Hei! Olen 16-vuotias tyttö Lappeenrannasta ja olen miettinyt jo pitkään lentopallon aloittamista. Tulin tänne kysyäkseni vain yleisesti lentopalloa harrastavilta millaista laji oikeastaan on. Onko laji kuinka raskasta ja on esim. liian myöhä aloittaa jo 16-vuotiaana. En ole itse kauheammin harrastellut pallo lajeja, mutta nyt kiinnoistaisi oppia lisää kyseisestä lajista. Olisi kiva kuulla lentopallon harrastajilta millaista laji oikeasti on ja vinkkejä mitä kannattaisi odottaa kyseiseltä lajilta.
Vastaukset 2
- Anonyymi
Ei liian myöhäistä aloittaa, rohkeasti kokeilemaan vaan.
- Anonyymi
Lauritsalan Kisa taitaa olla Lappeenrannassa lentopalloseura. Sinne vaan rohkeasti yhteyttä ja treeneihin.
Itse aloitin lentopallon 12v. Suosittelen kyllä kovasti. Toki alussa se on erittäin hankalan tuntuinen laji kun tekniikoiden työstäminen ottaa aikaa ja malttia. Mutta esim YouTubesta löytyy paljon videoita ja ohjeita oikeiden tekniikoiden harjoittelemiseen.
Lajina lentopallo on tosiaan joukkuelaji jossa parhaillaan pelikavereista tulee kuin veljiä tai siskoja. Yksi harvoista lajeista joissa sekajoukkueet myös mahdollisia turnauksissa.
Lentopallo on siitä erikoinen laji että pelaaja itse voi tehdä asiat helpoksi tai vaikeaksi. Hyvä pelaaja osaa lukea vastustajaa ja liikkuu mahdollisimman vähän kentällä nostaessaan palloa. Toiset pelaajat taas noh ovat kuin terrieri pallon perässä ja innoissaan tekevät näyttäviä tiikereitä ja nostoja ja hyökkäyksiä. (Viihdyttävää myös katsojille)
Mitä korkeammalle sarjatasolla mennään sitä kovempia suoritukset kuten hyökkäykset ja syötöt ovat jolloin on tärkeää osata myös oikeat ja turvalliset tekniikat.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 51841
Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?
Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍83781Martina Aitolehti veti kohtalokkaat hääkännit - Alttarilla ikävä temppu Esko Eerikäiselle
Ex-pariskunta Aitolehti ja Eerikäinen pitävät yhdessä Martina & Esko podcastia. He ovat kertoneet kansalle mm. hääaamust15696Vappu Pimiä lataa suorat sanat TTK-lähdöstään - Yksi asia elämässä muuttui pysyvästi
Vappu Pimiä astui pois Tanssii Tähtien Kanssa -juontajan pallilta viime syksynä. Pimiällä oli pitkät perinteet TTK:ssa,2654Vain elämää: Silmiinpistävä muutos heti ekassa jaksossa - Onko tämä hulppeampi kuin entinen?
Vain elämää on totuttu näkemään Hirvensalmella sijaitseva Satulinna. Uudella kaudella kuvauspaikka muuttuu Calliolaksi.1564- 56541
Onko naisten "ahdisteluhysterian" kulttuuria kritisoivat miehet itse ahdistelijoita?
Tällaisen kuvan saa, kun tästä aiheesta tekee aloituksia: aina luullaan, että "ahdisteluhysteriaa" kritisoiva mies on it184529- 70523
Sinulle jota kaipaan!
Tunnen sinua kohtaan jotain, mitä en enää osaa selittää pelkällä ihastumisella. Se on kiintymystä, kaipuuta, romanttista24486- 58480