Ateisti kirjoittaa:
”meille rantautunutta ns. aitouskovaisuutta, sitä luterilaisuudelle vierasta vapaa suuntalaista politisoitunutta uskontoa, joka on tuotu meille Amerikan fundamentalistiselta raamattuvyöhykkeeltä.
Ja ylipäätään sellaista fundamentalismia, jossa muidenkin elämä määräytyisi toisten uskomusten mukaan.
Ei kai tämä ole nyt vaikea ymmärtää? ”
Ateisti yrittää liberaalien tapaan tehdä kristinuskovaisista kummajaisia kun he eivät homota vaan pysyvät Jumalan sanassa?
Ateisti ja liberaaliteologia ovat kuin paita ja peppu
143
956
Vastaukset
Minä sitten ilmeisesti olen tuollainen aitouskova kun en hyväksy ateistien ja liberaalien julistamaa Amerikasta Suomeen tuotua Setan homoagendaa. 😸
- Anonyymi
Voin yhtyä tuohon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voin yhtyä tuohon.
Keskijohto Aitolaiseenko? Minun puolesta siitä vaan.
-a-teisti- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskijohto Aitolaiseenko? Minun puolesta siitä vaan.
-a-teisti-Sinuun en koskisi pitkällä tikullakaan.
- Anonyymi
Maltoit sentään odottaa 15 min ennen kuin vastasit omaan aloitukseesi.
Anonyymi kirjoitti:
Eikös tämä ole sinun aloitus? 🙀
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän käy joskus melko pitkiäkin lähes monologeja oman avauksensa kanssa.
-a-teisti- Anonyymi kirjoitti:
-a-teisti-Ettet nyt tyrkyttäisi omia tapojasi minulle. 😹
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-a-teisti-Näin on. Mummomuori -ketjussa aloitti itsensä kanssa keskustelun kahdessa minuutissa.
Anonyymi kirjoitti:
Näin on. Mummomuori -ketjussa aloitti itsensä kanssa keskustelun kahdessa minuutissa.
Sinähän sitten sukkela olet. 😹
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinuun en koskisi pitkällä tikullakaan.
Ei kukaan mukaan.
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
On se!
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Oikeastaan on….
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-a-teisti-Niin käyt.
- Anonyymi
Juuri noin.
- Anonyymi
Kukaan uudestisyntynyt kristitty ei aktiivisesti kannata homottamista tai ransuilua. Syntiset ihmiset olemme kaikki menossa helvettiin, jos joutuisimme pelastumaan omilla teoillamme. Joten emme saa ylenkatsoa noitakaan syntimuotoa harjoittavia ihmisiä. Meidän tulee rakastaa heitä niin paljon, että varoitamme, mihin he ovat menossa. Jos kerroit yhden valkoisen valheen, olet menossa helvettiin. Jos 'muutat sukupuolesi', olet menossa sinne. Jeesus sovitti jokaisen pienet ja isot synnit. Jeesus on ainoa tie taivaaseen ja ikuiseen elämään. Tämä on totuus. Ja totuus näyttää 'vihalta' sen mielestä, joka vihaa totuutta.
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Kyllä on.
- Anonyymi
Hyvin tiesit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeastaan on….
Mietin vielä.
- Anonyymi
Allekirjoitatko nyt väitteeni, että te aitouskovat ette pidä liberaaleja Jumalaan uskovia uskovina? Vain itseänne ja kaltaisianne?
-a-teisti-Kyllä se pitää paikkansa. Emme pidä muslimeitakaan uskovina. Uskova on toisen kristityn sisar tai veli Jeesuksessa.
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Kyllä se pitää paikkansa. Emme pidä muslimeitakaan uskovina. Uskova on toisen kristityn sisar tai veli Jeesuksessa.
No, tuo näkemys on tullut palstalla kaikille varmasti aivan selväksi.
-a-teisti- Anonyymi kirjoitti:
No, tuo näkemys on tullut palstalla kaikille varmasti aivan selväksi.
-a-teisti-Kysyit kuitenkin.
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Kyllä se pitää paikkansa. Emme pidä muslimeitakaan uskovina. Uskova on toisen kristityn sisar tai veli Jeesuksessa.
Todellakin, tällä palstallahan tuo on helposti todennettavissa, olette kaikki palstalla kirjoittavat uskovat harvinaisen yksimielisiä Raamatun sanojen sisältämästä informaatiosta.
Totuudestahan ei kaiketi voi kukaan olla kahta mieltä, joten hyvin olette löytäneet toisenne. Anonyymi kirjoitti:
Todellakin, tällä palstallahan tuo on helposti todennettavissa, olette kaikki palstalla kirjoittavat uskovat harvinaisen yksimielisiä Raamatun sanojen sisältämästä informaatiosta.
Totuudestahan ei kaiketi voi kukaan olla kahta mieltä, joten hyvin olette löytäneet toisenne.Toki, ja kuka siitä tunnustusten yksimielisyydestä poikkeaa ei ole kristitty.
Mutta kehällisistä asioista toki on eri näkemyksiä.- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Toki, ja kuka siitä tunnustusten yksimielisyydestä poikkeaa ei ole kristitty.
Mutta kehällisistä asioista toki on eri näkemyksiä.Tarkoitatko, ettei palstalla ole oikeita Kristittyjä, ellei yksimielisyyttä kaikista Raamatunkohdista löydy?
Totuudesta kaiketi ei voi olla erilaisia näkemyksiä, sen tunnistaa jokainen. Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitatko, ettei palstalla ole oikeita Kristittyjä, ellei yksimielisyyttä kaikista Raamatunkohdista löydy?
Totuudesta kaiketi ei voi olla erilaisia näkemyksiä, sen tunnistaa jokainen.Luehan hieman tarkemmin mitä sanoin.
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Luehan hieman tarkemmin mitä sanoin.
Yksimielisyyttä kaikista Raamatunkohdista ei ole osoitettu palstalla, missä siis totuus?
Raamatussa on kerrottu totuus, jota kukaan palstalla ei vielä ole osoittanut tuntevansa kaikkien toisten ymmärtämällä ja hyväksymällä tavalla.
Totuus todistaa itse itsestään ja siitä ei voida olla kahta mieltä, totuudesta voidaan olla vain yhtä mieltä.
Ovatko siis kaikki oikeassa tai väärässä kirjoittaessaan olevansa oikeassa?
Onko totta;
- kaikki palstalle kirjoittavat ovat kirjoitushetkellä elossa,
- kaikki palstalla kirjoittavat, eivät ole kirjoitushetkellä elossa. Anonyymi kirjoitti:
Yksimielisyyttä kaikista Raamatunkohdista ei ole osoitettu palstalla, missä siis totuus?
Raamatussa on kerrottu totuus, jota kukaan palstalla ei vielä ole osoittanut tuntevansa kaikkien toisten ymmärtämällä ja hyväksymällä tavalla.
Totuus todistaa itse itsestään ja siitä ei voida olla kahta mieltä, totuudesta voidaan olla vain yhtä mieltä.
Ovatko siis kaikki oikeassa tai väärässä kirjoittaessaan olevansa oikeassa?
Onko totta;
- kaikki palstalle kirjoittavat ovat kirjoitushetkellä elossa,
- kaikki palstalla kirjoittavat, eivät ole kirjoitushetkellä elossa.Toki, ja kuka siitä kristillisen uskontunnustusten yksimielisyydestä poikkeaa ei ole kristitty.
Mutta kehällisistä asioista joita Raamatussa kerrotaan voidaan toki omata eri näkemyksiä.
Haluatko ottaa jonkun Raamatun kohdan ja sen eri tulkintoja tarkasteluun?- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Toki, ja kuka siitä kristillisen uskontunnustusten yksimielisyydestä poikkeaa ei ole kristitty.
Mutta kehällisistä asioista joita Raamatussa kerrotaan voidaan toki omata eri näkemyksiä.
Haluatko ottaa jonkun Raamatun kohdan ja sen eri tulkintoja tarkasteluun?Itse en ole havainnut palstalla käsitellyn Raamatun kohtaa, jonka sisällöstä kaikilla olisi ollut yksimielisyys kirjaintakaan muuttamatta.
Voimme toki arvioida asioita esittämälläsi tavalla, se on silloin jokaisen oma näkemys totuudesta. Miksi niin pitäisi tehdä?
Kuka kirjoittajista siis julistaa totuutta, jolla on yksimielisyyden sydän? Anonyymi kirjoitti:
Itse en ole havainnut palstalla käsitellyn Raamatun kohtaa, jonka sisällöstä kaikilla olisi ollut yksimielisyys kirjaintakaan muuttamatta.
Voimme toki arvioida asioita esittämälläsi tavalla, se on silloin jokaisen oma näkemys totuudesta. Miksi niin pitäisi tehdä?
Kuka kirjoittajista siis julistaa totuutta, jolla on yksimielisyyden sydän?Mistä Raamatun kohdasta sitten on erimielisyyksiä ja minkälaisia?
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Mistä Raamatun kohdasta sitten on erimielisyyksiä ja minkälaisia?
Oletko siis sitä mieltä, että jokin Raamatunkohta ymmärrettäisiin palstalla yksimielisesti samalla tavalla?
Totuus on kaikille sama, onko kyseessä silloin totuus jos se ymmärretään eri tavoin? Anonyymi kirjoitti:
Oletko siis sitä mieltä, että jokin Raamatunkohta ymmärrettäisiin palstalla yksimielisesti samalla tavalla?
Totuus on kaikille sama, onko kyseessä silloin totuus jos se ymmärretään eri tavoin?Kyllä olen niin kauan kunnes toisin osoitat.
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Kyllä olen niin kauan kunnes toisin osoitat.
Raamattu osoittaa sanoillaan totuuden ja sinä kirjoitat kaikkien ymmärtävän sen yksimielisesti samalla tavalla. Hyvä niin, kaikki ovat siis oikeassa uskoon liittyvässä totuudessa..
Itse en ole havainnut kenenkään palstalla vielä o s o i t t a n e e n "totuutensa" olevan sama, kuin tuhansia vuosia sitten annettujen Raamatun Kirjoitusten totuus niille aikalaisille joille ne on annettu. Mutta minähän olevan vain tällainen tavallinen ihminen joka en mistään mitään ymmärrä.
Hienoa kuitenkin, että kaikki palstalla kirjoittavat ovat kanssasi yksimielisiä Raamatun Kirjoituksien sisältämästä totuudesta.
Voitko vielä kertoa, mistä Kristinuskoon liittyvästä asiasta eri uskontokunnat ovat yksimielisesti samaa mieltä? Anonyymi kirjoitti:
Raamattu osoittaa sanoillaan totuuden ja sinä kirjoitat kaikkien ymmärtävän sen yksimielisesti samalla tavalla. Hyvä niin, kaikki ovat siis oikeassa uskoon liittyvässä totuudessa..
Itse en ole havainnut kenenkään palstalla vielä o s o i t t a n e e n "totuutensa" olevan sama, kuin tuhansia vuosia sitten annettujen Raamatun Kirjoitusten totuus niille aikalaisille joille ne on annettu. Mutta minähän olevan vain tällainen tavallinen ihminen joka en mistään mitään ymmärrä.
Hienoa kuitenkin, että kaikki palstalla kirjoittavat ovat kanssasi yksimielisiä Raamatun Kirjoituksien sisältämästä totuudesta.
Voitko vielä kertoa, mistä Kristinuskoon liittyvästä asiasta eri uskontokunnat ovat yksimielisesti samaa mieltä?Mutta nyt oli puhe niistä eroista Raamatunkohtien tulkinnassa.
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Mutta nyt oli puhe niistä eroista Raamatunkohtien tulkinnassa.
Puhutaan mitä puhutaan, niin asiassahan ei kuitenkaan ole eroja, Uudestisyntyneenä Jeesuksena Omana olet todennut Raamatun ymmärtämisessä olevan yksimielisyys palstan kirjoittajilla.
Kysyin: Oletko siis sitä mieltä, että jokin Raamatunkohta ymmärrettäisiin palstalla yksimielisesti samalla tavalla?
Johon vastasit: Kyllä olen niin kauan kunnes toisin osoitat.
Ei minulla ole kykyä tai tarvetta osoittaa kommenttisi olevan eriävä mielipiteesi kanssa.
Tottakai olen kanssasi samaa mieltä, että palstan kirjoittajilla on yksimielisyys uskoon liittyvissä asioissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhutaan mitä puhutaan, niin asiassahan ei kuitenkaan ole eroja, Uudestisyntyneenä Jeesuksena Omana olet todennut Raamatun ymmärtämisessä olevan yksimielisyys palstan kirjoittajilla.
Kysyin: Oletko siis sitä mieltä, että jokin Raamatunkohta ymmärrettäisiin palstalla yksimielisesti samalla tavalla?
Ei minulla ole kykyä tai tarvetta osoittaa kommenttisi olevan eriävä mielipiteesi kanssa.
Tottakai olen kanssasi samaa mieltä, että palstan kirjoittajilla on yksimielisyys uskoon liittyvissä asioissa.Kaikki ovat siis oikeassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki ovat siis oikeassa.
Kuten missä asiassa?
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai olen kanssasi samaa mieltä, että palstan kirjoittajilla on yksimielisyys uskoon liittyvissä asioissa.Kerro ihmeessä mikä Raamatunkohta sinulla on mielessäsi. Enhän muuten voi siihen kantaa ottaa.
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Kerro ihmeessä mikä Raamatunkohta sinulla on mielessäsi. Enhän muuten voi siihen kantaa ottaa.
MIksi minulla nyt olisi jokin Raamatunkohta mielessäni, johon sinun pitäisi saada ottaa kantaa?
Olen toki iloinen puolestasi miten Uudestisyntyneenä Jeesuksen Omana olet saanut parannettua kaikki palstallakin kirjoittavat yksimielisyyteen kanssasi Raamatunkohtien ymmärtämisestä.
Sehän on hienoa, miten vuosien työn jälkeen olet saanut palstalla kirjoittavat liittymään yhteiseen ymmärrykseen Raamatun Sanojen merkityksestä.
Vilpitön onnitteluni. Anonyymi kirjoitti:
MIksi minulla nyt olisi jokin Raamatunkohta mielessäni, johon sinun pitäisi saada ottaa kantaa?
Olen toki iloinen puolestasi miten Uudestisyntyneenä Jeesuksen Omana olet saanut parannettua kaikki palstallakin kirjoittavat yksimielisyyteen kanssasi Raamatunkohtien ymmärtämisestä.
Sehän on hienoa, miten vuosien työn jälkeen olet saanut palstalla kirjoittavat liittymään yhteiseen ymmärrykseen Raamatun Sanojen merkityksestä.
Vilpitön onnitteluni.Voi, voi. Ei sitten keskustella. 😹
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Voi, voi. Ei sitten keskustella. 😹
Mistä pitäisi keskustella? Sinähän olet jo aiemman kommenttisi mukaan saanut yksimielisyyden syntymään Raamatun Kirjoituksista palstalla kirjoittavien ihmisten välillä.
Eihän siinä ole enää mitään keskustelemista, ettet nyt vaan haluaisi kerskata omilla saavutuksillasi? Anonyymi kirjoitti:
Mistä pitäisi keskustella? Sinähän olet jo aiemman kommenttisi mukaan saanut yksimielisyyden syntymään Raamatun Kirjoituksista palstalla kirjoittavien ihmisten välillä.
Eihän siinä ole enää mitään keskustelemista, ettet nyt vaan haluaisi kerskata omilla saavutuksillasi?Voi voi.
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Voi voi.
On sinulla reppanalla raskasta, onneksi kuitenkin olet uskonnollisilla kommenteillasi palstalla saanut yksimielisyyden syntymään ja kaikki ajattelevat nyt kanssasi samalla tavalla Raamatun Kirjoituksista.
Iso urakkasi on nyt vihdoinkin valmis. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sinulla reppanalla raskasta, onneksi kuitenkin olet uskonnollisilla kommenteillasi palstalla saanut yksimielisyyden syntymään ja kaikki ajattelevat nyt kanssasi samalla tavalla Raamatun Kirjoituksista.
Iso urakkasi on nyt vihdoinkin valmis.On se kumminkin hyvä ettei ole turhaan pyhyyttään julistanu palstalla, on meinaan hianosti saannu viidesläisten määrän nouseen ja muut väheneen. Selkeesti koko seurakuntansa on hyvällä asialla parantaessaanihmisiä suomessa panemalla kätensä sairaitten pään päälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iso urakkasi on nyt vihdoinkin valmis.Sinulla sitä raskasta näyttää olevan kun räyskytät kuin vesikauhuinen rakki.
Jos et edes osaa ilmaista mitä kohtaa Raamatussa tarkoitat niin ole hiljaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla sitä raskasta näyttää olevan kun räyskytät kuin vesikauhuinen rakki.
Jos et edes osaa ilmaista mitä kohtaa Raamatussa tarkoitat niin ole hiljaa!Ei ollenkaan raskasta, ehkä aikatavalla säälittää miten todella suurella sydämellä seuraatte Jeesusta kaikessa kommentoinnissanne ja olette saaneet lokaa niskaanne kaikesta siitä hyvyydestä jota sanoillanne ja antamallanne esimerkillä osoitatte lähimmäisillenne.
Tekeekö se minusta vesikauhuisen rakin, että uskon teidän Uudestisyntyneiden Jeesuksen Seuraajien julistusta Raamatusta ja kirjoitan olevani vilpittömästi iloinen aikaansaamastanne kunnioituksesta Raamattua kohtaan palstalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla sitä raskasta näyttää olevan kun räyskytät kuin vesikauhuinen rakki.
Jos et edes osaa ilmaista mitä kohtaa Raamatussa tarkoitat niin ole hiljaa!Nöyräksi laittaa tällasen tavallisen ihmisen, kun näkee miten suurta lähimmäisenrakkautta tuntien parannatte sairaita teitä siunatuilla tunnusteoilla (Mark.16) panemalla kätenne sairaiden päälle niin sairaaloissa, taistelukentillä kuin muuallakin maailman kriisialueilla.
Todella jalomielistä toimintaa teiltä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nöyräksi laittaa tällasen tavallisen ihmisen, kun näkee miten suurta lähimmäisenrakkautta tuntien parannatte sairaita teitä siunatuilla tunnusteoilla (Mark.16) panemalla kätenne sairaiden päälle niin sairaaloissa, taistelukentillä kuin muuallakin maailman kriisialueilla.
Todella jalomielistä toimintaa teiltä.Juuri noin? Todellakin Jeesus siunannut oikeat ihmiset seuraajikseen tunnusteoillaan joista heidät voi tuntea. Jokainen avuntarvitsija saa tarvitsemansa avun heiltä jotka ovat siunattu auttamaan lähimmäisiään.
Ollaan ylpeitä Viidesläisistä Uudestisyntyneistä Jeesuksen seuraajista jotka todellakin käyttävät siunaustaan avun tarpeessa olevien ihmisten auttamiseen ympäri maailmaa.
Kiitos, että olette olemassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin? Todellakin Jeesus siunannut oikeat ihmiset seuraajikseen tunnusteoillaan joista heidät voi tuntea. Jokainen avuntarvitsija saa tarvitsemansa avun heiltä jotka ovat siunattu auttamaan lähimmäisiään.
Ollaan ylpeitä Viidesläisistä Uudestisyntyneistä Jeesuksen seuraajista jotka todellakin käyttävät siunaustaan avun tarpeessa olevien ihmisten auttamiseen ympäri maailmaa.
Kiitos, että olette olemassa.Milloin viidesläiset ovat ketään käyneet sairaaloissa auttamassa, saati parantamassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Milloin viidesläiset ovat ketään käyneet sairaaloissa auttamassa, saati parantamassa?
Monet viidesläiset ovat hoitajia ja lääkäreitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet viidesläiset ovat hoitajia ja lääkäreitä.
Jaa niin että mites monet onkaan parantaneet lähimmäisiään sairaalas tai muuallakaan panemalla kätensä parannettavan pään päälle?
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Voi voi.
Miten se sun Takus jakselee?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa niin että mites monet onkaan parantaneet lähimmäisiään sairaalas tai muuallakaan panemalla kätensä parannettavan pään päälle?
Kai sinä nyt lukea osaat, hänhän kirjoitti monien viidesläisten olevan sairaanhoitajia ja lääkäreitä.
Mikseivät ke käyttäisi heille siunattuja tunnustekojaan siihen mihin ne on tarkotettu.
Panevat kätensä kuolevien pään päälle ja parantaa heidät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kai sinä nyt lukea osaat, hänhän kirjoitti monien viidesläisten olevan sairaanhoitajia ja lääkäreitä.
Mikseivät ke käyttäisi heille siunattuja tunnustekojaan siihen mihin ne on tarkotettu.
Panevat kätensä kuolevien pään päälle ja parantaa heidät.Odottanut milloin uutisissa kerrotaan kyseisten ihmisten ihmeparantamisista, tekevät sen ilmeisesti jotenkin niin ettei sitä kukaan huomaa.
Pääasia kuitenkin että auttavat oikeasti avun tarvitsijoita, tosin jos se auttaminen jää pelkäksi puheeksi niin aika huonoa mainosta ovat edustamalleen uskonnolliselle viiteryhmälle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Odottanut milloin uutisissa kerrotaan kyseisten ihmisten ihmeparantamisista, tekevät sen ilmeisesti jotenkin niin ettei sitä kukaan huomaa.
Pääasia kuitenkin että auttavat oikeasti avun tarvitsijoita, tosin jos se auttaminen jää pelkäksi puheeksi niin aika huonoa mainosta ovat edustamalleen uskonnolliselle viiteryhmälle.Just! Tärkeetä etteivät jätä heille siunattua parantamisen lahjaa pelkän puheen tasolla tapahtuvaksi touhuksi, niinkuin tällä palstalla heillä ilmeisesti on tapana.
Mahtaako kellään vielä olla heidän parantamiskyvyistään havaintoja, joten ihmetyttää miksi Jeesus on heitä siunannut tunnusmerkeillään kun eivät niitä käytä.
'Nooh, pääasia tietenkin että edes p y r k i v ä t auttamaan toisia ihmisiä, sillä niin väliä etteivät sitten käytännössä mitään tee. - Anonyymi
Kyllä Repe se edelleen sinä olet joka nenuunsa saa. 🤤
- Anonyymi
Varmasti raskasta hänelle toteuttaa valtaisaa auttamisoperaatiotaan sairaaloissa sekä vanhusten palveluyksiköissä, kun minä yritän tukea sanoillani.
Parantavan käden laittaminen avun tarvitsijan pään päälle on varmasti raskasta työtä jopa Uudestisyntyneelle Jeesuksen Seuraajalle.
Onneksi hänellä riittää pyhää lähimmäisenrakkautta aivan kaikille, kuten tuostakin hänen kommentistaan voidaan päätellä. - Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Aamen!
Anonyymi kirjoitti:
Panevat kätensä kuolevien pään päälle ja parantaa heidät.Huono vitsi.
Ei ole todettu, että kukaan paranee, kun kädet pannaan päälle. Suomessa on kuulemma pula hoitajista.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Huono vitsi.
Ei ole todettu, että kukaan paranee, kun kädet pannaan päälle. Suomessa on kuulemma pula hoitajista.Toki palstalla viidesläiseksi itsensä ilmaissut Uudestisyntynyt Jeesuksen Oma on kertonut omaavansa kyseisen tunnusmerkin ja heillä olevan paljon ihmisiä jotka pystyvät parantamaan panemalla kätensä sairaan pään päälle.
Jos Jeesuksen seuraaja valehtelisi omaavansa parantavan kyvyn ellei hänellä oikeasti sellaista olisi. Sehän veisi pohjan pois hänen uskottavuudeltaan ja ehkä myös hänen herätysliikkeeltäänkin.
Katotaan nyt milloin Mediassa julkaistaan ensimmäinen uutinen jossa hän kavereineen ovat parantaneet ihmisiä panemalla kätensä heidän päälleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki palstalla viidesläiseksi itsensä ilmaissut Uudestisyntynyt Jeesuksen Oma on kertonut omaavansa kyseisen tunnusmerkin ja heillä olevan paljon ihmisiä jotka pystyvät parantamaan panemalla kätensä sairaan pään päälle.
Jos Jeesuksen seuraaja valehtelisi omaavansa parantavan kyvyn ellei hänellä oikeasti sellaista olisi. Sehän veisi pohjan pois hänen uskottavuudeltaan ja ehkä myös hänen herätysliikkeeltäänkin.
Katotaan nyt milloin Mediassa julkaistaan ensimmäinen uutinen jossa hän kavereineen ovat parantaneet ihmisiä panemalla kätensä heidän päälleen.Tuskin tuut telkkarista tai lehdistä semmosta näkeen koskaan, seuraavaksi ne laittaa sulle linkkejä joihinkin videoihin jossa erittäin luotettavalla tavalla tekee noit parantamisiaan.
Mut älä linkkaa niihin sisään, - Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Kysyit kuitenkin.
Hyvä kun kysyit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Milloin viidesläiset ovat ketään käyneet sairaaloissa auttamassa, saati parantamassa?
Koko ajan ovat.
- Anonyymi
Totuus on totuus. Ei tarvitse puhua 'aitototuudesta', ikäänkuin totuuksia olisi muitakin.
Uskova hakeutuu Raamatun opetukseen voidakseen oppia Jumalan tahtoa ja pystyäkseen karsimaan itsestään syntiä. Valekristillinen uskonnollinen etsii opetusta, joka hyssyttelee häntä luulemaan, että hän on ihan hyvä sellaisenaan. Teoillaan ei kukaan pelastu, mutta parannuksen tekeminen ja uudestisyntyminen aiheuttaa halun parantaa itseään Jumalan kunniaksi, ei omaksi kunniajkseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuus on totuus. Ei tarvitse puhua 'aitototuudesta', ikäänkuin totuuksia olisi muitakin.
Uskova hakeutuu Raamatun opetukseen voidakseen oppia Jumalan tahtoa ja pystyäkseen karsimaan itsestään syntiä. Valekristillinen uskonnollinen etsii opetusta, joka hyssyttelee häntä luulemaan, että hän on ihan hyvä sellaisenaan. Teoillaan ei kukaan pelastu, mutta parannuksen tekeminen ja uudestisyntyminen aiheuttaa halun parantaa itseään Jumalan kunniaksi, ei omaksi kunniajkseen.Aamen!
- Anonyymi
Hauska ja hyvä ilmaus.
- Anonyymi
Värikästä kieltä.
- Anonyymi
liberaali ateisti , minä en ole , näen vain totuuden
- Anonyymi
Noin minäkin olen tulkinnut.
- Anonyymi
Muslimit eivät pidä Allahiaan Raamatun jumalana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se onkin vain liberaalien ja ateistien höpinää.
Anonyymi kirjoitti:
Se onkin vain liberaalien ja ateistien höpinää.
Niin, en ole koskaan kuullut uskovan sanovan niin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät todellakaan.
- Anonyymi
Heimo.Vesa kirjoitti:
Niin, en ole koskaan kuullut uskovan sanovan niin.
Ehkä sinun läheisiisi ei kuulu uskovia.
- Anonyymi
Henk. koht. tuntemani liberaalit ateistit ovat ihan toista maata kuin ateistit tällä palstalla.
- Anonyymi
Miten erilaisia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten erilaisia?
Fiksumpia.
- Anonyymi
Tänään pyhänä, eli lepopäivänä, tulee mieleen asia, josta täällä ei ole vielä keskusteltu.
Eilen uutisoitiin, että maailmassa on jo yli 8 miljardia ihmistä.
Kuinka monta ihmistä syntyi maapallolla kuluneen vuoden aikana?
Kuinka monta ihmistä kuoli maapallolla kuluneen vuoden aikana?
Hmm. Jos Suomessa syntyy ja kuolee vuosittain noin 10% ihmisistä. Entä koko maapallolla -Silloin kuolee noin 800 miljoonaa vuodessa. Mutta syntyy vähän enemmän kuin kuolee? Ainakin toistaiseksi on tämä suunta. Olisiko niin, että maailmassa syntyy nykyään noin miljardi ihmistä vuodessa?
Mutta mitä Raamatussa on ihmisistä kerrottu? Että vain harvat löytävät ahtaan portin ja kaidan tien, joka vie elämään…
Toisaalta Aabrahamille luvattiin, Saaran ollessa jo vanhoilla päivillä: ”Katso avaruuden tähtiä, taidatko ne lukea? Niin suuri on oleva jälkeläistesi määrä.” Ilmestyskirjassa on kuvaus valkopukuisten joukosta, joka on niin iso, ettei sitä kukaan taida laskea. - - Miten nuo kolme osittain toisiensa kanssa ristiriidassa näyttävät olevat asiat suhteutuvat keskenään? Siis missäkö suhteessa, kysynet?
Jumalan maailmassa ei ole samoja rajoitteita kuin meillä. Ihmiset ja ihmisten mietteet, ideat ja oivallukset ovat enimmäkseen rationaalisesti sitoutuneet differentiaaliyhtelöiden (vrt. ns. Hamilton) ja atomien ja luonnonlakien ja ns., luonnonvakioiden maailmaan ja niihin oivalluksiin, jotka kulloinkin tuntuvat ja näyttävät empiirisesti, tieteellisin evidenssein ja verifikaatioin rationaalisesti mahdollisilta.
Monien mieleen ei edes tule ne Jeesuksen tekemät työt, joista on vieläkin löydettävissä todisteita esim. Rooman vakoojien kirjeiden kautta. Parantaa sairaita, herättää kuolleita, ruokkia ihmismassoja, häätää ulos pahoja henkiä ja köyhille saaranttaa evankeliumia. - - Käydessäni Genesaretin järvellä, vai Tiberian merellä -Onhan myös Kuollut Meri, joka on järvi nykyään? -No joo, okei. No olen käynyt jo monta kertaa noissa paikoissa. Jeesus oli historiallinenkin henkilö. Ja viimeisten tutkimusten mukaan ns. Torinon käärinliinatkin ovat aitoja oikeita. Ne keskiaikaiseksi väitetyt paikatkin Jeesuksen käärinliinoissa, joista näytteet oli otettu, ovat saaneet selityksensä. Kannattaa lukea kirja: ”Valokuva Jeesuksesta.”
Roomalaiskatolisen kirkon reliikeistä voi monista olla vain ns. traditionaalinen tieto. Puutarhahautaa on perusteltu… mutta kun kävin siinä paikassa, missä oli monia kirkkoja sisäkkäin, Via Dolorosan päässä, koin siellä rukoillessani ihmisten puolesta ja omasta puolestani ihmeellisen kokemuksen, jonka kerron vain uskonystävilleni. Mutta kiitän siitä Jumalaa!
Mutta se, mikä ei ole ihmiselle mahdollista, se on Jumalalle mahdollista. Mutta mitä tarkoittavat koodisanat: ”Nimi Elämä kirjassa taivaassa”, ”Kirkastettu ruumis” ja 666, jonka on Raamatussa sanottu olevan ”Ihmisen luku”. Ihmiselläkin on koodeja DNA, sormenjäljet, proteiinikartat, genomi ja emäksien sekvenssoinnit, atomit, molekyylit jne. Jumalan ajatukset ovat korkeammat.
No minä en ole esoteerikko, tranformaatikko, enkä itämainen mietiskelijä. Uskon sen saarnan, joka pitäytyy puhtaaseen Jumalan sanaan siinä tarkkuudessa, miten siitä on Raamatun viimeisellä sivulla kirjoitettu. ”Joka ottaa pois yhden sanan tai lisää…” ”Ettei se ole lihallisessa viisaudessa, vaan hengen ja voiman osoituksessa.”
Jeesus sanoi: ”Minä tulen sydämesi ovelle ja kolkutan. Jos joku avaa oven, minä tulen hänen luoksensa ja aterioin hänen kanssaan. Jeesus on lempeä ja armollinen. Hän sanoi, että ”En minä tullut tuomitsemaan maailmaa, vaan vapauttamaan ne, jotka uskovat minuun.” Se on lohduttava sanoma jokaiselle meistä ihmisistä. Kukaan kun ei ole synnitöntä elämää onnistunut elämään.
Laskin, että jos kaikki suomalaiset löytäisivät Taivaan tien ja kilvoittelisivat hyvän uskon kilvoituksen, uskonsa pitäisivät ja saisivat sanoa kuin Aabraham: ”Minä olen hyvän uskon kilvoituksen kilvoitellut. Juoksun päättänyt ja uskon pitänyt. Täst`edes on minulle varattu vanhurskauden kruunu, eikä ainoastaan minulle, vaan kaikille niille, jotka hänen ilmestystänsä rakastavat.”
No, viisi ja puoli miljoonaa ihmistä kun verrataan vaikkapa maailman kahdeksaan miljardiin, tuo luku tarkoittaa, että maailmassa on noin 1445 kertaa suomen väestö. Tuolla laskukaavalla Taivaan kotiin päätyneitä olisi reilusti alle kymmenesosaprosentti. Eli varsin harvat. Mutta Jumala on valinnut ihmisiä, joiden sielut ovat sopivia hänen koodistoonsa kaikkialta maailmasta. Myös lapset Jumala on siunannut jo äitinsä kohdussa. Jotkut lapsista ovat kuolleet jo ennen syntymäänsä.
Jumalan koodi jokaiselle ihmiselle henkilökohtaisesti? Se ei ole siru, ei dna, ei sormenjälki tai muu vastaava? Vai onko? Nykyisin informaatioaikakaudella emme enää naura ajatukselle siitä, että Jumala, joka on koko maailman, ihmiset mukaan lukien luonut, omaa sellaisia rekisterejä kuin esim. Elämänkirja Taivaassa. Se tarkoittaa, että ihminen voi syntyä uudelleenkin sekä tässä ajassa, että tulevassa. Kirkastetussa ruumiissa ei ole synnin turmelusta.Liian pitkä.
Mutta hyvin Raamattu kuvaa sitä, että siinä liioitellaan valtavasti. Tähtiä on satoja miljardeja, eikä Israelissa ole vieläkään ihmisiä sinne päinkään.
- Anonyymi
jumeli vissiin siunaa liberaaliteologiaa kuns se niin menestyy
- Anonyymi
Miten menestyy?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten menestyy?
Nopeammin leviävä kristillisyyden muoto Afrikassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nopeammin leviävä kristillisyyden muoto Afrikassa.
Niin, koko maailma on evankelioitava.
Anonyymi kirjoitti:
Niin, koko maailma on evankelioitava.
Ei näytä onnistuvan. Esimerkiksi muslimimaailma on valtava, ja myös hinduja on älyttömästi.
- Anonyymi
ateisteja on moneen lähtöön , vihaan liberaaleja toisiksi eniten uskovaisten jälkeen 🤣
He ovat samalla asialla kristittyjä vastaan.
- Anonyymi
Voitko tarkentaa miten ja miksi k o e t heidän olevan sinua vastaan?
Anonyymi kirjoitti:
Voitko tarkentaa miten ja miksi k o e t heidän olevan sinua vastaan?
En koe vaan luen heidän kirjotuksiaan.
- Anonyymi
lhmeKuudennenPäivän kirjoitti:
En koe vaan luen heidän kirjotuksiaan.
Et siis koe heidän olevan sinua vastaan ja luet heidän kirjoituksiaan, miten he siis ovat sinua vastaan?
Anonyymi kirjoitti:
Et siis koe heidän olevan sinua vastaan ja luet heidän kirjoituksiaan, miten he siis ovat sinua vastaan?
En koe vaan ymmärtän sen.
Meni taas sekavaksi.
Et koe ateistien kuitenkaan olevan sinua vastaan, vaan lukemalla heitä ymmärrät sen.- Anonyymi
Sinä siis "ymmärtän" sen? Voitko avata tuon tällaiselle maallikolle miten he siis ovat sinua vastaan?
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Meni taas sekavaksi.
Et koe ateistien kuitenkaan olevan sinua vastaan, vaan lukemalla heitä ymmärrät sen.Kaksi paksukaista siellä ja tajuton mässäys jatkuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksi paksukaista siellä ja tajuton mässäys jatkuu.
Halpoja hiilateita ja viinaa!
Anonyymi kirjoitti:
Sinä siis "ymmärtän" sen? Voitko avata tuon tällaiselle maallikolle miten he siis ovat sinua vastaan?
Mitähän tarkoitat?
- Anonyymi
Ateistit ja liberaalit ovat täälläkin yhdessä kristittyjä vastaan.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Vastaan? Ollaan eri mieltä?
Kaksi älyttömän paksua siellä.
Etkä edes häpeä.
- Anonyymi
Ainakin tällä palstalla ja evlut kirkossa.
- Anonyymi
Heilllä on yhteinen vihollinen, Jeesuksen sauraajat.
- Anonyymi
Tämä palsta hyvä esimerkki.
Todella vähäiset sitten ovat tietosi kristinuskosta kokonaisuutena.
- Anonyymi
Kristittyjä on vähän erilaisia, mutta liberaaleilla on eri uskonto.
- Anonyymi
Tuo on totta, että ateisti ja liberaaliteologia ovat toistensa velipuolia, molemmilla yhteisesti sanoitettu missio, Raamatun totuuksien kumoaminen, kumpikin veljespuoli omalla tavallaan.
- Anonyymi
Miksi ateistit yrittäisivät kumota Raamatun totuuksia, kun selkeästikään heille ei siellä kumottavia totuuksia ole.
Voitko tarkentaa miksi ja miten mainitsemasi liberaaliteologia yrittäisi kumota Raamatun totuuksia?
Aivan kaikkihan ovat luopuneet Raamatun totuuksien noudattamisesta, ainakaan kukaan ei ole osoittanut elävänsä Raamatun totuuksia todeksi elämässään. Kirjoituksia on kyllä esitetty, mutta kun tiedetään ettei kukaan pysy hengissä pelkällä Kirjoitusten siteeraamisella.
- Anonyymi
Heillä on yhteinen vihollinen, kristityt.
- Anonyymi
joo se alkupää sijottuu Pilatuksen ja Herodeksen ystävyyteen joka yhdistyi Jeesuksen vihaamisessa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
joo se alkupää sijottuu Pilatuksen ja Herodeksen ystävyyteen joka yhdistyi Jeesuksen vihaamisessa!
11. Mutta Herodes joukkoineen kohteli häntä halveksivasti ja pilkkasi häntä; ja puettuaan hänet loistavaan pukuun hän lähetti hänet takaisin Pilatuksen eteen.
12. Ja Herodes ja Pilatus tulivat sinä päivänä ystäviksi keskenään; he olivat näet ennen olleet toistensa vihamiehiä. - Anonyymi
Se on totta.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Kristityillä on siis kristityt vihollisia ? Kuinkas se noin on.
Ei vaan kaikki joita pidät kristittyinä eivät sitä ole.
Kirkon jäsenyys ei ole kristityn merkki vaan Jeesuksen seuraaminen.
- Anonyymi
Se näkyy kyllä.
- Anonyymi
Sateenkaaria molemmat.
”Ateisti yrittää liberaalien tapaan tehdä kristinuskovaisista kummajaisia…”
Miten sinusta aivan asiallinen tieto tekee uskovista kummajaisia?
Eikös tuo ole vain selkeää, että Yhdysvalloista tuotu poliittinen ja kirkkokuntien ulkopuolinen fundamentalismi on vain harvojen uskovien näkemys!
”…sitä luterilaisuudelle vierasta vapaa suuntalaista politisoitunutta uskontoa…”
Se on todellakin vierasta myös luterilaisille konservatiiveille.
Mutta miksi ihmeessä koet itse kuuluvasti tuohon fundamentalisteihin? Se on meillä uutta suuntausta.- Anonyymi
Mikä on ongelmasi?
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on ongelmasi?
Ei minulla vaan aloittajalla oli ongelma. Hän pitää itseään jotenkin kummajaisena, vaikkei edes kerro, onko tuollainen fundamentalisti vai ei.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Ei minulla vaan aloittajalla oli ongelma. Hän pitää itseään jotenkin kummajaisena, vaikkei edes kerro, onko tuollainen fundamentalisti vai ei.
Olet ongelmien patoutuma.
Yhdysvaltain sisäinen poliittinen jakaantuminen on tuotu tietyllä kristinuskon oikeistomuodolla Suomeenkin olemaan jokin "oikea" kristinuskon muoto. Jeesus oli trumppien vastustaja omana elinaikanaan. Sokea pitää olla jollei sitäkään näe.
dikduk kirjoitti:
Yhdysvaltain sisäinen poliittinen jakaantuminen on tuotu tietyllä kristinuskon oikeistomuodolla Suomeenkin olemaan jokin "oikea" kristinuskon muoto. Jeesus oli trumppien vastustaja omana elinaikanaan. Sokea pitää olla jollei sitäkään näe.
Aivan. Toisin sanoen uskonto on muokattu tavalla, mikä tekee siitä varsin poliittisen jutun.
Mummomuori2 kirjoitti:
Aivan. Toisin sanoen uskonto on muokattu tavalla, mikä tekee siitä varsin poliittisen jutun.
Juuri niin.
- Anonyymi
Ei niitä enää edes erota toisistaan.
- Anonyymi
Se on totta. Samaa soopaa molemmat.
Ei varmaan jos ei edes yritä ottaa selvää siitä, mitä noilla tarkoitetaan. Ei se riitä että sinä keksit "jotain" niiden olevan.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Ei varmaan jos ei edes yritä ottaa selvää siitä, mitä noilla tarkoitetaan. Ei se riitä että sinä keksit "jotain" niiden olevan.
Ota ihan ite
Anonyymi kirjoitti:
Ota ihan ite
Huomaan että sinua vaivaa laiskuuden ja ylimielisyyden synti.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Huomaan että sinua vaivaa laiskuuden ja ylimielisyyden synti.
Sinulle molemmat ovat ihan normaalia käytöstä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on ihan totta.
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitää alentua näihin henkilöön menemisiin, kun ei muuten osaa asiasta keskustella?
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Miksi pitää alentua näihin henkilöön menemisiin, kun ei muuten osaa asiasta keskustella?
Sinä olet Jehovan todistaja ja liberaaliteologi, joten sinulla ei ole uskottavuutta. Olet pilannut täysin maineesi epäraamatullisilla kommenteillasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet Jehovan todistaja ja liberaaliteologi, joten sinulla ei ole uskottavuutta. Olet pilannut täysin maineesi epäraamatullisilla kommenteillasi.
Liberaaliteologi ehkä, mutta ei Jehovan todistaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi olla samanaikaisesti JT ja liberaaliteologi. Menetit itse uskottavuutesi väittämällä tuollaista.
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi olla samanaikaisesti JT ja liberaaliteologi. Menetit itse uskottavuutesi väittämällä tuollaista.
”Ei voi olla samanaikaisesti JT ja liberaaliteologi.”
Ei niin. Kun ei ymmärretä niiden sanojen sisältöä, voi käyttää näin täysin ristiriitaisia ilmaisuja. Kertoo siis kirjoittajasta pikemminkin, millainen sivistystaso on.
- Anonyymi
Samaa kakkaa eri nyyteissä.
- Anonyymi
Hyvin sanottu.
- Anonyymi
Samaa puuta.
- Anonyymi
Lainasit jostakin aloitustani. Mutta onhan tämä nk. "aitouskovaisuus" sitä Amerikan tuontitavaraa, helluntailaisuuden kautta lipunut uususkonto luterilaiseen maahan. Eihän se ole luterilaisuutta, vaikka sitä siihen verrataankin. Asetellaan vastakkain, asettamalla tämä halpatuontituote jotenkin luterilaisuuden yläpuolelle.
Vapaakirkollisten ja jossakin määrin kai viidesläistenkin puuhastelua (?).
-a-teisti-"Mutta onhan tämä nk. "aitouskovaisuus" sitä Amerikan tuontitavaraa, helluntailaisuuden kautta lipunut uususkonto luterilaiseen maahan."
NÄin on, mutta jostain syystä täällä yritetään kovasti ympätä tuota uutta suuntaa perinteisten kirkkojen näkemyksiksi.
- Anonyymi
Tällä palstallakin.
- Anonyymi
” Ateisti yrittää liberaalien tapaan tehdä kristinuskovaisista kummajaisia kun he eivät homota vaan pysyvät Jumalan sanassa?”
Tämä Jumalan sana on löytynyt? Missä? - Anonyymi
Raamatussa ei ole vain yksi synti ja homous ei ole synti. Olemassaolo ei ole synti.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5591898- 91920
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18917Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101816Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2747Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50739- 63715
- 68705
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?74658- 65543