Kahvinjuontia eniten maailmassa

Anonyymi-ap

Tämähän on toki tiedetty, mutta kuulemma 12Kg vuodessa. Sehän on 2 pakettia. Itse juon vain aamuisin ison motillisen ja 1 paketti kestää kuukauden. Joskus vähän enemmän.

Osa taasen ei juo ollenkaan, joten joidenkin on juotava kahvia tosi paljon keskiarvon pysyessä.

Isäukkoni taitaapi olla juuri sellainen, että sitä kahvia sitten menee. Kerran satuin samaan kauppaan isän kanssa. Hän ei löytänyt lempipitkoansa ja suivahti. Jätti ostokset siihen ja lähti toiseen kauppaan.

Heh, kyllä periaatteita pitää olla.

>simiti<

17

225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siis 2 pakettia/kk. Oli pakko korjata, ettei joku besserwisser ryhdy viisastelemaan. Sellaisiakin ihmisiä on nykyisin palstoilla.

      >simiti<

      • Anonyymi

        Besserwisser on substantiivi eli sillä pitää olla iso alkukirjain. ;D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Besserwisser on substantiivi eli sillä pitää olla iso alkukirjain. ;D

        Erisnimet kirjoitetaan isolla kirjaimella.


      • Anonyymi

        Näin siis tällä kertaa _IMPPA :))))


    • Anonyymi

      Isoja paketteja, sano.

    • Anonyymi

      Varmaan joissain hipstereiden kahviloissa yhden kupillisen tekoon menee 0,32kg kun jollain 2x-exspresso-jauhatuksella runttaavat.

    • Juuh, tietyt perinteet säilyy. Jo muinaisten suomalaisten ruokavalio koostui luonnonantimien keräilyn ja kalastuksen ohella kaskinauriin, kaskirukiin ja kaskikahvin viljelystä. Perinteet kunniaan ja vastustakaa ulkomaista hapatusta!

    • Mulla menee yhden hengen taloudessa varmaan osapuilleen tuon verran, mutta mä en yleensä keitä erityisen vahvaa kahvia. Varsinkin 5/5 tummapaahtoisimmissa riittää suht maltillinen kahvin ja veden suhde, tai ainakin mä tykkään, ja osittain kofeiiniherkkänä olen huomannut sen sopivan mulle paremmin kuin perus vaaleapaahtoinen. Varsinkin kun kahvia ehkä tulee juotua vähän turhan paljon, ja varsinkin viime vuoden aikana olin suorastaan väärinkäyttäjä.

      Sehän mun erilaisessa ongelmavyyhdissä onkin huvittavinta, että juuri kahvi oli loppupeleissä aika merkittäväkin tekijä tässä köyhänmiehen speedballissa 😂
      Se oli inhottava noidankehä, kun pyrin ensinnäkin pitämään raittiudesta kiinni, torjuin ahdistusta 900-1500mg lrica-tymäyksillä (määrätty 600mg/vrk ja se on Fimean rajaama maksimi) ja rivoilla heti aamusta, noihan nyt lähtökohtaisestikin voi sedatoida vaikka mä koen lrican vain lähinnä virkistävänä, todennäköisesti verenpaine oli aika matala noiden takia, ja kun sellasia 8 kupin pannullisia saattoi aamuyökolmesta iltapäivään mennä lukumäärä mihin tarvitaan kahden käden sormia laskemiseen, niin kyllä siinä meni lääkkeiden hoitovaste, unirytmi, ruokahalu, vatsa yms. sekaisin ja toi unirytmi yllättävänkin pitkäksi aikaa. Ja mikäs noihin kofeiinioireisiin sen paremmin auttoi, kun lisää lääkkeitä 🤦‍♂️ Ja kahvi kun on diureetti, niin varmaan jo sekin aiheutti väsymystä jos oli neste/suolatasapaino vähän sinnepäin. 🙄

      No nyt on tietty paljon vähemmän stressaava elämäntilanne, jolloin ei myöskään ole ollut samalla tavalla tarvetta tollasille "päihdehaittoja ehkäiseville valinnoille" niin alkaa lääkkeiden hoitovastekin olla taas vähänkään järkevällä tasolla, ja kahvista voi ihan nauttiakin, eikä vain väkisin yrittää pitää itseään "työkunnossa" blokkaamalla noiden lääkkeiden sedatiivisia vaikutuksia. 🙄 Eilen menin nukkumaan joskus klo 23, heräsin puoli seiskalta luonnollisesti, olen tänään juonut kai 3-4 pientä/keskikokoista mukillista kahvia, ottanut noin 60% päivän lääkkeistä tyhjään masuun aamupäivän aikana, nyt on fish&chips uunissa, ja voipi olla että sen jälkeen keitän pari mukillista kahvia 🙂

    • Tuo on valtava kahvimäärä. Ei voi olla mitenkään terveellistä.

      Oikea kysymys kuuluu: Koska itse en juo kahvia, kukas täällä etuilee ja juo myös minun osuuden? 😊

      Tunnustuksen saa jättää tähän alapuolelle. ⬇️

      • Anonyymi

        Kolme kupillista tavallista suodatinkahvia päivässä antaa elimistölle hyvän annoksen antioksidantteja, jotka edistävät terveyttä ja pienentävät riskiä sairastua esimerkiksi kakkostyypin diabetekseen.

        Kahvissa on tutkittu olevan noin kahtatuhatta erilaista ainesosaa. Monet niistä ovat hyvin terveellisiä. Kansanterveystieteen emeritusprofessori Jaakko Tuomilehto nostaa esille erityisesti antioksidantit.

        – Tarvitsemme niitä suojautuaksemme viruksia ja muita taudinaiheuttajia vastaan. Kahvi on suurin antioksidanttien lähde eurooppalaisille ja etenkin pohjoismaalaisille, jotka juovat paljon kahvia. Antioksidanttipillerit ovat hippunen meressä verrattuna kahvin sisältämiin määriin, hän vertaa.

        Kahvi on oikea terveysjuoma
        https://www.is.fi/terveys/art-2000005165196.html

        T. kolme tai neljä kupillista päivässä, paahtoaste noin 4


      • Anonyymi

        Ilouutisia kahvinystäville: Sokeroitukin kahvi lykkää kuolemaa, kertoo uusi tutkimus

        Suomalaisten rakastamassa juomassa näyttää piilevän erityisiä voimia. Tuore tutkimus kertoo, että kahvinjuonti saattaa lykätä kuolemaa. Se vahvistaa jo aiempien tutkimusten tuloksia.

        Tällä kertaa ilouutisia saavat myös sokeroidun kahvin juojat. Hekin hyötyvät uuden tutkimuksen mukaan kahvinjuonnista.

        Kohtuullisia määriä sokerilla makeutettua kahvia nauttivien kuolemanriski oli 30 prosenttia pienempi kuin heidän, jotka eivät juoneet kahvia. Makeuttamatonta kahvia juovien riski laski 16–29 prosenttia.

        https://yle.fi/a/3-12576566

        T. triggeröidyin :D


      • Anonyymi

        Hyvät ihmiset juo kahvia!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvät ihmiset juo kahvia!!!

        Hyvät ihmiset juoVAT kahvia. Ihminen juo.


      • Anonyymi

        Varmaan sitten minä juon sunkin puolesta. Semmoiset 5-6 mukillista päivässä varmaan tulee juotua.

        -harmiseikir-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan sitten minä juon sunkin puolesta. Semmoiset 5-6 mukillista päivässä varmaan tulee juotua.

        -harmiseikir-

        Ja kaalia laitat kahviinkin.


    • Tää on höpö juttu, ei kukaan voi juoda 12 kiloo kahvia vuodessa. Sanokaa vielä että nokipannukahvia ja suoraa nokasta juotuna.

      • Anonyymi

        Kilo kuukaudessa eli kaksi paketillista, mulla paketti kestää kolme viikkoa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Koulu kielsi therianit - "tunneilla kontataan ja nau'utaan"

      Oululainen koulu on kieltänyt eläin- ja rooliasujen käytön koulussa. Hyvä homma, sillä koulussa keskitytään muihin asioi
      Maailman menoa
      262
      2364
    2. Tiiät että oon sulle ainoa sopiva mies

      Jonka oot koskaan nähnyt. Tämä on täysin selvä asia.
      Ikävä
      148
      1322
    3. Enemmistön diktatuuri Ähtärin valtuustossa

      Salo ja Nortunen, ette saa keikuttaa venettä. Olette mätiä omenoita, jotka pitää poimia pois Ähtärin kaupunginhallitukse
      Ähtäri
      37
      1261
    4. Taisit vähän aliarivoida minua ihmisenä

      Et tajunnut että olenkin aika nokkela tyttö 🤭 Jutut ja ulkonäkö varmaan hämäs.
      Ikävä
      63
      1114
    5. Pääseekö E.M.Pekkinen Oy konkurssiin?

      Riittääkö riittävästi varallisuutta ja omaisuutta aloittaa konkurssi menettely? https://empekkinen.smartpage.fi/juhlan
      Maailman menoa
      10
      906
    6. Maajussille morsian: Maajussi-Teemu rehellisenä - Tilittää morsioehdokkaiden kirjeistä: "Se oli..."

      Maajussille morsian starttasi taas. Tsemppiä maajussi-Teemulle rakkauden löytymiseen! Lue Teemun haastattelu: https://
      Maajussille morsian
      4
      867
    7. Haloo Purra ja muut hönöt, Suomen rikkain maksaa veroa 4,7 %.

      Mites leikkaukset edistyy, MOTin mukaan Herlin kaikkien kikkailujen jälkeen maksaa tämän veroprosentin.
      Maailman menoa
      245
      827
    8. Opettajat kertovat miten karuksi koulunkäynti on mennyt Suomessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010672912.html Tämä asia on ollut jo tiedossa monilla tavan ihmisillä pitkään Suomessa
      Maailman menoa
      74
      802
    9. Sinähän olet fiksu nainen, joten kuuntele

      Tulet pettymään miehiin, jotka osaavat hurmata sinut parhaiten ja joihin sorrut helpoimmin. Sulla on hyvin asiat. Miksi
      Ikävä
      61
      781
    10. Kysyisin vain yhden kysymyksen

      Haluatko häntä, kaivattuasi, enää oikeasti elämääsi?
      Ikävä
      55
      780
    Aihe