen jo nykyiselläkin...mutsilla on aivan liikaa kaikkee tuolla maalla. Nyt kun systerin kaa siivoiltiin paikkoja, oli kaikenlaista kippoa, kuppia ja nyssäkkää siellä täällä... on mummilla vähän livennyt kaikki käsistä ja nyt kun se ei enää jaksa itse höyrytä, kaikki näkyy....

        Mikähän ihme vimma ihmisille iskee lopummalla ikää hamstrata kaikkea? Miettiiköhän ne, että siinäpähän sitten siivoilevat kaikkea tätä törkyä, kun minusta aika jättää? 😄

        Siis pelkkiä lautasia oli joukkueellisen verran? Wtf? Se itse natustaa yhdeltä ja samalta...ja yhtäaikaa syö korkeintaan 5-6 ihmistä...

        Muovikuppeja, kippoja, leikkuulautoja ja kattiloita on tuhottomasti....

        Niin ja pakasteita vaikka 20 vuoden ydinsodan ajalle 🤯

        Ihminen voi höyrähtää näemmä mihin vaan...🙄


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No ohjeet on annettu, niin mä pesen käteni niistä vinkupieruista 😁

        Vinkki perusteista lähti liikkeelle sininen totuus.

        Se o. Mikään pitää, panttivangit ovat turhia. Tämä on Fazerin mainos


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joo, ei niitä kannatakaan noteerata...

        Tää on outojen ihmisten ajatusten oksennuspaikka, missä he hakevat huomiota.

        Pitää osata ignoorata, tai pysyä poissa....😁

        Hyvä on pisteillä kuitata sinnepäin ajatus...


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Ai saakeli, mä muistan Allun 🤣

        No aina voi sanoa, että jätkät hauki on kala, mutta jos ei mene perille, mitäpä sitä hokemaan. Ja sen hokeminen sitä paitsi on paljon hauskempaa kunnon hutikassa kaverien kanssa 🤣

        Paras kaveri on toi jolla on sana nimi kun Sulla, ei tarvitse erikseen kysellä, kuuluuko euhun


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä on pisteillä kuitata sinnepäin ajatus...

        What?🤔


      • Disseisback kirjoitti:

        What?🤔

        Mun yks fanimussukka tuli floodaamaan tän ketjun, normipäivä aina kun se unohtaa lääkkeet 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Mun yks fanimussukka tuli floodaamaan tän ketjun, normipäivä aina kun se unohtaa lääkkeet 😂

        Aha... mä oon pihalla taas tään palstan menosta...😁


      • Disseisback kirjoitti:

        Aha... mä oon pihalla taas tään palstan menosta...😁

        No kai hurlumheihumppaa tää on taas pari päivää ollut, mut samaa se on aina täydenkuun jälkeen jonkun päivän 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        No kai hurlumheihumppaa tää on taas pari päivää ollut, mut samaa se on aina täydenkuun jälkeen jonkun päivän 😂

        Eipä sitäkään ole tullut huomioitua. 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        Eipä sitäkään ole tullut huomioitua. 😁

        Satuin huomaamaan, kun osui aina niin hyvin, näkyy se täyskuu kivasti tosta ikkunasta tähän sohvalle 😂


    • Anonyymi

      Minusta olet tyhmä, ilkeä ja vastenmielinen. Mut kaikkia ei voi miellyttää.

      • Olet oikeassa enkä tosiaan haluakaan miellyttää kaikkia. Sinulle on toisenlaiset ihmiset kuin minä parempia ja niin sen pitää ollakin.


    • Minä olen liian hidasälyinen nopeasssa Smalltalkissa. Helpompi olla yksinäinen verbaalisteppaaja.
      (klopoti-klops)

      • Suomalainen ja nopea small talk? Salli mun nauraa 🤣
        Menet ja höliset, omaan vapaaseen tahtiin, kyllä finski venaa vastauksiasi, sanojasi. Kunhan niitä tulee pikkusen nopeemmin kuin hämäläisiltä 😉


      • randombypasser kirjoitti:

        Suomalainen ja nopea small talk? Salli mun nauraa 🤣
        Menet ja höliset, omaan vapaaseen tahtiin, kyllä finski venaa vastauksiasi, sanojasi. Kunhan niitä tulee pikkusen nopeemmin kuin hämäläisiltä 😉

        Olen ollut ajatusta nopeampi kommentoija IRL, mutta täällä pitää arvioida ihmisten arvomaailma ja mielentila, ettei loukkaisi ketään.

        Mutta nyt meillä alkaa bileet, Kippis!


      • Gattino kirjoitti:

        Olen ollut ajatusta nopeampi kommentoija IRL, mutta täällä pitää arvioida ihmisten arvomaailma ja mielentila, ettei loukkaisi ketään.

        Mutta nyt meillä alkaa bileet, Kippis!

        No hittiläinen, kippis todellakin! Kivoja juhlia teille! 🥳


      • Anonyymi
        Gattino kirjoitti:

        Olen ollut ajatusta nopeampi kommentoija IRL, mutta täällä pitää arvioida ihmisten arvomaailma ja mielentila, ettei loukkaisi ketään.

        Mutta nyt meillä alkaa bileet, Kippis!

        Opettele jo nyt kestämään vihapuheesi!

        Tuomioita tulee kyllä.


    • Onko varma että ohjeesi päihittää viinamiehen ohjeet?

      • En, en todellakaan, mutta konsteja on monia. Ja yhdistelmähän se voisi olla vastustamaton 🤔


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        En, en todellakaan, mutta konsteja on monia. Ja yhdistelmähän se voisi olla vastustamaton 🤔

        Demokratiaa se tekee, vaikkei siltä tunnukaan


    • Anonyymi

      No mullakin olis sama opittavana, tuo sanailu. Huomaan, että naiset tykkää sanailijoista. Näki tämän noissa naisten välisissäkin seuranhaku paikoissa, sanailijat veti puoleensa kaikki.

      Ja kun ei ole smalltalk, niin jalkoihin jää. 🥴

      • Harva on small talk, suomalaisista, oli mies tai nainen.
        En ole minäkään, livenä, mutta opin yhden asian aikanaan Milanossa. Ei tartte osata puhua, vaan kysyä. Tarttee osata kysyä toiselta hänen elämästään. Tarttee osata kiinnostua tai vähintäänki esittää hiton hyvin kiinnostunutta toisen elämän asioista. Siitä alkaa jutun juuri, kysyt toiselta kiinnostuneena hänen elämästään, hän vastaa ja tarinoi. Hän tulee kysymään sinulta vastaavista asioista, sinä kerrot, sinä tarinoit. Ja siinä teillä on keskustelu.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Harva on small talk, suomalaisista, oli mies tai nainen.
        En ole minäkään, livenä, mutta opin yhden asian aikanaan Milanossa. Ei tartte osata puhua, vaan kysyä. Tarttee osata kysyä toiselta hänen elämästään. Tarttee osata kiinnostua tai vähintäänki esittää hiton hyvin kiinnostunutta toisen elämän asioista. Siitä alkaa jutun juuri, kysyt toiselta kiinnostuneena hänen elämästään, hän vastaa ja tarinoi. Hän tulee kysymään sinulta vastaavista asioista, sinä kerrot, sinä tarinoit. Ja siinä teillä on keskustelu.

        Nojoo. Ja mä olen huono tuossakin, kun koen kyselyn herkästi liian tungettelevana. 😅

        Siis itseeni ei haittaa kyselyt, mutten jotenkin saa kyseltyä itse kovin helposti mitään, vaikka kiinnostaisikin tietää.

        Ajan kanssa vasta avaudun jotenkin ja pääsen kyselyestoistani. Mutta oon kyllä huomannut tuon pitävän paikkansa. 👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nojoo. Ja mä olen huono tuossakin, kun koen kyselyn herkästi liian tungettelevana. 😅

        Siis itseeni ei haittaa kyselyt, mutten jotenkin saa kyseltyä itse kovin helposti mitään, vaikka kiinnostaisikin tietää.

        Ajan kanssa vasta avaudun jotenkin ja pääsen kyselyestoistani. Mutta oon kyllä huomannut tuon pitävän paikkansa. 👍

        Olen aika samanlainen, tuntuu oudolta näin äkkiseltään 😲

        Mutta mä opin tsekkiläiseltä neidiltä Milanossa paljon ja ydin oli just toi että osoita se kiinnostus ihmiseen, vain ihmiseen ja kysele. Jos et tohdi kysellä ittekses, niin anna toisen kysyä jotain ja kysy sitä samaa asiaa toiselta. Sitten tiedätte sen saman asian toisistanne. Ja keskustelu jatkuu.

        Ole rohkeasti utelias. Kerro että olet utelias, utelias juuri siitä nimenomaisesta henkilöstä, sano se suoraan ja saat kysymyksesi anteeksi, pitkälti. Ja vastaa, kun otinen kysyy, kerro rohkeasti jopa asioita joista et ole ihan varma haluatko jakaa, vielä.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Olen aika samanlainen, tuntuu oudolta näin äkkiseltään 😲

        Mutta mä opin tsekkiläiseltä neidiltä Milanossa paljon ja ydin oli just toi että osoita se kiinnostus ihmiseen, vain ihmiseen ja kysele. Jos et tohdi kysellä ittekses, niin anna toisen kysyä jotain ja kysy sitä samaa asiaa toiselta. Sitten tiedätte sen saman asian toisistanne. Ja keskustelu jatkuu.

        Ole rohkeasti utelias. Kerro että olet utelias, utelias juuri siitä nimenomaisesta henkilöstä, sano se suoraan ja saat kysymyksesi anteeksi, pitkälti. Ja vastaa, kun otinen kysyy, kerro rohkeasti jopa asioita joista et ole ihan varma haluatko jakaa, vielä.

        Hmm, no rohkeasti uteliaisuus on aiheuttanut omalla kohdalla sitäkin, ettei toinen vastaa mulle mitään tai vastaa valikoiden.

        Silloin tuun vielä aremmaksi kyselyn suhteen, kun huomaan toisen panttaavan tai välttelevän vastauksiaan.

        Mutta mielenkiinnolla aina seuraan sujuvasanaisten vuorovaikutusta. 🙂

        Omalla kohdalla oon jo hyväksynyt sen, etten vedä ihmisiä puoleeni edes tahtoessani. Niinpä en enää edes yritä, vaan pysyn sivussa sujuvasti. 🙃


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hmm, no rohkeasti uteliaisuus on aiheuttanut omalla kohdalla sitäkin, ettei toinen vastaa mulle mitään tai vastaa valikoiden.

        Silloin tuun vielä aremmaksi kyselyn suhteen, kun huomaan toisen panttaavan tai välttelevän vastauksiaan.

        Mutta mielenkiinnolla aina seuraan sujuvasanaisten vuorovaikutusta. 🙂

        Omalla kohdalla oon jo hyväksynyt sen, etten vedä ihmisiä puoleeni edes tahtoessani. Niinpä en enää edes yritä, vaan pysyn sivussa sujuvasti. 🙃

        Olet ehkä kysynyt liian nopeasti liian henkilökohtaisia? En oikein keksi muuta selitystä näin kirjoittelemalla lyhyesti.

        Itse toki olen aika eläväinen myös IRL, niin se voi antaa jotain anteeksi, mutta osaan varsin hyvin tallustella eteen asetettua polkua tutustuttaessa. Se on hidasta, useimmiten, mutta ihan aina on polun päässä seissyt kiitos.

        Jos keskustelu hiljenee kysyessäsi jotain, niin väistä takavasemmalle ja kerro jotain itsestäsi, elämästäsi sillä hetkellä. Kerro vaikka vastaava asia itsestäsi mitä kysyit, se herättää luottamusta.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Olet ehkä kysynyt liian nopeasti liian henkilökohtaisia? En oikein keksi muuta selitystä näin kirjoittelemalla lyhyesti.

        Itse toki olen aika eläväinen myös IRL, niin se voi antaa jotain anteeksi, mutta osaan varsin hyvin tallustella eteen asetettua polkua tutustuttaessa. Se on hidasta, useimmiten, mutta ihan aina on polun päässä seissyt kiitos.

        Jos keskustelu hiljenee kysyessäsi jotain, niin väistä takavasemmalle ja kerro jotain itsestäsi, elämästäsi sillä hetkellä. Kerro vaikka vastaava asia itsestäsi mitä kysyit, se herättää luottamusta.

        Voi olla tuokin syy. Yleensä jätän ihmiset rauhaan siinä vaiheessa, kun huomaan ettei oikein vuorovaikutus aukea ja suju. Kai hällä on syynsä vaieta ajatuksin. 🙂

        Enkä ahdistele enempää, toivotan hyvää jatkoa ja poistun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla tuokin syy. Yleensä jätän ihmiset rauhaan siinä vaiheessa, kun huomaan ettei oikein vuorovaikutus aukea ja suju. Kai hällä on syynsä vaieta ajatuksin. 🙂

        Enkä ahdistele enempää, toivotan hyvää jatkoa ja poistun.

        Se on yksi tapa ja voi olla oikea ratkaisu, en osaa sanoa.

        Olen töissä oppinut sitkeyttä ja pärjäämistä erilaisten ihmisten kanssa, nimenomaan työasioissa, mutta ne samat opit sovellettuina toimivat muussakin kanssakäymisessä.
        Osoita kiinnostusta toisen asioihin, toiseen, ole utelias ja avoin, niin latu on auki.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Se on yksi tapa ja voi olla oikea ratkaisu, en osaa sanoa.

        Olen töissä oppinut sitkeyttä ja pärjäämistä erilaisten ihmisten kanssa, nimenomaan työasioissa, mutta ne samat opit sovellettuina toimivat muussakin kanssakäymisessä.
        Osoita kiinnostusta toisen asioihin, toiseen, ole utelias ja avoin, niin latu on auki.

        Toimii, jollei kyseinen latu halua olla vaiti ja mykkä. 😄

        En silloin alla ympärillä pyörimään ja sitkittelemään, siinä vaiheessa tajuan sanattoman viestinnän "häivy ei kiinnosta". 😏


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toimii, jollei kyseinen latu halua olla vaiti ja mykkä. 😄

        En silloin alla ympärillä pyörimään ja sitkittelemään, siinä vaiheessa tajuan sanattoman viestinnän "häivy ei kiinnosta". 😏

        Eihän latuja ole olemassakaan ennen kuin ne on tehty, avattu...

        En sano että kannattaa sitkeästi painaa päälle, mutta sanoisin että älä ainakaan väistele, jatka samaa rataa ja ole "vain" oma itsesi tuon kohteesi kanssa. Se riittää mihin riittää.

        Toiset ovat järeämmän suojamuurin takana, niin se vaatii kärsivällisyyttä ja pitkää piiritystä. Saattaa kannattaa olla lähettyvillä, saatavilla, mutta tunkematta lähelle, niin hiljalleen voi toinen pehmittyä ystävyyteen asti. Ja se on aivan riittävästi.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Eihän latuja ole olemassakaan ennen kuin ne on tehty, avattu...

        En sano että kannattaa sitkeästi painaa päälle, mutta sanoisin että älä ainakaan väistele, jatka samaa rataa ja ole "vain" oma itsesi tuon kohteesi kanssa. Se riittää mihin riittää.

        Toiset ovat järeämmän suojamuurin takana, niin se vaatii kärsivällisyyttä ja pitkää piiritystä. Saattaa kannattaa olla lähettyvillä, saatavilla, mutta tunkematta lähelle, niin hiljalleen voi toinen pehmittyä ystävyyteen asti. Ja se on aivan riittävästi.

        Nojuu, mutta jos latu alkaa vaieta ensin avauduttuaan, niin silloin on minusta parempi jättää rauhaan. Selvästikin empii jotain eikä oikein lämpene edes ystävyydelle.

        Toiset on vaan kohteliaita, vaikka samalla miettii älyisit nyt vittu kadota jo. 😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nojuu, mutta jos latu alkaa vaieta ensin avauduttuaan, niin silloin on minusta parempi jättää rauhaan. Selvästikin empii jotain eikä oikein lämpene edes ystävyydelle.

        Toiset on vaan kohteliaita, vaikka samalla miettii älyisit nyt vittu kadota jo. 😄

        Hitaasti. Hyvin hitaasti. Anna se tila toiselle, mutta älä mene "kauas". Anna toisen valita ja näyttää se sitten, jos näyttää.

        Se empiminen on vain epävarmuutta, alitajuista kyselyä luotettavuudesta. Ja siis sillä ei ole mitään tekemistä minkään suhteentapaisen kanssa, vaan ylipäänsä luotettavuutta.

        Hitaasti eikä kaukana, mutta ei kyljessäkään.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Hitaasti. Hyvin hitaasti. Anna se tila toiselle, mutta älä mene "kauas". Anna toisen valita ja näyttää se sitten, jos näyttää.

        Se empiminen on vain epävarmuutta, alitajuista kyselyä luotettavuudesta. Ja siis sillä ei ole mitään tekemistä minkään suhteentapaisen kanssa, vaan ylipäänsä luotettavuutta.

        Hitaasti eikä kaukana, mutta ei kyljessäkään.

        Joo, tulkoon itse perässä jos kiinnostaa. En jää ympärille pyörimään kaiken varalta. 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, tulkoon itse perässä jos kiinnostaa. En jää ympärille pyörimään kaiken varalta. 😊

        Juu, noin se on hyvä. Pysyt etäisyydellä mistä tavoittaa helposti, mutta annat toisen valita. Niinhän se oikeastaan menee muutenkin, kummankin on valittava toisensa jotta jotain arkista syvempää voi syntyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, tulkoon itse perässä jos kiinnostaa. En jää ympärille pyörimään kaiken varalta. 😊

        Jos ei kiinnosta, niin tuskin tulee koskaan perässäkään. Ihmissuhteet on kaksisuuntaisia, eikä vain toisen kuulu juosta toisen perässä oikkujen mukaan. Jos ylpeys ei anna myöden tehdä liikettä, minkä itse alunperin tyrehdytti, niin olkoon.

        🙂


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Juu, noin se on hyvä. Pysyt etäisyydellä mistä tavoittaa helposti, mutta annat toisen valita. Niinhän se oikeastaan menee muutenkin, kummankin on valittava toisensa jotta jotain arkista syvempää voi syntyä.

        Joo. Paitsi että joiltain on mennyt ovet kiinni pysyvästi sen myötä, kun yhteystiedot on päivittyneet. Eikä uusia ole heille jaettu. Mutta aikansa kutakin. 😊

        Ajattelin kesän aikana sulkea facebookinkin ja siihen liittyvän messengerin. Jäljelle jää vain salainen puhelinnumero ja email, se uusi. Elämä menee eteenpäin. 🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Paitsi että joiltain on mennyt ovet kiinni pysyvästi sen myötä, kun yhteystiedot on päivittyneet. Eikä uusia ole heille jaettu. Mutta aikansa kutakin. 😊

        Ajattelin kesän aikana sulkea facebookinkin ja siihen liittyvän messengerin. Jäljelle jää vain salainen puhelinnumero ja email, se uusi. Elämä menee eteenpäin. 🙂

        No eipä siinä ole tehtävissä sitten, homma on taputeltu 🤔


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No eipä siinä ole tehtävissä sitten, homma on taputeltu 🤔

        Jep. Aikansa kutakin, ikuisesti ei ketäkään vartuta.


      • Small talkia on se, ettei kysele henkilökohtaisia. Rupattelee vain jotain esim. säästä, musiikista, elokuvista, paikasta jossa on, televisio-ohjelmista, julkkiksista. Kaikenlaista yleistä. Kuka tahansa osaa tämän kun vain haluaa tai opettelee.

        Syvällisten puhuminen se vasta vaikeampaa on ja tätä ei kovin moni taida. Monelle suomalaiselle syvällisten puhuminen tarkoittaa esim. työasioita, parisuhteesta puhumista, opiskeluasioista juttelua, missä asuu, onko lapsia jne. Nämä eivät ole syvällisiä, vaan jos toiselta kyselee tällaisia, vaikka ei edes kunnolla tuntisi toista, henkilökohtaisien asioiden utelua.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Small talkia on se, ettei kysele henkilökohtaisia. Rupattelee vain jotain esim. säästä, musiikista, elokuvista, paikasta jossa on, televisio-ohjelmista, julkkiksista. Kaikenlaista yleistä. Kuka tahansa osaa tämän kun vain haluaa tai opettelee.

        Syvällisten puhuminen se vasta vaikeampaa on ja tätä ei kovin moni taida. Monelle suomalaiselle syvällisten puhuminen tarkoittaa esim. työasioita, parisuhteesta puhumista, opiskeluasioista juttelua, missä asuu, onko lapsia jne. Nämä eivät ole syvällisiä, vaan jos toiselta kyselee tällaisia, vaikka ei edes kunnolla tuntisi toista, henkilökohtaisien asioiden utelua.

        Nojoo, olen niitä jotka ei tuppaudu. Siksi kaiketi keskustelutkin sujuu parhaiten suht saman henkisten kanssa lopulta. Ja kuittaus...

        Jasu 🙂


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Se on yksi tapa ja voi olla oikea ratkaisu, en osaa sanoa.

        Olen töissä oppinut sitkeyttä ja pärjäämistä erilaisten ihmisten kanssa, nimenomaan työasioissa, mutta ne samat opit sovellettuina toimivat muussakin kanssakäymisessä.
        Osoita kiinnostusta toisen asioihin, toiseen, ole utelias ja avoin, niin latu on auki.

        Sähikäisten on heitettävä vettä kuumille kiville ja tunteille


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Se on yksi tapa ja voi olla oikea ratkaisu, en osaa sanoa.

        Olen töissä oppinut sitkeyttä ja pärjäämistä erilaisten ihmisten kanssa, nimenomaan työasioissa, mutta ne samat opit sovellettuina toimivat muussakin kanssakäymisessä.
        Osoita kiinnostusta toisen asioihin, toiseen, ole utelias ja avoin, niin latu on auki.

        Voiko Ladun hyödyntää ilman olosta


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Juu, noin se on hyvä. Pysyt etäisyydellä mistä tavoittaa helposti, mutta annat toisen valita. Niinhän se oikeastaan menee muutenkin, kummankin on valittava toisensa jotta jotain arkista syvempää voi syntyä.

        Embrasseeraa itsesi ulkopuolelle epäonnistumisen. Lycka Till!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Aikansa kutakin, ikuisesti ei ketäkään vartuta.

        Toisaalta kuolema noutaa , vaikkei edes odota. 😆😁😎🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei kiinnosta, niin tuskin tulee koskaan perässäkään. Ihmissuhteet on kaksisuuntaisia, eikä vain toisen kuulu juosta toisen perässä oikkujen mukaan. Jos ylpeys ei anna myöden tehdä liikettä, minkä itse alunperin tyrehdytti, niin olkoon.

        🙂

        Joo.

        Minä olen samanlainen.

        Jos toista ei heti kiinnosta, siirryn seuraavaan.

        Yksi mies oli aikoinaan niin ihmeellinen, että mietin hänen lähestymistään eri tavoin monta vuotta!

        Siinäkin olin väärässä. Onneksi meistä ei tullut mitään.

        Ymmärrän kyllä ransen pointin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo.

        Minä olen samanlainen.

        Jos toista ei heti kiinnosta, siirryn seuraavaan.

        Yksi mies oli aikoinaan niin ihmeellinen, että mietin hänen lähestymistään eri tavoin monta vuotta!

        Siinäkin olin väärässä. Onneksi meistä ei tullut mitään.

        Ymmärrän kyllä ransen pointin.

        (Eiku randen siis.)


    • Anonyymi

      Vai oikein ohjetta :) Kenelleköhän?

      Kyllä täällä kaikki on sen ikäistä ja sen tyyppistä porukkaa että linjat on lukkoon lyöty jo aikaa sitten.

      Sitä paitsi olen aina ollut sitä mieltä, että mitä vähemmän hyviä kalastajia, niin sitä isompi saalis :))

      Ja vielä lisäisin että elämässä on paljon kortteja jotka on helppo kontaktoida, mutta jotka kannattaa jättää kääntämättä. Iloisesti moikkaa kauempaa ja jatkaa matkaansa :)

      -keinovaginamies-

      • No noille palstan (palstojen) vinkupieruille. Vaikka tuskin ne mitään ottaa opikseen, mutta ei ole mun elämäni se.

        Mulla riittää kyllä verkoissa ihmeteltävää vaikka kaikki muutkin on kalassa, niin sillä piti vähän ohjeistaa pikkutuhnuja 😉

        Itte oon kaikki kortit kääntänyt eikä siitä ainakaan vahinkoa ole syntynyt. Onpahan syntynyt nippu hiton hyviä ystävyyksiä ja jokunen suhteen poikanenkin, niin hittojako sitä ihmettelemään, ronkelit runkkaa 😂


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No noille palstan (palstojen) vinkupieruille. Vaikka tuskin ne mitään ottaa opikseen, mutta ei ole mun elämäni se.

        Mulla riittää kyllä verkoissa ihmeteltävää vaikka kaikki muutkin on kalassa, niin sillä piti vähän ohjeistaa pikkutuhnuja 😉

        Itte oon kaikki kortit kääntänyt eikä siitä ainakaan vahinkoa ole syntynyt. Onpahan syntynyt nippu hiton hyviä ystävyyksiä ja jokunen suhteen poikanenkin, niin hittojako sitä ihmettelemään, ronkelit runkkaa 😂

        Olen aina vältellyt turhaa hommaa, ja samaa mieltä kuin disse. Kyllä tuuleen huutelet näine ohjeinesi.

        Noista korteista sen verran, että tämähän on tietysti sopimuspohjaista asiaa, mutta kun tietty määrä kortteja on käännetty ja pelissä, niin lisää kääntämällä saa vaan kätensä sekaisin ja peli nollautuu :))

        -keinovaginamies-


      • randombypasser
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aina vältellyt turhaa hommaa, ja samaa mieltä kuin disse. Kyllä tuuleen huutelet näine ohjeinesi.

        Noista korteista sen verran, että tämähän on tietysti sopimuspohjaista asiaa, mutta kun tietty määrä kortteja on käännetty ja pelissä, niin lisää kääntämällä saa vaan kätensä sekaisin ja peli nollautuu :))

        -keinovaginamies-

        Näin se on, mutta ohjeet on annettu ja se siitä. Jos ei edes kokeile, niin ei ole mun murheeni, mä tein jo oman osani 😉

        No ei niitä kortteja kannatakaan koko pakkaa käteen vetää (🤔) kerralla, vaan nostella hiljaksiin ja kattella mistä löytyy se voittava setti ittelle. Menee vähän hitonmoiseksi sätämiseksi jos koittaa 52 kortin kanssa vispata, mulla menee nuppi himmeeks jo kahdenkin kortin kanssa. Mutta siks en pelaakaan rahasta...


    • Anonyymi

      Lisään tuohon, että noilla ohjeilla saa sellaisten naisten huomion, joiden huomio on saamisen arvoinen. Kyllähän noilla plastalla mainostetuilla jännämies ja viinamies ja muilla vastaavilla jutuillakin voi naisten huomiota saada. Vaan normaali tavallinen ja sellanen suht peruskunnollinen ihminen ei todellakaan kaipaa elämäänsä sellaista seuraa, joita noilla jännämies ja viinamies ym. ohjeilla saa.

      • Olet varsin oikeassa, kiitos täydennyksestä 👍🤗


    • Anonyymi

      Mitä sulla on näyttää todisteeksi ymmärtääkseni olet poikamies mitä on kirjoituksiasi seurannu ni toimiko mielestäsi kohdallasi vai kävikö kuitee lopulta niin että pillun toivossa josai kohti valehtelit kuitee🤔🙃

      • No enpä minä sitä sinulle voi palstalla mitenkään todistaa rikkomatta toisten yksityisyyttä, vai mitä luulet? Niin mitäs tehdään?


    • Anonyymi

      "Noilla ohjeilla saatte naisten huomion. "

      Heh heh, sanon tämän nyt ihan 50-wee sinkkumiehenä.

      Kun on tuossa sivusta pidenmpään seurannut naisten käyttäytymistä ihan oikeassa elämässä, mistähän mahtaa johtua se, että moni nainen kulkee kadulla naama jo valmiiksi norsunv@tulla ja katsellen omiin jatlkoihin?! Eivät kaikki - mutta aivan liian moni. Harvassa ovat ne naiset, jotka kykenevät jopa tuntemattomien miesten läsnäollessa käyttäytymään ihan normaalisti ja suhtautumatta miehiin yleisesti muutenkin, kuin olettaen että 99.9% miehistä on koko ajan liikkeellä naisten saalistusmoodissa?!

      Ei millään pahalla, itse en ole näistä naama norsun weellä olevista naisista edes kiinnostunut, mutta tuollainen olemus tekee ainakin välittömästi sen, ettei halua edes olla tekemisissä missään asiassa. Ja rohkenen väittää, että monella naisella tuo käyttäytymismalli/-olemus on jäänyt päälle. Eli siis ollaan kohteliaita vain tutuille - ja se taas kertoo lähinnä henkilön elämän kovin pienistä narratiiveista ja ahdasmielisestä ajattelusta.

      Kun yhdistetään nykyisin naisten kovat ennakkoluulot miehiä kohtaan ja se, että eihän tavallinen sinkku heteromies voi nykyisin edes tehdä aloitetta ilman, että se tulkitaan heti valmiiksi seksuaaliseksi häirinnäksi - mikä taas vähentää ennestään halua tehdä minkäänlaista tuttavuutta. Ainakin itse opin jo komekymppisenä sen, että antaa naisseuran olla. kun ei käynyt flaksi, ei oltu kiinnostuneita tai aina löytyi selityksiä. Pääsee helpommalla, kun keskittyy elämässään aivan muihin asioihin, ja antaa naisten olla omassa rauhassaan tai vaikka keskenään - aivan sama.

      Ja muutenkin kun miehenä ei nykyisin mahdu siihen kapeaan "menstyvien miesten" narratiiviin, muottiin ja normi kulissielämään, miksi turhaan vaivautua...

      • Kun asenne on se, että nainen on pillu ja pillua pitää saada, niin aika usein se menee vituiks, juurikin pidemmän kommenttisi mukaisesti.


      • Anonyymi

        Samat kokemukset, puhut asiaa.
        Minä tyhmyyttäni sekaannuin naiseen, siitä helvetistä kärsin vieläkin.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Kun asenne on se, että nainen on pillu ja pillua pitää saada, niin aika usein se menee vituiks, juurikin pidemmän kommenttisi mukaisesti.

        Eli hyvin näytit ymmärtävän lukemasi, kannattaisi mennä kotiin kasvamaan.

        Ja ellet vielä ymmärtänyt, minua ei ole nainen kiinnostanut koskaan pelkkänä pilluna, enkä ole ensitreffeillä saati kolmansilla vielä valmis menossa sekstailemaan tuntemattomien kanssa etenkin, jos ei ole mitään tunnepuolta. Joten se siitä pillun "vonkaamisesta" ja esineellistämisestä.

        Toki, kyllä minullekin kysyntään on ollut - lähes yksinomaan yh:lta. Mutta, kun ei kiinnosta muiden ihmisten "perheidyllien" ja velvollisuuksien setviminen. Sitä paitsi, nykyisin ihmiset eroavat aivan liian helposti, jos nyt ovat edes suhdettaan koskaan ennen eroaan edes virallistaneet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli hyvin näytit ymmärtävän lukemasi, kannattaisi mennä kotiin kasvamaan.

        Ja ellet vielä ymmärtänyt, minua ei ole nainen kiinnostanut koskaan pelkkänä pilluna, enkä ole ensitreffeillä saati kolmansilla vielä valmis menossa sekstailemaan tuntemattomien kanssa etenkin, jos ei ole mitään tunnepuolta. Joten se siitä pillun "vonkaamisesta" ja esineellistämisestä.

        Toki, kyllä minullekin kysyntään on ollut - lähes yksinomaan yh:lta. Mutta, kun ei kiinnosta muiden ihmisten "perheidyllien" ja velvollisuuksien setviminen. Sitä paitsi, nykyisin ihmiset eroavat aivan liian helposti, jos nyt ovat edes suhdettaan koskaan ennen eroaan edes virallistaneet.

        Näin, kaada ittelles vaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli hyvin näytit ymmärtävän lukemasi, kannattaisi mennä kotiin kasvamaan.

        Ja ellet vielä ymmärtänyt, minua ei ole nainen kiinnostanut koskaan pelkkänä pilluna, enkä ole ensitreffeillä saati kolmansilla vielä valmis menossa sekstailemaan tuntemattomien kanssa etenkin, jos ei ole mitään tunnepuolta. Joten se siitä pillun "vonkaamisesta" ja esineellistämisestä.

        Toki, kyllä minullekin kysyntään on ollut - lähes yksinomaan yh:lta. Mutta, kun ei kiinnosta muiden ihmisten "perheidyllien" ja velvollisuuksien setviminen. Sitä paitsi, nykyisin ihmiset eroavat aivan liian helposti, jos nyt ovat edes suhdettaan koskaan ennen eroaan edes virallistaneet.

        Mitäs väliä sillä virallistamisella on muka? Jotkut haluaa naimisiin ja joillekin sillä paperinpalalla ei ole mitään merkitystä ei kummankaan vaihtoehdon valitsevien suhde ole sen parempi tai huonompi tai kestävämpi tai heikompi. Se riippuu ihan siitä parista heistä itsestään onko sillä merkitystä vai ei ja haluavatko he sitä vai eivät. Kukaan ei voi sitä heidän puolestaan päättää.🙂.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat kokemukset, puhut asiaa.
        Minä tyhmyyttäni sekaannuin naiseen, siitä helvetistä kärsin vieläkin.

        Monista tyhmyytesi, näin saat kontaktia myös tuleviin naisiisi!


    • Anonyymi

      Kokemuksella sanon, lekalla päähän.

    • Anonyymi

      "Ja ennen kaikkea, älkää puhuko paskaa, vaan olkaa rehellisesti ja suoraan sitä mitä olette, aina ja kaikkialla"

      Tämä on hyvä ohje, jos puhuu paskaa, voi tuntea monta naista, mutta ei omaa yhtään vakavaa suhdetta. Ei olisi vakavasti otettava.

      AV

      • Anonyymi

        Kokemuksesta tiedät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokemuksesta tiedät?

        Itselläni on ollut kolme vakavaa suhdetta ja niihin tullut myös lapsia.
        Suhteiden kestot 17 vuotta pisin ja 5 vuotta lyhin.
        Jokainen voi kysyä itseltään mikä olisi se oma saldo.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni on ollut kolme vakavaa suhdetta ja niihin tullut myös lapsia.
        Suhteiden kestot 17 vuotta pisin ja 5 vuotta lyhin.
        Jokainen voi kysyä itseltään mikä olisi se oma saldo.

        AV

        Mutta mistä sinä siis tiedät, että paskanpuhujilla ei ole yhtään vakavaa suhdetta? Mihin perustat väitteesi, kun omaa koskemusta ei sinulla asiasta näytä olevan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mistä sinä siis tiedät, että paskanpuhujilla ei ole yhtään vakavaa suhdetta? Mihin perustat väitteesi, kun omaa koskemusta ei sinulla asiasta näytä olevan?

        Juu, ei ole, koska en ole paskanpuhuja.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ei ole, koska en ole paskanpuhuja.

        AV

        Eli sanomisesi siitä, että paskanpuhujilla ei olisi yhtään vakavaa suhdetta oli siis pelkkää -- paskaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sanomisesi siitä, että paskanpuhujilla ei olisi yhtään vakavaa suhdetta oli siis pelkkää -- paskaa?

        Niin aloittaja kirjoittaa, älä minulle selitä:)

        Saldohan sen kertoo. Voihan sitä aina esittää naistenmiestä, ilman mitään konkretiaa?
        Mitäs mieltä olisi tuntea tuhat naista, olla edelleen ilman jälkikasvua tai olemassa olevaa parisuhdetta? Onko tuolloin elämä niin sanotusti hymyillyt vai onko yhtälössä jotain outoa?

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin aloittaja kirjoittaa, älä minulle selitä:)

        Saldohan sen kertoo. Voihan sitä aina esittää naistenmiestä, ilman mitään konkretiaa?
        Mitäs mieltä olisi tuntea tuhat naista, olla edelleen ilman jälkikasvua tai olemassa olevaa parisuhdetta? Onko tuolloin elämä niin sanotusti hymyillyt vai onko yhtälössä jotain outoa?

        AV

        Sinun sanojasi: Tämä on hyvä ohje, jos puhuu paskaa, voi tuntea monta naista, mutta ei omaa yhtään vakavaa suhdetta. Ei olisi vakavasti otettava."

        Minusta parisuhde tai jälkikasvukaan ei tee kenenkään elämästä minun oman näkemyksen mukaan sen parempaa tai huonompaa kuin kenenkään muunkaan. Kyllä ihmisen oma tuntemus ratkaisee elämän hymyilyt ja murjotukset.

        Sinä selvästikin arvostat pitkiä parisuhteita ja lastenhankkimista hyvinkin paljon.

        Mistä sinä tiedät, että paskanpuhujilla ei ole yhtään vakavaa suhdetta? Mihin sanomisesi perustuu? Arvailuihin? Hihasta vetäisit? Onko sinulla paskanpuhujatuttuja, jotka ovat lapsettomia ja suhteettomia?

        Miksi et voisi vain myöntää löpisseesi ihan omiasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun sanojasi: Tämä on hyvä ohje, jos puhuu paskaa, voi tuntea monta naista, mutta ei omaa yhtään vakavaa suhdetta. Ei olisi vakavasti otettava."

        Minusta parisuhde tai jälkikasvukaan ei tee kenenkään elämästä minun oman näkemyksen mukaan sen parempaa tai huonompaa kuin kenenkään muunkaan. Kyllä ihmisen oma tuntemus ratkaisee elämän hymyilyt ja murjotukset.

        Sinä selvästikin arvostat pitkiä parisuhteita ja lastenhankkimista hyvinkin paljon.

        Mistä sinä tiedät, että paskanpuhujilla ei ole yhtään vakavaa suhdetta? Mihin sanomisesi perustuu? Arvailuihin? Hihasta vetäisit? Onko sinulla paskanpuhujatuttuja, jotka ovat lapsettomia ja suhteettomia?

        Miksi et voisi vain myöntää löpisseesi ihan omiasi?

        Jokainen voi katsoa sitä omaa saldoaan ja oppia jotain menneestä elämästä?

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun sanojasi: Tämä on hyvä ohje, jos puhuu paskaa, voi tuntea monta naista, mutta ei omaa yhtään vakavaa suhdetta. Ei olisi vakavasti otettava."

        Minusta parisuhde tai jälkikasvukaan ei tee kenenkään elämästä minun oman näkemyksen mukaan sen parempaa tai huonompaa kuin kenenkään muunkaan. Kyllä ihmisen oma tuntemus ratkaisee elämän hymyilyt ja murjotukset.

        Sinä selvästikin arvostat pitkiä parisuhteita ja lastenhankkimista hyvinkin paljon.

        Mistä sinä tiedät, että paskanpuhujilla ei ole yhtään vakavaa suhdetta? Mihin sanomisesi perustuu? Arvailuihin? Hihasta vetäisit? Onko sinulla paskanpuhujatuttuja, jotka ovat lapsettomia ja suhteettomia?

        Miksi et voisi vain myöntää löpisseesi ihan omiasi?

        "Onko sinulla paskanpuhujatuttuja, jotka ovat lapsettomia ja suhteettomia?"
        Varmasti jokaisella meistä on. Näyttävät menestyviltä, ovat ajoittain naisten suosiossa mutta lopputulos on aina TÄYSI nolla. Se miten osaa elää ja käyttäytyä päivän tai pari, ei riitä ns. vakavaan parisuhteeseen. On vain puolituttuja, niitä jotka eivät ihmistä ota vakavasti, vain huumorilla koska "tyyppi" on hauska ja vaaraton.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni on ollut kolme vakavaa suhdetta ja niihin tullut myös lapsia.
        Suhteiden kestot 17 vuotta pisin ja 5 vuotta lyhin.
        Jokainen voi kysyä itseltään mikä olisi se oma saldo.

        AV

        Luoppas vielä yksi hauska suhde kun aikaa on. Mutta

        Älä tee sitä kummelin kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sanomisesi siitä, että paskanpuhujilla ei olisi yhtään vakavaa suhdetta oli siis pelkkää -- paskaa?

        Paskan puhujan suhteetkin on paskaa, yllättävääkö..


    • Anonyymi

      Ämmäl sanoo annaks pilluu. Jos kieltäytyy niin antaa nyrkin laulaa. Oppiipahan olemaan.

    • Kuule Rande, oon itse ajatellu just tota samaa, mutta ite ulottaisin sen myös ihan ihmisten kanssa juttelemiseen yleensä, en vain parisuhteen haku mielessä.

      Jotkut tälläkin palstalla ovat ihmetelleet miksi eivät tule juttuun joidenkin kanssa tai sanovat, etteivät osaa keskustella joistain aiheista. Tässä hieman neuvoja:

      -Huumori on yksi keino yrittää jutella kaikenlaisten kanssa ja murtaa jäätä
      -Säästä jutteleminen
      -Ei heti anna kommentoinnin kaatua siihen, ettei tiedä jostain asiasta, vaan yrittää kuitenkin
      -Kysymysten teko, jos ei tiedä aiheesta jotain
      -Lehtien, kirjojen, nettiartikkeleiden yms. lukeminen monesta aiheesta ja musiikin kuuntelu ja elokuvien katselu laajasti, että osaa sitten halutessaan keskustella enemmän tai vähemmän monesta aiheesta

      Loppupeleissä jokainen kuitenkin päättää itse miten menettelevät.

      Ei mulla muuta tällä kertaa tähän kommenttiin =)

      • Jep, noin se on, toimii ylipäänsä eikä vain kumppanin etsinnässä. Se on pienestä kiinni, pienillä asioilla korjattavissa.


      • randombypasser kirjoitti:

        Jep, noin se on, toimii ylipäänsä eikä vain kumppanin etsinnässä. Se on pienestä kiinni, pienillä asioilla korjattavissa.

        Nyt juon: Belhaven black (scotlantilainen stout, ostin yhestä Citymarketista). Tämä on parempi kuin Guinness tai se Guinness mitä täällä myydään tölkeissä. Nykyään Guinness on aika laimeaa litkua. Harmittaa, kun mun 2 suosikkia eli Murphy´s ja Keisari stout on poistunu joistain kaupoista. Välillä löytyy jostain ja välillä ei löydy. Tämä mitä nyt juon on vähän Keisari stoutin tyylinen.

        Ja sanot varmaan, että varo ettei mopo lähe keulimaan, niin kommentoin jo heti, että on vaan yks tölkki ja alkoa on 4,2 % (useimmissa stouteissa on 4-4,5, joissain jopa 5 tai 5,5, mutta yleisin on 4). Ei keuli mopo, eihän mulla ees oo mopoa eikä moottoripyörääkään =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Nyt juon: Belhaven black (scotlantilainen stout, ostin yhestä Citymarketista). Tämä on parempi kuin Guinness tai se Guinness mitä täällä myydään tölkeissä. Nykyään Guinness on aika laimeaa litkua. Harmittaa, kun mun 2 suosikkia eli Murphy´s ja Keisari stout on poistunu joistain kaupoista. Välillä löytyy jostain ja välillä ei löydy. Tämä mitä nyt juon on vähän Keisari stoutin tyylinen.

        Ja sanot varmaan, että varo ettei mopo lähe keulimaan, niin kommentoin jo heti, että on vaan yks tölkki ja alkoa on 4,2 % (useimmissa stouteissa on 4-4,5, joissain jopa 5 tai 5,5, mutta yleisin on 4). Ei keuli mopo, eihän mulla ees oo mopoa eikä moottoripyörääkään =D

        Se on aika hyvä tumma, on tullut maisteltua 👍

        Kai Guinnessille kävi pörssiyhtiöt, jostain pitää säästää että tulos näyttää paremmalta yhtiökokouksessa...

        Vetäset putkeen neljä noita Bellejä ja kyllä keulii 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Se on aika hyvä tumma, on tullut maisteltua 👍

        Kai Guinnessille kävi pörssiyhtiöt, jostain pitää säästää että tulos näyttää paremmalta yhtiökokouksessa...

        Vetäset putkeen neljä noita Bellejä ja kyllä keulii 😂

        Vetäsen putkeen Bellejä, niin nukun tai tulee jossain vaiheessa paha olo =D Ei kykene ei =D

        Tää on aika hyvä olut.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Vetäsen putkeen Bellejä, niin nukun tai tulee jossain vaiheessa paha olo =D Ei kykene ei =D

        Tää on aika hyvä olut.

        Se on hyvä back stopper, ei mene liiallisuuksiin 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Se on hyvä back stopper, ei mene liiallisuuksiin 😁

        Jep. Siitä ei vtulis mitään, jos mää alkasin keulimaan =D


    • Lisäisin vielä:
      -on avoin ja utelias eri asioiden suhteen. Esim. ei heti lyttää toisen musiikkimakua, vaan avoimesti kuuntelee toisen linkittämän kappaleen ja jos se ei heti napannut, niin kuuntelee vaikka joskus uudelleen.

      • "-Lehtien, kirjojen, nettiartikkeleiden yms. lukeminen monesta aiheesta ja musiikin kuuntelu ja elokuvien katselu laajasti, että osaa sitten halutessaan keskustella enemmän tai vähemmän monesta aiheesta"

        - Sen verran täytyy tähän kommentoida, että kuinka monta lehteä, kirjaa tai nettiartikkelia olet lukenut vaikkapa lätkästä (mä en montaa), historiasta enkä nyt tarkoita musiikin historiaa, politiikasta, ja vaikkapa nyt niistä autoista ja autourheilusta? 😃 Siis siksi, että halutessasi osaisit keskustella aiheista täällä tai oikean elämän tuttujesi kanssa paremmin aiheista?

        Ihmisellä tuppaa olemaan olettamus, että muita kiinnostaa samat asiat kuin itseä, mutta loppujen lopuksi aika harvoin näin on, olen mäkin sen huomannut omine juttuineni 😅 Ja helposti näitä ajattelee kukin vähän omaa napaa tuijottaen, pitäen muita tavallaan puutteellisilla tiedoilla varustettuna, mutta unohtaen samalla sen valtavan määrän aihepiirejä joihin itse ei ole perehtynyt 🙄

        Siinä mielessä meidän tyyli palstalla, eli sun varsin kulttuuripainotteinen juttujen kirjo, ja omat racing-juttuni, edustavat aika hyvin vanhaa mottoani palstalla, että "voit olla yhdessä asiassa jollain alustalla paras, ja samassa asiassa toisaalla ihan yhtä nobody kuin kaikki muutkin" 😅
        Tarkoitan, että en mäkään kovin yksityiskohtaisia rallipeli tai työjuttuja sellaisten kanssa juttele ketkä niistä jotain tajuaa tai osaa jopa itse ajaa, sillä silloin siitä puuttuu sen hetkisen viiteympäristön parhaan osaajan elementti, ja pienistä Mika Salo tyylisistä liioitteluista jää helpommin kiinni 😄

        Eli mun mielestä toisella osapuolella ei ole mikään pakko olla "riittäviä" pohjatietoja, kunhan ottaa entusiasmini ja teoreettisen/teknisen ymmärrykseni ikäänkuin vakavasti ja kunnioittaa toisen omia harrastuksia ilman ihmeempää pilkkaa. 🙄
        Ja vastavuoroisesti mä antaisin ihan mielihyvin ihmisille mahdollisuuden päteä jollain itselleen tärkeällä asialla /nippelitiedolla, mutta tuntuu että kovin monilla ne ei oo kovin objektiivisia juttuja, vaan liittyy esim mielenterveyteeni, raha-asioihini, päihdehaittoja ehkäiseviin valintoihin, ja heidän mielestään vääriin mielipiteisiini. 🙄 Tarkoitan siis keskustelemisen vaikeutta tänä päivänä kasvotusten, ja sitä että suuri osa ihmisistä ei tiedä faktoja/yksityiskohtia edes omasta kiinnostuksenkohteesta, saati että osaisi argumentoida niitä juuri mitenkään muuten kuin "must tuntuu et..." ja kenties jollain iltalehdestä poimitulla oikeaoppisella / sosiaalisesti hyväksytyllä liibalaaba-mielipiteellä höystettynä 🤨


      • hondakuski125 kirjoitti:

        "-Lehtien, kirjojen, nettiartikkeleiden yms. lukeminen monesta aiheesta ja musiikin kuuntelu ja elokuvien katselu laajasti, että osaa sitten halutessaan keskustella enemmän tai vähemmän monesta aiheesta"

        - Sen verran täytyy tähän kommentoida, että kuinka monta lehteä, kirjaa tai nettiartikkelia olet lukenut vaikkapa lätkästä (mä en montaa), historiasta enkä nyt tarkoita musiikin historiaa, politiikasta, ja vaikkapa nyt niistä autoista ja autourheilusta? 😃 Siis siksi, että halutessasi osaisit keskustella aiheista täällä tai oikean elämän tuttujesi kanssa paremmin aiheista?

        Ihmisellä tuppaa olemaan olettamus, että muita kiinnostaa samat asiat kuin itseä, mutta loppujen lopuksi aika harvoin näin on, olen mäkin sen huomannut omine juttuineni 😅 Ja helposti näitä ajattelee kukin vähän omaa napaa tuijottaen, pitäen muita tavallaan puutteellisilla tiedoilla varustettuna, mutta unohtaen samalla sen valtavan määrän aihepiirejä joihin itse ei ole perehtynyt 🙄

        Siinä mielessä meidän tyyli palstalla, eli sun varsin kulttuuripainotteinen juttujen kirjo, ja omat racing-juttuni, edustavat aika hyvin vanhaa mottoani palstalla, että "voit olla yhdessä asiassa jollain alustalla paras, ja samassa asiassa toisaalla ihan yhtä nobody kuin kaikki muutkin" 😅
        Tarkoitan, että en mäkään kovin yksityiskohtaisia rallipeli tai työjuttuja sellaisten kanssa juttele ketkä niistä jotain tajuaa tai osaa jopa itse ajaa, sillä silloin siitä puuttuu sen hetkisen viiteympäristön parhaan osaajan elementti, ja pienistä Mika Salo tyylisistä liioitteluista jää helpommin kiinni 😄

        Eli mun mielestä toisella osapuolella ei ole mikään pakko olla "riittäviä" pohjatietoja, kunhan ottaa entusiasmini ja teoreettisen/teknisen ymmärrykseni ikäänkuin vakavasti ja kunnioittaa toisen omia harrastuksia ilman ihmeempää pilkkaa. 🙄
        Ja vastavuoroisesti mä antaisin ihan mielihyvin ihmisille mahdollisuuden päteä jollain itselleen tärkeällä asialla /nippelitiedolla, mutta tuntuu että kovin monilla ne ei oo kovin objektiivisia juttuja, vaan liittyy esim mielenterveyteeni, raha-asioihini, päihdehaittoja ehkäiseviin valintoihin, ja heidän mielestään vääriin mielipiteisiini. 🙄 Tarkoitan siis keskustelemisen vaikeutta tänä päivänä kasvotusten, ja sitä että suuri osa ihmisistä ei tiedä faktoja/yksityiskohtia edes omasta kiinnostuksenkohteesta, saati että osaisi argumentoida niitä juuri mitenkään muuten kuin "must tuntuu et..." ja kenties jollain iltalehdestä poimitulla oikeaoppisella / sosiaalisesti hyväksytyllä liibalaaba-mielipiteellä höystettynä 🤨

        Pari esimerkkiä tulee mieleen tosta e-ralliharrastuksesta ja muiden ihmisten suhtautumisesta siihen, vaikka mielestäni se ei ole sen typerämpi harrastus kuin vaikkapa kitaransoitto tai muut nuotitetut itseilmaisun muodot 🙄

        Kummisetäni eli Uncle A, kenen kanssa viime kesänä sairauspäivärahan enimmäisajan ja pysyvän työkyvyttömyyspäätöksen välisessä 3kk odottelutyhjiössä, jolloin ainoat varmat tuloni oli asumistuki 77e/kk, meni sukset vähän ristiin 600 euron tai Hondan peltihommien takia vaikka paria vuotta aiemmin järjestettiin kuoppajaisia, nimet todistajina alle perunkirjaan jne. ja noista kaikista mut nähtiin suoriutuvan esimerkillisesti. Anyway, kun talvella tuli jotenkin ohimennen rallijutut puheeksi, niin en edes odottanut että suuren ikäluokan ihmisen kanssa kovin syvällisesti siitä puhuttaisiin, mutta olisi hän nyt voinut jättää vertaamatta mua alle kouluikäiseen perheenjäseneen jonka lempipeli tabletilla on joku drifting-peli 🙄 Ja itse asiassa koko aasinsilta harrastukseeni tuli siitä, kun trailerissa meni tiellä drifting-bemari jota hän kutsui virheellisesti ralliautoksi. Olisi nyt vaikka kysynyt ympäripyöreästi että miten oon pärjännyt, tai mikä on suosikkiautoni tms. niin aihepiiri olisi kuitattu sillä 🙄
        Tai kun sanoin, ettei ihmiset tiedä edes omista kiinnostuksenkohteistaan, niin kieltämättä ei mulle ole selvinnyt mikä häntä kiinnostaa, tai mitä hän kokee rentouttavana tai pelkkänä harrastuksena, eikä työnä, velvollisuutena, tai tavoitteellisena juttuna 🙄 Varmaan excelin päivitysversiot, 60k€ hybridin kulutus per 100km, ohjattu ryhmäliikunta jne. 😂 Mikä on ihan fine, mutta en mä nyt ole ryhtynyt vertaamaan mitään vesijumppaa johonkin lasten vesipeuhuun tms.

        Ja datingissa jokin aika sitten sain tykkäyksen nelikymppiseltä naiselta, hän aloitti yllättäen itse keskustelun, ja kysyi että mitä kuuluu ja mitä olen tehnyt jne. johon en tietenkään sen yksityiskohtaisemmin jauhanut mitään, vaan sanoin että pelaan parhaillaan rallia samalla, ja olin katsellut jotain ww2-dokkareita. Sain pelkän 😆-reaktion viestiini, en vastausta että mitä hänelle kuuluu, ja ehkä vartin sisällä lisäsin että työjuttuja ollut myös, millä tarkoitin lähinnä sähköpostijuttuja ja verkkokaupan hommia, johon sain vastaukseksi että "nii varmaa 😂"

        Oikeastaan ton mun moton voi päivittää tähän päivään, ja se kuvastaa hyvin aikamme keskustelukulttuuria.
        "Ne ketkä tajuaa, niille on turha kertoa. Ne ketkä ei tajua, niille on turha kertoa."

        Ja pätee tottakai moniin muihinkin juttuihin ja aiheisiin, mutta pointtina se että kukaan ei tänä päivänä osaa keskustella mitään sen oman kuplansa ulkopuolella tai mistään abstraktista aiheesta, ja toisaalta taas monille samanhenkisille jonkun jutun toteaminen on vain itsestäänselvyyden toteamista.


      • hondakuski125 kirjoitti:

        Pari esimerkkiä tulee mieleen tosta e-ralliharrastuksesta ja muiden ihmisten suhtautumisesta siihen, vaikka mielestäni se ei ole sen typerämpi harrastus kuin vaikkapa kitaransoitto tai muut nuotitetut itseilmaisun muodot 🙄

        Kummisetäni eli Uncle A, kenen kanssa viime kesänä sairauspäivärahan enimmäisajan ja pysyvän työkyvyttömyyspäätöksen välisessä 3kk odottelutyhjiössä, jolloin ainoat varmat tuloni oli asumistuki 77e/kk, meni sukset vähän ristiin 600 euron tai Hondan peltihommien takia vaikka paria vuotta aiemmin järjestettiin kuoppajaisia, nimet todistajina alle perunkirjaan jne. ja noista kaikista mut nähtiin suoriutuvan esimerkillisesti. Anyway, kun talvella tuli jotenkin ohimennen rallijutut puheeksi, niin en edes odottanut että suuren ikäluokan ihmisen kanssa kovin syvällisesti siitä puhuttaisiin, mutta olisi hän nyt voinut jättää vertaamatta mua alle kouluikäiseen perheenjäseneen jonka lempipeli tabletilla on joku drifting-peli 🙄 Ja itse asiassa koko aasinsilta harrastukseeni tuli siitä, kun trailerissa meni tiellä drifting-bemari jota hän kutsui virheellisesti ralliautoksi. Olisi nyt vaikka kysynyt ympäripyöreästi että miten oon pärjännyt, tai mikä on suosikkiautoni tms. niin aihepiiri olisi kuitattu sillä 🙄
        Tai kun sanoin, ettei ihmiset tiedä edes omista kiinnostuksenkohteistaan, niin kieltämättä ei mulle ole selvinnyt mikä häntä kiinnostaa, tai mitä hän kokee rentouttavana tai pelkkänä harrastuksena, eikä työnä, velvollisuutena, tai tavoitteellisena juttuna 🙄 Varmaan excelin päivitysversiot, 60k€ hybridin kulutus per 100km, ohjattu ryhmäliikunta jne. 😂 Mikä on ihan fine, mutta en mä nyt ole ryhtynyt vertaamaan mitään vesijumppaa johonkin lasten vesipeuhuun tms.

        Ja datingissa jokin aika sitten sain tykkäyksen nelikymppiseltä naiselta, hän aloitti yllättäen itse keskustelun, ja kysyi että mitä kuuluu ja mitä olen tehnyt jne. johon en tietenkään sen yksityiskohtaisemmin jauhanut mitään, vaan sanoin että pelaan parhaillaan rallia samalla, ja olin katsellut jotain ww2-dokkareita. Sain pelkän 😆-reaktion viestiini, en vastausta että mitä hänelle kuuluu, ja ehkä vartin sisällä lisäsin että työjuttuja ollut myös, millä tarkoitin lähinnä sähköpostijuttuja ja verkkokaupan hommia, johon sain vastaukseksi että "nii varmaa 😂"

        Oikeastaan ton mun moton voi päivittää tähän päivään, ja se kuvastaa hyvin aikamme keskustelukulttuuria.
        "Ne ketkä tajuaa, niille on turha kertoa. Ne ketkä ei tajua, niille on turha kertoa."

        Ja pätee tottakai moniin muihinkin juttuihin ja aiheisiin, mutta pointtina se että kukaan ei tänä päivänä osaa keskustella mitään sen oman kuplansa ulkopuolella tai mistään abstraktista aiheesta, ja toisaalta taas monille samanhenkisille jonkun jutun toteaminen on vain itsestäänselvyyden toteamista.

        Olet Hondis enemmän kuin oikeassa noiden kahden viimeisen kappaaleen kanssa. Ja se tuli taas erittäin selväksi tämänkin aloituksen kommenteista 😂


      • hondakuski125 kirjoitti:

        "-Lehtien, kirjojen, nettiartikkeleiden yms. lukeminen monesta aiheesta ja musiikin kuuntelu ja elokuvien katselu laajasti, että osaa sitten halutessaan keskustella enemmän tai vähemmän monesta aiheesta"

        - Sen verran täytyy tähän kommentoida, että kuinka monta lehteä, kirjaa tai nettiartikkelia olet lukenut vaikkapa lätkästä (mä en montaa), historiasta enkä nyt tarkoita musiikin historiaa, politiikasta, ja vaikkapa nyt niistä autoista ja autourheilusta? 😃 Siis siksi, että halutessasi osaisit keskustella aiheista täällä tai oikean elämän tuttujesi kanssa paremmin aiheista?

        Ihmisellä tuppaa olemaan olettamus, että muita kiinnostaa samat asiat kuin itseä, mutta loppujen lopuksi aika harvoin näin on, olen mäkin sen huomannut omine juttuineni 😅 Ja helposti näitä ajattelee kukin vähän omaa napaa tuijottaen, pitäen muita tavallaan puutteellisilla tiedoilla varustettuna, mutta unohtaen samalla sen valtavan määrän aihepiirejä joihin itse ei ole perehtynyt 🙄

        Siinä mielessä meidän tyyli palstalla, eli sun varsin kulttuuripainotteinen juttujen kirjo, ja omat racing-juttuni, edustavat aika hyvin vanhaa mottoani palstalla, että "voit olla yhdessä asiassa jollain alustalla paras, ja samassa asiassa toisaalla ihan yhtä nobody kuin kaikki muutkin" 😅
        Tarkoitan, että en mäkään kovin yksityiskohtaisia rallipeli tai työjuttuja sellaisten kanssa juttele ketkä niistä jotain tajuaa tai osaa jopa itse ajaa, sillä silloin siitä puuttuu sen hetkisen viiteympäristön parhaan osaajan elementti, ja pienistä Mika Salo tyylisistä liioitteluista jää helpommin kiinni 😄

        Eli mun mielestä toisella osapuolella ei ole mikään pakko olla "riittäviä" pohjatietoja, kunhan ottaa entusiasmini ja teoreettisen/teknisen ymmärrykseni ikäänkuin vakavasti ja kunnioittaa toisen omia harrastuksia ilman ihmeempää pilkkaa. 🙄
        Ja vastavuoroisesti mä antaisin ihan mielihyvin ihmisille mahdollisuuden päteä jollain itselleen tärkeällä asialla /nippelitiedolla, mutta tuntuu että kovin monilla ne ei oo kovin objektiivisia juttuja, vaan liittyy esim mielenterveyteeni, raha-asioihini, päihdehaittoja ehkäiseviin valintoihin, ja heidän mielestään vääriin mielipiteisiini. 🙄 Tarkoitan siis keskustelemisen vaikeutta tänä päivänä kasvotusten, ja sitä että suuri osa ihmisistä ei tiedä faktoja/yksityiskohtia edes omasta kiinnostuksenkohteesta, saati että osaisi argumentoida niitä juuri mitenkään muuten kuin "must tuntuu et..." ja kenties jollain iltalehdestä poimitulla oikeaoppisella / sosiaalisesti hyväksytyllä liibalaaba-mielipiteellä höystettynä 🤨

        No joo, en ole lukenut kovin paljon jääkiekosta enkä urheilusta muutenkaan. Sanotaan vaikka, että hyvästä muistista on hyyötyä. Jos on hyvä muisti, niin muistaa lukemiaan ja kuulemiaan asioita, näin mulla (tosin en kyllä ihan kaikkea muista, eihän sitä jaksa, esim. jos on väsynyt ja eihän ihan kaikkea hyvämuistinenkaan voi aina muistaa).


    • Anonyymi

      Ei täällä oikeastaan tuo harhaoppinen yleisvinkuminen ärsytä, enemmänkin tuo ikävä palsta ketjuineen, ihan ahterista kotoisin. Sitäpaitsi eukko karkasi just, että silleen nyyh 😁

      • Anonyymi

        voivoi ja valivali perään ihan taiteellisuuden merkeissä... 🎈


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voivoi ja valivali perään ihan taiteellisuuden merkeissä... 🎈

        Voi teltassa elää, koin sen heinäkuussa -74 , jatkuvaa seisokkiaa!


    • Hyvät neuvot, mutta tuskin ottavat neuvojasi vastaan.

      Paras ystäväni opetti minulle, että sitten on taivaisiin kirjoitettu suhde, kun toisen kanssa on hyvä olla hiljaa. Kun se on luonnollista, eikä tunnu pahalta.

      Itse olen pitänyt tätä mittapuuna.

      • Tuo muuten pätee myös ystävyyteen...


      • randombypasser kirjoitti:

        Tuo muuten pätee myös ystävyyteen...

        Niin pätee. Se on oikein hyvä mittari myös siihen.


    • Anonyymi

      Aivan totta! Eilen sinun kanssa oli kiva turista (kevät kiimasta ) :D eli huomasin että huumoria sulla kyllä piisaa…

      • Ookko varma, että se oli huumoria? Pidä hameestasi kiinni Mummiksessa 🤣


    • Anonyymi

      Mikä saa sinut kuvittelemaan että kaikki tahtoisi vain mielistellä palstalla joka nyt kuitenkin ensisijaisesti on tarkoitettu keskusteluun eikä parinhakuun?

      -harmiseikirj-

      • Luepa se aloitus uudelleen ja mieti sitten kommenttiasi tarkemmin.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Luepa se aloitus uudelleen ja mieti sitten kommenttiasi tarkemmin.

        Ei siinä ole miettimistä. Sinun mielestä keskustelun pitää olla kevytta ja mukavaa, siinä pitää olla leikimielisyyttä ja pilkettä silmäkulmassa niin että vastakeskustelija alkaa luomaan sinusta mielyyttäviä mielikuvia, samalla joudut kuitenkin tinkimään rehellisyydestä kun pyrit ennenkaikkea miellyttämään.

        -harmisekirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei siinä ole miettimistä. Sinun mielestä keskustelun pitää olla kevytta ja mukavaa, siinä pitää olla leikimielisyyttä ja pilkettä silmäkulmassa niin että vastakeskustelija alkaa luomaan sinusta mielyyttäviä mielikuvia, samalla joudut kuitenkin tinkimään rehellisyydestä kun pyrit ennenkaikkea miellyttämään.

        -harmisekirj-

        Ok. Mielenkiintoinen näkökulma, persoonallisuusanalyysi, vaan näillä mennään sitten.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Ok. Mielenkiintoinen näkökulma, persoonallisuusanalyysi, vaan näillä mennään sitten.

        Ei koske pelkästään sinua vaan ihan yleisesti näyttää olevan niin että jotkut pyrkii miellyttämään, epäilen että eivät ole aina ihan rehellisiä ilmaisemissaan aatoksissa.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei koske pelkästään sinua vaan ihan yleisesti näyttää olevan niin että jotkut pyrkii miellyttämään, epäilen että eivät ole aina ihan rehellisiä ilmaisemissaan aatoksissa.

        -harmiseikirj-

        Se vaan, että persoonallisuusanalyysi merkkirivien perusteella, olkoonkin että niitä merkkirivejä on paljon, niin... No mutta kukin tavallaan, muutahan ei voi toivoakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei koske pelkästään sinua vaan ihan yleisesti näyttää olevan niin että jotkut pyrkii miellyttämään, epäilen että eivät ole aina ihan rehellisiä ilmaisemissaan aatoksissa.

        -harmiseikirj-

        Harmis on aina rehellisesti oma itsensä: äksy vanha herra 🤗


      • Anonyymi

        Ei ole mielistelyä olla ystävällinen.

        Olet vaan kateellinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mielistelyä olla ystävällinen.

        Olet vaan kateellinen.

        Tuskin on kateellinen, varmaan lähinnä ärsyttää minkäänlainen vinkkien antaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siinä ole miettimistä. Sinun mielestä keskustelun pitää olla kevytta ja mukavaa, siinä pitää olla leikimielisyyttä ja pilkettä silmäkulmassa niin että vastakeskustelija alkaa luomaan sinusta mielyyttäviä mielikuvia, samalla joudut kuitenkin tinkimään rehellisyydestä kun pyrit ennenkaikkea miellyttämään.

        -harmisekirj-

        Missä sosiaalisten taitojesi alkeet? Niihin kuuluu oleellisesti, että pitää toista kunnioittavan keskusteluyhteyden keskustelukumppaniin avoinna. Jos laukoo "rehellisesti" kaikki mitä mielessä liikkuu, se vain sulkee yhteyden, tyrmää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmis on aina rehellisesti oma itsensä: äksy vanha herra 🤗

        Aivan jota ei jaksa lukea.


    • Anonyymi

      Varmaan näin on mutta miksi kaiken pitää tapahtua aina naisten ehdoilla?

      • Miten niin? Avaa, perustele.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Miten niin? Avaa, perustele.

        No ei tässäkään paljon ollut ohjeistusta naisille. Ilmeisesti he saavat olla sellaisia kuin ovat ja miesten on pinnisteltävä kohti oikeaoppisuutta.


      • randombypasser
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei tässäkään paljon ollut ohjeistusta naisille. Ilmeisesti he saavat olla sellaisia kuin ovat ja miesten on pinnisteltävä kohti oikeaoppisuutta.

        Hiton paha mun naisia opastaa näin miehenä. Mulla ei ole kokemusta kuin miehenä olemisesta, niin sillä ei paljon leideille ohjeita anneta tällasissa asioissa. Toisaalta noi samat teesit ei ainakaan haittaa naisen käytössä, niin miks oot niin näreissäsi?


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Hiton paha mun naisia opastaa näin miehenä. Mulla ei ole kokemusta kuin miehenä olemisesta, niin sillä ei paljon leideille ohjeita anneta tällasissa asioissa. Toisaalta noi samat teesit ei ainakaan haittaa naisen käytössä, niin miks oot niin näreissäsi?

        Trolliksi haukkuja vaan ei lopeta kiusaamistani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trolliksi haukkuja vaan ei lopeta kiusaamistani.

        Kyllä sen sitten huomaa kun se oikea löytyy,niin mies kuin nainenkin ja homma pelaa yhteen,sen olen oppinu etä älä arvostele naistasi eikä tietty nainen miestään toisten kuullen!
        Ei ole mitenkään soveliasta piikitellä toista esim.ulkomuodon tai muun erikoisuuden takia,sama pukeutumisen jokainen on sellanen kuin on ketään ei muuteta.
        Oma vaimoni on minulle tärkeä enkä ikinä voisi häntä julkisesti loukata,ei toki hänkään minua.
        Tehkää selvät sävelet niin yhdessä olo on sitten ihan mukavaa,ei tartte pingottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei tässäkään paljon ollut ohjeistusta naisille. Ilmeisesti he saavat olla sellaisia kuin ovat ja miesten on pinnisteltävä kohti oikeaoppisuutta.

        Samat ohjeet pätevät naisiin. Niiden pohjalla on hyvät käytöstavat, toisen ihmisen huomiointi. Parisuhdetta on aika turha etsiä oma ego kaiken edellä, muista ihmisistä piittaamatta.

        - Sheena


    • Hyvä se on tuollaisen ekstrovertin naisten naurattajan ohjeita antaa, ja haukkua. Jos noita taitoja ei ole oppinut keski ikään mennessä niin ei niitä enää opikaan. Minä olen tylsä, valittaja ja sellaiseksi jäin.

      • Anonyymi

        Kaikki naisetkaan eivät ole ekstrovertteja, eivätkö kaikki naistkaan jaksa mitä erkstrovertteja naisten naurattajia. Tosin aloittajan kuvaama "Opetelkaa juttelemaan, sanailemaan, hassuttelemaan ja vitsailemaan", ei todellakaan tarkoita pelkkiä ekstrovertteja. Kyllä myös valtaosa introverteista osaa jutella, sanailla, hassutella ja vitsailla, vaikka eivät ihmisjoukossa olekaan suuna ja päänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki naisetkaan eivät ole ekstrovertteja, eivätkö kaikki naistkaan jaksa mitä erkstrovertteja naisten naurattajia. Tosin aloittajan kuvaama "Opetelkaa juttelemaan, sanailemaan, hassuttelemaan ja vitsailemaan", ei todellakaan tarkoita pelkkiä ekstrovertteja. Kyllä myös valtaosa introverteista osaa jutella, sanailla, hassutella ja vitsailla, vaikka eivät ihmisjoukossa olekaan suuna ja päänä.

        Asiaa. Introvertisti voi tehdä aivan kaikkea.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Asiaa. Introvertisti voi tehdä aivan kaikkea.

        - Sheena

        No minä en osaa. Jos minä en tunne ihmistä, niin en osaa olla hauska ja vitsailla mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki naisetkaan eivät ole ekstrovertteja, eivätkö kaikki naistkaan jaksa mitä erkstrovertteja naisten naurattajia. Tosin aloittajan kuvaama "Opetelkaa juttelemaan, sanailemaan, hassuttelemaan ja vitsailemaan", ei todellakaan tarkoita pelkkiä ekstrovertteja. Kyllä myös valtaosa introverteista osaa jutella, sanailla, hassutella ja vitsailla, vaikka eivät ihmisjoukossa olekaan suuna ja päänä.

        Asia on juuri noin 👍
        En minäkään mikään ekstrovertti ole, vaan sosiaalinen introvertti. Palstalla rempseämpi kuin livenä, tosin osaan sielläkin ns. ottaa tilanteen haltuun tarvittaessa.
        Mutta olen opetellut keskustelemaan, tekemään tikusta asiaa tarvittaessa. Vitsailu ja sanailu tulee luonnostaan, mutta sanailua oppii seuraamalla itseään taitavampia ja ennen muuta lukemalla paljon kirjallisuutta.


      • Sanon tän nyt sulle jo kolmannen kerran. En ole ekstrovertti, olen sosiaalinen introvertti. Se kummajainen joka on introvertti, mutta toisinaan innostuu olemaan sosiaalinen vaikka väsyykin siitä ihan hitosti. Ja sitten vetäytyy luolaansa olemaan ihka aito introvertti.

        Ja ketään en tuossa aloituksessa haukkunut, en ketään enkä mitään. Luepa se nyt uudelleen ihan ajatuksen kanssa.

        Jos noita taitoja ei ole oppinut keski-ikään mennessä, niin vielä on helposti 10-20 vuotta aikaa harjoitella. En minäkään noita "taitoja" ole syntymästä asti mukanani kantanut, vaan oppinut hiljalleen, itseäni etevämpiä seuraamalla, lukemalla paljon ja miettimällä missä kaikessa teen väärin sekä miten teen väärin. Enimmän osan noista "taidoista" olen oppinut vasta yli kolmekymppisenä, joten turha inttää keski-iästä mitään.

        Henkilökohtaisesti olen palstalla lukemani pohjalta sitä mieltä, että sinä et halua muuttua, vaan haluan kieriskellä itsesäälissä ja valittaa. Et halua muuttua, koska pelkäät muutosta, pelkäät huomaavasi että toimit aiemmin hölmösti, pelkäät menettäväsi sen näennäisen rakastumisen tunteen jota tunnet sitä unelmaasi kohtaa. Pelko on ainoa esteesi ja se mitä sinä pelkäät, on sinä itse.


      • randombypasser kirjoitti:

        Sanon tän nyt sulle jo kolmannen kerran. En ole ekstrovertti, olen sosiaalinen introvertti. Se kummajainen joka on introvertti, mutta toisinaan innostuu olemaan sosiaalinen vaikka väsyykin siitä ihan hitosti. Ja sitten vetäytyy luolaansa olemaan ihka aito introvertti.

        Ja ketään en tuossa aloituksessa haukkunut, en ketään enkä mitään. Luepa se nyt uudelleen ihan ajatuksen kanssa.

        Jos noita taitoja ei ole oppinut keski-ikään mennessä, niin vielä on helposti 10-20 vuotta aikaa harjoitella. En minäkään noita "taitoja" ole syntymästä asti mukanani kantanut, vaan oppinut hiljalleen, itseäni etevämpiä seuraamalla, lukemalla paljon ja miettimällä missä kaikessa teen väärin sekä miten teen väärin. Enimmän osan noista "taidoista" olen oppinut vasta yli kolmekymppisenä, joten turha inttää keski-iästä mitään.

        Henkilökohtaisesti olen palstalla lukemani pohjalta sitä mieltä, että sinä et halua muuttua, vaan haluan kieriskellä itsesäälissä ja valittaa. Et halua muuttua, koska pelkäät muutosta, pelkäät huomaavasi että toimit aiemmin hölmösti, pelkäät menettäväsi sen näennäisen rakastumisen tunteen jota tunnet sitä unelmaasi kohtaa. Pelko on ainoa esteesi ja se mitä sinä pelkäät, on sinä itse.

        Mikä on se muutos, jota sinun mielestä pelkään?
        Rakkaus ja unelma haihtui jo pois. En elättele mitään toivoja enää sen suhteen. Sattuuhan se helvetisti. Ja sitäkin tietenkin täällä kritisoidaan, jos sen julki tuo.
        Mutta kiinnostaa kuulla, tuo mitä kysyin ensiksi.


      • Prinssi_J kirjoitti:

        Mikä on se muutos, jota sinun mielestä pelkään?
        Rakkaus ja unelma haihtui jo pois. En elättele mitään toivoja enää sen suhteen. Sattuuhan se helvetisti. Ja sitäkin tietenkin täällä kritisoidaan, jos sen julki tuo.
        Mutta kiinnostaa kuulla, tuo mitä kysyin ensiksi.

        Mielestäni pelkäät päästää irti siitä tunteesta tuota nuorta leidiä kohtaan, pelkäät myös päästää irti siitä surusta menetystäsi/pettymystäsi kohtaan. Ainoa syy miksi noin voisi olla on se, että tilalle tulisi... Niin? Tyhjyys.
        Mutta vain toistaiseksi, myöhemmin voi tulla uusia voimakkaita tunteita tilalle ja melko varmasti tulisikin. Se, olisivatko ne tunteet esimerkiksi rakastumisen tunteita, on täysi mysteeri kaikille ja sellaisena se pysyykin ellet päästä vanhoista tunteista irti.


      • Prinssi_J kirjoitti:

        Mikä on se muutos, jota sinun mielestä pelkään?
        Rakkaus ja unelma haihtui jo pois. En elättele mitään toivoja enää sen suhteen. Sattuuhan se helvetisti. Ja sitäkin tietenkin täällä kritisoidaan, jos sen julki tuo.
        Mutta kiinnostaa kuulla, tuo mitä kysyin ensiksi.

        Niin ja kiitos että keskityit kommenttini lukemiseen ja tartuit asiallisesti asiaan! 😊


      • randombypasser kirjoitti:

        Mielestäni pelkäät päästää irti siitä tunteesta tuota nuorta leidiä kohtaan, pelkäät myös päästää irti siitä surusta menetystäsi/pettymystäsi kohtaan. Ainoa syy miksi noin voisi olla on se, että tilalle tulisi... Niin? Tyhjyys.
        Mutta vain toistaiseksi, myöhemmin voi tulla uusia voimakkaita tunteita tilalle ja melko varmasti tulisikin. Se, olisivatko ne tunteet esimerkiksi rakastumisen tunteita, on täysi mysteeri kaikille ja sellaisena se pysyykin ellet päästä vanhoista tunteista irti.

        No tietenkin noin, ja tiedostan sen. Tyhjyys on tilalla silloin. Nyt on ollut pakko pyrkiä eroon niistä tunteista, kun tiedän ihan faktana sen että tytöllä on poikakaveri, eikä kiinnostunut ikinä minusta mitenkään. Se oli eiliseen saakka minulle jokseenkin epäselvää. Vaan ei ole enää. Silti, kuten sanoit tyhjyys on nyt tilalla. Tietenkin sellainen ahdistaa.
        Voitko kuvitella, sellaista tunnetta mitä on tuntenut 2 vuotta putkeen? En tiedä, onko täällä juuri kukaan ikinä kokenut vastaavaa. Te sanotte sitä pakkomielteeksi ja vaikka miksi... Hyvähän sitä on vähätellä toisen tunteita, kun ei ole hajuakaan itsellä.
        Mitä hyötyä minun on rakastua ja tuntea enää mitään vastaavaa uudelleen, kun tulos on kuitenkin taas sama, sen seuraavankin ihastuksen kanssa. Taas on joku varattu ja liian nuori ja ties mitä.
        Ei paljon itsetuntoa nostanut tuokaan kokemus naisista.


      • Prinssi_J kirjoitti:

        No tietenkin noin, ja tiedostan sen. Tyhjyys on tilalla silloin. Nyt on ollut pakko pyrkiä eroon niistä tunteista, kun tiedän ihan faktana sen että tytöllä on poikakaveri, eikä kiinnostunut ikinä minusta mitenkään. Se oli eiliseen saakka minulle jokseenkin epäselvää. Vaan ei ole enää. Silti, kuten sanoit tyhjyys on nyt tilalla. Tietenkin sellainen ahdistaa.
        Voitko kuvitella, sellaista tunnetta mitä on tuntenut 2 vuotta putkeen? En tiedä, onko täällä juuri kukaan ikinä kokenut vastaavaa. Te sanotte sitä pakkomielteeksi ja vaikka miksi... Hyvähän sitä on vähätellä toisen tunteita, kun ei ole hajuakaan itsellä.
        Mitä hyötyä minun on rakastua ja tuntea enää mitään vastaavaa uudelleen, kun tulos on kuitenkin taas sama, sen seuraavankin ihastuksen kanssa. Taas on joku varattu ja liian nuori ja ties mitä.
        Ei paljon itsetuntoa nostanut tuokaan kokemus naisista.

        Ja vielä tuo, että tietenkin sillä tytöllä on poikakaveri, joka on komea ja alfa ja on uusi Tesla ja varmaan tilillä miljoona. Näinhän se menee myös aina. Tuollaisia ne naiset saa ja niitä haluaa. Miksi haluaisi tällaista vanhaa köyhää paskaa? Vaikka olis kuinka hauska omasta mielestään.


      • randombypasser kirjoitti:

        Niin ja kiitos että keskityit kommenttini lukemiseen ja tartuit asiallisesti asiaan! 😊

        Kiitos.


      • Prinssi_J kirjoitti:

        No tietenkin noin, ja tiedostan sen. Tyhjyys on tilalla silloin. Nyt on ollut pakko pyrkiä eroon niistä tunteista, kun tiedän ihan faktana sen että tytöllä on poikakaveri, eikä kiinnostunut ikinä minusta mitenkään. Se oli eiliseen saakka minulle jokseenkin epäselvää. Vaan ei ole enää. Silti, kuten sanoit tyhjyys on nyt tilalla. Tietenkin sellainen ahdistaa.
        Voitko kuvitella, sellaista tunnetta mitä on tuntenut 2 vuotta putkeen? En tiedä, onko täällä juuri kukaan ikinä kokenut vastaavaa. Te sanotte sitä pakkomielteeksi ja vaikka miksi... Hyvähän sitä on vähätellä toisen tunteita, kun ei ole hajuakaan itsellä.
        Mitä hyötyä minun on rakastua ja tuntea enää mitään vastaavaa uudelleen, kun tulos on kuitenkin taas sama, sen seuraavankin ihastuksen kanssa. Taas on joku varattu ja liian nuori ja ties mitä.
        Ei paljon itsetuntoa nostanut tuokaan kokemus naisista.

        Mahdoton kuvitella tuollaista 2 vuoden tunneputkea, sellainen pitäisi kokea ymmärtääkseen tilannetta. Olen jonkun vuoden verran junnannut joidenkin hankalien tunteiden kanssa, niin sikäli on jotain ymmärrystä kokemstasi.

        Älä ennakoi tuntematonta. Et voi tietää miten elämäsi jatkuu alkaen huomisesta. Turha murehtia sellaisia asioita, jotka ovat tulevaisuutta ja vain osittain sinun hallittavissasi. Vähän sama kuin tänään murehtisi sitä, että 14.7.2026 sataa vettä pudan sijaan.


      • randombypasser kirjoitti:

        Mahdoton kuvitella tuollaista 2 vuoden tunneputkea, sellainen pitäisi kokea ymmärtääkseen tilannetta. Olen jonkun vuoden verran junnannut joidenkin hankalien tunteiden kanssa, niin sikäli on jotain ymmärrystä kokemstasi.

        Älä ennakoi tuntematonta. Et voi tietää miten elämäsi jatkuu alkaen huomisesta. Turha murehtia sellaisia asioita, jotka ovat tulevaisuutta ja vain osittain sinun hallittavissasi. Vähän sama kuin tänään murehtisi sitä, että 14.7.2026 sataa vettä pudan sijaan.

        No tuo juuri. Kun aika harva taitaa olla ihastunut kehenkään niin että se tunne on todella vahva, ja kestävä. Se on helvetin sääli minusta, että sitten sellaiset tunteet menee viemäriin, kun kohde onkin täysin väärä, vääränlainen itselle. Ei vastakaikua, ja pahimmassa tapauksessa vielä tuomioita ja syyttelyä. Tämä on ollut minulle monella tapaa henkisesti raskas 2 vuotta.


      • randombypasser kirjoitti:

        Mahdoton kuvitella tuollaista 2 vuoden tunneputkea, sellainen pitäisi kokea ymmärtääkseen tilannetta. Olen jonkun vuoden verran junnannut joidenkin hankalien tunteiden kanssa, niin sikäli on jotain ymmärrystä kokemstasi.

        Älä ennakoi tuntematonta. Et voi tietää miten elämäsi jatkuu alkaen huomisesta. Turha murehtia sellaisia asioita, jotka ovat tulevaisuutta ja vain osittain sinun hallittavissasi. Vähän sama kuin tänään murehtisi sitä, että 14.7.2026 sataa vettä pudan sijaan.

        Kyllä se kokonaan yksin jääminen tässä vaiheessa elämää pelottaa, ja on aika todennäköistä. Ja ei, minä en kaipaa mitään omaishoitajaa. Eikä riitä että on vaan joku nainen vierellä. Kyllä siihen pitää olla tunteita ja sen täytyy olla haluttava yms. Sitten tullaan sanomaan, että oletkos itse haluttava?! voi vittu no en kai sitten ole. Ollaan ilman perkele.


      • Prinssi_J kirjoitti:

        No tuo juuri. Kun aika harva taitaa olla ihastunut kehenkään niin että se tunne on todella vahva, ja kestävä. Se on helvetin sääli minusta, että sitten sellaiset tunteet menee viemäriin, kun kohde onkin täysin väärä, vääränlainen itselle. Ei vastakaikua, ja pahimmassa tapauksessa vielä tuomioita ja syyttelyä. Tämä on ollut minulle monella tapaa henkisesti raskas 2 vuotta.

        Varmasti on ollut raskasta. Mutta jos nyt olisi sitten tullut se sinetti asialle ja voisit päästää menneestä irti, jatkaa matkaasi eteenpäin, jotain uutta kohti.


      • randombypasser kirjoitti:

        Varmasti on ollut raskasta. Mutta jos nyt olisi sitten tullut se sinetti asialle ja voisit päästää menneestä irti, jatkaa matkaasi eteenpäin, jotain uutta kohti.

        No ei siinä todellakaan mikään muu enää auta. Vituttaa se silti. Mitään en koskaan saa, enkä tavoita. Turhauttavaa tuommoinen. Ei tee mieli rakastua enää, kun tietää ettei siitä mitään tule kuitenkaan.


      • Prinssi_J kirjoitti:

        Kyllä se kokonaan yksin jääminen tässä vaiheessa elämää pelottaa, ja on aika todennäköistä. Ja ei, minä en kaipaa mitään omaishoitajaa. Eikä riitä että on vaan joku nainen vierellä. Kyllä siihen pitää olla tunteita ja sen täytyy olla haluttava yms. Sitten tullaan sanomaan, että oletkos itse haluttava?! voi vittu no en kai sitten ole. Ollaan ilman perkele.

        No yksin me ollaan aina, pohjimmiltaan, syntymästä hautaan. Kukaan muu ei ikinä ole kanssasi koko elämääsi eikä kukaan toinen voi rakastaa sinua syntymästä hautaan. Siksipä se on tehtävä itse rakastettava itseään riittävästi koko elämän.

        Mutta ymmärrän huolesi. Minuakin asia huoletti eron jälkeen, kun mikään nuori poju en enää olekaan, mutta ymmärsin että huolehdin ihan typerästä asiasta, sellaisesta mikä on jossain tulevaisuudessa enkä voi siihen vaikuttaa kuin noin puoliksi. Nyt sitten vaikutan sitä noin puolikasta.

        Toinen asia minkä ymmärsin, oli se, että mitään mielikuviteltua unelmieni naista en tule ikinä saamaan. Eikä pidäkään saada, se on vain kaunista unelmointia ja hyvä sellaisena. Tulen mahdollisesti löytämään itselleni mieluisan naisen joka suostuu haluamaan minua ja sitten on minun tehtäväni nähdä hänessä se unelmieni nainen.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        No minä en osaa. Jos minä en tunne ihmistä, niin en osaa olla hauska ja vitsailla mitään.

        Ei heti tarvitsekaan ryhtyä vitsailemaan/hauskuuttamaan, voi puhua ihan normaalisti. Vieläpä lyhyitä lauseita aluksi.. tunnustella haluaako toinen rupatella/seuraa ylipäänsä 🤷‍♀️

        - Sheena


      • Prinssi_J kirjoitti:

        No ei siinä todellakaan mikään muu enää auta. Vituttaa se silti. Mitään en koskaan saa, enkä tavoita. Turhauttavaa tuommoinen. Ei tee mieli rakastua enää, kun tietää ettei siitä mitään tule kuitenkaan.

        Tottakai se vituttaa. Irti päästäminen mistään on haasteellista, joskus se vituttaakin, riippuu asiasta. Mutta se on tehtävä, jotta saat aikanaan tilaa uusille asioille sydämessäsi, oli ne mitä tahansa. Jopa rakastuminen johon kuhun, sitä ei vaan voi vielä tietää mitä elämä tuo tullessaan.


      • randombypasser kirjoitti:

        No yksin me ollaan aina, pohjimmiltaan, syntymästä hautaan. Kukaan muu ei ikinä ole kanssasi koko elämääsi eikä kukaan toinen voi rakastaa sinua syntymästä hautaan. Siksipä se on tehtävä itse rakastettava itseään riittävästi koko elämän.

        Mutta ymmärrän huolesi. Minuakin asia huoletti eron jälkeen, kun mikään nuori poju en enää olekaan, mutta ymmärsin että huolehdin ihan typerästä asiasta, sellaisesta mikä on jossain tulevaisuudessa enkä voi siihen vaikuttaa kuin noin puoliksi. Nyt sitten vaikutan sitä noin puolikasta.

        Toinen asia minkä ymmärsin, oli se, että mitään mielikuviteltua unelmieni naista en tule ikinä saamaan. Eikä pidäkään saada, se on vain kaunista unelmointia ja hyvä sellaisena. Tulen mahdollisesti löytämään itselleni mieluisan naisen joka suostuu haluamaan minua ja sitten on minun tehtäväni nähdä hänessä se unelmieni nainen.

        Et ole ollut 13 vuotta sinkku. Minä olen ja kokonaan ilman naisen kosketusta sen ajan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei heti tarvitsekaan ryhtyä vitsailemaan/hauskuuttamaan, voi puhua ihan normaalisti. Vieläpä lyhyitä lauseita aluksi.. tunnustella haluaako toinen rupatella/seuraa ylipäänsä 🤷‍♀️

        - Sheena

        Niin, ei minun mielestä ole mitään järkeä yrittää väkisin vääntää jotain vitsiä, jos sitä ei luonnostaan tule. Voisin kuvitella sellaisen olevan aika hiton cringeä, eli vaivaannuttavaa. Enemmän kuin se, että vaan juttelisi jostakin mikä oikeasti kiinnostaa molempia.


      • Prinssi_J kirjoitti:

        Et ole ollut 13 vuotta sinkku. Minä olen ja kokonaan ilman naisen kosketusta sen ajan.

        En ole en, mutta se johtuu osittain noista aloituksen opeistani. Piti oppia tekemään asioita toisin etten olisi sinkkuna, kun irtoseksi ei kiinnosta. Se alkoi sen miettimisestä miten olisin helpommin lähestyttävä mahdollisesti kiinnostuneille naisille enkä tarkoita että heidän tarvitsisi olla kiinnostuneita seksuaalisesti. Siitä hiljalleen eteenpäin sitten, lego kerrallaan linnaa rakennellen.


      • randombypasser kirjoitti:

        En ole en, mutta se johtuu osittain noista aloituksen opeistani. Piti oppia tekemään asioita toisin etten olisi sinkkuna, kun irtoseksi ei kiinnosta. Se alkoi sen miettimisestä miten olisin helpommin lähestyttävä mahdollisesti kiinnostuneille naisille enkä tarkoita että heidän tarvitsisi olla kiinnostuneita seksuaalisesti. Siitä hiljalleen eteenpäin sitten, lego kerrallaan linnaa rakennellen.

        Voi olla myös, että et ole niin nirso ja kranttukaan, kuin minä olen?


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Sanon tän nyt sulle jo kolmannen kerran. En ole ekstrovertti, olen sosiaalinen introvertti. Se kummajainen joka on introvertti, mutta toisinaan innostuu olemaan sosiaalinen vaikka väsyykin siitä ihan hitosti. Ja sitten vetäytyy luolaansa olemaan ihka aito introvertti.

        Ja ketään en tuossa aloituksessa haukkunut, en ketään enkä mitään. Luepa se nyt uudelleen ihan ajatuksen kanssa.

        Jos noita taitoja ei ole oppinut keski-ikään mennessä, niin vielä on helposti 10-20 vuotta aikaa harjoitella. En minäkään noita "taitoja" ole syntymästä asti mukanani kantanut, vaan oppinut hiljalleen, itseäni etevämpiä seuraamalla, lukemalla paljon ja miettimällä missä kaikessa teen väärin sekä miten teen väärin. Enimmän osan noista "taidoista" olen oppinut vasta yli kolmekymppisenä, joten turha inttää keski-iästä mitään.

        Henkilökohtaisesti olen palstalla lukemani pohjalta sitä mieltä, että sinä et halua muuttua, vaan haluan kieriskellä itsesäälissä ja valittaa. Et halua muuttua, koska pelkäät muutosta, pelkäät huomaavasi että toimit aiemmin hölmösti, pelkäät menettäväsi sen näennäisen rakastumisen tunteen jota tunnet sitä unelmaasi kohtaa. Pelko on ainoa esteesi ja se mitä sinä pelkäät, on sinä itse.

        Olen ambivertti (en ekstrovertti enkä introvertti, vaan juuri siltä väliltä) ja sosiaalinen. Kannattaisi enemmän erottaa sosiaalisuus (persoonallisuuden piirre) sosiaalisista taidoista.

        Kaikki olemme enemmän tai vähemmän sosiaalisia, mutta tärkeintä olisi hallita sosiaaliset taidot, niitä kun tarvitaan aina vuorovaikutuksessa toisten ihmisten kanssa. Sosiaalisista taidoista on kirjoitettu lukemattomia kirjoja, voisi sanoa vauvasta lähtien.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen ambivertti (en ekstrovertti enkä introvertti, vaan juuri siltä väliltä) ja sosiaalinen. Kannattaisi enemmän erottaa sosiaalisuus (persoonallisuuden piirre) sosiaalisista taidoista.

        Kaikki olemme enemmän tai vähemmän sosiaalisia, mutta tärkeintä olisi hallita sosiaaliset taidot, niitä kun tarvitaan aina vuorovaikutuksessa toisten ihmisten kanssa. Sosiaalisista taidoista on kirjoitettu lukemattomia kirjoja, voisi sanoa vauvasta lähtien.

        - Sheena

        Olen minäkin psykologiaan tutustunut, ja niin edes päin. Silti sitä ei ole mikään hyvä tuomaan itseään esille tuntemattomien kanssa. Minulle menee pitkä tovi, kun tunnustelen ja arvioin millainen toinen ihminen on, ennen kuin tiedän miten sen kanssa voi toimia. Ja naiset ovat ihan mysteereitä aina. Ei mitään hajua, miten joku onnistuu samaan haluamansa naisen petiinsä. Minulta puutuu kaikki taidot. Ja olen jo 50v.


      • Prinssi_J kirjoitti:

        Voi olla myös, että et ole niin nirso ja kranttukaan, kuin minä olen?

        Varsin mahdollista, sitä on paha näin palstalta käsin arvioida. Vaan kai me kaikki ollaan tietyllä tapaa todella kranttuja kumppaniehdokkaiden osalta? Luulisin ainakin näin.


      • randombypasser kirjoitti:

        Varsin mahdollista, sitä on paha näin palstalta käsin arvioida. Vaan kai me kaikki ollaan tietyllä tapaa todella kranttuja kumppaniehdokkaiden osalta? Luulisin ainakin näin.

        Onhan se varmasti totta. On niitäkin, jotka epätoivoissaan ottaisivat ihan kenet tahansa, ettei tarvitsisi olla päivääkään sinkku.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen ambivertti (en ekstrovertti enkä introvertti, vaan juuri siltä väliltä) ja sosiaalinen. Kannattaisi enemmän erottaa sosiaalisuus (persoonallisuuden piirre) sosiaalisista taidoista.

        Kaikki olemme enemmän tai vähemmän sosiaalisia, mutta tärkeintä olisi hallita sosiaaliset taidot, niitä kun tarvitaan aina vuorovaikutuksessa toisten ihmisten kanssa. Sosiaalisista taidoista on kirjoitettu lukemattomia kirjoja, voisi sanoa vauvasta lähtien.

        - Sheena

        Se oli muuten prinssille se kommenttini, varmistan sen nyt vain.

        Onko edes mahdollista sotkea sosiaalisuus ja sosiaaliset taidot keskenään? Tai siis ehkä sitten niin, tuntuu vaan ihan vieraalta ajatuksena...


      • randombypasser kirjoitti:

        Se oli muuten prinssille se kommenttini, varmistan sen nyt vain.

        Onko edes mahdollista sotkea sosiaalisuus ja sosiaaliset taidot keskenään? Tai siis ehkä sitten niin, tuntuu vaan ihan vieraalta ajatuksena...

        Kyllähän sosiaalinen voi olla, osaamatta olla sosiaalinen. Sellaisia on ollut kaveripiirissäni joskus. Heille nauraa kaikki, kun ovat niin kömpelöitä, mutta eivät sitä ymmärrä, taikka välitä ja sohlaavat vaan ja hölisevät kaikille mitä sylki suuhun tuo täydellä innolla.


      • Prinssi_J kirjoitti:

        Onhan se varmasti totta. On niitäkin, jotka epätoivoissaan ottaisivat ihan kenet tahansa, ettei tarvitsisi olla päivääkään sinkku.

        No joo, niitäkin löytyy, kelpaa melkein mikä tahansa mikä on edes elossa. Mutta varmaan keskimäärin kaikki on aika kranttuja, loppujen lopuksi, näin luulisin.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Asia on juuri noin 👍
        En minäkään mikään ekstrovertti ole, vaan sosiaalinen introvertti. Palstalla rempseämpi kuin livenä, tosin osaan sielläkin ns. ottaa tilanteen haltuun tarvittaessa.
        Mutta olen opetellut keskustelemaan, tekemään tikusta asiaa tarvittaessa. Vitsailu ja sanailu tulee luonnostaan, mutta sanailua oppii seuraamalla itseään taitavampia ja ennen muuta lukemalla paljon kirjallisuutta.

        Samoin minä. Olen sosiaalinen introvertti. Siis juurikin introvertti, en ambivertti. Mä ihan viihdyn sosiaalisissa tilanteissa, aina sillointällöin, mutta ne kuluttavat todella paljon energiaa. En ole aina ollut hyvä noissa tilanteissa, vaan olen ihan opettelemalla opetellut, olemaan olematta nolo ja kömpelö sosiaalisissa tilanteissa ja harjoittelua se tosiaan on vaatinut. Teininä mä suorastaan änkytin ja sopertelin, kun en kyennyt edes puhumaan noissa tilanteissa ja sain ihan suoranaista kiusaamistakin osakseni tuosta syystä. Vitsailu ja sanailu on mullekin tullut aina luonnostaan tutummassa seurassa, vaikka en tosin tutussakaan seurassa kauheasti jutustele, jos seurassa on äänekkäämpiä yksilöitä. mä en koskaan taistele keskustelun ilmatilasta, mutta jutustelen nykyään ihan mielelläni, jos tilaa annetaan.


      • randombypasser kirjoitti:

        No joo, niitäkin löytyy, kelpaa melkein mikä tahansa mikä on edes elossa. Mutta varmaan keskimäärin kaikki on aika kranttuja, loppujen lopuksi, näin luulisin.

        Niin minäkin uskon. Sitä kaverille aina suositellaan niitä joita ei kuitenkaan itse ottais, eikä panisi. Mitä solidaarisuutta sekin on olevinaan?


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Sanon tän nyt sulle jo kolmannen kerran. En ole ekstrovertti, olen sosiaalinen introvertti. Se kummajainen joka on introvertti, mutta toisinaan innostuu olemaan sosiaalinen vaikka väsyykin siitä ihan hitosti. Ja sitten vetäytyy luolaansa olemaan ihka aito introvertti.

        Ja ketään en tuossa aloituksessa haukkunut, en ketään enkä mitään. Luepa se nyt uudelleen ihan ajatuksen kanssa.

        Jos noita taitoja ei ole oppinut keski-ikään mennessä, niin vielä on helposti 10-20 vuotta aikaa harjoitella. En minäkään noita "taitoja" ole syntymästä asti mukanani kantanut, vaan oppinut hiljalleen, itseäni etevämpiä seuraamalla, lukemalla paljon ja miettimällä missä kaikessa teen väärin sekä miten teen väärin. Enimmän osan noista "taidoista" olen oppinut vasta yli kolmekymppisenä, joten turha inttää keski-iästä mitään.

        Henkilökohtaisesti olen palstalla lukemani pohjalta sitä mieltä, että sinä et halua muuttua, vaan haluan kieriskellä itsesäälissä ja valittaa. Et halua muuttua, koska pelkäät muutosta, pelkäät huomaavasi että toimit aiemmin hölmösti, pelkäät menettäväsi sen näennäisen rakastumisen tunteen jota tunnet sitä unelmaasi kohtaa. Pelko on ainoa esteesi ja se mitä sinä pelkäät, on sinä itse.

        "En ole ekstrovertti, olen sosiaalinen introvertti. Se kummajainen joka on introvertti, mutta toisinaan innostuu olemaan sosiaalinen vaikka väsyykin siitä ihan hitosti. Ja sitten vetäytyy luolaansa olemaan ihka aito introvertti."

        Tuo kuulostaa niin tutulta 🤣. Vain mut aidosti tuntevat tietävät todellisen introverttiyteni. Oudommat, jotka näkevät mut vain (harvoin tapahtuvissa) sosiaalisissa tilanteissa, luulevat mua hyvinkin sosiaaliseksi ja jopa ekstrovertiksikin, kun eivät näe mun 95% ajastani tapahtuvaa mörköilyä ja erakon elkeitäni. Mä osaan (nykyään) toimia hyvin sosiaalisissa tilanteissa ja otan halutessani tilanteen jopa haltuuni. Tuosta introverttiydestäni on tuossa oikeasti suuri etu, koska mä seuraan hyvin tarkasti sitä keskustelun dynamiikkaa, enkä vain hölötä menemään, kuten moni aito ekstrovertti tekee. En tarkoita tota hölöttämistä pahalla, vaan toisille se puhe soljuu niin luonnostaan, ettei sitä tarvitse edes sen ihmeemmin ajatella.

        Vaan sitten kun se sosiaalinen tilanne loppuu, niin minä olen ihan poikki ja kaipaan rauhaa ja hiljaisuutta ja PALJON. Mä voin ensiksi jutella koko illan ihmisten kanssa ja sitten istun loppuviikon kotona täydessä hiljaisuudessa mörköillen. Mä voin liioittelematta mennä kuukaudeksi johonkin korpimökille ja olla näkemättä yhtään ihmistä, ilman että tekee edes tiukkaa.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        No tietenkin noin, ja tiedostan sen. Tyhjyys on tilalla silloin. Nyt on ollut pakko pyrkiä eroon niistä tunteista, kun tiedän ihan faktana sen että tytöllä on poikakaveri, eikä kiinnostunut ikinä minusta mitenkään. Se oli eiliseen saakka minulle jokseenkin epäselvää. Vaan ei ole enää. Silti, kuten sanoit tyhjyys on nyt tilalla. Tietenkin sellainen ahdistaa.
        Voitko kuvitella, sellaista tunnetta mitä on tuntenut 2 vuotta putkeen? En tiedä, onko täällä juuri kukaan ikinä kokenut vastaavaa. Te sanotte sitä pakkomielteeksi ja vaikka miksi... Hyvähän sitä on vähätellä toisen tunteita, kun ei ole hajuakaan itsellä.
        Mitä hyötyä minun on rakastua ja tuntea enää mitään vastaavaa uudelleen, kun tulos on kuitenkin taas sama, sen seuraavankin ihastuksen kanssa. Taas on joku varattu ja liian nuori ja ties mitä.
        Ei paljon itsetuntoa nostanut tuokaan kokemus naisista.

        Sekoilen tähän väliin.

        Taidat todella olla jäänyt omien tunteidesi koukkuun pakkomielteeksi asti. Et siis ikinä ole ollut yhdessä ko. naisen kanssa? Ainoastaan haaveillut ja tuntenut? Jos luuloni on oikea, niin miksi ihmeessä edes tavoittelisit enää tuollaista (kamalaa) tunnetta? Ehdottomasti parempi marssijärjestys olisi solmia ensin oikea suhde, olla yhdessä, tehdä asioita, kommunikoida, vaihtaa mielipiteitä. Vasta sitten päästää tunteet valloilleen, hallitusti. Suhteen päättyessä päästää irti tunteista.

        Jos sinulla olisikin ollut suhde ko. naiseen, sama pätee siinä eron jälkeen. Päästää irti, jatkaa elämää eteenpäin ilman tuota naista. Se on ainoa mahdollisuus olla tuhlaamatta omaa elämää.

        Minulla on takana kaikenlaisia tunnekokemuksia, olen niissä mestari.. Sen voin kuitenkin sanoa, ettei tunteiden käsittely ole juuri koskaan yksinkertaista. Eli sitä ei voi käsitellä valmiiksi/pois mielestä heti, tai viikon päästä, eikä kokonaan välttämättä koskaan, jos vaikea tapaus. Siis silloin, kun ON ollut jonkinlaisessa suhteessa. On aivan eri asia käsitellä tunteitaan esim. juuri erotessa pitkäaikaisesta kumppanista, tai lyhytaikaisestakin, tai jopa yhdenyön suhteesta kuin käsitellä tunteita, joita tuntee yksipuolisesti jotakuta kohtaan. Jos jälkimmäiseen menee pari vuotta, suosittelisin psykoterapiaa aivan ehdottomasti. Vaikka noissa muissakin tapauksissa, etenkin toistuessaan, saattaa terapialle tai itsensä tutkiskelulle olla hyvinkin tarvetta.

        Minulla oli kerran erittäin intohimoinen lyhyt suhde (tai joku sen tapainen). Se kesti muistaakseni neljä kuukautta ja vei ajatukseni, järjen. En pystynyt keskittymään mihinkään elämässä, mistään ei tullut mitään. En saanut unta, keksin kyseenalaisia runoja, 24/7. Lopulta ei auttanut muu kuin olla aivan kokonaan täysin näkemättä miestä ja pitämättä minkäänlaista yhteyttä. Toipumiseen meni yli vuosi. Siitä kuitenkin opin rakkauden ja palavan intohimon välisen eron. Sen miksi ranskalaiset sanovat intohimon olevan kirous, jollaista ei toivo kenellekään.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samoin minä. Olen sosiaalinen introvertti. Siis juurikin introvertti, en ambivertti. Mä ihan viihdyn sosiaalisissa tilanteissa, aina sillointällöin, mutta ne kuluttavat todella paljon energiaa. En ole aina ollut hyvä noissa tilanteissa, vaan olen ihan opettelemalla opetellut, olemaan olematta nolo ja kömpelö sosiaalisissa tilanteissa ja harjoittelua se tosiaan on vaatinut. Teininä mä suorastaan änkytin ja sopertelin, kun en kyennyt edes puhumaan noissa tilanteissa ja sain ihan suoranaista kiusaamistakin osakseni tuosta syystä. Vitsailu ja sanailu on mullekin tullut aina luonnostaan tutummassa seurassa, vaikka en tosin tutussakaan seurassa kauheasti jutustele, jos seurassa on äänekkäämpiä yksilöitä. mä en koskaan taistele keskustelun ilmatilasta, mutta jutustelen nykyään ihan mielelläni, jos tilaa annetaan.

        No sitten tiedät tosiaan hyvin mistä kirjoitin. Se on kuluttavaa ja kun työ on yhtä sosiaalisuutta, niin olen takki tyhjä työpäivän jälkeen, työviikon jälkeen senkin edestä. Mutta silti rakastan työtäni, juuri ihmisten vuoksi. Tietynlaista hulluutta varmaan 🤔

        En ole ikinä ollut nolo, kömpelö tai muuta nuorelle haastavaa, mutta olen aina viihtynyt hyvin ittekseni enkä ole halunnut olla äänessä, parrasvaloissa, vaan mieluummin taustalla. Edelleenkin olen ennemmin taustalla harmaana eminenssinä, mutta jos "tila" jätetään tyhjäksi eikä kukaan tartu siihen, niin sitten jonkun pitää se tehdä.


      • Prinssi_J kirjoitti:

        Niin minäkin uskon. Sitä kaverille aina suositellaan niitä joita ei kuitenkaan itse ottais, eikä panisi. Mitä solidaarisuutta sekin on olevinaan?

        Ihmisillä on usein pirun hyvä käsitys siitä mitä toiset tarvitsevat ja haluavat. Ja minä sorrun siihen siihen ihan yhtälailla, vaikka ehkä nykyään jo vähemmän, kun on oppia tullut.

        Kenenkään kumppanivalintaa en kyllä lähtisi ehdottelemaan ja vielä vähemmän valittua kumppania arvostelemaan. Rakkaus puhuu omaa kieltään niille kahdelle ja mulla ei ole vähäisintäkään havaintoa mitä se meni niille kahdelle kuiskimaan, vaikka ne molemmat tuntisin hyvinkin. Parempi vaan hymyillä mukana, olla onnellinen toisten onnesta.


      • randombypasser kirjoitti:

        Ihmisillä on usein pirun hyvä käsitys siitä mitä toiset tarvitsevat ja haluavat. Ja minä sorrun siihen siihen ihan yhtälailla, vaikka ehkä nykyään jo vähemmän, kun on oppia tullut.

        Kenenkään kumppanivalintaa en kyllä lähtisi ehdottelemaan ja vielä vähemmän valittua kumppania arvostelemaan. Rakkaus puhuu omaa kieltään niille kahdelle ja mulla ei ole vähäisintäkään havaintoa mitä se meni niille kahdelle kuiskimaan, vaikka ne molemmat tuntisin hyvinkin. Parempi vaan hymyillä mukana, olla onnellinen toisten onnesta.

        Minulla on ollut näitä parittaja kavereita. Aina ehdottelemassa mikä olis just mulle sopiva. Ja joka kerta se on ollut niin päin honkia kuin olla ja voi.


      • Prinssi_J kirjoitti:

        Minulla on ollut näitä parittaja kavereita. Aina ehdottelemassa mikä olis just mulle sopiva. Ja joka kerta se on ollut niin päin honkia kuin olla ja voi.

        Ainahan niitä riittää, mut antaa niitten louskuttaa.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        Minulla on ollut näitä parittaja kavereita. Aina ehdottelemassa mikä olis just mulle sopiva. Ja joka kerta se on ollut niin päin honkia kuin olla ja voi.

        Mä olen monesti pohtinut, että miten olenkin välttynyt kokonaan tuollaisilta kavereilta. Mä en ole kertaakaan elämässäni saanut yhdeltäkään ihmiseltä ehdotusta siitä kuka tai millainen olisi minulle sopiva. Ehkä ne minut tuntevat ovat tajunneet jo aikaa sitten, etteivät he tiedä mistä pidän tai mikä minulle sopisi. 😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen monesti pohtinut, että miten olenkin välttynyt kokonaan tuollaisilta kavereilta. Mä en ole kertaakaan elämässäni saanut yhdeltäkään ihmiseltä ehdotusta siitä kuka tai millainen olisi minulle sopiva. Ehkä ne minut tuntevat ovat tajunneet jo aikaa sitten, etteivät he tiedä mistä pidän tai mikä minulle sopisi. 😀

        Lisään, että tuohon voi tietenkin vaikuttaa osaltaan myös se, että ei minun ystävilläni, kavereillani ja tuttavillani edes ole koskaan täyttä varmuutta siitä, että satunko olemaan parisuhteessa vai enkö.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        Olen minäkin psykologiaan tutustunut, ja niin edes päin. Silti sitä ei ole mikään hyvä tuomaan itseään esille tuntemattomien kanssa. Minulle menee pitkä tovi, kun tunnustelen ja arvioin millainen toinen ihminen on, ennen kuin tiedän miten sen kanssa voi toimia. Ja naiset ovat ihan mysteereitä aina. Ei mitään hajua, miten joku onnistuu samaan haluamansa naisen petiinsä. Minulta puutuu kaikki taidot. Ja olen jo 50v.

        Naiset ovat ihan samanlaisia kuin miehetkin, eivät mitään mysteereitä...

        Lainaan taas kerran Lemmya "If you think you are too old to rock 'n roll, then you are." Eli tätä mukaillen "Jos ajattelet sinulta puuttuvan kaikki taidot, ne puuttuu". Tämä on erittäin haitallista missä tahansa ihmissuhteissa, oman itsensä vähättely.

        Ainoa mahdollisuutesi menestykseen on sama kuin kaikilla muillakin, eli muokata omaa ajatusmaailmaa, omia taitoja, lisätä sosiaalisia kokemuksia.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin minä. Olen sosiaalinen introvertti. Siis juurikin introvertti, en ambivertti. Mä ihan viihdyn sosiaalisissa tilanteissa, aina sillointällöin, mutta ne kuluttavat todella paljon energiaa. En ole aina ollut hyvä noissa tilanteissa, vaan olen ihan opettelemalla opetellut, olemaan olematta nolo ja kömpelö sosiaalisissa tilanteissa ja harjoittelua se tosiaan on vaatinut. Teininä mä suorastaan änkytin ja sopertelin, kun en kyennyt edes puhumaan noissa tilanteissa ja sain ihan suoranaista kiusaamistakin osakseni tuosta syystä. Vitsailu ja sanailu on mullekin tullut aina luonnostaan tutummassa seurassa, vaikka en tosin tutussakaan seurassa kauheasti jutustele, jos seurassa on äänekkäämpiä yksilöitä. mä en koskaan taistele keskustelun ilmatilasta, mutta jutustelen nykyään ihan mielelläni, jos tilaa annetaan.

        Ekstrovertitkaan eivät välttämättä ole sosiaalisia. Jotkut ekstrovertit tarvitsevat toisia ihmisiä ainoastaan, jotta voisivat loistaa ja tuoda itseään esiin.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Naiset ovat ihan samanlaisia kuin miehetkin, eivät mitään mysteereitä...

        Lainaan taas kerran Lemmya "If you think you are too old to rock 'n roll, then you are." Eli tätä mukaillen "Jos ajattelet sinulta puuttuvan kaikki taidot, ne puuttuu". Tämä on erittäin haitallista missä tahansa ihmissuhteissa, oman itsensä vähättely.

        Ainoa mahdollisuutesi menestykseen on sama kuin kaikilla muillakin, eli muokata omaa ajatusmaailmaa, omia taitoja, lisätä sosiaalisia kokemuksia.

        - Sheena

        Minä olen varmaan henkisesti ihan rikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ekstrovertitkaan eivät välttämättä ole sosiaalisia. Jotkut ekstrovertit tarvitsevat toisia ihmisiä ainoastaan, jotta voisivat loistaa ja tuoda itseään esiin.

        - Sheena

        Onko joku sitten väittänyt niin? Miksi ihmisillä on aina joku kummallinen tarve yrittää "loistaa" jollain yksityiskohdalla, joka ei liity mitenkään siihen viestiin, johon he vastaavat?


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        Minä olen varmaan henkisesti ihan rikki.

        Täytyy nyt sivusta kysäistä. Haluan jo valmiiksi painottaa, että en kysy vittuillakseni (sinulla on vähän tapana tulkita suorastaan tahallasi väärin).

        Huomaatko sä itse miten suunnattoman raskasta seuraa sinä olet? Juu, sulla on paha olla ja juu, olet masentunut ja juu, tunnet olosi täysin turhaksi jne. jne. Vaan miten kenelläkään voisi olla voimavaroja edes kuvitella parisuhdetta kanssasi, kun olet tuossa tilassa? Se ei vain ole mitenkään realistinen ajatus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy nyt sivusta kysäistä. Haluan jo valmiiksi painottaa, että en kysy vittuillakseni (sinulla on vähän tapana tulkita suorastaan tahallasi väärin).

        Huomaatko sä itse miten suunnattoman raskasta seuraa sinä olet? Juu, sulla on paha olla ja juu, olet masentunut ja juu, tunnet olosi täysin turhaksi jne. jne. Vaan miten kenelläkään voisi olla voimavaroja edes kuvitella parisuhdetta kanssasi, kun olet tuossa tilassa? Se ei vain ole mitenkään realistinen ajatus.

        Ei varmasti nyt tällä hetkellä. Olen käymässä läpi pettymystä.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        Kyllä se kokonaan yksin jääminen tässä vaiheessa elämää pelottaa, ja on aika todennäköistä. Ja ei, minä en kaipaa mitään omaishoitajaa. Eikä riitä että on vaan joku nainen vierellä. Kyllä siihen pitää olla tunteita ja sen täytyy olla haluttava yms. Sitten tullaan sanomaan, että oletkos itse haluttava?! voi vittu no en kai sitten ole. Ollaan ilman perkele.

        Tyttö synnyttää mieheen kaikki tarvittavat tunteet, ja enemmänkin, sillä tavalla että on paikalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tyttö synnyttää mieheen kaikki tarvittavat tunteet, ja enemmänkin, sillä tavalla että on paikalla.

        Ei kuka tahansa kuitenkaan. Ei sellainen, jota ei kiinnosta edes katsella.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        Ei kuka tahansa kuitenkaan. Ei sellainen, jota ei kiinnosta edes katsella.

        Mikä ketäkin kiinnostaa? Tiedäks mä esimerkiksi ihastuin tuossa tovi sitten ennakko-odotusten vastaisesti huomattavan ylipainoiseen herraan, siis painoa varmaan likimain parisataa kiloa. Oon ite hoikka ja kauniiksi nuo haukkuu (niinhän ne aina, kuka niitä uskoo) ja varsin hyvin tiedän ylipainon haitat. Mutta siinä miehessä vain oli sitä jotain...mikä saa kissan kehräämään :)
        - sivusta kans


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ketäkin kiinnostaa? Tiedäks mä esimerkiksi ihastuin tuossa tovi sitten ennakko-odotusten vastaisesti huomattavan ylipainoiseen herraan, siis painoa varmaan likimain parisataa kiloa. Oon ite hoikka ja kauniiksi nuo haukkuu (niinhän ne aina, kuka niitä uskoo) ja varsin hyvin tiedän ylipainon haitat. Mutta siinä miehessä vain oli sitä jotain...mikä saa kissan kehräämään :)
        - sivusta kans

        Niin en väitäkään etteikö noin voisi käydä. Itselleni se vaan on erittäin epätodennäköistä.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        Niin en väitäkään etteikö noin voisi käydä. Itselleni se vaan on erittäin epätodennäköistä.

        Noinpäin ehkä totta, mutta vähän ajattelinki toisinpäin kun itseäs aika kovalla kädellä välillä kritisoit. On mahdollista että se jota sinä pidät haluttavana pitää sinua haluttavana, vaikka todennäköisyydet vaikuttaisivat olevan sitä vastaan. Ja sitten soveltamaan Randen ohjeistusta :)
        - se sivusta kans


    • Anonyymi

      Ei kiinnosta

    • Anonyymi

      Jotkut saavat nautintoa ainaisesta ruikuttamisesta.

      (Tarkoitan noita ätmejä.) Äitini on just samanlainen.

      Kai sillä haetaan jotain huomiota.

      Ihan hyviä vinkkejä tänne laitoit. Käsittääkseni ätmit ovat suurimmaksi osaksi kehitysvammaisia. Mikään ei mene jakeluun. Toistetaan vaan samoja juttuja.

      • Niinhän se tuntuu olevan, aina jossain vikaa, jossain muussa kuin itsessä.

        Ei ne nyt kehareita sentään ole. mutta pelkäävät muutosta ja siksi jatkavat samaa vanhaa.


    • Anonyymi
      • Kiitos samoin 👍


    • Anonyymi

      Eli miehen pitää sinun mielestäsi tehdä kaikki???
      Minkään tason suhde ei perustu siihen että vain mies panostaa kaikkeen ja nainen "ylväänä" ottaa vain vastaan tekemättä asioiden suhteen itse juurikaan mitään.

      Kyllä se on niin että jo tutustumisesta lähtien molempien tulee olla aktiivisia ja mielenkiinnon pitää löytyä molemmilta. Tämä on se totuus josta psykologit ja terapeutit sanovat toistuvasti. Molemminpuolinen kunnioitus. Miksi tulla tänne esittämään mitään mitään muita vääriä teorioita.

      • Mistä sinä sellaista keksit? Minä en ainakaan niin sanonut.
        Kerroin tuossa aloituksessa vain ohjeita joiden avulla saa hieman paremmat mahdollisuudet kohdata naisia. Periaatteessa samat ohjeet pätevät myös naisiin.
        Se mitä keskusteltaessa ja kohdatessa tapahtuu on aivan eri asia, mutta se ei ole minun murheeni enää silloin. Minä tarjosin vain vinkkejä joilla voisi ylipäänsä tavoittaa naisia.


      • Anonyymi

        Aloituksessa kerrottiin varsin selkeästi, että myös miehen pitää panostaa. Naista ei saa ruikuttamalla ja valittamalla.

        Naisena korostan, että kaikenlainen vinkuminen "en saa naista" "vain jännämiehet saa naista" "naiset haluaa rikkaan/komean miehen" vain ovat omiaan karkoittamaan ihan kaikki naiset vonkujan ympäristöstä, nou tsääns.

        - Sheena


    • Anonyymi

      Täyttä asiaa 👌

      - Sheena

      • Oiskohan kuitenkaan? Kun kommentteja lukee, niin ehkei 😂


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Oiskohan kuitenkaan? Kun kommentteja lukee, niin ehkei 😂

        Kommentit on aina mitä on. Omaa "en saa naista" -ajattelua pitää puolustaa 😂

        - Sheena


    • Pisteet jämäkästä tekstin muotoilusta mutta rinnalleen naista kaipaavien miesten leimaaminen vinkupieruiksi ei ollut kovin kilttiä. Mielipideasia tietysti mutta se on oma mielipiteeni.

      Ohjeet on hyvät ja niitä kannattaa käyttää joko sellaisenaan tai soveltaa tilanteen mukaan. Sillä tavalla pärjää vaaleissa, onnistuu työhaastattelusa tai näyttää paremmalta ihmiseltä vuokrakämppää hakiessa. Mutta naisten huomio tai jutuille pääsy; viime vuosien kokemuksien perusteella sanoisin että hae joku naulain sillä alkaa käsi puutua siitä määrästä nauloja jota joudut minun päähäni takomaan.

      Itse en nimittäin usko että hassuttelusta tai vitsailusta olisi ollut itselleni mitään hyötyä. Ihan sama vaikka lausuisin imitoimalla runoja, vääntelisin naamaani eri asentoihin tai nielisin miekkoja jos minuun kohdistuva huomio ilmaistaan sanoilla "olet liian lyhyt" tai "oletkin työtön" jonka jälkeen kadotaan. Samoin jos treffit muodostuu sanoista "Hei, meillä ei tada olla kemiaa mutta hyvät jatkot" niin ei siihen väliin mitään kohteliasta keskustelua ehdi laittaa. Saati että ehtisi aloittaa kun toinen kurkkii kulman takaa ja poistuu eri suuntaan.

      Ihan noin yleisesti juttelusta nasten kanssa niin enpä juuri jutustelua aloita jos en ennestään tunne. Tuolla reissuilla on useamman kerran käynyt niin että jos on kysynyt vaikka lähimmän pitserian sijaintia niin heti tervehdyksen jälkeen kommentti on ollut että hän on varattu. Tuntuu vähän tympeältä kun joka keskustelun avaus tulkitaan iskuyritykseksi

      • Asiallinen kuittaus, ei kilttiä ollutkaan, tosin se kohdentui tarkalleen niihin jotka eivät edes yritä.

        Mitä hassutteluun tulee, sitä taitoa voi tarvita vasta kun on jo päässyt juttusille ja on jokin käsitys toisesta ja hänen huumorintajustaa, mielialastaankin. Mutta voi se jutustelu joskus alkaa pelkän hassuttelunkin kautta.

        Valitettavasti naiset usein reagoivat noin, kertovat olevansa varattuja, olivat tai eivät, jotta iskemistä ei edes harkittaisi. Se johtuu pitkälti siitä, että pillunvonkaajia on enemmän kuin tarpeeksi, mutta sellaisia jotka ovat kiinnostuneet naisesta kokonaisena henkilönä aika vähän. Itselle tuohon on auttanut se, että olen opetellut olemaan kiinnostunut siitä henkilöstä, vaikka mahdollisesti myös housuihin haluaisinkin. Samoin olen opetellut ajatusmallin etten ikinä ole iskemässä ketään tai menossa ns. treffeille, vaan olen vain kohtaamassa uuden kiinnostavan ihmisen. Sitähän ei toinen osapuoli tiedä, mutta se on ajattelumalli joka näkyy käyttäytymisessä ja sen toinen kyllä huomaa.

        Ylipäätään noilla ohjein päätyy helpommin käyttäytymään asiallisesti ja se riittää. Itselle siitä ei välttämättä ole suoraa hyötää nopeasti, mutta hiljalleen se valuu itsekunnioitukseen ja se sekä näkyy että kuuluu. Ja kauas.


    • Anonyymi

      Kiitos Random kun puhut Rinssille järkeä 👍

      • Ole hyvä vain, mutta en mä nyt tiedä puhunko niinkään järkeä, mutta koitan keskustella rakentavasti Prinssin kanssa tilanteestaan ja kertoa omista kokemuksistani elämässä. Mua surettaa Prinssin kärsimys, vaikka tottahan hän osaa näyttää sitä toisinaan aika rasittavalla tavalla. Siksi olen itsekin aiemmin suhtautunut asiaan vain negatiivisesti, mutta nyt pitää korjata omaa asennetta.


    • Anonyymi

      Rauno rauhoitu. Nyt on hybris liian korkealla.

      • Noooooot! Aina on bileet, aina soi rokki kovaa ja korkealta, ja kun lennetään, niin sitten beibi lennetään ja kovaa!

        Joku päivä rauhotun, kiitti vinkistä 👍


    • Anonyymi

      Prinssi tyttö oli laittanut some estot mutta sä et tajunnut ettei hän halua sua elämäänsä. Hän ei ottanutv suhun yhteyttä mitenkään. Ja sä luulit että hän rakastaa sua kaikesta huolimatta vaikka et ollut hänen elämässään.Kaikki tuli sulle muka yllätyksenä. Mitään vikaa et näe edelleenkään itsessäsi.

      • Mees nyt muualle kitisemään, tässä ketjussa edes yritetään puhua asiallisesti.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Mees nyt muualle kitisemään, tässä ketjussa edes yritetään puhua asiallisesti.

        No puhutaan. Onko susta oikein että työpaikalla viiskymppinen mies menee sanoo 17 vuotiaalle teinille olevansa ihastunut häneen. Onko tämä sinusta oikein?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No puhutaan. Onko susta oikein että työpaikalla viiskymppinen mies menee sanoo 17 vuotiaalle teinille olevansa ihastunut häneen. Onko tämä sinusta oikein?

        On. Tää on vapaa maa ja jos molemmat on lain silmissä sopivia, niin anti mennä vaan. Ja pakithan siitä ilmeisesti tuli, niin sekin meni asiallisesti, kerrottiin ettei kiinnosta.


      • randombypasser kirjoitti:

        On. Tää on vapaa maa ja jos molemmat on lain silmissä sopivia, niin anti mennä vaan. Ja pakithan siitä ilmeisesti tuli, niin sekin meni asiallisesti, kerrottiin ettei kiinnosta.

        Tähän taas pakko korjata. Hän ei sanonut minulle suoraan, ettei kiinnosta. Siitä se kaikki jämähtäminen itselle tähän aiheeseen tuli ja jatkui viime päiviin saakka. Nyt se on ohi.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        Tähän taas pakko korjata. Hän ei sanonut minulle suoraan, ettei kiinnosta. Siitä se kaikki jämähtäminen itselle tähän aiheeseen tuli ja jatkui viime päiviin saakka. Nyt se on ohi.

        No kyllä se ihan sama asia on, hommata potkut työpaikalta ja pistää somessa estot. Täytyy olla tosi ääliö jos ei sitä ymmärrä. Tai taisi olla siirto toiseen kohteeseen, mutta silti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä se ihan sama asia on, hommata potkut työpaikalta ja pistää somessa estot. Täytyy olla tosi ääliö jos ei sitä ymmärrä. Tai taisi olla siirto toiseen kohteeseen, mutta silti.

        Et ota huomioon sitä, että olin palstalla jatkuvasti, ja täällä kyllä annettiin signaalia, että sittenkin kiinnostaa, ja kaikelle oli selitys, että jos blokkasikin vaan jostain muusta syystä ja älä unohda minua... Voi kun tietäisit mitä kaikkea täällä on ollut. No ne loppui myös jossain vaiheessa. Viime aikoina olikin hiljaista, eikä sellaisia viestejä enää tullut, mitkä koin aiemmin olevan minulle tarkoitettuja. Vedätystä taikka jotain muuta. En varmaan saa ikinä tietää sitä. Mutta tiedän nyt, että kaikki on ohi. Koko elämä.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        Et ota huomioon sitä, että olin palstalla jatkuvasti, ja täällä kyllä annettiin signaalia, että sittenkin kiinnostaa, ja kaikelle oli selitys, että jos blokkasikin vaan jostain muusta syystä ja älä unohda minua... Voi kun tietäisit mitä kaikkea täällä on ollut. No ne loppui myös jossain vaiheessa. Viime aikoina olikin hiljaista, eikä sellaisia viestejä enää tullut, mitkä koin aiemmin olevan minulle tarkoitettuja. Vedätystä taikka jotain muuta. En varmaan saa ikinä tietää sitä. Mutta tiedän nyt, että kaikki on ohi. Koko elämä.

        Luultavasti joku luuli sinua toiseksi. Tai ajankulukseen huijasi. Miten tuli edes mieleen että joku teinityttö olis täällä?


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        Et ota huomioon sitä, että olin palstalla jatkuvasti, ja täällä kyllä annettiin signaalia, että sittenkin kiinnostaa, ja kaikelle oli selitys, että jos blokkasikin vaan jostain muusta syystä ja älä unohda minua... Voi kun tietäisit mitä kaikkea täällä on ollut. No ne loppui myös jossain vaiheessa. Viime aikoina olikin hiljaista, eikä sellaisia viestejä enää tullut, mitkä koin aiemmin olevan minulle tarkoitettuja. Vedätystä taikka jotain muuta. En varmaan saa ikinä tietää sitä. Mutta tiedän nyt, että kaikki on ohi. Koko elämä.

        Palstaharha. Ei tätä kannata lukea kuin piru Raamattua. Voi sen Raamatun, tai mikä jottei vaikka Mustan raamatun, mielenkiinnosta lukaista, mutta jos siitä flippaa niin kuin jotkut himouskovaiset niin kannattaa ehkä jättää lukematta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Palstaharha. Ei tätä kannata lukea kuin piru Raamattua. Voi sen Raamatun, tai mikä jottei vaikka Mustan raamatun, mielenkiinnosta lukaista, mutta jos siitä flippaa niin kuin jotkut himouskovaiset niin kannattaa ehkä jättää lukematta.

        Voi olla, mutta moni asia klikkasi silloin ihan liian tarkasti. Sitä on tietysti vaikea muiden uskoa. Minun asuinpaikka mainittiin. Auton merkki ja väri. Työpaikastanioli usein puhetta. Yms... Ja kaikki ne jutut loppui jo reilu vuosi sitten. Vielä sillein että taisi ne toiset kyllästyä siihen leikkiin. Ja minä jumituin tänne.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        Voi olla, mutta moni asia klikkasi silloin ihan liian tarkasti. Sitä on tietysti vaikea muiden uskoa. Minun asuinpaikka mainittiin. Auton merkki ja väri. Työpaikastanioli usein puhetta. Yms... Ja kaikki ne jutut loppui jo reilu vuosi sitten. Vielä sillein että taisi ne toiset kyllästyä siihen leikkiin. Ja minä jumituin tänne.

        Varmaan aika monella ollu ihan samanlaiset fibat joskus. Kun ite eksyin tänne ekan kerran olin hetken ihan varma näiden tekstien perusteella että yks sälli stalkkaa mua. Mutta aika nopeesti otin järjen käteen ja totesin että se oli suurella todennäköisyydellä vain jonkunlainen vahvistusharha tai taajuusilluusio.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan aika monella ollu ihan samanlaiset fibat joskus. Kun ite eksyin tänne ekan kerran olin hetken ihan varma näiden tekstien perusteella että yks sälli stalkkaa mua. Mutta aika nopeesti otin järjen käteen ja totesin että se oli suurella todennäköisyydellä vain jonkunlainen vahvistusharha tai taajuusilluusio.

        Minun oikealla nimellä täällä huhuiltiin ja selvästi somea stalkattiin, koska minun kuvia ja päivityksiä kommentoitiin... Että takuulla voin sanoa, että joku tiesi minut kuitenkin.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        Minun oikealla nimellä täällä huhuiltiin ja selvästi somea stalkattiin, koska minun kuvia ja päivityksiä kommentoitiin... Että takuulla voin sanoa, että joku tiesi minut kuitenkin.

        Etunimeltään samannimisiä henkilöitä kuin sinä on Suomessa yli 25 000. Erityisesti sinun ikäluokassasi se on hyvin yleinen miehen nimi. Ja kommentoitiinko päivityksiäsi ennen vai jälkeen sen kun olit kertonut täällä tiettyjä asioita itsestäsi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etunimeltään samannimisiä henkilöitä kuin sinä on Suomessa yli 25 000. Erityisesti sinun ikäluokassasi se on hyvin yleinen miehen nimi. Ja kommentoitiinko päivityksiäsi ennen vai jälkeen sen kun olit kertonut täällä tiettyjä asioita itsestäsi?

        En minä niistä kuvista tänne koskaan kertonut, kun huomasin että joku kommentoi tänne mitä kuvaan oli joku kommentoinut fb puolella... Ja kaikkea muutakin tällaista. Mutta sitä ihan turha minu yrittää tässä todistella. En löydä niitä juttuja täältä enää. En ollut silloin rekattuna myöskään. Sitten kun aloin käyttää tätä nikkiä, niin ne loppuivat.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        En minä niistä kuvista tänne koskaan kertonut, kun huomasin että joku kommentoi tänne mitä kuvaan oli joku kommentoinut fb puolella... Ja kaikkea muutakin tällaista. Mutta sitä ihan turha minu yrittää tässä todistella. En löydä niitä juttuja täältä enää. En ollut silloin rekattuna myöskään. Sitten kun aloin käyttää tätä nikkiä, niin ne loppuivat.

        Et kuvista, mutta itsestäsi, niin kuin joku sinulle tuntematon huomautti, liikaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et kuvista, mutta itsestäsi, niin kuin joku sinulle tuntematon huomautti, liikaa.

        Ei se huomauttelua ollut. Vaan kommenttia mitä kuvassa näkyy... Ihan mukavia juttuja ne oli, vielä silloin. Ja sydän emojia vaihdeltiin. Kaikki semmoinen on täällä loppunut. Nyt vaan kuuntelen haukkumista.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        Minun oikealla nimellä täällä huhuiltiin ja selvästi somea stalkattiin, koska minun kuvia ja päivityksiä kommentoitiin... Että takuulla voin sanoa, että joku tiesi minut kuitenkin.

        Niin no ... sinä olet kertonut itsestäsi aikasta paljon tällä palstalla. Jos joku on ottanut asiakseen näitä sun juttujasi täällä seurailla, niin sinut on ollut varsin helppo löytää, vaikkei olisi sinua alunperin tuntenut. Suomi on pieni maa. Jokainen meistä tuntee jonkun, joka tuntee jonkun ja jokainen meistä täälläkin kirjoittelevista on mahdollista yhditää toisiinsa korkeintaa kolmen ihmisen kautta.

        Mä tiedän sen tunteen, kun sitä kuvittelee ja haluaa kuvitella joidenkin tekstien olevan itselle kirjoitettuja. Se on lopulta niin kovin helppoa päästää itsensä kuvittelemaan, että jokin juttu sopii täysin omaan itseen ja sen täytyy olla itselle tarkoitettu. Todellisuudessahan se mahdollisuus on häviävän pieni. Todennäköisyys sille, että joku korkeintaan käyttää jotain sellaisia tietoja, jotka on itse epähuomiossa itsestään antanut, on paljon suurempi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin no ... sinä olet kertonut itsestäsi aikasta paljon tällä palstalla. Jos joku on ottanut asiakseen näitä sun juttujasi täällä seurailla, niin sinut on ollut varsin helppo löytää, vaikkei olisi sinua alunperin tuntenut. Suomi on pieni maa. Jokainen meistä tuntee jonkun, joka tuntee jonkun ja jokainen meistä täälläkin kirjoittelevista on mahdollista yhditää toisiinsa korkeintaa kolmen ihmisen kautta.

        Mä tiedän sen tunteen, kun sitä kuvittelee ja haluaa kuvitella joidenkin tekstien olevan itselle kirjoitettuja. Se on lopulta niin kovin helppoa päästää itsensä kuvittelemaan, että jokin juttu sopii täysin omaan itseen ja sen täytyy olla itselle tarkoitettu. Todellisuudessahan se mahdollisuus on häviävän pieni. Todennäköisyys sille, että joku korkeintaan käyttää jotain sellaisia tietoja, jotka on itse epähuomiossa itsestään antanut, on paljon suurempi.

        No en tiedä. Tiedän vaan sen, että se "romanssi" on nyt lopullisesti ohi.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        No en tiedä. Tiedän vaan sen, että se "romanssi" on nyt lopullisesti ohi.

        Se on siis sinulle hyvä. Jossain omissa haavekuvissa eläminen ei ole todellisuutta, eikä tee hyvää. Ja juu, kyllä se sattuu, vaikka kaikki olisikin ollut vain omassa päässä. Sun olis nyt tärkeintä päästä todelliseen elämään sieltä kuvitelmistasi.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        Ei se huomauttelua ollut. Vaan kommenttia mitä kuvassa näkyy... Ihan mukavia juttuja ne oli, vielä silloin. Ja sydän emojia vaihdeltiin. Kaikki semmoinen on täällä loppunut. Nyt vaan kuuntelen haukkumista.

        Jotenki näin?: "Summer is coming 🤗 Komea prinssi nojailemassa linnan muuriin 😍 It's getting hot in here 😉." Osuko...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on siis sinulle hyvä. Jossain omissa haavekuvissa eläminen ei ole todellisuutta, eikä tee hyvää. Ja juu, kyllä se sattuu, vaikka kaikki olisikin ollut vain omassa päässä. Sun olis nyt tärkeintä päästä todelliseen elämään sieltä kuvitelmistasi.

        Kyllä se sattuu ihan yhtä paljon kuin oikeankin romanssin loppuminen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jotenki näin?: "Summer is coming 🤗 Komea prinssi nojailemassa linnan muuriin 😍 It's getting hot in here 😉." Osuko...

        No ehkä joo...


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        Kyllä se sattuu ihan yhtä paljon kuin oikeankin romanssin loppuminen.

        No jaa. Tuollainen vertailu on täysin turhaa. Ihmiset muutenkin tuntevat asiat niin kovin eri tavoin ja tuntemus on aina subjektiivinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No jaa. Tuollainen vertailu on täysin turhaa. Ihmiset muutenkin tuntevat asiat niin kovin eri tavoin ja tuntemus on aina subjektiivinen.

        Puhunkin vain omasta puolestani.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        No ehkä joo...

        Ja nyt on mietinnässä oliko se kuva vai mielikuva joka on syntynyt sinusta sen perusteella mitä olen lukenut täältä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja nyt on mietinnässä oliko se kuva vai mielikuva joka on syntynyt sinusta sen perusteella mitä olen lukenut täältä...

        Ei sillä ole enää mitään väliä. Se juttu kun on nyt ohi. Minä hävisin.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        Ei sillä ole enää mitään väliä. Se juttu kun on nyt ohi. Minä hävisin.

        Et oikeastaan voi ajatella, että hävisit, kun et ole koskaan pelissä mukana ollutkaan.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        Puhunkin vain omasta puolestani.

        Siinäkin kohtaa tuollainen vertailu on turhaa. Suhteetkin ovat keskenään niin kovin erilaisia. Toisinaan vuosikausia kestäneestä tiiviistä suhteesta on lopulta varsin kivutonta erota ja toisinaan taas vain joitakin kuukausia kestäneestä jutusta eroaminen tuntuu kuolemalta. Niin moni tekijä vaikuttaa.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        Ei sillä ole enää mitään väliä. Se juttu kun on nyt ohi. Minä hävisin.

        On sillä siinä väliä, ettet nyt jäisi ajattelemaan ainakaan mitään pahaa siitä tytöstä tai hänen läheisistään virheellisin perustein. Se voi olla sattumaa, se voi olla kuka vaan joka on sinulle kirjoitellut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinäkin kohtaa tuollainen vertailu on turhaa. Suhteetkin ovat keskenään niin kovin erilaisia. Toisinaan vuosikausia kestäneestä tiiviistä suhteesta on lopulta varsin kivutonta erota ja toisinaan taas vain joitakin kuukausia kestäneestä jutusta eroaminen tuntuu kuolemalta. Niin moni tekijä vaikuttaa.

        No kerroin vain miltä minusta nyt tuntuu. Kyllä avioero minulle oli myös todella tuskainen ja monta vuotta kesti siitä yli pääseminen.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        No kerroin vain miltä minusta nyt tuntuu. Kyllä avioero minulle oli myös todella tuskainen ja monta vuotta kesti siitä yli pääseminen.

        Kuten sanoin, niin vrtaileminen on turhaa. Ei vertaileminen helpota oloa lainkaan. Ei vertaileminen tee yli pääsemisestä helpompaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On sillä siinä väliä, ettet nyt jäisi ajattelemaan ainakaan mitään pahaa siitä tytöstä tai hänen läheisistään virheellisin perustein. Se voi olla sattumaa, se voi olla kuka vaan joka on sinulle kirjoitellut.

        En minä hänestä tai kestään häneen liittyvistä mitään pahaa ajattele. En kanna kaunaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuten sanoin, niin vrtaileminen on turhaa. Ei vertaileminen helpota oloa lainkaan. Ei vertaileminen tee yli pääsemisestä helpompaa.

        Ei tässä mikään helpota oloani. Pelkkää tyhjyyttä on nyt tilalle. Arvottomuuden tunteita. Syvää masennusta.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        En minä hänestä tai kestään häneen liittyvistä mitään pahaa ajattele. En kanna kaunaa.

        Hyvä 👍


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        Ei tässä mikään helpota oloani. Pelkkää tyhjyyttä on nyt tilalle. Arvottomuuden tunteita. Syvää masennusta.

        Siksi onkin hyvä, että nyt viimeinkin pääsisit päästämään irti niistä yksipuolisista haavekuvistasi. Parempi tietenkin olis, että tuo joku ei olisi koskaan sinua kiusannut (sillä ikäväsi kohdehan se tuskin on koskaan ollut), mutta nyt voit ainakin viimein päästää irti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siksi onkin hyvä, että nyt viimeinkin pääsisit päästämään irti niistä yksipuolisista haavekuvistasi. Parempi tietenkin olis, että tuo joku ei olisi koskaan sinua kiusannut (sillä ikäväsi kohdehan se tuskin on koskaan ollut), mutta nyt voit ainakin viimein päästää irti.

        En halua ihastua enää koskaan. Siitä ei ole mitään hyötyä. Tuskaa vain tuottaa.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        En halua ihastua enää koskaan. Siitä ei ole mitään hyötyä. Tuskaa vain tuottaa.

        En kai minä mitään mistään uudesta ihastumisesta puhunut? Ei irti päästämiseen tarvita uusia ihastumisia. Se on oikeastaan se kaikkein huonoin tapa "päästää irti", siirtää ja projisoida ne tunteensa vain uuteen kohteeseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En kai minä mitään mistään uudesta ihastumisesta puhunut? Ei irti päästämiseen tarvita uusia ihastumisia. Se on oikeastaan se kaikkein huonoin tapa "päästää irti", siirtää ja projisoida ne tunteensa vain uuteen kohteeseen.

        Tarkoitin että yleensä koskaan.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        Tarkoitin että yleensä koskaan.

        Kuka siitäkään on puhunut? En minä ainakaan. Irti päästäminen ei liity mitenkään uuteen ihastumiseen.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        Tarkoitin että yleensä koskaan.

        Uuden ihastumisen riski on tietenkin aina olemassa, jos on ylipäänsä ihmisten kanssa tekemisissä. Sitä riskiä täytyy kuitenkin oppia hallitsemaan ja on mahdollista oppia hallitsemaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uuden ihastumisen riski on tietenkin aina olemassa, jos on ylipäänsä ihmisten kanssa tekemisissä. Sitä riskiä täytyy kuitenkin oppia hallitsemaan ja on mahdollista oppia hallitsemaan.

        Hallitsemaan? Mitä tekee koko tunteella, jos sillä ei saavuta mitään?


      • Prinssi_J kirjoitti:

        Hallitsemaan? Mitä tekee koko tunteella, jos sillä ei saavuta mitään?

        Minä en ole koskaan saanut ihmistä, johon olen ollut ihastunut.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        Hallitsemaan? Mitä tekee koko tunteella, jos sillä ei saavuta mitään?

        No nimenomaan, sitäpä sillä hallinnalla tarkoitinkin. Kun oppii asian ajoissa tunnistamaan, niin osaa vetäytyä ajoissa pois tilanteista, jos ei niitä kerta halua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No nimenomaan, sitäpä sillä hallinnalla tarkoitinkin. Kun oppii asian ajoissa tunnistamaan, niin osaa vetäytyä ajoissa pois tilanteista, jos ei niitä kerta halua.

        Se on kuitenkin niin automaattinen juttu, että kyllä saat olla fakiiri että kykenet estämään sen. Voihan sitä linnoittautua kotiinsa. Olla katsomatta ihmisiä silmiin ja mörköillä. Sehän on sitä elämää.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        Se on kuitenkin niin automaattinen juttu, että kyllä saat olla fakiiri että kykenet estämään sen. Voihan sitä linnoittautua kotiinsa. Olla katsomatta ihmisiä silmiin ja mörköillä. Sehän on sitä elämää.

        Ei se ole mitenkään automaattinen juttu. Tuo kuvitelmasi kertoo lähinnä siitä, ettet oikein tunne itseäsi. Ihastuminen voi tietenkin iskeä hetkessä ja yleensä iskeekin, mutta ei sitä ole mikään automaattinen pakko ruokkia, vaan sitä on lopulta varsin helppo hallita ja poiatua tilanteista, jos ei sitä tunnetta enää kerta halua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole mitenkään automaattinen juttu. Tuo kuvitelmasi kertoo lähinnä siitä, ettet oikein tunne itseäsi. Ihastuminen voi tietenkin iskeä hetkessä ja yleensä iskeekin, mutta ei sitä ole mikään automaattinen pakko ruokkia, vaan sitä on lopulta varsin helppo hallita ja poiatua tilanteista, jos ei sitä tunnetta enää kerta halua.

        Ihan sama... Turhaa se itselle on kun ei ikinä saa sitä kohdettaan lähelle. Eikä toinen tunne samoin.


      • Prinssi_J kirjoitti:

        En halua ihastua enää koskaan. Siitä ei ole mitään hyötyä. Tuskaa vain tuottaa.

        Olen lähes samaa mieltä 27v. naimisissa ja SAIN eron Jesss!!


    • Anonyymi

      Hauskaa luettavaa nää jutut täällä en tiedä miten ja miksi ylipäätään olen ajautunut suomi24 sivuille.. Tai oikeassa elämässä erikoisiin paikkoihin tutustuen erikoisiin ihmisiin

      • Erehdyksessähän kaikki tänne päätyy ja sitten jämähtävät. Eli tervetuloa!
        Elämästä saa kummasti rikkaamman, kun ajautuu erikoisiin paikkoihin, erikoisiin tilanteisiin ja tutstuu erikoisiin ihmisiin. Ja täällä niitä erikoisia ihmisiä riittääkin, vaikka itse paikka ja tilanne eivät erikoisia olekaan 🤣


    • Anonyymi

      Kiitoksia vaan.. Saattaa olla että viihdynkin, heikommalla psyykkeellä joku olisi helissyt tietenkin hoidonpiiriin. Miten voi nää keskustelut tuntua niin realistisilta vaikka aihe olisi eri.. Taasko eksynyt syvään päätyyn

      • Tää on melkoinen pölhölä, mutta aika tavallisia ihmisiä nää luultavasti kaikki on, kunhan nyt päästävät sisäisen sekopäänsä irti täällä.


    • Anonyymi

      Opettele valehtelemaan,

      Näin menestyy menossa , toivoo Kaija Koo ja moni ammuu

    • Anonyymi

      Asia selvä 🤭 kyllä sen myös hallitsen vaan eikö ihmisen ole hyvä olla kun on rehti kaikille?

    • Anonyymi

      ihanaa, nyt loppuu päättymätön selibaatti

      • Noinkohan...


    • Anonyymi

      Itseasiassa hoet tuota asiaa eri muodoissaan harva se päivä.

      Kuinkas pitkään kuvittelet suhteessa jaksavasi vetää tuota settiä, jos et itse saa samaa takaisin?

      Mieti sitä.

      • Kannattaa lukea aloituksen teksti uudelleen ja miettiä puhutaanko siinä mahdollisuudesta lähestyä naisia vai keinoista onnistua parisuhteessa.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Kannattaa lukea aloituksen teksti uudelleen ja miettiä puhutaanko siinä mahdollisuudesta lähestyä naisia vai keinoista onnistua parisuhteessa.

        Naisia voi lähestyä vaikka millaisella pellehypyllä.

        Kumpi on parempi ohje:

        Olla oma itsensä vai lähteä tuolle sinun self-help linjalle?

        Molempaa ei voi saada, valitettavasti. Ja tämä naljailuni on kaikessa yksinkertaisuudessaan puolustuspuhe ihmisyydelle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Naisia voi lähestyä vaikka millaisella pellehypyllä.

        Kumpi on parempi ohje:

        Olla oma itsensä vai lähteä tuolle sinun self-help linjalle?

        Molempaa ei voi saada, valitettavasti. Ja tämä naljailuni on kaikessa yksinkertaisuudessaan puolustuspuhe ihmisyydelle.

        Eih'n tuossa ohjeessa kehotettu esittämään roolia, vaan nimenomaan päinvastoin, olemaan oma ittensä. Mikä siinä luetun ymmärtämisessä on niin vaikeaa?

        Palstalla on pitkä liuta ruikuttajia, jotka valittavat etteivät saa naista jne., kuka nyt milläkin sanoin narisee, haukkuu tinderit, bublet, naiset, muut miehet ja puoli maailmaa siinä sivussa, koska niissähän se vika on, sen on pakko olla.

        Ohje on noille narisijoille, jotka kokevat jääneensä jostain paitsi. Eli ovat tunnistaneet ongelman. Minä kerroin keinoja joilla ongelmaa voisi korjailla parempaan suuntaan. Koska mehän tiedämme mitä siitä sanotaan, jos joku yrittää samoilla keinoilla saavuttaa erilaisen lopputuloksen, aina uudestaan ja uudestaan...
        Jos tunnistaa elämässään puutteen jostain, on vain loogista miettiä mistä se voisi johtua. Kun oletetut syyt on selvitetty, on ainoa rationaalinen etenemissuunta se, että joko tyytyy tilanteeseensa tai yrittää muuttaa sitä. Ja hyvin usein muutoksen tiellä on tarpeen muuttaa nimenomaan itseään, vähintäänkin omaa ajatteluaan.


    • Anonyymi

      Avauksessa viedään miestä nenärenkaasta, jälleen kerran.

      Miehen pitää ensin kärsivästi odotella tytön tekemää avausta, näin se on, kaikenlainen lähentely ennen tytön tekemää avausta on tuomittu epäonnistumaan. Tytön tekemän avauksen jälkeen on rakkaudenpolulla edessä vielä muutama merkittävä haaste jotka miehen pitää hallita suvereenisti, ennen kuin saa valmistaa rakkautta. Paljastan nyt hullunvarmat onnistumisen keinot lyhyesti. Arkamiehen tulee soveltuvissa rakkaudenpolun kohdissa kysyä tytöltä että:

      - haluaisitko lähteä kahville mub kanssani?
      - haluaisitko tulla mun luo?
      - haluaisitko suudella mua nyt?
      - haluaisitko riisuuntua katsellessani sinua?
      - haluaisitko suorittaa oraalisen seremonian mulle nyt?
      - haluaisitko nyt rakastella mun kanssani?

      • Anonyymi

        Lähentely ei tosiaan ole koskaan suotavaa, jollei toisen ajatuksista ole minkäänlaista käsitystä. Lähentelemällä tuollaisessa tilanteessa vain tuhoaa kaikki mahdollisuutensa.

        Lähestyä sen sijaan kannattaa aina, jos on jostakusta kiinnostunut. Lähestymisen ei todellakaan tarvitse olla mikään "avaus". Ihmisille kannattaa opetella puhumaan ilman, että jo siihen ensimmäiseen lauseeseen lataa toiveita ja oletuksia. Luonteva ja alleviivaamaton lähestyminen toimii parhaiten, ainäkin jos etsii jotakin kestävämpää.


    • Naisena allekirjoitan tämän.

      • Anonyymi

        Allekirjoitat koska asia miellyttää sinua ja helpottaa osaasi vai allekirjoitat sen koska prosessi on tavoitettava ja realistinen, oikeasti ihmisten erilaisuuden huomioonottava?

        Kaikista ei todellakaan tule "hassuttelijoita" ja seuramiehiä vain siksi että siihen kehoitetaan - tai edes siksi että se toimii. Mielestäni tässä vaivihkaa hilataan rimaa ylös niin että "kivat" pääsevät sopivasti siitä yli. Tottakai tämä on hieno juttu valikoivalle osapuolelle! Mikäs sen parempaa, voi odottaa toisilta ihmisiltä enemmän kuin aikaisemmin.

        Riman alittaneita ei tarvi huomioida millään tavalla.

        Minä olen joku joka on luopunut tuosta kivaroolista ja supliikista ja johdattelevasta hauskuuttelusta. Tein sen koska se ei edusta todellista itseäni. On olemassa asioita jotka vaikuttavat mukavilta ja hyviltä, mutta ne eivät oikeasti ole sellaisia. Jos ihmisiin tutustumisen dilemma ratkaistaan luomalla jokin kriteeristö ja odotusarvo suljetaan ihmisiä pois.

        Tämä on sosiaalisella tasolla aivan sama kuin sanoisi fyysisellä tasolla että "Älä ole ruma, ole kaunis.". Tottahan jokainen kauniin ihmisen kanssa mielummin on! Sääntöhän on aivan hyväntahtoinen ja järkevä, myötää konsensusta, yleisiä mieltymyksiä.

        Eli miksi kaikki vain eivät voisi olla kivoja ja kauniita? Onko liikaa pyydetty?

        Minun mielestäni on.

        En minä supliikkiroolini hylättyäni mulkuksi heittäytynyt. Sensijaan hyvin yksinäiseksi minä tulin, mutta olempahan ainakin itseni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Allekirjoitat koska asia miellyttää sinua ja helpottaa osaasi vai allekirjoitat sen koska prosessi on tavoitettava ja realistinen, oikeasti ihmisten erilaisuuden huomioonottava?

        Kaikista ei todellakaan tule "hassuttelijoita" ja seuramiehiä vain siksi että siihen kehoitetaan - tai edes siksi että se toimii. Mielestäni tässä vaivihkaa hilataan rimaa ylös niin että "kivat" pääsevät sopivasti siitä yli. Tottakai tämä on hieno juttu valikoivalle osapuolelle! Mikäs sen parempaa, voi odottaa toisilta ihmisiltä enemmän kuin aikaisemmin.

        Riman alittaneita ei tarvi huomioida millään tavalla.

        Minä olen joku joka on luopunut tuosta kivaroolista ja supliikista ja johdattelevasta hauskuuttelusta. Tein sen koska se ei edusta todellista itseäni. On olemassa asioita jotka vaikuttavat mukavilta ja hyviltä, mutta ne eivät oikeasti ole sellaisia. Jos ihmisiin tutustumisen dilemma ratkaistaan luomalla jokin kriteeristö ja odotusarvo suljetaan ihmisiä pois.

        Tämä on sosiaalisella tasolla aivan sama kuin sanoisi fyysisellä tasolla että "Älä ole ruma, ole kaunis.". Tottahan jokainen kauniin ihmisen kanssa mielummin on! Sääntöhän on aivan hyväntahtoinen ja järkevä, myötää konsensusta, yleisiä mieltymyksiä.

        Eli miksi kaikki vain eivät voisi olla kivoja ja kauniita? Onko liikaa pyydetty?

        Minun mielestäni on.

        En minä supliikkiroolini hylättyäni mulkuksi heittäytynyt. Sensijaan hyvin yksinäiseksi minä tulin, mutta olempahan ainakin itseni.

        Oikeastaan tärkeimmät noista ovat minusta nuo jälkimmäiset:

        "Opetelkaa olemaan avoimia ja uteliaita, opetelkaa kiinnostumaan toisesta ihmisestä vain sen ihmisen vuoksi.
        Ja ennen kaikkea, älkää puhuko paskaa, vaan olkaa rehellisesti ja suoraan sitä mitä olette, aina ja kaikkialla."


      • Elionrie kirjoitti:

        Oikeastaan tärkeimmät noista ovat minusta nuo jälkimmäiset:

        "Opetelkaa olemaan avoimia ja uteliaita, opetelkaa kiinnostumaan toisesta ihmisestä vain sen ihmisen vuoksi.
        Ja ennen kaikkea, älkää puhuko paskaa, vaan olkaa rehellisesti ja suoraan sitä mitä olette, aina ja kaikkialla."

        Mutta ihan kaikkea ei kannata sanoa mitä sylki suuhun tuo, vaikka olisikin kuinka suorapuheinen luonteeltaan.

        Mää sanoin sulle kerran, että tutustun tän vuoden euroviisukisaajiin (kaikkiin osallistujamaihin), mutta en ole jaksanut. Ei kai haittaa?


    • Anonyymi

      Eilenkin olin kalassa naispelihahmon kanssa, mukavaa oli yhdessä kalastaa ja cahattailla.
      Kalastus illan vaan meinasi pilata pari juntturaa kalaa, jotka samaan aikaan pohjaonkeen ja virveliin tarttuivat.
      Siinä hötäkässä katkesi pohjaongen 6kg siima ja XBox ja ruudulla pyöri vaan ympyrä.
      Chattasin, et nyt pitää mun sammuttaa konsoli, oon jumissa.
      Onneks peli jatkui samalla kalapaikalla ja samasta kohtaan konsolin sammutuksen ja käynnistyksen jälkeen.
      Ihan verkkopelissä naispelihahmon kanssa kalastaessa tulee tunne, kuin olisi oikean naisen lähellä.
      Treffaillaan ja kalastetaan sit virtuaalisesti, kun ei muuten ole naisille kelvannut, vaikka on yritetty lähestyä, niin pakkeja on vaan jaettu.

      • Enemmän realistista naisvaikutelmaa saa jos joskus iskee semmoinen bugi, että naishahmo pälättää pälättämistään jotain yhtään mihinkään mitään liittymätöntä tarinaa ja seisoo samaan aikaan tukevasti kädet puuskassa ja jalat metrin irti maasta.


    • Voisin tässä laittaa esseen kuinka koen ohjeet 1, 2, 3 ja 4 osittain vaikeiksi ymmärtää tai mitä lie ym. mutta fakta on se että ihmiset toimivat eri lähtökohdista ja uppoutuminen omaan koppaan ja omiin arvoihin ja jääräpäisyyteen ja passiivisuuteen estää kohtaamasta toisia oli sitten kuin kiltti tahansa kun toinen ei koe saavansa yhteyttä oli sitten kuin kiltti tahansa. Ulkonäön lähtökohdalle ei voi mitään mutta kunhan saa sen sellaiseksi, ettei se karkota luotaan niin pääsee jo pitkälle.

      T; edelleen naiseton

      • Anonyymi

        Kuten ylempänä toin ilmi, avauksessa viedään miestä nenärenkaasta. Ehkä avauksen "ohjeet" ovat käyttökelpoisia päättymättömässä tervanjuonti deitti-rumbassa mummelin kanssa.

        Mies "saa" (onnistuu valloittamaan) tytön olemalla mies eikä mikään hiiri. Jokainen mies on mies (alfa-mies) syntyjäänsä, mutta vanhemmat ja koulutusputkessa vaikuttavat naiskiintiö-femakot ovat monet miehet lannistaneet arkamiehiksi. Kannattaa lukaista: 'How to Become an Alpha Male' John Alexander: https://www.amazon.de/-/en/John-Alexander/dp/1411636600


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuten ylempänä toin ilmi, avauksessa viedään miestä nenärenkaasta. Ehkä avauksen "ohjeet" ovat käyttökelpoisia päättymättömässä tervanjuonti deitti-rumbassa mummelin kanssa.

        Mies "saa" (onnistuu valloittamaan) tytön olemalla mies eikä mikään hiiri. Jokainen mies on mies (alfa-mies) syntyjäänsä, mutta vanhemmat ja koulutusputkessa vaikuttavat naiskiintiö-femakot ovat monet miehet lannistaneet arkamiehiksi. Kannattaa lukaista: 'How to Become an Alpha Male' John Alexander: https://www.amazon.de/-/en/John-Alexander/dp/1411636600

        Jos jonkin asian haluaa ymmärtää väärin, niin sen varmasti ymmärtää väärin ja asiallisen keskustelun mahdollisuus on menetetty. Sama pätee henkilön persoonallisuuden arviointiin joidenkin (paaslta)kirjoitusten perusteella.

        Jos kolmikymppiset naiset ovat mummeleita, niin sitten ymmärrän viestisi pointin ja voit unohtaa tuon mitä tässä yllä kirjoitin.


      • randombypasser kirjoitti:

        Jos jonkin asian haluaa ymmärtää väärin, niin sen varmasti ymmärtää väärin ja asiallisen keskustelun mahdollisuus on menetetty. Sama pätee henkilön persoonallisuuden arviointiin joidenkin (paaslta)kirjoitusten perusteella.

        Jos kolmikymppiset naiset ovat mummeleita, niin sitten ymmärrän viestisi pointin ja voit unohtaa tuon mitä tässä yllä kirjoitin.

        Juurikin näin


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Jos jonkin asian haluaa ymmärtää väärin, niin sen varmasti ymmärtää väärin ja asiallisen keskustelun mahdollisuus on menetetty. Sama pätee henkilön persoonallisuuden arviointiin joidenkin (paaslta)kirjoitusten perusteella.

        Jos kolmikymppiset naiset ovat mummeleita, niin sitten ymmärrän viestisi pointin ja voit unohtaa tuon mitä tässä yllä kirjoitin.

        "Jos kolmikymppiset naiset ovat mummeleita"

        Rajanveto wanhan naisen ja mummelin välillä on häilyvää. Tarkempia määritelmä olisi: Nainen jonka seksuaalisuus on jo voimakkaasti heikentynyt. Mutta se on vähän pitkä kirjoitettavaksi yhä uudelleen. Naiset jotka ovat täyttäneet 30 vuotta (tai enemmän) ovat tyypillisesti sellaisia naisia, ja vaihdevuosien uhka on vakava kun nainen täyttää 38 vuotta.

        Avaus on puhdasta höpönlöpöä, kännissä kirjoiteltu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jos kolmikymppiset naiset ovat mummeleita"

        Rajanveto wanhan naisen ja mummelin välillä on häilyvää. Tarkempia määritelmä olisi: Nainen jonka seksuaalisuus on jo voimakkaasti heikentynyt. Mutta se on vähän pitkä kirjoitettavaksi yhä uudelleen. Naiset jotka ovat täyttäneet 30 vuotta (tai enemmän) ovat tyypillisesti sellaisia naisia, ja vaihdevuosien uhka on vakava kun nainen täyttää 38 vuotta.

        Avaus on puhdasta höpönlöpöä, kännissä kirjoiteltu.

        Kuinka vaan. Mulle naisen seksuaalisuus on vain yksi osa naista ja niitä osasia on paljon.

        Ja kännissä tuota ei ole kirjoitettu, mutta lienee käynyt pahasti egolle kun et kykene muunlaiseen kommentointiin.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Kuinka vaan. Mulle naisen seksuaalisuus on vain yksi osa naista ja niitä osasia on paljon.

        Ja kännissä tuota ei ole kirjoitettu, mutta lienee käynyt pahasti egolle kun et kykene muunlaiseen kommentointiin.

        "Ja kännissä tuota ei ole kirjoitettu"

        Joka kokee tarpeell:seks: julka:sta ha:sevan alatyyl:nen avaus muotoa: "Palstan jäbät, mä sanon tän nyt kerran ja va:n kerran...; Ta: no v:tut, jos v:est: e: mene per:lle, n::n s:tten on pakko kerrata s:tä kunnes se on taottu jakeluun pysyväst:. Va:kka s:tten ratanaulo:lla. Ja nä:den ohje:den jälkeen loppuu se v:tun v:nkum:nen s::tä että e: saada na:sta." on joko känn:ssä, kamo:ssa, ta: m:eleltään sa:ras.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Kuinka vaan. Mulle naisen seksuaalisuus on vain yksi osa naista ja niitä osasia on paljon.

        Ja kännissä tuota ei ole kirjoitettu, mutta lienee käynyt pahasti egolle kun et kykene muunlaiseen kommentointiin.

        Juttelet nyt yhden palstan Tatea ihailevan misogyyni-incelin kanssa, joten älyllinen ajatuksenvaihto on mahdotonta. Naisille yksi ohje tuon kaltaisen yksilön lähestymiseen on koko purkki värillistä turvasumutetta päin sen näköä ja karkuun mars.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ja kännissä tuota ei ole kirjoitettu"

        Joka kokee tarpeell:seks: julka:sta ha:sevan alatyyl:nen avaus muotoa: "Palstan jäbät, mä sanon tän nyt kerran ja va:n kerran...; Ta: no v:tut, jos v:est: e: mene per:lle, n::n s:tten on pakko kerrata s:tä kunnes se on taottu jakeluun pysyväst:. Va:kka s:tten ratanaulo:lla. Ja nä:den ohje:den jälkeen loppuu se v:tun v:nkum:nen s::tä että e: saada na:sta." on joko känn:ssä, kamo:ssa, ta: m:eleltään sa:ras.

        Kuten jo edellä totesin, jos on tarpeen tehdä henkilöstä välitön analyysi ja sekin ainoastaan negatiivisena, niin selvästi aloituksen viesti on käynyt egolle ja silloin asiallinen keskustelu voidaan unohtaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juttelet nyt yhden palstan Tatea ihailevan misogyyni-incelin kanssa, joten älyllinen ajatuksenvaihto on mahdotonta. Naisille yksi ohje tuon kaltaisen yksilön lähestymiseen on koko purkki värillistä turvasumutetta päin sen näköä ja karkuun mars.

        Tiedä siitä, mutta selvästi aloituksen viesti siitä, että voisi olla tarpeen opetella uusia temppuja eli muuttaa itseään on aivan liian uhkaava ko. kirjoittajan egolle.


    • Anonyymi

      Siinä se viisuas piileekin: Kerta se on viimeinenkin Kerta, kuin kerta se on Ensimmäinenkin Kerta!

    • Anonyymi

      Entäs jos vitsit loppuvat ja naisetkin nauraa väärässä paikassa? Pitääkö väkisin vääntää vai onko parempi pakata vitsit ja vaihtaa palstaa?

    • Anonyymi

      Opetelkaa juomaan viinaa baarissa niin tutustuisitte naisiin. Viinan juonti on sosiaalinen tapahtuma ja niin ihmisiin tutustutaan.

      T: viinamies

      • Anonyymi

        Tämä vitsi on raikas kuin Gin Tonic jäillä. Sopii joka tilanteeseen.


    • Anonyymi

      Onko joku ihminen "cool" vai onko hän "hot", jos nainen on "cool*, on viileä kuin frigidi ja taas hot on kuuma nainen...

      Siis... kumpi onpi parempi kylmä eli "cool" vail "hot" eli kuuma, olin kuulevinani että Joensuulaiset suosivat frigididi-naisia sekä munattomia miehiä eli "cool"-miehiä?

    • Anonyymi

      Itse väitän että melkolailla kuka tahansa on tuollainen viimeistään kahdenkeskisessä suhteessa, oikein kohdeltuna ja kohdattuna.

      Kun taas sellainen ihminen joka opettelee tuollaisen kaavan itsetarkoituksena ja tarjoilee sitä muille valmiina pakettina on puolestaan sellainen aivan suoraan teennäinen pelle.

      Sosiaalinen kanssakäyminen on asia joka toimii ihmisten välillä, sitä ei voi rakentaa ennakkovaatimuksena eikä sitä voi tehdä yksin valmiiksi toisia varten. Kaikessa kommunikaatiossa ja ihmisten välisessä toiminnassa tarvitaan vastavuoroisuutta; sitä niität mitä kylvät. Tämä pätee molempiin osapuoliin kuviossa, ei vain mieheen.

      Tällöin malli jossa "ole tälläinen" ei yksinkertaisesti tule toimimaan, siinä ei ole vahvistavaa osuutta joka kuuluu sille toiselle osapuolelle. Saman voisi yksisilmäisesti kirjoittaa esim. naisille joilta voisi vaatia ehdottomasti ihmisten kohtaamista siten että kohdattujen parhaat puolensa tulisivat esiin vaikka sitten ajan kanssa kaivamalla tonkimalla; yhtälailla siinä sälytetään tämä dilemma yhden osapuolen harteille ja se on kohtuutonta.

    • Anonyymi

      Ei toimi, jos ei ole komea jännämies.

      • Niinhän sinä kuvittelet, mutta jatka vaan, ei ole multa pois jos et uskalla edes yrittää 😉


    • Anonyymi

      Onko hän itse trolli, joka minua siksi haukkuu?

    • Anonyymi

      Täyttä asiaa tuo on. Itse olen tun tyylistä käytöstä koettanut aina ylläpitää ja kyllä seuraa on ollut riittävästi

      • Olen samaa mieltä, tuntuu toimivan varsin hyvin ja mikä parasta, se on aitoa käytöstä, ei tartte esittää mitään.


    • Anonyymi

      Olen ihan todellakin samaa mieltä. Kohtele toista kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan.
      Hoitajille tonni lisää palkkaa ja kaikki haluavat hoitajaksi. Miksi eduskunta lisäsi itselleen tonnin lisää palkkaa vaikka eivät tee muuta kuin istuvat komiteoissa ja hoitajat väistelevät eritteitä. Toisekseen kuinka työttömät pärjäävät 570e kuukausituloilla ja säilyttävät positiivisen otteen tulevaisuuteen nähdessään nälkää kun ei ole varaa lääkkeisiinkään lastensa huomatessa kuinka rikkaat/varakkaat nauttivat erioikeuksista ja elävät ilman jokapäiväisen huolen huomisesta mitä huomenna syödään.. Mitä me olemme. Napoleonin edeltäjiä ja odotamme vain köyhälistön kapinaa joka on tuloillaan sillä niin jo kiehuu

    • Anonyymi

      En edes halua naisia. Mistä tulee se olettamus että kaikki halauisivat? Hetero olen mutta ei kiinnosta. En tarvi naista mihinkään.

    • Anonyymi

      Niin en tiedä onko paljonkaan merkitystä sitte kuka kukakin on oikeasti, jos vaan jutustelu on hauskaa.

      Josain Cityronella-jutusta tuli mieleen ostin kesän enmmäisden jääelön sitruuna-lakriti tuubin.

      Mutta oli sitten kun jooh muitakin asiakirja-asioita, jäi vain 1 jäljdelle niitä jäätelöitäitä

    • Anonyymi

      haluan maisaa katsoi vain 2 enää jälkjellä tuota jäätelöjuttua eli sitruunja lakritsaa tuuubina, endin osta toisen, mutta tuhosin:

      lähti se se juttu pleksi lentoonkin noooh, asendin takaisin jäätelöille sen..

    • Kerrankin joku teki asialle jotain eikä vain mennyt mukaan alakanttiin törmäävään ns.keskusteluun. Hyvät Herrat teidät on haastettu minä olen jo vanha ja ruma mutta en kyllä ala aukomaan naisille tyhmiä tai jopa valehtele kuten eräs täällä.

    • Anonyymi
      • Ole hyvä ja elä sanojesi mukaan, minä elän omieni 😂


    • Anonyymi

      Opetelkaa juttelemaan, sanailemaan, hassuttelemaan ja vitsailemaan.
      Opetelkaa olemaan kohteliaita, huomioivia ja hyväksyviä, ja opetelkaa olemaan sitä aidosti, selkärangasta ja sydämestä kummuten.
      Opetelkaa olemaan avoimia ja uteliaita, opetelkaa kiinnostumaan toisesta ihmisestä vain sen ihmisen vuoksi.
      Ja ennen kaikkea, älkää puhuko paskaa, vaan olkaa rehellisesti ja suoraan sitä mitä olette, aina ja kaikkialla.

      TÄH..onko nyky jepet köyhiä mieleltään:) Kiesus mitä ovat jos eivät näitä osaa ! Kirjoittaja on todella asian kynnyksellä.
      Minun elämäni on aina hassuttelua ja toki arkea mutta halausta toiselle.Kukkia naistenpäivänä aina ja stynttärinä ehdottomasti.
      Rakkautta ja pusuja myös kuuluu elämään !
      Sekä kyllä joskus mökötystä,kun se on elämää Rakkaudella !
      Suruakin on välillä suurta..Kaikista selviää yhdessä!

      • On ne, ilmeisesti, jutuistaan päätellen. Toki ehkä nuoriakin, lapsosia vasta, mutta kuitenkin.
        Elämä opettaa, jos haluaa oppia siltä.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        On ne, ilmeisesti, jutuistaan päätellen. Toki ehkä nuoriakin, lapsosia vasta, mutta kuitenkin.
        Elämä opettaa, jos haluaa oppia siltä.

        Mä oon 64 v


    • Anonyymi

      Onko näillä alentuvilla neuvoilla muuta tarkoitusta kuin korottaa itseään?

      • Ohhoh... Kävikö noin sielulle? Yllätit kyllä pahasti...


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Ohhoh... Kävikö noin sielulle? Yllätit kyllä pahasti...

        Eli ei ollut. Eipä yllättänyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli ei ollut. Eipä yllättänyt.

        Ai kävi noin syvälle? Otan osaa. Neuvoni on: hanki elämä. Siis oikea elämä, ei palstaelämää.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Ai kävi noin syvälle? Otan osaa. Neuvoni on: hanki elämä. Siis oikea elämä, ei palstaelämää.

        Projisoit nyt omia tunteitasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Projisoit nyt omia tunteitasi.

        Kultaseni...
        Aina kun aloitat keskustelun arvostelulla tai piilovittuilulla, kuten kauniisti teitkin, niin
        A) menetät välittömästi arvovaltasi
        B) todennäköisesti mahdollisuuden järkevään keskusteluun
        C) luultavasti myös hermosi jos toinen osapuoli ei pelaa suunnitelmasi mukaan

        Poimit jo tokalla kommentillasi loputkin värisuorasta, nauti siitä.

        Jos tunnet turhautumista, kuten tunnetkin, niin saat jatkaa itseksesi, minä jätän tämä keskustelun tähän oppituntiin. Enkä muuten edes laskuta sinua. Hyvät yöt!


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Kultaseni...
        Aina kun aloitat keskustelun arvostelulla tai piilovittuilulla, kuten kauniisti teitkin, niin
        A) menetät välittömästi arvovaltasi
        B) todennäköisesti mahdollisuuden järkevään keskusteluun
        C) luultavasti myös hermosi jos toinen osapuoli ei pelaa suunnitelmasi mukaan

        Poimit jo tokalla kommentillasi loputkin värisuorasta, nauti siitä.

        Jos tunnet turhautumista, kuten tunnetkin, niin saat jatkaa itseksesi, minä jätän tämä keskustelun tähän oppituntiin. Enkä muuten edes laskuta sinua. Hyvät yöt!

        Aloitushan oli vittuilua eikä edes piilosellaista: "Tai no vitut..." Sen vuoksi aloituksella ei ole mitään tekemistä järkevän keskustelun kanssa, ja se oli vain itsensä korostamista. Keisarilla ei ollut vaatteita eikä arvovaltaakaan, mutta kaikki ei tietenkään sitä näe. Värisuora. Hyvää yötä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloitushan oli vittuilua eikä edes piilosellaista: "Tai no vitut..." Sen vuoksi aloituksella ei ole mitään tekemistä järkevän keskustelun kanssa, ja se oli vain itsensä korostamista. Keisarilla ei ollut vaatteita eikä arvovaltaakaan, mutta kaikki ei tietenkään sitä näe. Värisuora. Hyvää yötä!

        Kun henkilöllä ei ole ymmärrystä verbaliikasta ja semantiikasta, ainoaksi tehokeinoksi keskusteluissa jää toisen osapuolen arvostelu, kuten sinulla.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Kun henkilöllä ei ole ymmärrystä verbaliikasta ja semantiikasta, ainoaksi tehokeinoksi keskusteluissa jää toisen osapuolen arvostelu, kuten sinulla.

        Ahaa, sä taidatkin olla joku räppäri! Servasit verbaliikalla heti aloituksessa ja näytit kuka on palstan kingi. :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, sä taidatkin olla joku räppäri! Servasit verbaliikalla heti aloituksessa ja näytit kuka on palstan kingi. :D

        En ole räppäriä nähnytkään ja jos olisinkin, niin aika paskat lyriikat. Mutta huulenheitto ja asian puhuminen voivat kulkea käsi kädessä, samassa kappaleessa, niin se vaatii soveltamista.

        Enkä ole palstan kingi, koska minä OLEN palsta 🤣


    • Anonyymi

      kuolwmmw sinäkin.... auto jutut mikä joku dodgen hellcat jutut oikeasti huvittakin katuautot yli 1000 bhp

    • Anonyymi

      Juttelisitko seksinhaluisen mun kanssa??

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1913
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1486
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      16
      1398
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe