Asuttava palneetta

Anonyymi-ap

Raportoimme TOI-700 e:n, 0,95 R ⊕ planeetan löydöstä isäntätähtensä optimistisella asumisvyöhykkeellä (HZ). Tämä löytö mahdollisti NASAn Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS) -tehtävän useiden vuosien seurannan. Isäntätähti, TOI-700 (TIC 150428135), on lähellä (31,1 kpl), ei-aktiivinen, M2,5-kääpiö ( V mag = 13,15). TOI-700:n tiedetään jo isännöivän kolmea planeettaa, mukaan lukien pieni, HZ-planeetta, TOI-700 d. Uuden planeetan kiertoaika on 27,8 päivää ja sen säteen perusteella (0,95 R ⊕), se on todennäköisesti kivinen. TOI-700:ta tarkkailtiin 21 sektorilla TESS-operaation vuosien 1 ja 3 aikana, mukaan lukien 10 sektoria 20 s:n tahdilla vuonna 3. Käyttämällä tätä täydellistä TESS-dataa ja lisäseurantahavaintoja tunnistamme, validoimme ja karakterisoimme TOI-700 e. Tämä löytö lisää uuden maailman pienten HZ-planeettojen listalle, jotka kulkevat lähellä olevia ja kirkkaita isäntätähtiä. Tällaiset järjestelmät, joissa tähdet ovat riittävän kirkkaita, jotta seurantahavainnot ovat mahdollisia rajoittamaan planeettojen massoja ja ilmakehyksiä nykyisten ja tulevien laitteiden avulla, ovat uskomattoman arvokkaita. Useiden pienten HZ-planeettojen läsnäolo tekee tästä järjestelmästä entistä houkuttelevamman seurantahavaintoja varten.

19

585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Liian kaukana!

      • Anonyymi

        Ihminen ei ikinä sinne pääse!


      • Anonyymi

        Kyllä! Ihan liian kaukana!


      • Anonyymi

        Todella kaukana!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä! Ihan liian kaukana!

        Ei mitään asiaa ihmisen koneilla!


      • Anonyymi

        Sielä voi olla elämääkin, sitä vaan koskaan emme näe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen ei ikinä sinne pääse!

        Mutta ehkä silti asuttava kohde.


      • Anonyymi

        Totta, kun Kuukin on liian kaukana!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä! Ihan liian kaukana!

        Mussun mussun!!!


    • Anonyymi

      Missä kyseinen planeetta sijaitsee? Onko sinne lähetetty signaalia ja kysytty asuuko siellä marsilaisia?

      • Anonyymi

        n. 100 valovuotta.. joo


    • Anonyymi

      Vaihka kuinka olisi ihanteellinen, se on kaukana!

    • Anonyymi

      Maapallo on asuttava planeetta! Hyvä paikka elää ja olla jos uskonnot saataisiin planeetalta pois olisi ihmisten hyvä olla ja elää ilman ainaisia uskonriitoja ja sotia.
      Nyt on uskonsotia jatkuvana solkenaan ja lisää tulee kun pieninkin keino keksitään asiaan...
      Uskonnollisille kansoille "rauha" tarkoittaa uuteen sotaan valmistautumista ja kaluston hakintaa sen aikan jotta pääsee tappamaan toisia uskovaisia?...

      • Anonyymi

        Ja jenkit!


    • Anonyymi

      Ihmisen tekemä laite joka tällä hetkellä pisimmälle edennyt on Vouyager 1 joka lähti matkaan 1977 ja on edennyt jo 21 valotunnin päähän...huh huh...

      • Anonyymi

        Näin on mutta alushan on jo ihan paskana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on mutta alushan on jo ihan paskana.

        Koska puolet plutonium-238:n määrästä hajoaa 87,7 vuodessa, nämä radioisotooppienergialähteet tuottavat nyt noin kolme neljäsosaa tästä tehosta. Mutta käytännössä vain puolet tehosta on käytettävissä, koska elkot ja muut konponettien ominaisuudet on vanhentuneet ja osa hajonnut. Ainoa toimiva tiedeinstrumentti on säteilytasoa mittaava radioputki.

        Noin 1000W lämpökuorman haiduttaminen on myös ongelma, joka saa koko luotaimmen käymäymään turhan kuumana ja ydinpariston sijoituksen takia alus ei saa tästä säteilystä työntövoimaakaan ja älykästä lämmönhallintaa ei aluksessa ole


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska puolet plutonium-238:n määrästä hajoaa 87,7 vuodessa, nämä radioisotooppienergialähteet tuottavat nyt noin kolme neljäsosaa tästä tehosta. Mutta käytännössä vain puolet tehosta on käytettävissä, koska elkot ja muut konponettien ominaisuudet on vanhentuneet ja osa hajonnut. Ainoa toimiva tiedeinstrumentti on säteilytasoa mittaava radioputki.

        Noin 1000W lämpökuorman haiduttaminen on myös ongelma, joka saa koko luotaimmen käymäymään turhan kuumana ja ydinpariston sijoituksen takia alus ei saa tästä säteilystä työntövoimaakaan ja älykästä lämmönhallintaa ei aluksessa ole

        Koko pee on siis ydinjätettä! USA likaa avaruuden!


    • Anonyymi

      Maapallo on asuttava planeetta!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      58
      3086
    2. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      15
      1083
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      1028
    4. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      98
      917
    5. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      903
    6. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      784
    7. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      781
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      670
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      86
      645
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      595
    Aihe