Terveyskeskus ja lääkärit

Anonyymi-ap

Tilasin ajan terv keskukseen vuoden vaihteessa. No sitten odotuksen jälkeen sain ajan ja pääsin lääkärin puheille. Kerroin ja näytin käynnin tarkoituksen. Oli ilmiselvää vaiva minulle kansakoulun käynellekin. Lääkäri totesi saman heti nähtyään. Minulle tuli kuukauden päästä vastaanottoaika Länskään, arvaatte, lääkäri totesi heti saman jonka minä ja Tornion lääkäri. Molemmat tapaamani lääkärit ovat erikoislääkäreitä. Suomessa on kallista ja vaikea päästä erikoislääkääreiden vastaanotoille. Ei voi pieni ihminen ymmärtää aina näitä juttuja, tässä kohtaa minun "sekatyömiehen" ja paikallisen terveydenhoitojärjestelmän ajatukset erovat pahasti.
Olis kyllä tehostamisen paikka ? minulla pakosta tulee mieleen monikin asia miksi näin menetellään...no halpaahan tämä minulle on..41€ ja taas mahdollisesti uutta kierrosta ,,.tällä minun yhdellä vaivalla tienaa moni perhe elämisen ja paljon muuta ..sanoisin että erikoista, erikoista perin sellaista.

18

804

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei Orpo puutu tämmöiseen, lääkärit saavat omassa hiukkalaatikossa itse päättää omista toimista. Tulemme näkemään mihin leikkuuveitsi iskee, asumistukeen , soteen jne. 99% kokoomuksen äänestäjistä eivät koe leikkauksia omassa pussissa, mutta ilolla toteavat että saavat prosentti helpotukset veroprosenttiin.

    • Anonyymi

      En nyt ymmärtänyt mikä sinun ongelmasi on. Tilasit ajan lääkärille, sait ajan, sait toisen, sait diagnoosin johon ymmärtääkseni olet itsekin tyytyväinen ja kaikki maksoi vain 40 €.

      Mikä siis on se ongelma?

      • Anonyymi

        No etpä paljon ymmärrä. Minkä takia kaksi erikoislääkäriä haaskaa aikaa yksinkertaisen asian toteamiseen? Yksikin olisi riittänyt, jos siihen kerran kykeni potilas itsekin kansakoulupohjalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No etpä paljon ymmärrä. Minkä takia kaksi erikoislääkäriä haaskaa aikaa yksinkertaisen asian toteamiseen? Yksikin olisi riittänyt, jos siihen kerran kykeni potilas itsekin kansakoulupohjalla.

        Miksi yksinkertaista asiaa pitää lähteä erikoislääkärille valittamaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No etpä paljon ymmärrä. Minkä takia kaksi erikoislääkäriä haaskaa aikaa yksinkertaisen asian toteamiseen? Yksikin olisi riittänyt, jos siihen kerran kykeni potilas itsekin kansakoulupohjalla.

        No jospa uusi hallitus myöntää reseptinkirjoitusoikeuden kaikille kansakoulun käyneille niin ei tarvita lääkäreitä ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No etpä paljon ymmärrä. Minkä takia kaksi erikoislääkäriä haaskaa aikaa yksinkertaisen asian toteamiseen? Yksikin olisi riittänyt, jos siihen kerran kykeni potilas itsekin kansakoulupohjalla.

        Ensimmäinen lääkäri tuskin oli erikoilääkäri ja siksi hän lähetti sinut erikoislääkärille.
        Taidat olla kovin sekaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen lääkäri tuskin oli erikoilääkäri ja siksi hän lähetti sinut erikoislääkärille.
        Taidat olla kovin sekaisin.

        Ei taida pelkällä soitolla päästä kunnallisen puolelle erikoislääkärille suoraan, ellei ole jo tuttu ja tutkittu asia joka vaatii jatkotoimenpiteitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi yksinkertaista asiaa pitää lähteä erikoislääkärille valittamaan?

        No niin. viisaita täällä. teille viisaille avaan hiukan, kun minulla oli terveydellinen vaiva ja itse kun en osaa vaivaa hoitaa niin soitin hitto asiantuntijalle eli terveyskeskukseen, en minä valinnut kuka ottaa minut vastaan..joillakin varmaan sekin oikeus ? No siellä oli minua vastassa erikoislääkäri..jne.. Onhan täällä joku jolle selvisi minun asian pointti, !!! Järkeistämistä ja kalliiden resussien järkevä käyttö. Ainakin yks vaive tässä kuvaamassani ketjussa oli turhaa.
        Kannatan kovasti julkista terveydenhoitoa,,älkää heti haukkuko, tottakai yksityiseltä myös tarpeen mukaan. Meillä kaikilla ihmisillä on vain se tilanne että joudumme itse asiat järkeileen ,ei ole työterveyshoitoa, pelkät "omat kädet" miten terveysasioita hoidat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen lääkäri tuskin oli erikoilääkäri ja siksi hän lähetti sinut erikoislääkärille.
        Taidat olla kovin sekaisin.

        Jaa miksi minä sellainen tarinan kertoisin ??? kaksi erikoislääkäriä minut tutki , minä kai tiedät sen miten juttu meni?? "ensinmäinen lääkäri tuskin oli....." huh huh sinun arvailua. varmaan sekaisin olen mutta en ole näköjään yksin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa miksi minä sellainen tarinan kertoisin ??? kaksi erikoislääkäriä minut tutki , minä kai tiedät sen miten juttu meni?? "ensinmäinen lääkäri tuskin oli....." huh huh sinun arvailua. varmaan sekaisin olen mutta en ole näköjään yksin..

        No sano seuraavalla kerralla että sinun pitää itse saada päättää millaisen lääkärin kanssa haluat asioida. Mahdollisimman huono, ei erikoislääkäreitä. Jsopa sitten ei olisi valittamista.


    • Anonyymi

      Omituinen teksti. Miksi tilata aika lääkärille jos ei edes halua aikaa lääkärille?

      • Anonyymi

        Potilas tarvitsi varmaan lääkäriä reseptin kirjoittamiseen. Onko se nyt niin vaikea käsittää? Tuliko edes sitä kansakoulua käytyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Potilas tarvitsi varmaan lääkäriä reseptin kirjoittamiseen. Onko se nyt niin vaikea käsittää? Tuliko edes sitä kansakoulua käytyä?

        Joutavaa vinkumista. Asia tuli hoidetuksi ja halvalla. Ymmärtäisin jos edes hinnasta pitäisi valittaa mutta ei, pitää valittaa vain valittamisen takia.


      • Anonyymi

        reseptejä ei uusita puhelimessa, vaan on varattava aika , ja ehkä myös labrakokeisiin.
        puhelimessa kukaan lääkäri ei siis tee diaksoonia ja määrää puh.keskustelun perusteella lääkkeet / reseptit .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        reseptejä ei uusita puhelimessa, vaan on varattava aika , ja ehkä myös labrakokeisiin.
        puhelimessa kukaan lääkäri ei siis tee diaksoonia ja määrää puh.keskustelun perusteella lääkkeet / reseptit .

        Hölynpölyä. Olen puhelimitse saanut jo useammakin diagnoosin ja lääkitykset. Toki yksityispuolelta, mutta silti.


    • Anonyymi

      Olipas sekava kirjoitus. Ei tosin ihme kun ei osata pilkkuja ja pisteitä käyttää. Tekoäly voisi blokata tällaiset humalaisten kirjoitukset. Mikä tässä kirjoituksessa taas oli kristallinkirkasta, oli se että kirjoittaja on ehta törniöläinen ammattivalittaja. Pääasia että saavat sairaat hoidettua. Syitä miksi ensimmäinen lääkäri oli erikoislääkäri voi olla monia, kuten että tuurasi sillä hetkellä peruslääkäriä.

      - Alkuperäinen ö-mies -

    • Anonyymi

      Näennäisesti halpaa, terveydenhuolto näemmä haluaa pitää asiakkaansa eli pyöritetään, pyöritetään ja valmista ei tule. veronmaksajalle kaikkea muuta kuin halpaa.

    • Anonyymi

      Hoitoon pääsee vasta kun oireet jo puhkeavat näkyväksi vaivaksi.

      Esimerkiksi rakkosyöpä löytyy siten, että yhtenä aamuna yllättäen virtsaat verta. Samantein lähete urologille päivystyksestä. Ennen kuin on edes ultrat otettu. Liittävät mukaan kuvan, että tuossa suunnassa on tummentuma.

      Vaan mitäs jos sen ultraamisen saisi terveyskeskuksessa ennaltaehkäisevänä kerran kahteen vuoteen.

      Ajoissa todettu rakkosyöpä ei ehdi kehittyä ns. invasiiviseksi, eli tunkeutumaan kudokseen ja on pinnallisena poistettuna merkittävästi pienempi riski.

      Mutta ei.

      Suomessa jopa selkeät epäkohdat laeissa ja säädöksissä korjataan vasta kun tulee esimerkiksi suuri onnettomuus tai "muu tapahtuma" jossa kuolee ihmisiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      417
      1752
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1380
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1368
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      119
      1294
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      912
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      115
      870
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    Aihe