Suomi on ihan perseestä/takapajusta

Aasialainen

Itse olen asunnut suomessa 20 vuotta ja olen kadunnut tulla tänne mutta minkäs sille voi, kun paremmat maat(usa, kanada, aussi jne.) eivät ottaneet meitä.
Suomessa kaikki on helvetin kallista ja kaiken lisäksi tekniikaltaan jälkijunassa verrattuna esim. japaniin, kiinaan ja hong kongiin. Täällä käytetään gsm tekniikka joka on aasiassa jo mennyttä muotia, siellä kännykällä voidaan videolla katella soitajaa/vastaanottajaa samalla puhuen reaalisesti, dvd:t(perus soitimet) alkavat vasta yleistyä mutta aasiassa tallentavat ovat jo nykypäivää, täällä maksellaan tv-lupia mutta joutuu katselee uusintoja mutta aasiassa tv sarjoja tulee monelta kanavalta uusina, täällä big mac ateria maksaa 6euroa mutta hong kongssa 3euroa, täällä 2000euron kuukausi palkka on nettona about 1500e mutta aasiassa se on tasan 2000euroa, täällä syödään vain hyvin mautonta ja yksipuolistaruokaa mutta aasiassa ruoka on taidetta mutta samalla hyvin herkkullista.
No, enpä nyt taida keksiä enempää mutta...

12

836

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jallu

Kannattaisi mennä takaisin sinne mistä olet tullutkin?

• Aasialainen

Edit: Jostain kummasta syystä täältä löytyy, väkiluku suhteutettuna, hirveesti maailman huippu urheilijoita tosin eivät ole saaneet suomen maailman kartalle vielä.
      Ja pilvenpiirtäjistä sen verran niin hong kongissa asuu about 6miljoona ihmistä mutta sieltä löytyy maailman eniten pilveenpiirtäjiä, mites suomessa?

• Kari

Sikäli olet oikeassa että olisin itsekin syntynyt jonnekin muualle jos sen saisi itse päättää.
      USA nyt on kumminkin vähän niin ja näin. Paljon hyvää mutta myös täyttä paskaa.

Aasiassa taas ei mun mielestä ole muuta kunnollista kansaa kuin japanilaiset. Ovat ahkeria, siistejä, täsmällisiä ja kohteliaita. Muihin aasialaisiin sopisi pitkälti em. ominaisuuksien vastakohta!

Jos mulla olis aikanaan ollut päätösvalta niin tässä maassa ei olis ensimmäistäkään Vietnamin (tai muiden paskamaiden) pakolaista kitisemässä!

Myönnetään että Suomessa on paljon mätää mutta en silti vaihtais tätä maata yhteenkään aasialaismaahan (no, Japania vois harkita).

Eli mene takaisin kotiisi! Et ehkä tule kaipaamaan Suomea mutta voin vakuuttaa että vielä vähemmän Suomi sinua!

• Terve menoa!

...hae vaikka turvapaikkaa Vietnamista jollet muuta keksi.

Noh, ala painua jo!

• Aasialainen

kun sossu ei elätä meidän perhettä enää. Tää uusi tietsikakin piti hankkia, kun tilillä oli liikaa rahaa. Pitäisi muka opettaa lapsiamme(4v. ja 6v.) kehittymään paremmin, no ainakin netti surffailu onnistuu jo ainakin minulta.

• Folio Mulder

Sinäkin olet vain niitä ulkomaalaistaustaisia, joita ei suomen historia, tavat ja säännöt kiinnosta ja joka ei tiedä mitään, vaan uhmastaan vain kiukuttelee. Alappa tutustumaan Suomen historiaa ja aloita vaikkapa Jänkäjääkärin sota- nimisestä kirjasta.

Ei nuilla tekniikan jutuilla ole mitään merkitystä, jos toiseen maahan tulee toinen laite vuotta aiemmin tai myöhemmin, mutta pitäähän sitä saada purkautua. Nuita roinia tulee liikaa koko ajan ja olisi keskityttävä kestävempiin ratkaisuihin. Nyt vain höselletään kaikenlaista vempainta markkinoille, joidenka kestoikä ei monestikaan heitä 3:sta vuodesta kauemmaksi. TV:n uusinnoista olen samaa mieltä, mutta eihän elämän siihenkään tule kaatua.

Vai on aasiassa ruoan kanssa taidettakin oikein? Kyllä nuita juttuja on luettu, kuinka siellä syödään nykyäänkin rottia ja koiria..hyi helvetti ja tapettiin tyttövauvoja..sairasta.
      Suomalaiset taas ovat poikkeuksellinen kansa maailmassa: Vain 5 milj. asukasta ja urheilun, musiikin, taiteen, tieteen..kaikilla mahdollisilla aloilla on saatu aikaan ja itsenäisyyskin säilyttiin suurvallan naapurina. Naiset saivat äänestysoikeuden ensimmäisten joukossa. Lisäksi ihmiset ympäri eurooppaa käyvät ihailemassa koulusysteemiämme jne...vaikka kehitettäväähän on vaikka kuinka paljon. Eihän tällä planeetalla ole yksikään valtio vielä kypsä etenkään henkisellä tasolla, kun nämä sinun ihailemat roinamarkkinat hallitsevat liikaa ihmisiä ympäri planeettaa.

• kummassa näin etevä kansa voi olla niin heikko että kun jokunen maahanmuuttaja tulee tänne niin kaikki on menetetty? isoisämme häpeäisivät teitä...

• MMM

Tiesin kyllä, että tällä palstalla viihtyvät Suomen typerimmät ääliöt, mutta ette kai edes te germaanisista geeneistä möykkäävät saapasfetissihomot voi olla niin pohjattoman tyhmiä, että ette tunnista noin päivän selvää vedätystä.

• Hehe

Samalla sitten ihmettelevät, miksei heidän aatteillaan ole kannatusta =). Suomen turhin ja ennenkaikkea TYHMIN pohjasakka muka osaisi ajaa edes itsensä asiaa...

• lplpl

sun paskanjauhanta?? Hyppää...

• Hehe

Taas joku "isänmaanystävä" asialla. Tyhmimmät näköjään ottivat jutun tosissaan.

• se sama viron-natsi

provosoi vaan teitä idiootteja, vaikkei tommosta potaskaa saa aikaan muut, kun pienen pienet natsi-aivot

ootteko miettiny, että kompensoikohan nuo kansallissosialistit kikkelinsä pienuutta ilkeydellään? minä ainakin teen niin

ja sitä en ymmärrä, että tarvii tulla toisten maahan vihaamaan toisten ulkomaalaisia. NE ON VITTU MEIDÄN ULKOMAALAISIA EIKÄ VIROLAISTEN HANKKIKAA OMANNE JA VIHATKAA NIITÄ SAATANA

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      25
      2426
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2056
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      113
      1667
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      42
      1533
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1467
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1065
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      120
      1016
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      965
    9. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      957
    10. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      949
    Aihe