Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Vain raskas liikunta laihduttaa.Mun paino ei saa olla 82 kiloa.

Anonyymi-ap

Tämä asia on nyt todistettu että pelkällä liikunnalla VOI laihtua
Syö hyvää ruokaa aamusta iltaan ja laihtuu siltikin KUN HARRASTAA raskasta liikuntaa

Tästä asiasta on paljonkin väitetty ja oltu eri mieltä että mikä siinä on se mikä siinä laihduttaa vähä syöminen vai liikunta.

Salaisuus on siinä että liikunta pitää olla tarpeeksi RASKASTA.💪Liian kevyestä liikunnasta EI OLE käytännössä mitään hyötyä.Kyllä siinä saa raitista ilmaa mutta se ei laihduta koska siinä kalorinkulutus on hyvin pientä
Jos esim ajaa kuntopyörää aivan pienellä vastuksella se kuluttaa vai hieman enemmän energiaa kuin peruskalorinkulutus.

Omat tulokset nyt tällä hetkellä ja uusi aloitus 26 4
Tästä aikaisemmista ennen ja jälkeen kuvasta voi hyvin päätellä että mun paino ei saa olla 82 kiloa 😲😱
On se ollut 89 kiloakin mutta siitä ei ole otettu mitään valokuvia.

https://ylilauta.org/aihevapaa/131614561#211833473

86

612

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Salaisuus on siinä että liikunta pitää olla tarpeeksi RASKASTA.💪Liian kevyestä liikunnasta EI OLE käytännössä mitään hyötyä.Kyllä siinä saa raitista ilmaa mutta se ei laihduta koska siinä kalorinkulutus on hyvin pientä'

      Salaisuus taitaa olla ennemmin siinä, että hallitsee syömistään. Syö vain terveellisesti ja liikkuu terveellisesti. Kevyestä liikunnasta on aina hyötyä. Se palauttaa ja laskee verenpainetta.

      Liikunnan tarkoitus ei olekaan se, että ahmii hallitsemattomasti ja joutuu siten lihomisen pelossa rääkkäämään itseään. Se on syömishäiriö, toistettakoon tätä yhtä kauan kuin sinäkin pakkotoistat tuota pakkoliikunta-ideologiaa joka on terveestä aika kaukana.

      Oliko se niin, että sinulla oli leikattu paksusuolen syöpä ja olet entinen alkoholisti? Muistan että kerroit pari vuotta sitten näin. Luulisi että hankkisit senkin vuoksi hyviä suolistobakteereita, ja karttaisit sokeria ja lisäainemössöjä mitä karkki on. Sokeri on ravintoa syöpäsoluille ja huonoille bakteereille, hiivatulehdukselle jne. Liikunta ei poista sitä vahinkoa mitä kehollesi väärällä ravinnolla teet vaan pitää yllä kovaa stressiä, joka sekin on sairauksien yksi laukaiseva tekijä.

      T kn

      • Anonyymi

        Ei ole ollut koskaan mitään syöpää eikä paljon muitakaan sairauksia
        Verenpaineeni yläpaine on nyt 118 aamulla ja illalla.
        Se nousee vain silloin jos syön monena päivinä paljon.


      • Anonyymi

        Minä pystyisin muuten olemaan jopa elämäntapa valmentajana ,laihdutuskokemusta on takana monta kymmentä vuotta.

        Kyllä se valitettavasti niin on että JOS haluaa tuloksia sen eteen pitää tehdä paljon työtä
        Ei ihmistä ole tarkoitettu alunperin olemaan laiskana.
        ihmiset ovat rasittaneet itseään jo ammoisista ajoista lähtien.Esim pyramiiditkin on rakennettu lihasvoimalla.

        Nykyään ajellaan vain autolla ja istutaan tietokoneilla tai näpläillään kännykkää ja syödään roskaruokaa
        Lihavuus johtuu aivan siitä kun on laiska ja mukavuudenhaluinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä pystyisin muuten olemaan jopa elämäntapa valmentajana ,laihdutuskokemusta on takana monta kymmentä vuotta.

        Kyllä se valitettavasti niin on että JOS haluaa tuloksia sen eteen pitää tehdä paljon työtä
        Ei ihmistä ole tarkoitettu alunperin olemaan laiskana.
        ihmiset ovat rasittaneet itseään jo ammoisista ajoista lähtien.Esim pyramiiditkin on rakennettu lihasvoimalla.

        Nykyään ajellaan vain autolla ja istutaan tietokoneilla tai näpläillään kännykkää ja syödään roskaruokaa
        Lihavuus johtuu aivan siitä kun on laiska ja mukavuudenhaluinen.

        Jos on esimerkiksi 2 lautspinoa ja 2 miestä ja laudat pitää saada siirrettyä toiselle puolelle.
        Toinen mies ottaa kerralla 10 lautaa ja toinen vain 2 lautaa.
        Tämä joka ottaa 10 lautaa SAA siirrettyä pinon 5 kertaa nopeammin.
        Sama homma pätee myös liikunnassakin,eli paljon nopeammin SAA laihdutettuna pois läskin kun liikunta ON raskaampaa.😲🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä pystyisin muuten olemaan jopa elämäntapa valmentajana ,laihdutuskokemusta on takana monta kymmentä vuotta.

        Kyllä se valitettavasti niin on että JOS haluaa tuloksia sen eteen pitää tehdä paljon työtä
        Ei ihmistä ole tarkoitettu alunperin olemaan laiskana.
        ihmiset ovat rasittaneet itseään jo ammoisista ajoista lähtien.Esim pyramiiditkin on rakennettu lihasvoimalla.

        Nykyään ajellaan vain autolla ja istutaan tietokoneilla tai näpläillään kännykkää ja syödään roskaruokaa
        Lihavuus johtuu aivan siitä kun on laiska ja mukavuudenhaluinen.

        Minusta T kn puhuu asiaa! Olen ajatellut sitä rääkkiä, mitä
        sisäelimesi joutuvat työskentelemään vuorokauden ympäri.
        Ajattele maksaasi ja munuaisiasi, kun ne puurtavat jopa
        yöllä kahvisi ja täytekakkusi aineiden lajittelussa.
        Tämä ei ole pahalla sanottua, eikä kritiikkiä!

        Puhut sinäkin täyttä asiaa tuosta istua plösöttämisestä!
        Sillä sain vyötäröni leviämään! Kannustat minua liikkeeseen.
        Kai se vyötärö supistuu, kun alan töllöttää TV:tä stepperiltä.

        Kuulehan, jos on laihduttanut "monta kymmentä vuotta",
        niin minä en sellaista ottaisi "elämäntapaopeksi"!
        Kun laihdutetaan kerralla ja sitten harjoitetaan painonhallintaa,
        niin silloin on hyviä neuvoja terveydenkohennukseen!

        Olen yrittänyt paastoa monin tavoin, mutta minulle se ei sovi.
        Siinä keho saa puhdistautua kuona-aineista ja rakentaa ilman,
        että samalla joutuu työskentelemään uuden ravinnon kanssa.
        Ainoa mihin minä pystyn on vähemmän kcal niin monena päivänä kuin kylenen; 1/3 osa ajasta nykyisin.
        Toista kokeilen on syödä pieniä annoksia usein. Mutta en kykene nukkumaan tyhjällä vatsalla. Harmittaa ja yritän koko ajan.

        Minulla on sellaiset laihat käsivarret ja reidet, pillikintut.
        Ei kyllä ole läskiä, vaan luuta, jänteitä ja nahkaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta T kn puhuu asiaa! Olen ajatellut sitä rääkkiä, mitä
        sisäelimesi joutuvat työskentelemään vuorokauden ympäri.
        Ajattele maksaasi ja munuaisiasi, kun ne puurtavat jopa
        yöllä kahvisi ja täytekakkusi aineiden lajittelussa.
        Tämä ei ole pahalla sanottua, eikä kritiikkiä!

        Puhut sinäkin täyttä asiaa tuosta istua plösöttämisestä!
        Sillä sain vyötäröni leviämään! Kannustat minua liikkeeseen.
        Kai se vyötärö supistuu, kun alan töllöttää TV:tä stepperiltä.

        Kuulehan, jos on laihduttanut "monta kymmentä vuotta",
        niin minä en sellaista ottaisi "elämäntapaopeksi"!
        Kun laihdutetaan kerralla ja sitten harjoitetaan painonhallintaa,
        niin silloin on hyviä neuvoja terveydenkohennukseen!

        Olen yrittänyt paastoa monin tavoin, mutta minulle se ei sovi.
        Siinä keho saa puhdistautua kuona-aineista ja rakentaa ilman,
        että samalla joutuu työskentelemään uuden ravinnon kanssa.
        Ainoa mihin minä pystyn on vähemmän kcal niin monena päivänä kuin kylenen; 1/3 osa ajasta nykyisin.
        Toista kokeilen on syödä pieniä annoksia usein. Mutta en kykene nukkumaan tyhjällä vatsalla. Harmittaa ja yritän koko ajan.

        Minulla on sellaiset laihat käsivarret ja reidet, pillikintut.
        Ei kyllä ole läskiä, vaan luuta, jänteitä ja nahkaa!

        Niistä kahvikakuista tulee päivässä yhteensä vain 160 kaloria mikä on erittäin pieni määrä .

        En aio lihoa enään koskaan takaisin.Tietämykseni ravinnosta on jo niin hyvä että pystyn syömään
        Kaloreilla 2500 erittäin hyvin ja ruoka on hyvän makuista.
        Se perustuu siihen että herkut mitä nykyään syön on vain terveellistä ruokaa.EI ROSKARUOKAA KUTEN ENNEN
        Syön tietysti myös roskaruokaakin mutta vain vähän.
        Ennen saatoin täyttää koko vatsan yhdeltä istumalta jollakin lihottavalla ruualla esim pussillinen munkkeja tai muuta vastaavaa.Nykyään syön niitäkin hyvin harvoin ja vain yhden pienen.

        En voi enään lihoa millään tällä uudella ruokavaliolla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niistä kahvikakuista tulee päivässä yhteensä vain 160 kaloria mikä on erittäin pieni määrä .

        En aio lihoa enään koskaan takaisin.Tietämykseni ravinnosta on jo niin hyvä että pystyn syömään
        Kaloreilla 2500 erittäin hyvin ja ruoka on hyvän makuista.
        Se perustuu siihen että herkut mitä nykyään syön on vain terveellistä ruokaa.EI ROSKARUOKAA KUTEN ENNEN
        Syön tietysti myös roskaruokaakin mutta vain vähän.
        Ennen saatoin täyttää koko vatsan yhdeltä istumalta jollakin lihottavalla ruualla esim pussillinen munkkeja tai muuta vastaavaa.Nykyään syön niitäkin hyvin harvoin ja vain yhden pienen.

        En voi enään lihoa millään tällä uudella ruokavaliolla

        Se on ollut joku irvailija, joka on matkinut sinua sanomalla,
        että syöt pari kakkua päivässä! Kurjaa noit häiritsijät!
        Kakut voi olla eri suuruisia aina leivoksiin asti.
        Suklaata ostan joulun jälkeen halvemmalla ja se riittää
        seuraavaan jouluun, vierasvaranakin.
        Mutta minulta menee makean kaipuu keväisillä kävelyillä.
        Nyt on parasta aikaa luonnon vihertyessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niistä kahvikakuista tulee päivässä yhteensä vain 160 kaloria mikä on erittäin pieni määrä .

        En aio lihoa enään koskaan takaisin.Tietämykseni ravinnosta on jo niin hyvä että pystyn syömään
        Kaloreilla 2500 erittäin hyvin ja ruoka on hyvän makuista.
        Se perustuu siihen että herkut mitä nykyään syön on vain terveellistä ruokaa.EI ROSKARUOKAA KUTEN ENNEN
        Syön tietysti myös roskaruokaakin mutta vain vähän.
        Ennen saatoin täyttää koko vatsan yhdeltä istumalta jollakin lihottavalla ruualla esim pussillinen munkkeja tai muuta vastaavaa.Nykyään syön niitäkin hyvin harvoin ja vain yhden pienen.

        En voi enään lihoa millään tällä uudella ruokavaliolla

        "Niistä kahvikakuista tulee päivässä yhteensä vain 160 kaloria mikä on erittäin pieni määrä ."

        Vain sun suunnitelmissa. Sinähän paljastat aina jälkikäteen että tulikin syötyä 3200 kaloria vaikka piti syödä 1600. Ja että yöllä piti syödä 50 g jäätelöä niin söit koko paketin. Kun oli niin hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä pystyisin muuten olemaan jopa elämäntapa valmentajana ,laihdutuskokemusta on takana monta kymmentä vuotta.

        Kyllä se valitettavasti niin on että JOS haluaa tuloksia sen eteen pitää tehdä paljon työtä
        Ei ihmistä ole tarkoitettu alunperin olemaan laiskana.
        ihmiset ovat rasittaneet itseään jo ammoisista ajoista lähtien.Esim pyramiiditkin on rakennettu lihasvoimalla.

        Nykyään ajellaan vain autolla ja istutaan tietokoneilla tai näpläillään kännykkää ja syödään roskaruokaa
        Lihavuus johtuu aivan siitä kun on laiska ja mukavuudenhaluinen.

        "Nykyään ajellaan vain autolla ja istutaan tietokoneilla tai näpläillään kännykkää ja syödään roskaruokaa
        Lihavuus johtuu aivan siitä kun on laiska ja mukavuudenhaluinen"

        Lihavuus johtuu kuitenkin ensisijassa liiasta ja väärästä ravinnosta. Enkä minä sinuna kehtaisi alkaa hurskastella sillä että olisit muita parempi esim mukavuudenhalussasi. Jos vedät karkkia kaiket päivät niin se palvelee juuri niitä alkeellisimpia, lapselle tyypillisiä mielihyvätoimintoja aivoissasi. Haluat nopeaa ja välitöntä mielihyvää kuin huumeriippuvainen ja rankaiset siitä sitten itseäsi lähtemällä tunteja kestävälle lenkille. Ei se sinun liikunta ole mitään aktiivisuutta vaan oire sairaudesta.

        Juopot ja riippuvuussairaat ja loiseläjät on kovimpia yhteiskuntakriitikkoja, muttei heillä mitään älyä tai keinoja ratkaista edes omia ongelmiaan. Aivokin on jo pilattu. Sulla ihan tämä sama kuvio. Sulla on ongelma, mutta keskityt sen sijaan muiden ongelmiin, projisoit haukkumalla muita laiskoiksi ja lihaviksi.

        Muut eivät ole sen perusteella laiskoja ettei ole aikaa päivät pyöräillä ja yöt vetää karkkia ja jäätelöä. Muilla voi olla työ ja perhe sekä harrastuksia. Kun ei vedä päivässä 4000 kcal niin saa viettää normaalia elämää. Pitäähän jonkun sinunkin ylläpito ja romupyörät ja karkit ja pullat kustantaa. Ja sen kännykän jolla itse näpyttelet solvaavia kirjoituksia keskustelupalstalle.

        Sun todellisuus on vääristynyt kun luulet että systeemi pyörisi jos kaikki viettäis aikansa kuten sinä. Ethän tee edes YHTÄÄN mitään hyödyllistä kenenkään eteen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ollut koskaan mitään syöpää eikä paljon muitakaan sairauksia
        Verenpaineeni yläpaine on nyt 118 aamulla ja illalla.
        Se nousee vain silloin jos syön monena päivinä paljon.

        "Ei ole ollut koskaan mitään syöpää eikä paljon muitakaan sairauksia
        Verenpaineeni yläpaine on nyt 118 aamulla ja illalla.
        Se nousee vain silloin jos syön monena päivinä paljon."

        Milloin olet tutkituttanut muun terveyden?

        Verenpaineen yläpaine ei kerro maksan terveydestä, munuaisista, haiman toiminnasta tai verensokerista, verisuonista tms. Saati mielen terveydestä. Se kertoo vain sen yläpaineen sillä hetkellä.

        Mun tuttava mies, jota hetken tapailin, tavattiin salilla, reenasi hullun lailla päivät ja söi hirveästi hiilaria. Siis puuroa ja pastaa jne ei mitään sokeriakaan yhtään vaan suht terveellisesti söi. On työtön ja siksi aikaa treenata ja pyöräillä. 55v.

        Sitten tuli yhtäkkinen stoppi. Kroppa ei enää totellut. Elimistö ei enää kestänyt. Vakavia rytmihäiriöitä ylirasituksesta. Lääkäriltä liikuntakielto. Verikokeissa paha diabetes. Ei liikunta estänyt sairastumasta. En tiedä miten hänen kävi. Katosi liikuntapaikoilta kokonaan.

        Elimistöä kannattaa ikääntyessä säästää eikä kuluttaa mahdollisimman äkkiä loppuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä pystyisin muuten olemaan jopa elämäntapa valmentajana ,laihdutuskokemusta on takana monta kymmentä vuotta.

        Kyllä se valitettavasti niin on että JOS haluaa tuloksia sen eteen pitää tehdä paljon työtä
        Ei ihmistä ole tarkoitettu alunperin olemaan laiskana.
        ihmiset ovat rasittaneet itseään jo ammoisista ajoista lähtien.Esim pyramiiditkin on rakennettu lihasvoimalla.

        Nykyään ajellaan vain autolla ja istutaan tietokoneilla tai näpläillään kännykkää ja syödään roskaruokaa
        Lihavuus johtuu aivan siitä kun on laiska ja mukavuudenhaluinen.

        "Minä pystyisin muuten olemaan jopa elämäntapa valmentajana ,laihdutuskokemusta on takana monta kymmentä vuotta."

        😆😆😆😆😆

        Syömishäiriöinen jojolaihduttaja elämäntapavalmentajana? Hyvä vappupila!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niistä kahvikakuista tulee päivässä yhteensä vain 160 kaloria mikä on erittäin pieni määrä .

        En aio lihoa enään koskaan takaisin.Tietämykseni ravinnosta on jo niin hyvä että pystyn syömään
        Kaloreilla 2500 erittäin hyvin ja ruoka on hyvän makuista.
        Se perustuu siihen että herkut mitä nykyään syön on vain terveellistä ruokaa.EI ROSKARUOKAA KUTEN ENNEN
        Syön tietysti myös roskaruokaakin mutta vain vähän.
        Ennen saatoin täyttää koko vatsan yhdeltä istumalta jollakin lihottavalla ruualla esim pussillinen munkkeja tai muuta vastaavaa.Nykyään syön niitäkin hyvin harvoin ja vain yhden pienen.

        En voi enään lihoa millään tällä uudella ruokavaliolla

        Totta, kyllä se on niin, että miltei kaikki mitä syö, on terveellistä. Joka päivä isohko salaattiannos. Vihanneksia, hedelmiä. Proteiinia, jossa ei paljon rasvaa.Kyllä pitäisi painon pysyä kurissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Niistä kahvikakuista tulee päivässä yhteensä vain 160 kaloria mikä on erittäin pieni määrä ."

        Vain sun suunnitelmissa. Sinähän paljastat aina jälkikäteen että tulikin syötyä 3200 kaloria vaikka piti syödä 1600. Ja että yöllä piti syödä 50 g jäätelöä niin söit koko paketin. Kun oli niin hyvää.

        "On jäätelö hyvää, kun yksin syö, tuudi-dudi!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei ole ollut koskaan mitään syöpää eikä paljon muitakaan sairauksia
        Verenpaineeni yläpaine on nyt 118 aamulla ja illalla.
        Se nousee vain silloin jos syön monena päivinä paljon."

        Milloin olet tutkituttanut muun terveyden?

        Verenpaineen yläpaine ei kerro maksan terveydestä, munuaisista, haiman toiminnasta tai verensokerista, verisuonista tms. Saati mielen terveydestä. Se kertoo vain sen yläpaineen sillä hetkellä.

        Mun tuttava mies, jota hetken tapailin, tavattiin salilla, reenasi hullun lailla päivät ja söi hirveästi hiilaria. Siis puuroa ja pastaa jne ei mitään sokeriakaan yhtään vaan suht terveellisesti söi. On työtön ja siksi aikaa treenata ja pyöräillä. 55v.

        Sitten tuli yhtäkkinen stoppi. Kroppa ei enää totellut. Elimistö ei enää kestänyt. Vakavia rytmihäiriöitä ylirasituksesta. Lääkäriltä liikuntakielto. Verikokeissa paha diabetes. Ei liikunta estänyt sairastumasta. En tiedä miten hänen kävi. Katosi liikuntapaikoilta kokonaan.

        Elimistöä kannattaa ikääntyessä säästää eikä kuluttaa mahdollisimman äkkiä loppuun.

        Luin juuri ikääntyvien laihdutuksistaTerveystalolta, että
        yli 65-vuotias ei saisi laihduttaa kuin -1kg kuukaudessa,
        että lihakset säästyvät. Muuten tulee pahoja sairauksia!
        Unta ja lepoa tulisi saada riittävästi ja ravintoa.
        Seliikkuminen tulisi säätää viikon aikana pieniin osiin.

        Onneksi Mansikkakakkumies, joka viilettää tunteja
        yhteen menoon on vielä alle 65-vuotias.
        Mahtaako vähentää ajoissa sen urheilunsa?


    • Anonyymi

      Olen minäkin painanut 70kg, mutta siitä ei puhuta!
      Pari, kolme kertaa elämässä on ollut stressiä, pettymyksiä!
      Lohdutussyöntiä. Pienet tulot ja ranskanleipää, spaghettia...
      Juustoruisleivällä saa itsensä nopeasti sumomittoihin!Nam!

    • Anonyymi

      Mitä sinun raskas liikuntasi on?
      Miten määrität omalla kohdallasi raskauden.
      Entä kuormituksen kertakesto ja viikottainen kokonaisaika?
      Miten olet määrittänyt laihtumisesi?

      • Anonyymi

        Minulla oli leikkaus maaliskuun lopussa ja jälkimainigit tuntuivat vielä hutikuussa, joten olen tässä vaiheessa heikossa kunnossa.
        Säryt ovat olleet monivuotisia, ennenkuin sain ajan leikkaukseen.
        Keho mennyt hunnigolle useamman vuoden aikana.
        Mutta olen nyt pikku hiljaa voimistumassa.
        Kävelyä reippaasti 1timme, mutta loppuvaiheessa tuskan hiki virtaa.
        30min reipas kävely oli äsken sopivaa.
        Vastuskumit, painot, Pover Plate n. 5-10min/kerta.
        Vastuskumit voi hyvin ottaa mukaan rannalle ja voimistella kävelyn välissä. Tekee oikein hyvää! Kahviakin voi ottaa mukaan.
        Voimistelua, Pilates-tyyppi 20-45min/3kertaa/viikossa.
        Proteiinit saan meijerituotteista. Ei lihaa; joskus kanaa, lohta.
        Mentor olisi mukavaa saada...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla oli leikkaus maaliskuun lopussa ja jälkimainigit tuntuivat vielä hutikuussa, joten olen tässä vaiheessa heikossa kunnossa.
        Säryt ovat olleet monivuotisia, ennenkuin sain ajan leikkaukseen.
        Keho mennyt hunnigolle useamman vuoden aikana.
        Mutta olen nyt pikku hiljaa voimistumassa.
        Kävelyä reippaasti 1timme, mutta loppuvaiheessa tuskan hiki virtaa.
        30min reipas kävely oli äsken sopivaa.
        Vastuskumit, painot, Pover Plate n. 5-10min/kerta.
        Vastuskumit voi hyvin ottaa mukaan rannalle ja voimistella kävelyn välissä. Tekee oikein hyvää! Kahviakin voi ottaa mukaan.
        Voimistelua, Pilates-tyyppi 20-45min/3kertaa/viikossa.
        Proteiinit saan meijerituotteista. Ei lihaa; joskus kanaa, lohta.
        Mentor olisi mukavaa saada...

        Kuntoutuminen ei välttämättä ole sama asia kuin kuntoilu.
        Kuntoilun raskaus on henkilökohtainen asia ja sen vaikutus kehon rasvoihin on oma juttunsa.

        Rappiovuosien jälkeinen oma kokemukseni. Tavoittelin parempaa terveyttä. Painolla ei ollut merkitystä vaikka sitä olikin riittävästi.
        Kuukautta vaille 60v ikäisenä kuntosalilla 5 krt/vko yhteensä noin 10 tuntia ml. verryttelyt.
        Puntin perusliikeitä 5:n sarjoina. Vesot maasta, rinnalle ja tempaus.
        Normitangon pystysuuntaiset nostot seisten eri tekniikoilla.
        Vatsaa monipuolisesti. Leuanvetoja omalla painolla ja lisäpainoin.
        Palautukset sykettä seuraten. Kun pussi laski alle 120 mutta yli 110 niin uutta sarjaa.
        Puolessa vuodessa pääsin irti lääkkeistä. Leposyke laski 80 > 56 - 60.
        En ollut muuttanut ruokailuani ja painoni pysyi ennallaan mutta vyötäröni oheni 6 - 7cm.
        En siis kalorinikkareiden ja vaakaan tuijottajien mukaan "laihtunut" mutta olin itse tyytyväinen tuohon "oheistuotteeseen".

        Liikunnan muoto riippuu liikkujan omasta taustasta. 0-taustalla on haastavaa aloittaa ja silloin ohjattu ryhmäliikunta puoltanee paikkaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla oli leikkaus maaliskuun lopussa ja jälkimainigit tuntuivat vielä hutikuussa, joten olen tässä vaiheessa heikossa kunnossa.
        Säryt ovat olleet monivuotisia, ennenkuin sain ajan leikkaukseen.
        Keho mennyt hunnigolle useamman vuoden aikana.
        Mutta olen nyt pikku hiljaa voimistumassa.
        Kävelyä reippaasti 1timme, mutta loppuvaiheessa tuskan hiki virtaa.
        30min reipas kävely oli äsken sopivaa.
        Vastuskumit, painot, Pover Plate n. 5-10min/kerta.
        Vastuskumit voi hyvin ottaa mukaan rannalle ja voimistella kävelyn välissä. Tekee oikein hyvää! Kahviakin voi ottaa mukaan.
        Voimistelua, Pilates-tyyppi 20-45min/3kertaa/viikossa.
        Proteiinit saan meijerituotteista. Ei lihaa; joskus kanaa, lohta.
        Mentor olisi mukavaa saada...

        Minä voisin tulla mentorikseksesi. Olen lämminhenkinen, syvästi empaattinen ihminen, joka on perehtynyt erityisesti ravitsemukseen. Olen kirjoitellut tälle palstalle nasevalla tyylilläni lähes päivittäin n. kolmen vuoden ajan lukuun ottamatta paria isompaa taukoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuntoutuminen ei välttämättä ole sama asia kuin kuntoilu.
        Kuntoilun raskaus on henkilökohtainen asia ja sen vaikutus kehon rasvoihin on oma juttunsa.

        Rappiovuosien jälkeinen oma kokemukseni. Tavoittelin parempaa terveyttä. Painolla ei ollut merkitystä vaikka sitä olikin riittävästi.
        Kuukautta vaille 60v ikäisenä kuntosalilla 5 krt/vko yhteensä noin 10 tuntia ml. verryttelyt.
        Puntin perusliikeitä 5:n sarjoina. Vesot maasta, rinnalle ja tempaus.
        Normitangon pystysuuntaiset nostot seisten eri tekniikoilla.
        Vatsaa monipuolisesti. Leuanvetoja omalla painolla ja lisäpainoin.
        Palautukset sykettä seuraten. Kun pussi laski alle 120 mutta yli 110 niin uutta sarjaa.
        Puolessa vuodessa pääsin irti lääkkeistä. Leposyke laski 80 > 56 - 60.
        En ollut muuttanut ruokailuani ja painoni pysyi ennallaan mutta vyötäröni oheni 6 - 7cm.
        En siis kalorinikkareiden ja vaakaan tuijottajien mukaan "laihtunut" mutta olin itse tyytyväinen tuohon "oheistuotteeseen".

        Liikunnan muoto riippuu liikkujan omasta taustasta. 0-taustalla on haastavaa aloittaa ja silloin ohjattu ryhmäliikunta puoltanee paikkaansa.

        Hienoa, että heräsit ajoissa kohentamaan terveyttäsi!

        Minä en voi sanoa, että harjoittamasi saliurheilu painojen nosto ja vastaava on vain miehille. 90-vuotiaatkin nostavat painoja.
        Jotkut naiset nostavat enemmän kuin heikot miehet!
        60-vuotias on uusi keski-ikä, kun monet elävät yli 100-vuotiaiksi.

        Mitä omiin harjoitusvälineisiini tulee, niin minullakin on rullaluistimet tallella ja sen pihtimittaajan sain myös hankittua.
        Sitä ennen otin tiukat vaatteet, joihin laihdutin lihottuani enemmän.

        Netistä löytyy monenlaista hyödyllistä, kuten Karita Tykkä ja muut vastaavat, jotka näyttävät terveiltä ja notkeilta.
        Pilates oli erään sairastavan tie terveyteen ja pidän siitä.
        Samoin Arnold Swartseneggerin hyvistä neuvoista kirjassaan.
        Hän korostaa myös painojen tärkeyttä vyötärin kaventamisessa.
        Mutta hänellä on myös paljon liikkeitä kehon omalla painolla.
        Kesän aikana saan nostettua voimiani, mutta eräs lääkäri kehoitti suunnittelemaan puolen vuoden treeniä ja dieettiä tuloksiin.

        Olen ollut kuntoutuksessa sairaalassa terapeutin ohjauksessa.
        Mitään PT:tä en halua hönkimään ja stressaamaan viereeni.
        Olen tietoinen omasta vastuustani ja ponnistelujen tärkeydestä.
        En halua myöskään mihinkään ryhmäkuntoiluun, missä
        kaikilla on eri kunto ja kestävyys ja pitää pysyä treenajan mukana.
        Haluan keskittyä omien lihasteni vahvistamiseen tietoisesti.
        Myös se järkyttävä musiikki häiritsee eikä ole tukena minulle.
        En ole robotti/hubotti, joka voi samalla tavalla joka päivä.
        Toisinaan energiaa riittää suurempaan ponnisteluun.
        Sitä en kykene tietämään etukäteen ja sopia toimintoja.

        T kn mainitsi täällä hyvien bakteerien tarpeellisuudesta.
        Ne katoavat nopeasti penisiliiniä ja muita lääkkeitä otettaessa.
        Mutta on helppo googlata eri ravintoaineiden hyödyllisyys.
        Keskityn aika paljon maksan ja munuaisten puhdistukseen.
        Niiden sairaudet ovat nykyajan vitsaus. Oma hoito tärkeää.
        Sitä ei voi syödä ja istua laskien saavansa toisen elimet,
        kun on tuhonnut omansa epäterveillä elämäntavoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä voisin tulla mentorikseksesi. Olen lämminhenkinen, syvästi empaattinen ihminen, joka on perehtynyt erityisesti ravitsemukseen. Olen kirjoitellut tälle palstalle nasevalla tyylilläni lähes päivittäin n. kolmen vuoden ajan lukuun ottamatta paria isompaa taukoa.

        En sitodu mihinkään kenenkään kanssa, koska täällä on noita copy-häiritsijöitä, jotka sekoittavat anonyymit keskenään.
        Kirjautuminen auttaa hiukan, mutta on kirjaimia, joilla voi johtaa harhaan, kuten l ja Iso i. Muitakin.
        Yritin itse olla kirjautunut, mutta aika loppui kesken ja kaikki hävisi.
        Sitten tuli myös niitä vihaajia, kuten täällä on häiriköiden lisäksi.
        Suurin osa on täysin sopimattomia tunnelman pilaajia.
        Kaksintaistelut eri dieettien puolesta eivät kuulu tänne.
        Kaikille ei sovi samat asiat ja määrät vaihtelevat.


    • Anonyymi

      "Olen lämminhenkinen, syvästi empaattinen ihminen, joka on perehtynyt erityisesti ravitsemukseen. Olen kirjoitellut tälle palstalle nasevalla tyylilläni lähes päivittäin"

      Olet siis Pilailija.

      • Anonyymi

        Tässä oli taas tyypillinen vastaus sinulta - toisen pilkkaaminen!
        Sinulta ei tule koskaan mitään rakentavaa, kannustavaa, vaan
        sinut tunnistaa ylimielisestä toisten halveksunnasta ja
        mielialan painamisesta. Et voi sietää jonkun olevan myönteinen!
        Hyvä kun sinun kaltaisesi voi valita pois!


    • Anonyymi

      Asiassa on yksi perusvirhe.
      Kun paino on päässyt nousemaan on energiansaannin ja liikunnan välinen tasapaino järkkynyt.
      Eli joudut korjaamaan tilannetta tekemällä raskakasta liikuntaa.
      Eikö olisi ollut hepompaa pitää elämäntavoilla paino alumperin kurissa?

    • Anonyymi

      Kyllä se paino saa olla 82 kiloakin, jos on lihaksia. Ihan hyvä paino miehelle.

    • Anonyymi

      Sotket kirjoittajat toisiinsa sillä minä olen itse se lämminhenkinen asiantuntija joka on ollut mukana palstan iloissa ja suruissa kohta 15 vuotta. Vaadin itseltäni ja muilta muilta ravinnon ja liikunnan tuntemusta sillä olen kaikista parhaiten muut tunteva ihminen. Kannustan suorasti ja epäsuorasti kaikkia ihmisiä kaikessa mahdollisessa mihin he vaan haluavat ryhtyä. Arvostan erityisesti sitä että joku ostaa isoja eriä halpoja tuotteita kellariin ja kirjoittaa niihin että elä ota. Arvostan myös sitä että hiihdetään sepelillä traktorin peräkärry perässä toisessa jalassa ja pihtimitta toisessa jalassa. Tiedän asiat lähes parhaiten ja jopa tyydyttävästi sillä olen ketodieettien, proteiinidieettien sekä kasvisdieettien ja kaiken liikunnan ekspertti koska olen itse kokeillut melkein kaikkea jonka lisäksi olen VLCD- ja lääke-konsulentti.

      En osaa arvostaa itsekehua, palsternomien puhumista tai itseaiheutettua ylipositiivisuutta tai krapulaa ja varsinkaan en osaa arvostaa huumorintajuttomuutta. Siitä tunnistaa monet kirjoittajat samoin kuin täydellisestä epäaitoudesta jossa käsketään etsimään poikaystäviä, tyttöystäviä, isoja kaupunkeja sekä erilaista hierontaa, vähärasvaisia pitsoja joihin liittyy erilaiset seksuaalissävytteidet vihjailut. Niistä paistaa läpi ihmisen tyhjä kuori jota korostetaan toimimalla erilaisissa opettajan, poliisin, vartijan ja psykoterapeutin tehtävissä, Tekopyhästi pyritään suoraan ja suoraan johdattelemalla kertomaan toisille ihmisille miten pitää toimia erilaisten ihmisten kanssa ja erilaisissa tilanteissa. Se ei osoita huumorintajuisuutta saatika minkäänlaista tajuisuutta asioissa jotka eivät ole ilmeiset.

      Tuon edellisen takia saat oman melkein töykeän kirjoituksesi anteeksi sillä sinä olet foorumilla tuntematon, tunnistamaton sekä ihan harmaa ja mitäänsanomaton. Ihmisten henkisen puolen sairaus ei kaipaa mitään anonyymien kehumista turhalla positiivisuudella vaan kannustamisella hoitoon hakeutumiseksi. Pahinta on heittäytyä pitsihansikkaiseksi marttyyriksi ja yliherkäksi taitelijaksi asiassa joka vaatii karkeita hiekkarukkasia ja asian mekaanista aukipurkamista.

      Suosittelen simaa ja tippaleipiä yhtenä päivänä vuodessa. Sen jälkeen palataan siihen omaan rytmiin ja tapaan joka voi olla itse kullekin erilainen.

      • Anonyymi

        Taas kauhean pitkä kirjoitus Pilailijalta, tällä kertaa ärtyneeltä Pilailijalta. Kirjoittaja kirjoitustyylistään poiketen nuorehko, ei kuitenkaan koululainen tai lukiolainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas kauhean pitkä kirjoitus Pilailijalta, tällä kertaa ärtyneeltä Pilailijalta. Kirjoittaja kirjoitustyylistään poiketen nuorehko, ei kuitenkaan koululainen tai lukiolainen.

        Minä en ole Pilailija, olen Sarkastikko. Sinä olet Vartija tai Pedo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole Pilailija, olen Sarkastikko. Sinä olet Vartija tai Pedo.

        Kirjoituksesi ovat enimmäkseen pahantuulisia ja joskus yllättävän pitkiä. Nimimerkkisikin on sarkastikko. Sarkasmi tarkoittaaa ivallisuutta. Haukkumasanojen aktiivinen keksiminen kertoo puolestaan nuoresta iästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoituksesi ovat enimmäkseen pahantuulisia ja joskus yllättävän pitkiä. Nimimerkkisikin on sarkastikko. Sarkasmi tarkoittaaa ivallisuutta. Haukkumasanojen aktiivinen keksiminen kertoo puolestaan nuoresta iästä.

        Mä irvailen ja nauran sulle koska sua vaivaa todella paha pätemisen tarve. Sä olet täällä ns. vartija tai pedo, melko mitäänsanomaton. Arvostan aitoa Pilailijaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä irvailen ja nauran sulle koska sua vaivaa todella paha pätemisen tarve. Sä olet täällä ns. vartija tai pedo, melko mitäänsanomaton. Arvostan aitoa Pilailijaa.

        Sotkija sinä olet. Trollia ei kannattaisi ikinä ruokkia. Toisaalta sinulla on tällä palstalla kannattajiakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sotkija sinä olet. Trollia ei kannattaisi ikinä ruokkia. Toisaalta sinulla on tällä palstalla kannattajiakin.

        Luulen että sä et ymmärrä neuvotusta pihtimitasta mitään.

        Arvelen että et vain pärjää todellisessa elämässä kauppajonossa. Kyse on kuitenkin vatsalihaksista, tämä on mulle täällä tarkasta opastettu.

        Ymmärrätkö, vartija-pedo?


    • Anonyymi

      Aloittaja, käytkö kuntosalilla ja painoharjoittelussa?
      Vai mitä tarkoitat raskaalla liikunnalla?

      Ikääntyvälle olisikin tärkeä käydä kuntosalilla pitämässä lihaskuntoa yllä (esim jalkaprässi, loitontaja ja lähentäjä, kyykky) jne alakehon lihakset) koska jaloista lihakset menee ensin, eli tulee ne seniorien tikkujalat) ja syödä riittävästi proteiinia. Kehoa pitää huoltaa myös venyttelemällä ja rentouttamalla. Liikunnasta on tärkeä palautua ettei keho jää stressitilaan. Ja jättää karkit ja pullat muutamaan juhlahetkeen vuodessa. Ei missään nimessä sokeria kannata ottaa päivittäiseen ruokavalioon.

      Sokerikoukusta pitää oppia pois ajoissa. Se on kauhea paikka jos liikkuminen loppuu, joutuu sairaalaan tms eikä saakaan vetää sitä mihin on koukussa. Ne vieroitusoireet tulee kuitenkin jossain kohtaa.

      Se on suuri helpotus kun makea ei enää koukuta. Vieroitusoireet voi olla yhtä kovat kuin alkoholivieroituksessa, tai lääkevieroituksessa, mutta keho puhdistuu sillä tavoin kun kestää vieroitusoireet. Siihen menee hetki kun aivotkin sopeutuu ettei energia tulekaan sokerista.

      • Anonyymi

        En käy kuntosalissa,mutta voisin alkaa myöhemmin käymään kun ole laihtunut
        Painojen nostelu kasvattaa lihaspainoa.Tämä rullaluisteluhiihtoa ja pyöräily sopii parhaiten laihduttamiseen
        Tuossa aloituksessa on linkki jossa ennen ja jälkeen kuvat.
        Vielä laihdutettavaa 3 kiloa.Tällä hetkellä vain laihdutan,voi olla että nostan sitten lihaspainoakin muutaman kilon kun ole laihtunut
        ENSIN PITÄÄ SAADA POI KAIKKI LÄSKI
        En ala läskin alle lisäämään lihaspainoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En käy kuntosalissa,mutta voisin alkaa myöhemmin käymään kun ole laihtunut
        Painojen nostelu kasvattaa lihaspainoa.Tämä rullaluisteluhiihtoa ja pyöräily sopii parhaiten laihduttamiseen
        Tuossa aloituksessa on linkki jossa ennen ja jälkeen kuvat.
        Vielä laihdutettavaa 3 kiloa.Tällä hetkellä vain laihdutan,voi olla että nostan sitten lihaspainoakin muutaman kilon kun ole laihtunut
        ENSIN PITÄÄ SAADA POI KAIKKI LÄSKI
        En ala läskin alle lisäämään lihaspainoa.

        "En käy kuntosalissa,mutta voisin alkaa myöhemmin käymään kun ole laihtunut'

        Mutta etkö koko ajan vastaa muille ettet laihduta!??

        Kyllä ne läskit lähtee kuntosalillakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En käy kuntosalissa,mutta voisin alkaa myöhemmin käymään kun ole laihtunut
        Painojen nostelu kasvattaa lihaspainoa.Tämä rullaluisteluhiihtoa ja pyöräily sopii parhaiten laihduttamiseen
        Tuossa aloituksessa on linkki jossa ennen ja jälkeen kuvat.
        Vielä laihdutettavaa 3 kiloa.Tällä hetkellä vain laihdutan,voi olla että nostan sitten lihaspainoakin muutaman kilon kun ole laihtunut
        ENSIN PITÄÄ SAADA POI KAIKKI LÄSKI
        En ala läskin alle lisäämään lihaspainoa.

        "En ala läskin alle lisäämään lihaspainoa."

        Sulla on joku totaalinen väärinkäsitys nyt. Se läski lähtee samalla kun lihakset lisääntyy! Paino ei muutu mutta lihas tulee läskin tilalle.

        Mutta tämä vaatii sokerin ja kakkujen jättämistä pois ruokavaliosta ja korvaamalla energia proteiinilla ja täysjyväviljalla, vihanneksilla jne.

        Et koskaan pääse tuosta mihinkään kun syöt tuhansia kilokaloreita päivässä sokerituotteita.


    • Anonyymi

      "Tämä asia on nyt todistettu"

      Ainoa asia mitä olet todistanut on se että sinulla on paha syömishäiriö.

      1. Nuori huippu-urheilija jolla kilpailukausi edessä joutuu syödä paljon koska treenaa paljon.

      2. Eläkeikäinen setä jolla vanhuus edessä joutuu kuluttaa koska syö liikaa tyhjiä kaloreita.

      Ongelma ei eläkepapalla ole ylipaino, jos painaa 65kg. Ongelma kyllä tulee kun ei ole lihaksia joita ei saisi menettää vanhetessa eikä niitä sokerilla kasvateta....eikä laihduttamalla syömishäiriökään poistu.

      Oikea osoite olisi syömishäiriöklinikka.

      • Anonyymi

        Sinä olet sotkija. Trollia ei kannattaisi ikinä ruokkia. Ehkä sinulla on tällä palstalla kannattajiakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet sotkija. Trollia ei kannattaisi ikinä ruokkia. Ehkä sinulla on tällä palstalla kannattajiakin.

        Joku tosiaan sotkee täällä parhaan kykynsä mukaan. Tuo oli kopio minun aiemmasta viestistäni. Palstan luettavuus kärsii. Nyt tulin taas ruokkineeksi trollia, ja trolli sai kaipaamaansa huomiota.


      • Anonyymi

        172 senttisen 80v eläkepapan paino on 80kg ja rasvaton paino 70kg. Luvuista on desimaalit pyöristetty koska ne vaihtelevat päivittäin.
        Mutta kun ne lihakset väistämättä katoavat tekee mitä tahansa!
        Loputon lihasmassan ja voimien kasvu!?
        Kun 75v ikäisenä noin 86 kiloisena vedin maasta 200kg niin miten paljon minun oletettaisi vetävän 85 vuotisena edellyttäen, että syön ja treenaan oikeaoppisesti.
        Jos kenellä ei ole tuntumaa tuohon maastavetopainoon niin on syytä mennä kokeilemaan.
        80-kymppisenä ja kiloisena tavoitteeni on 160kg. Pitäisi kai hävetä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku tosiaan sotkee täällä parhaan kykynsä mukaan. Tuo oli kopio minun aiemmasta viestistäni. Palstan luettavuus kärsii. Nyt tulin taas ruokkineeksi trollia, ja trolli sai kaipaamaansa huomiota.

        Avaus on kuvaamasi trollin tekemä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avaus on kuvaamasi trollin tekemä.

        Et tiedä mitä trollaaminen tarkoittaa. Ei-toivottu viestintä ei ole vielä trollaamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tiedä mitä trollaaminen tarkoittaa. Ei-toivottu viestintä ei ole vielä trollaamista.

        Sinäkö sen toivelistan päätät? Sinä taidat olla itse myös trolli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö sen toivelistan päätät? Sinä taidat olla itse myös trolli.

        Höpsis molempiin. Se että jokin aloitus tai viesti ei miellytä sinua, ei ole vielä trollaamista. Trollaamisella tarkoitetaan nettikeskustelun tahallista sotkemista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsis molempiin. Se että jokin aloitus tai viesti ei miellytä sinua, ei ole vielä trollaamista. Trollaamisella tarkoitetaan nettikeskustelun tahallista sotkemista.

        No mutta sitähän sinä itse teet koko ajan haukkumalla ja analysoimalla muita! Nyt silmät auki.


    • Anonyymi

      Jos liikunta muuttuu liian energiataloudelliseksi sillä ei laihdu.VAIN RASKAS LIIKUNTA LAIHDUTTAA

      • Anonyymi

        Vaikka painot pienenevät niin suhteellinen raskaus pysyy ennallaan ukon ikääntyessä.
        Vajaa 11 vuotta sitten. Ukko 69v.
        Paino 91,9kg. Rasva 19,6%. Viskeraali 146,5! Törkeän korkea. Tavoite 100 tai alle.
        Reilu 3 vuotta sitten 82,2kg. Rasva 13,2%. Viskeraali 67,8.
        06.06.2022
        Paino 79,9kg. Rasva 12,9%. BMI 27! Hui kamalaa miten läski! Viskeraali 57,1. Kunto- / punttisalilla 6 krt/vko. Puntin perusharjoitteita joiden ohessa taljojen ja putkilaitteiden osuus on lisääntynyt.
        Tavoitteeni ei ole ollut laihduttaminen vaan väistämättömän lihaskadon hidastaminen.
        Tiedän syömiseni ja suojaravinnetarpeeni!

        Kertakäynti on lyhentynyt alle 1,5 tunnin sisältäen alkuverryttelyn.
        Pidän sykkeen koko ajan yli 110:n


      • Anonyymi

        Ei vaan pelkästään ruokavalio laihduttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan pelkästään ruokavalio laihduttaa.

        Riippuu siitä mitä tarkoitat ruokavaliolla ja käsitteeseesi PELKÄSTÄÄN?
        Jos ruokavaliosi on kalorien laskemista ja sillä perusteella aterioiden suunnittelua, niin näkökantasi on, kauniisti sanottuna, harhainen.

        Tehokkaaseen, terveys- ja kuntohakuiseen liikuntaan liittyy oleellisena osana varsinkin ravinnon koostumuksen suunnittelu tarkoittaen sen hahmottamista ilman vahtimista ja taviksella ilman kalorien laskentaa.
        Molemmissa löytyy hyvin pian takapuolituntuma.
        Katso ylempänä olevan vanhan ukon koostumuksen muutos!

        Kuitenkin, mielipiteeni on, että jos ihminen pystyy liikkumaan niin tehokkaasti, että sillä on rasvamäärää oleellisesti vähentävä vaikutus niin kyseinen henkilö ei ole ylipainoinen ja tavoite voi olla ainoastaan ulkonäköön liittyvä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu siitä mitä tarkoitat ruokavaliolla ja käsitteeseesi PELKÄSTÄÄN?
        Jos ruokavaliosi on kalorien laskemista ja sillä perusteella aterioiden suunnittelua, niin näkökantasi on, kauniisti sanottuna, harhainen.

        Tehokkaaseen, terveys- ja kuntohakuiseen liikuntaan liittyy oleellisena osana varsinkin ravinnon koostumuksen suunnittelu tarkoittaen sen hahmottamista ilman vahtimista ja taviksella ilman kalorien laskentaa.
        Molemmissa löytyy hyvin pian takapuolituntuma.
        Katso ylempänä olevan vanhan ukon koostumuksen muutos!

        Kuitenkin, mielipiteeni on, että jos ihminen pystyy liikkumaan niin tehokkaasti, että sillä on rasvamäärää oleellisesti vähentävä vaikutus niin kyseinen henkilö ei ole ylipainoinen ja tavoite voi olla ainoastaan ulkonäköön liittyvä!

        > tavoite voi olla ainoastaan ulkonäköön liittyvä!

        Totta. Eräällä osion tunnetulla hahmotelmalla on tavoitteenaan veitsenterävät vatsalihakset. Kyseessä ei ole 2 - 3 kilon "todellinen" laihdutus, vaan jotakin ihan muuta.


    • Anonyymi

      "Jos esim ajaa kuntopyörää aivan pienellä vastuksella se kuluttaa vai hieman enemmän energiaa kuin peruskalorinkulutus"

      Aloitin kuntopyöräilyn 4 kk sitten. Poljen vain kevyellä vastuksella nivelvaivojeni vuoksi. Paino on pudonnut 66,6 kilosta 62 kiloon. Kevyellä polkeminenkin siis auttaa laihtumaan. Ruokavaliooni en ole tehnyt muutoksia.

      • Anonyymi

        Sinulla on täytynyt kalorit olla vai 1500 päivässä,mutta jos laihduttaa raskaalla liikunnalla laihtuu vaikka syö 2300 kaloria päivässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on täytynyt kalorit olla vai 1500 päivässä,mutta jos laihduttaa raskaalla liikunnalla laihtuu vaikka syö 2300 kaloria päivässä.

        Joillekin voi riittää se 1500kcal/pvä, kun se ruoka on sivuasia ja
        muut tehtävät vievät huomion.
        Siinä kcal-määrässä kykenee myös kevyempään liikuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on täytynyt kalorit olla vai 1500 päivässä,mutta jos laihduttaa raskaalla liikunnalla laihtuu vaikka syö 2300 kaloria päivässä.

        En ole kaloreitani laskenut. Syön ihan "tavallisesti" eli välillä herkuttelen, välillä en, mutta perusruokavalioni on kokolailla "perinteinen" suomalainen eli hyvää kotiruokaa plus työmaaruokalan lounas. Ihan samaa ruokaa syön kuten muukin perhe alakoululaisesta lukiolaiseen. Kaikki me olemme normaalimitoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kaloreitani laskenut. Syön ihan "tavallisesti" eli välillä herkuttelen, välillä en, mutta perusruokavalioni on kokolailla "perinteinen" suomalainen eli hyvää kotiruokaa plus työmaaruokalan lounas. Ihan samaa ruokaa syön kuten muukin perhe alakoululaisesta lukiolaiseen. Kaikki me olemme normaalimitoissa.

        Kyl mäkin laihduin kun lisäsin liikuntaa.


    • Syödään kulutuksen/tarpeen mukaisesti: raskas liikunta vaatii runsaasti ravintoa polttoaineeksi, kevyt liikunta vähemmän. Ei ole olemassa mitään jäykkää ja kapeaa tilaa, jossa pitäisi elää ravinnon ja liikunnan suhteessa. Se positiivinen asia kuitenkin on, että kevyt liikunta on erittäin terveellistä. Huom kevyt liikunta ei ole sama kuin liian vähäinen liikkunta.

    • Anonyymi

      Liikunta ei laihduta ollenkaan; raskasta tai kevyttä; ei laihduta grammaakaan. Olen valmis lyömään asiasta vetoa, koska liikunta ja laihdutus ovat kaksi eri asiaa.

      Ravinnon määrä suhteutetaan kulutukseen; liikunnan määrällä ei ole merkitystä muuhun kuin kuntoon ja mielen tilaan - jos on esim. alakuloisuutta, joka johtuu mm. liian vähäisestä (aivojen) energiasta, aivojen ja kehon psykologisten lämpö- ja aktiviteettikarttojen mukaan.

      Liikunta itsessään ei vaikuta laihdutukseen mitenkään, vaikka lisäisi kulutusta ja aineenvaihduntaa. Ruokahalu myös lisääntyy. Tärkeintä on asian kokonaistarkastelu, ja erityisesti sen ymmärrys, että laihdutus ja liikunta ovat kaksi toisistaan riippumatonta, täysin eri asiaa.

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkansa.Pelkällä liikunnalla PYSTYY LAIHTUMAAN se riippuua aivan liikunnan raskaudesta.

        Tietysti LAIHTUMISESSA pitää olla AINA KALORIVAJE ja se saadaan aikaan liikunnan ja sopivasti vähäkalorisen ruokavalion ja liikunnan avulla

        Jos olet vaikka aivan oikea urheilija ja liikunta on muuttunut energiataloudelliseksi energiankulutus on hyvin pientä vaikka juoksee 30 kilometrin juoksulenkkejä.
        Juokseminen on silloin niin höyhenen kevyttä että kalorinkulutus on hyvin pientä raskaaseen liikuntaan verrattuna.
        Olen ollut joskus nuorena itsekkin niin hyvässä kunnossa että tiedän hyvin tuon asian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkansa.Pelkällä liikunnalla PYSTYY LAIHTUMAAN se riippuua aivan liikunnan raskaudesta.

        Tietysti LAIHTUMISESSA pitää olla AINA KALORIVAJE ja se saadaan aikaan liikunnan ja sopivasti vähäkalorisen ruokavalion ja liikunnan avulla

        Jos olet vaikka aivan oikea urheilija ja liikunta on muuttunut energiataloudelliseksi energiankulutus on hyvin pientä vaikka juoksee 30 kilometrin juoksulenkkejä.
        Juokseminen on silloin niin höyhenen kevyttä että kalorinkulutus on hyvin pientä raskaaseen liikuntaan verrattuna.
        Olen ollut joskus nuorena itsekkin niin hyvässä kunnossa että tiedän hyvin tuon asian.

        Minäkin olen välillä itsekkin luullut että VAIN syöminen ratkaisee sen että laihtuuko.Liikuntani on ollut silloin yksinkertaisesti liian kevyttä.
        Esim jos toinen tekee vaikka jalkakyykkyjä 40 kilolla ja toinen 200 kilolla SE JOKA TEKEE ISOMMILLA PAINOILLA KULUTTAA ENEMMÄN ENERGIAA
        Silloin kun energian kulutus on suurempi laihtuu nopeammin JOS syö alle kalorinkulutuksen.😲


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen välillä itsekkin luullut että VAIN syöminen ratkaisee sen että laihtuuko.Liikuntani on ollut silloin yksinkertaisesti liian kevyttä.
        Esim jos toinen tekee vaikka jalkakyykkyjä 40 kilolla ja toinen 200 kilolla SE JOKA TEKEE ISOMMILLA PAINOILLA KULUTTAA ENEMMÄN ENERGIAA
        Silloin kun energian kulutus on suurempi laihtuu nopeammin JOS syö alle kalorinkulutuksen.😲

        Mites on sen seikan kanssa, kun sanotaan, että reipas kävely on tehokkaampaa kuin pyöräily, koska kävellessä joutuu kantamaan niitä hankittuja kymmeniä kg, mutta pyöräilessä sitä kehon painoa ei ole?
        Hölkkä vahvistaa luustoa, varsinkin kun on normaalipainoinen.

        Kävely on kuulema pyöräilyä tehokkaampaa myös vauhdittamaan suolen toimintaa, mikä saattaa hidastua lääkkeistä ja ikääntyessä.

        Millä perusteella sauvakävely olisi tehokkaampaa kuin kädet vapaasti heiluen tai pienillä painoilla kulkiessa?
        Minusta sauvakävely helpottaa painoa ja heikentää kävelyjen tehoa.
        Käytän mieluummin lihaksen vahvistimia käsivarsille kävellessä.

        Pyöräillessä ja kävellessä on monta eroa, ja se tunne-ero on suuri.
        Pyöräillessä tuntee olevansa kevyt kuin lintu ja vauhti viehättää,
        kun taas kävellessä huomioi luonnon eri tavalla.

        30 min. kävelyä suositellaan ennen opiskelua, koska se saa aivot toimimaan paremmin. Siitä on useita kirjoja mm.Anders Hansen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites on sen seikan kanssa, kun sanotaan, että reipas kävely on tehokkaampaa kuin pyöräily, koska kävellessä joutuu kantamaan niitä hankittuja kymmeniä kg, mutta pyöräilessä sitä kehon painoa ei ole?
        Hölkkä vahvistaa luustoa, varsinkin kun on normaalipainoinen.

        Kävely on kuulema pyöräilyä tehokkaampaa myös vauhdittamaan suolen toimintaa, mikä saattaa hidastua lääkkeistä ja ikääntyessä.

        Millä perusteella sauvakävely olisi tehokkaampaa kuin kädet vapaasti heiluen tai pienillä painoilla kulkiessa?
        Minusta sauvakävely helpottaa painoa ja heikentää kävelyjen tehoa.
        Käytän mieluummin lihaksen vahvistimia käsivarsille kävellessä.

        Pyöräillessä ja kävellessä on monta eroa, ja se tunne-ero on suuri.
        Pyöräillessä tuntee olevansa kevyt kuin lintu ja vauhti viehättää,
        kun taas kävellessä huomioi luonnon eri tavalla.

        30 min. kävelyä suositellaan ennen opiskelua, koska se saa aivot toimimaan paremmin. Siitä on useita kirjoja mm.Anders Hansen.

        Kävely on kovasti ylipainoiselle tehokasta liikuntaa mutta jos on lievästi ylipainoinen tai viimeisiä kiloja laihduttava sillä ei ole laihduttavaa vaikutusta.

        Jos on kevyt laihduttaja pitäisi rasitusta lisätä kävelyssä tai juoksussa esim vetämällä perässä esim autonrengasta tai ottamalla rinkkaan painoa noin 50 kiloa että saa saman rasituksen kuin runsaasti ylipainoinen.

        Suurimmassa pudottajassakin kovat 8- 10 kilon tulokset tehdään raskaalla liikunnalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävely on kovasti ylipainoiselle tehokasta liikuntaa mutta jos on lievästi ylipainoinen tai viimeisiä kiloja laihduttava sillä ei ole laihduttavaa vaikutusta.

        Jos on kevyt laihduttaja pitäisi rasitusta lisätä kävelyssä tai juoksussa esim vetämällä perässä esim autonrengasta tai ottamalla rinkkaan painoa noin 50 kiloa että saa saman rasituksen kuin runsaasti ylipainoinen.

        Suurimmassa pudottajassakin kovat 8- 10 kilon tulokset tehdään raskaalla liikunnalla.

        Olen katsonut älykellostani, että jos käyn kaupassa edestakaisen matkan yht. 45 min kävellen, active zone -minuutteja ei tule joskus yhtään tai muutama korkeintaan, mutta jos käyn pyörällä kaupassa kauempana, active zone -minuutteja tulee jopa 60.


      • Anonyymi

        Minäkin olen tämän asian ainakin 1000 kertaa sanonut
        MIKSI SE EI MENE PERILLE.😲

        TIEDÄTKÖ SITÄ ETTÄ LAIHTUMISTA EI NÄE AINA PAINOSTA
        Se tekee alkulaihtumisen jälkeen se että RASVAPAINO ALKAA MUUTTUMAAN LIHASPAINOKSI JA PAINO PYSYY SAMASSA
        Samaan aikaan rasvakerros ohentuu vatsasta,sen näkee VAIN mittaamalla rasvanmittaupihdeillä

        Vaikka paino nousee näyttää laihemmalta kun rasvaprosentti pienentyy

        Nämä 9 kuvaparia osoittavat, että paino ei lopulta kerro kaikkea https://www.is.fi/laihdutus/art-2000005151099.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen tämän asian ainakin 1000 kertaa sanonut
        MIKSI SE EI MENE PERILLE.😲

        TIEDÄTKÖ SITÄ ETTÄ LAIHTUMISTA EI NÄE AINA PAINOSTA
        Se tekee alkulaihtumisen jälkeen se että RASVAPAINO ALKAA MUUTTUMAAN LIHASPAINOKSI JA PAINO PYSYY SAMASSA
        Samaan aikaan rasvakerros ohentuu vatsasta,sen näkee VAIN mittaamalla rasvanmittaupihdeillä

        Vaikka paino nousee näyttää laihemmalta kun rasvaprosentti pienentyy

        Nämä 9 kuvaparia osoittavat, että paino ei lopulta kerro kaikkea https://www.is.fi/laihdutus/art-2000005151099.html

        Vaakapaino laskee aina jos kalorit on VAIN 2300 KILON VIIKOSSA ja 2800 pienentyy vain rasvaprosentti eli läskin paksuus ohentuu ainakin 4 milliä vaikka paino ei olisikaan yhtään laskenut.😮


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen tämän asian ainakin 1000 kertaa sanonut
        MIKSI SE EI MENE PERILLE.😲

        TIEDÄTKÖ SITÄ ETTÄ LAIHTUMISTA EI NÄE AINA PAINOSTA
        Se tekee alkulaihtumisen jälkeen se että RASVAPAINO ALKAA MUUTTUMAAN LIHASPAINOKSI JA PAINO PYSYY SAMASSA
        Samaan aikaan rasvakerros ohentuu vatsasta,sen näkee VAIN mittaamalla rasvanmittaupihdeillä

        Vaikka paino nousee näyttää laihemmalta kun rasvaprosentti pienentyy

        Nämä 9 kuvaparia osoittavat, että paino ei lopulta kerro kaikkea https://www.is.fi/laihdutus/art-2000005151099.html

        En tarvitse mitään kuvapareja koska oma kokemukseni on juuri tuollainen.
        En dieetannut enkä laskenut kaloreja.
        Tavoitteni oli ainoastaan terveyden ja kunnon kohentaminen.
        5 krt/vko salilla puntin perustreenejä pisimmillään 5;n sarjoina.
        Paino pysyi. Mitat muuttuivat. Vyötärö oheni 6:ssa kuukaudessa 6 - 7cm vaikka se ei ollut tavoitteni.
        Harkat ja suunta jatkui. Ryhdyin käymään vuosittain samassa InBody alalyysissä.
        75v iästä alkaen on muutos nopeutunut ja ollut sekä myönteistä, että kielteistä.
        Myönteistä on ollut rasvakato. 12,6% ja vatsantelo 57,6.
        Kielteistä se, että lihasta on kadonnut pahimmillaan noin 2kg/vuosi.
        80kg painavalla, 172 cm lyhyellä tuoreella 8-kymppisellä rasvaton paino on vielä 70kg.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaakapaino laskee aina jos kalorit on VAIN 2300 KILON VIIKOSSA ja 2800 pienentyy vain rasvaprosentti eli läskin paksuus ohentuu ainakin 4 milliä vaikka paino ei olisikaan yhtään laskenut.😮

        Haluan pudottaa sitä ihraa ja olen ollut huolissani, kun
        paino pysyi 63kg viikkoja. Mittasin ja cm ei ollut hävinnyt myöskään.
        Sitten pudotin yht'äkkiä -2kg kahdessa viikossa!
        Ja jeansit, jotka piukottivat joka paikasta pussittavat, ettei niitä voi käyttää. Olen pitänyt normaalia kcal ja kävelyjä päivittäin ja joka
        toinen päivä 30min voimistelun. Laihtumista on tapahtunut !
        Saan vaihtaa vaatteet pienempään nr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaakapaino laskee aina jos kalorit on VAIN 2300 KILON VIIKOSSA ja 2800 pienentyy vain rasvaprosentti eli läskin paksuus ohentuu ainakin 4 milliä vaikka paino ei olisikaan yhtään laskenut.😮

        Tuo on totta, että kun syö ravintorikasta ruokaa ja liikkuu
        niin keho kutistuu, mutta paino pysyy samana.
        Sitä on vain niin typerä, että haluaa sen painon laskevan!
        Onko se vain naisten idiootimaisuutta, vai onko miehillä sama ongelma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on totta, että kun syö ravintorikasta ruokaa ja liikkuu
        niin keho kutistuu, mutta paino pysyy samana.
        Sitä on vain niin typerä, että haluaa sen painon laskevan!
        Onko se vain naisten idiootimaisuutta, vai onko miehillä sama ongelma?

        Mistä keksit tuollaisen sadun? Siis keho kutistuu itsestään "hyvistä ravinteista" mutta paino pysyy samana. Lähetä linkki tuon asian todistamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä keksit tuollaisen sadun? Siis keho kutistuu itsestään "hyvistä ravinteista" mutta paino pysyy samana. Lähetä linkki tuon asian todistamiseen.

        Naisilla on hyvä tunneäly. Siksi he puhuvat niin paljon paskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisilla on hyvä tunneäly. Siksi he puhuvat niin paljon paskaa.

        "Naisilla on hyvä tunneäly. Siksi he puhuvat niin paljon paskaa."

        "Hieno" teoria...

        Vaatisi kyllä jotain perustelujakin.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä keksit tuollaisen sadun? Siis keho kutistuu itsestään "hyvistä ravinteista" mutta paino pysyy samana. Lähetä linkki tuon asian todistamiseen.

        Lehdissä niitä vertailevia kuvia löytyy, jos kiinnostaa.
        Täällä keskustellaan ja heitellään omia kokemuksia ja mielipiteitä,
        mutta tarkoituksena ei tulisi olla riitely ja väittely. Minusta.
        Kaikille ei sovi samat neuvot ja liikunta.

        Tapaa vain usein käydä niin, että kun lihakset kasvavat ja rasva sulaa,
        niin lihashan on raskaampaa kuin suuremman tilan vievä rasva.
        Niinpä sellaiset naiset jotka ovat lihaksikkaita, voivat olla painavampia.
        IS-lehdessä verrattiin tuloksia laihtumisesta.
        Minulta se rasva lähtee tietyssä järjestyksessä säännöllisin väliajoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaakapaino laskee aina jos kalorit on VAIN 2300 KILON VIIKOSSA ja 2800 pienentyy vain rasvaprosentti eli läskin paksuus ohentuu ainakin 4 milliä vaikka paino ei olisikaan yhtään laskenut.😮

        Näin on! Kun keho saa tarvitsemansa ravinnon, niin sitä syö vähemmän.
        Jonkin ravinteen puutos saa syömään enemmän turhia kcal.
        Myös riittävä hyvän rasvan syönti pitää nälän poissa.


    • Anonyymi

      "Liikunta ei laihduta ollenkaan; raskasta tai kevyttä; ei laihduta grammaakaan. Olen valmis lyömään asiasta vetoa, koska liikunta ja laihdutus ovat kaksi eri asiaa."

      Hävisit vetosi, vaikka ruokailu vastaa suuremmasta osasta laihtumisessa.

      Liikunta lisää energiankulutusta, eikä kulunutta lisäenergia pidä korvata syömällä lisää.

      Liikunta jatkaa ylimääräisen energian polttamista levossakin eli energiankulutus jatkuu tehostettuna treenin jälkeenkin. Kyseessä on ns. jälkipoltto, joka kuluttaa kaloreita vielä suorituksen jälkeen.

      Liikunnan myötä isompi määrä lihaksia kuluttaa enemmän energiaa levossa kuin rasva.

      On siis väärin sanoa, että liikunta ei laihduta grammaakaan. Laihduttaa kyllä edellä kuvatulla tavalla useammalla eri mekanismilla.

      • Anonyymi

        Täyttä asiaa selkeästi jäsenneltynä!
        Tietenkin olen tuota mieltä koska kuvaus sopii omiin kokemuksiini täydellisesti!

        Esimerkiksi tuo jälkipoltto. Yhdessä elämänvaiheessa pääsin punttitreeneihin vasta iltaisin klo 19 jälkeen. Perustreenit. Vedot rinnalle, tempaukset, maastavedot, pystysuuntaiset nostot, etu- ja takakyykyt, monipuolinen vatsa, leuanvedot lisäpainoilla ja ilman.

        Verryttelyineen ja suihkuineen pari tuntia kolmesti viikossa.
        Tuon treenin jälkeen ei elimistö tahtonut ymmärtää, että tarttis suunnitella nukkumistakin.

        Lyhyellä ukolla oli sen verran lihasmassaa, että lepokulutus oli 2230kcal/vrk.

        Minun käsitteistössäni laihtumista on rasvakudoksen kiloissa ilmoitettavan määrän väheneminen. Toisaalta rasvan suhteellisen osuudenkin pieneminen riittäisi määritelmään.


    • Anonyymi

      Jaa, mullon 102 kg. Ois kiva painaa 82 kg.

    • Anonyymi

      Vaikka tätäkin on toistettu usein niin kommentoin leikkien mukana että kirjoitat tosissas. Siltä varalta että joku lukee tosimielellä.

      Kyllähän se munkin käsityksen mukaan niiltä osin pitää paikkansa, että vain raskas liikunta laihduttaa.
      Tai siis kulutus pitää ylikilot poissa.

      Mutta hyvä esimerkki on vaikka ex-jääkiekkoilijoissa miten käy kun on tottunut siihen että voi syödä mitä tahansa kun se raskas liikunta pitää läskit poissa, ja ura ja rankat treenit loppuu. Rillaaminen kuitenkin jatkuu.

      Mulla kuntoliikkujana on tästä hyvä kokemus myös kun tuli lonkkanivelen kuluma ja kipu esti rankan liikkumisen pitkältä ajalta ja myös leikkauksen jälkeen oli pitkä toipuminen. Keho oli kuitenkin tottunut reilumpaan syömiseen, niin ainut keino estää liika lihominen oli alkaa hallita painoa syömisen rankalla rajoittamisella. Myös ikääntyminen ja levon ja palautumisen tarpeen lisääntyminen alkoi vaikuttaa hidastavasti. Työstä ei enää palaudu kuten ennen, tahti töissä on kiristynyt silti. Liikunta ei enää yksiselitteisesti ole työn vastapaino vaan myös vaatimukset liikunnasta stressaa. Liikunnan pitää olla voimavara eikä pakko!

      Jos noilla ikävuosilla vedät kaksin tai kolminkertaisen määrän suosituksiin nähden energiaa päivässä niin kannattais alkaa vähä hidastaa syömistahtia. Koska se stoppi liikkumiseen sinulle tulee joka tapauksessa joko pikkuhiljaa tai kertarysäyksellä. Lisäksi et treenaa lainkaan tärkeitä syviä lihaksia jotka pitää kropan kasassa. Jos noi ylilaudan kuvat tosiaan esittää sinua niin sulla ei näytä olevan mitään lihaksia. Näytät heikolta, rehellisesti sanottuna. Lihakset häipyy ikääntyessä muutenkin joten niiden treenaaminen olis paljon tärkeämpää kuin joku tuntien aerobinen liikunta. Ja kuluu treenissä kaloreita yhtä lailla.


      T kn

      • Anonyymi

        Minulla on LIHAKSIKKAAT JALAT ne on siinä kuvattuna.
        Anoreetikoilla on laihat tikkujalat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on LIHAKSIKKAAT JALAT ne on siinä kuvattuna.
        Anoreetikoilla on laihat tikkujalat.

        Ei se riitä että jalkoja treenaa.


      • Anonyymi

        Mitä nyt laihduttaessa olen lukenut ohjeita oikeisiin toimintoihin,
        niin kun vähentää vaikka -500kcal/pvä, niin lihaskunto treeniä tulisi harjoittaa 2, 3 pvä viikossa. Pari lepopäivää vällttämätöntä välillä.
        Riittävää unta korostettiin, n. 7-9 tuntia.

        Olisi hyvä tietää, mikä vei minulta sen jatkuvan nälän?
        Ennen oli mahdotonta tyytyä yhteen annokseen -
        nyt annos on leipälautaselta.
        Ennen oli mielitekoa ja nyt on tyytyväinen vähästä.
        Mieliteon vie pieni annos proteenijuomaa tai muutama pähkinä.
        Sitä käy päivittäin kävelyillä ja ne lihasvoimistelut.
        Luulen suurimman syyn tyytyväisyyteeni olevan luonnosta nauttimisen.
        Se tapaa vähentää ruokahaluani 1/3 ja tällä kertaa en rähki,
        vaan otan liikunnan rauhallisesti, ilman viimeistä voimaa pusertamatta.
        Myös yösyönti on lopahtanut kokonaan.
        Rauhallisesti ja vaihdellen tulee parempaa tulosta.


    • Anonyymi

      82 kiloa lihasta miehessä on aika normaali paino.

      Unohtui tämä mainita.

      T kn

      • Anonyymi

        VAIN JOS KAIKKI PAINO ON PELKKÄÄ LIHASTA
        Jos se 20 kiloa on vatsassa se pitää laihduttaa pois😮


      • Anonyymi

        Tuo ei kerro mitään ilman tietoa kokonaispainostasi! Vaakalukema?

        Miten lihasmassasi on määritetty?


    • Anonyymi

      Painonpudotuslaskuri ymmärtää vain sen miten paljon laihtuu milläkin kalorivajeella,mutta se EI ymmärrä sitä että läskipainon tilalle voi tulla lihasta ja se tulee VAIN raskaalla liikunnalla.🤔

      On s 2 tapaa laihduttaa.
      1 syö vähän ja ei liiku (laihtuu myös lihakset ja tulee heikko ruipelo

      2 laihduttaa vähän isommilla kaloreilla ja RASKAALLA liikunnalla ( paino ei laske,MUTTA RASVAPROSENTTI PIENENTYY💪

      - Liikunnalka on myös se vaikutus että se ENNALTAEHKÄISEE LIHOMISEN vaikka syö välillä PALJON😄
      -Jos et liiku yhtään ja syöt paljon lihot ainakin kilon viikossa OIKEAA LÄSKIÄ 🫤

      Minullakin saisi olla painonpudotuslaskurin mukaan kalorit vain 1400 että laihtuisin 2 kiloa kuukaudessa,mutta olen kuitenkin laihtunut 2300 kaloreilla kilon kahdessa viikossa

      • Anonyymi

        Syöt proteiinia vähemmän kuin Maailman terveysjärjestö WHO suosittelee.


    • Anonyymi

      Mitä on aloittajan RASKAS LIIKUNTA?

      • Anonyymi

        Raskaasta liikunnasta on annettu eri taulukoissa hyviä esimerkkejä.

        1) Uinti kymmenen kilon sementtipainot jaloissa jäisessä vedessä, ei annettua nopeutta.
        2) Seinä- tai vuorikiipeily kymmenen kilon lisäpainoin, nousunopeus yli 200 m/h.
        3) Auton, bussin ja rekan veto köyden perässä ylämäkeen, nopeus yli 1,5 km/h.
        4) Siirapissa soutu, nopeus yli 7 km/h.
        5) Rekki- ja rengasvoimistelu, ei annettua pyörimisnopeutta.
        6) Ultramaratonjuoksu, nopeus yli 15 km/h.
        7) Syöksylasku, keskinopeus yli 110 km/h.
        8) Painonnosto, paino = 2 x oma paino, pulssi keskeytyksettä 80% x max.
        9) Jive-tanssi nostoineen todella lihavan vastapuolen kanssa.
        10) Perus-uppopallo.

        Näitä lajeja on ihan paljon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2268
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1964
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      83
      1743
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1608
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1532
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1413
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1372
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      37
      1347
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    Aihe