Hotellivieraat ihmettelivät miten kaurapuuro voi maistua niin hyvältä

Anonyymi-ap

Hotellivieraat ihmettelivät ja ihastuivat hotellin aamiaisella tarjottavaan kaurapuuroon, että miten kaurapuuro voi maistua niin hyvälle.
No tietenkin se maistuu hyvälle, kun se on aivan erilaista, kuin hotellivieraiden kotona keittämää kaurapuuroa, joka on keitetty veteen, eikä suolaakan ole lisätty, koska pitää syödä niin terveellisesti, eikä terveellisessä ole makua.

Hotellissa valmistettu kaurapuuro maistuu hyvälle, koska valmistuksessa on käytetty punaista maitoa, voita ja suolaa eli kaikkea mitä epäterveellisenä pidetään ja joita ei kaurapuuron valmistuksessa käytetä.
Htellin kaurapuuroa on myös haudutettu pitkään, mutta kyllä ratkaisevin tekijä on punainen maito, voi ja suola.
Ei riisipuurokaan maistu hyvältä, jos sen tekee kurrimaitoon.

10

612

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä olen syönyt jo monta vuotta aamupuurona kaurapuuroa ja tuntunut, että ei voisi parempaa aamupalaa olla. Laitan puuroon lisänä pakaste mustikoita tai pensas mustikoita, keskelle laitan raejuustosaarekkeen ja lopuksi Lidlin mustikkakeittoa.

      Nautin puuron lähes kylmänä, aamun paras nautinto hetki. Parempaa ei ole ja on vielä terveellinen setti. Maailman parasta puuroa. Suosittelen! Kotona ja mikrolla valmistettuna noin 5min👌

      • Anonyymi

        Puuroa ei tulisi syödä päivittäin. Ja muutenkin kannattaa miettiä paljonko viljoja ajaa sisuksiinsa. Jos ei vatsassa tunnu runsas viljan käyttö, voi mennä salakavalasti niveliin ja tuhota ne. Ja tuo mustikkakeitto on mielestäni täysin turha, pelkkää sokeria ja lisäaineita. Mustikat erikseen hyvä. Jos keinomakeutusaineita, vielä pahempi. Maitotuotteitakin kohtuudella ja mielellään luomua, jos mahdollista. Että kannattaa miettiä aina sisältöä, mikä on terveellistä oikeasti. Munakas aamupalavaihtoehtona ei huono.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puuroa ei tulisi syödä päivittäin. Ja muutenkin kannattaa miettiä paljonko viljoja ajaa sisuksiinsa. Jos ei vatsassa tunnu runsas viljan käyttö, voi mennä salakavalasti niveliin ja tuhota ne. Ja tuo mustikkakeitto on mielestäni täysin turha, pelkkää sokeria ja lisäaineita. Mustikat erikseen hyvä. Jos keinomakeutusaineita, vielä pahempi. Maitotuotteitakin kohtuudella ja mielellään luomua, jos mahdollista. Että kannattaa miettiä aina sisältöä, mikä on terveellistä oikeasti. Munakas aamupalavaihtoehtona ei huono.

        Mutta se on kauraa, ja sitä saa syödä. Vehnä on sitä mitä pitää jonkin verran välttää. Ja mitä sä sitten syöt jos viljaa ei enää saa syödä. Pelkkää salaattiako.


    • Anonyymi

      Se puuro oli epäterveellisintä sorttia kun punaista maitoa ja voita!

      Jos sellaisesta puurosta pitää, on oltava laardilaardilaa eli plösö.

      • Anonyymi

        Minä keitän pikakaurahiutaleista puuron veteen.
        Pikakaurahiutaleita 1min keittoaika on pakko käyttää, kun normaalit kaurahiutaleet 5-10 minuuttia kuluttaa 5-10 kertaa enemmän sähköä.
        Kun kaurapuuro on valmista, niin laimennan sitä vielä kylmällä vedellä, koska se on liian sakeaa.
        Päälle pakkasessa säilöttyjä itse kerättyjä mustikoita, mansikoita, nevamarjoja, karpaloita, karviasmarjahilloa ja ulkona pöntössä säilöttyä puolukka survosta.
        Hyvää on, että jalat meinaa mennä alta.
        Suolaa pitää puurossa olla, ei se muuten miltään maistu, Suolaton puuro on PAHAAAAAAA!!!

        t. Ätmi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä keitän pikakaurahiutaleista puuron veteen.
        Pikakaurahiutaleita 1min keittoaika on pakko käyttää, kun normaalit kaurahiutaleet 5-10 minuuttia kuluttaa 5-10 kertaa enemmän sähköä.
        Kun kaurapuuro on valmista, niin laimennan sitä vielä kylmällä vedellä, koska se on liian sakeaa.
        Päälle pakkasessa säilöttyjä itse kerättyjä mustikoita, mansikoita, nevamarjoja, karpaloita, karviasmarjahilloa ja ulkona pöntössä säilöttyä puolukka survosta.
        Hyvää on, että jalat meinaa mennä alta.
        Suolaa pitää puurossa olla, ei se muuten miltään maistu, Suolaton puuro on PAHAAAAAAA!!!

        t. Ätmi

        Olin n 30 v hotelleissa töissä, joskus myös aamiaisella. Ei ikinä keitetty kaurapuuroa maitoon , aina veteen . Hautuminen siitä teki hyvää, kun vesihauteessa pitkään, suolaa tietysti laitettiin. Ainakin Torpalla ja Marskissa, Pressassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin n 30 v hotelleissa töissä, joskus myös aamiaisella. Ei ikinä keitetty kaurapuuroa maitoon , aina veteen . Hautuminen siitä teki hyvää, kun vesihauteessa pitkään, suolaa tietysti laitettiin. Ainakin Torpalla ja Marskissa, Pressassa.

        Mahd vähän keittämistä

        Ravintoaineet haihtuu. . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahd vähän keittämistä

        Ravintoaineet haihtuu. . .

        Ravintoaineet tulee tuoreista marjoista, kaurapuurosta saa kuituja.
        Joskus keitin ruisjauhoista puuroa, tuli erittäin maukasta ja hyvää, kun puolukkahillon kanssa nautin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä keitän pikakaurahiutaleista puuron veteen.
        Pikakaurahiutaleita 1min keittoaika on pakko käyttää, kun normaalit kaurahiutaleet 5-10 minuuttia kuluttaa 5-10 kertaa enemmän sähköä.
        Kun kaurapuuro on valmista, niin laimennan sitä vielä kylmällä vedellä, koska se on liian sakeaa.
        Päälle pakkasessa säilöttyjä itse kerättyjä mustikoita, mansikoita, nevamarjoja, karpaloita, karviasmarjahilloa ja ulkona pöntössä säilöttyä puolukka survosta.
        Hyvää on, että jalat meinaa mennä alta.
        Suolaa pitää puurossa olla, ei se muuten miltään maistu, Suolaton puuro on PAHAAAAAAA!!!

        t. Ätmi

        Ei ole, itse en käytä koskaan suolaa puurossa, olen syönyt toisen tekemää kaurapuuroa, johon laittoi suolaa ja maistoin sen heti, eikä ollut mieleen. Suola nostaa verenpainetta ja lisää sydäntautiriskiä. En suosittele! En ole ätmi, enkä ytmi, olen tarvis.


    • Anonyymi

      joz pyöerii ujwessakin jotain .. lauxch alll vipewrsa, jotain kakaktikajuttuja..

      Mitta iyse nin parannjn-- liäöpäopta ¨pööokpälaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Koulu kielsi therianit - "tunneilla kontataan ja nau'utaan"

      Oululainen koulu on kieltänyt eläin- ja rooliasujen käytön koulussa. Hyvä homma, sillä koulussa keskitytään muihin asioi
      Maailman menoa
      277
      2445
    2. Tiiät että oon sulle ainoa sopiva mies

      Jonka oot koskaan nähnyt. Tämä on täysin selvä asia.
      Ikävä
      151
      1376
    3. Enemmistön diktatuuri Ähtärin valtuustossa

      Salo ja Nortunen, ette saa keikuttaa venettä. Olette mätiä omenoita, jotka pitää poimia pois Ähtärin kaupunginhallitukse
      Ähtäri
      37
      1271
    4. Taisit vähän aliarivoida minua ihmisenä

      Et tajunnut että olenkin aika nokkela tyttö 🤭 Jutut ja ulkonäkö varmaan hämäs.
      Ikävä
      63
      1144
    5. Pääseekö E.M.Pekkinen Oy konkurssiin?

      Riittääkö riittävästi varallisuutta ja omaisuutta aloittaa konkurssi menettely? https://empekkinen.smartpage.fi/juhlan
      Maailman menoa
      10
      926
    6. Maajussille morsian: Maajussi-Teemu rehellisenä - Tilittää morsioehdokkaiden kirjeistä: "Se oli..."

      Maajussille morsian starttasi taas. Tsemppiä maajussi-Teemulle rakkauden löytymiseen! Lue Teemun haastattelu: https://
      Maajussille morsian
      5
      885
    7. Haloo Purra ja muut hönöt, Suomen rikkain maksaa veroa 4,7 %.

      Mites leikkaukset edistyy, MOTin mukaan Herlin kaikkien kikkailujen jälkeen maksaa tämän veroprosentin.
      Maailman menoa
      254
      851
    8. Opettajat kertovat miten karuksi koulunkäynti on mennyt Suomessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010672912.html Tämä asia on ollut jo tiedossa monilla tavan ihmisillä pitkään Suomessa
      Maailman menoa
      74
      832
    9. Kysyisin vain yhden kysymyksen

      Haluatko häntä, kaivattuasi, enää oikeasti elämääsi?
      Ikävä
      59
      831
    10. Sinähän olet fiksu nainen, joten kuuntele

      Tulet pettymään miehiin, jotka osaavat hurmata sinut parhaiten ja joihin sorrut helpoimmin. Sulla on hyvin asiat. Miksi
      Ikävä
      61
      801
    Aihe