Missä vaiheessa alkaa ottamaan pattiin ja tekee mieli vähän kestävämpiä renkaita? Onko 1000 kilometriä eli 1-2kk jo niin hyvä saavutus, että rengasvalintaa voidaan pitää onnistuneena?
Rengasrikkojen määrä
10
218
Vastaukset
- Anonyymi
Jos käyttää ohuita makkarankuoria, niin tuohon saa olla hyvinkin tyytyväinen. Jossakin on tosin paremmat tiet ja jossakin huonommat mikä vaikuttaa tosi paljon. Yleensä ottaen tiet eivät ole siinä kunnossa, että voisi suositella niitä "hyviä" ja kalliita kilparenkaita, ei niitä tarvitse jos ei kilpaile. Kunto nousee paremmin vähän huonommin rullaavilla renkailla ja tulee vähän myös sitä lajinomaista voimaa siinä samalla.
- Anonyymi
Luulo ei ole tiedon väärti. Tosin luulin itsekin että nakkirenkaalla saa olla sisuria vaihtamassa ojan pientareella tuon tuosta. Toisin kävi.
Continental gp4000 ja sen seuraaja gp5000 tuli ajattua loppuun, molemmilla reilu 5000km eli yli 10 000km yhteensä ja yhden kerran rengas tyhjäksi kun vanne iski sisuriin kuopassa. Renkaan pinnasta ei siis mikään mennyt läpi sitä puhkaisemaan. Nuo on lähinnä kilparenkaita.
Maantierenkailla ajetaan yleensä hyvillä päällysteellä. Renkaan rikkoo helpommin lasinsirut joita on taajamissa ja sepeli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulo ei ole tiedon väärti. Tosin luulin itsekin että nakkirenkaalla saa olla sisuria vaihtamassa ojan pientareella tuon tuosta. Toisin kävi.
Continental gp4000 ja sen seuraaja gp5000 tuli ajattua loppuun, molemmilla reilu 5000km eli yli 10 000km yhteensä ja yhden kerran rengas tyhjäksi kun vanne iski sisuriin kuopassa. Renkaan pinnasta ei siis mikään mennyt läpi sitä puhkaisemaan. Nuo on lähinnä kilparenkaita.
Maantierenkailla ajetaan yleensä hyvillä päällysteellä. Renkaan rikkoo helpommin lasinsirut joita on taajamissa ja sepeli.Schwalben Marathon Plussat kestää niissä on hyvä rakenne mm. tappajasepeliä varten. Itse valitsin ne kun kerran 30km lenkillä paikkasin renkaat neljä kertaa tappajasepelin aikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulo ei ole tiedon väärti. Tosin luulin itsekin että nakkirenkaalla saa olla sisuria vaihtamassa ojan pientareella tuon tuosta. Toisin kävi.
Continental gp4000 ja sen seuraaja gp5000 tuli ajattua loppuun, molemmilla reilu 5000km eli yli 10 000km yhteensä ja yhden kerran rengas tyhjäksi kun vanne iski sisuriin kuopassa. Renkaan pinnasta ei siis mikään mennyt läpi sitä puhkaisemaan. Nuo on lähinnä kilparenkaita.
Maantierenkailla ajetaan yleensä hyvillä päällysteellä. Renkaan rikkoo helpommin lasinsirut joita on taajamissa ja sepeli.Yleistäjät yleistää. Tuolla on vieläkin liikaa sitä tappajasepeliä ja pahan näköisiä railoja joista kyllä selviää vahvoilla 40mm leveillä renkailla, mutta kyllä saisi olla tarkkana kevyemmällä kalustolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulo ei ole tiedon väärti. Tosin luulin itsekin että nakkirenkaalla saa olla sisuria vaihtamassa ojan pientareella tuon tuosta. Toisin kävi.
Continental gp4000 ja sen seuraaja gp5000 tuli ajattua loppuun, molemmilla reilu 5000km eli yli 10 000km yhteensä ja yhden kerran rengas tyhjäksi kun vanne iski sisuriin kuopassa. Renkaan pinnasta ei siis mikään mennyt läpi sitä puhkaisemaan. Nuo on lähinnä kilparenkaita.
Maantierenkailla ajetaan yleensä hyvillä päällysteellä. Renkaan rikkoo helpommin lasinsirut joita on taajamissa ja sepeli.No, miksi sitten luulet että joka paikassa on samat olosuhteet? Et vaan ymmärrä karua totuutta. Tulepa tänne ajamaan hyvällä asfaltilla , jos löydät jostakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleistäjät yleistää. Tuolla on vieläkin liikaa sitä tappajasepeliä ja pahan näköisiä railoja joista kyllä selviää vahvoilla 40mm leveillä renkailla, mutta kyllä saisi olla tarkkana kevyemmällä kalustolla.
Korjasin vain "makkarankuorirenkaita" kohtaan esitettyä yleistystä.
Sellaisia ei tietenkään kannata laittaa jos ovat vääriä aiottuun käyttötarkoitukseen.
Noin 40 millisissä on hyvä valikoima mistä valita kun se muodikkaissa gravelpyörissä on yleisin leveys.
- Anonyymi
Itsellä menee yleensä rengas melko nopeasti rikki, kun sen on saanut uutena alle. Sitten voi olla jonkin aikaa hiljaisempaa suhinan suhteen. Herra Murphy hoitelee hommat.
- Anonyymi
Kilparenkailla jo 500 km ilman rengasrikkoa on kova saavutus.
Senhän näkee jo kilpailuja seuratessa, että kestävyys ei ole kevyiden renkaiden vahvin puoli. Aina on jollakin kumi tyhjä. - Anonyymi
Kesä jää paremmin mieleen, kun on niitä tapahtumia eli rengashommia tienlaidalla. Ei ole pyöräilijä eikä mikään, jos ei välillä kumit tyhjene. Tietäjät tietää.
- Anonyymi
Kassit tyhjeni, kumi puhkesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta
Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?3012719- 1032132
Mitä te palstan ihanat naiset
Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21801625Tapaus Vornanen
Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o1791485Nainen, kohtelin sua kuin paskaa
Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun661308Nainen, seuraan sun uutta elämää
Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme531215Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan
Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht191086- 111084
Ilona Siekkinen
Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m11030AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri
Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm13911