Suomalaiset on tehneet satelliitin fanerista. Filmifanerihan kyllä sietää kosteutta hyvinkin, mutta mitenköhän puu sietää muuten avaruuden olosuhteita? Taustasäteilykin saattaa vaikuttaa rakenteeseen?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0bbe1ad6-8854-458c-9069-e8288e886d1a
Lahoaako puu avaruudessa?
5
266
Vastaukset
- Anonyymi
Ei tietenkään
- Anonyymi
Ei mutta korroosio kohdistuu puuhunkin avaruudessa.
Vesi puussa jäätyy, jos se lämpiää höyrystyy se nollapainessa voimakkaasti!
UV valo ja säteilly haurastuttaa puun selluloosaa ja lingniiniä.
Lahoamine on biologinen ilmiö sienien toimesta, sitä ei avaruudessa ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mutta korroosio kohdistuu puuhunkin avaruudessa.
Vesi puussa jäätyy, jos se lämpiää höyrystyy se nollapainessa voimakkaasti!
UV valo ja säteilly haurastuttaa puun selluloosaa ja lingniiniä.
Lahoamine on biologinen ilmiö sienien toimesta, sitä ei avaruudessa ole.Puusta tehty satenliitti toimii elinkaarensa ilman vakavaa puu tuho ongelmaa.
- Anonyymi
Kyllä lahoaa oikeissa olosuhteissa,
Lahoaminen kuuluu luonnon normaaliin kiertokulkuun, jos avaruusaluksessa oikeissa olosuhteissa maadutetaan puuta tai muuta orgaanista ainesta niin varmasti lahoaa.
Aluksen ulkopuolella jouduttaisiin testikapsesli hapettamaan ja kosteuttakin tarvittaisiin että lahotus onnistuisi....
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1868563
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264668- 504198
- 593742
- 513196
- 502960
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262656- 432461
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382183Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.362107