Asicsin lenkkarit huonoja?

ultra

Erään liikkeen myyjä haukkui Asicsin lenkkarit syvimpään sinne. Kuulemma kenkien pronaatio- ja muut tuet eivät kestä kuin ehkä vain 200 km juoksemista, ja sen jälkeen kengällä ei tee mitään.

Kuulemma hinta ei enää vastaa laatua. Kengät eivät enää kehity, vaan Asics vain ratsastaa maineellaan ja on sen turvin markkinaykkönen.

Kuka sitten tekee hyviä lenkkareita? Kuulemma New Balance. Ei ole Suomessa kylläkään kovin tunnettu merkki, mutta jossain muualla ilmeisesti on.

Kommentteja ja kokemuksia omista Asics/NB-tossuista?

29

5200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielipide

      Asicsin lenkkarit eivät ole koskaan omaan jalkaan sopineet. Mulla on aika tyypillinen suomalainen iso ja ennenkaikkea leveä jalka. Näin ollen ainoat lenkkarit, jotka ovat kaupassa hyviltä tuntuneet ovat Nike ja Karhu. Eli omat tuntemukset sovitustilanteessa ovat parempi mittari kuin yksittäisen myyjän mielipiteet.

    • misu

      minulla hajosi asicseista päällinen jo noin 500 km:n jälkeen. nikeissä on kestänyt sen 2000km minkä yleensä niillä juoksen. tästälähin ostan siis nikejä.

    • Arete

      Juoksin ensimmäisen maratonini viime syksynä olisiko ollut vuoden 2001 tai 2002 mallin acikeilla. Ne sopi hienosti lestiltään jalkaani ja muutenkin toimi tosi hyvin minulla. Sen jälkeen menin ostamaan uusia tosiaan viimesyksynä, ja lestit oli ihan perseestä. Ei istunut sitten mitenkään jalkaani. Lopulta päädyin sitten Broksin lenkkareihin. On toimineet melkoisen hyvin, ja hinta-laatu suhde on ollut erinomainen. Nyt pitäisi tukholman jälkeen ostaa uudet lenkkarit taas, ja en todellakaan tiedä, mitkä ostaisin... Minulla oli yhdet niket vuosi sitten, ja ne ei myöskään sopineet yhtään minun jalkaani. Jäivät itseasiassa kokonaan käyttämättä.

      Juoksijalehdessähän oli vähän aikaa sitten melko kattava vertailu eri lenkkareista. Sen perusteella jäi vaikutelma, että Adidas, NB ja Brooks voisivat olla ne valmistajat, joiden väliltä valinnan sitten lopulta teen. Ja niiltä tietty kultakin se yksi malli, joka sopii askellukseeni...

      Kiinnostaa tosiaan kuulla muidenkin mielipiteet eri lenkkareista...

    • tyytyväinen

      Minulla ei hirveästi ole kokemusta eri lenkkareista, mutta itse juoksen tällä hetkellä Asicsin kengillä ja ihan tyytyväinen olen ollut. Hyvin ovat ainakin vielä kestäneet, tosin en mikään maratoonari olekaan.. Ovat mielestäni sopivan matalat ja kevyet, ja kuitenkin sivulta tukevat, siis että ei pääse jälkaa taivuttelemaan sivulle. Adidaksen lenkkarit on yleensä liian kapeita ja yhdet Reebokit joita aikoinaan käytin eivät olleet kovinkaan pitkäkestoiset. Luulen että tulen jatkossakin suosimaan Asicsin tossuja...

      • Seppo

        Joo, se tais olla Asicsen ds trainerin numero 8 jonka jälkeen alko asicsen alamäki. Kenkää muutettiin rajusti ja taas tänä kesänä palattiin kohti entisiä hyviä malleja. Lesti on kuitenkin vieläkin liian kapea jos omistaa tällasen leveän räpylän kuten allekirjoittanut. Kyllähän sieltä Asicsin valikoimasta löytyy ihan hyviä kenkiä, mutta ds trainer ei ole vieläkään ostamisen arvoinen. Moni karttaa Asicsia myös korkean hinnan takia. Korvaavina kenkinä on käytetty Niken Zoom eliteä ja mm new balancen 900:sta josta on tarjolla lestiä kahta eri kokoa. Mä ostin reilu kuukausi takaperin ton 900:n ja oon ollu tyytyväinen. Kenkä on kevyt, rullaava ja iskunvaimennustakin löytyy. Tosin sitä ei oo saatavissa aivan joka kaupasta.

        -------------------------------------------------
        http://seponkotisivut.com/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl


      • Luik-kari
        Seppo kirjoitti:

        Joo, se tais olla Asicsen ds trainerin numero 8 jonka jälkeen alko asicsen alamäki. Kenkää muutettiin rajusti ja taas tänä kesänä palattiin kohti entisiä hyviä malleja. Lesti on kuitenkin vieläkin liian kapea jos omistaa tällasen leveän räpylän kuten allekirjoittanut. Kyllähän sieltä Asicsin valikoimasta löytyy ihan hyviä kenkiä, mutta ds trainer ei ole vieläkään ostamisen arvoinen. Moni karttaa Asicsia myös korkean hinnan takia. Korvaavina kenkinä on käytetty Niken Zoom eliteä ja mm new balancen 900:sta josta on tarjolla lestiä kahta eri kokoa. Mä ostin reilu kuukausi takaperin ton 900:n ja oon ollu tyytyväinen. Kenkä on kevyt, rullaava ja iskunvaimennustakin löytyy. Tosin sitä ei oo saatavissa aivan joka kaupasta.

        -------------------------------------------------
        http://seponkotisivut.com/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl

        NB 900 on tosiaankin kevyt ja hyvin rullaava kenkä, mutta vaimennus ei välttämättä liene riittävä kovilla alustoilla juoksemiseen. NB900 Wide sopii omaan jalkaani erinomaisesti, mutta asfaltilla esim. Niken Pegasus (wide myöskin) tuntuu paremmin vaimennetulta ja mukavammalta valinnalta.

        Asicsit eivät itselläni ole kestäneet, etenkin sisäpehmusteet kuluivat nopeasti puhki kantapäistä. Siksi muutamaan vuoteen enää ei ole tullut ko. merkkiä ostetuksi. Tosiaankin muilla merkeillä (Nike, NB, Adidas, Brooks) tuntuu olevan nykyään kyllä selvästi parempi hinta/laatusuhde.

        En tosin ole "ammattilainen" joten nämä komeentit ihan peruslenkkeilijän näkökulmasta.


      • Seppo
        Luik-kari kirjoitti:

        NB 900 on tosiaankin kevyt ja hyvin rullaava kenkä, mutta vaimennus ei välttämättä liene riittävä kovilla alustoilla juoksemiseen. NB900 Wide sopii omaan jalkaani erinomaisesti, mutta asfaltilla esim. Niken Pegasus (wide myöskin) tuntuu paremmin vaimennetulta ja mukavammalta valinnalta.

        Asicsit eivät itselläni ole kestäneet, etenkin sisäpehmusteet kuluivat nopeasti puhki kantapäistä. Siksi muutamaan vuoteen enää ei ole tullut ko. merkkiä ostetuksi. Tosiaankin muilla merkeillä (Nike, NB, Adidas, Brooks) tuntuu olevan nykyään kyllä selvästi parempi hinta/laatusuhde.

        En tosin ole "ammattilainen" joten nämä komeentit ihan peruslenkkeilijän näkökulmasta.

        siis vaimennus on tosiaan hyvä semmoseen normaaliin lenkkeilyyn. Mä en oo käyttäny niitä kuin kerran pitkällä lenkillä. Syy on lähinnä se että se iskunvaimennus tuntuu kovalta eikä ensivaikutelma oo niin pehmee kuin asicsin mallissa. Tiiä sitten olisko siinä perää vai ei. Näin lähellä Suvi-iltaa ei kuitenkaan uskalla riskeerata.


    • sportismylife

      Oon lukenu hiljattain jostain sen minkä ite totesin henk.koht. jo vähän aikaa sitten, eli saman valmistajan tossut eivät ole aina lestiltään kuten eivät muiltakaan ominaisuuksiltaa samanlaisia... Eli kannattaa kokeilla saman firman eri kenkiä eikä tyytyä yleistyksiin, kuten: mulle ei sovi se ja se koska niillä on niin kapee/levee lesti. Riippuu hirveesti myös kengän muista ominaisuuksista...

      Niin, asiaan. Mulla muutamista asicsista semmoset kokemukset että ovat syöneet akillesjänteen ihon rikki...syy löytyi mun jalkaan nähden liian korkealle tulevasta kantakupin yläosasta, mikä on vielä muotoiltu "omituisesti", se väli mihin akilleksen pitäis tulla on mun parrujalkaan liian pieni ja kaikenlisäks hiukan sisäänpäin kääntyvä sieltä ylhäältä. Eli ainakin niissä kengissä sopii vaan sirojalkaisille.
      Päällinen selvästi heikompi kuin esim NB:lla.

      Normaalisti oon käyttäny nikeä, nytkin yhdet paksupohjasemmat kovalle alustalle. New balancen löysin pari-kolme vuotta sitten ja se sopii jalkaani lähes täydellisesti, ainakin ne mallit mitä oon ostanut. Kantakupin takaosa tarpeeks matala ja lesti on hyvä....mun räpylälle,heh.
      Joitain NB malleja löytyy isoimmista urheiluliikkeistä ja jos osaa niin netistäkin voi tilata :)

      Tossuja ostaessasi pyöri ihan rauhassa siellä liikkeessä, kokeile monia ja pistä aina talteen niitä mitkä on tuntunu hyviltä. Ite aina juoksen ympäri kauppaa jotta saan mahd. hyvän tunnun kenkiin.
      Kokeilemalla löytyy...

    • Ei ihan ammattilainen (tytt...

      Olen nyt muutaman vuoden juossut Asicsen kengillä ja hyvin ovat palvelleet. Omaan isoon, mutta kapeaan jalkaani malli on sopinut hyvin. Muitakin olen kokeillut, mutta lättäjalasta johtuen on joistakin tullut jalat kipeiksi, ei Asicsen kengistä. Muuta valittamista en ole löytänyt paitsi, niinkuin joku jo sanoikin, kantapäistä sisäpehmusteet kuluvat melko nopeasti puhki.

    • Lenkkeilijä

      Itse olen juossut lähes puhki Salomonin maastojuoksulenkkarit ja ovat olleet mulle oikein simppelit. Mulla on suhteellisen kapea ja pitkä jalka, joten myös Asiceja on tullut kokeiltua, silloin vanhaan hyvään aikaan...

      Salomonini ostin Partiokaupasta ja jonkin aikaa kesti että ne muokkaantuivat jalkaan. Molempien kenkien kantapää on kulunut puhki, mutta kävin suutarilla laitattamassa nahkapaikat ja taas juostaan...

      Nyt pitäisi alkaa taas katselemaan uusia kenkiä, mutta opiskelijabudjetilla pitänee vielä pikkuisen säästää...

    • Jeppe

      Asicsin lenkkarit, mallia en nyt muista. Takana on n. 100 km, uudelta näyttävät ja tuntuvat vielä.

    • ipe24

      Asicsit ovat laadukkaat tossut melkein riippumatta mallista. Maanantaikappaleita sattuu joka valmistajalle.

      Jos puhutaan hinta/laatu -suhteesta, Asics on hinnoitellut itsensä ihan pihalle. Kuka hullu maksaa tossuista 150 EUR, kun pareja menee aktiivijuoksijalla ainakin kaksi vuodessa. Osasyy lienee jälleenmyyjien järjettömät katteet. Brändistä on tullut ("wannabe") maratoonareiden ykkösmerkki, joten kysyntää lienee kuitenkin.

      Itse maratoonarina juoksin aikaisemmin Asicseilla (DS Trainer), mutta nykyisin hankin eBaysta säännöllisesti Nike Air Zoom Elitet alle 50 EUR pari.

    • eropopepre

      Ostin toukokuussa asicsin lenkkarit (lähtöhinta n 200, sain 160:llä). Nyt 4 kk jälkeen (vain kävelyä) tulee ukkovarvas verkon päältä läpi. Eikä tossut ole olleet edes jokapäiväisessä käytössä. Tossussa on paha suunnitteluvirhe, koska vahvistus on vain ihan kärjessä.
      Hinta laatusuhde todella heikko tässä mallissa, ja tämän jälkeen tulen ostamaan korkeintaan 80 euron lenkkareita, koska en harrasta juoksua.

      • Asicskauppias

        Alapa ensinnä harrastaa juoksua.


      • kävelyt

        Juoksukengät on juoksuun, ja kävelyyn on kävelykengät.


    • HokaOneone

      Hokalta löytyy kävelyyn ja huippujuoksijoille juoksuun hyvää ja kestävää tossuu eli vaihappa merkkiä.

    • Rahat-Hukkaan

      Nämä keveät lenkkarit vai juoksukengät niissä ei kestä pohja kiviä vaiko sepeliä,urat ovat liian kapeat täynnä kiviä jotka syövät pohjan puhki.no eihän ne paljon maksa mutta silti niillä ei tee mitään Kaikkea kuraa sitä tuodaakin maahan.

    • paavi.Pius

      Kun aloitin juoksemaan säännöllisemmin, niin Asicsin DS trainereilla ja Nimbuksilla joita meni 2 paria vuodessa. Sitten tuli muutama Mizunon Wave Rider ja vahennuttuani kokeilin Kinseitä parin, joka on varmaan huonoin kenkä ikinä, millä olen juossut. Sittenmin siirryin polkuhölkkään ja käytin La Sortivan CLiteä muutama pari. Kokeilin Salomonin Speedcrossia ja se oli karmea pettymys. Sitten meni Integrattorit, joka oli hyva kenkä metsään, mutta ei tielle. Sitten meni joku 3 paria Salomonin XA3D prota tai vastaavaa, joka oli kiva kenkä holkkäykseen poluilla. Nyt on New Balancen 1080, joka on kyllä hyvä ikääntyvlle hölkääjälle.

      Asicsien kestävyys on kyllä huonontunut. Kinseit oli ihan katastroofi kengät. NB:stä ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa ekan parin perusteella.

    • Hokaa.jalkaan

      New Balance löytyy hyvää tossuu tavikselle. Hoka One Onea keski-ikäiset kilpakuntoilijat rummuttavat kovasti myös. Ei täy täysin tuulesta temmattua rummutusta, mutta semmosta oikomisen makua: ei malteta palautella jalkoja riittävästi treeniputken jälkeen niin laitetaan Hokaa jalkaan.

    • Asics.pilattu

      Asicsen nykymalleissa sitä ongelmaa vaan, että varpaat survottu ahtaasti. Ainakin nämä Nimbukset ja Cumulukset mitä olisi aiemmin kelpuuttanut. Brookseissa on hyvät varpatilat, mutta muuten eivät buustaa vauhtia mitenkään teknologioin. Mutta ei kai tossun tarvikaan huijata askeltaan nopeammin tai lompsimaan pidemmin? Juoksija hoitaa homman.

    • Tossutkuntossut

      Ihme vatkaamista tossuista. Täällä ukot ja akat koittaa oikoo nyt. Ei ne tossut yksin ketää liikuta kyllä niitä pitää paljon ihan itse liikutella, jos haluaa ylipäänsä mitään matkaa juosta. Vähemmän sometusta enemmän lenkkiä siinä teille reseptiä.

    • 123456789

      Minulla hajosivat asics gel -galaxy 9 päkiän kohdalta sisä ja ulkoreunasta vain noin 150 km kohdilla.Käytin lennkkareita aiitä huolimatta kauan kunnes varpaat näkyivät oikein kunnolla.Nike downshifter 7 hajosivat samoista kohdista mutta ovat käytössä vielä kauan.

    • KMT

      Juoksen Adidaksen tossuilla. Teen 1-3 lenkkiä viikossa, ja kengät kestävät käytössä yli vuoden.

      • Toope76

        Mite liittyy asicsiin


    • MariaBorg

      Juoksen Altra kengillä. Ovat huiput

    • Rikori

      Hölkkä ei merkistä häppee. Pitää olla Hoka Hoka Hoka rallatusta.

    • Anonyymi

      Juokseeko kukaan Asics Glideriden tossulla? Paksu pohja ja päkiästä jäykkä, vahvasti ylöskiertyvä muoto? Kuulemma säästää jalkoja rasituksella kanta-askeltaessa, mutta mitä tekee jalkojen luonnolliselle toimintamekanismille? Omat kokemukset Asicsesta rajoittuu GT-2000 malliin, jotka ostin saatuani lääkäriltä ylipronaatiodiagnoosin. Pölyyntyvät käyttämättöminä kirjahyllyssä!

      • Anonyymi

        Kun jäykkää pohjasta, pronaatio vaivaa vähempi.


    • Anonyymi

      Hyviäkin Asicseja on. Novablast, hifistelemätön pomppukenkä. Metaracer, hiilikuitukilpuri.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      253
      2395
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1804
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      172
      1521
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      332
      1506
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1055
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      84
      939
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      795
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      176
      780
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      204
      727
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      720
    Aihe