Äitee-Naisurheilun Peruskivi

Anonyymi-ap

Minkälaisia muistoja Äiteestä ?

Tuttu Lahen lenkkipoluilta, oli aina aikaa vaihtaa muutama sana, vaikka oltiinkin polku ja latu-tuttuja.

22

411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Näin urheiluruudussa. Ei latuja. Ei osattu hiihtää. Mäkeä könyttiin sivuttain.
      Jos hiihto oisi ollu tunnettua maailmalla, suomalaiset saattasivat jäädä sitä aikaa 10 minuuttia huonon tekniikan, romppeitten ja latujen takia.
      Äitee sisukas oli.

• Anonyymi

Miula valitettavasti aina kiire lenkkipolulla. Ei ole aikaa rupatella rentoja nylkkyjen kanssa. Arvostan Siiriä suuresti.

• Anonyymi

Eipä Siiri mikään nylkytin ollut. Moni Lahden seudulla pyöräillyt on joutunut toteamaan, kuinka vanha nainen on imeytynyt takarenkaaseen ja ylämäessä painoi kevyesti ohi vanhalla naistenpyörällä, oliko peräti vaihteeton. Samaa tapahtui viikoittain ladulla.

Itse olin juoksuporukan kanssa lähtenyt urkkakeskarilta Tapanilaan seuran kahaveelle ja korvapuustille juosten. Oltiin jo melkein perillä, siinä ylikäynnin nousussa, kun vanahaäitee puski nousuun ohi ja kommentoi mennessääm, että korvapuustit on loppumassa, saatte tyytyä kierrepitkoon.

No, oli niitä meillekin jäljellä, vaan kyllä Ahkeran miehiä nolotti, kun jäätiin satoja metrejä vanhalla arvokisamitalistille.

• Anonyymi

Urheilun tasa-arvon kuningatar. Naisurheilun uranuurtaja, joka joutui useisiin omituisiin ristiriitatilanteisiin vanhoillisten äijäpiirien sairaissa päissä. Ei suostunut alistettavaksi, vaan nosti päänsä ja kytkintä.

LHS on vieläkin selitystä vailla.

• Anonyymi

Tuohon aikaan pelättiin, että tulee teräslesboja. No, tuli Johaug!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuohon aikaan pelättiin, että tulee teräslesboja. No, tuli Johaug!

Sodan kokeneet tiesivät mistä puhuivat.

Kukuschkat olivat julmimpia sotilaita.

Nainen synnyttää ja tappaa. Julmimmin.

• Anonyymi

Äiteellä taitaa olla maastoista SM-Mitskuja, näin muistelen. 11 SM-kultaa hiihdon puolelta, mutta muistakin lajeista löytyy, oliko jopa pyöräilyistä ?

• Anonyymi

Maastojuoksusta, näin ainakin väitettiin YLEn signaalissa.

• Anonyymi

Wikipedian artikkeli Äiteestä on hyvin puutteellinen muista kuin hiihdon saavutuksista ja niistäkin puuttuu oleellisisa tietoja. Jos jollain on kirja Äiteestä, voisi täydentää tai muistikuvia muidenkin lajien osalta.

• Anonyymi

Montakohan mitalia Äiteekin hävisi Neuvostoliiton naisiksi väitetyille miehille ?

Mirja Kierroksen olympiahopea ainakin jäi herättämään ihmetystä, koska ainakin Кла́вдия Серге́евна Боя́рских todettiin mieheksi, mahdollisesti myös muitakin. Koltsina oli aito nainen, Viron kunniakansalainenkin.

• Anonyymi

Ei ole Vuoksen voittanutta, Ei ylikäynyttä Imatran.

• Anonyymi

Suomen urheilun Hall of Famessa on joitakin tietoja myös Äiteen muista saavutuksista, mm. Oikean Finlandian voitosta 52 vuotiaana. Ja, tuohon aikaan sitä yritettiin tosissaan. Oli kunnon rahapokaalit ym.

• Anonyymi

Väite, ettei Hämeenlinna-Lahti väliä ei enää voitaisi hiihtää ilmastonmuutoksen vuoksi, on eräs aikamme suurimpia valheita.

Tänäkin vuonna se olisi ollut mahdollista, jos vain muut seikat, kuten järjestäjien halu, olisi ollut kohdallaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väite, ettei Hämeenlinna-Lahti väliä ei enää voitaisi hiihtää ilmastonmuutoksen vuoksi, on eräs aikamme suurimpia valheita.

Tänäkin vuonna se olisi ollut mahdollista, jos vain muut seikat, kuten järjestäjien halu, olisi ollut kohdallaan.

Katumalla oli kuitenkin vettä hangen alla, taas,

No olihan sitä silloin aikoinaankin, mutta se hoidettiin, kun pakkasia oli ja järvelle hiihdettiin jäätyneet ladut. Nythän ladut tehdään vain koneilla, jotka tukkeutuu sohjosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katumalla oli kuitenkin vettä hangen alla, taas,

No olihan sitä silloin aikoinaankin, mutta se hoidettiin, kun pakkasia oli ja järvelle hiihdettiin jäätyneet ladut. Nythän ladut tehdään vain koneilla, jotka tukkeutuu sohjosta.

Olisiko nuo jäät edes latukonetta kantaneet ?

• Anonyymi

Mitä pilkillä ja fillarilla kävin, ei ollut Finskin aikaan. Tammikuussa oli, maaliskuussa tuli taas.

• Anonyymi

Äiteetä antoi pitkät v,it,ut svullin lopetuksiin tai tullin herroille, lhs menetti kasvonsa totaalisesti, kun ryppyilivät tavalliselle ihmiselle. Olisivat vieläkin anteeksipyynnön velkaa.

Siiri taisi juosta vielä vanhoina päivinäänkin puulaakijuoksuja, oliko lassenkin hölkässä ? Väittivät, että listassa saattoi olla ingogniitto, kun ei kaivannut turhaa somejulkisuutta, nautti vaan.

• Anonyymi

Oliko Siiri TULlin listoilla ?

• Anonyymi

24 syntynyt Äitee urheili urheilun ilosta, ei rahan eikä politiikan puolesta !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

24 syntynyt Äitee urheili urheilun ilosta, ei rahan eikä politiikan puolesta !

Eli ehtikö rintamallekin ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli ehtikö rintamallekin ?

Jaappanin rinnalla, Nankingin verilöylyyn ?

Bloody Ridge

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5299
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3460
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2870
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      58
      2686
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      173
      2365
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      25
      2157
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1899
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1865
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1771
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1401
    Aihe