Asuttava palneetta

Anonyymi-ap

Raportoimme TOI-700 e:n, 0,95 R ⊕ planeetan löydöstä isäntätähtensä optimistisella asumisvyöhykkeellä (HZ). Tämä löytö mahdollisti NASAn Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS) -tehtävän useiden vuosien seurannan. Isäntätähti, TOI-700 (TIC 150428135), on lähellä (31,1 kpl), ei-aktiivinen, M2,5-kääpiö ( V mag = 13,15). TOI-700:n tiedetään jo isännöivän kolmea planeettaa, mukaan lukien pieni, HZ-planeetta, TOI-700 d. Uuden planeetan kiertoaika on 27,8 päivää ja sen säteen perusteella (0,95 R ⊕), se on todennäköisesti kivinen. TOI-700:ta tarkkailtiin 21 sektorilla TESS-operaation vuosien 1 ja 3 aikana, mukaan lukien 10 sektoria 20 s:n tahdilla vuonna 3. Käyttämällä tätä täydellistä TESS-dataa ja lisäseurantahavaintoja tunnistamme, validoimme ja karakterisoimme TOI-700 e. Tämä löytö lisää uuden maailman pienten HZ-planeettojen listalle, jotka kulkevat lähellä olevia ja kirkkaita isäntätähtiä. Tällaiset järjestelmät, joissa tähdet ovat riittävän kirkkaita, jotta seurantahavainnot ovat mahdollisia rajoittamaan planeettojen massoja ja ilmakehyksiä nykyisten ja tulevien laitteiden avulla, ovat uskomattoman arvokkaita. Useiden pienten HZ-planeettojen läsnäolo tekee tästä järjestelmästä entistä houkuttelevamman seurantahavaintoja varten.

19

585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Liian kaukana!

      • Anonyymi

        Ihminen ei ikinä sinne pääse!


      • Anonyymi

        Kyllä! Ihan liian kaukana!


      • Anonyymi

        Todella kaukana!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä! Ihan liian kaukana!

        Ei mitään asiaa ihmisen koneilla!


      • Anonyymi

        Sielä voi olla elämääkin, sitä vaan koskaan emme näe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen ei ikinä sinne pääse!

        Mutta ehkä silti asuttava kohde.


      • Anonyymi

        Totta, kun Kuukin on liian kaukana!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä! Ihan liian kaukana!

        Mussun mussun!!!


    • Anonyymi

      Missä kyseinen planeetta sijaitsee? Onko sinne lähetetty signaalia ja kysytty asuuko siellä marsilaisia?

      • Anonyymi

        n. 100 valovuotta.. joo


    • Anonyymi

      Vaihka kuinka olisi ihanteellinen, se on kaukana!

    • Anonyymi

      Maapallo on asuttava planeetta! Hyvä paikka elää ja olla jos uskonnot saataisiin planeetalta pois olisi ihmisten hyvä olla ja elää ilman ainaisia uskonriitoja ja sotia.
      Nyt on uskonsotia jatkuvana solkenaan ja lisää tulee kun pieninkin keino keksitään asiaan...
      Uskonnollisille kansoille "rauha" tarkoittaa uuteen sotaan valmistautumista ja kaluston hakintaa sen aikan jotta pääsee tappamaan toisia uskovaisia?...

      • Anonyymi

        Ja jenkit!


    • Anonyymi

      Ihmisen tekemä laite joka tällä hetkellä pisimmälle edennyt on Vouyager 1 joka lähti matkaan 1977 ja on edennyt jo 21 valotunnin päähän...huh huh...

      • Anonyymi

        Näin on mutta alushan on jo ihan paskana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on mutta alushan on jo ihan paskana.

        Koska puolet plutonium-238:n määrästä hajoaa 87,7 vuodessa, nämä radioisotooppienergialähteet tuottavat nyt noin kolme neljäsosaa tästä tehosta. Mutta käytännössä vain puolet tehosta on käytettävissä, koska elkot ja muut konponettien ominaisuudet on vanhentuneet ja osa hajonnut. Ainoa toimiva tiedeinstrumentti on säteilytasoa mittaava radioputki.

        Noin 1000W lämpökuorman haiduttaminen on myös ongelma, joka saa koko luotaimmen käymäymään turhan kuumana ja ydinpariston sijoituksen takia alus ei saa tästä säteilystä työntövoimaakaan ja älykästä lämmönhallintaa ei aluksessa ole


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska puolet plutonium-238:n määrästä hajoaa 87,7 vuodessa, nämä radioisotooppienergialähteet tuottavat nyt noin kolme neljäsosaa tästä tehosta. Mutta käytännössä vain puolet tehosta on käytettävissä, koska elkot ja muut konponettien ominaisuudet on vanhentuneet ja osa hajonnut. Ainoa toimiva tiedeinstrumentti on säteilytasoa mittaava radioputki.

        Noin 1000W lämpökuorman haiduttaminen on myös ongelma, joka saa koko luotaimmen käymäymään turhan kuumana ja ydinpariston sijoituksen takia alus ei saa tästä säteilystä työntövoimaakaan ja älykästä lämmönhallintaa ei aluksessa ole

        Koko pee on siis ydinjätettä! USA likaa avaruuden!


    • Anonyymi

      Maapallo on asuttava planeetta!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      202
      2133
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      22
      824
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      741
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe