Mitä seurustelun jälkeen?

Yhdessä aloituksessa kysyttiin, tunteeko joku ikisinkkuja. Joo, tunnen, mutta en nyt ala nimetä heitä. - Pitkän ja pölyisen ajopäivän jälkeen mulla ei nyt ajatus oikein kulje. - Seurustelusta on varmaan niin kauan aikaa, että en enää muista mitä sitten tapahtui 😄
Siis jos ensin tapaillaan ja ollaan jotenkin väljästi yhdessä ja sitten aletaan seurustella, niin mikä on seuraava vaihe eteenpäin, jos suhde ei pääty?

Tuleeko sitten seurustelun jälkeen parisuhde? Eikö seurusteluaikana olla vielä parisuhteessa, vai ollaanko?

Sitten tietenkin voidaan mennä avoliittoon ja/tai kihloihin ja/tai naimisiin, mutta mitä jos ei mennä? Jatkuuko seurustelu vaikka 20 vuotta, jos mitään muutosta suhteessa ei tapahdu? Vai tapahtuuko aina jotakin, mikä vie seurustelusta eteenpäin tai päättää sen?

Mitä mieltä olet? Mikä on seurustelun kaava?

82

201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No usein kaiketi avoliitto? 😛

Itse käsitän parisuhteeksi myös vakavissaan seurustelun. Ettei se ole vain kevyttä kenttähuvia.

Cool❄️

• Anonyymi

Siis vaikka asuisin omillaan ja ihminen jonka kanssa seurustelisin omillaan, ajattelen meidän olevan pari ja parisuhteessa ilman sormuksia ja yhteisiä kotejakin. Vaikka loputtomasti. Sitoudun ihan yhtä paljon aina.

Cool❄️

• Anonyymi kirjoitti:

Siis vaikka asuisin omillaan ja ihminen jonka kanssa seurustelisin omillaan, ajattelen meidän olevan pari ja parisuhteessa ilman sormuksia ja yhteisiä kotejakin. Vaikka loputtomasti. Sitoudun ihan yhtä paljon aina.

Cool❄️

Eli sinun näkemyksesi tai kokemuksesi mukaan ensin on kevyttä seurustelua ja sitten vakavaa seurustelua? Ilmeisesti käydään sitten jonkinlainen keskustelu siitä, koska vakavan seurustelun aika on alkanut, vaikka sitten ei yhteen muutettaisikaan tai osteta sormuksia?
        Voiko olla niin, että "vakiintuneen käytännön" perusteella kummankin pitäisi tulkita siirrytyn jo vakavaan seurusteluun, vaikka asiasta ei nimenomaisesti puhuttaisi?

• Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

Eli sinun näkemyksesi tai kokemuksesi mukaan ensin on kevyttä seurustelua ja sitten vakavaa seurustelua? Ilmeisesti käydään sitten jonkinlainen keskustelu siitä, koska vakavan seurustelun aika on alkanut, vaikka sitten ei yhteen muutettaisikaan tai osteta sormuksia?
        Voiko olla niin, että "vakiintuneen käytännön" perusteella kummankin pitäisi tulkita siirrytyn jo vakavaan seurusteluun, vaikka asiasta ei nimenomaisesti puhuttaisi?

No mulle ei ole kevyttä seurustelua olemassakaan. Mutta havaintojeni mukaan monille muille on kaikenlaisia outoja esiasteita. Mä joko oon tai en ole suhteessa, ei mitään välimalleja. 😊

Puhuminen kannattaa, koska nenän asennosta ei tiiä mitä toisen kuulassa liikkuu tai ei liiku.

Cool❄️

• Anonyymi

🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

💋 ­­N­­y­­m­f­­o­­­m­­­a­­­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17820886x

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Mun kuvitelma asiasta tyypillisen etenemismalli osalta on suunnilleen:
      -Tapailu: nähdään väljemmin eikä välttämättä olla yksiavioisia vielä
      -Seurustelu: tapaillaan tiiviimmin, ollaan yksiavioisia tästä alkaen
      -Parisuhde: asutaan yhdessä

Tosin nykyään tuo yhdessä asuminen on vähenemään päin.

• Eli sinun kaavasi mukaan seurustelu voisi kestää sitten vaikka hamaan tulevaisuuteen saakka? 🙂

• Xena-183 kirjoitti:

Eli sinun kaavasi mukaan seurustelu voisi kestää sitten vaikka hamaan tulevaisuuteen saakka? 🙂

Niin, kyllä kai. Sehän on vain kahden ihmisen välinen sopimus siitä, että kumpikin haluaa toista eikä muita, mutta ei halua enempää tai jotain sellaista.

• randombypasser kirjoitti:

Niin, kyllä kai. Sehän on vain kahden ihmisen välinen sopimus siitä, että kumpikin haluaa toista eikä muita, mutta ei halua enempää tai jotain sellaista.

Ja syntyykö tuo "jotain sellaista" ihan vakiintuneen käytännön periaatteellakin vai edellyttääkö aina keskustelua aiheesta? Ehkä se keskustelu olisi vähintäänkin toivottavaa?

• Anonyymi

Miten suhde murrin kanssa eteni?

• Xena-183 kirjoitti:

Ja syntyykö tuo "jotain sellaista" ihan vakiintuneen käytännön periaatteellakin vai edellyttääkö aina keskustelua aiheesta? Ehkä se keskustelu olisi vähintäänkin toivottavaa?

Varmaan noita lipsuukin ikuisen seurustelun tilaan, mutta kyllähän se todella suotavaa olisi että asialliset asiat keskusteltaisiin auki, muuten tulee vain turhia pettymyksiä ja katkeruutta.

• randombypasser kirjoitti:

Varmaan noita lipsuukin ikuisen seurustelun tilaan, mutta kyllähän se todella suotavaa olisi että asialliset asiat keskusteltaisiin auki, muuten tulee vain turhia pettymyksiä ja katkeruutta.

Totta. Sillain, että kummallakin on samanlainen tilannekuva 🙂

• randombypasser
        Xena-183 kirjoitti:

Totta. Sillain, että kummallakin on samanlainen tilannekuva 🙂

Jepsis, se olis optimaalinen tilanne, edes muutaman kerran vuodessa.

• Anonyymi

Seurustelun jälkeen ikuinen palstailu.

• Siis myös siinä tapauksessa että seurustelu jatkuu pysyvänä vaiko silloin jos se päättyy? 🙂

• Anonyymi

No en kyllä tiedä lainkaan Mä olen aina käytännössä hypännyt yli nuo tapailut ja väljästi yhdessä ja aikalailla sen seurustelunkin ja siirtynyt lähes suoraan jonkiasteiseen yhteisasumiseen tai jatkuvaan yhteisoleskeluun jomman kumman asunnossa.

• Minulla on vähän samantyylinen kokemus ja sitten täysin päinvastainen. Eikä oikein mitään siltä väliltä 🙂

• Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

Minulla on vähän samantyylinen kokemus ja sitten täysin päinvastainen. Eikä oikein mitään siltä väliltä 🙂

Mulla on takana kolme parisuhdetta ja kaikista niistä kokemus on siis juuri tuo. En ole oikesti koskaan elämässäni kokeillut mitään "perinteisempää" lähestymistapaa. Jos tuo kuvailemasi on se perinteinen tapa.

• Taisin kuulla sanan "parisuhde" ensimmäisen kerran vasta tällä palstalla.

Seurustelin nykyisen puolisoni kanssa miltei 30 vuotta, ennen kuin menimme naimisiin.
      Ensin hän oli tyttöystävä, sitten naisystävä ja lopulta, klassisesti, vaimo.
      Seurustelun aikana olimme avopari, vihittynä aviopari.

Näillä termeillä olen pärjännyt loistavasti. :D

• Kuulostaa ihan järkeenkäyvältä.
        Eli voi myös seurustella vaikka 30 vuotta 👍
        Tai teillä nyt ilmeisesti siihen aikaan sisältyi myös avoliitto. 🙂

• Xena-183 kirjoitti:

Kuulostaa ihan järkeenkäyvältä.
        Eli voi myös seurustella vaikka 30 vuotta 👍
        Tai teillä nyt ilmeisesti siihen aikaan sisältyi myös avoliitto. 🙂

Kappas, laskin väärin. 21 vuotta seurustelua, jonka jälkeen naimisiin.
        Olisimme jatkaneet seurustelua, mutta puolisoni halusi kokea omien häiden humun, edes kerran elämässä =D

• Gattino kirjoitti:

Kappas, laskin väärin. 21 vuotta seurustelua, jonka jälkeen naimisiin.
        Olisimme jatkaneet seurustelua, mutta puolisoni halusi kokea omien häiden humun, edes kerran elämässä =D

Sehän oli sitten sinulta varsin huomaavaista suoda hänelle se ilo 😍👍

• Anonyymi

Miten eroaa miehen pitkä parisuhde sinkkuudesta. Samaa käteenvetoa ja flegmaattisuutta. Ei mitään eroa.

• Riippuu varmaan parisuhteesta. Kyllä pitkässäkin parisuhteessa voi pitää kipinää yllä ja nauttia molempia tyydyttävästä seksielämästä.

• Nuorempana kaikki oli selkeämpää. Silloin oli vimma rakentaa jotain...edetä, mutta nyttemmin ei oikeastaan olis tarve. Ikuinen seurustelusuhde ois kiva.

Mutta eiköhän se loppupelissään ole ne kaksi (perinteisesti), jotka määrittelee suhteensa keskenään ja yhdessä...

Nimetkööt vaikka sen avaruusseksisuhteeks...(jos tapaavat kerran kuussa vaikka). 😄

• Anonyymi

Terkkui sinne Tuusniemelle.

• Anonyymi kirjoitti:

Terkkui sinne Tuusniemelle.

Joo, sinne joutaa terkut. Saapahan nekin jotain joskus. 😁

• Hei toi on hyvä - Huikeeta avaruusseksiä 😂
        "Ikuinen seurustelukin" kuulostaa kivalta. Sillain tuoreelta, eikä mitenkään väljähtäneeltä 👍

• Xena-183 kirjoitti:

Hei toi on hyvä - Huikeeta avaruusseksiä 😂
        "Ikuinen seurustelukin" kuulostaa kivalta. Sillain tuoreelta, eikä mitenkään väljähtäneeltä 👍

No oikeastaan tällään varttuneemmalla iällä vois kaikista pullista nyppiä rusinat, viskata oudot sattumat olan yli ja keskittyä sit pullaan. 😁👌

Ikuisen tilälle voisi kyllä laittaa "määrittelemättömän ajan" seurustelu. Hyvin sovittua tapailua ja yhdessä ajan viettämistä, ilman että tarvitsee kantaa hammasharjaa isompia tuotteita toisen kämppään. 😁 Ei miettiä sukujen yhdistymisongelmia, raha-asioita, sinne tai tänne muuttoa, yhteistä velanottoa, "missä vietetään joulua" ongelmia, vaan korkeintaan ongelmat liittyisi siihen, että ottaako mukaan "alistaja, vai palvelija-rooliasun". 😄

• Disseisback kirjoitti:

No oikeastaan tällään varttuneemmalla iällä vois kaikista pullista nyppiä rusinat, viskata oudot sattumat olan yli ja keskittyä sit pullaan. 😁👌

Ikuisen tilälle voisi kyllä laittaa "määrittelemättömän ajan" seurustelu. Hyvin sovittua tapailua ja yhdessä ajan viettämistä, ilman että tarvitsee kantaa hammasharjaa isompia tuotteita toisen kämppään. 😁 Ei miettiä sukujen yhdistymisongelmia, raha-asioita, sinne tai tänne muuttoa, yhteistä velanottoa, "missä vietetään joulua" ongelmia, vaan korkeintaan ongelmat liittyisi siihen, että ottaako mukaan "alistaja, vai palvelija-rooliasun". 😄

Tiedätkös. Minä ostan tämän.
        Minun viimeisin suhteeni oli hyvin lähellä tuota ja se sopi meille erinomaisesti.
        - Tosin minulla nyt on aina iso matkalaukku mukana tyynyineen päivineen, mutta se on toinen juttu 🙂

• Disseisback kirjoitti:

Tosin jos homma ei ole niin vakavalla pohjalla, voi batman ja pupukin viettää kivan viikonlopun hyvinkin. 🤔

• Disseisback kirjoitti:

Tosin jos homma ei ole niin vakavalla pohjalla, voi batman ja pupukin viettää kivan viikonlopun hyvinkin. 🤔

🤔 Tässä kohtaa jouduin selkeästi ulkokehälle siellä avaruudessa? 😄

• Xena-183 kirjoitti:

Tiedätkös. Minä ostan tämän.
        Minun viimeisin suhteeni oli hyvin lähellä tuota ja se sopi meille erinomaisesti.
        - Tosin minulla nyt on aina iso matkalaukku mukana tyynyineen päivineen, mutta se on toinen juttu 🙂

Oma tyyny on kyllä kova sana...🤔

Mun pitää itse tehdä tyynyistäni sopivia nukkumiseen... täytettä ei saa olla liikaa ja se pitää osastoida kahteen tasapaksuun osastoon. 😁

• Xena-183 kirjoitti:

🤔 Tässä kohtaa jouduin selkeästi ulkokehälle siellä avaruudessa? 😄

Niin, siis jos sattuu ottamaan vika rooliasun mukaan. Pupunakin voi ehkä viettää bätmänviikonlopun, jos ei ole kovin vakava suhde. 😁

• Disseisback kirjoitti:

Oma tyyny on kyllä kova sana...🤔

Mun pitää itse tehdä tyynyistäni sopivia nukkumiseen... täytettä ei saa olla liikaa ja se pitää osastoida kahteen tasapaksuun osastoon. 😁

Minulla on aina oma tyyny mukana, niin kaverilla yökylässä kuin hotellissakin. - Joskus ihan varuiksi, jos en ole varma pääsenkö kotiin yöksi.
        - Minulla on yliliikkuva ranka, niin olen tottunut tukemaan sitä tuollakin tavalla.🙂

• Disseisback kirjoitti:

Niin, siis jos sattuu ottamaan vika rooliasun mukaan. Pupunakin voi ehkä viettää bätmänviikonlopun, jos ei ole kovin vakava suhde. 😁

Just.. Hyvä mielikuvitus siis matkalaukkuun aina mukaan 😄👍

• Xena-183 kirjoitti:

Minulla on aina oma tyyny mukana, niin kaverilla yökylässä kuin hotellissakin. - Joskus ihan varuiksi, jos en ole varma pääsenkö kotiin yöksi.
        - Minulla on yliliikkuva ranka, niin olen tottunut tukemaan sitä tuollakin tavalla.🙂

Ai? No sitten varmaan kannattaa pitää omaa tyynyä mukanaan. 😁

• Treffit, tutustuminen harrastuksessa/töissä tai muu alku: Kevyttä tutustumista ilman tarkkaa tietoa kiinnostaako kumminkaan puolin. Makustelua ja ihmisenä tutustumista ja vastaa alustavasti kysymyksiin kuka sinä olet, miten hahmotat maailmaa, olemmeko riittävän samanlaisia ja riittävän erilaisia, pyöriikö sukat jalassa, kokeeko toisen viehättävänä, voisiko löytyä kipinää? Vaihe voi johtaa kiinnostukseen/kevyeen ihastumiseen.

Tapailu tai muu aktiivinen yhteydenpito:
      Itse olen jo yksiavioinen, vaikka tässä vaiheessa ei ole yleensä sovittu molemminpuolisesta varauksesta. En tietenkään voi samaa toiselta odottaa, mutta jos toista ei näytä kiinnostavan niin paljon, että haluaa panostaa suhteen alkuun, ei se koskaan lupaa hyvää tulevaisuutta. Itse näen, jos tapailuvaiheessa haikailee muita tai tunteet ei ala syttyä ehkei kannata edes miettiä seuraavia vaiheita. Joskus tunteet syttyy kuin roihahtaen ja joskus ei sitten millään ja sekin on vain elämää. Vaihe voi johtaa onnellisessa tapauksessa tunneyhteyteen, rakasteluun, rakastumiseen, uuden ihmissuhteen nousemiseen omassa prioriteeteissa tärkeäksi asiaksi ja/tai seurusteluun. Joskus tässä vaiheessa on jo hyvin vähästä tietää, että se kaikki mitä tarvitsee on tässä (intuitio).

Viiimeisen vaiheen sanat seurustelu ja parisuhde on itselle lähes synonyymit. Toki parisuhde on sanana hieman vahvempi. Silloin suhde on yleensä julkinen ja keskinäinen yksinoikeus selvää (pl. avoimessa suhteessa elävät parit). Parisuhteen sitoutumista tai arvoa ei määritä se asutaanko yhdessä vai erikseen. Avoliitto on varmaan se yleisin muoto nykyään, mutta osa valitsee erillisasumisen tai avion. Tässä vaiheessa suhde on vakiintuneempi ja turvallisempi, alun epävarmuudet on selätetty ja kumpikin tietää haluavansa olla pari.

Se miten suhde kestää ja kasvaa näkee vain elämällä. Kuitenkin se, että kumpikin haluaa toisiinsa panostaa ja antaa toisilleen aikaa, tukea, hellyyttä, kunnioitusta, kosketusta, läsnäoloa ja rakkautta on hyvä pohja mille rakentaa pitkäaikaistakin elämää.

Vaikka esitän kolme vaihetta, elämä harvoin menee prosessikaavion mukaan. 😂 Eikä tarvitsekaan. Joskus mennään päivissä vaiheesta toiseen, joskus tarvitaan pidempi aika vaikka elämäntilanteiden tai varovaisuuden takia tai jostain muusta syystä. Ja joskus asiat etenee vauhdilla. Ja jos ei tunnu oikealle, kannattaa olla rehellinen itselle ja toiselle…. Ehkä tärkeämpää kuin elää tarkasti rajatuissa vaiheissa on nauttia uuteen ihmiseen tutustumisesta ja ottaa oma käsijarru pois päältä, heti kun tuntuu oikealta ja turvalliselta .

• Huikeaa Citrinella!
        Sinulta saa kyllä aina hyvin perusteellisen ja pohditun analyysin 👍
        Täytyypä lukea tämä kommentti vielä toisenkin kerran, mutta jo ensimmäisellä lukemalla se kuulosti varsin loogiselta etenemisestä 🙂

Niin, ja hauska nähdä sinua! 🙋‍♀️

• Anonyymi

• Xena-183 kirjoitti:

Huikeaa Citrinella!
        Sinulta saa kyllä aina hyvin perusteellisen ja pohditun analyysin 👍
        Täytyypä lukea tämä kommentti vielä toisenkin kerran, mutta jo ensimmäisellä lukemalla se kuulosti varsin loogiselta etenemisestä 🙂

Niin, ja hauska nähdä sinua! 🙋‍♀️

Kiitos Zena! Useammallakin elämän osa-aluella on tällä hetkellä tekemistä, joka voittaa palstan 6-0. 😁 Tuntuu, että virtaa on ihan erilailla kuin pitkään aikaan. Elämä on hyvää ja nautin! Palstalla oli tehtävänsä omien ajatuksien järjestämisessä, mutta nyt on aika vaihteeksi elää.

Menemättä yksityiskohtiin tai kertomalla liikaa, elämässä on tällä hetkellä ihana ihminen. Eli elän henkisesti varatun naisen elämää, vaikka en ole varattu enkä voi tietää mihin tämä johtaa vai johtaako. Voin vain toivoa. 😊Se riittää tällä hetkellä.

Pidän taas taukoa täältä, eli en palaa kommentoimaan ainakaan ihan heti. Stemppiä ja toivoa kevääseen!

• Citrinella kirjoitti:

Kiitos Zena! Useammallakin elämän osa-aluella on tällä hetkellä tekemistä, joka voittaa palstan 6-0. 😁 Tuntuu, että virtaa on ihan erilailla kuin pitkään aikaan. Elämä on hyvää ja nautin! Palstalla oli tehtävänsä omien ajatuksien järjestämisessä, mutta nyt on aika vaihteeksi elää.

Menemättä yksityiskohtiin tai kertomalla liikaa, elämässä on tällä hetkellä ihana ihminen. Eli elän henkisesti varatun naisen elämää, vaikka en ole varattu enkä voi tietää mihin tämä johtaa vai johtaako. Voin vain toivoa. 😊Se riittää tällä hetkellä.

Pidän taas taukoa täältä, eli en palaa kommentoimaan ainakaan ihan heti. Stemppiä ja toivoa kevääseen!

Kiitos samoin sinulle C ❤️🌞

• Anonyymi kirjoitti:

Hieno teksti.
        Tunteet määrittelevät, kaiken kokee vain elämällä.

https://www.youtube.com/watch?v=32qzXMv8Vao

AV

Sitä elämistä yritänkin nyt harjoitella. 😁 Hyvää kevättä AV!

• Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

Sitä elämistä yritänkin nyt harjoitella. 😁 Hyvää kevättä AV!

Onnea koitokselle:)

AV

• Anonyymi

No muru mä näkisin sen näin. Se on alussa mun mielestä kiinni siitä mitä sovitaan. Voidaan vain tapailla ilman sen kummempia sitoomuksia se on enemmän mun mielestä tapailua kuin seurustelua eikä vielä parisuhde tai sitten voidaan sopia että sitoudutaan heti ja aletaan seurustelemaan minkä sitten laskisin jo myös parisuhteeksi. Siitä sitten seuraava askel olisi yhteen muuttaminen mikä ei sekään tietenkään ole pakollista vaan parisuhde voi jatkua myös omissa asunnoissa. Kun on muutettu yhteen niin parisuhde jatkuu sellaisenaan tai voisikp sitä jo sanoo avoliitoksi ja siitä halutessa eteenpäin tulee kihlat ja häät mutta eivät nekään ole titenkään pakolliset. Esimerkiksi pikkubroidi ja hänen avovaimo on ollu yhdessä n. 20 vuotta heillä on 2 lasta mutta eivät oo koskaan menneet kihloihin edes.🙂.

• Okei 🙂
        Eli tapailua on ehkä ensin, mutta seurustelu olisi sitten jo sama kuin parisuhde.
        Check ✅️

• Xena-183 kirjoitti:

Okei 🙂
        Eli tapailua on ehkä ensin, mutta seurustelu olisi sitten jo sama kuin parisuhde.
        Check ✅️

Joo kyllä. Mun mielestä se muuttuu parisuhteeksi jo siinä vaiheessa kun sitoudutaan vain siihen toiseen ihmiseen. Toki parisuhteita ja parisuhde malleja on sitten taas erilaisia.🙂.

• Anonyymi

Mekin ollaa oltu yhdessä vuodesta 2010 eikä vieläkään ole kihlasormuksia ostettu eikä osteta. Meille ne ei merkkaa mitään pari korua, vaan se miten on toiseen henkisesti sitoutunut.

Jotkut höpöttää lasten takia avioon. Miksi? Mikä autuus se avio on? Lapset kyllä perii vanhempansa ilman avioliittoakin. 😊👍

Suhteita on erilaisia ja muilla ole mitään mutkuttamista niihin. 👍

Cool❄️

• Anonyymi kirjoitti:

Mekin ollaa oltu yhdessä vuodesta 2010 eikä vieläkään ole kihlasormuksia ostettu eikä osteta. Meille ne ei merkkaa mitään pari korua, vaan se miten on toiseen henkisesti sitoutunut.

Jotkut höpöttää lasten takia avioon. Miksi? Mikä autuus se avio on? Lapset kyllä perii vanhempansa ilman avioliittoakin. 😊👍

Suhteita on erilaisia ja muilla ole mitään mutkuttamista niihin. 👍

Cool❄️

Todellakin. Jokainen pari saa elää juuri niin kuin heille sopii 👍

• Anonyymi

Kyllä useimmat ihmiset seurustelevat pitkiäkin aikoja ennen naimisiin menemistä, useimmat kuitenkin eri ihmisten kanssa ennen sitä avioliittoa.

• Niin, eli seurustelu olisi sinusta vähän kuin parisuhteen " harjoittelemista" mahdollisesti usean eri kumppanin kanssa?

• Anonyymi

TAi sitten kaikki olisivat "ensi treffit alttarilla" ihmisiä.

• Varmaan aika harvat olisivat siihen valmiita, kuitenkaan 🤔

• Anonyymi

Sit etsitään uusi kumppani tai mennään tinderiin

• Oletan, että vastasit lähinnä otsikkoon? 🙂

• Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

Oletan, että vastasit lähinnä otsikkoon? 🙂

Eikös se kysymys ollut eli eka treffataan ja jos natsaa niin treffaillaan lisää ja sit ruvetaan katsomaan jo uutta kohdetta

• Anonyymi kirjoitti:

Eikös se kysymys ollut eli eka treffataan ja jos natsaa niin treffaillaan lisää ja sit ruvetaan katsomaan jo uutta kohdetta

No siinä oli sellainen pieni selitysosio keskustelun pohjaksi tuossa otsikon allakin 🙂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin se menee. Hyvin kerrottu.

• Anonyymi

Olen aina ihmetellyt tätä monien käyttämää sanontaa: Viedä suhdetta eteenpäin.
      En nyt sano, että se olisi enimmäkseen naisten käyttämä, mutta sivumaininnan laitan kuitenkin :)

Jos ihminen ei aio hankkia lapsia, ei aio mennä naimisiin, eikä hankkia lisää omaisuutta (varsinkaan yhteisiä kiinteistöproggiksia), niin miten siinä mennään eteenpäin?

Suhde voi siis edetä vain henkisellä tasolla ja seksuaalisten kokeilujen saralla :))
      Näissäkin tulee uuden kokemisen rajat aika nopeasti vastaan.

Kehittääkö yhteinen Rooman matka, jos kumpikaan ei ole aiemmin käynyt Roomassa?

Sanon että hevonkukkua tuollaiset eteenpäin viemiset.
      Lähinnä sitä käyttää naiset joilla on tavoitteena päästä naimisiin ja sitouttaa mies yhteisillä lapsilla ja asuntolainalla. Tunnetusti tämä sitouttamisen tapa ei toimi mitenkään 100 prosenttisesti

No, sanoin sen sitten kuitenkin.

-keinovaginamies-

• Minulle jäi silti vähän epäselväksi, että mikä se lopputulema tässä oli 😄
        Niinku että hoidetaan seurustelu alta pois ja sitten ollaan kuin Ellun kanat? Tai kukko? Tai jotain 😄

Eli viedäänkö sitä suhdetta eteenpäin vai eikö viedä, niin kuin sinun mielestäsi?

• Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

Minulle jäi silti vähän epäselväksi, että mikä se lopputulema tässä oli 😄
        Niinku että hoidetaan seurustelu alta pois ja sitten ollaan kuin Ellun kanat? Tai kukko? Tai jotain 😄

Eli viedäänkö sitä suhdetta eteenpäin vai eikö viedä, niin kuin sinun mielestäsi?

Ei ole tarvinnut viedä viidentoista vuoteen.
        Ja kyllä muori sen tiesi jo lähtöporteilla että minun kanssa ei saa kuin seurustelua hautaan saakka.
        Häistä joskus meni mokoma puhumaan vaikka tiesi mitä oli sovittu. Tämä on tätä naisten sopimista. No, yhdet isommat kinkerit järjestettiin, ja sanoin että muista nyt nauttia elämäsi "häistä" niitä oikeita ei nimittäin ole tulossa edelleenkään :)

-keinovaginamies-

• Anonyymi

Tiivistän
      Mielestäni on alkukantaisesta kilpailuvoetistä kyse, sekä miehellä että naisella.
      Kun toinen ns varma, asutasn yhd3ssä, viehätys voi laantua. Ei aina.
      On ihmisiä, joilla tämä daalistus, voitanko, saanko, on jatkuvaa läpi elämän.
      Kun se toinen ns varma nakki aamupöåperöisenä, sairaana, stressaantuneena, työtön, työstressiä tms - hakwutuu silmät uusiin maisemiin. Mulle uusi, heti, nyt, äkkiä.
      Arki ei sovikaan ja elämään pitkään yhd3ssäolon vuosiin sattuvat epämieluisat kypsymisvaiheet. Suhdekaan ja kiintymys ei kypsy koskaan siis ns yhteenkasvamiseksi.

• Ahaa, eli että vain saalistus on kiinnostavaa, mutta kun kissa on saanut hiiren kiinni, se hiiri ei enää kiinnostakaan, vaan se heitetään pois? 🙂

• Anonyymi

Annwtaan periksi koettelemusten ed3sdä.

Mitä, jos sen rakkaan esim toinen jalka amputoitaisiin tai hän joutuisi onnettomuutren, mistä seuraisi sairaus, mitä, jos rahapula, ulosotto valtavine velkoineen, mitä jos lapsi kyolisi, mitä jos menettäisi ulkonäön (kaunis tai komea) esim duunissa - sellaisiakin töitä vielä on...
      Missä se rakkaus punnitaan? Onko ja oliko koskaan sitä?

• Tärkeitä pohdintoja

• Anonyymi

Pitkään elinikäiseen siroutuneeseen avioliittoon kuuluu tämä kaikki.
      Jos , tahdotko rakastaa, niin myötä- kuin vastoinkäymisissä?

Thats it. Simple.

• Niin tuo edellinen pohdinta? Totta.

• Anonyymi

Aloituksessa jäi puuttuun että lopulta tulee vauvoja.

• Ei aina. - Kaikki eivät saa lasta, vaikka haluaisivat. - Joskus se koettelee parisuhdetta lujastikin.

• Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

Ei aina. - Kaikki eivät saa lasta, vaikka haluaisivat. - Joskus se koettelee parisuhdetta lujastikin.

Evätkä läheskään kaikki haluakaan vauvoja. Ihmiset myös pariutuvat uudestaan, eivätkä sitten ole enää uusia vauvoja tekemässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Evätkä läheskään kaikki haluakaan vauvoja. Ihmiset myös pariutuvat uudestaan, eivätkä sitten ole enää uusia vauvoja tekemässä.

Se kuitenkin on varma, että jos ei edes ala seurusteleen, niin ei sitten lopulta tule niitä vauvoja.

• Tuo se on minulle mysteeri, miten se tapahtuu. Ne pari kolme suhdetta joita itsellä on ollut, ovat alkaneet niin yks kaks. Toinen on tullut jostain vastaan, tehnyt aloitteen ja kas kummaa sitä huomaa olevansa suhteessa.

• Mutta kun on tullut vanhaksi, niin tuota ei enää tapahdu, ja itse olen ihan onneton tekemään asialle mitään.

• mustasusi kirjoitti:

Mutta kun on tullut vanhaksi, niin tuota ei enää tapahdu, ja itse olen ihan onneton tekemään asialle mitään.

Sellainenkin voi olla ihan hyvää elämää. 👍
        Jos parisuhde kuitenkin alkaa poltella mieltä jossakin kohdassa, niin tuskin on liian myöhäistä antaa sille mahdollisuutta.
        Ikä on vain pieni hidaste. 🙂

• Xena-183 kirjoitti:

Sellainenkin voi olla ihan hyvää elämää. 👍
        Jos parisuhde kuitenkin alkaa poltella mieltä jossakin kohdassa, niin tuskin on liian myöhäistä antaa sille mahdollisuutta.
        Ikä on vain pieni hidaste. 🙂

Kiitos kannustuksesta. Täällä on tosin saanut kuulla monesti, että olen jo ikäloppu.

• mustasusi kirjoitti:

Kiitos kannustuksesta. Täällä on tosin saanut kuulla monesti, että olen jo ikäloppu.

Voi kuule.. Niin kauan pitää elää, kun henki vähänkin pihisee.👍

• Xena-183 kirjoitti:

Voi kuule.. Niin kauan pitää elää, kun henki vähänkin pihisee.👍

Niinhän minä teenkin. Ilman naista tosin...

• Karkeana hahmotelmana; treffailu->tapailu->seurustelu -> parisuhde. Tämä siis ajatuksena yhden henkilö kiintyminen toiseen ilman ylimääräisiä virittelyitä muista suhteista..

Treffailu on ajallisesti lyhytkestoinen kohtaaminen ja suosittu henkilö ehtii niitä muutaman päivässä tekemään jos välimatkat on lyhyitä. Puhutaan yleisistä asioista isoin otsikoin menemättä yksityiskohtiin.

Tapailussa lyhyet kahvihetket ja jäätelöllä käynnit vaihtuvat esim ravintolailtaan, urheilutapahtumiin tai vaikka pilkillä käyntiin. Keskusteluissa käydään jo asioita joista molemmat saavat selkeän kuvan miltä toisen elämä rakentuu lyhyellä-, keskipitkällä- tai pitkällä aikavälillä jos suunnitelmat toteutuvat.
      Tapailussa jos huomataan ettei tulevaisuuden suunnitelmat kohtaa niin voidaan jäädä ystäviksi ja yhteystiedot ehkä säilyvät.

Seurusteluun kun siirrytään niin jos kohtaaminen on tapahtunut atk-järjestelmän kautta niin profiili katoaa eikä juhlissa enää nuoleskella toisia. Ehkä tässä vaiheessa nousevat esiin myös toisten erilaiset tavat joista haetaan kompromisseja sekä ensimmäiset riidat. Tavataan toisen kavereita ja ehkä sukuloidaan toisen piirissä.

Ehkä parisuhteen mittari olisi sellainen ajatusmalli että molempien tavaroita löytyy toisen kämpästä eikä tule ajatusta että täytyypi muistaa palauttaa.; poislukien ehkä avaimet tai lompakko.

• En tiedä kuinka sanani asettaisin, että en pahoita kenenkään mieltä, mutta minusta tuossa oli miesoletetulta oikein tosi hyvin pohdittua ja selkeää tekstiä 👍
        Kiitos tästä näkemyksestäsi M184 🙂

• Xena-183 kirjoitti:

En tiedä kuinka sanani asettaisin, että en pahoita kenenkään mieltä, mutta minusta tuossa oli miesoletetulta oikein tosi hyvin pohdittua ja selkeää tekstiä 👍
        Kiitos tästä näkemyksestäsi M184 🙂

Kiitos kysymyksen asettelusta. Oli hyvä pilkkoa tuo palasiksi ja nyt jäin sitten pohtimaan miksi tapailuvaiheessa moni jäi kaveriasteelle enkä osannut viedä suhdetta seuraavalle tasolle.
        Tai sitten ei ehkä kannattaisi mietiä vaan mennä vaistoilla.

• M184 kirjoitti:

Kiitos kysymyksen asettelusta. Oli hyvä pilkkoa tuo palasiksi ja nyt jäin sitten pohtimaan miksi tapailuvaiheessa moni jäi kaveriasteelle enkä osannut viedä suhdetta seuraavalle tasolle.
        Tai sitten ei ehkä kannattaisi mietiä vaan mennä vaistoilla.

Niin, ja eihän suhteen eteenpäin vieminen voi olla vain sinun vastuullasi, koska parisuhteeseen tarvitaan kaksi ihmistä, joiden tarpeet ja tunteet kohtaavat. 🙂

• Anonyymi

Sitten sammutetaan valot.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      163
      9606
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      3060
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      42
      2841
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      61
      2649
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      201
      2055
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      106
      1964
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1893
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      53
      1450
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1286
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1241
    Aihe