Raportoimme TOI-700 e:n, 0,95 R ⊕ planeetan löydöstä isäntätähtensä optimistisella asumisvyöhykkeellä (HZ). Tämä löytö mahdollisti NASAn Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS) -tehtävän useiden vuosien seurannan. Isäntätähti, TOI-700 (TIC 150428135), on lähellä (31,1 kpl), ei-aktiivinen, M2,5-kääpiö ( V mag = 13,15). TOI-700:n tiedetään jo isännöivän kolmea planeettaa, mukaan lukien pieni, HZ-planeetta, TOI-700 d. Uuden planeetan kiertoaika on 27,8 päivää ja sen säteen perusteella (0,95 R ⊕), se on todennäköisesti kivinen. TOI-700:ta tarkkailtiin 21 sektorilla TESS-operaation vuosien 1 ja 3 aikana, mukaan lukien 10 sektoria 20 s:n tahdilla vuonna 3. Käyttämällä tätä täydellistä TESS-dataa ja lisäseurantahavaintoja tunnistamme, validoimme ja karakterisoimme TOI-700 e. Tämä löytö lisää uuden maailman pienten HZ-planeettojen listalle, jotka kulkevat lähellä olevia ja kirkkaita isäntätähtiä. Tällaiset järjestelmät, joissa tähdet ovat riittävän kirkkaita, jotta seurantahavainnot ovat mahdollisia rajoittamaan planeettojen massoja ja ilmakehyksiä nykyisten ja tulevien laitteiden avulla, ovat uskomattoman arvokkaita. Useiden pienten HZ-planeettojen läsnäolo tekee tästä järjestelmästä entistä houkuttelevamman seurantahavaintoja varten.
Asuttava palneetta
19
585
Vastaukset
- Anonyymi
Liian kaukana!
- Anonyymi
Ihminen ei ikinä sinne pääse!
- Anonyymi
Kyllä! Ihan liian kaukana!
- Anonyymi
Todella kaukana!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä! Ihan liian kaukana!
Ei mitään asiaa ihmisen koneilla!
- Anonyymi
Sielä voi olla elämääkin, sitä vaan koskaan emme näe.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen ei ikinä sinne pääse!
Mutta ehkä silti asuttava kohde.
- Anonyymi
Totta, kun Kuukin on liian kaukana!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä! Ihan liian kaukana!
Mussun mussun!!!
- Anonyymi
Missä kyseinen planeetta sijaitsee? Onko sinne lähetetty signaalia ja kysytty asuuko siellä marsilaisia?
- Anonyymi
n. 100 valovuotta.. joo
- Anonyymi
Vaihka kuinka olisi ihanteellinen, se on kaukana!
- Anonyymi
Maapallo on asuttava planeetta! Hyvä paikka elää ja olla jos uskonnot saataisiin planeetalta pois olisi ihmisten hyvä olla ja elää ilman ainaisia uskonriitoja ja sotia.
Nyt on uskonsotia jatkuvana solkenaan ja lisää tulee kun pieninkin keino keksitään asiaan...
Uskonnollisille kansoille "rauha" tarkoittaa uuteen sotaan valmistautumista ja kaluston hakintaa sen aikan jotta pääsee tappamaan toisia uskovaisia?...- Anonyymi
Ja jenkit!
- Anonyymi
Ihmisen tekemä laite joka tällä hetkellä pisimmälle edennyt on Vouyager 1 joka lähti matkaan 1977 ja on edennyt jo 21 valotunnin päähän...huh huh...
- Anonyymi
Näin on mutta alushan on jo ihan paskana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on mutta alushan on jo ihan paskana.
Koska puolet plutonium-238:n määrästä hajoaa 87,7 vuodessa, nämä radioisotooppienergialähteet tuottavat nyt noin kolme neljäsosaa tästä tehosta. Mutta käytännössä vain puolet tehosta on käytettävissä, koska elkot ja muut konponettien ominaisuudet on vanhentuneet ja osa hajonnut. Ainoa toimiva tiedeinstrumentti on säteilytasoa mittaava radioputki.
Noin 1000W lämpökuorman haiduttaminen on myös ongelma, joka saa koko luotaimmen käymäymään turhan kuumana ja ydinpariston sijoituksen takia alus ei saa tästä säteilystä työntövoimaakaan ja älykästä lämmönhallintaa ei aluksessa ole - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska puolet plutonium-238:n määrästä hajoaa 87,7 vuodessa, nämä radioisotooppienergialähteet tuottavat nyt noin kolme neljäsosaa tästä tehosta. Mutta käytännössä vain puolet tehosta on käytettävissä, koska elkot ja muut konponettien ominaisuudet on vanhentuneet ja osa hajonnut. Ainoa toimiva tiedeinstrumentti on säteilytasoa mittaava radioputki.
Noin 1000W lämpökuorman haiduttaminen on myös ongelma, joka saa koko luotaimmen käymäymään turhan kuumana ja ydinpariston sijoituksen takia alus ei saa tästä säteilystä työntövoimaakaan ja älykästä lämmönhallintaa ei aluksessa oleKoko pee on siis ydinjätettä! USA likaa avaruuden!
- Anonyymi
Maapallo on asuttava planeetta!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125866
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 69572
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist32473