Rakkoja varpaisiin joka hitsin kerta!!

Turhautunut

Vaivaako ketään muuta lenkkeilijää rakot varpaissa?? Ongelma tuntuu niin jumalattoman tyhmältä ja häiritsee juoksemisen iloa... Mullle tuntuu tulevan joka ikinen lenkkikerta kunnon rakko vasemman jalan peukalon sisäsyrjään. Ja kun siihen laittaa teipin, niin eikös seuraavalla kerralla ole etuvarpaassakin vesikello. Eilisen jäljiltä on myös keskivarpaassa... =/

Sukat on ohuet ja jalanmyötäset, joten niiden ei pitäisi hiertää, lenkkarit on kolme vuotta juostut ja hyvin jalkaan muotoutuneet...

Alkaa pikkuisen pistää vihaksi tommonen! Mitäs mä keksin? Talkkia??

7

1771

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pate

Ongelmasi on kyllä ainutlaatuinen:sulla on siis peukalo jalassa?Mutta jätä teipit pois ja laita varpaisiin ja "peukaloon" vauvatalkkia,mulla auttoi ainakin.

• minullakin

Ongelmasi on nuo vanhat lenkkarit... Itsellänikin tulee rakkoja juostessani vanhoilla lenkkareilla.

En nyt muista mikä se kilometrimäärä per lenkkitossupari on mitä olisi yksillä lenkkareilla suositeltavaa juosta, mutta ei ainakaan vuosia samoilla!!

• Parrujalka

Yleinen määritelmä lenkkarin vaihtoon on 500 km juoksua. Tosin juoksutyyli/painoa voi vaikuttaa
      siihen että lenkkarit saataa kestää pidempää hyvänä. Itse ostan uudet n. 700 km juoksun jälkeen.

Jos et kuitenkaan halua vaihtaa lenkkareita niin käännä sukka nurinpäin tai kokeile vaseliiniä varpaiden välissä.

• Turhautunut

Juu, mulla on peukalo myös keskellä kämmentä, olen aikamoinen lääketieteellinen ihme! =) Ei siis ihme, että rakkoja tulee... ;)

Täytyypi kokeilla noita annettuja ohjeita, jos vaikka auttaisivat. Vaseliini ei tullut mieleenkään, talkin olen joskus kuullut auttavan rakkoihin.

Kai sitä pitää myös shoppailemaan lähteä... Huokaus... Vaatteiden shoppailu on niin paljon kivemaa kuin lenkkareiden. ;)

Kiitos kaikista neuvoista!

• Lisa

Mulle tulee aina keskimmäiseen varpaaseen rakko, Se tuli heti kun aloin juosta ja paranee aina välipäivinä vähän, mutta ei puhkea ja nyt se on muuttunut melko kovaksi. Ei se sinänsä ole haitannut kun ei ole kipeekään eikä mitään, mutta yks päivä leikkasin sen pois. Hiertäähän se vieläkin siitä samasta paikasta, mutta täytynee ensi kerrallakin vaan leikata pois.

• matias

Olehan varovainen sen varpaasi leikkaamisessa, jos se vaikka ei enää kasvakaan uudestaan täyteen mittaansa ;).

Kokeile ns. lukkonauhoitusta. Se estää jalan liukumista kengän sisällä. onko kengän koko riittävä (=n. numero suurempi kuin arkikengän)?

• Turhautunut

Pidin viikon tauon juoksusta jo siitepölynkin vuoksi ja ajattelin, että nyt nuo rakot saavat ihan rauhassa parantua.

Tänään sitten lähdin juosten töihin, laitoin talkkia varpaisiin, käänsin sukat nurinpäin ja sidoin kengätkin huolella. No niin, nyt alkaa kulkemaan...

Ja eikös taas muutaman kilometrin jälkeen ala vasemman jalan peukalossa ;) tuntua, että rakkohan sinne on tulossa. Ja siellähän se! Takaisinkin pitäisi tänään juosta, onneksi otin talkin ja teipin mukaani, joten kaipa se onnistuu, mutta voi olla taas pariksi päiväksi juoksut juostu.

Pitää kokeilla sitä vaseliinia ensi kerralla.

Piru, hyviä neuvoja on tullut, mutta kun mä oon näköjään ihan oikeesti tällainen ihmetapaus!! Ymmärtäisin jos johtuis siitä että etuvarvas on peukalovarvasta pidempi, mutta kun ei siihen tule rakkoa muuten kuin peukalovarpaan teipin hiertäessä...

Kenkä on kyllä kokonsa puolesta ihan hyvä, mutta kai se on vaan auttamatta työnsä tehnyt. Perkule, taas joutuu juoksemaan sisään uusia kenkiä ja tulee lisää rakkoja...

Kuttu! Mä haluun juosta, kun oon taas saanut kauhean innostuksen päälle!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1918
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1350
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1020
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      801
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      792
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      703
    Aihe