Tunnin päästä olemme viisaampia. Odotus on huikeaa. Ytl:n sivuilta voi nähdä, ilman nimiä, kaikkien suoritukset.
Tilastonikkarit kertovat, miten kokeet menivät koulukohtaisesti ja suhteessa muihin. Yksilöt kertovat, jos kertovat - joku suoja tässä sentään on.
Kuinka kävi abeilta rock' n roll, kevätkirjoitukset?
35
1049
Vastaukset
- Anonyymi
Pisterajat kertovat karua kieltään. Kahteen alimpaan arvosanaan ei tartte tietää juurikaan mitään.
Suurin piirtein kolmasosan ja neljäsosan tietomäärä laudarurin alarajasta laskettuna riittää hyväksyttyyn suoritukseen.
Jos ei näistä nykykirjoituksista pääse edes läpi, on väärässä opinahjossa.
Mutta lakki on samanlainen kaikille.- Anonyymi
Opiskella voi monessa paikassa. Muistammehan kaikki edesmenneen Kaarlo Nurmikummun. Hän opiskeli Moskovassa instituutissa ja palasi Kemijärvelle. Tuossa sitä aina sitä lehteä jakoi ostarin kulmilla. Aina se sitä lehteä jakoi ja oli hyväntuulinen. Sydämen sivistys ja hyvä käytös on tärkeää. Maisteriksi lukenutkin voi huutaa rumasti ihmisille ja kailottaa toisten puheen päälle esim. julkisissa tilaisuuksissa, missä pitää kuunnella puhujaa. Nurmikumpu ei huutanut toisten päälle kysyi asiallisesti, että saako olla tämä lehti olkaa hyvä.
- Anonyymi
15 kevään abiturienttia on kuuleman mukaan. 1 on kaksoistutkinnon suorittanut.
- Anonyymi
voi hyvä luoja,
taas on aloitettu uusi sivu
- kemijärvenlukion kunniaksi vai miksi
eikä kirjoottaminen riitä tälle suraavalle sivulla
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17501026/kemijarvi-vain-14-abiturienttia-osa-2#comment-120899976- Anonyymi
Tämä sivu kuolee kyllä, kun kukaan ei reagoi. Lopetetaan tämän kevään puinnit ja mennään noihin edeltäviin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä sivu kuolee kyllä, kun kukaan ei reagoi. Lopetetaan tämän kevään puinnit ja mennään noihin edeltäviin.
Onnea ylioppilaille ja vaikka ei olis keskikouluun päässyt voi silti iloita toisten menestyksestä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaan tälle sivulle vastaukset muiden sivujen kysymyksiin jatkossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parasta protestointia pitkästä aikaa. Hymähdin pitkään. Meinasi nauru päästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parasta protestointia pitkästä aikaa! Meinasi nauru päästä ja pääsikin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parasta protestointia pitkästä aikaa. Hymähdin pitkään. Meinasi nauru päästä.
Minulla todella pääsi nauru. Voi hyvät ihmiset, mikä repliikki! Ehkä kyse on ironiasta tai sattumoisin päässeestä tuotoksesta.
- Anonyymi
Kaksi muuta jatkavat rokkaamista ja painavat sitten lakin päähän. Silloin on jo lumi maassa tai sittenkin kevät. Käännetään vain allakkaa. Näin se aika kuluu.
Mutta olisin voinut kirjoittaa postaukseni muillekin alaa liippaaville sivuille. Vaihtoehtoisesti olisin voinut vaieta. - Anonyymi
Se on niinkin, jotta joillekin sivustoille on sosiaalinen tilaus, toisille ei. Ne tarpeettomat näivettyvät bittiavaruuteen.
Kuvittelisin, ettei tästä aiheesta tule kestosivua. Eilinen tulosten julkistus aktualisoi tilanteen, jota on vähän evaluoitu.
Monet muut aihetta koskettavat postaukset ovat jo niin täynnä, ettei aloittaja ole viitsinyt selailla.
Vaatii medialukutaitoa oivaltaa sarkastiset heitot, symboliikka ja sen sellaiset asiat.
Pieni abien määrä on luultavasti ollut pontimena tähän juttuun. Näkyy kelvanneen, kun satakunta on vaivautunut sivuille. - Anonyymi
Kemijärven sivistys on myös sydämen sivistystä, jota elämän koulussa saa! Paskaakos tässä, elämä on hyvää myös Kemijärvellä, joskus jopa.
- Anonyymi
Mistä koko huoli kemijärven tasosta kertoo? Laiskoista opiskelijoista? Huonoista opettajista? Koko koulukulttuurin levottomuudesta, joka alkaa jo ala-asteella ja heijastuu pitkällä tähtäyksellä lukion kirjoituksiin? Heikosta pohjaopinnoista? Hössäävästä koulusta?Levottomasta ja ahtaasta ympäristöstä? Näköalattomasta menosta? Koulun kehittämättömyydestä? Osaamattomista jotajista? Mistä? Sana on vapaa mun mielestä!
- Anonyymi
Kun iskee ehdolle koko ongelmien skaalan, jotkut viat voivat osua kohdalle.
Analyyttinen ote kertoisi tarkemmin. Näillä sivuilla pulmat lykätään opettajainhuoneeseen. Ei se niinkään voi olla. Koko totuus ainakaan.
Kouluun ja sen oppilaisiin heijastuu koko ympäröivä maailma. Onko Kemijärvi heikompi kuin verrokkikunnat?
Keskustelun paikka tässä on tulevaisuusjohtajallakin, koska opintoasiat kuuluvat kunnan toimialaan jatkossakin.
On meillä ongelmallisia perheitäkin, vaikka pyhään äitiyteen ei saa ääneen puuttua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun iskee ehdolle koko ongelmien skaalan, jotkut viat voivat osua kohdalle.
Analyyttinen ote kertoisi tarkemmin. Näillä sivuilla pulmat lykätään opettajainhuoneeseen. Ei se niinkään voi olla. Koko totuus ainakaan.
Kouluun ja sen oppilaisiin heijastuu koko ympäröivä maailma. Onko Kemijärvi heikompi kuin verrokkikunnat?
Keskustelun paikka tässä on tulevaisuusjohtajallakin, koska opintoasiat kuuluvat kunnan toimialaan jatkossakin.
On meillä ongelmallisia perheitäkin, vaikka pyhään äitiyteen ei saa ääneen puuttua.Hyvä tämä kommentti: Kun iskee ehdolle koko ongelmien skaalan, jotkut viat voivat osua kohdalle.
- Anonyymi
chat-chat- saa!
- Anonyymi
Ylioppilaita on 17. Kaksi on siis kypsynyt tittelin mittaisiksi.
- Anonyymi
Menestyksen tasoa voi tutkailla täältä,
https://yle.fi/a/74-20030837- Anonyymi
Koeta päästä sen yli, että harvalla on eväät e-ja l-tasolle. Sellaisiakin joukossa on.
Joidenkin oikea tavoite on b, johon he ovat itse tyytyväisiä, senhetkisen taitotasonsa ylärajoilla.
Stipendin voi saada sellainenkin tyyppi, joka on ylittänyt itsensä ja muiden odotukset.
Raakasti arvosanoja tuijottaen Kemijärven lukio on b:n ja c:n rajoilla ja keskiarvon alapuolella
- Anonyymi
seurataan täällä
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17501026/kemijarvi-vain-14-abiturienttia-osa-2 - Anonyymi
Tuleeko tänä keväänä älliä?
- Anonyymi
on se kun aiemmin oltiin ylpeitä lukiostamme, pari vuosikymmentä sitten,
tänä päivänä lukion taso hävettää meitä,
miten tähän on tultu,
kysytäänkin näin
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17859234/kuinka-kavi-abeilta-rock-n-roll--kevatkirjoitukset#comment-120951565
- Anonyymi
kuulin tänään että abit kemijärvellä olivat laittaneet penkkaripäivää häväistäkseen ala-aulan siihen kuntoon että siellä olisi käyty ilkivaltaa tekemässä, naulakot ja istuimet, sohvat kaadettu ja roskitettu
hyi!- Anonyymi
joo, jotain sellaista
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17501026/kemijarvi-vain-14-abiturienttia-osa-2#comment-133798663 - Anonyymi
Maailman sivu penkkareista on siivoojilla mopillisen verran asiaa. Mutta entisaikaan ohjelma oli strukturoitua: oivaltavia sanoituksia kitaran säestyksellä, ansaittuja kiitoksia, iloa ja riemua.
Ylioppilaita oli määrälisesti tuplat, triplat jne. nykymääriin nähden. Jälkimaku oli hyvä ja haikeakin.
Typerä paikkojen sottaaminen, ehkä päihdettä päässä ja huonoa kasvatusta takana - siitä ei jää mitään käteen.
Korvaukseksi kirjoitustuloksien pitäisi ylittää maan keskiarvo kirkkaasti. Siistijätkin kiittävät jälkikäteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maailman sivu penkkareista on siivoojilla mopillisen verran asiaa. Mutta entisaikaan ohjelma oli strukturoitua: oivaltavia sanoituksia kitaran säestyksellä, ansaittuja kiitoksia, iloa ja riemua.
Ylioppilaita oli määrälisesti tuplat, triplat jne. nykymääriin nähden. Jälkimaku oli hyvä ja haikeakin.
Typerä paikkojen sottaaminen, ehkä päihdettä päässä ja huonoa kasvatusta takana - siitä ei jää mitään käteen.
Korvaukseksi kirjoitustuloksien pitäisi ylittää maan keskiarvo kirkkaasti. Siistijätkin kiittävät jälkikäteen.Täyttä asiaa kirjoitat!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Korvaukseksi kirjoitustuloksien pitäisi ylittää maan keskiarvo kirkkaasti. Siistijätkin kiittävät jälkikäteen.Hyvä ja asiallinen kirjoitus!
- Anonyymi
Nurmikumpu ei ollut lukiota käynyt, mutta opiskeli Moskovassa instituutissa.
- Anonyymi
Ja varmaan osasi käyttäytyä - sivistyneesti!
- Anonyymi
eivätkö keksineet älykkäämpää?
- Anonyymi
ei lopu kummat kuulumasta ainoasta koulustamme
oliko hyvää esimerkkiä yläkoulun oppilaille, jotka pääasiassa kuulema tuossa sekasotkun tilassa oleskelevat - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei lopu kummat kuulumasta ainoasta koulustamme
oliko hyvää esimerkkiä yläkoulun oppilaille, jotka pääasiassa kuulema tuossa sekasotkun tilassa oleskelevatolisivatt paneet voimat kirjotuksiin,
eikä sotkemisiin,
niin olis voitu yllpeilä lautatureilla
mä entisenä yli opillaana sen tierän
käytäkää ällliä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
olisivatt paneet voimat kirjotuksiin,
eikä sotkemisiin,
niin olis voitu yllpeilä lautatureilla
mä entisenä yli opillaana sen tierän
käytäkää ällliäKylla nakee, ett sinäki oot ällän äitin kielestä kirjoottanu. Minä en kyläkaan. Mutta muuta lejkentaa väänsin lahjakkaasti. Valluki sano mulle, että minun kans elämä ei varppina ole tylsää, mutta että asiassa en taho pusyä.
Ei Vallu tienny, miten kauhiasti halusin asiassa pysyä, mutta minusta tuli väliin putoaja ja väliin nousija. Semmonen välikausityvär. Tyvärr! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kylla nakee, ett sinäki oot ällän äitin kielestä kirjoottanu. Minä en kyläkaan. Mutta muuta lejkentaa väänsin lahjakkaasti. Valluki sano mulle, että minun kans elämä ei varppina ole tylsää, mutta että asiassa en taho pusyä.
Ei Vallu tienny, miten kauhiasti halusin asiassa pysyä, mutta minusta tuli väliin putoaja ja väliin nousija. Semmonen välikausityvär. Tyvärr!kylä elämäsä päriää iliman ällii ku tahtoo,
ei masenetu hoonosta opetukses
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu1163717Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä5723196- 981939
Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa211413Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501396Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä821384- 1031193
- 451137
Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan
Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal1251132- 901119