Miten tilataan / toimitaan ravintolassa?

Anonyymi-ap

Miten syödään lounas ravintolassa? Elikkä jos menen lounaspaikkaan ja haluan siellä syödä niin miten toimia.
Ikinä en ole raflassa käynyt ja 80- luvulla viimeksi ulkona syönyt lihiksen nakkikioskilla.

4

384

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joko tilataan tiskiltä tai sitten mennään pöytään ja sinne tuovat ruokalistan ja sitten valitaan ja tilataan. Ei vaikeaa.

      • Anonyymi

        Ärsyttävää kun joka paikassa eri systeemit, toisissa tilataan tiskiltä tai on itsepalvelu, toisisa otetaan itse lista ja tilataan myöhemmin pöydässätai odotetaan pöydässä, lista valmiina tai tuodaan, joissakin odotetaan että ohjataan pöytään...


    • Anonyymi

      Aloittaja kusyimlounas paikoissa syömisessä
      Maksetaan kassaan,ja otetaan euokaa,lauyaselle kerran vaan täyteen .

      Ellet, sitten, tioannut annosta.

      • Anonyymi

        Niin just, lounaspaikat kun tavallisimmin on buffet-tyyppisiä. Niissä on idea, että kaikkea tarjolla olevaa saa ottaa niin paljon ja niin monta kertaa kuin napa vetää. Jossain voi olla omia rajoituksia ettei keitto kuulu, saa ottaa vain yhden filepihvin tai kalan tai keitetyn munan yms. Harvemmin noita on kuitenkin, ja vielä vähemmän niitä valvotaan. Mä en edes söis mitää keittoo ja muuta buffeeta samalla aterialla!

        Ymmärrän kyllä nuo rajoitukset, koska niillä pyritään vähentään hävikkiä ja rohmuamista, jota tapahtuu aivan liikaa. Mitä useampi lautanen tai isompi annos, sitä isompi hävikki yleensä. Ei ihmisiä kiinnosta, koska kiinteä hinta eikä oma bisnes! Itseä harmittaa, mutta ymmärrän, aika vähän syövänä ettei voi ottaa mukaan (periaatteessa), vaikka syön aika vähän ja joku toinen syö samalla rahalla kahden edestä. No eipä noissa paljon tule käytyä, mutta tulispa kilohinnat ja punnitus niin moni noista ongelmista korjaantuis ihan varmasti!

        lajijasuris


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1143
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      860
    4. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      15
      790
    5. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      789
    6. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      774
    7. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    8. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      750
    9. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    10. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    Aihe