Olen Psykopaatti

Voittaja

Hei,

Olen mies 45v ja törmäsin sattumalta 'psykopaattitestiin' webissä. Lähes kaikki kysymykset täsmäsivät. En aiemmin tiennyt olevani psyko, mutta nyt asia on aivan päivän selvää.

Luulin, että heikko vuorovaikutukseni muihin ihmisiin selittyy teknisellä taustallani. Nyt ymmärrän, että näin ei pelkästään ole. Yleisesti ottaen muut ihmiset eivät merkkaa minulle mitään, ellei heistä ole jotain konkreettista hyötyä.

Osaan kuitenkin työntää psykoluonteeni taustalle ja pitää sen piilossa. Mutta tarvittaessa otan sen esille 'paljaana' tehokkaaksi aseeksi.

Jos on tarpeen, voitan yleensä kiistat. Olen toisinaan hyvin hämmästynyt siitä, miten heikko ihmisten mieli on. Kun laittaa hiukan kovemmin vastaan, vastapuoli yleensä antautuu ennemmin tai myöhemmin. Minusta tuntuu joskus, että oma mieleni on lähes umpirautaa. (Saas nähdä, koska naapuri pääsee pois kallonkutistajalta; mitäs alkoi rettelöimään tonttirajoista). Kovin helpolla, enkä mielelläni käytä psykoluonnettani aseena, mutta jos on pakko ja tarve ehdottamasti voitaa, se myös tapahtuu. Vääjäämättä.

Pystyn menemään tarvittaessa vaikka kuinka pitkälle ilman mitään estoja tai rajoja tavoitteena ainostaan silloin on VOITTO. Kaiken aikaa toimin kuitenkin kylmän harkinnan alaisena, ilman, että tunteet sotkisivat mielen logistiikkaa. Useimmilla ihmillä tulevat tunteet vastaan, mielen logistiikka särkyy ja he häviävät.

Kadun vain häviötä, en koskaan muuta.

Olen huomannut, että 'luen' automaattisesti muita iihmisiä. Tajuan heti, mitä toinen ihminen haluaa tai mitä hän tekisi ja kuinka pitkälle hän on valmis menemään. Luulin aiemmin, että kaikki ihmiset osaavat 'lukea' toisiaan, mutta vasta nyt aloin tajuta, että näin ei olekaan.

Olen korkeasti koulutettu, upporikas ja johtavassa asemassa. Naimisissa ja hyvin suuri perhe. (Tarvitsee tuottaa paljon pikkupsykoja :) omaisuutta jakamaan ja tehtävää jatkamaan).

Mielestäni nyky-yhteiskunta erityisesti tukee psykoja työelämässä ja muutenkin. Tarpeellinen taito.

Ai niin, tajusin myös, että vaimoni on myös psyko. Yhdessä olemme tarvittaessa luoneet muskaavan iskun hankalasti tiellemme sattuneisiin ihmisiin tai tapahtumiin.

PS. En erityisemmin ole onnellinen. Joskus tulee epäilys, että kadehdin 'taviksien' kykyä nauttia ja eläytyä, näiden kykyä mennä ikäänkuin itseensä syvälle. Tiedän, että en pääse tuntemaan asioita sisimmässäni kovin syvältä ja voisi olla kiva tietää miltä se tuntuu. No, ei se mitään, rahalla voi korvata nämä haihattelut :). Tärkeintä on kuitenkin lasten onnellisuus, eikä oma.

Että silleen.

150

32453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voittaja_ko?

      Hei,

      Täydennän edellistä viestiäni avatakseni Teille maailmaani. Ehkä voitte oppia jotain.

      Sami kirjoitti:
      >Kirjoittanut: Jumalan Hengelle 23.5.2005 klo 00.17
      > ...clip ...
      >Voit parantua. Sami S.

      Samin mielestä voin siis parantua. Mutta parantua mistä?
      - jos olet lahjakas muusikko, voitko parantua vähemmän lahjakkaaksi muusikoksi?
      - jos olet lahjakas matemaatikko, voitko parantua vähemmän lahjakkaaksi matemaatikoksi?
      - minusta psykoluonteeni ja taidot ovat ikäänkuin saavutettu oppiarvo, jonka eteen ja hallintaan olen tehnyt paljon työtä.

      Pidän psykoluonnettani saatuna ’lahjana’, josta on paljon iloa, eikä se ole ’parannettavissa’, vaan se on jopa jossain määrin tavoitetila myös teille taviksille. Kadehditkos taitojani? Kehitä omat ja menesty.

      Katsokaa yhteiskuntaamme, eikö siinä menestyminen nimenomaan edellytä hiukan psykoluonnetta?
      Olisi järjetöntä ’parantua’ siitä ja vaarantaa omaisuuteni ja taitoni.
      (Voiko lottovoittajan parantaa houkuttelemalla hänet antamaan rahansa pois...)

      En tunne tarvitsevani mitään parannusta, koska ensin pitäisi olla jotain konkreettista parannettavaa, jota sitten yrittäisi parantaa.
      En kaipaa sympatiaanne, enkä psykologeja (jos tarvitsen sellaisen, ostan sellaisen), mutta arvostan saavutusteni ihailua. (Tämä voi olla myös muille kiero tapa yrittää porautua sisimpääni. Pitää olla hiukan tarkkana tälläisessa tilanteessa).

      Mutta siinä mielessä Sami on oikeassa, että jokainen psyko kavahtaa jotain. Mutta saadappa se selville. Jos ihmisellä on oikeasti avoin_vilpitön_ rakkaus (sen huomaa silmistä yhdellä vilkaisulla), minä väistän, koska pelkään. Pelkään mitä? Koen, etten saa tälläisestä ihmisestä mitään otetta. Hän ei reagoi siten kuin haluaisin. Pelkään, että hän onnistuu pureutumaan sisimpään ytimeeni, jonne edes minulla ei ole pääsyä. Hän pystyisi tuhoamaan minut täysin sisältä käsin, enkä voisi sitä estää. Siis väistän. Tämän kaltainen tilanne on niitä harvoja tilanteita, joissa luovutan vaikka maali olisi lukittu jo tähtäimeeni.

      Toinen kumma juttu on tahto. Usko johonkin asiaan ja rautainen tahto yhdessä todella saavat asiat tapahtumaan. Ei heti, mutta ajan myötä. Usko ja tahto todellakin kirjaimellisesti siirtävät vuoria. Tarvittessa tahtotila on äärimmäisen keskittynyt ja johtaa yleensä sen toteutumiseen.
      Aku Ankassa Hannu Hanhi kuvasi sen parhaiten. Aku kysyi Hannulta "mikset toivo sitä sun tätä". Hannu vastasi, "että se on rasittavaa. Toivon, kun jaksan." Juuri näin se on.

      Oletetaan Samin mieliksi, että olisi jokin tarve tavata psykiatria (en ole tavannut yhtään, joten hiukan hypoteettinen tilanne)
      Oletetaan, että psykiatri on ihminen, joka tekee palkkatyötä lääkärikeskuksessa. Hän ponnistelee asiakastavoitteidensa kanssa, (johto vaatii parempaa kannattavuutta), erikoistumisopintojensa kanssa, pankkilainat painavat päälle, kollegat tuuppaavat hankalat tapaukset aina hänelle, stressi purkautuu sisäisinä riitoina ja kiusaamisena työyhteisössä ja muutenkin kortilla oleva työaikaika kuluu pitkälle iltaan. Rankkoja juttuja saa kuunnella aamusta iltaan ja perhevelvollisuudetkin pitäisi täysipäisenä hoitaa. Hänen ei kannata laittaa itseään peliin muuta kuin varatun hoitoajan ajan per asiakas. Turvallisuuttaan hän ei missään tapauksessa alkaisi vaarantamaan jonkun potilaan takia. Siinä viimeistään kulkee hänen rajansa.
      Väitän, että tiukassa pidemmässä keskustelutilanteessa, psykiatri saattaa olla aiemmin ’latauksen’ tarpeessa kuin minä.
      Tunne-elämäni on kuin alasin, joka on verhottu ohuesti pehmusteella. Se kyllä kestää paukuttamista. Helpompiakin asiakkaita löytynee?

      *

      Mielenterveyspalstalla kirjoittaa Psykiatri, lainaan tähän:
      ***
      >Narsistinen persoonallisuuden häiriö, Kirjoittanut: Psykiatri, 23.5.2005 klo 12.51
      Nyt on muotia narsistinen persoonalisuuden häiriö. Täälläkin vähän väliä joku kyselee; onko sillä ja silla mahdollisti narsistinen persoonallisuuden häiriö. Tai onko itsellä.
      Hoh hoijaa, ihan turhaa. Ei persoonallisuuden häiriössä ole mitään ihailtavaa, ihan päinvastoin. Narsistit ovat kateellisia ihmisiä ja juuri tuo kateus on heissä se liikkeellepaneva voima. Myös se voima joka tekee tuhoa toisille ja myös itselle. Kateudessa ei ole mitään hyvää. Ei mitään joka rakentaa, se vain tuhoaa kantajansa.

      Narsismia on ainakin karkeasti jakaen kolmea lajia.
      1) Neuroottistasoinen narsismi. Tuo on huomattavaa ja hyvin rasittava kantajalleen. Itsetunto on hyvin herkästi haavoittuva. Tälläinen ihminen kyllä jotenkin kykenee ihmissuhteisiin ja työntekoon. Tämän kaltaiseen narsismiin liittyy alemmuuden tunnetta ja psykosomaattista oirehdintaa aika ajoittain. Henkilöllä on kuitenkin vähemmän regressoitunutta käytöstä. Neuroottista oirehdinta kylläkin. Rasittava tyyppi.
      2) Rajatilatasoinen. Persoonallisuuden rakenteessa on paljon patologisia piirteitä ja vaikeaa häiriintyneisyyttä. Puolustuskeinot kuten kieltäminen ja splitti ovat keskeisessä asemassa. Vaikeina hetkinä saattaa ilmetä jopa ohi menevää psykoottista tuntemusta. Kärsii itse ja myös ympäristö. Joskus työkykyinen mutta kylmä luonne.
      3) Psykopaattinen narsisti. Ei ehkä itse kärsi mutta ympäristö sitäkin enemmän. Vaikka tällaiselta henkilöltä puuttuuu sosiaalinen tunneherkkyys se voi korvautua älyllä. Hän ei havaitse tunnetiloja mutta lukee taitavasti vastapelurin kasvoja, tehden havaintoja ja toimien niiden mukaan. Tarvitsee paljon stimulaatiota elämäänsä ja elämä onkin ulkoisten olosuhteiden ja virikkseden varassa. Rikoksen tekijänä voi olla vaarallinen, varsinkin kun narsismia haavoitetaan joka haavoittuu herkästi.
      Tunnekylmä peluri ja saalistaja. Talousrikolliset ovat usein juuri näitä.
      ***

      Tunnistan olevani selkeästi tapaus 3.
      - Kateus. Hmm. Yes. Kateus, mutta mille? Ehkä hiukan taviksien omalle sisäiselle tuntemukselle? Kommunismi muuten perustui myös kateudelle ja sillä oli paljon kannattajia ja se eli pitkään.
      - Kärsinkö? En todellakaan kärsi! Suorastaan nautin. Mistä pitäisi kärsiä? Kärsivätkö lottovoittajat?
      - Kärsiikö ympäristö? Riippuu kovasti ympäristöstä. Ne, jotka tilaavat vaikeuksia, myös niitä saavat, tilauksen mukaan.
      - Stimulaation tarve. Pitää paikkaansa. En ollutkaan ajatellut sitä näin. Ihan uusi ajatus. Mielenkiintoista. Tämä on ihan oma maailmansa, mutta ei kuulu tälle palstalle. Saattaisin jopa alkaa uskoa, että psykolokia on sittenkin kehittynyt tieteenä, mutta uskoisin tekniikan alan tieteenä olevan edelleen ylivertainen psykologiaan verrattuna.
      - Vaarallinen. Ehkä, mutta pitäisi olla vastaavasti aika kova tilaus. Haavoittuu herkästi. Tämä ei pidä paikkaansa kohdallani. Siedän todella paljon, ennen kuin kaivan psykoaseeni esille tai edes loukkaannun. Toisaalta miksi pitäisi suuttua ymmärtämättöminen ’tavisten’ jutuista?
      Saalistaja? Yes.
      Tunnekylmä? Miten sen nyt ottaa... Mikä sitten on tunnelämmin? Mihin pitää verrata? Antakaa mittanormi?
      Talousrikollinen? En. Kaikkihan hiukan lakia venyttävät, tarpeen mukaan, esim liikenteessä, mutta ei se vielä rikos ole.
      Tunnetilojen luku kasvoilta. Pitää paikkaansa ja sen herkkyys on uskomaton. Se on LAHJA. Myös toisen psykon tunnistus tapahtuu silmän räpäyksessä.

      Montakohan lausetta psykiatrin tarvitsee tunnistaakseen psykopaatin? Minä tarvitsen vain yhden vilkaisun silmiin ’kolleegan’ tunnistamiseksi.

      Me psykot muuten tarvittaessa liittoudutaan helposti. Joukko antaa voimaa. Useat valtiojohtajat ovat psykoja, esim Hitler ja Stalin esikuntineen, ehkä Bushkin...

      Repikää siitä :)

      • Metsämies

        Sillä aikaa kun ihmiset puhuvat rakkaudesta ja myötätunnosta, psykopaatit ottavat mitä irti saavat ja jättävät ihmiset ihmettelemään mitä oikein tapahtui. Miljoonilla jotka psykopaatit hankkivat kaltaisiasi hyväksikäyttämällä, saa suurimman osan ihmisistä tekemään mitä tahansa. Tämä maailma ja kaikki sen elävät olennot kuuluvat psykopaateille.


      • voittaja
        Metsämies kirjoitti:

        Sillä aikaa kun ihmiset puhuvat rakkaudesta ja myötätunnosta, psykopaatit ottavat mitä irti saavat ja jättävät ihmiset ihmettelemään mitä oikein tapahtui. Miljoonilla jotka psykopaatit hankkivat kaltaisiasi hyväksikäyttämällä, saa suurimman osan ihmisistä tekemään mitä tahansa. Tämä maailma ja kaikki sen elävät olennot kuuluvat psykopaateille.

        sopii yrittää, eivät kaikki ihmiset ole niin tyhmiä ja sokeita, kuin luulet. Luulen, että ongelmasi on se, että LUULET tuntevasi ihmiset hyvin, vaikka todellisuus on aivan toista. Ehkä elämäsi ei olekaan niin hyvin hallinnassa kuin kuvittelet, ehkä se sortuu jos pienikin epäonnistuminen sattuu.. Kestätkö epäonnistumista...


      • W-era

        et ole itsekkään tainnut oikeen tajuta mitä määritelmä "psykopaatti" oikein tarkoittaa tai mihin psykopaattisuus perustuu.
        Psykopaattisuus on mielisairaus,jossa tietyt aivojen osat eivät "toimi" samalla tavalla kuin ns. taviksella. Psykopaattisuus on synnynnäistä, perityvää, geeneissä. Psykopaatiksi ei voida vain tulla yhtäkkiä, vaikka tottakai ympäristökin vaikuttaa.
        Tunteet ja empatia ovat inhimillisiä tunteita, joita psykopaatit pysytvät vain rajallisesti tuntemaan. Pidätkin menestystä ja rahaa elämän tarkoituksen mittarina.
        Jotenkin säälittääkin, en voi kuvitella elämää, jossa "tunteet" on vain jokin mitätön sana.
        En yhtään ylpeilisi sillä, että olet psykopaatti! Jäät paitsi niin monesta..maailmassa on pirusti tärkeämpiäkin asioita kuin raha, joka on käytännössä vain pala metallia tai selluloosaa!
        Mutta ymmärrän ettet yksinkertaisesti pysty ajattelemaan toisin, jos tosiaan olet psykopaatti...sinulta puuttuu tietynlainen inhimillisyys.


      • voittaja_ko?
        W-era kirjoitti:

        et ole itsekkään tainnut oikeen tajuta mitä määritelmä "psykopaatti" oikein tarkoittaa tai mihin psykopaattisuus perustuu.
        Psykopaattisuus on mielisairaus,jossa tietyt aivojen osat eivät "toimi" samalla tavalla kuin ns. taviksella. Psykopaattisuus on synnynnäistä, perityvää, geeneissä. Psykopaatiksi ei voida vain tulla yhtäkkiä, vaikka tottakai ympäristökin vaikuttaa.
        Tunteet ja empatia ovat inhimillisiä tunteita, joita psykopaatit pysytvät vain rajallisesti tuntemaan. Pidätkin menestystä ja rahaa elämän tarkoituksen mittarina.
        Jotenkin säälittääkin, en voi kuvitella elämää, jossa "tunteet" on vain jokin mitätön sana.
        En yhtään ylpeilisi sillä, että olet psykopaatti! Jäät paitsi niin monesta..maailmassa on pirusti tärkeämpiäkin asioita kuin raha, joka on käytännössä vain pala metallia tai selluloosaa!
        Mutta ymmärrän ettet yksinkertaisesti pysty ajattelemaan toisin, jos tosiaan olet psykopaatti...sinulta puuttuu tietynlainen inhimillisyys.

        Hei,

        Olet siinä oikeassa, etten tiedä psykon määritelmää.

        Psykologia on minulle vieras ala (= ei vois vähempää kiinnostaa, ainakin tähän asti). Ja kun jokin webtesti julistaa minut psykoksi, en voinut muuta kuin ihmetellä. Mutta samalla olen saanut vastauksen muutamiin pikkujuttuihin, joita olen joskus ohimennen ihmetellyt. Eli väittämä ei voi siis ihan pielessäkään olla. Ilmeisesti minun täytyy tutustua aiheeseen tarkemmin.

        Onko psykon määritelmä varmasti kansainvälisesti standardoitu? Ts. onko olemassa jokin maa/yhteisö, jossa olenkin normaali ja tavikset hoidon tarpeessa? Ex. Neuvostoliitto?

        Teini-ikäisenä oli sydänmurheita, joiden yhteydessä itsemurha oli lähellä. Ruumiillisesti jäin eloon, mutta ehkä saatoin silloin sittenkin henkisesti kuolla, näin jälkeenpäin arvioituna.
        Mutta zombiksikin olen pärjännyt kohtuu hyvin, paremmin kuin monet ei-zombit :)

        Menestys ja raha OVAT elämän mittareita tai pikemminkin niiden kautta saatava arvostus. Lue nyt aluksi vaikka lehti tai avaa (tosi)TV. - Herää pahvi -

        Sanot minun jäävän paitsi monesta, koska pidän tunteita rajoitettuna alueena. Olet oikeassa, että tämä pieni seikka häiritsee minua ajoittain. Voisinko tosiaan jäädä paitsi jostain mitä taviksilla on? Ja mitä se sitten voisi olla? Miltä se tuntuu? Voiko orjalla olla jotain, mikä kunkulta puuttuu? Pannaanko orja sileäksi?
        Kateus hiipii... mutta ei se voi niin tärkeää olla, joku ihme tavisjuttu vaan. Selvinnee aikanaan...

        Raha itsessään ei minulle ole ollenkaan tärkeää vaan tavisten himo ja arvostus siihen. (Ajattele pitäväsi hunajapurkkia kädessäsi mehiläisten kanssa.) Jos muulla tavoin saa vastaavan määrän arvostusta tehokkaasti, niin sitten niin (politiikka?). Raha on minulle vain työkalu arvostuksen saamiseksi.

        Mutta korostettakoon, että osaan piilottaa psykoluonteeni täysin. Se ei ole minulle vallitseva olotila. Se on minulle 'ase', joka on käytettävissäni vain halutessani.

        Mutta ollessani rauhassa omana itsenäni, tiedän että 'psykon' (puutteellinenkin) määritys täsmää minuun. Sitä en voi kieltää.

        Voin näytellä tavista, mutta se vaatii energiaa ja väsyttää. Kovin pitkää putkea ei jaksa yhteen menoon vetää.
        Tuskin ammattinäyttelijätkään jaksavat vetää rooliaan 24h ympäri. Välillä pitää saada olla omana itsenään ja silloin mieluiten yksin.

        Tähtitieteellisesti saatan olla jokin rakkauden ja arvostuksen 'musta-aukko'. Imuroin ne pois tästä maailmasta. Ne vaan katoaa psykon 'mustaan-aukkoon' pois tästä maailmasta, toiseen ulottuvuuteen. Minne, missä ja koska ne sitten tulisivat takaisin? Jos psykona olen tunteiden musta-aukko, mikä sitten on niiden lähde?

        (Vrt tähtitieteellisesti vaikka materiaali tai informaatio häviää mustan aukon kautta toiseen ulottuvuuteen, se ei silti kuitenkaan häviä)

        Jos tosiaan olisin sairas (???!!!), mikä on parannus? Mistä saa korjaussarjan?
        Google ei löydä...


      • humpatus
        voittaja_ko? kirjoitti:

        Hei,

        Olet siinä oikeassa, etten tiedä psykon määritelmää.

        Psykologia on minulle vieras ala (= ei vois vähempää kiinnostaa, ainakin tähän asti). Ja kun jokin webtesti julistaa minut psykoksi, en voinut muuta kuin ihmetellä. Mutta samalla olen saanut vastauksen muutamiin pikkujuttuihin, joita olen joskus ohimennen ihmetellyt. Eli väittämä ei voi siis ihan pielessäkään olla. Ilmeisesti minun täytyy tutustua aiheeseen tarkemmin.

        Onko psykon määritelmä varmasti kansainvälisesti standardoitu? Ts. onko olemassa jokin maa/yhteisö, jossa olenkin normaali ja tavikset hoidon tarpeessa? Ex. Neuvostoliitto?

        Teini-ikäisenä oli sydänmurheita, joiden yhteydessä itsemurha oli lähellä. Ruumiillisesti jäin eloon, mutta ehkä saatoin silloin sittenkin henkisesti kuolla, näin jälkeenpäin arvioituna.
        Mutta zombiksikin olen pärjännyt kohtuu hyvin, paremmin kuin monet ei-zombit :)

        Menestys ja raha OVAT elämän mittareita tai pikemminkin niiden kautta saatava arvostus. Lue nyt aluksi vaikka lehti tai avaa (tosi)TV. - Herää pahvi -

        Sanot minun jäävän paitsi monesta, koska pidän tunteita rajoitettuna alueena. Olet oikeassa, että tämä pieni seikka häiritsee minua ajoittain. Voisinko tosiaan jäädä paitsi jostain mitä taviksilla on? Ja mitä se sitten voisi olla? Miltä se tuntuu? Voiko orjalla olla jotain, mikä kunkulta puuttuu? Pannaanko orja sileäksi?
        Kateus hiipii... mutta ei se voi niin tärkeää olla, joku ihme tavisjuttu vaan. Selvinnee aikanaan...

        Raha itsessään ei minulle ole ollenkaan tärkeää vaan tavisten himo ja arvostus siihen. (Ajattele pitäväsi hunajapurkkia kädessäsi mehiläisten kanssa.) Jos muulla tavoin saa vastaavan määrän arvostusta tehokkaasti, niin sitten niin (politiikka?). Raha on minulle vain työkalu arvostuksen saamiseksi.

        Mutta korostettakoon, että osaan piilottaa psykoluonteeni täysin. Se ei ole minulle vallitseva olotila. Se on minulle 'ase', joka on käytettävissäni vain halutessani.

        Mutta ollessani rauhassa omana itsenäni, tiedän että 'psykon' (puutteellinenkin) määritys täsmää minuun. Sitä en voi kieltää.

        Voin näytellä tavista, mutta se vaatii energiaa ja väsyttää. Kovin pitkää putkea ei jaksa yhteen menoon vetää.
        Tuskin ammattinäyttelijätkään jaksavat vetää rooliaan 24h ympäri. Välillä pitää saada olla omana itsenään ja silloin mieluiten yksin.

        Tähtitieteellisesti saatan olla jokin rakkauden ja arvostuksen 'musta-aukko'. Imuroin ne pois tästä maailmasta. Ne vaan katoaa psykon 'mustaan-aukkoon' pois tästä maailmasta, toiseen ulottuvuuteen. Minne, missä ja koska ne sitten tulisivat takaisin? Jos psykona olen tunteiden musta-aukko, mikä sitten on niiden lähde?

        (Vrt tähtitieteellisesti vaikka materiaali tai informaatio häviää mustan aukon kautta toiseen ulottuvuuteen, se ei silti kuitenkaan häviä)

        Jos tosiaan olisin sairas (???!!!), mikä on parannus? Mistä saa korjaussarjan?
        Google ei löydä...

        Meillä on tässä harvinaisuus, rehellinen psyko, joka aivan ilmeisesti kärsii sismmässään aivan alitajuntaisesti kovastikin persoonallisuudestaan ja me käsittelemme häntä kuin olisimme itse psykoja lyöden ja läimäytellen. Jumala - johon uskon - rakastaa häntä aivan yhtä paljon kuin ketä hyvänsä tavista tai hyvistä, ei tee eroa mitenkään. Sanovat että psykoilla on mielensä pohjalla kauhu, eikä kauhun kanssa - oli miten alitajuista tai tiedostamatonta hyvänsä - ole mitenkään mukava elää. Olen itse niitä joilla on sitä rakkautta, jota väistät, vähemmässä määrin kuitenkin kuin toivoisin, sehän on ainoa joka meidät pelastaa tästä synnin ja kuoleman ja ahneuden maailmasta. Eihän Jumala mikään tyhmyri ole, miksi hän rankaisisi enemmän sellaista, jolla ei pysty olemaan tunteita kuin sellaista jolla niitä on runsaasti.


      • uusi

        Rupesi tulemaan useita asioita mieleen tuosta tekstistä. Itse olen kasvanut psykopaatin kanssa; paras ystäväni lapsena oli psykopaatti ja itsekkään en ihan terve ole, tai miten sen ottaa, kun olen autistinen. Pystyn myös tunnistamaan psykon yhdellä vilkaisulla silmiin ja autistisen tunnistan myös ensi tapaamisella. Myös muut poikkeavuudet ovat helposti tunnistettavissa kuten NPD, ADHD...
        Yleensä reakoin psykopaatteihin nolaamalla heitä heidän heikkouksiensa avulla ja pysymällä heistä kaukana. Kuoleman katse on paskamainen. Kaikki normit varmaan huomasivat jo psykon (ironisesti voittajan) heikkoudet. Heillä ei ole tunteita lainkaan. Itse olen jostain normin ja psykon välistä, kun tunteeni ovat heikot, mutta niitä selvästi on. Jos joku läheinen kuolee, niin itkettää ja suruttaa, masennuttaa. Jos psykon läheinen kuolee, niin se voi merkitä vähemmän, kuin tietokoneen rikkuminen; voihan kuolleelta saada rahaa testamentissa, mutta uusi kone maksaa maltaita. Usein kun tapaan entisen psyko kaverini alkaa huvittaa ironisella tavalla hänen tunnesokeutensa; hän saattaisi sanoa: älä koske autooni, siihen tulee sormenjälkiä. Häh! Mitä väliä! Itse olen pakkomielteisen tarkka ja kaipaan järjestystä, mistä olen joutunut pilkan kohteeksi, mutta psykon kämppä voi olla kuin rotanloukko, mutta autoon ei saa koskea. Mielstäni psykopaattista mailmaa voi kuvata lauseella: täydellinen epätäydellisyys. He ovat vain koneita, jotka tavoittelevat omaa etuaan. Jos kaikki olisivat psykoja tapahtuisi viikinki ennustusten susiaika; kukaan ei armahda toista. Elämässä pitää antaa ei ottaa. Niillä asioilla mitä psykopaatit arvostavat ei ole mitään merkitystä ne ovat turhia ja niin psykojen rakastama tekniikka iskee heitä vastaan; kaikkeen olemassa vain yksi oikea vastaus vääriä vastauksia on äärettömästi. Matematiikka on tieteiden kuningatar ja psykot ovat matemaattisesti väärä vastaus. 1 1=2, psykoille se on kaikkea muuta, kuin 2.
        Psykopaatille ohjeena tee kaikkea sellaista mitä et pidä oikeana eli tee oikein. Evoluutio on loistava osoitus siitä, miten psykot ovat evoluution virhe; jos kaikki olisivat psykoja laji kuolisi sukupuuttoon, kun he tappaisivat toisensa.
        Älä ole, mitä ei ole, sillä se joka on, mutta ei ole on saatana eli täydellinen järjettömyys ja tappio. Muuten Hitler ei välttämättä psyko, mutta varmoja ovat mielestäni Bill Clinton ja testeissä jo todettu Saddam Hussein. Shakkia pelaava tietokone toimii vain laskemalla parhaan siirron, kun ihminen miettii suoraan oikean linjan parsta vaihtoehtoaja luo mielikuvahahmotelmia pelin jatkosta. Hän voi aavistaa uhan tai ymmärtää kulminaatio pisteen. Voi tehdä ansan visuaalisesti. Psykopaatti on kuin shakkia pelaava tietokone, mutta joku muu on ihminen. Kasparov:"voin ajaa koneen sellaiseen tilanteeseen, jossa sen laskentakyvyt eivät riitä antamaan oikeaa neuvoa". Psyko ei pysty näkemään asioita, kuin väärältä kantilta ja virhe johtaa tuhoon, kuin lajit kuolevat sukupuuttoon. Psykot keksivät rotuhygienian, mutta se on järjetön, sillä jos kaikki afrikkalaiset olisivat valkoisia kuolisivat he suurin määrin sopeutumattomuutensa vuoksi. Vai oliko sekin vain tekosyy ihmisten tappamisen oikeuttamisessa; kuolihan II maailmansodassa 50 miljoonaa ihmistä. Te olette syyttäneet Jumalaa omista teoistanne. Te keksitte ristiretket oikeuttaaksenne tappamisen ja nyt syytätte niistä Jumalaa. Kun Paavina oli psykon oloinen heppu ei antikristuken inkarnaatio ollut kaukana. Te olette antikristuksen inkarnaatio, jos mikä.


      • humpatus
        uusi kirjoitti:

        Rupesi tulemaan useita asioita mieleen tuosta tekstistä. Itse olen kasvanut psykopaatin kanssa; paras ystäväni lapsena oli psykopaatti ja itsekkään en ihan terve ole, tai miten sen ottaa, kun olen autistinen. Pystyn myös tunnistamaan psykon yhdellä vilkaisulla silmiin ja autistisen tunnistan myös ensi tapaamisella. Myös muut poikkeavuudet ovat helposti tunnistettavissa kuten NPD, ADHD...
        Yleensä reakoin psykopaatteihin nolaamalla heitä heidän heikkouksiensa avulla ja pysymällä heistä kaukana. Kuoleman katse on paskamainen. Kaikki normit varmaan huomasivat jo psykon (ironisesti voittajan) heikkoudet. Heillä ei ole tunteita lainkaan. Itse olen jostain normin ja psykon välistä, kun tunteeni ovat heikot, mutta niitä selvästi on. Jos joku läheinen kuolee, niin itkettää ja suruttaa, masennuttaa. Jos psykon läheinen kuolee, niin se voi merkitä vähemmän, kuin tietokoneen rikkuminen; voihan kuolleelta saada rahaa testamentissa, mutta uusi kone maksaa maltaita. Usein kun tapaan entisen psyko kaverini alkaa huvittaa ironisella tavalla hänen tunnesokeutensa; hän saattaisi sanoa: älä koske autooni, siihen tulee sormenjälkiä. Häh! Mitä väliä! Itse olen pakkomielteisen tarkka ja kaipaan järjestystä, mistä olen joutunut pilkan kohteeksi, mutta psykon kämppä voi olla kuin rotanloukko, mutta autoon ei saa koskea. Mielstäni psykopaattista mailmaa voi kuvata lauseella: täydellinen epätäydellisyys. He ovat vain koneita, jotka tavoittelevat omaa etuaan. Jos kaikki olisivat psykoja tapahtuisi viikinki ennustusten susiaika; kukaan ei armahda toista. Elämässä pitää antaa ei ottaa. Niillä asioilla mitä psykopaatit arvostavat ei ole mitään merkitystä ne ovat turhia ja niin psykojen rakastama tekniikka iskee heitä vastaan; kaikkeen olemassa vain yksi oikea vastaus vääriä vastauksia on äärettömästi. Matematiikka on tieteiden kuningatar ja psykot ovat matemaattisesti väärä vastaus. 1 1=2, psykoille se on kaikkea muuta, kuin 2.
        Psykopaatille ohjeena tee kaikkea sellaista mitä et pidä oikeana eli tee oikein. Evoluutio on loistava osoitus siitä, miten psykot ovat evoluution virhe; jos kaikki olisivat psykoja laji kuolisi sukupuuttoon, kun he tappaisivat toisensa.
        Älä ole, mitä ei ole, sillä se joka on, mutta ei ole on saatana eli täydellinen järjettömyys ja tappio. Muuten Hitler ei välttämättä psyko, mutta varmoja ovat mielestäni Bill Clinton ja testeissä jo todettu Saddam Hussein. Shakkia pelaava tietokone toimii vain laskemalla parhaan siirron, kun ihminen miettii suoraan oikean linjan parsta vaihtoehtoaja luo mielikuvahahmotelmia pelin jatkosta. Hän voi aavistaa uhan tai ymmärtää kulminaatio pisteen. Voi tehdä ansan visuaalisesti. Psykopaatti on kuin shakkia pelaava tietokone, mutta joku muu on ihminen. Kasparov:"voin ajaa koneen sellaiseen tilanteeseen, jossa sen laskentakyvyt eivät riitä antamaan oikeaa neuvoa". Psyko ei pysty näkemään asioita, kuin väärältä kantilta ja virhe johtaa tuhoon, kuin lajit kuolevat sukupuuttoon. Psykot keksivät rotuhygienian, mutta se on järjetön, sillä jos kaikki afrikkalaiset olisivat valkoisia kuolisivat he suurin määrin sopeutumattomuutensa vuoksi. Vai oliko sekin vain tekosyy ihmisten tappamisen oikeuttamisessa; kuolihan II maailmansodassa 50 miljoonaa ihmistä. Te olette syyttäneet Jumalaa omista teoistanne. Te keksitte ristiretket oikeuttaaksenne tappamisen ja nyt syytätte niistä Jumalaa. Kun Paavina oli psykon oloinen heppu ei antikristuken inkarnaatio ollut kaukana. Te olette antikristuksen inkarnaatio, jos mikä.

        Tänään välähti ehkä teoriaa. olen jo pitkään ajtellut, että skitsofrenia/ni on ollut paholaisen riivaamana (paholaisena) oloa, joka on johtunut siitä, että nuorena onnettoman rakkauden seurauksena sydämeni sanamukaisesti - ei vertauskuvallisesti - särkyi, jonka jälkeen siirryin paholaisen valtakunttaan, jossa se nautti suuresti kiusatessaan minua kolmisenkymmentä vuotta helvetissä. Ilmestyskirjassa puhutaan, että rakkaus sulkee lopulta paholaisen pois maailmasta, eli olemme rakkauden sulkemia pois maailmasta helvetissä. K.o. psyko kertoi että hänelläkin oli nuoruudessaan onneton rakkaussuhde, jospa hänkin tällöin joutui paholaisen valtakuntaan kärsimään tunteettomana olosta. Ettei se inkarnoituminen niin varmaa ole, ehkä me kaikki kuitenkin olemme puutteinemmekin, tunteetomatkin, skitsotkin, autistisetkin, Jumalan lapsia, jota synti ja paholainen kiusaavat mitä moninaisimmin tavoin, että eipä ehkä sittenkään kannattaisi tuomita.


      • voittaja_ko?
        humpatus kirjoitti:

        Tänään välähti ehkä teoriaa. olen jo pitkään ajtellut, että skitsofrenia/ni on ollut paholaisen riivaamana (paholaisena) oloa, joka on johtunut siitä, että nuorena onnettoman rakkauden seurauksena sydämeni sanamukaisesti - ei vertauskuvallisesti - särkyi, jonka jälkeen siirryin paholaisen valtakunttaan, jossa se nautti suuresti kiusatessaan minua kolmisenkymmentä vuotta helvetissä. Ilmestyskirjassa puhutaan, että rakkaus sulkee lopulta paholaisen pois maailmasta, eli olemme rakkauden sulkemia pois maailmasta helvetissä. K.o. psyko kertoi että hänelläkin oli nuoruudessaan onneton rakkaussuhde, jospa hänkin tällöin joutui paholaisen valtakuntaan kärsimään tunteettomana olosta. Ettei se inkarnoituminen niin varmaa ole, ehkä me kaikki kuitenkin olemme puutteinemmekin, tunteetomatkin, skitsotkin, autistisetkin, Jumalan lapsia, jota synti ja paholainen kiusaavat mitä moninaisimmin tavoin, että eipä ehkä sittenkään kannattaisi tuomita.

        Luulen, että Humpatus on oikeassa.
        Olen itse miettinyt samaa.
        Pieleen mennyt teinirakkaus (johon kohteella ei ollut osaa eikä arpaa) aiheutti sisäänpäin kääntymisen ja omantunnon kutistumisen mustaksiaukoksi ja putoamisen pois tietoisuudesta.

        Juttuun kuuluu, että en tiedä/tiennyt olevani mitenkään poikkeava tai paha.

        Kysy tietokoneeltasi 'oletko paha'? Ja se vastaa:
        >'oletko' is not recognized as an internal or external command...

        Näin on myös meidän psykojen kanssa.
        Olemme koneita. Jokin tapahtuma on tuhonnut, jotain ja zombikone on jäänyt jäljelle.
        Olemme Eläviä Kuolleita tavisten silmissä.

        Toisaalta minusta näyttää, etteivät tavikset välitä toisistaan, eivätkä ole kiinnostuneita puuttumaan toistensa asioihin. Tavikset ovat ikäänkuin välinpitämättömiä. Ne pohtivat omia juttujaan vaan.

        Psyko on sentään aina kiinnostunut muista edes saaliina.


      • humpatus
        voittaja_ko? kirjoitti:

        Luulen, että Humpatus on oikeassa.
        Olen itse miettinyt samaa.
        Pieleen mennyt teinirakkaus (johon kohteella ei ollut osaa eikä arpaa) aiheutti sisäänpäin kääntymisen ja omantunnon kutistumisen mustaksiaukoksi ja putoamisen pois tietoisuudesta.

        Juttuun kuuluu, että en tiedä/tiennyt olevani mitenkään poikkeava tai paha.

        Kysy tietokoneeltasi 'oletko paha'? Ja se vastaa:
        >'oletko' is not recognized as an internal or external command...

        Näin on myös meidän psykojen kanssa.
        Olemme koneita. Jokin tapahtuma on tuhonnut, jotain ja zombikone on jäänyt jäljelle.
        Olemme Eläviä Kuolleita tavisten silmissä.

        Toisaalta minusta näyttää, etteivät tavikset välitä toisistaan, eivätkä ole kiinnostuneita puuttumaan toistensa asioihin. Tavikset ovat ikäänkuin välinpitämättömiä. Ne pohtivat omia juttujaan vaan.

        Psyko on sentään aina kiinnostunut muista edes saaliina.

        En tiedä olenko tavis, ehkä en, oma elämäni on ainakin itselleni hyvin tavanomaista arkista puurtamista ihmissuhteiden verkostossa (vaimonkin kanssa), mutta ainakin välitän muista ihmisistä niin, että alitajunnan syövereissä ja joskus tietoisuudessakin ihan tekee kipeätä, välitän siis sinustakin, vaika olisinkin sinun saaliisi. On vain niin itkettävän vähän sellaista, mitä tälläinen tavallinen humpatus voi tehdä muitten hyväksi, sinunkaan (todelliseksi) hyväksesi. Onko kellekään käsite agape mitenkään tuttu?


      • humpatus
        voittaja_ko? kirjoitti:

        Luulen, että Humpatus on oikeassa.
        Olen itse miettinyt samaa.
        Pieleen mennyt teinirakkaus (johon kohteella ei ollut osaa eikä arpaa) aiheutti sisäänpäin kääntymisen ja omantunnon kutistumisen mustaksiaukoksi ja putoamisen pois tietoisuudesta.

        Juttuun kuuluu, että en tiedä/tiennyt olevani mitenkään poikkeava tai paha.

        Kysy tietokoneeltasi 'oletko paha'? Ja se vastaa:
        >'oletko' is not recognized as an internal or external command...

        Näin on myös meidän psykojen kanssa.
        Olemme koneita. Jokin tapahtuma on tuhonnut, jotain ja zombikone on jäänyt jäljelle.
        Olemme Eläviä Kuolleita tavisten silmissä.

        Toisaalta minusta näyttää, etteivät tavikset välitä toisistaan, eivätkä ole kiinnostuneita puuttumaan toistensa asioihin. Tavikset ovat ikäänkuin välinpitämättömiä. Ne pohtivat omia juttujaan vaan.

        Psyko on sentään aina kiinnostunut muista edes saaliina.

        Tiedätkö psyko että Jumalan eräs nimi on "Minä olen". Niin paljon sinussa on Jumalaa kuin on olemassaoloa ja se syvenee ja kirkastuu kärsimyksissä, sille sinä et voi mitään.


      • uusi
        voittaja_ko? kirjoitti:

        Luulen, että Humpatus on oikeassa.
        Olen itse miettinyt samaa.
        Pieleen mennyt teinirakkaus (johon kohteella ei ollut osaa eikä arpaa) aiheutti sisäänpäin kääntymisen ja omantunnon kutistumisen mustaksiaukoksi ja putoamisen pois tietoisuudesta.

        Juttuun kuuluu, että en tiedä/tiennyt olevani mitenkään poikkeava tai paha.

        Kysy tietokoneeltasi 'oletko paha'? Ja se vastaa:
        >'oletko' is not recognized as an internal or external command...

        Näin on myös meidän psykojen kanssa.
        Olemme koneita. Jokin tapahtuma on tuhonnut, jotain ja zombikone on jäänyt jäljelle.
        Olemme Eläviä Kuolleita tavisten silmissä.

        Toisaalta minusta näyttää, etteivät tavikset välitä toisistaan, eivätkä ole kiinnostuneita puuttumaan toistensa asioihin. Tavikset ovat ikäänkuin välinpitämättömiä. Ne pohtivat omia juttujaan vaan.

        Psyko on sentään aina kiinnostunut muista edes saaliina.

        Noi sydämmensärkymisjutut eivät liity mitenkään Psykopatiaan homma juontaa alkusolusta asti.
        Lukekaa nyt aiheesta ennen kuin romantisoitte sitä.


      • humpatus
        uusi kirjoitti:

        Noi sydämmensärkymisjutut eivät liity mitenkään Psykopatiaan homma juontaa alkusolusta asti.
        Lukekaa nyt aiheesta ennen kuin romantisoitte sitä.

        Onhan se mahdottoman kivaa kun osaa noin täydellisillä tiedoilla ja tuomioilla runtata sekä psykot että skitsot...


      • voittaja_ko?
        humpatus kirjoitti:

        En tiedä olenko tavis, ehkä en, oma elämäni on ainakin itselleni hyvin tavanomaista arkista puurtamista ihmissuhteiden verkostossa (vaimonkin kanssa), mutta ainakin välitän muista ihmisistä niin, että alitajunnan syövereissä ja joskus tietoisuudessakin ihan tekee kipeätä, välitän siis sinustakin, vaika olisinkin sinun saaliisi. On vain niin itkettävän vähän sellaista, mitä tälläinen tavallinen humpatus voi tehdä muitten hyväksi, sinunkaan (todelliseksi) hyväksesi. Onko kellekään käsite agape mitenkään tuttu?

        Humpatus aliarvioi voimiaan, kuten minä yliarvioin.

        Olet jo tehnyt suunnattoman paljon.
        Mietin paljon sanomaasi.
        Kiitokset! (En syö Sinua...)

        Olen edelleen sitä mieltä, että nuoruuden tunneräjähdys voi vammauttaa mielen.


      • humpatus
        voittaja_ko? kirjoitti:

        Humpatus aliarvioi voimiaan, kuten minä yliarvioin.

        Olet jo tehnyt suunnattoman paljon.
        Mietin paljon sanomaasi.
        Kiitokset! (En syö Sinua...)

        Olen edelleen sitä mieltä, että nuoruuden tunneräjähdys voi vammauttaa mielen.

        Kiitokset kiittämästä. Olen todella iloinen, jos olen kyennyt auttamaan tai edes antamaan jotakin ajattelemista kärsivälle kanssakulkijalle. Minä maistuisinkin niin pahalle, pilaantunutta lihaa...


      • uusi
        humpatus kirjoitti:

        Onhan se mahdottoman kivaa kun osaa noin täydellisillä tiedoilla ja tuomioilla runtata sekä psykot että skitsot...

        psykopaatilla ja skitsolla ei käsittääkseni ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Skitso on täysin normaali ihminen ja skitsofrenia on sairaus ja siitä voi parantua, myöskään siitä ei ole suoraa haittaa muille, vaan ainoastaan itselle. Psyko tekee tarkoituksella tappioita ympäristölleen.
        Psykopaatti voi olla hyväkin kaveri, mutta hän ei kestä nähdä toisten kokevan mitään positiivisia asioita.


      • uusi
        voittaja_ko? kirjoitti:

        Humpatus aliarvioi voimiaan, kuten minä yliarvioin.

        Olet jo tehnyt suunnattoman paljon.
        Mietin paljon sanomaasi.
        Kiitokset! (En syö Sinua...)

        Olen edelleen sitä mieltä, että nuoruuden tunneräjähdys voi vammauttaa mielen.

        Väität siis, että nuoruuden tunneräjähdys voisi aiheuttaa vakavan rakenteellisen vian aivoihin. Egosi varmaan estää uskomasta psykologeja ja päätät sen sijaan uskoa itseesi. Olen huomannut tutkimuksissani, että psykopateeilla on outo piirre, he eivät usko mihinkään, mitä he eivät näe ellei siitä ole heille suoraa hyötyä.


      • humpatus
        uusi kirjoitti:

        Väität siis, että nuoruuden tunneräjähdys voisi aiheuttaa vakavan rakenteellisen vian aivoihin. Egosi varmaan estää uskomasta psykologeja ja päätät sen sijaan uskoa itseesi. Olen huomannut tutkimuksissani, että psykopateeilla on outo piirre, he eivät usko mihinkään, mitä he eivät näe ellei siitä ole heille suoraa hyötyä.

        Skitsoillakin on sama piirre. Tottakai jokainen joka kärsii, haluaa sitä etua että kärsimys loppuisi, kirota tekisi mieli tuollaisia idi--tteja, jotka esittävät muka tutkimustuloksia, että ihminen/jotkin ihmiset olisivat muka vain jonkinlaisia ennalta ohjelmoituja tietokoneita, joissa ei sen ohjelmoinnin jälkeen tapahdu sitäkään mitään, mitä näissä vempeleissä. Mistä kummasta se että osataan kuvantaa aivojen tapahtumia, antaa tällaisen vääristymän, että kaikkien aivot/aivot joillakin olisivat sellaiset, että niistä puuttuisi plastisuus, joka muokkautuu kokemusperäisesti. Ette te ***osaa*** tulkita tutkimustuloksianne ja tulkitsette niitä ristiriitaisesti. Kaikkein tuhoisinta psykologian/psykiatrian alalla on ollut tämä epätoivon oppi n.s. biologinen suuntaus, joka on pitkiksi ajoiksi tuhonnut kaiken järkevän mielen tutkimisen. Ettekö te itse ole mieli, oletteko itse mielestänne jonkinlaisia tietokoneita?


      • humpatus
        uusi kirjoitti:

        psykopaatilla ja skitsolla ei käsittääkseni ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Skitso on täysin normaali ihminen ja skitsofrenia on sairaus ja siitä voi parantua, myöskään siitä ei ole suoraa haittaa muille, vaan ainoastaan itselle. Psyko tekee tarkoituksella tappioita ympäristölleen.
        Psykopaatti voi olla hyväkin kaveri, mutta hän ei kestä nähdä toisten kokevan mitään positiivisia asioita.

        et mulla ei olis kokemusta psykoista. On kyllä ihan tarpeeksi, vältän koska pelkään, mutta ihmisiä ovat siinä missä muutkin ja ilmeisesti sitten psykoksi joko tullaan koemusten kautta tai ainakin osa tulee kokemusten kautta.


      • uusi
        humpatus kirjoitti:

        Skitsoillakin on sama piirre. Tottakai jokainen joka kärsii, haluaa sitä etua että kärsimys loppuisi, kirota tekisi mieli tuollaisia idi--tteja, jotka esittävät muka tutkimustuloksia, että ihminen/jotkin ihmiset olisivat muka vain jonkinlaisia ennalta ohjelmoituja tietokoneita, joissa ei sen ohjelmoinnin jälkeen tapahdu sitäkään mitään, mitä näissä vempeleissä. Mistä kummasta se että osataan kuvantaa aivojen tapahtumia, antaa tällaisen vääristymän, että kaikkien aivot/aivot joillakin olisivat sellaiset, että niistä puuttuisi plastisuus, joka muokkautuu kokemusperäisesti. Ette te ***osaa*** tulkita tutkimustuloksianne ja tulkitsette niitä ristiriitaisesti. Kaikkein tuhoisinta psykologian/psykiatrian alalla on ollut tämä epätoivon oppi n.s. biologinen suuntaus, joka on pitkiksi ajoiksi tuhonnut kaiken järkevän mielen tutkimisen. Ettekö te itse ole mieli, oletteko itse mielestänne jonkinlaisia tietokoneita?

        Psykopaatilla on fyysinen vamma aivoissa. Elämän kokemukset eivät voi aiheuttaa fyysistä vammaa. Fyysinen vamma voi aiheuttaa: vakava aivovamma tai jonkin kemikaalin "nauttiminen". Siis jos sydän särkyy, niin et voi saada vaikkapa downin-synroomaa.
        Nykyään sellaista henkilöä, joka käyttäytyy, kuin psykopaatti, joka on oppinut jotenkin tämän käyttäytymismallin varhaislapsuudessa, käytetään nimitystä sosiopaatti. Psykopaatti on henkilö joka on kehitysvammainen varsin erikoisella tavalla. Kuten aiemmin ilmaisin autismista, niin sekin on kehityksellinen poikkeavuus, tosin en pidä sitä vammana. Aspergerin syndroomassa on heikkoutena älykkyyteen verraten selvästi heikompi sosiaalinen älykkyys, mutta keskimäärin 30 pistettä keskimääräistä korkeampi ÄO ja kaupanpäälle tulee vielä luova kyky. On tietysti muutakin heikkouksia aivoissa. Skitsofrenian voi saada vaikka kolmekymppisenä. Voit parantua koska vaan, mutta minä tai psyko emme parannu kuin kuolemalla. Täytyy kai vaan opetella kestään tätä. En tiedä millaista on olla skitso, mutta osaan kuvitella millaista on olla psyko, kun olen kasvanut parin kanssa. He eivät nähdäkseni kärsi, mutta lisäävät muiden tuskaa. Sitten vielä olen huomannut, että tällaisesta ei tarvi välittää. Pääasia on, että tekee itse oikein. Tee aina eettisesti oikea ratkaisu ja saat hyvän elämän oli kuinka oli. Näin jää kyllä psykojen hampaisiin, sillä he pitävät tällaista ajattelua tyhmänä ja tekevät kaikkensa tuhotakseen tällaiset henkilöt. Mutta homma on näin, jos teet eettisesti oikein, olet oikeassa, eikä muulla ole väliä, psyko on väärässä ja kun vetää hän veitsen esiin on hän varmistanut voittoni.


      • uusi
        humpatus kirjoitti:

        Onhan se mahdottoman kivaa kun osaa noin täydellisillä tiedoilla ja tuomioilla runtata sekä psykot että skitsot...

        En halua tuomita ketään, koska en ole synnitön ja en muutenkaan ja tietoni eivät ole ätydellisiä: varmoja lakeja ei ole vielä löydetty, aukkoja on. En muuten ole koulutukseltani psykologi, enkä psykiatri, on vain pakkomielle itse opiskeluun. Synnittömyydestä aloitettuani en halua sinne saunan taakse, mutta pahat tekoni todistavat toisin. Sinne ollaan menossa psykon ja kirvesmiehen kanssa, vaikka kuinka rukoilisi ja kun ei saanut edes terveitä aivoja siihen hetken elämään. Ehkä psyko on jossain mielessä viisaampi: kun homma on jo kerran lapsena moöhlitty, niin eiköhän sitten tehdä mahdollisimman paljon pahaa, kun kerran on niin vähän aikaa jäljellä.
        No ei luovuteta, vaan taistellaan sitä vastaan, mikä meidät sinne saunan taakse vie. Psykoksi syntyminen on epäreilu kohtalo, hän ei tunne oikeaa ja väärää, tietää kylläkin.


      • uusi
        uusi kirjoitti:

        Psykopaatilla on fyysinen vamma aivoissa. Elämän kokemukset eivät voi aiheuttaa fyysistä vammaa. Fyysinen vamma voi aiheuttaa: vakava aivovamma tai jonkin kemikaalin "nauttiminen". Siis jos sydän särkyy, niin et voi saada vaikkapa downin-synroomaa.
        Nykyään sellaista henkilöä, joka käyttäytyy, kuin psykopaatti, joka on oppinut jotenkin tämän käyttäytymismallin varhaislapsuudessa, käytetään nimitystä sosiopaatti. Psykopaatti on henkilö joka on kehitysvammainen varsin erikoisella tavalla. Kuten aiemmin ilmaisin autismista, niin sekin on kehityksellinen poikkeavuus, tosin en pidä sitä vammana. Aspergerin syndroomassa on heikkoutena älykkyyteen verraten selvästi heikompi sosiaalinen älykkyys, mutta keskimäärin 30 pistettä keskimääräistä korkeampi ÄO ja kaupanpäälle tulee vielä luova kyky. On tietysti muutakin heikkouksia aivoissa. Skitsofrenian voi saada vaikka kolmekymppisenä. Voit parantua koska vaan, mutta minä tai psyko emme parannu kuin kuolemalla. Täytyy kai vaan opetella kestään tätä. En tiedä millaista on olla skitso, mutta osaan kuvitella millaista on olla psyko, kun olen kasvanut parin kanssa. He eivät nähdäkseni kärsi, mutta lisäävät muiden tuskaa. Sitten vielä olen huomannut, että tällaisesta ei tarvi välittää. Pääasia on, että tekee itse oikein. Tee aina eettisesti oikea ratkaisu ja saat hyvän elämän oli kuinka oli. Näin jää kyllä psykojen hampaisiin, sillä he pitävät tällaista ajattelua tyhmänä ja tekevät kaikkensa tuhotakseen tällaiset henkilöt. Mutta homma on näin, jos teet eettisesti oikein, olet oikeassa, eikä muulla ole väliä, psyko on väärässä ja kun vetää hän veitsen esiin on hän varmistanut voittoni.

        Kirjoittelin vähän epätarkasti. Ei minun tarvitsekkaan kuvitella skitsona olemista, kun olen synnynnäinen, mutta se johtuu hermorakenteesta ja siitä voi ollakin hyötyä.

        "Ette te ***osaa*** tulkita tutkimustuloksianne ja tulkitsette niitä ristiriitaisesti. Kaikkein tuhoisinta psykologian/psykiatrian alalla on ollut tämä epätoivon oppi n.s. biologinen suuntaus, joka on pitkiksi ajoiksi tuhonnut kaiken järkevän mielen tutkimisen."

        unsound.

        Korrektimpi olisi:

        Jos teoria on ristiriidassa tutkimustulosten kanssa, on teoria väärä. Kertomissani asioissa ei ollut ristiriitaa, vaan ne olivat 1 1=2, jos 1 1= joatain muuta, kuin 2, se on väärin. Vastauksella ei ole väliä, muuten kuin jos on oikein tai väärin. Jos tuntuu, että johonkin asiaan on monta vastausta/näkökulmaa, on vastaus väärä.
        Jos olen väärässä niin, miten selität, että 1 1=2, eikä mitään muuta.

        Olen samaa mieltä, että joitain tutkimustuloksia tulkitaan ristiriitaisesti, mutta niitähän ei tarvitse uskoa. Virheet johtuvat siitä, että tehdään vajavaisia kokeita, tai siitä, että teoria on väärä ja sitä ei myönnetä. Jälkimmäisestä esimerkkeinä Aristoteleen maailmankuva, kommunismi, kapitalismi, darvinismi ja siitä johdetut ajatukset.

        "Ettekö te itse ole mieli, oletteko itse mielestänne jonkinlaisia tietokoneita?"

        Hyvä kysymys.

        Ihmisellähän on oma tahto ja vapaus valita, mitä tekee. Mutta se mikä vikuttaa valintoihin, on kokemukset ja perimä. Jos olisi käytössä täydelliset matemaattiset kaavat, niin tulevaisuutta voisi ennustaa täydellisesti: tietäissimme, mitä kukin henkilö valitsee kaikissa elämän tilanteissa, jopa vielä syntymättömät.

        Psykopaatilla on erittäin yksinkertainen toimintakaava, hän laskee kylmästi, mikä tuottaa itselle suurimman voiton ja toisille suurimman tappion ja tekee niin.
        Tässä on kuitenkin virhe: 1 1 ei ollut 2, koska itselle suurimman voiton voi tuottaa, vain tuottamalla toisille suurin voitto.

        Psykopaatti ei ole välttämättä tietoinen motiiveistaan: hän väittää, että tappaa ihmisiä huvin vuoksi, tai jos ei tapa, niin tappaisi. Hän ei tiedä muuta syytä tappamiselle, kuin että se on hauskaa. Niin, mielestäni mikään syy ei voi oikeuttaa tappamaan.


      • Killing people mostly
        voittaja_ko? kirjoitti:

        Luulen, että Humpatus on oikeassa.
        Olen itse miettinyt samaa.
        Pieleen mennyt teinirakkaus (johon kohteella ei ollut osaa eikä arpaa) aiheutti sisäänpäin kääntymisen ja omantunnon kutistumisen mustaksiaukoksi ja putoamisen pois tietoisuudesta.

        Juttuun kuuluu, että en tiedä/tiennyt olevani mitenkään poikkeava tai paha.

        Kysy tietokoneeltasi 'oletko paha'? Ja se vastaa:
        >'oletko' is not recognized as an internal or external command...

        Näin on myös meidän psykojen kanssa.
        Olemme koneita. Jokin tapahtuma on tuhonnut, jotain ja zombikone on jäänyt jäljelle.
        Olemme Eläviä Kuolleita tavisten silmissä.

        Toisaalta minusta näyttää, etteivät tavikset välitä toisistaan, eivätkä ole kiinnostuneita puuttumaan toistensa asioihin. Tavikset ovat ikäänkuin välinpitämättömiä. Ne pohtivat omia juttujaan vaan.

        Psyko on sentään aina kiinnostunut muista edes saaliina.

        "When I left home at fifteen i knew, that i wanna be a writer, but i also knew that i wanted to sleep with as many women as possible."

        Eipä ihme, että teinirakkaus on mennyt pieleen: psykopaatilla on joka vuosi uusi s-suhde. Joillain saattaa olla useita toisistaan tietämättömiä samaan aikaan tai psykopaatti on valehdellut itsestään niin paljon, että häntä tuskin tuntee, jopa väärä nimi saatetaan antaa. Vaikuttaisi, että tällaiseen käytökseen ei ole muuta syytä, kuin suuren mielihyvän saaminen: kysyttäessä, he eivät osaa sanoa muuta syytä, kuin että se oli niin hauskaa.


      • humpatus
        uusi kirjoitti:

        Psykopaatilla on fyysinen vamma aivoissa. Elämän kokemukset eivät voi aiheuttaa fyysistä vammaa. Fyysinen vamma voi aiheuttaa: vakava aivovamma tai jonkin kemikaalin "nauttiminen". Siis jos sydän särkyy, niin et voi saada vaikkapa downin-synroomaa.
        Nykyään sellaista henkilöä, joka käyttäytyy, kuin psykopaatti, joka on oppinut jotenkin tämän käyttäytymismallin varhaislapsuudessa, käytetään nimitystä sosiopaatti. Psykopaatti on henkilö joka on kehitysvammainen varsin erikoisella tavalla. Kuten aiemmin ilmaisin autismista, niin sekin on kehityksellinen poikkeavuus, tosin en pidä sitä vammana. Aspergerin syndroomassa on heikkoutena älykkyyteen verraten selvästi heikompi sosiaalinen älykkyys, mutta keskimäärin 30 pistettä keskimääräistä korkeampi ÄO ja kaupanpäälle tulee vielä luova kyky. On tietysti muutakin heikkouksia aivoissa. Skitsofrenian voi saada vaikka kolmekymppisenä. Voit parantua koska vaan, mutta minä tai psyko emme parannu kuin kuolemalla. Täytyy kai vaan opetella kestään tätä. En tiedä millaista on olla skitso, mutta osaan kuvitella millaista on olla psyko, kun olen kasvanut parin kanssa. He eivät nähdäkseni kärsi, mutta lisäävät muiden tuskaa. Sitten vielä olen huomannut, että tällaisesta ei tarvi välittää. Pääasia on, että tekee itse oikein. Tee aina eettisesti oikea ratkaisu ja saat hyvän elämän oli kuinka oli. Näin jää kyllä psykojen hampaisiin, sillä he pitävät tällaista ajattelua tyhmänä ja tekevät kaikkensa tuhotakseen tällaiset henkilöt. Mutta homma on näin, jos teet eettisesti oikein, olet oikeassa, eikä muulla ole väliä, psyko on väärässä ja kun vetää hän veitsen esiin on hän varmistanut voittoni.

        Kyllä käsittääkseni aivot ovat niin palstinen elin, että sinne voi syntyä vasikka aivovaurio karmean lpsuuden aiheuttaman tai jonkun vaikean kokemuksen jälkeen.


      • humpatus
        uusi kirjoitti:

        Kirjoittelin vähän epätarkasti. Ei minun tarvitsekkaan kuvitella skitsona olemista, kun olen synnynnäinen, mutta se johtuu hermorakenteesta ja siitä voi ollakin hyötyä.

        "Ette te ***osaa*** tulkita tutkimustuloksianne ja tulkitsette niitä ristiriitaisesti. Kaikkein tuhoisinta psykologian/psykiatrian alalla on ollut tämä epätoivon oppi n.s. biologinen suuntaus, joka on pitkiksi ajoiksi tuhonnut kaiken järkevän mielen tutkimisen."

        unsound.

        Korrektimpi olisi:

        Jos teoria on ristiriidassa tutkimustulosten kanssa, on teoria väärä. Kertomissani asioissa ei ollut ristiriitaa, vaan ne olivat 1 1=2, jos 1 1= joatain muuta, kuin 2, se on väärin. Vastauksella ei ole väliä, muuten kuin jos on oikein tai väärin. Jos tuntuu, että johonkin asiaan on monta vastausta/näkökulmaa, on vastaus väärä.
        Jos olen väärässä niin, miten selität, että 1 1=2, eikä mitään muuta.

        Olen samaa mieltä, että joitain tutkimustuloksia tulkitaan ristiriitaisesti, mutta niitähän ei tarvitse uskoa. Virheet johtuvat siitä, että tehdään vajavaisia kokeita, tai siitä, että teoria on väärä ja sitä ei myönnetä. Jälkimmäisestä esimerkkeinä Aristoteleen maailmankuva, kommunismi, kapitalismi, darvinismi ja siitä johdetut ajatukset.

        "Ettekö te itse ole mieli, oletteko itse mielestänne jonkinlaisia tietokoneita?"

        Hyvä kysymys.

        Ihmisellähän on oma tahto ja vapaus valita, mitä tekee. Mutta se mikä vikuttaa valintoihin, on kokemukset ja perimä. Jos olisi käytössä täydelliset matemaattiset kaavat, niin tulevaisuutta voisi ennustaa täydellisesti: tietäissimme, mitä kukin henkilö valitsee kaikissa elämän tilanteissa, jopa vielä syntymättömät.

        Psykopaatilla on erittäin yksinkertainen toimintakaava, hän laskee kylmästi, mikä tuottaa itselle suurimman voiton ja toisille suurimman tappion ja tekee niin.
        Tässä on kuitenkin virhe: 1 1 ei ollut 2, koska itselle suurimman voiton voi tuottaa, vain tuottamalla toisille suurin voitto.

        Psykopaatti ei ole välttämättä tietoinen motiiveistaan: hän väittää, että tappaa ihmisiä huvin vuoksi, tai jos ei tapa, niin tappaisi. Hän ei tiedä muuta syytä tappamiselle, kuin että se on hauskaa. Niin, mielestäni mikään syy ei voi oikeuttaa tappamaan.

        voi vissiin 1 1 olla vaikkapa 2,456


      • uusi
        humpatus kirjoitti:

        voi vissiin 1 1 olla vaikkapa 2,456

        Varmaan ymmärsit kuitenkin, mitä ajoin takaa.
        Samanlaisissa olosuhteissa 1 1=2 aina, mutta toisenlaisissa säännöissä se voi olla mitä vain.
        Kvanttifysiikka ei ole aivan tärkeimpiä harrastuksiani, mutta herätit juuri kiinnostukseni.
        Nils Bohr sanoi: Se joka väittää ymmärtävänsä kvanttifysiikka on väärässä. Joten en toivo sitä käytettävän esimerkkinä.


      • uusi
        humpatus kirjoitti:

        Kyllä käsittääkseni aivot ovat niin palstinen elin, että sinne voi syntyä vasikka aivovaurio karmean lpsuuden aiheuttaman tai jonkun vaikean kokemuksen jälkeen.

        Ihanaa, kun jaksat väitellä. Pelkäsin jo etten enää kuule sinusta. Olaan muuten tekemässä yhden lajin ennätystä, kun katsot tuota sivuhaaraa: melkoinen sukupuu. Sanoin muuten, että nykyään psykopatia on kyseisen tunteiden puuttumisen synnynnäisen version nimi, ja sosiopatia syntymän jälkeen jonkin herkkyyden ja sopivien olosuhteiden ansiosta syntynyt lähes samanlainen oireyhtymä. Mutta korjaan sen verran, että psykopatia, joka on siis rakenteesta johtuva versio on joko synnynnäinen, tai aivovammasta johtuva, tai myrkytyksestä johtuva, mutta tämänkin taisin jo sanoa. Synnynnäisten ja jälkeenpäin psykopaateiksi tulleilla on pieniä eroja, mutta pääasiassa saman tapainen. Sosiopatia oli alkuperäinen nimi tällaisille oireille ja myöhemmin se oli psykopaattia tarkoittava sana sosiologian puolella, mutta nyt näin. Erona on mm. se, että sosiopaatin voi jopa parantaa jossain määrin terapian avulla.


      • uusi
        humpatus kirjoitti:

        Kyllä käsittääkseni aivot ovat niin palstinen elin, että sinne voi syntyä vasikka aivovaurio karmean lpsuuden aiheuttaman tai jonkun vaikean kokemuksen jälkeen.

        Plastisuus tarkoittaa vähän eri asiaa. Niin, hermosoluhan voi tuhoutua, mutta ei parantua, se voi olla myös käyttämätön, jolloin se voidaan taas ottaa käyttöön. Hermosoluja ei kasva lisää syntymän jälkeen, joten hermorakenne ei voi muuttua.
        Jos tilanne ei olisi näin, niin tilanne olisi mat.


      • humpatus
        uusi kirjoitti:

        Plastisuus tarkoittaa vähän eri asiaa. Niin, hermosoluhan voi tuhoutua, mutta ei parantua, se voi olla myös käyttämätön, jolloin se voidaan taas ottaa käyttöön. Hermosoluja ei kasva lisää syntymän jälkeen, joten hermorakenne ei voi muuttua.
        Jos tilanne ei olisi näin, niin tilanne olisi mat.

        Tämä käsitys on muuttunut. On havaittu, että hermosoluja todella syntyy uusia ja korvaavia, lisäksi aivoit ovat sellaisella tavalla monimutkaiset, että sieltä löytyy tilaa korvaaville reitille vaika kuinka paljon. Kyllä sullakin on tullut plastiset housuun nyt.


      • humpatus
        uusi kirjoitti:

        Varmaan ymmärsit kuitenkin, mitä ajoin takaa.
        Samanlaisissa olosuhteissa 1 1=2 aina, mutta toisenlaisissa säännöissä se voi olla mitä vain.
        Kvanttifysiikka ei ole aivan tärkeimpiä harrastuksiani, mutta herätit juuri kiinnostukseni.
        Nils Bohr sanoi: Se joka väittää ymmärtävänsä kvanttifysiikka on väärässä. Joten en toivo sitä käytettävän esimerkkinä.

        se ole minunkaan harrastuksissani etusijalla, mutta transistoriradiota kuuntelen lähes joka päivä, että sikäli käytännössä harrastan. Ja mikä voi olla käytännön totuus, sitä myös käytän esimerkkinä.


      • humpatus
        humpatus kirjoitti:

        Tämä käsitys on muuttunut. On havaittu, että hermosoluja todella syntyy uusia ja korvaavia, lisäksi aivoit ovat sellaisella tavalla monimutkaiset, että sieltä löytyy tilaa korvaaville reitille vaika kuinka paljon. Kyllä sullakin on tullut plastiset housuun nyt.

        kirjoitin osoiteriville aivojen plastisuus: http://wwwedu.oulu.fi/98-99/avoin/cumu/mieli/neuro.htm. ehkä kantsii käydä katsomassa. kooklettamallakin saa mielenkiintoista asiaa. edu muuten tarkoittaa yliopistoa.


      • uusi
        humpatus kirjoitti:

        kirjoitin osoiteriville aivojen plastisuus: http://wwwedu.oulu.fi/98-99/avoin/cumu/mieli/neuro.htm. ehkä kantsii käydä katsomassa. kooklettamallakin saa mielenkiintoista asiaa. edu muuten tarkoittaa yliopistoa.

        Luulin jo, että olit oikeassa, mutta et sittenkään.
        Jos hermosolut jakaantuisivat vielä syntymän jälkeenkin, olisivat monet ongelmat jo ratkaistu tulevaisuutta ajatellen: ikuista elämää tavoittelevilla ei olisi pian yhtään estettä.
        Hermosolut eivät jakaannu, mutta niiden väliset kontaktit muuttuvat solujen omasta aktiivisuudesta riippuvalla tavalla.
        Jos hermosolut jakaantuisivat, olisi persoonallisuuden muuttuminen ihan normaalia ja mikä parasta älykkyyttä voitaisiin kehittää rajattomasti.
        Mutta kontaktien väliset muutokset selittävät kaiken psyykkisistä poikkeamista. Yksi hyvä, minkä olen huomannut: ÄLÄ LUE SUOMALAISIA SIVUJA!
        Koska ne ovat huonoja.

        Huomasin taas jotain loistavia esimerkkejä suomalaisilta psykosivuilta:

        Samanlaiset tunnistus merkit löytyvät seuraavien ilmiöiden kohdalta lapsilta: Harvinaisen korkea älykkyys, psykopatia, autismi, ADHD ...

        Ei ihme, että tapahtuu väärinkäsityksiä. Tällä en tarkoittanut sinua humpatus.
        Lisäksi olen huomannut, että puhutaan usein jostain maagisista sivupersoonista, kun on selvästi kyse joko autismista, tai lapsinerosta, tai paremminkin molemmista.


      • uusi
        humpatus kirjoitti:

        se ole minunkaan harrastuksissani etusijalla, mutta transistoriradiota kuuntelen lähes joka päivä, että sikäli käytännössä harrastan. Ja mikä voi olla käytännön totuus, sitä myös käytän esimerkkinä.

        Siis sanon helpommin asian, jota yritin sanoa:
        yksi ei voi olla kaksi. Ja tärkeämpi on vielä se, että kun olet jonkin valinnan edessä, on olemassa vain yksi oikea vaihtoehto, ja muut ovat vääriä.
        Oikea vaihtoehto on se mikä Raamatussa esitetään, kuten tiedät. Lisäksi jos pelaat Jumalan kanssa sakkia, hän pelaa aina täysin virheettömän pelin, mihin ei yksikään ihminen pysty: peli kehittyy koko ajan. Ei ole väliä miten häviät, on väliä vain voitolla ja häviöllä. Joten onko väliä olla täydellisempi, kun vain täydellinen kelpaa. Vastaus: EI. On olemassa vain yksi oikea ja ääretön väärää. Jos näin ei olisi, ei olisi Jumalaa ja ei olisi fysiikan lakeja... muista, että kvanttifysiikassakin on lait, vaikka emme niitä ymmärräkkään. Voi olla vain yksi täydellisyys, ei montaa, sitähän täydellisyys tarkoittaa.


      • ......
        voittaja_ko? kirjoitti:

        Humpatus aliarvioi voimiaan, kuten minä yliarvioin.

        Olet jo tehnyt suunnattoman paljon.
        Mietin paljon sanomaasi.
        Kiitokset! (En syö Sinua...)

        Olen edelleen sitä mieltä, että nuoruuden tunneräjähdys voi vammauttaa mielen.

        Et ole psykopaatti. Perustelut; psykopaatti ei tiedä rakkaudesta mitään, ei kiitä koskaan eikä tunnusta olevansa psykopaatti. Ei myöskään epäile olevansa voittaja.


      • pohdiskelija
        humpatus kirjoitti:

        Meillä on tässä harvinaisuus, rehellinen psyko, joka aivan ilmeisesti kärsii sismmässään aivan alitajuntaisesti kovastikin persoonallisuudestaan ja me käsittelemme häntä kuin olisimme itse psykoja lyöden ja läimäytellen. Jumala - johon uskon - rakastaa häntä aivan yhtä paljon kuin ketä hyvänsä tavista tai hyvistä, ei tee eroa mitenkään. Sanovat että psykoilla on mielensä pohjalla kauhu, eikä kauhun kanssa - oli miten alitajuista tai tiedostamatonta hyvänsä - ole mitenkään mukava elää. Olen itse niitä joilla on sitä rakkautta, jota väistät, vähemmässä määrin kuitenkin kuin toivoisin, sehän on ainoa joka meidät pelastaa tästä synnin ja kuoleman ja ahneuden maailmasta. Eihän Jumala mikään tyhmyri ole, miksi hän rankaisisi enemmän sellaista, jolla ei pysty olemaan tunteita kuin sellaista jolla niitä on runsaasti.

        Mun mielestä on vain surullista, etteivät kaikki voi tuntea:( Edellisestä viestistä tuli mieleen, et minkä psykopaatti itselleen mahtaa? Kuinka voit muuttaa itseäsi, jos sinulla ei ole siihen edellytyksiä? Kuinka voi asettua toisen asemaan tai nähdä itsensä ulkopuolisten silmin, jos ei ole tunteita? Kuinka voi muuttaa itseään, parantua tms. jos ei kykene oppimaan itsestään asioita toisten kautta? Vaikka psykopaatille sanois mitä tahansa, niin ei synny edistystä. Edistymiseen kai tarvitaan juuri sitä, että ymmärtää asian tunnetasolla. Tää on mielenkiintonen aihe. Mitä ihminen itselleen mahtaa? Ei psykopaatit ainakaan mitään. Sen kanssa on vaan opittava elämään, että tähän maailmaan mahtuu monenlaista kulkijaa..


      • Janina__
        W-era kirjoitti:

        et ole itsekkään tainnut oikeen tajuta mitä määritelmä "psykopaatti" oikein tarkoittaa tai mihin psykopaattisuus perustuu.
        Psykopaattisuus on mielisairaus,jossa tietyt aivojen osat eivät "toimi" samalla tavalla kuin ns. taviksella. Psykopaattisuus on synnynnäistä, perityvää, geeneissä. Psykopaatiksi ei voida vain tulla yhtäkkiä, vaikka tottakai ympäristökin vaikuttaa.
        Tunteet ja empatia ovat inhimillisiä tunteita, joita psykopaatit pysytvät vain rajallisesti tuntemaan. Pidätkin menestystä ja rahaa elämän tarkoituksen mittarina.
        Jotenkin säälittääkin, en voi kuvitella elämää, jossa "tunteet" on vain jokin mitätön sana.
        En yhtään ylpeilisi sillä, että olet psykopaatti! Jäät paitsi niin monesta..maailmassa on pirusti tärkeämpiäkin asioita kuin raha, joka on käytännössä vain pala metallia tai selluloosaa!
        Mutta ymmärrän ettet yksinkertaisesti pysty ajattelemaan toisin, jos tosiaan olet psykopaatti...sinulta puuttuu tietynlainen inhimillisyys.

        Psykopatia ei ole sairaus se on vain ihmisen luonne! Muut ihmiset eivät pidä siitä jos joku on vähän kylmempi kuin toiset joten he ovat luokitelleet hänestä psykopaatin.


      • ukdoesntwork
        uusi kirjoitti:

        Rupesi tulemaan useita asioita mieleen tuosta tekstistä. Itse olen kasvanut psykopaatin kanssa; paras ystäväni lapsena oli psykopaatti ja itsekkään en ihan terve ole, tai miten sen ottaa, kun olen autistinen. Pystyn myös tunnistamaan psykon yhdellä vilkaisulla silmiin ja autistisen tunnistan myös ensi tapaamisella. Myös muut poikkeavuudet ovat helposti tunnistettavissa kuten NPD, ADHD...
        Yleensä reakoin psykopaatteihin nolaamalla heitä heidän heikkouksiensa avulla ja pysymällä heistä kaukana. Kuoleman katse on paskamainen. Kaikki normit varmaan huomasivat jo psykon (ironisesti voittajan) heikkoudet. Heillä ei ole tunteita lainkaan. Itse olen jostain normin ja psykon välistä, kun tunteeni ovat heikot, mutta niitä selvästi on. Jos joku läheinen kuolee, niin itkettää ja suruttaa, masennuttaa. Jos psykon läheinen kuolee, niin se voi merkitä vähemmän, kuin tietokoneen rikkuminen; voihan kuolleelta saada rahaa testamentissa, mutta uusi kone maksaa maltaita. Usein kun tapaan entisen psyko kaverini alkaa huvittaa ironisella tavalla hänen tunnesokeutensa; hän saattaisi sanoa: älä koske autooni, siihen tulee sormenjälkiä. Häh! Mitä väliä! Itse olen pakkomielteisen tarkka ja kaipaan järjestystä, mistä olen joutunut pilkan kohteeksi, mutta psykon kämppä voi olla kuin rotanloukko, mutta autoon ei saa koskea. Mielstäni psykopaattista mailmaa voi kuvata lauseella: täydellinen epätäydellisyys. He ovat vain koneita, jotka tavoittelevat omaa etuaan. Jos kaikki olisivat psykoja tapahtuisi viikinki ennustusten susiaika; kukaan ei armahda toista. Elämässä pitää antaa ei ottaa. Niillä asioilla mitä psykopaatit arvostavat ei ole mitään merkitystä ne ovat turhia ja niin psykojen rakastama tekniikka iskee heitä vastaan; kaikkeen olemassa vain yksi oikea vastaus vääriä vastauksia on äärettömästi. Matematiikka on tieteiden kuningatar ja psykot ovat matemaattisesti väärä vastaus. 1 1=2, psykoille se on kaikkea muuta, kuin 2.
        Psykopaatille ohjeena tee kaikkea sellaista mitä et pidä oikeana eli tee oikein. Evoluutio on loistava osoitus siitä, miten psykot ovat evoluution virhe; jos kaikki olisivat psykoja laji kuolisi sukupuuttoon, kun he tappaisivat toisensa.
        Älä ole, mitä ei ole, sillä se joka on, mutta ei ole on saatana eli täydellinen järjettömyys ja tappio. Muuten Hitler ei välttämättä psyko, mutta varmoja ovat mielestäni Bill Clinton ja testeissä jo todettu Saddam Hussein. Shakkia pelaava tietokone toimii vain laskemalla parhaan siirron, kun ihminen miettii suoraan oikean linjan parsta vaihtoehtoaja luo mielikuvahahmotelmia pelin jatkosta. Hän voi aavistaa uhan tai ymmärtää kulminaatio pisteen. Voi tehdä ansan visuaalisesti. Psykopaatti on kuin shakkia pelaava tietokone, mutta joku muu on ihminen. Kasparov:"voin ajaa koneen sellaiseen tilanteeseen, jossa sen laskentakyvyt eivät riitä antamaan oikeaa neuvoa". Psyko ei pysty näkemään asioita, kuin väärältä kantilta ja virhe johtaa tuhoon, kuin lajit kuolevat sukupuuttoon. Psykot keksivät rotuhygienian, mutta se on järjetön, sillä jos kaikki afrikkalaiset olisivat valkoisia kuolisivat he suurin määrin sopeutumattomuutensa vuoksi. Vai oliko sekin vain tekosyy ihmisten tappamisen oikeuttamisessa; kuolihan II maailmansodassa 50 miljoonaa ihmistä. Te olette syyttäneet Jumalaa omista teoistanne. Te keksitte ristiretket oikeuttaaksenne tappamisen ja nyt syytätte niistä Jumalaa. Kun Paavina oli psykon oloinen heppu ei antikristuken inkarnaatio ollut kaukana. Te olette antikristuksen inkarnaatio, jos mikä.

        Hillaryn ja Billin suhde oli melkein avoin suhde.Hitler kyllä oli psykopaatti, mutta Stalin on kaikkein vaikeimman tason psykopaatti, tappoi koko lähipiirinsä.


      • voit olla

        Miten voit olla varma ettet ole vain harhainen? Ei tarvitse perustella.

        "Tunnetilojen luku kasvoilta. Pitää paikkaansa ja sen herkkyys on uskomaton. Se on LAHJA. Myös toisen psykon tunnistus tapahtuu silmän räpäyksessä."


      • karpassieni69
        uusi kirjoitti:

        Väität siis, että nuoruuden tunneräjähdys voisi aiheuttaa vakavan rakenteellisen vian aivoihin. Egosi varmaan estää uskomasta psykologeja ja päätät sen sijaan uskoa itseesi. Olen huomannut tutkimuksissani, että psykopateeilla on outo piirre, he eivät usko mihinkään, mitä he eivät näe ellei siitä ole heille suoraa hyötyä.

        kertokaas yks asia.. esikoulusta ast 7:lle kiusattu, vaikee masennus, psykoottisia oireita, moni ystävä tehnyt itsemurhan, itsemurha mielessä 24/7, paineet hirveet, toisten ihmisten näkeminen on helvettiä, pelkään jonkun ymmärtävän sisintäni mitä itse en ymmärrä alkuunkaan, toivon olevani sarjamurhaaja iha tosissani ja aion sen vielä toteuttaa.. mitä helvettiä???? ps. en usko psykologeja, ne ovat mulle aivan turhia vain tiellä ja luulevat tuntevansa tunne-elämäni vaikka sitä ei juurikaan enää jäljellä ole..


      • se on
        voittaja_ko? kirjoitti:

        Hei,

        Olet siinä oikeassa, etten tiedä psykon määritelmää.

        Psykologia on minulle vieras ala (= ei vois vähempää kiinnostaa, ainakin tähän asti). Ja kun jokin webtesti julistaa minut psykoksi, en voinut muuta kuin ihmetellä. Mutta samalla olen saanut vastauksen muutamiin pikkujuttuihin, joita olen joskus ohimennen ihmetellyt. Eli väittämä ei voi siis ihan pielessäkään olla. Ilmeisesti minun täytyy tutustua aiheeseen tarkemmin.

        Onko psykon määritelmä varmasti kansainvälisesti standardoitu? Ts. onko olemassa jokin maa/yhteisö, jossa olenkin normaali ja tavikset hoidon tarpeessa? Ex. Neuvostoliitto?

        Teini-ikäisenä oli sydänmurheita, joiden yhteydessä itsemurha oli lähellä. Ruumiillisesti jäin eloon, mutta ehkä saatoin silloin sittenkin henkisesti kuolla, näin jälkeenpäin arvioituna.
        Mutta zombiksikin olen pärjännyt kohtuu hyvin, paremmin kuin monet ei-zombit :)

        Menestys ja raha OVAT elämän mittareita tai pikemminkin niiden kautta saatava arvostus. Lue nyt aluksi vaikka lehti tai avaa (tosi)TV. - Herää pahvi -

        Sanot minun jäävän paitsi monesta, koska pidän tunteita rajoitettuna alueena. Olet oikeassa, että tämä pieni seikka häiritsee minua ajoittain. Voisinko tosiaan jäädä paitsi jostain mitä taviksilla on? Ja mitä se sitten voisi olla? Miltä se tuntuu? Voiko orjalla olla jotain, mikä kunkulta puuttuu? Pannaanko orja sileäksi?
        Kateus hiipii... mutta ei se voi niin tärkeää olla, joku ihme tavisjuttu vaan. Selvinnee aikanaan...

        Raha itsessään ei minulle ole ollenkaan tärkeää vaan tavisten himo ja arvostus siihen. (Ajattele pitäväsi hunajapurkkia kädessäsi mehiläisten kanssa.) Jos muulla tavoin saa vastaavan määrän arvostusta tehokkaasti, niin sitten niin (politiikka?). Raha on minulle vain työkalu arvostuksen saamiseksi.

        Mutta korostettakoon, että osaan piilottaa psykoluonteeni täysin. Se ei ole minulle vallitseva olotila. Se on minulle 'ase', joka on käytettävissäni vain halutessani.

        Mutta ollessani rauhassa omana itsenäni, tiedän että 'psykon' (puutteellinenkin) määritys täsmää minuun. Sitä en voi kieltää.

        Voin näytellä tavista, mutta se vaatii energiaa ja väsyttää. Kovin pitkää putkea ei jaksa yhteen menoon vetää.
        Tuskin ammattinäyttelijätkään jaksavat vetää rooliaan 24h ympäri. Välillä pitää saada olla omana itsenään ja silloin mieluiten yksin.

        Tähtitieteellisesti saatan olla jokin rakkauden ja arvostuksen 'musta-aukko'. Imuroin ne pois tästä maailmasta. Ne vaan katoaa psykon 'mustaan-aukkoon' pois tästä maailmasta, toiseen ulottuvuuteen. Minne, missä ja koska ne sitten tulisivat takaisin? Jos psykona olen tunteiden musta-aukko, mikä sitten on niiden lähde?

        (Vrt tähtitieteellisesti vaikka materiaali tai informaatio häviää mustan aukon kautta toiseen ulottuvuuteen, se ei silti kuitenkaan häviä)

        Jos tosiaan olisin sairas (???!!!), mikä on parannus? Mistä saa korjaussarjan?
        Google ei löydä...

        Jos ajattelee vain omaa etuaan ja vain hyötyy toisista ihmisistä toimii kuin eläin, eikä niin kuin ihminen. Mitä enemmän kuvailemasi kaltaista psykopaattista käyttäytymistä maailmassa, sitä lähempänä ollaan viidakon lakeja ja niillä ei maailma kovin kauan toimi. En ymmärrä mitä ylpeilemistä siinä olisi, jos olisi psykopaatti. Jos ei tunne mitään, niin ei tietenkään ymmärrä kuinka paljon voi muille ihmisille aiheuttaa kärsimystä teoillaan. Eikä voi myöskään itse koskaan tuntea samaa mitä toisissa saa aikaan.


      • yhden tunnen..
        ...... kirjoitti:

        Et ole psykopaatti. Perustelut; psykopaatti ei tiedä rakkaudesta mitään, ei kiitä koskaan eikä tunnusta olevansa psykopaatti. Ei myöskään epäile olevansa voittaja.

        Psykopaatti ei kiitä, jos ei hyödy siitä mitään..


      • humpatus kirjoitti:

        voi vissiin 1 1 olla vaikkapa 2,456

        Aivan oikein. Tällä palstalla ei tosin taida kvanttifyysikot hengailla... Täällä on vain idiootteja,jotka luulevat olevansa psykopaatteja.


      • Kansallisaarre ;)

        Olen nainen - ilmeisesti paljon Voittajaa nuorempi - , joka kokee olevansa psykopaatti. En puhu enempää siitä, millä tavalla tai miksi.
        Mutta jos "taviksemman" kanssa päätyy (= kehtaa aikaansa tuhlata) parisuhteeseen, vie ensinnäkin hetken, että alkaa tuoda oman normaaliminänsä esille. Loppu on tuhanteen kertaan kirjoitettu: taas arvon narsisti muka aiheuttaa sen, että heikkonahkainen kuluttaa seuraavan jakson elämässään henkisten haavojensa paranteluun.

        Haaveenani on suhde ihmiseen, jonka koen olevan itseni kaltainen. Tarpeeksi lujaa tekoa kestämään aidon minäni: jäätävän, alati kaikenlaista ”suunnittelevan” räjähdearkun. Lisäksi hän antaisi elämääni värin ja virikkeitä käyttäytymällä samoin. Silloin kummankaan ei tarvitsisi alentua pyytämään anteeksi omaa itseään. Ei enää empatian näyttelemistä tai tyhjiä lupauksia siitä, ettei oma käytös toistu.
        Voittaja puhuu pelosta avointa vilpitöntä rakkautta kohtaan.
        "Jos ihmisellä on oikeasti avoin_vilpitön_ rakkaus (sen huomaa silmistä yhdellä vilkaisulla), minä väistän, koska pelkään. -- Pelkään, että hän onnistuu pureutumaan sisimpään ytimeeni, jonne edes minulla ei ole pääsyä. Hän pystyisi tuhoamaan minut täysin sisältä käsin, enkä voisi sitä estää. Siis väistän. Tämän kaltainen tilanne on niitä harvoja tilanteita, joissa luovutan vaikka maali olisi lukittu jo tähtäimeeni."
        Pelkään itse samaa kuin Voittaja: mitä jos joku kairaa käytävän sisimpääni? Mitä jos annan sen tapahtua? Haluaisin porautua narsistin sisimpään... Se, jos mikä on haaste! Tässä on toinen syy, miksi haaveilen suhteesta narsistin kanssa.

        Mutta jos kaivautuisin narsistin sisälle, joutuisin päästämään myös hänet sisälleni. Älyä sellaiseen häneltä tuskin puuttuisi, tuskin myöskään voitonnälkää valloittaa melko tavoittamattoman olennon sisus. Mitä hän voisi tehdä minulle? Entä minä hänelle? Muilla ihmisillä ei ole paskan vertaa väliä, mutta toisella narsistilla on. Hän merkitsee enemmän paljon kuin keskivertoihminen, aivan kuten minä; tällaisia ei saa tuhota. Kansallisaarteitanne.


      • Kansallisaarre ;)
        Kansallisaarre ;) kirjoitti:

        Olen nainen - ilmeisesti paljon Voittajaa nuorempi - , joka kokee olevansa psykopaatti. En puhu enempää siitä, millä tavalla tai miksi.
        Mutta jos "taviksemman" kanssa päätyy (= kehtaa aikaansa tuhlata) parisuhteeseen, vie ensinnäkin hetken, että alkaa tuoda oman normaaliminänsä esille. Loppu on tuhanteen kertaan kirjoitettu: taas arvon narsisti muka aiheuttaa sen, että heikkonahkainen kuluttaa seuraavan jakson elämässään henkisten haavojensa paranteluun.

        Haaveenani on suhde ihmiseen, jonka koen olevan itseni kaltainen. Tarpeeksi lujaa tekoa kestämään aidon minäni: jäätävän, alati kaikenlaista ”suunnittelevan” räjähdearkun. Lisäksi hän antaisi elämääni värin ja virikkeitä käyttäytymällä samoin. Silloin kummankaan ei tarvitsisi alentua pyytämään anteeksi omaa itseään. Ei enää empatian näyttelemistä tai tyhjiä lupauksia siitä, ettei oma käytös toistu.
        Voittaja puhuu pelosta avointa vilpitöntä rakkautta kohtaan.
        "Jos ihmisellä on oikeasti avoin_vilpitön_ rakkaus (sen huomaa silmistä yhdellä vilkaisulla), minä väistän, koska pelkään. -- Pelkään, että hän onnistuu pureutumaan sisimpään ytimeeni, jonne edes minulla ei ole pääsyä. Hän pystyisi tuhoamaan minut täysin sisältä käsin, enkä voisi sitä estää. Siis väistän. Tämän kaltainen tilanne on niitä harvoja tilanteita, joissa luovutan vaikka maali olisi lukittu jo tähtäimeeni."
        Pelkään itse samaa kuin Voittaja: mitä jos joku kairaa käytävän sisimpääni? Mitä jos annan sen tapahtua? Haluaisin porautua narsistin sisimpään... Se, jos mikä on haaste! Tässä on toinen syy, miksi haaveilen suhteesta narsistin kanssa.

        Mutta jos kaivautuisin narsistin sisälle, joutuisin päästämään myös hänet sisälleni. Älyä sellaiseen häneltä tuskin puuttuisi, tuskin myöskään voitonnälkää valloittaa melko tavoittamattoman olennon sisus. Mitä hän voisi tehdä minulle? Entä minä hänelle? Muilla ihmisillä ei ole paskan vertaa väliä, mutta toisella narsistilla on. Hän merkitsee enemmän paljon kuin keskivertoihminen, aivan kuten minä; tällaisia ei saa tuhota. Kansallisaarteitanne.

        Alkoipa viestini hyvin, kun ilmoitin, että tunnen olevani psykopaatti. Ei, en psykopaatti, vaan tunnen itseni pieneksi narsistiksi. Puhuin läpiä pääni luettuani viestejä, joissa toiseltiin "psykopaatti"-sanaa. Enpä itsekään ole termeistä niin perusteellisesti selvillä, etten erehtyisi väärinpäin nimittämään.


      • MiksimaailmaonRY

        Onko tämä ensimmäinen kaunokirjallistasoinen fantasiasi? Siis mistä sinä olet ylpeä? Että sinä sairas mieli istut kotona ja kuvittelet että psyko-suuteesi voi mieltää positiivisia määreitä ,että sinä olet "Elämän Taistelussa" ( jonka psykoihmiset ovat luoneet) Paras Mahdollinen Selviytyjä ja varmasti Myös Kaikkein Kauneinkin .Onko sinulla oikeasti joku vaimo, miten alennut toisen seuraan tai pystyt hoitamaan lapsiasi jotka eivät ole kloonejasi? Ylilahjakkaana kirjoittelet kotona uutta kansallislaulua Suomelle jota yksinvaltiaana tulet hallitsemaan eräänä päivänä kunhan ihmiset ymmärtävät itse hyötyvänsä predatorisesta mielestäsi. Tee toisille mitä haluaisit itsellesi tehtävän.
        Tunnustat epärehellisyytesi, kerro vielä ketkä ovat tappolistallasi. Sinä olet Natsien wonderkind, ihana itseisuskoasi paasaava tyhjä turha epäihminen. Mieti missä olisit ilman sitä harmaata massaa, sinun mainitsemia taviksia(miten turha voi olla) jotka antavat sinulle aineksia ylemmyydentuntoosi. Mikään mitä kirjoitat ei liity aitoon psykopatiaan, vaan sikanatsiuuteesi, vieläpä tuo upea "repikää siitä". Älä tule kertomaan että sinut otetaan vakavasti jossakin. Akkareita ja teiniuhoa huippuihmiseltä.
        Ongelma sinun oudossa elinkamppailussa on ettei kukaan tänä modernina aikana tarvitse kaltaisiasi ihmisiä mihinkään. Jos neanderthalit ja cromagnonit tarvitsevat sotapäällikköä, ota haaste vastaan, sinulle on varmasti samantekevää kumpi voittaa. Natsismi pitäisi kieltää lailla, rinnastan sen tässä psykokiihotukseesi, minä en suostu uskomaan että lobbaat tosissasi psykoille hyväksyntää ja tunnustusta.


      • Isohuoli
        voittaja_ko? kirjoitti:

        Hei,

        Olet siinä oikeassa, etten tiedä psykon määritelmää.

        Psykologia on minulle vieras ala (= ei vois vähempää kiinnostaa, ainakin tähän asti). Ja kun jokin webtesti julistaa minut psykoksi, en voinut muuta kuin ihmetellä. Mutta samalla olen saanut vastauksen muutamiin pikkujuttuihin, joita olen joskus ohimennen ihmetellyt. Eli väittämä ei voi siis ihan pielessäkään olla. Ilmeisesti minun täytyy tutustua aiheeseen tarkemmin.

        Onko psykon määritelmä varmasti kansainvälisesti standardoitu? Ts. onko olemassa jokin maa/yhteisö, jossa olenkin normaali ja tavikset hoidon tarpeessa? Ex. Neuvostoliitto?

        Teini-ikäisenä oli sydänmurheita, joiden yhteydessä itsemurha oli lähellä. Ruumiillisesti jäin eloon, mutta ehkä saatoin silloin sittenkin henkisesti kuolla, näin jälkeenpäin arvioituna.
        Mutta zombiksikin olen pärjännyt kohtuu hyvin, paremmin kuin monet ei-zombit :)

        Menestys ja raha OVAT elämän mittareita tai pikemminkin niiden kautta saatava arvostus. Lue nyt aluksi vaikka lehti tai avaa (tosi)TV. - Herää pahvi -

        Sanot minun jäävän paitsi monesta, koska pidän tunteita rajoitettuna alueena. Olet oikeassa, että tämä pieni seikka häiritsee minua ajoittain. Voisinko tosiaan jäädä paitsi jostain mitä taviksilla on? Ja mitä se sitten voisi olla? Miltä se tuntuu? Voiko orjalla olla jotain, mikä kunkulta puuttuu? Pannaanko orja sileäksi?
        Kateus hiipii... mutta ei se voi niin tärkeää olla, joku ihme tavisjuttu vaan. Selvinnee aikanaan...

        Raha itsessään ei minulle ole ollenkaan tärkeää vaan tavisten himo ja arvostus siihen. (Ajattele pitäväsi hunajapurkkia kädessäsi mehiläisten kanssa.) Jos muulla tavoin saa vastaavan määrän arvostusta tehokkaasti, niin sitten niin (politiikka?). Raha on minulle vain työkalu arvostuksen saamiseksi.

        Mutta korostettakoon, että osaan piilottaa psykoluonteeni täysin. Se ei ole minulle vallitseva olotila. Se on minulle 'ase', joka on käytettävissäni vain halutessani.

        Mutta ollessani rauhassa omana itsenäni, tiedän että 'psykon' (puutteellinenkin) määritys täsmää minuun. Sitä en voi kieltää.

        Voin näytellä tavista, mutta se vaatii energiaa ja väsyttää. Kovin pitkää putkea ei jaksa yhteen menoon vetää.
        Tuskin ammattinäyttelijätkään jaksavat vetää rooliaan 24h ympäri. Välillä pitää saada olla omana itsenään ja silloin mieluiten yksin.

        Tähtitieteellisesti saatan olla jokin rakkauden ja arvostuksen 'musta-aukko'. Imuroin ne pois tästä maailmasta. Ne vaan katoaa psykon 'mustaan-aukkoon' pois tästä maailmasta, toiseen ulottuvuuteen. Minne, missä ja koska ne sitten tulisivat takaisin? Jos psykona olen tunteiden musta-aukko, mikä sitten on niiden lähde?

        (Vrt tähtitieteellisesti vaikka materiaali tai informaatio häviää mustan aukon kautta toiseen ulottuvuuteen, se ei silti kuitenkaan häviä)

        Jos tosiaan olisin sairas (???!!!), mikä on parannus? Mistä saa korjaussarjan?
        Google ei löydä...

        Oletko sä oman elämäsi stara jota kukaan ei ole tavannut eikä nähnyt? Mikään julkisuuden määrä ei voi antaa kasvualustaa tuollaiselle ylimieliselle asenteelle, se syntyy oikeasti itsensä yliarvioimisesta ja omnipotentiaalifantasioista.
        Uskon että yhteys tunteisiisi löytyy jos kerran olet kokenut "sydänmurheita" teiniiässä. Etkö ollut silloin yhtä älykäs(tunteensa peittävä)?Kuka olet kun olet yksin?Tuntevatko muut ihmiset sinut niin ihmeellisenä kuin itse? Kenelleköhän sinä joudut tavista leikkimään? Missä tilanteissa? Onko tavis tunteellinen(=tyhmä ) ihminen? Siinä, siis tunteellinen, tunteita tunteva terve toimiva mieli ei voi olla älykäs?
        Sinä teet luultavasti hyvin (itse)tuhoisia päätöksiä elämässäsi tunteiden kieltämisesi takia. Kirjoituksesi perusteella kehoittaisin sinua tekemään älykkyysosamäärätestin, Mensan sivustolta löytyy. Saatuasi tuloksen voisit miettiä onko tunteillesi ehkä tilaa aivoissasi.
        Psykiatreille voisit mainita mikä on tuo hallitsemasi "psykoase".


      • Arrakis
        voittaja_ko? kirjoitti:

        Hei,

        Olet siinä oikeassa, etten tiedä psykon määritelmää.

        Psykologia on minulle vieras ala (= ei vois vähempää kiinnostaa, ainakin tähän asti). Ja kun jokin webtesti julistaa minut psykoksi, en voinut muuta kuin ihmetellä. Mutta samalla olen saanut vastauksen muutamiin pikkujuttuihin, joita olen joskus ohimennen ihmetellyt. Eli väittämä ei voi siis ihan pielessäkään olla. Ilmeisesti minun täytyy tutustua aiheeseen tarkemmin.

        Onko psykon määritelmä varmasti kansainvälisesti standardoitu? Ts. onko olemassa jokin maa/yhteisö, jossa olenkin normaali ja tavikset hoidon tarpeessa? Ex. Neuvostoliitto?

        Teini-ikäisenä oli sydänmurheita, joiden yhteydessä itsemurha oli lähellä. Ruumiillisesti jäin eloon, mutta ehkä saatoin silloin sittenkin henkisesti kuolla, näin jälkeenpäin arvioituna.
        Mutta zombiksikin olen pärjännyt kohtuu hyvin, paremmin kuin monet ei-zombit :)

        Menestys ja raha OVAT elämän mittareita tai pikemminkin niiden kautta saatava arvostus. Lue nyt aluksi vaikka lehti tai avaa (tosi)TV. - Herää pahvi -

        Sanot minun jäävän paitsi monesta, koska pidän tunteita rajoitettuna alueena. Olet oikeassa, että tämä pieni seikka häiritsee minua ajoittain. Voisinko tosiaan jäädä paitsi jostain mitä taviksilla on? Ja mitä se sitten voisi olla? Miltä se tuntuu? Voiko orjalla olla jotain, mikä kunkulta puuttuu? Pannaanko orja sileäksi?
        Kateus hiipii... mutta ei se voi niin tärkeää olla, joku ihme tavisjuttu vaan. Selvinnee aikanaan...

        Raha itsessään ei minulle ole ollenkaan tärkeää vaan tavisten himo ja arvostus siihen. (Ajattele pitäväsi hunajapurkkia kädessäsi mehiläisten kanssa.) Jos muulla tavoin saa vastaavan määrän arvostusta tehokkaasti, niin sitten niin (politiikka?). Raha on minulle vain työkalu arvostuksen saamiseksi.

        Mutta korostettakoon, että osaan piilottaa psykoluonteeni täysin. Se ei ole minulle vallitseva olotila. Se on minulle 'ase', joka on käytettävissäni vain halutessani.

        Mutta ollessani rauhassa omana itsenäni, tiedän että 'psykon' (puutteellinenkin) määritys täsmää minuun. Sitä en voi kieltää.

        Voin näytellä tavista, mutta se vaatii energiaa ja väsyttää. Kovin pitkää putkea ei jaksa yhteen menoon vetää.
        Tuskin ammattinäyttelijätkään jaksavat vetää rooliaan 24h ympäri. Välillä pitää saada olla omana itsenään ja silloin mieluiten yksin.

        Tähtitieteellisesti saatan olla jokin rakkauden ja arvostuksen 'musta-aukko'. Imuroin ne pois tästä maailmasta. Ne vaan katoaa psykon 'mustaan-aukkoon' pois tästä maailmasta, toiseen ulottuvuuteen. Minne, missä ja koska ne sitten tulisivat takaisin? Jos psykona olen tunteiden musta-aukko, mikä sitten on niiden lähde?

        (Vrt tähtitieteellisesti vaikka materiaali tai informaatio häviää mustan aukon kautta toiseen ulottuvuuteen, se ei silti kuitenkaan häviä)

        Jos tosiaan olisin sairas (???!!!), mikä on parannus? Mistä saa korjaussarjan?
        Google ei löydä...

        tavoittelu perustuu tunteeseen. Ahneus on sekin tunne, psykona voidaan pitää ihmistä joka antaa täysin tietylle tunteelleen vallan. On mielestäni väärän väittää että mielen logistiikka särkyy kun tunteet tulevat vastaan. Tälläinen ajattelu määrittää "tunteen" epäloogiseksi ja epärationaaliseksi, pikemminkin kyse on siitä että nimimerkki "voittaja" vaientaa kaikki sellaiset tunteet jotka ovat ristiriidassa hänen oman menestyksensä kanssa (oikeammin ahneutensa kanssa). Alun alkaen hän on antanut ylivallan omalle ahneudelleen (=tunne) ja valjastanut sen jälkeen järkensä palvelemaan vain tätä yhtä tunnetta ahneutta. Kaikkea sitä mikä on ristiriidassa tämän ahneuden kanssa, hän pilkkaa tunteeksi ja tunteellisuudeksi. Siis itseasiassa hän väittää ahneutta järjeksi, ja tällä tavoin vaientaa kaikki muut tunteet.


      • hukassa123
        uusi kirjoitti:

        Kirjoittelin vähän epätarkasti. Ei minun tarvitsekkaan kuvitella skitsona olemista, kun olen synnynnäinen, mutta se johtuu hermorakenteesta ja siitä voi ollakin hyötyä.

        "Ette te ***osaa*** tulkita tutkimustuloksianne ja tulkitsette niitä ristiriitaisesti. Kaikkein tuhoisinta psykologian/psykiatrian alalla on ollut tämä epätoivon oppi n.s. biologinen suuntaus, joka on pitkiksi ajoiksi tuhonnut kaiken järkevän mielen tutkimisen."

        unsound.

        Korrektimpi olisi:

        Jos teoria on ristiriidassa tutkimustulosten kanssa, on teoria väärä. Kertomissani asioissa ei ollut ristiriitaa, vaan ne olivat 1 1=2, jos 1 1= joatain muuta, kuin 2, se on väärin. Vastauksella ei ole väliä, muuten kuin jos on oikein tai väärin. Jos tuntuu, että johonkin asiaan on monta vastausta/näkökulmaa, on vastaus väärä.
        Jos olen väärässä niin, miten selität, että 1 1=2, eikä mitään muuta.

        Olen samaa mieltä, että joitain tutkimustuloksia tulkitaan ristiriitaisesti, mutta niitähän ei tarvitse uskoa. Virheet johtuvat siitä, että tehdään vajavaisia kokeita, tai siitä, että teoria on väärä ja sitä ei myönnetä. Jälkimmäisestä esimerkkeinä Aristoteleen maailmankuva, kommunismi, kapitalismi, darvinismi ja siitä johdetut ajatukset.

        "Ettekö te itse ole mieli, oletteko itse mielestänne jonkinlaisia tietokoneita?"

        Hyvä kysymys.

        Ihmisellähän on oma tahto ja vapaus valita, mitä tekee. Mutta se mikä vikuttaa valintoihin, on kokemukset ja perimä. Jos olisi käytössä täydelliset matemaattiset kaavat, niin tulevaisuutta voisi ennustaa täydellisesti: tietäissimme, mitä kukin henkilö valitsee kaikissa elämän tilanteissa, jopa vielä syntymättömät.

        Psykopaatilla on erittäin yksinkertainen toimintakaava, hän laskee kylmästi, mikä tuottaa itselle suurimman voiton ja toisille suurimman tappion ja tekee niin.
        Tässä on kuitenkin virhe: 1 1 ei ollut 2, koska itselle suurimman voiton voi tuottaa, vain tuottamalla toisille suurin voitto.

        Psykopaatti ei ole välttämättä tietoinen motiiveistaan: hän väittää, että tappaa ihmisiä huvin vuoksi, tai jos ei tapa, niin tappaisi. Hän ei tiedä muuta syytä tappamiselle, kuin että se on hauskaa. Niin, mielestäni mikään syy ei voi oikeuttaa tappamaan.

        psykopaatit, sosiopaatit keitä haluatte sitten olla. nähtävästi ette rehellisiä itsellenne ettekä muille. elämänne tuntuu varmasti raskaalta. rehellisyydellä-> ette joudu muistamaan tuntemaan huolta rikkinäisistä tunteistanne, kerätkää itsetuntonne ja olkaa rehellisiä itsenne vuoksi, ennen kuin mahdollisuus on ohi. pysähtykää, miettikää, kaikki on hyvin, eläkää hetkessä ja toistan eläkää hetkessä, niinkuin kukin tavallaan tuntee oikeaksi ja aidoksi elämiseksi. tunteille on annettu nimet, opetelkaa ne, miettikää omalle kohdallenne osuvat, jutelkaa niistä jollekkin, mutta älkää silti jollette tunne valmiiksi itseänne. kaikkeen saa apua jos ottaa itsestään vastuun. mielenterveys, hmm... eri persoonallisuuksille/ihmisluonteille annettu nimitys. LUULOSAIRAUS, ITSELLEEN VALEHTELEMIEN, ERI ROOLIT, MASENNUS, EI ELÄMÄN HALUA jne. rankkaa mutta vahvistavaa jos sen tiedostaa. huumeet, päihteet ym.. rankkaa rankkaa.. miettikää miltä teistä tuntuu ja olkaa niin aitoja kun pystytte, näyttäkää tunteenne omaksi parhaaksenne. puhukaa niistä, ja olkaa niinkuin tuntuu että asiat on kun rehellisyys tulee kuvioihin. vene on turvassa satamassa, mut mitäs iloa siitä siinä on. soutamaan soutamaan hyvät ihmiset. jos haluaa suggestoida, tulkita ja saada LIIKAA HYVÄKSYNTÄÄ muita, miettikää mitä teette itsellenne huh huh. otan osaa. fakta ei jaksa selittää enempää. pidän peukkuja!


      • jokutyyppi1
        pohdiskelija kirjoitti:

        Mun mielestä on vain surullista, etteivät kaikki voi tuntea:( Edellisestä viestistä tuli mieleen, et minkä psykopaatti itselleen mahtaa? Kuinka voit muuttaa itseäsi, jos sinulla ei ole siihen edellytyksiä? Kuinka voi asettua toisen asemaan tai nähdä itsensä ulkopuolisten silmin, jos ei ole tunteita? Kuinka voi muuttaa itseään, parantua tms. jos ei kykene oppimaan itsestään asioita toisten kautta? Vaikka psykopaatille sanois mitä tahansa, niin ei synny edistystä. Edistymiseen kai tarvitaan juuri sitä, että ymmärtää asian tunnetasolla. Tää on mielenkiintonen aihe. Mitä ihminen itselleen mahtaa? Ei psykopaatit ainakaan mitään. Sen kanssa on vaan opittava elämään, että tähän maailmaan mahtuu monenlaista kulkijaa..

        Niin, tälleen kuvainnollisesti psyko on tavallaan sokea, omille tunteilleen, esim. pelolle, ja moni heistä on siksi jopa vaaraksi itselleen. Hänen omassa maailmankuvassaa hänellä on laservalo jolla hän häikäisee muiden silmiä. Hän ajattelee olevansa parempi kuin muut koska häneen tämä ei tehoa, mutta hän ei tule koskaan näkemään taidetta tai mitään muuta kaunista mikä on muille itsestäänselvyys. Siis kuvainnollisesti, jälleen kerran.

        Eräs uusi tuttavuuteni sanoi pitävänsä itteään sosiopaattina. Kummallista, sillä hän vaikutti mukavalta. Tosin itsekin keskityn keskustellessani enemmän asioihin kuin ihmisiin, joten saattaa olla että tylsistytin tätä vähemmän kuin jotkut muut?
        Tai sitten minua yritetään manipuloida, haha. En vain ymmärrä, mihin. Vai onko se sitä "ruining people" harrastusta mitä jotkut semmoset harrastaa ja bloggailee nettiin: eka tutustuu johonkin ja ansaitsee sen luottamuksen, sitten pilaa tämän sosiaalisen elämän ja itsetunnon. Katsotaan...


      • pitkäteksti
        se on kirjoitti:

        Jos ajattelee vain omaa etuaan ja vain hyötyy toisista ihmisistä toimii kuin eläin, eikä niin kuin ihminen. Mitä enemmän kuvailemasi kaltaista psykopaattista käyttäytymistä maailmassa, sitä lähempänä ollaan viidakon lakeja ja niillä ei maailma kovin kauan toimi. En ymmärrä mitä ylpeilemistä siinä olisi, jos olisi psykopaatti. Jos ei tunne mitään, niin ei tietenkään ymmärrä kuinka paljon voi muille ihmisille aiheuttaa kärsimystä teoillaan. Eikä voi myöskään itse koskaan tuntea samaa mitä toisissa saa aikaan.

        Aivan, ihmiskunnan kehityksen kannalta sosiaalista/rahallista statusta tärkeämpiä juttuja ovat tieteelliset ja taiteelliset saavutukset.
        Tosin kaksi jälkimmäistä voi myös aiheuttaa kahta edellistä.
        Siihen meillä on esim. Aspergereita, jotka sosiaalisen elämän sijaan keskittyvät mielummin eri tieteisiin, ja heidän keskittyminen = meidän pakkomielle.

        Valitettavasti he joutuvat usein sosiaalisen kokemattomuutensa takia psykopaattien leikkikaluiksi. Ja normaalienkin ihmisten, ainakin lapsuudessa. No jaa, nykypäivän nörtti on tulevaisuuden pomosi, jos siis psyko ei ole sillä aikaa vienyt paikkaa ottamalla kunniaa muiden tekemistä töistä.

        Psykopaatit ovat hyödyttömiä yhteiskunnalle pitkällä tähtäimellä, nyt kun emme enää elä siinä tilanteessa missä huono käytös pelasti henkiä.
        Onko semmoisia psykopaatteja, jotka käyttävät älykkyyttään muuhunkin kuin asioihin, joista he eivät voi edes nauttia täysin voimin? (keräävät statusta, vaikka eivät piittaa ihmisistä, normi-ihminen olisi iloisempi samassa asemassa ja hänen keinonsa luultavasti rehellisempiä -> muut myöskin inhoavat häntä täten vähemmän eli vähemmän paineita)

        Mitä teemme psykoille? Heillä on ns. terveen mielen naamio, joten heitä on hankala löytää, varsinkin kun heidän uhrinsa ovat joko täysin alistettuja ja avuttomia rankan painostamisen jälkeen, tai muuttaneet pois, ja halunneet unohtaa koko jutun joten he eivät yleensä varoitakaan ketään tästä, tai heitä ei uskota.

        Amerikassa käytetään kuolemantuomioita sarjamurhaajiin yms., ja 90% heistä ovatkin psykopaatteja. Suomessa taas psykot pääsevät aikaisin vankilasta, kun osaavat esittää kilttejä. Ja heillä on tapana aiheuttaa kaaosta kaaoksen vuoksi, kuin jollain pikkulapsella. Elleivät sitten ole niin älykkäitä, että kykenevät hillitsemään itsensä. Tai sosiopaatteja, joilla on normaali impulssikontrolli.

        Psykopaatti ei tule ymmärtämään mitä kivaa on kavereissa, jota säälin mutta jolle myös olen hiukan vahingoniloinen: heidän elämänsä on tyhjä kuin eläimellä, ja heidän näkemyksensä maailmasta on yksipuolinen sillä he pitävät omaa näkökulmaansa täydellisinä siksi, että heidän mielestään tunteiden puute = täysin kirkas looginen ajattelu. Vaikka siis heilläkin on näitä logiikkavirheitä mutta joita he eivät huomaa taikka halua huomata. Ja kyllä he taisivat pystyä tuntemaan vihaakin, joka sumentaa ajatusten juoksua.

        Kirjoittaja on itsekin outo aivoiltaan, sillä tämä on aseksuaali. Olen itsessänikin huomannut että ajattelen usein olevani jotenkin parempi, kun en hämäänny pitämään jostain idiootista siksi että se on söpö. Mutta en tule myöskään pitämään seksistä mitenkään ja tämähän on ihmisten tärkeimpiä nautinnon lähteitä. Jotain saa, jotain menettää. Sokeilla on parempi kuulo ja tuntoaisti, ihmisten, joilta puuttuu hajuaisti ei tarvitse kärsiä hajuista mutta he eivät voi myöskään nauttia tuoksuista. Näin sattuu olemaan.


      • epävarma
        voittaja kirjoitti:

        sopii yrittää, eivät kaikki ihmiset ole niin tyhmiä ja sokeita, kuin luulet. Luulen, että ongelmasi on se, että LUULET tuntevasi ihmiset hyvin, vaikka todellisuus on aivan toista. Ehkä elämäsi ei olekaan niin hyvin hallinnassa kuin kuvittelet, ehkä se sortuu jos pienikin epäonnistuminen sattuu.. Kestätkö epäonnistumista...

        No, ehkä jotkut pelkäävät sen takia epäonnistumista kun he ovat kokeneet jotakin raumaattista elämästä, tai sitten vaan pelkää epäonnistumista, kukapa sen tietää.


      • Anonyymi
        voittaja_ko? kirjoitti:

        Hei,

        Olet siinä oikeassa, etten tiedä psykon määritelmää.

        Psykologia on minulle vieras ala (= ei vois vähempää kiinnostaa, ainakin tähän asti). Ja kun jokin webtesti julistaa minut psykoksi, en voinut muuta kuin ihmetellä. Mutta samalla olen saanut vastauksen muutamiin pikkujuttuihin, joita olen joskus ohimennen ihmetellyt. Eli väittämä ei voi siis ihan pielessäkään olla. Ilmeisesti minun täytyy tutustua aiheeseen tarkemmin.

        Onko psykon määritelmä varmasti kansainvälisesti standardoitu? Ts. onko olemassa jokin maa/yhteisö, jossa olenkin normaali ja tavikset hoidon tarpeessa? Ex. Neuvostoliitto?

        Teini-ikäisenä oli sydänmurheita, joiden yhteydessä itsemurha oli lähellä. Ruumiillisesti jäin eloon, mutta ehkä saatoin silloin sittenkin henkisesti kuolla, näin jälkeenpäin arvioituna.
        Mutta zombiksikin olen pärjännyt kohtuu hyvin, paremmin kuin monet ei-zombit :)

        Menestys ja raha OVAT elämän mittareita tai pikemminkin niiden kautta saatava arvostus. Lue nyt aluksi vaikka lehti tai avaa (tosi)TV. - Herää pahvi -

        Sanot minun jäävän paitsi monesta, koska pidän tunteita rajoitettuna alueena. Olet oikeassa, että tämä pieni seikka häiritsee minua ajoittain. Voisinko tosiaan jäädä paitsi jostain mitä taviksilla on? Ja mitä se sitten voisi olla? Miltä se tuntuu? Voiko orjalla olla jotain, mikä kunkulta puuttuu? Pannaanko orja sileäksi?
        Kateus hiipii... mutta ei se voi niin tärkeää olla, joku ihme tavisjuttu vaan. Selvinnee aikanaan...

        Raha itsessään ei minulle ole ollenkaan tärkeää vaan tavisten himo ja arvostus siihen. (Ajattele pitäväsi hunajapurkkia kädessäsi mehiläisten kanssa.) Jos muulla tavoin saa vastaavan määrän arvostusta tehokkaasti, niin sitten niin (politiikka?). Raha on minulle vain työkalu arvostuksen saamiseksi.

        Mutta korostettakoon, että osaan piilottaa psykoluonteeni täysin. Se ei ole minulle vallitseva olotila. Se on minulle 'ase', joka on käytettävissäni vain halutessani.

        Mutta ollessani rauhassa omana itsenäni, tiedän että 'psykon' (puutteellinenkin) määritys täsmää minuun. Sitä en voi kieltää.

        Voin näytellä tavista, mutta se vaatii energiaa ja väsyttää. Kovin pitkää putkea ei jaksa yhteen menoon vetää.
        Tuskin ammattinäyttelijätkään jaksavat vetää rooliaan 24h ympäri. Välillä pitää saada olla omana itsenään ja silloin mieluiten yksin.

        Tähtitieteellisesti saatan olla jokin rakkauden ja arvostuksen 'musta-aukko'. Imuroin ne pois tästä maailmasta. Ne vaan katoaa psykon 'mustaan-aukkoon' pois tästä maailmasta, toiseen ulottuvuuteen. Minne, missä ja koska ne sitten tulisivat takaisin? Jos psykona olen tunteiden musta-aukko, mikä sitten on niiden lähde?

        (Vrt tähtitieteellisesti vaikka materiaali tai informaatio häviää mustan aukon kautta toiseen ulottuvuuteen, se ei silti kuitenkaan häviä)

        Jos tosiaan olisin sairas (???!!!), mikä on parannus? Mistä saa korjaussarjan?
        Google ei löydä...

        En tajua alkuunkaan miksi psykopaatteja vihataan. Hehän ovat vain hieman erilaisia ihmisiä. Omasta mielestäni psykopatia on vain lahja jonka olet saanut mutta psykopaatiksi ei voi kasvaa sillä se on synnynnäistä. Mä taidan itse asiassa tietää miks te tavikset aina ns vihaatte psykopaatteja... Syynä on että te olette vain kateellisia. Maailman väestön voi karkeasti jakaa kahteen ryhmään: pelkäävät ja pelättävät. Nämä pelättävät ovat juurikin psykopaatteja. He eivät tunne pelkoa, ahdistusta tai katumusta siinä missä tavikset. Itse omaa menneisyyttäni ajatellen minussa on ollut koko elämäni psykopaattisia piirteitä. En vain tähän mennessä ole osannut käyttää niitä tarpeeksi hyvin. Te normaalit ihmiset ette ikinä tule saamaan "isoja titteleitä" kuten esimerkiksi hitler ja stalin. Olen melkein koko elämäni ajan ihaillut hitleriä. Ai miksi? Koska hän on yksi maailman vaikutusvaltaisimmista psykopaateista. Ai psykopaatti vaikutusvaltainen? Kyllä. Psykopaatit ovat aina johtaneet ja tulevat aina johtamaankin maailmaa juuri sen takia kun teistä taviksista ei yksinkertasesti tule mitään EI IKINÄ!

        Olen koko elämäni ajan myös ihaillut muita psykopaatteja:) ja kun tämä yksi henkilö sanoi että me psykopaatit saatamme myös liittoutua.... se on aivan totta. Koska siinä me kumpikin saisimme etua. Tosin hyvin usein siinä käy niinkin että toinen pettää toisen kuten esimerkiksi hitler petti stalinin. Mutta näin se maailma vain toimii. Me psykopaatit tulemme aina määräämään teidän tavisten arkielämää.

        Kiitos, olen puhunut:)


    • Pää asia että

      Mielikuvituksesi pelaa - aika ajoin. Tsemppiä "teris"!

      • Antipsykopaatti

        Hieman liian "oppikirjamainen" avautuminen.


      • ÄLÅ,PLM
        Antipsykopaatti kirjoitti:

        Hieman liian "oppikirjamainen" avautuminen.

        AJATTELIN SAMOIN,SE OLI KUIN SUORAAN OPPIKIRJASTA OTETTU KERTOMUS,JOKU LEIKKII AIKANSA KULUKSI-


    • Yritä vielä hieman

      Voisit tituleerata itseäsi vaikkapa sosiopaatiksi. Sosiopaattina olo antaa väljyyttä elämään, ei tarvita itsetuhoista käyttäytymistä ja saa rakastaa vaikkapa omia lapsiaan ihan oikeasti.
      Kuitenkin, pysyttäydy hyvänä ja hellänä perheen isänä, jolla on muutama mukula, asiallinen vaimo ja elämäkin kohtelee kohtuullisesti. Sellainenhan sinä olet?

      • Itsensä diagnosointi

        Tuskin on psykopaatti. Tuntuu välittävän esim. perheestään. Eivät psykot välitä erityisemmin edes jälkikasvustaan. Sekin on välttämätön paha.

        Todennäköisesti kyseessä on kovaluonteinen tyyppi, jossa on joitain psykopaatin piirteitä (kenessäpä ei olisi?) tai sitten kirjoitus on provo. Persoonallisuushäiriöiset yleensä kärsivät omasta tilastaan niin syvästi, että eivät sillä pahemmin "hehkuta". Vaikka sillä voi saada elämässä joitain voittoja, niin ihan noin se ei vaan toimi.

        Tietty jos ap on oikeasti psyko niin olkoot, meitä on moneen junaan.

        Tunnistan muuten myös itseni siitä, että jos joku ns haastaa minut, voin toimia hyvinkin hurjasti voittaakseni. Jos koen kokeneeni epäoikeudenmukaisuutta, teen lain puitteissa kaiken tehdäkseni tekijän olon tukalaksi (ja myös onnistun siinä poikeuksetta). Lain puitteissa lähinnä siksi, etten halua itselleni vaikeuksia. Minulla oli joskus seurustelukumppani joka hakkasi minut pahasti. Rikosilmoitusta en tehnyt, vaan pidin huolta, että ns. oikeat ihmiset saivat tietää asiasta (ammattirikolliset). Kyseinen tyyppi ei varmaan poistu enää asunnostaan koskaan lähikauppaa kauemmaksi. Niin pahasti häntä on peloteltu ja uhkailtu. Minähän en siis ole pyytänyt ketään tekemään mitään, mutta olen vain avautunut avuttomana ja surkeana asiasta eteenpäin. :) Ja kyllä, minullakin on sellaisia tuttavuuksia jotka näen ensisijaisesti sellaisina, mistä hyödyn. Kuten kaikilla. Esimerkiksi töissä on ihan fiksua pitää homma asiallisena ja antaa itsestään hyvä kuva vaikka inhoaisi työtoveria.

        Psykopaatti en kuitenkaan ole. Välitän todella paljon perheestäni, ystävistäni, lemmikkieläimistä ja monesta muusta asiasta. Olen vaan kova. Piinkova jos haluan.


      • Anonyymi
        Itsensä diagnosointi kirjoitti:

        Tuskin on psykopaatti. Tuntuu välittävän esim. perheestään. Eivät psykot välitä erityisemmin edes jälkikasvustaan. Sekin on välttämätön paha.

        Todennäköisesti kyseessä on kovaluonteinen tyyppi, jossa on joitain psykopaatin piirteitä (kenessäpä ei olisi?) tai sitten kirjoitus on provo. Persoonallisuushäiriöiset yleensä kärsivät omasta tilastaan niin syvästi, että eivät sillä pahemmin "hehkuta". Vaikka sillä voi saada elämässä joitain voittoja, niin ihan noin se ei vaan toimi.

        Tietty jos ap on oikeasti psyko niin olkoot, meitä on moneen junaan.

        Tunnistan muuten myös itseni siitä, että jos joku ns haastaa minut, voin toimia hyvinkin hurjasti voittaakseni. Jos koen kokeneeni epäoikeudenmukaisuutta, teen lain puitteissa kaiken tehdäkseni tekijän olon tukalaksi (ja myös onnistun siinä poikeuksetta). Lain puitteissa lähinnä siksi, etten halua itselleni vaikeuksia. Minulla oli joskus seurustelukumppani joka hakkasi minut pahasti. Rikosilmoitusta en tehnyt, vaan pidin huolta, että ns. oikeat ihmiset saivat tietää asiasta (ammattirikolliset). Kyseinen tyyppi ei varmaan poistu enää asunnostaan koskaan lähikauppaa kauemmaksi. Niin pahasti häntä on peloteltu ja uhkailtu. Minähän en siis ole pyytänyt ketään tekemään mitään, mutta olen vain avautunut avuttomana ja surkeana asiasta eteenpäin. :) Ja kyllä, minullakin on sellaisia tuttavuuksia jotka näen ensisijaisesti sellaisina, mistä hyödyn. Kuten kaikilla. Esimerkiksi töissä on ihan fiksua pitää homma asiallisena ja antaa itsestään hyvä kuva vaikka inhoaisi työtoveria.

        Psykopaatti en kuitenkaan ole. Välitän todella paljon perheestäni, ystävistäni, lemmikkieläimistä ja monesta muusta asiasta. Olen vaan kova. Piinkova jos haluan.

        Heh heh, alapa kirjoittamaan dekkareita, kun tuota mielikuvitusta tuntuu riittävän.
        Täällä noita kivenkovia kynäniekkoja näyttää olevan enemmänkin.


    • se ollut...

      ...se testimaan psykopaattitesti:D Tosi vakavasti otettava!

    • diipadaapa

      Niin, että kun netissä joku ihme hörötesti sanoo sulle, että olet messias, olet sellainen?
      Olisikohan niin, että tuo ns. psykopaattisuus on sinulle vain rooli, jonka avulla koitat eheyttää itseäsi. Toisaalta, tuossa kirjoituksesi lopussa oli sen verran ironinen sävy, että pisti miettimään, onko tämän tekstin tarkoitus olla vain kritiikkiä nykymaailmassa usein näkyvää kylmää ja itsekästä ajattelua kohtaan...

    • salainen agentti

      Olet vaan antanut mielikuvituksesi päästä valloilleen, ehkä haluaisit jotain erikoista elämääsi. Oikea psykopaatti ei toki kirjoittelisi Suomi24-keskusteluihin mitään, netin huuhaa-testeissä diagnosoidut psykopaatit sitä vastoin ovat muutenkin innokkaita jakamaan kokemuksiaan täällä muiden kanssa. Oletan ettet kuitenkaan kirjoittanut tuota tekstiä ihan tosissasi, ennemminkin pilke silmäkulmassa ;)

    • 123

      Mitä väliä sillä loppujen lopuksi on? Vaikka olisit psyko olet silti ihminen. Jenkithän sen keksi että jos saat testissä tietyn pistemäärän niin olet se. Ihmiset ovat yksilöitä ja kompleksisia eläviä olentoja - ei niitä voi lokeroida. Tämmöinen turha analysointi 'skitsojen' 'psykojen' ja muiden kohdalla on turhaa - ellei henkilöllä ole todellista vaikeutta elää omaa elämäänsä, tai jos hän on vaarallinen itselleen tai muille. Näin.

    • Apua

      Itse elän psykopaatin kanssa ja olen tulla hulluksi joka päivä.Tämä minun psykoni ei itse ymmärrä olevansa psyko.Ja vaikka psykotietäisi olevansa psyko,hän ei pysty muuttumaan normaaliksi ihmiseksi.En toivo pahimmalle vihamiehellenikään samaa helvettiä kuin itselleni.Pitäisikö sanoa,että onneksi teitä on kaksi.Toivoisin kyllä että tommosia ei olis olemaskaan.Tää koko maailma olis paljon parempi.Tunnut olevan ylpeä itsestäsi.Kai te sitten olette.

    • Inssi

      "Psykopaatilla löytyy teoreettisissa tilanteissa tai verbaalisella tasolla järkeviä ajatuksia, jopa eettistä arviointia edellyttävissä asioissa, mutta todellisuus paljastaa arvostelukyvyn heikkouden.
      Psykopaatilla ei ole kykyä nähdä itseään sellaisena kuin muut hänet näkevät tai miltä kenties muista tuntuu, kun he tapaavat hänet. Vaikeuksistaankin hän syyttää muita, perustellen asian kekseliäästi. Oivalluksessakin on kyse vain oivalluksen matkimisesta. Psykopaatti tietää tosiasiat, mutta ei osaa arvioida niiden merkitystä."

      Annat itsestäsi kuvan, että olet ylpeä itsestäsi, vaikka kyseessä voi olla vakava sairaus. Et luultavasti tahdo apua ongelmaan, vaan paremminkin huomiota kirjoituksillasi. Ehkä ystävyyssuhteesi ovat tuhoutuneet sairauden vuoksi?

      Pointtini on, että psykopaatit tuhoavat henkisesti läheisensä, eikä sinulla/kenelläkään ole siihen oikeutta. Toivottavasti mahdolliset läheisesi huomaavat sairautesi (ellet ole feidannut koko sairautta) ja itsensä takia eivät olisi kontaktissa sairaaseen henkilöön. Parantumisprosenttihan on luultavimmin olematon..

    • Hare

      Voin kertoa, että tuo sinun pellemäinen vuodatuksesi ei saa ketään uskomaan, että olet psykopaatti.
      Miksikö väitän näin ?
      Olen todistetusti psyko ja sinun pykopaattisuutesi on vaan erikoisuuden tavoittelua, että silleen.

    • Vorosilov

      Mielenkiintoista,sangen mielenkiintoista.Olen samanlainen kuin te kirjoititte olevanne, tosin minulla ei ole perhettä eikä omaisia. Niiltä osin olen vapaa moisesta sidonnaisuudesta.Psykopaatteja tutkivat ja diaknooseja kirjoittelevat lääkärit ovat suurimmalta osin ns.normaaleja "hipsukoita" ihanaa perhe-elämää eläviä, puuhamaata,ideaparkkeja,saappaanheitto/eukonkantofestareita koluavia perheellisiä. Minä en tunne senkään vertaa kuin te, mutta niinkuin ilmaisitte vaikuttamiseen ihmisten ohjailun ja käyttäytymisen mieleiseksi saamiseen itselleni niin se on todella mielenkiintoista.Välillä joutuu kypsyttelemään ns.asiakkaita.

    • Vorosilov

      Herttinen,olenpas kauhia immeinen.Huh,heijaa.=O

      • Sartre

        Ajattelin hetken kirjoittamianne kommentteja, ja purskahin ääneen nauruun. Olen tehnyt itselleni useita testejä, tuloksena psykopaattin kriteerit. Oikeastaan minä en hirveästi tunne mitään muita ihmisiä kohtaan, kohtelias ja hyvätapainen ihminen olen, ilman muuta, saaden aina haluamani ja päämääräni keinoja kaihtamatta päästen. Vain lopputuolos ratkaisee, ystäväni, vain lopputulos. Mietistkelinkin, pitäisikö meidän psykopaattien liittyä yhteen ja perustaa ihan oma vapaamuurari yhtymä? Mitähän kaikkea me aikaan saisimmekaan yhdessä?
        Hah.


      • Uhri ab
        Sartre kirjoitti:

        Ajattelin hetken kirjoittamianne kommentteja, ja purskahin ääneen nauruun. Olen tehnyt itselleni useita testejä, tuloksena psykopaattin kriteerit. Oikeastaan minä en hirveästi tunne mitään muita ihmisiä kohtaan, kohtelias ja hyvätapainen ihminen olen, ilman muuta, saaden aina haluamani ja päämääräni keinoja kaihtamatta päästen. Vain lopputuolos ratkaisee, ystäväni, vain lopputulos. Mietistkelinkin, pitäisikö meidän psykopaattien liittyä yhteen ja perustaa ihan oma vapaamuurari yhtymä? Mitähän kaikkea me aikaan saisimmekaan yhdessä?
        Hah.

        Kuulkaas,
        Kaikkien kuuluis saada toteuttaa itseään ja päästä päämääriin. Mutta narsistisilla psykopaateilla on omat taipukuksensa. Ja yleenäsä ne ihmiset ajaa toisen osapuolen itsetunnon menetyksen partaalla osa jopa tappaa itsensä. Eilen kuulin just jutun että nainen oli kävellyt junan alle miehen takia. Mutta kannattaa käydä katsomassa sivut http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Alkusana.html
        sillä kerrotaan mikä on psykopaatti!
        Tsemppiä pskopaateille


      • Kjhgf
        Sartre kirjoitti:

        Ajattelin hetken kirjoittamianne kommentteja, ja purskahin ääneen nauruun. Olen tehnyt itselleni useita testejä, tuloksena psykopaattin kriteerit. Oikeastaan minä en hirveästi tunne mitään muita ihmisiä kohtaan, kohtelias ja hyvätapainen ihminen olen, ilman muuta, saaden aina haluamani ja päämääräni keinoja kaihtamatta päästen. Vain lopputuolos ratkaisee, ystäväni, vain lopputulos. Mietistkelinkin, pitäisikö meidän psykopaattien liittyä yhteen ja perustaa ihan oma vapaamuurari yhtymä? Mitähän kaikkea me aikaan saisimmekaan yhdessä?
        Hah.

        Toihan on nerokas idea.
        Paitsi että lopulta rupeisimme manipuloimaan toisiamme.


      • ketju provo?
        Kjhgf kirjoitti:

        Toihan on nerokas idea.
        Paitsi että lopulta rupeisimme manipuloimaan toisiamme.

        Eihän tätä pysty toki kokonaan lukemaan kun tulee liian paha olo. Väitetäänkö täällä siis, että jos osaa lukea ihmisiä ja tarvitsee joskus omaa rauhaa on psykopaatti? Ovatko siis esim. kaikki kirjailijat ja näyttelijät psykopaatteja?

        Eihän tällaisille palstoille pitäisi eksyä, mutta silti. Kunpa täällä olisi sellainen suodatin, joka päästäisi vain toden näkyviin. Mutta sellainen se netti on.


      • Kansallisaarre
        Uhri ab kirjoitti:

        Kuulkaas,
        Kaikkien kuuluis saada toteuttaa itseään ja päästä päämääriin. Mutta narsistisilla psykopaateilla on omat taipukuksensa. Ja yleenäsä ne ihmiset ajaa toisen osapuolen itsetunnon menetyksen partaalla osa jopa tappaa itsensä. Eilen kuulin just jutun että nainen oli kävellyt junan alle miehen takia. Mutta kannattaa käydä katsomassa sivut http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Alkusana.html
        sillä kerrotaan mikä on psykopaatti!
        Tsemppiä pskopaateille

        http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Alkusana.html
        Tuolla oleva tekstin pätkä ja sen kirjoittaja Vaklin... Kiinnostaapa tietää, millainen persoona tuo Vaklin on. Selvittelen sitä toiste.
        Hänen tekstinsä jätti kieltämättä tyhjän olon, oikeasti. Hetken verran mietin, että tuo teksti on totta (vaikka joissakin kohdissa raivostuin, menetin malttini, tartuin pikkuseikkoihin). Teksti asetti minut säälittävään asemaan (siis selvennyksen vuoksi: koen olevani narsisti). Koin jossain määrin käsittäväni, missä määrin saatan näyttää säälittävälle, jos olen puhtaasti oma itseni. Mutta piut paut sille.

        Leikitään nyt sitten, että psykopatia olisi sairaus. Pitäisikö psykon/narsistin muuttua ja romauttaa koko maailmankuvansa? Miten ketään voi vaatia romauttamaan omaa maailmankuvaa, romauttamaan omaa persoonallisuutta?

        Psyko ei tiedä, mistä jää paitsi, kun ei näe maailmaa toisenlaisin silmin. Mutta tavissilmät omistava ei sen paremmin tiedä, mitä vaille jää itse, kun ei koe psykona. Mustavalkoista psykolta sanoa, että sääli taviksia, ja mustavalkoista tavikselta sanoa samaa psykosta. Kenelläkään ei ole näitä molempia silmiä, joten kukaan ei puhu molempien puolesta, ole nähnyt kummaltakin kantilta omakohtaisesti. Toisen toimintaa voi kyllä seurata vierestä, mutta ei se riitä, ei ainakaan minulle.

        Yhtä kaikki. Psyko haukkuu tavista, tavis psykoa. "Vihataan kaikkee, kaikkee erilaista."


    • On se jännä

      Onko sulla myös se että rakastat kaikkea uutta ja tylsistyt arkipäivään muutamassa kuukaudessa?

      Perhe on arkipäivää etkä ole vielä kyllästynyt heihin?

    • Beyond

      Et ole psykopaatti sanan "varsinaisessa" merkityksessä, kuten ei kukaan muukaan psykopaatiksi kutsuttu. Sananmukaisesti suomeksi käännettynähän se tarkoittaa mielisairasta, mutta ei se mikään "sairaus" ole, vaan yksi mahdollinen persoonallisuustyyppi. Tai voi sen ilmaista toisinkin: "psykopatiaa" ei ole olemassakaan.

      Pelkkä sana sairaus on täysin epämääräinen, eikä sitä voi siksi käyttääkään, kun sitä ei voi määritellä. Eikä se voi tarkoittaa useampia toisistaan täysin riippumattomia asioita. Yleensä sairaudeksi leimataan vain keskimääräistä harvinaisempia asioita tai suoranaisia poikkeamina "normaalista"/ "luonnollisesta". Tekosyyn poikkeavien asioiden diskriminoimiseen antaa se, jos ne ovat myös haitallisia ympäröiville ihmisille. Tai toisinpäin: haitallisia toimintamalleja uskalletaan paheksua tai leimata "sairaiksi" yleensä vain jos ne ovat enemmän poikkeus kuin sääntö, ja jos niitä ei ole enemmistö ihmisistä harjoittamassa. Käytännössä siis sairaus = vähemmistöys haitallisuus, ihmisten mielestä, vähintään tiedostamatta. Mutta nuo ei itsessään sisällä sitä, että tuollainen ihminen toimisi jotenkin järjettömästi, ei osaa harkita tekojaan eikä tajua mistään mitään, ja siksi muiden pitäisi puuttua hänen tekemisiin, päättää jotain sen puolesta, kun se itse ei muka pysty, eli ns. "parantaa" se "sairaudesta".
      Vaikka sairaus on niin epämääräinen sana, se antaa yleensä vaikutelman jonkinlaisesta järjettömyydestä ja avuttomuudesta. Esim. koulusurmaajat. Niillekin etsitään ensin jokin "sairaus", päätetään kutsua niiden persoonallisuutta persoonallisuus*häiriöksi, tai masentunutta mielentilaa masennus-nimiseksi "sairaudeksi", jotta heidän tekonsa voitaisiin leimata jotenkin mielettömiksi, ja ajatella että se oli tuo järjetön "sairaus" joka sai heidät ajattelemaan niin kuin he ajattelivat, eikä heidän oma tietoinen mieli tai ehkä jopa äly.
      Sama "psykopatian" tapauksessa: heidät halutaan leimata järjettömiksi ja avun tarpeessa oleviksi, jottei heitä ja heidän asenteitaan ihmisiä kohtaan voitaisi ottaa vakavasti. Ainoat ketkä ovat avun tarpeessa ovat muut ihmiset näitä "psykopaatteja" vastaan. Harvoin muutenkaan leimataan mitään sairaudeksi jos se haittaa vain sitä itse henkilöä, eikä myös muita ihmisiä. Itsekin sanoit ettei sinulla ole mitään mistä parantua. - Ei tietenkään ole. Tuskin minäkään välitän ihmisistä yhtään sen enempää kuin sinä, mutta emme me mitään "psykopaatteja" ole. Olemme ehkä paheksuttuja, vihattuja ja haitallisia muille, mutta emme "sairaita", emmekä varsinkaan tyhmiä ja järjettömiä vain siksi että olemme haitallisia. Meille on vain hieman eri asiat tärkeimpiä kuin... noille. Ja olemme määrätietoisempia - kaikin puolin suotava ominaisuus, eikö?

      • Nn223

        Mikä pakko mielle teillä on kertoa kaikkille että ootte psykopaattejaja? :D netti vilisii näitä olen "olen psykopaatti" keskusteluja ja sit vastauksena on aina joku tän tyyppien viesti: mäkin oon psyko ollaanko kamuja :D

        Mut joo oon samaa mieltä sun kanssa siinä ettete te mitään sairaita ole. Teillä on vain vähän omalaatuinen luonne!


      • Beyond
        Nn223 kirjoitti:

        Mikä pakko mielle teillä on kertoa kaikkille että ootte psykopaattejaja? :D netti vilisii näitä olen "olen psykopaatti" keskusteluja ja sit vastauksena on aina joku tän tyyppien viesti: mäkin oon psyko ollaanko kamuja :D

        Mut joo oon samaa mieltä sun kanssa siinä ettete te mitään sairaita ole. Teillä on vain vähän omalaatuinen luonne!

        Olenko minä muka sanonut mitään lähellekään sen tapaista että ollaan kamuja tai että olen samanlainen kuin tuo tai että olen "psykopaatti"?!! En sanoisi noin vaikka maksaisit.
        Ja tiedän tarkalleen millaisista viesteistä puhut, kun sanot että tollasiin olen psykopaatti-viesteihin tulee aina jotain minäkin olen-vastauksia. Mäkin olen nähnyt niitä kuvottavan monta ja ovat kyllä todella ärsyttävää ja naurettavaa luettavaa. Joten en todellakaan ole yksi sellaisista, ettäs tiedät! Noin, en voinut jättää teille väärää kuvaa.
        Mielenkiintoinen näkökulma? Mielenkiintoisen tyhjä vastaus sinulta.


      • Beyond
        Nn223 kirjoitti:

        Mikä pakko mielle teillä on kertoa kaikkille että ootte psykopaattejaja? :D netti vilisii näitä olen "olen psykopaatti" keskusteluja ja sit vastauksena on aina joku tän tyyppien viesti: mäkin oon psyko ollaanko kamuja :D

        Mut joo oon samaa mieltä sun kanssa siinä ettete te mitään sairaita ole. Teillä on vain vähän omalaatuinen luonne!

        muutenkin vain harvoin sanaa ME, ja nyt sinä saat minut poistamaan sen lopullisesti sanavarastostani. Korvaan sen "sellaiset ihmiset" -passiivilla. Kun noin pienestä ymmärretään jotain väärin.
        Anteeksi tämä vaahtoaminen, mutta olen vaan jo kyllästynyt tohon jatkuvaan väärinymmärtämiseen. Olet miljoonannes tapaus.


      • Nn223
        Beyond kirjoitti:

        muutenkin vain harvoin sanaa ME, ja nyt sinä saat minut poistamaan sen lopullisesti sanavarastostani. Korvaan sen "sellaiset ihmiset" -passiivilla. Kun noin pienestä ymmärretään jotain väärin.
        Anteeksi tämä vaahtoaminen, mutta olen vaan jo kyllästynyt tohon jatkuvaan väärinymmärtämiseen. Olet miljoonannes tapaus.

        Ehkä minä sitten tulkitsen viimeiset lauseet tekstistäsi väärin. Ymmärsin että sinulla on joitain psykopaatin piirteitä ja koska olet ylpeä niistä halusit tuoda ne esiin. Eikö näin ole? Jostain syystä minua ärsytti se, joten saatoin käyttää tavallista ilkeämpää kirjoitus tyyliä ärsyttääkseni sinua.

        Mutta oli tekstissäsi jotain järkeäkin. Sanoit tektissäsi että psykopaatti on ihmis luonne eikä mielen häiriö. Siinä asiassa olet täysin oikeassa!


    • coffin

      psykopaattina et välittäisi lapsistasi.

      • jaaaaaaaaaaaaaa

        sosiaalinen status...


    • Rajoitettu T

      Vai että nettitestillä teit itse diagnoosin. Suoritat varmaan kirurgisen operaationkin itsellesi.

      Provosi ei ainoastaan ole typerä vaan se on helposti tulkittavissa.
      Pelkkää elvistelyä koko homma.
      Mikä mahtaa olla linkki tähän "psykopaattitestiin".

      Antaa olla ei kiinnosta.

    • Juu ei, ja vaarin housut

      Niin sitä vaan, että minä osaan myös erityisen hyvin "lukea" ihmisiä. Silmäyksellä osaan arvioida ihmisen kuin ihmisen. Tai luulen osaavani ;) Mutta se johtuu kyllä täysin elämästä väkivaltaisen alkoholistin kanssa. Sen minkä lapsena oppii, vanhana taitaa. Mutten minä itseäni psykopaatiksi sanoisi siltikään. ;)

    • samassa clubissa

      oleva niin sanottu ystävä psykopaatti voi olla hengenvaarallinen sinulle.Raha ratkaisee ja haluaa p--s-ä sinusta e----.Eikö -e--t-?????

    • PSYKOPAATTI...

      ...vaan joku helvetin identiteettikriisistä kärsivä keski-ikäinen nörtti joka tekee netissä jotain leikkimielisiä testejä ja ottaa siitä innoissaan tuloksen tosissaan ja voi ylpeänä todeta OLEVANSA VIHDOIN JOTAKIN. On hienoa olla siis PSYKOPAATTI, kun ei elämässään ole oikein muuta saavuttanutkaan. Iso perhe ja paljon rahaa, jipii! Mutta eihän psykopaatti ajattele lapsiaan... Miksi sinä sitten ajattelisit lastesi parasta, niinkuin kirjoituksesi lopussa hieman vihjaiset? Väität tekstin puolissävalissä että lapsetkin on tehty vain kaiken paskan jatkuvuuden kannalta, mutta otahan nyt itsekin silmä käteesi ja lue tekstisi uudestaan ennenkuin väität olevasi jotain mitä et ole.

      Sinä ET OLE psykopaatti. Valitan.

      • samalle kannalle

        Kyllähän aloittaja on selkeästi huomionhakuinen, kuten narsistit/psykopaatit yleensä ovat. Maailmankuva on 45 vuotiaalla 15 vuotiaan tasolla, mikä kyllä sekin viittaa narsismiin, ellei ole tarkoituksellinen provo. Itse "oikean" narsisin tavanneena sanoisin että hänen heikkoutensa on juuri se ettei hän oikeasti osaa tulkita ja ymmärrä muita. Koska hänen oma tunnemaailmansa on rajoittunut hän ei voi ymmärtää muiden tunteita. Koska narsisti ajattelee asioita aina vain omasta, suppeasta, näkökulmastaan hän kuvittelee muiden ajattelevan samoin eikä siis oikeasti tiedä mitä toiset ajattelevan ja tuntevat hänen tekojensa seurauksena. Narsisti myös sortuu helposti ylimielisyyteen kuvitellen tietävänsä ja ymmärtävänsä ja paljastaa silloin itsesnsä vielä pahemmin. Monet eivät syystä tai toisesta tunnista lähellään olevaa narsistia koskaan vaan ihmettelevät vain huonoa oloaan. Itse olin onnekas ja tunnistin tapauksen ja pääsin tästä eroon. Kun huomasin että tämän ihmisen seura ei miellytä niin otin etäisemmän aseneteen, narsisti ei vain tajunnut sitä! Narsistin maailmassa ei ole kuin ihailijoita ja vihamiehiä, joten hän ei voinut tajuta neutraalia, etäistä suhtautumista. Narsistia piti loukata kunnolla jotta tästä pääsi eroon. Kun vielä osoitin pitäväni narsistia naurettavana (mitä hän näin etäältä katsoen todella onkin) niin tämä on pitänyt huolta ettei osu tielleni. Narisimihan johtuu pohjattoman heikosta itsetunnosta. Kun narsisti huomaa että joku näkee huolella rakennetun kuoren läpi niin se on narsistille kauhun paikka. Narsisti ei edes tajua kuinka moni tuon kuoren läpi näkee koska monet eivät tuota asiaa mitenkään tuo esiin, kunhan väistyvät takavasemmalle. Jos narsisti oikeasti tietäisi, tämän maailma romahtaisi. Narsisti kuitenkin tajuaa jossain määrin kun "peilit" eivät enää näytäkään toivottua kuvaa ja siksi yleensä vaihtaa työpäikkaa, asuinpaikkaa, puolisoa, harrastuksia ym. saadakseen uusia peilejä.


    • Lukkoseppä Porista

      ohmisiä.Rahaa ei saa,jos ei ajattele kylmästi.
      Valtaa ei saa,jos ei ajattele kylmästi.
      Mitään ei saa ja mikään ei ole,jos ei ajattele kylmästi.

      Lopputuloksena on oma etu paras etu ja muille paskat,eiks niin.

      • huupahoo

        Hullun kanssa ei kannata väitellä, siksi voitat.


      • Telekinesis
        huupahoo kirjoitti:

        Hullun kanssa ei kannata väitellä, siksi voitat.

        Tiedän olevani psyko. Manipuloin ihmisiä miten tykkään ja saan ikään kuin voimia, kun johdattelen ihmisiä sinne minne tahdon :) Tiedän myös erään toisen psykon, jonka kanssa olen teennäisesti liittoutunut , mutta pyrin manipuloimaan häntäkin mahdollisimman paljon sillä en voi sietää häntä. Yritän aina päästä hänen sisäänsä koska se on sanojensa mukaan hänen heikoin lenkki, pari kertaa olen hänet murtanutkin.

        ps. toimin keskisuuren yrityksen johdossa =)


      • joojoopajoo
        Telekinesis kirjoitti:

        Tiedän olevani psyko. Manipuloin ihmisiä miten tykkään ja saan ikään kuin voimia, kun johdattelen ihmisiä sinne minne tahdon :) Tiedän myös erään toisen psykon, jonka kanssa olen teennäisesti liittoutunut , mutta pyrin manipuloimaan häntäkin mahdollisimman paljon sillä en voi sietää häntä. Yritän aina päästä hänen sisäänsä koska se on sanojensa mukaan hänen heikoin lenkki, pari kertaa olen hänet murtanutkin.

        ps. toimin keskisuuren yrityksen johdossa =)

        ...oon psyko, ottakaa mukaan kerhoon! Otattehan? Oon kamalan kylmä ja terästäkin kovempi. Pikku-julmuri oikeen. Ja hirveesti on rahaa pankissa. Pääsenkö mukaan? Älkää jättäkö...


      • Juha8222222
        Telekinesis kirjoitti:

        Tiedän olevani psyko. Manipuloin ihmisiä miten tykkään ja saan ikään kuin voimia, kun johdattelen ihmisiä sinne minne tahdon :) Tiedän myös erään toisen psykon, jonka kanssa olen teennäisesti liittoutunut , mutta pyrin manipuloimaan häntäkin mahdollisimman paljon sillä en voi sietää häntä. Yritän aina päästä hänen sisäänsä koska se on sanojensa mukaan hänen heikoin lenkki, pari kertaa olen hänet murtanutkin.

        ps. toimin keskisuuren yrityksen johdossa =)

        minua et pystyisi kiusaamaan koska oon vahvempi nykyään
        nuorena olin koulukiusattu

        perkele teijän kanssa!"


    • an. k.

      "Tärkeintä on kuitenkin lasten onnellisuus, eikä oma."

      Tämä lause paljasti oleellisimman: et ole psykopaatti. Psykopaatille eivät edes omat lapset merkitse mitään.

      • tutkittavaa riittää

        Oikeat psykopaati eivät täällä kirjoittele. Siis sellaiset aivan oikeat!Niillä ei ole mitään tarvetta tutkiskella itseään, sitä he eivät osaa tehdä. He tarkkailevat ja tutkivat koko ajan muita. Ja tietyissä tilanteissa tekevät hirveitä tekoja kuten esim. Ceollon ampuja. Silloin kun uskovat menettäneensä jotakin! He ovat kaksivuotiaan tasolla - kuvitelkaa vimmastunutta kaksivuotiasta, joka saa pyssyn käsiinsä! Jälki on mitä on.Oikeat psykopaatit pitäisi todellisuudessa laittaa kehitysvammahuollon asiakkaiksi - kehitysvammaiseksi katsotaan ihminen, jolla on jokin kehityksen vamma, joka on tullut iässä 0 - 7 v. Oikeat psykopaatit pitäisi aina olla holhouksen alaisia eli vajaavaltaisia ihmisiä yhteiskunnassamme.


      • ml213.
        tutkittavaa riittää kirjoitti:

        Oikeat psykopaati eivät täällä kirjoittele. Siis sellaiset aivan oikeat!Niillä ei ole mitään tarvetta tutkiskella itseään, sitä he eivät osaa tehdä. He tarkkailevat ja tutkivat koko ajan muita. Ja tietyissä tilanteissa tekevät hirveitä tekoja kuten esim. Ceollon ampuja. Silloin kun uskovat menettäneensä jotakin! He ovat kaksivuotiaan tasolla - kuvitelkaa vimmastunutta kaksivuotiasta, joka saa pyssyn käsiinsä! Jälki on mitä on.Oikeat psykopaatit pitäisi todellisuudessa laittaa kehitysvammahuollon asiakkaiksi - kehitysvammaiseksi katsotaan ihminen, jolla on jokin kehityksen vamma, joka on tullut iässä 0 - 7 v. Oikeat psykopaatit pitäisi aina olla holhouksen alaisia eli vajaavaltaisia ihmisiä yhteiskunnassamme.

        Olin kirjoittamassa aivan samasta asiasta eli psykopaatti ei tutkiskele itseään ja tuo itsetutkiskeluaan toisten ihmisten tietoisuuteen.
        Sekin tulee huomioida, miten meissä kaikissa ihmisissä on psykopaattisia piirteitä eri tasoisena.


      • karpassieni69
        ml213. kirjoitti:

        Olin kirjoittamassa aivan samasta asiasta eli psykopaatti ei tutkiskele itseään ja tuo itsetutkiskeluaan toisten ihmisten tietoisuuteen.
        Sekin tulee huomioida, miten meissä kaikissa ihmisissä on psykopaattisia piirteitä eri tasoisena.

        miettisin tässä että kun sanoit että sulla on mukuloita..eikövaa? ni jos mukulias kiusataan ja ne tulee sulle kertoon siitä, välitätkö? mielestäni psykot on kiinnostavia kosk niiltä voi aina oppia uutta. maailmaa ei kuulu katsoo kapeasta reiästä!


      • aliinas
        karpassieni69 kirjoitti:

        miettisin tässä että kun sanoit että sulla on mukuloita..eikövaa? ni jos mukulias kiusataan ja ne tulee sulle kertoon siitä, välitätkö? mielestäni psykot on kiinnostavia kosk niiltä voi aina oppia uutta. maailmaa ei kuulu katsoo kapeasta reiästä!

        Tiedän yhen psykopaatin, se luulee että se on paras ja voittamaton. Mut tosiasiassa sen seläntakana nauretaan sille, sen tempaukset on kahvipöytien viihdykettä. Ihmiset on vaan sen verran kohteliaita että sille ei sanota päin naamaa. Kukaan tietämistäni ihmisistä ei luota siihen, mut hän ei vaan tiedä sitä.


      • se jeessus
        aliinas kirjoitti:

        Tiedän yhen psykopaatin, se luulee että se on paras ja voittamaton. Mut tosiasiassa sen seläntakana nauretaan sille, sen tempaukset on kahvipöytien viihdykettä. Ihmiset on vaan sen verran kohteliaita että sille ei sanota päin naamaa. Kukaan tietämistäni ihmisistä ei luota siihen, mut hän ei vaan tiedä sitä.

        Eli suomeks: Oletettu kovanluokan oikeasti muuntuva psykopaatti ja siten jäänyt paikoilleen naurunaiheeksi, kukapa nyt ei olisi. Toinen asia: Kenelläkään ei ole munaa sanoa sitä päin sen naamaa, ketkä siitä naurunaiheesta välittää, joten tekeekö se niistä sen parempia? Kenties se nauraa teille muille muista asioista sitten taas...


      • aliinas
        se jeessus kirjoitti:

        Eli suomeks: Oletettu kovanluokan oikeasti muuntuva psykopaatti ja siten jäänyt paikoilleen naurunaiheeksi, kukapa nyt ei olisi. Toinen asia: Kenelläkään ei ole munaa sanoa sitä päin sen naamaa, ketkä siitä naurunaiheesta välittää, joten tekeekö se niistä sen parempia? Kenties se nauraa teille muille muista asioista sitten taas...

        Varmasti nauraa , ja niin kuin kirjoitinkin luulee olevansa paras ja voittamaton.


    • Jaakkima2

      ampua itsesi.

      • aliinas

        Ketä tarkoitat jaakkima2?


      • aliinas kirjoitti:

        Ketä tarkoitat jaakkima2?

        No joo, etpä vaikuta psykopaatilta. Pikkuisen narsistinen oot luonteeltasi, mut ei mitään nph:tä.

        Tarrasin kertomukseesi teini-iän rakkaustragediasta. Ilmeisesti tuosta tapauksesta mielesi syvereihin on jäänyt tällainen ''musta aukko''. Ehkä kaikki tuo psykopaatti-hömppäsi johtuu tästä möykystä...

        Jos sää nyt aattelisit fiksusti, niin yrittäisit hyvä mies muuttu ja kasvaa aikuiseksi. Sinä et oikeasti halua olla psykopaatti, pelkäät sitä ja siksi rehentelet sillä.

        Olet jäänyt tunne-elämältäsi teinipojan tasolle... Eikö lämmitä mieltä?? Ja kanssaihmisesi huomaavat sinun olevan vähän ''toope''. Mut eihän ne sitä sulle kerro... koita nny jaksella ton sykoppaattipelon kanssa....


    • ThePing1

      Voi paska mitä oksensit ruudulle ja minä vielä luin sen joten kai tuohon on vastattava.

      Teit nettitestin jossa sinut todetaan psykoksi :D
      Hetkinen luin viestisi uudelleen ja viestihän on provo. Hieman hämmästyttää tuo provosi koska toivot että olisit psykopaatti? Se mitä kirjoitit on eräänlaista fantasiaa tunteiden hallitsemisesta mutta todellisuudessa olet erittäin heikko.
      Perkele pysty tällaiseen provon edes vastaamaan kunnolla,,,

      Hyvää jatkoa voittaja.

    • Suunta hyvä

      Oetko miettinyt mistä tämä käyttäytymismalli on syntynyt?Isältä, äidiltä? Psykopaatithan ovat myös narsisteja- lapsista ilman terapiaa tai konkreettisia elämänmuutoksia tulee ihan samanlaisia. Elämässä ei voi olla onnellinen, ellei tee koko ajan jotain kestävää- eli hyvää. Onnellisuus rakentuu omantunnon puhtaudesta syntyneistä iloista. Olet todennäköisesti ollut itsekin useamman narsistin uhri(lähiomainen). Narsistien uhrit oppivat taktikoimaan muiden kustannuksella- mutta myös puolustavat haavoittunutta sisintään hyökkäämällä. Naesistinen taktikointi kertoo myös dissosiatiivisesta oireilusta. Ota netistä vaikka selvää mitä se on. Hyvä että olet ajatellut asioita- olet siis älykäs! Siitä on hyvä lähteä rakentaan tervettä elämää, eikä tarvitse olla edes köyhä ;)

    • X

      Et ole mikään oikea psykopaatti,korkeintaan joku wannabe tai pikkunarsisti. Olet tehnyt jonkun testin netissä ja diagnosoinut itsesi psykopaatiksi. Jep,jep. Juttusi oli naurettava ja säälittävä. Kirjoitusvirheesi ja kirjoitustyylisi paljasti,ettet ole mikään erityisen älykäs ihminen.

    • Yks vaan

      Minulla ei pitkään aikaan ole ollut niin hauskaa kuin lukiessani kirjoitustasi. Sinulla on aivan ilmiselvät kirjoittajan lahjat - tai sitten olet jo kirjailija:) Jos et ole, jatka ihmeessä! Pakko kysyä, että oletko trolli, joka vain huviksesi saat ihmiset tarttumaan kynään?
      Toivottavasti eksyn vastakin sinun kirjoituksiasi lukemaan.
      Hyvää jatkoa sinulle:)

    • j.o.k.u.

      Saatat olla narsisti.

      "Joskus tulee epäilys, että kadehdin 'taviksien' kykyä nauttia ja eläytyä,"

      Tosin narsisti ei ikinä myönnä olevansa kateellinen kenellekään, aivan kuten psykopaattikaan ei toivo olevansa empaattinen...

      Tosin jokainen nyt voi kirjoittaa ihan mitä päähän pälkähtää anonyymisti. Onko ne totta, se on sitten toinen juttu. :)
      Tärkeintähän on kuitenkin vaikutus jonka kirjoittelu aiheuttaa muissa...Ei itse teksti.
      ( Olikohan tämä narsistinen ajatus... )

      *jää pohtimaan*

      Olen ainakin yhdestä asiasta varma. Valehtelit tuossa tekstissäsi itsellesi useammin kuin kerran...
      Ja jotkut pölvästit sitten takertuvat noihin valheisiin ottaen ne suurena todisteena siitä, ettet ole psykopaatti.

      • 450270

        Psykopaatiksi ei voi kutsua ketään, joka ei ole saanut psykiatrin lausuntoa siitä, että on psykopaatti


      • faktat_oikein
        450270 kirjoitti:

        Psykopaatiksi ei voi kutsua ketään, joka ei ole saanut psykiatrin lausuntoa siitä, että on psykopaatti

        Psykopaatti ei tunne rakkautta tai myötämielisyyttä perhettään kohtaan; sinä ilmeisesti jollain tasolla rakastat lapsiasi. Se on SOSIOPAATTI, joka tarvittaessa osaa olla psykopaatin kaltainen. Mafiosot ovat hyvin usein sosiopaatteja, eivät psykopaatteja.


      • j.o.k.u.
        450270 kirjoitti:

        Psykopaatiksi ei voi kutsua ketään, joka ei ole saanut psykiatrin lausuntoa siitä, että on psykopaatti

        Kutsuinko jotakuta psykopaatiksi?
        Aloittaja itse esitti tämän väitteen, että hän olisi, joten kerroin oman näkemykseni, epäkohdat sun muut, mitkä tukevat, tai hylkäävät tämän teorian.
        Ja tuskinpa aloittaja pahastuu, jos joku häntä psykoksi sanoo...Jos itse on sen todennut, siitä tuskin voi loukkaantua.

        Näille epäilijöille:
        Miksiköhän ihmiset kuvittelevat ettei psykopaatit osaa käyttää tietokonetta...


    • 31

      Kerrassaan. Mutta älä luule, että uskon, että näitä on kirjoittanut kukaan "psyko". Mutta sitä lukuunottamatta, että kukaan tuskin kertoisi itsestään näin, todella realistista kamaa. Kaikki pitänee paikkaansa, jos kohta en ole varma siitä, kadehtiiko psyko taviksia "tunne-elämästä"?

      Mutta kateus on paljon syvempi voima: halu saada VALTAA perustuu oleellisesti kateuteen. Kyllä, kommunismi osin perustui kateuteen, mutta vielä suuremmassa määri - jos kohta totaalisesti eri tavoin - kapitalismikin. Ei ole rationaalista perustetta himoita valtaa ja omaisuutta yli sen rajan, että elämällä on mukavat edellytykset. Ja tähän ei tarvita mitään ihme luksusta, rantalomia loistohetelleissa, jne. JOtkut ihmiset pystyvät olemaan onnellisia eläessään vaatimattomasti rantamajassa ja kokevat äärettömiä nautintoja pelkästä metsässä kävelystä, arkiaskareista, pelkästä mietiskelystä. He ovat tietysti harvassa, mutta ero normi ihmisen ja tällaisen mystikkopyhimyksen välillä lienee liukuva.

      Myöskään toisten ihailussa ei itsessään ole mitään. Ihminen on ohjelmoitunut tavoittelemaan näitä. Toisten kanssa kilpaillaan, halutaan niitä asioita, joita toisella on. Tämä on perusohjelma. "keeping up with Jones´ " ... Psyko vie tämän äärimmilleen ja täysin rationaalisesti antautuu pelille. taviksella jokin tekee vastarintaa...hän on kahden heinäsuovan välissä.

      Psykopatia ei ole mikään helvetin sairaus, eikä se ole yksinkertaisesti pahuuttakaan, mutta kylläkin kovasti sukua sille.

      Katsokaa JOhn Carpenterin "pahan kehä", They live. Mistä se kertoo?

    • 1+16

      hahaha...hyvä vitsi aloittajalta...mielikuvituksen lentoa :)

    • Åminnestä

      Ainakin kuvauksesi mukaan.

      • Setä pohjoisesta

        Mielenkiintoinen keskustelupalsta. Voisin aloittaa joillakin faktoilla itsestäni, että saisitte vertailu kohdetta.
        Kuulun maailmanväestön 4-7% älykkäimmän joukkoon, jos tiettyjä mensan testejä on uskominen. Sosiaalinen
        älykkyys on oma saransa, ja ''tyhmäkin'' AITO psykopaatti on sosiaalisen älykkyytensä ansiosta pelottava tapaus törmätä. Omat tunteesi ovat tiellä, psyko tutkiskelee toimintaa etkä osaa arvatakkaan miten monipuolisen ja laajan sosiaalisen kusetusverkon hän osaakaan punoa. Jos huomaat jonkun olevan aidosti psykopaatti, pelaa
        mukana jos pokkasi ja näyttelijän lahjasi pitävät =D Unohda ajatus täysin jos et omaa tervettä minäkuvaa ja itseluottamusta. Psyko yrittää tehdä sinusta aina syyllisen ja itsestään uhrin, aseenaan tuo perkeleen vahva sosiaalinen älykkyys ja taito. Eli vinkkini on suunnittele psykolle ''ylläri'' (minimi ÄÖ;si minun suosituksien mukaan 120), ja pelkestään sen takia että osaat toimia riittävän loogisesti ja ajatella älylläsi vaikka tunteesi muuta sinulle yrittäisivät viestittää.

        Paras ylläri ''puppet master'' tyyppiselle psykolle on. Pelata mukana, uskotella että on herkkä ja ohjailtavissa, ja se, että psykolla on onnistumisen tunne, se että psyko luulee tietävänsä ja saavansa
        sinulta haluamansa hyödyn. Sitten vaan teet nopeita muutoksia, ja romahdutat psykon rautaisen narsistisen haisevan itsevarmuudem. Ja jäljellä on vain nauttiminen, uhrista tulikin voittaja. Se joka asian tajusi ei välttämättä näitä ohjeita tarvitse, mutta se joka tuntee olevansa siellä pärjäämisensä rajoilla psykon vaikutusalueella tai lähipiirissä sai toivottavasti uskoa ja voimaa selvitä =)
        *Tutki, hanki todisteita ja usko VAIN itseesi ;D!

        Teksti on vähän pötkössä on kiire syömään ja en suunnitellu vastaavani tälle palstalle.
        Joo ''seli seli'' kiirushan kaikilla tietysti on jonnekkin ja tekemistä piisaa =)

        t.Setä pohjoisesta ;)


      • Setä pohjosesta
        Setä pohjoisesta kirjoitti:

        Mielenkiintoinen keskustelupalsta. Voisin aloittaa joillakin faktoilla itsestäni, että saisitte vertailu kohdetta.
        Kuulun maailmanväestön 4-7% älykkäimmän joukkoon, jos tiettyjä mensan testejä on uskominen. Sosiaalinen
        älykkyys on oma saransa, ja ''tyhmäkin'' AITO psykopaatti on sosiaalisen älykkyytensä ansiosta pelottava tapaus törmätä. Omat tunteesi ovat tiellä, psyko tutkiskelee toimintaa etkä osaa arvatakkaan miten monipuolisen ja laajan sosiaalisen kusetusverkon hän osaakaan punoa. Jos huomaat jonkun olevan aidosti psykopaatti, pelaa
        mukana jos pokkasi ja näyttelijän lahjasi pitävät =D Unohda ajatus täysin jos et omaa tervettä minäkuvaa ja itseluottamusta. Psyko yrittää tehdä sinusta aina syyllisen ja itsestään uhrin, aseenaan tuo perkeleen vahva sosiaalinen älykkyys ja taito. Eli vinkkini on suunnittele psykolle ''ylläri'' (minimi ÄÖ;si minun suosituksien mukaan 120), ja pelkestään sen takia että osaat toimia riittävän loogisesti ja ajatella älylläsi vaikka tunteesi muuta sinulle yrittäisivät viestittää.

        Paras ylläri ''puppet master'' tyyppiselle psykolle on. Pelata mukana, uskotella että on herkkä ja ohjailtavissa, ja se, että psykolla on onnistumisen tunne, se että psyko luulee tietävänsä ja saavansa
        sinulta haluamansa hyödyn. Sitten vaan teet nopeita muutoksia, ja romahdutat psykon rautaisen narsistisen haisevan itsevarmuudem. Ja jäljellä on vain nauttiminen, uhrista tulikin voittaja. Se joka asian tajusi ei välttämättä näitä ohjeita tarvitse, mutta se joka tuntee olevansa siellä pärjäämisensä rajoilla psykon vaikutusalueella tai lähipiirissä sai toivottavasti uskoa ja voimaa selvitä =)
        *Tutki, hanki todisteita ja usko VAIN itseesi ;D!

        Teksti on vähän pötkössä on kiire syömään ja en suunnitellu vastaavani tälle palstalle.
        Joo ''seli seli'' kiirushan kaikilla tietysti on jonnekkin ja tekemistä piisaa =)

        t.Setä pohjoisesta ;)

        Psykon kanssa on aina aito riski että käy huonosti, oli pakko lukea tuo oma teksti läpi. Ja asenteeni on ehkä turhan positiivinen. En tahdo tehdä ketään kyyniseksikään, hyviä ihmisiä on, mutta olkaa herrajumala varovaisia ettette pilaa tätä yhtä elämäänne. Jaksamisia. Ja ''pelko'' on psykopaatin ase. Kannattaa hyväksyä, että on itse vain ihminen, ja päästä kaikista peloistaan yli. Vain kuoleman ja terveytensä menettämisen pelon voittamisen jälkeen voi nauttia jäljellä olevista päivistää ;D

        Ja ainiin en ole uskovainen. Tunnen uskovaisia ja hyväksyn jumalan ajatus on kaunis ja se sopii joillekkin.
        Se on totta mihin uskoo. Joten jokainen tyylillään. Jos tekstini vaikuttanevat hieman sekavilta, niin sekoitan niitä oman identiteettini vuoksikin, lukekoon rivien välistä ken ossaa ;)

        t.pohjosen setä


      • Setä pohjosesta kirjoitti:

        Psykon kanssa on aina aito riski että käy huonosti, oli pakko lukea tuo oma teksti läpi. Ja asenteeni on ehkä turhan positiivinen. En tahdo tehdä ketään kyyniseksikään, hyviä ihmisiä on, mutta olkaa herrajumala varovaisia ettette pilaa tätä yhtä elämäänne. Jaksamisia. Ja ''pelko'' on psykopaatin ase. Kannattaa hyväksyä, että on itse vain ihminen, ja päästä kaikista peloistaan yli. Vain kuoleman ja terveytensä menettämisen pelon voittamisen jälkeen voi nauttia jäljellä olevista päivistää ;D

        Ja ainiin en ole uskovainen. Tunnen uskovaisia ja hyväksyn jumalan ajatus on kaunis ja se sopii joillekkin.
        Se on totta mihin uskoo. Joten jokainen tyylillään. Jos tekstini vaikuttanevat hieman sekavilta, niin sekoitan niitä oman identiteettini vuoksikin, lukekoon rivien välistä ken ossaa ;)

        t.pohjosen setä

        En tiedä miksi, mutta tämä teksti on kyllä aivan hillitön. ;D

        Ehkä luin sitten sieltä rivien välistä...


    • Ne on harvinaisia

      Todennäköisesti olet vain kulmakuntasi kusipäisin tyyppi.

      • k

    • orginal p

      Voittaja_ko,

      kyseessä 100% varmasti aito täysverinen psykopaatti.Mistäkö tiedän?Luin kaikki viestit läpi.
      Täällä on suurin osa aivan hölmöjä mielipiteitä, jotka vaan osoittavat, että ihmiset eivät ajattele samalla tavalla kuin psykopaatit.

    • HhHhfg

      Paras olisi, jos ampuisit itsesi.

    • Vanhempi ihminen

      Paha provo..

      Mutta jos et ole provo, niin lapsesi latvat alkaa ennemmin tai myöhemmin heittää, mutta ei psyko- tai sosiopatialla, vaan persoonallisuushäiriöillä, ahdistuneisuudella ja masennuksella.

      Joten sellaista "onnea" olet heille rakentamassa....

    • Juha822222

      Sanon että et ole läpeensä paha Psyko kuitenkaan. ):
      Säälin sinua, koska se on sääli jos ihminen on Psyko.

      Toivottavasti pidät järkesi päässä etkä mene rikollispolulle jne.....
      Pidä järki päässä mies ja sullaha on sitä järkeä päässä koska oot mm korkeasti koulutettu.

    • Aina niin ajankohtainen aloitus :D

      Joidenkin 'asiantuntijoiden' mielestä kaikki ovat psykoja - varsinkin sellaiset ihmiset, jotka ovat omaa mieltä ;)

    • psykopaatitar

      tervettä maalaisjärkeä se on :) keskituloisena itse joudun jatkuvasti tilanteisiin jolloin täytyy verrata kuka on kaveri ja kuka yrittää ratsastaa. pystyn kustantamaan lapselleni helpomelämän eteenpäin,mutta siivettelijät jää rannalle.
      kiitos selventävästä mietiskelystä.nyt en mieti enää olenko itsekäs,vaan olen "psykopaatti"

    • Toinen samanmoinen

      Oikeen naurattaa kun akttoo kuinka alottajan onnistuu manipuloida ihmiset säälimään itseään se on jo meinaan saavutus opin paljon alottajalta kiitos.

    • psykopaatteja kaikki

      Kannattaa mennä lääkäriin. Internettitestit ei tunnetusti ole hyviä arvioimaan pään sisäisiä sairauksia. Diagnoosi vaatii ammattilaisen lausunnon että tsemppii vaan.

    • p

      Paskapuhetta. Olet vain normaali mulkku. Psykopaatit tuntevat, ja paljonkin, jopa normaalin kaltaisia tunteita. Sinä et ole älykäs, etkä luultavasti edes niin rikas kuin mitä väität. Se että raha on löytänyt tiensä sinun luoksesi ei tarkoita muuta kuin että olet mies normaalissa mieskeskeisessä yhteiskunnassa, ja että olet tehnyt töitä jonkin niin tavanomaisen kuin rahan takia. Jos ihminen on psykopaatti, älykäs sellainen, hän harvemmin huutelee asiasta keskustelupalstoilla. Ei, sinä olet normaali huomionhakuinen pieniaivoinen, keskinkertainen mulkku. Voi sinulla psykopatian oireita olla, mutta psykopaattia sinä et ole nähnyt muutakuin niissä surkeissa wannabe-psyko-märissä unissasi.

    • salli mun nauraa

      Kissanviikset vai vielä psykopaatti siellä harrastaa itsetutkiskelua netissä.
      Just joo.
      Eiköhän siellä näppäinten takana löydy taas yksi huomionkipeä krapulainen insinööri joka on kattonut liikaa Dexteriä.

    • slayer69000

      Tietenkin psykopaatin pitää tuntea itsensä että voi hallita helpommin kanssa käviöitään. sillä kuka uskoisi/luottaisi epä vakaata ihmistä jos haluat hallita muita sinun tarvitsee hallita itseäsi ja mitä enemmän tiedät omasta mielestä sen helpommin voi miettiä muiden ihmisten ajattelu tapoja. koska siten voit hajoittaaja hallita

    • _Morpheus_

      Psykopatia on geneettistä. Ympäristö vaikuttaa hieman siihen miten psykopaatti päättää toteuttaa itseään. Huonommista oloista tulevat saattavat olla väkivaltaisempia mutta kaikille psykopaateile yhteinen piirre on ettei heillä ole omaatuntoa geneettisten erityispiirteiden takia. Tämä saattaa kuulostaa uskomattomalta mutta suosittelen lukemaan alan kirjallisuutta niin huomaatte että se on aihetta tutkineiden konsensus.

      Robert Hare on tutkinut psykopaatteja vuosikymmeniä ja hän on alansa maineikkaimpia tutkijoita. Suosittelen hänen kirjaansa Without Conscience kaikille jotka ovat aiheesta kiinnostuneita. Ainoastaan oikea tieto suojelee psykopaateilta.

      Psykopaatteja on kaikissa yhteiskuntaluokissa ja uusimpien arvioiden mukaan edustavat n. 3-5% väestöstä. Klassinen stereotypia sarjamurhaaja psykopaatista kaikista pienin osa psykopaateista. Suurin osa heistä ei päädy koskaan vankilaan. 100 000 ihmistä kohden löytyy 3000-5000 psykopaattia joten heidän vaikutus yhteiskuntaan on suunnaton, varsinkin jos/kun heillä on poliittista ja taloudellista valtaa. Meidän olisi erittäin hyödyllistä olla tietoisia psykopatian olemassaolosta ja sen vaikutuksesta meihin.

    • cityrahvaan piinaaja

      Psykologia on humbuukia.
      Tulokset vaihtelevat riippuen maailmankatsomuksesta.
      Psykologian testit eivät huomioi ihmisen taustaa.

    • Ylhäältä

      Sä menet hel'vettiin elämäsi ja omaisuutesi ja tavaroittesi kanssa, vielä voit katua ja ruveta tekemään hyviä tekoja. Se on aivan varma että kun aika jättää sinusta, niin pimeään ja pahaan paikkaan joudut.

      Muuta tapasi siis, ja pian.

    • meitä on moneksi

      Ei psykopatia miestä/naista pahenna. Kaikilla on ajatuksen vapaus.

      ...tai näin haluan ajatella. Kohdallani psykopaatin kuvaus istuu kuin nyrkki silmään enkä oikein pidä siitä.

      Niin kauan kuin tulkitsen läheisteni teot ystävällisiksi, pidän heidät lähelläni ja kunnioitan heitä olemalla heille ystävällinen.

      En anna tunteettomuuteni häiritä itseäni (tai ainakin teen parhaani). Tekomme määrittävät meidät; eivät ajatuksemme.

      Nykyään ihmisiä analysoidaan liikaa. Ihmiset ovat erilaisia ja ajattelevat erilailla. Näin on ollut ja tulee aina olemaan. Miksi tänäpäivänä pitää määritellä mikä on oikea tapa ajatella ja tuntea?

      • Anonyymi

        Vai "kunnioitatko" heitä niin kauan kunnes heiltä loppuu se mistä olet kiinnostunut?`
        Psykopaatillehan tyypillistä on ettei välitä muista, saati kunnioita.

        Minullekkin sopisi psykopaatin ja narsismin kuvaukset jollain tapaa. Mutta jos ajatukset eivät tee meistä pahoja, olen jeesus. Minua tosin häiritsee välillä se, että jos joku välittää minusta, minä saatan miettiä miltä tuntuisi tappaa hänet; hakata vasaralla, viiltää veitellä kurkku auki, muunmuassa, Väkivaltafantasiat ja raivarit ovat arkipäivää, tosin raivarit laskenut huuuuomattaasti. Silti impulssiongelmia on ollu nuoresta saakka. Mutten ole ketään kohtaan ollut lapsuutta lukuunottamatta väkivaltainen, vaikka kuulemma olin humalapäissäni saattanut lyödä kaveriani.

        Varastelen kaupasta ja olen koko ikäni tehny pikku rikoksia. Junnuna leikin tulella ja varastelin muilta. Elin lähinnä omassa kuplassa ja olin outo. Nykyään varastelen tosiaan vain kaupasta, imutan netistä leffoja sekä saatan joskus käyttää lainvastaisia päihteitä, mutta harvemmin. Omatunto on herännyt, enkä siksi luule olevani sittenkään psykopaatti. Olen vain hieman kusipää.

        Pari kaveria on epäillyt minussa psykopatiaa, toinen ilmeisesti läpällä, mutta kun olen outo ja blaa blaa blaa niin voi voi. Minulla oli kissa hoidossa noin vuoden, minulla oli sitä kohtaan järkyttävät himot ottaa jaloista tai päästä kiinni ja hakkaa sitä seinän kulmaan ja rääkätä erittäin väkivaltaisesti, tuli ihan lämpimiä aaltoja niistä intensiivisistä ajatuksista. Tämä kissa on oikeasti rakas minulle. Nämä hirveät ajatukset ovat intensiivisimpiä mitä on, kuten nuo kurkun auki viiltämiset ja vasaralla hakkaaminen. Ne on kuin pakkoajatuksia, mutta ne onneksi menee aina ohi.

        Olen katsonut paljon sairasta paskaa netistä, nautin siitä, mutten tosin enää jaksa. Onko minusta kasvanut ihminen?


    • en jaksanut lukea kaikkia viestejä läpi mutta voin samaistua joihinkin asioihin
      ai niin ja hyvä tavata teitä
      -en ymmärrä toisen kaipuuta minua kohtaan
      -minua naurattavat melkein kaikki asiat joissa ei ole mitään järkeä ja jotka tapahtuvat usein yhtäkkiä/yllättäen
      -olen selvillä siitä asian sattuessa kohdalle haluanko vai enkö halua, muuten olen suurin piirtein eksynyt
      -minusta tuli rohkea kun päätin että on ahdistavaa olla pidättäytyväinen joten siksi nauran kun naurattaa ja muu porukka sitten katsoo kummissaan.

      huonoja puolia tässä on se että vaikka jääkin tunne että on yksin, tietää itse mitä voisi tehdä laumakasaamisen eteen, mutta ne ihmiset eivät ole samanlaisia ja se onkin pieni ongelma. vastakkainen sukupuoli sitten hävinnyt kuin tuhka tuuleen joka kerta kun yritän virittää jotain aikaiseksi

      ei kummallisessa äijässä tai akassa mitään pahaa ole. sanoisin pikemminkin että hyvä. kaikki nerot ovat olleet hulluja jollakin asteella. pitää selvittää mikä itseään miellyttää ja ryhtyä hommiin.
      me hullut olemme niitä jotka kehittävät ihmisolentoa. pitäisi myös katsoa ympäristön perään että varmasti mahdutaan tänne asumaan. asian voi tehdä rauhallisesti ja/tai rauhattomasti. ei "tavallinen" ihminen sitä ymmärtäisi. heidän näkökulmansa on rajoittunut lähi-ympäristöön.

      maailmasta on syytä olla huolissaan, ollaanhan me vielä siinä olemassa

    • Psykopaatti?

      Tuon viestiketjun lukeminen aiheutti mulle suurta ahdistusta. Pelkään ihan älyttömästi olevani psyko. Pystyn kiintymään ja rakastamaan läheisiäni, ja empatiaakin mielestäni tunnen. Mutta mitä jos tunnenkin sen jotenkin väärällä tavalla tai yritän vain näytellä tunnetta. Tietoisesti en yritä esittää mitään, mutta jos teenkin sen alitajuisesti? Jos tekisin murhan, en osaa arvioida katuisinko sitä vai en. En tietenkään ole tekemässä murhaa mutta jos. Tietty vanhan kissani kanssa kun en ollut vielä menettänyt lemmikkiä en osannut arvioida, tulisinko surulliseksi vai en kuolemasta. En tuntenut mitään vielä. No, kun kissa sitten kuoli niin hirveä parku ja ikävä tuli sitä kissaa. Mutta jos yritin jotenkin alitajuisesti näytellä surua?

      Yritän (huom YRITÄN) olla kaikille ihmisille mahdollisimman kiltti, mutta en oikeastaan tiedä, mikä on motiivini. Jos yritän laittaa heidät kiitollisuudenveljaan? Suutun ja hermostun asioista helposti. Sitten saatan sanoa kotain, mitä en muuten sanoisi. Kumma kyllä, en kadu näitä sanomisia juurikaan. Joskus harvoin tulee kuitenkin tulee katumus. Mutta kadunko siksi, että muille tuli paha mieli vai siksi, että en itse hyödy ilkeyksien sanomisista.

      Pelkään että tunnen empatian väärin, tai etten tunne sitä ja yritän vain uskotella itselleni että tuntisin. Jos esim kuulen, että kaverin lemmikki on kuollut. Kyyneleitä tulee kyllä vähän silmiin ja yritän lohduttaa parhaani mukaan, mutta jos teen sen siksi, että yritän mielistellä tätä kaveria. Lisäksi kun kuulen surullisen uutisen, minulle tulee joskus kumma mielihyvä, vaikka pitäisi olla surullinen. Eli mielihyvä ja kyyneleet. Saatan olla samalla myös surullinen, en vain itse tiedä olenk

      Tiedän, että vaikutan ihan luulosairaalta, mutta oikeasti. En tosiaankaan tiedä, mitä tunteita koen ja mitä en. Kyllä se joskus ihan tuntuu, mutta koskus ihan vain tulkitsen kehoani. Esim kun olen ahdistunut, niin hengitys muuttuu epätasaiseksi ja kiihtyy.

      Pelkään olevani jotenkin epänormaali ja "viallinen" ihminen.

      • deathlock

        Psykopaatti ei tunne ahdistusta joten et ole psykopaatti.


    • Anonyymi

      onko tämä rikas "nalle" psykopaatti?

      • Anonyymi

        Ennemminki joku narsisti joka leveilee suurilla tukirahoillaan.


    • Anonyymi

      Ei se ihan paikkansa pidä, etteivät psykopaatit kykene tunteisiin. Kyllä me kykenemme, emme vain kovin voimakkaisiin sellaisiin. Koska emme vain hirveästi
      välitä...Psykopatiasta ei parannuta, vaikka joku edellä niin kuvittelikin. Olen aina ollut tällainen, olen vain iän myötä oppinut teeskentelemään paremmin. Niin hyvin ettei perheeni aavista mitään. Eivätkä psykopatia ja älykkyys myöskään kuulu yhteen, toinen tuntemani psyko oli täysi idiootti vaikka muuta kuvittelikin olevansa.

    • Anonyymi

      Jos luotat netti testeihin niin siitä vain, mutta minusta sinä olet narsisti jos jokin olet.
      Kannattaa pohtia sitäkin, että olisiko sinulla mahdollisesti autismin kirjoihin liittyviä "oireita". Aspergereista sanotaan ettei osaa ottaa normaalia kontaktia, olisi myötätunnon puute sekä saattaa vaikuttaa narsistiselta vaikka totuus olisi muuta.

      https://www.xestia.net/testit/asperger.php teeppä vaikka tämä testi ja jos epäilyttää, käy tämänkin vuoksi lekurissa selvittelemässä asiaa.

      Ei muuta kun piis aut.

    • Anonyymi

      Tekee mieli tappaa

    • Anonyymi

      bööö

    • Anonyymi

      Tein 28/44 Pcl-R
      Testissä mikä kuvaa juuri psykopatia piirteitä
      En ole tehnyt kyseistä testiä yksityisellä mutta teen kun saan ajan.

    • Anonyymi

      Äsken kirjoitin että olen hyvin lähellä 30 pistettä raja eli jää kiinni 2 pisteestä eli 28 pistettä mulla.

    • Anonyymi

      Hei. Oletko tullut lapsena raiskatuksi vai mitä sinulle on tapahtunut? Yleensä jotain hirveää tapahtuu jotta ihmisestä tulee tunnekuollut.

    • Anonyymi

      Täydellinen kusipään määritelmä.

    • Anonyymi

      Aloittaja kuulostaa enemmän luonnontyhmältä narsistilta, jolla on keskimääräistä matalampi älykkyysosamäärä.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4672
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe