Pankaapa aivan itse piste sille ilmastopaniikillenne hälmöt.

Anonyymi-ap

Tässä eväitä siihen. Joitakin kuukausia sitten uutisoitiin kauhukuvana, että napajäätiköistä sulaa vuodessa 410 miljardia tonnia siis 410 000 000 000 tonia.

Suuri luku, joka yksinkertaista ihmistä pelottaan, varsinkin kun tahti on kaksinkertaistunut 2000 luvulla, mutta tutkitaanpa asiaa tarkemmin. Yksi miljardi tonnia on yksio kuutiokilometri vettä. määrä on siis vain 410 kuutiokilometriä.

Wikipedista löytyy Grönlannin ja Etelämantereen jäätiköiden pinta-alat ja keskipaksuudet. Vaikka minulla nyt ei olekkaan sitä lukion oppimäärää, niin tässä tarvitaan vain yhteenalaskus, vähennyslasku, kertolaskua ja jakolaskua ja tietokoneen laskin. Varsin yksinkertainen pelonsammuttaja siis.

Noita perustietoja käyttäen sain tulokseksi, että Grönlannin ja Etelämantereen jäämassa on yhteensä noin 34 317 759 kuutiokilometriä. Sen rinnalla tuo 410 km3, jolla pelotellaan on vain pienen pieni murunen, jolla ei ole merkitystä.

No lasketaanpa sitten, kuinka paljon Etelämantereelle syntyy vuosittain uutta jäätä. Wikipedian mukaan vuotuisen sademäärän keskiarvo on 120-150 mm elikkä melko vähän kyllä.

Alimman arvon mukaan laskien neliömetrille kertyy vuodessa 0,12 tonnia jäätä, ja korkeimman arvon mukaan 0,15 tonnia. Neliökilometri on 1 000 000 neliömetriä. joten tuolle alalle kertyy vuodessa 120 000-150 000 tonnia jäätä.

Jäätikön kokonaispinta-ala on noin 13 720 000 km2. Kun sillä kerrotaan 120 000 saadaan 1 646 400 000 000 tonnia. Kun sillä kerrotaan 150 000 saadaan 2 058 000 000 000 tonnia. On siis täysin järjetöntä pelotella merenpinnan nousulla.

Noiden lukujen valossa arvioiden merenpinta päivastoin laskee. Erotus sulavan ja syntyvän jään välillä on joko 1 646,4-410=1236.4 miljardia tonnia tai jopa 2 058-410= 1 648 miljardia tonnia. Lisäksi tulee vielä Grönlantiin kertyvä jää.

Syntyvän uuden jään määrä voi olls siis jopa yli nelikertainen siihen verrattuna, mitä sulaa vuodessa. Onko se nyt sitten ihme, että Malediivien pita-ala onkin 50 vuodessa suurentunut, vaikka niiden ennustettiin hukkuvan.

Tämä selittää myös sen, miksi suuri valliriutta kärsii. Siitä on osa laskuveden aikana liian pitkään kuivillaan. Korallin pinnalla kasvava levä ei kestä sitä kuivuutta. Sehän on sopeutunut elämään vedessä.

Jaetaanpa sitten vielä 34 317 759 luvulla 410. Saadaan 83 702 Näin monta vuotta menisi nykynopeudella kaikkien jäätiköiden sulamiseen, jos se olisi mahdollista eikä ollenkaan syntyisi uutta jäätä. Mahdoton on siis aivan oikeasti mahdoton.

Kun on tällaisia todellisuuteen perustuvia laskelmia tehnyt, niin kyllä on mennyt täydellisesti luottamus tutkijoihin ja Helsingin valtamediaan. Alasmistpelleihin minä taas en ole luottanut koskaan.

Katsoin muuten ennen tätä yotubesta videon Ilmastosi 2013 Simo Ruoho. Oli mielenkiintoista ja järkyttävääkin juttua. No ei se nyt minua järkyttänyt, mutta Simo alkoi itkemään.

Minä olen ollut siitä tilanteesta selvillä jo 6 vuotta, että niin tulee käymään. Olisi syytä alkaa panna jo pelottelijoita linnaan. Seuraukset on niin hirveät.

Siinä se todellinnen hätätila on, kun yhä enemmän ihmisiä sairastuu idioottimaisen pelottelun seurauksena.

36

323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Avohoito

      Avohoito on ohjattua terveyden- tai sairaanhoitoa, jossa potilas asuu omassa kodissaan eikä vietä pitkiä aikoja laitoksessa tai sairaalan vuodeosastolla. Siihen kuuluu kuntoutus ja sairauksien ehkäisy esimerkiksi terveysneuvonnan avulla. Päihdepalveluiden avohoidossa pyritään vaikuttamaan myös potilaan yleiseen elämäntilanteeseen, kuten toimeentuloon ja asumiseen.[1]

      Pyrkimyksenä on että avohoidon palveluilla edistetään ja ylläpidetään kuntalaisten terveyttä ja toimintakykyä sekä ehkäistään ja hoidetaan sairauksia. Samalla vältetään laitostumista[2]. Toisinaan avohoitoon ohjaavan päätöksen taustalla ovat kuitenkin taloudelliset syyt. Etenkin mielenterveyspotilaiden avohoito on herättänyt yhteiskunnallista keskustelua.[3]

      Avohoitoa suositaan etenkin päihdekuntoutuksessa, jossa toivotaan potilaan oppivan tuetun hoitojakson aikana elämään omaa arkielämäänsä raittiina. Aina potilas ei ole kypsä avohoitoon, vaan hoitosuhde aloitetaan laitosjaksolla.

      Psykiatrian puolella painotus siirtyi laitoshoidosta avohoitoon 1980- ja 1990-luvun taitteessa. Psykiatristen sairaalahoitopaikkojen vähentämistä ei kuitenkaan seurannut vastaavan suuruinen avohoidon resurssien lisääminen. Nykyisin mielenterveyslain mukaan avohoito on ensisijainen hoitomuoto mielenterveyden häiriöissä.[4][3] Valtaosa skitsofreniatapauksista hoidetaan psykiatrisessa avohoidossa. Psykiatrisen avohoidon potilaista noin neljänneksellä on skitsofreniadiagnoosi.[5]

      Yhdysvalloissa laitoshoidon korvaaminen avohoidolla on johtanut vankilaväestön kasvamiseen. Monet mielenterveyshäiriöistä kärsivät ovat siis vankilassa aikaisemman psykiatrisen laitoshoidon sijaan. Yhdysvalloissa mielenterveyshäiriöistä kärsivät usein vangitaan hoitamisen sijaan. Vankiloissa on runsaasti psykoosista kärsiviä.[6]
      Lähteet

      Päihdepalvelut (Arkistoitu – Internet Archive) Sosiaali- ja terveysministeriö
      http://yle.fi/aihe/artikkeli/2012/08/14/mielenterveyspotilaat-avohoitoon-siis-kadulleko
      Muuttuva psykiatrinen sairaalahoito Duodecim 2011
      Psykiatriseen sairaalaan lähettäminen Fennica
      http://duodecimlehti.fi/web/guest/arkisto?p_p_id=Article_WAR_DL6_Articleportlet&viewType=viewArticle&tunnus=duo92689&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_auth=
      https://www.washingtonpost.com/news/wonk/wp/2015/04/30/a-shocking-number-of-mentally-ill-americans-end-up-in-prisons-instead-of-psychiatric-hospitals/

      • Anonyymi

        APH ja alarmistit ovat juuri oikealla palstalla avohoidossa. Parempi on että ne ovat täällä kuin mellastamassa pitkin muita palstoja häiritsemässä ihmisiä sekopäisillä julistuksillaan. Täällä on totuttu noihin julistuksiin ja ne kelpaavat viihteestä jos lukija asennoituu asianmukaisesti.


      • Anonyymi

        Etköhän sinä itse olle sen hoidon tarpeessa, kuin tänne lainailet tuollaisia jatkuvasti. Me ammattilaiset emme koskaan toimisi tuolla äärimmäisen typerällä tavalla, mutta sinähän olet joku keittiöpsykololgi, joka ei osaa tehdä sitä diagnoosia itsestään.

        Katsoppa se video. Hullujen pelottelijoiden toiminnan seuraukset ovat niin hirveät, että opettaja alkoi itkemään. Lukioluokassa oli psyykkisen hoidon tarve lisääntynyt 26% pelottelun ja ahdistelun seurauksen, Me hoitoalan ihniset on tiedetty seuraukset jo etukäteen,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etköhän sinä itse olle sen hoidon tarpeessa, kuin tänne lainailet tuollaisia jatkuvasti. Me ammattilaiset emme koskaan toimisi tuolla äärimmäisen typerällä tavalla, mutta sinähän olet joku keittiöpsykololgi, joka ei osaa tehdä sitä diagnoosia itsestään.

        Katsoppa se video. Hullujen pelottelijoiden toiminnan seuraukset ovat niin hirveät, että opettaja alkoi itkemään. Lukioluokassa oli psyykkisen hoidon tarve lisääntynyt 26% pelottelun ja ahdistelun seurauksen, Me hoitoalan ihniset on tiedetty seuraukset jo etukäteen,

        Googlaapa tuo Ruoho ja mieti uudestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Googlaapa tuo Ruoho ja mieti uudestaan.

        Miksi tuo Ruoho pitäisi googlata. Kyllä minä olen katsellut Ruohon videoita jo vuosia sitten. Tuon videon minulle vinkkasi vaan tuttava, jonka kanssa keskustelin puhelimessa 2 tuntia.

        Jos olet Ruohoa vastaan, niin ilmeisesti et joko lukenut aloitusta, tai sitten et ymmärtänyt siitä mitään. Hullut ilmastodealistit on ajamassa yhä enemmän ihmisiä saikulle ja eläkkeelle. Se psykpopaattinen pelottelu on jatkunut jo 10 vuotta.

        Jos pidät itkevää miestä hulluna, niin sitten sinä itse olet hullu. Tottakait yhä useamman oppilan sairastuminen on opettajallekkin erittäin henkilökohtainen asia, varsinkin kun sen sairastumisen on täysin tahallaan aiheuttanyt täysin vastuuntunnoton media.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tuo Ruoho pitäisi googlata. Kyllä minä olen katsellut Ruohon videoita jo vuosia sitten. Tuon videon minulle vinkkasi vaan tuttava, jonka kanssa keskustelin puhelimessa 2 tuntia.

        Jos olet Ruohoa vastaan, niin ilmeisesti et joko lukenut aloitusta, tai sitten et ymmärtänyt siitä mitään. Hullut ilmastodealistit on ajamassa yhä enemmän ihmisiä saikulle ja eläkkeelle. Se psykpopaattinen pelottelu on jatkunut jo 10 vuotta.

        Jos pidät itkevää miestä hulluna, niin sitten sinä itse olet hullu. Tottakait yhä useamman oppilan sairastuminen on opettajallekkin erittäin henkilökohtainen asia, varsinkin kun sen sairastumisen on täysin tahallaan aiheuttanyt täysin vastuuntunnoton media.

        "Kyllä minä olen katsellut Ruohon videoita jo vuosia sitten."
        Sitä en epäile hetkeäkään. Kurkkasin videota. Ihan Oscar-ehdokkuuden arvoinen nyyhkiminen oli. Sinuun uppoaa näköjään mikä tahansa. Et tajua lainkaan kuinka sinua viedään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etköhän sinä itse olle sen hoidon tarpeessa, kuin tänne lainailet tuollaisia jatkuvasti. Me ammattilaiset emme koskaan toimisi tuolla äärimmäisen typerällä tavalla, mutta sinähän olet joku keittiöpsykololgi, joka ei osaa tehdä sitä diagnoosia itsestään.

        Katsoppa se video. Hullujen pelottelijoiden toiminnan seuraukset ovat niin hirveät, että opettaja alkoi itkemään. Lukioluokassa oli psyykkisen hoidon tarve lisääntynyt 26% pelottelun ja ahdistelun seurauksen, Me hoitoalan ihniset on tiedetty seuraukset jo etukäteen,

        Katsoin videota. Neljä ihmistä oli sen alapeukuttanut. Ja nyt viisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etköhän sinä itse olle sen hoidon tarpeessa, kuin tänne lainailet tuollaisia jatkuvasti. Me ammattilaiset emme koskaan toimisi tuolla äärimmäisen typerällä tavalla, mutta sinähän olet joku keittiöpsykololgi, joka ei osaa tehdä sitä diagnoosia itsestään.

        Katsoppa se video. Hullujen pelottelijoiden toiminnan seuraukset ovat niin hirveät, että opettaja alkoi itkemään. Lukioluokassa oli psyykkisen hoidon tarve lisääntynyt 26% pelottelun ja ahdistelun seurauksen, Me hoitoalan ihniset on tiedetty seuraukset jo etukäteen,

        Mielenterveyden kannalta olet korkeintaan kokemusammattilainen. Mutta sitä se dementia teettää.


    • Anonyymi

      "Noiden lukujen valossa arvioiden merenpinta päivastoin laskee. Erotus sulavan ja syntyvän jään välillä on joko 1 646,4-410=1236.4 miljardia tonnia tai jopa 2 058-410= 1 648 miljardia tonnia. Lisäksi tulee vielä Grönlantiin kertyvä jää."

      Mutta kun mittausten mukaan merenpinta nousee ja vieläpä kiihtyvällä vauhdilla, niin kumman luulet olevan väärin, arvioiden vai mittausten.

      Wannabe kosmologin toteamus: "Teoriani on varmasti oikea. Maailmankaikkeus toimii väärin. "

      Ps. Se sivulause puuttuu vieläkin. Eivätkä luonnonvakiot, kuten Plancin vakio ja valonnopeus muutu.

    • Anonyymi

      "Hubbardin mukaan tulokset ovat äärimmäisen pysäyttäviä: ”Olemme huomanneet, että parhaimmillaankin maailman merenpinta nousee 27 senttimetrillä, mutta jos Grönlannin ilmasto-olosuhteet lämpenevät kahdesta viime vuosikymmenestä, nousua on lähemmäs metri.”

      Tutkimus julkaistiin arvostetussa Nature Climate Change -julkaisusarjassa elokuussa 2022.

      Ja tässä linkki tutkimukseen:
      https://doi.org/10.1038/s41558-022-01441-2

      • Anonyymi

        Loppuuko tuo nousu metriin vai yarkoittaako se metrin nousua vuodessa tai vuosituhannessa?

        Tietysti kaikkein tärkein sana on jos. Sen käytön hallitsi jo itse James Hansen kun hän sävelsi skenaarioitaan Yhdysvaltojen kongressille. Parasta onkin säätää nuo jos-skenaariot suoraan roskakoppaan. Persiilleen menee kuitenkin apostolien ennustelut.


    • Anonyymi

      Taas alkoi uusi vuodatus APH:lta. Pariin kertaan tuli jo tällä viikolla kysymyksiä, joihin APH ei kyennyt vastaamaan mitään. Mitä mies tekee. Jättää aiheen kuin koira paskansa ja aloittaa uuden ketjun.

      Palaan edellissä aloituksissa esittämiisi väitteisiin ja lisään yhden tästä aloituksesta.

      -Missä se sivulause on, jonka mukaan valonnopeus riippuu valolähteen tehosta?
      -Ovatko luonnonvakiot, kuten Planckin vakio ja valonnopeus, erilaisia eri paikoissa?
      - Miten suuren alipaineen kompressori kykenee muodostamaan?
      - Onko voima fysiikassa sama asia kuin paine?
      - Kun puhutaan merenpinnan noususta, kumpaan pitäisi luottaa, sinun laskelmiisi, vai merenpinnan korkeusmittauksiin?

      • Anonyymi

        "- Miten suuren alipaineen kompressori kykenee muodostamaan?"
        Tähän hän muistaakseni jo vastasi: 200 bar.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "- Miten suuren alipaineen kompressori kykenee muodostamaan?"
        Tähän hän muistaakseni jo vastasi: 200 bar.

        Kun tällainen alipaine saadaan imupumppuun, nousee vesi imupumpulla 2 km:n syvyydestä nykyisen n. 10 m:n maksimisyvyyden sijaan.
        Näinkä tämä pitäisi tulkata?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tällainen alipaine saadaan imupumppuun, nousee vesi imupumpulla 2 km:n syvyydestä nykyisen n. 10 m:n maksimisyvyyden sijaan.
        Näinkä tämä pitäisi tulkata?

        Kyllä nousee kevyesti ja syvemmältäkin jos se sille päälle sattuu.


    • Anonyymi

      "29. elokuuta 2022 julkaistu tutkimus osoittaa ensimmäistä kertaa, että Grönlannin jääpeite on nyt niin epätasapainossa vallitsevan arktisen ilmaston kanssa, ettei se enää pysty ylläpitämään nykyistä kokoaan. Se tulee vääjäämättömästi vetäytymään vähintään 59 000 neliökilometriä, mikä on huomattavasti suurempi alue kuin Tanskan, Grönlannin protektoraattivaltion pinta-ala...
      Vaikka kaikki ilmaston lämpenemistä aiheuttavat kasvihuonekaasupäästöt loppuisivat tänään, Grönlannin jääkato nykyisten lämpötilojen vallitessa nostaa maapallon merenpintaa vähintään 10,8 tuumaa (27,4 senttimetriä). Se on enemmän kuin nykyiset mallit ennustavat, ja se on erittäin varovainen arvio. Jos jokainen vuosi olisi kuten 2012, jolloin Grönlanti koki lämpöaallon, tämä peruuttamaton vaikutus merenpinnan nousuun kolminkertaistuisi. Se on pahaenteinen ennuste, kun otetaan huomioon, että nämä ovat ilmasto-olosuhteita, joita olemme jo nähneet, eikä hypoteettinen tulevaisuuden skenaario."

      • Anonyymi

        Kun vielä ottaa huomioon sen, että Pohjoisnavalta jäät sulivat vuonna 2018 aivan skenaarion ja ennustusten mukaisesti niin sinne mahtuu Grönlannin sulamisvedet oikein mainiosti eikä tietäjien tarvitse tehdä enää lisää ennustuksia skenaarioista puhumattakaan.


      • Anonyymi

        "Vuodesta 1990 lähtien, kun ilmakehä ja valtameret ovat lämmenneet nopeasti kasvavien kasvihuonekaasupäästöjen vuoksi, Grönlannin ainetase on mennyt miinukselle. Lisääntyneen sulamisen, sateen, jäävirran ja jään hajoamisen aiheuttama jääkato ylittää nyt huomattavasti lumen kerääntymisen nettohyödyn."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun vielä ottaa huomioon sen, että Pohjoisnavalta jäät sulivat vuonna 2018 aivan skenaarion ja ennustusten mukaisesti niin sinne mahtuu Grönlannin sulamisvedet oikein mainiosti eikä tietäjien tarvitse tehdä enää lisää ennustuksia skenaarioista puhumattakaan.

        Paitsi tietysti siinä tapauksessa että ennustukset menee taas persiilleen niinkuin aina ennenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vuodesta 1990 lähtien, kun ilmakehä ja valtameret ovat lämmenneet nopeasti kasvavien kasvihuonekaasupäästöjen vuoksi, Grönlannin ainetase on mennyt miinukselle. Lisääntyneen sulamisen, sateen, jäävirran ja jään hajoamisen aiheuttama jääkato ylittää nyt huomattavasti lumen kerääntymisen nettohyödyn."

        Vai että oikein huomattavasti. Ilmeisesti tuota ei kukaan ole aikaisemmin huomannut. Varmaan tuo vuosi 1990 on erityisen tärkeä ilmastonlämpenemisilmiöiden huomaamisen kannalta. Mitähän muuta mahtoivat ilmastotietäjät huomata?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi tietysti siinä tapauksessa että ennustukset menee taas persiilleen niinkuin aina ennenkin.

        Olet aivan oikeassa, että persielleen ne ennustukset tukee menemään, ja syy on aina sama. Kun tutkijatkin tutkii ainoastaan yhdestä näkökulmasta ja yhtä pientä osa-aluetta ja tulkitseen tuloksen ennakko-odotuksensa mukaan, niin tulos on arvoton.

        Täysjärkiset kyllä tajuaa, että tuon minun aloituksessa olevan laskelman pystyy tarkistamaan kuka tahansa, mutta kun eihän täällä ole täysjärkisiä muut kuin ne,. jotka kyseenalaistavat alarmistihihhulien harhakuvia.

        Se on kummallinen sairaus tuo hirveä riippuvuun kauhukuvista, kun ei ikinä kelpaa mitkään hyvät uutiset. Se on tyypillistä tietyn suunnan poliitikoillekin ja toimittajille. Harhakivat on harhjakuvia, mutta matematiikka on lahjomaton todistaja.

        Juuri sen takia minä tykkään käyttää sitä, Ei tarvitse kuin löytää luotettava perustieto kuten tässä tapauksessa jäätiköiden pinta-ala ja keskipaksuus, niin totuus selviää hyvin nopeasti. Tuntuu vaan olevan alarmisteilla sekä luku että laskutaito aivan olematon.

        Niin se tuntuu olevan hyvin monilla poliitikoilla ja toimittajllakin, ja sen takia ne turvaa valehteleviin tyhmiin asiantuntijoihin koko ajan. Tuntuu todella kummalliselta, että haalitusneuvotteluissa on kuultu peräti yli 1000 asiantuntijaa. Haiskahtaa siltä, että on yritetty korvata laatu määrällä.

        Muuten muutamalle alarmistiuskovaiselle tiedoksi, että kyllä minä edelleenkin aion vastailla täysin oman valintani mukaan. Kaikki muu mitä minusta keksitään, on samanlaista valhetta, kuin mitä kiihkouskovaiset yleensäkkin keksii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet aivan oikeassa, että persielleen ne ennustukset tukee menemään, ja syy on aina sama. Kun tutkijatkin tutkii ainoastaan yhdestä näkökulmasta ja yhtä pientä osa-aluetta ja tulkitseen tuloksen ennakko-odotuksensa mukaan, niin tulos on arvoton.

        Täysjärkiset kyllä tajuaa, että tuon minun aloituksessa olevan laskelman pystyy tarkistamaan kuka tahansa, mutta kun eihän täällä ole täysjärkisiä muut kuin ne,. jotka kyseenalaistavat alarmistihihhulien harhakuvia.

        Se on kummallinen sairaus tuo hirveä riippuvuun kauhukuvista, kun ei ikinä kelpaa mitkään hyvät uutiset. Se on tyypillistä tietyn suunnan poliitikoillekin ja toimittajille. Harhakivat on harhjakuvia, mutta matematiikka on lahjomaton todistaja.

        Juuri sen takia minä tykkään käyttää sitä, Ei tarvitse kuin löytää luotettava perustieto kuten tässä tapauksessa jäätiköiden pinta-ala ja keskipaksuus, niin totuus selviää hyvin nopeasti. Tuntuu vaan olevan alarmisteilla sekä luku että laskutaito aivan olematon.

        Niin se tuntuu olevan hyvin monilla poliitikoilla ja toimittajllakin, ja sen takia ne turvaa valehteleviin tyhmiin asiantuntijoihin koko ajan. Tuntuu todella kummalliselta, että haalitusneuvotteluissa on kuultu peräti yli 1000 asiantuntijaa. Haiskahtaa siltä, että on yritetty korvata laatu määrällä.

        Muuten muutamalle alarmistiuskovaiselle tiedoksi, että kyllä minä edelleenkin aion vastailla täysin oman valintani mukaan. Kaikki muu mitä minusta keksitään, on samanlaista valhetta, kuin mitä kiihkouskovaiset yleensäkkin keksii.

        IPCC kokoaa tuhansien tutkijoiden parhaat tutkimukset ja siellä asiantuntijat tekevät laajoja yhteenvetoja. Kyse ei todellakaan ole siitä, että yksittäisen tutkijan näkemys korostuisi ja vääristäisi tulosta.

        Täysjärkiset tajuavat, että sinulta on viimeinenkin järki lähtenyt, jos sitä on ikinä ollutkaan.
        Vastailet oman valintasi mukaan, eli jätät säännöllisesti vastaamatta kaikkiin kysymyksiin, jotka koskevat mokiasi. Ja niitä on paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai että oikein huomattavasti. Ilmeisesti tuota ei kukaan ole aikaisemmin huomannut. Varmaan tuo vuosi 1990 on erityisen tärkeä ilmastonlämpenemisilmiöiden huomaamisen kannalta. Mitähän muuta mahtoivat ilmastotietäjät huomata?

        Kyse on vuosikausia jatkuneen tutkimuksen tuloksista. 1990 ei sinänsä ole muuten tärkeä, mutta ainakin siitä asti Grönlannin ainetase on ollut miinuksella, eli jäätiköt vähenevät. Ja väheneminen kiihtyy. Tähän asti tehdyt laskelmat näyttävät olevan pahasti alakanttiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on vuosikausia jatkuneen tutkimuksen tuloksista. 1990 ei sinänsä ole muuten tärkeä, mutta ainakin siitä asti Grönlannin ainetase on ollut miinuksella, eli jäätiköt vähenevät. Ja väheneminen kiihtyy. Tähän asti tehdyt laskelmat näyttävät olevan pahasti alakanttiin.

        Vai että laskelmat näyttävät olevan jotain.
        Eipä tuo ole ensimmäinen kerta kun joku ilmastotietäjä on tehnyt lisää laskelmia jotka sitten ilmastotietäjän mielestä näyttävät joltain.
        Kyllä tuommoisessa tietäjässä on selvää ainesta James Hanseniksi James Hansenin paikalle ennustamaan jotain Pohjoisnavan jäistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        IPCC kokoaa tuhansien tutkijoiden parhaat tutkimukset ja siellä asiantuntijat tekevät laajoja yhteenvetoja. Kyse ei todellakaan ole siitä, että yksittäisen tutkijan näkemys korostuisi ja vääristäisi tulosta.

        Täysjärkiset tajuavat, että sinulta on viimeinenkin järki lähtenyt, jos sitä on ikinä ollutkaan.
        Vastailet oman valintasi mukaan, eli jätät säännöllisesti vastaamatta kaikkiin kysymyksiin, jotka koskevat mokiasi. Ja niitä on paljon.

        "IPCC kokoaa tuhansien tutkijoiden parhaat tutkimukset"

        Tulihan se sieltä. IPCC on poliittinen poppoo joka valitsee sopivat "tutkimukset" jotka voidaan sitten suurena totuutena julistaa kaikelle kansalle peljästyksen ja nöyrtymisen vaatimuksin höystettynä.


    • Anonyymi

      Itse Taalas on todennut, että mitään hätätilaa ei ole. Petteri on puhunut, pulinat pois.

      • Anonyymi

        Totesi, että edes lentoliikennettä ei tarvitse rajoittaa, koska se on vain 2 % päästöistä.


      • Anonyymi

        Nelihenkisen perheen Kanarianmatkan päästö on saman verran kuin perheen vuoden autonkäytöstä aiheutuu.


      • Anonyymi

        Pitää ostaa sähköauto, jotta voi edelleen lomailla lentäen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää ostaa sähköauto, jotta voi edelleen lomailla lentäen.

        Ja tietysti sähkölentokone ja sähkövene ja maailma pelastuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totesi, että edes lentoliikennettä ei tarvitse rajoittaa, koska se on vain 2 % päästöistä.

        Jos lentoliikennettä rajoitettaisiin niin IPCC:n kokouksissa olisi kovin vähän osanottajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totesi, että edes lentoliikennettä ei tarvitse rajoittaa, koska se on vain 2 % päästöistä.

        Suomen hiilidioksidipäästö on vain 0.14 % maailman päästöstä. Ei tarvitse rajoittaa, jooko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen hiilidioksidipäästö on vain 0.14 % maailman päästöstä. Ei tarvitse rajoittaa, jooko.

        Suomen väestö on n, 0,07 % maapallon väestöstä. Jos Suomalaisten ei tarvitse rajoitaa, niin kenen sitten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen väestö on n, 0,07 % maapallon väestöstä. Jos Suomalaisten ei tarvitse rajoitaa, niin kenen sitten?

        No lentoliikennettä voisi globaalisti hieman rajoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen hiilidioksidipäästö on vain 0.14 % maailman päästöstä. Ei tarvitse rajoittaa, jooko.

        USA:n koirien ylläpidosta aiheutuva päästö on saman verran. Rajoituksista puheenollen: "Amerikka ensin".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No lentoliikennettä voisi globaalisti hieman rajoittaa.

        Kuinka monta IPCC:n poliitikkoa voi jättää pois kokouksista ja kuka päättää sen, keitä he ovat?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe