Redu ja Rovaniemi

Anonyymi-ap

Kyllä näyttää hyvältä tup Redin ha Rovaniemen kannalta Kemijärven kuppaaminen. Alkaa olla jo kaikki koulutkin siirretty rovaniemen suuntaan. Olisiko seuraa askel liittää kemijärvi jo rovaniemeen....siellä olisi valmiiksi jo johtoporras ja kp. Kyllä kemijärvi saa sanoa Aamen isolla Aalla

11

927

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ongelmat alkoivat jo vuosia sitten, kun valtakunnallisesti kehittämisen nimissä vähennettiin yleissivistävien aineiden osuus, mm. matematiikka ja kielet kipattiin minimiin. Tekemällä oppii, ajateltiin. Mutta ammattikorkeakoulukelpoisuus on heikennyt tai sielläkin on rimaa alennettu.

      Oppilaat on saatu valmistumaan parissa vuodessa. Enpä tiedä heidän ammattitaidostaan.

      Mutta kun linjoja on lopetettu Kemijärveltä, ehkä hakijoiden puutteen tms. syyn vuoksi, käpertyminen on jatkunut.

      Kemijärvi on osakas tässä Redun komplotissa, mutta ääni ei kuulu.

      Pitää muistaa, että meillä on peruskouluissa pieniä ikäluokkia. Heistä on ihan kauhea pula Lapissa. Siksi supistetaan ja vähennetään. Nyt näkyy ryöppynä tulevan nämä muutokset.

      Pienet jäävät jalkoihin. Näin se on. Hillatien lukioon on kuulemani mukaan 4 ensisijaista hakijaa. Amikseen on enemmän, mutta hekin saattavat levitä ympäri Lappia.


      Aikuiskoulutus, missä jamassa se on?

      • Anonyymi

        Koulutusta on esitetty lyhennettäväksi. Sipilähän leikkasi jo ammattikoulutusta, siirrettäisikö se nyt kirjekurssi opiskeluksi.
        https://yle.fi/a/74-20028051


    • Anonyymi

      Suomulle pitäisi perustaa vaihtoehtokeskus, jossa opetettaisiin mm. parapsykologiaa

      • Anonyymi

        Lopettaisit jo tuon vouhotuksen Suomusta. Bordelli sinne pitäisi perustaa.


    • Anonyymi

      Seuraavaksi varmaan tulossa lukion lopettaminen oppilaiden vähetessä..samoin tavon ne oppilaat voivat käydä lukiota rovaniemellä kuin ammatti/kauppaoppilaitos opiskelijat. Miten luulette, että nämä muualle siirtyvät palaavat kotiseudulle... älkää unta nähkö. Tämä kylä on kuoleva paskaläjä, samalla tavalla ohiajettava kuin Pelkosenniemi... tulevaisuutta ei ole

    • Anonyymi

      Ainahan rovaniemi on imenyt ja putsannut tämän kylän ideat....

    • Anonyymi

      Onko pipo kireällä... Hahahahahaaa

      • Anonyymi

        Ei oo kun aikoinaan tajusi muuttaa pois...siulla taittaa kiristää muualtakin kuin päästä.... siinäpä mätäne


    • Anonyymi

      Nuoret lähtee opiskelemaan eivätkä takaisin tuu jos ei jo opiskeluaikana houkutella harjoitteluun ja kesätöihin. Muutama fiksu yrittäjä näin on tehnyt eikä tarvi kärsiä työvoimapulasta, jotkut ne vaan oottelee että ammattilainen tipahtais taivaasta.

      • Anonyymi

        Kemijärvelle pitää perustaa lisää yrityksiä. Sinne tulisi työntekijöitä ja jäävät asumaan, tulee perheitä jne. Ongelma on, ettei ole asiakkaita. Siksi pitäs saada se Bio-tehdas ja Suomun toimintakeskus, mutta ei kuulu. Siksi pitäs alkaa uudet hankkeet nyt ystävät.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe