Olen hankkimassa lukkopolkimet ja maantiepyöräilykengät. Onko kellään niistä kokemuksia ,irtoavatko helposti vahingossa ja millaiset toimenpiteet pysähtyessä ja irrottaessa jalkaa polkimelta ovat? Tuleeko niiden kanssa kaatumisia jos ei ole tottunut käyttäjä?
Lukkopolkimet
42
497
Vastaukset
- Anonyymi
Kellään ei ole kokenustau.
Paitti velogilla. - Anonyymi
Useimmiten säädettävä vieteri/vastus, että miten herkästi irtoava. Irtoavat, kun kantapäätä väännetään sivuun. Voi aluksi tulla joku kaatuminen, jos ei ole tarkkana ja ennakoi asioita.
- Anonyymi
Kaupunkiajossa hankalat eikä mukavat työmatkapyöräilyssäkään, kun joutuu soralla käpästelemään. Sinne kun jää pikkukiveä, voivat olla hankalat repiä irti polkimista.
Mutta pitkälle lenkille ehdottomat, niillä saa watteja aikaisesti sen minkä pää antaa. - Anonyymi
Tulee kaatumisia. Voi luita murtua. Kannattaa miettiä tarviiko jos ei kilpaile.
- Anonyymi
Sitä täytyy vain harjoitella. Siinä menee muutama viikko ennen kuin valmistuu selkäytimeen tieto lukkopolkimista. Sen jälkeen sitä ei koskaan unohda.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä täytyy vain harjoitella. Siinä menee muutama viikko ennen kuin valmistuu selkäytimeen tieto lukkopolkimista. Sen jälkeen sitä ei koskaan unohda.
Ja muutamat solisluut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä täytyy vain harjoitella. Siinä menee muutama viikko ennen kuin valmistuu selkäytimeen tieto lukkopolkimista. Sen jälkeen sitä ei koskaan unohda.
ja muutama kykiluu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä täytyy vain harjoitella. Siinä menee muutama viikko ennen kuin valmistuu selkäytimeen tieto lukkopolkimista. Sen jälkeen sitä ei koskaan unohda.
Itse muistan ikuisesti olkaluun murtumisen.
- Anonyymi
Lukkopolkimista ei ole juurikaan mitään etua. Luultavasti et pääse kovempaa, mutta toki niillä voit leikkiä pro-pyöräilijää.
- Anonyymi
Luultavasti pääset kivempaa kovempaa, kunhan ensin olet sisäistänyt polkemustekniikan lukot kiinni polkiessa. Itsellä ei ollut suurempia ongelmia opeteltaessa. Muutaman kerran unohdin että jalkapohjat ovat kiinni polkimissa pysähtyessä, mutta koskaan en sen vuoksi kaatunut. Pitää vain uskaltaa aloittaa eikä ruikuttaa ja vakuutella itselleen että lipsuvat polkimet ovat aivan ihania. Kun lukkopolkimiin tottuu niistä ei ole paluuta lipsuttimiin edes talvikeleillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luultavasti pääset kivempaa kovempaa, kunhan ensin olet sisäistänyt polkemustekniikan lukot kiinni polkiessa. Itsellä ei ollut suurempia ongelmia opeteltaessa. Muutaman kerran unohdin että jalkapohjat ovat kiinni polkimissa pysähtyessä, mutta koskaan en sen vuoksi kaatunut. Pitää vain uskaltaa aloittaa eikä ruikuttaa ja vakuutella itselleen että lipsuvat polkimet ovat aivan ihania. Kun lukkopolkimiin tottuu niistä ei ole paluuta lipsuttimiin edes talvikeleillä.
Höpöhöpö ne lukot mitään auta että kovempaa pääsee mutta voithan tietty uskotella itsellesi niin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luultavasti pääset kivempaa kovempaa, kunhan ensin olet sisäistänyt polkemustekniikan lukot kiinni polkiessa. Itsellä ei ollut suurempia ongelmia opeteltaessa. Muutaman kerran unohdin että jalkapohjat ovat kiinni polkimissa pysähtyessä, mutta koskaan en sen vuoksi kaatunut. Pitää vain uskaltaa aloittaa eikä ruikuttaa ja vakuutella itselleen että lipsuvat polkimet ovat aivan ihania. Kun lukkopolkimiin tottuu niistä ei ole paluuta lipsuttimiin edes talvikeleillä.
Pyörittäminen on todistettu myytiksi. Toki ylämäessä ja kovissa kiihdytyksissä voi olla etua, kun käpälät pysyvät pedaaleilla, mutta tämä oo reaalitodellisuuden horisonttiviivalla..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpöhöpö ne lukot mitään auta että kovempaa pääsee mutta voithan tietty uskotella itsellesi niin.
Minulla on dataa oikein väitteeni tueksi. Kyllä keskituntinopeudet parani huomattavasti lukkopolkimilla poljettaessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on dataa oikein väitteeni tueksi. Kyllä keskituntinopeudet parani huomattavasti lukkopolkimilla poljettaessa.
Tämä video kannatta silloin katsoa koska siinä laboratorio olosuhteissa tehdyssä testissä todetaan flättipolkimet tehokkaammiksi.
https://youtu.be/CNedIJBZpgM?t=318
Videon kilpapyöräilijäkin oli nolona tulokset saatuaan. Kilpapyöräilijä oli kumminkin tottunut lukkopolkimiin. Ero olisi ollut varmaan vielä selkeämpi jos olisi ollut tottunut flättipolkimiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä video kannatta silloin katsoa koska siinä laboratorio olosuhteissa tehdyssä testissä todetaan flättipolkimet tehokkaammiksi.
https://youtu.be/CNedIJBZpgM?t=318
Videon kilpapyöräilijäkin oli nolona tulokset saatuaan. Kilpapyöräilijä oli kumminkin tottunut lukkopolkimiin. Ero olisi ollut varmaan vielä selkeämpi jos olisi ollut tottunut flättipolkimiin.Ei ollut nolona, vaan totesi laboratorioympäristön olevan erilainen todellisuuteen. Sanoi että nyt labraympäristössä hän ei vetänyt lukkopolkimia sillä tavalla kuten kisatilanteessa tekee, kun lähtee voimakkaaseen kiihdytykseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä video kannatta silloin katsoa koska siinä laboratorio olosuhteissa tehdyssä testissä todetaan flättipolkimet tehokkaammiksi.
https://youtu.be/CNedIJBZpgM?t=318
Videon kilpapyöräilijäkin oli nolona tulokset saatuaan. Kilpapyöräilijä oli kumminkin tottunut lukkopolkimiin. Ero olisi ollut varmaan vielä selkeämpi jos olisi ollut tottunut flättipolkimiin.GCN tyyppien mietintä ja tutkiminen jatkuu tällä videolla.
https://youtu.be/AkMCYYNTWUY - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut nolona, vaan totesi laboratorioympäristön olevan erilainen todellisuuteen. Sanoi että nyt labraympäristössä hän ei vetänyt lukkopolkimia sillä tavalla kuten kisatilanteessa tekee, kun lähtee voimakkaaseen kiihdytykseen.
Miksi ei? Selitellä voi aina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on dataa oikein väitteeni tueksi. Kyllä keskituntinopeudet parani huomattavasti lukkopolkimilla poljettaessa.
Siinähän sitä otantaa onkin kerrakseen...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinähän sitä otantaa onkin kerrakseen...
Kyllä empiirinen tutkimustulos aina laboratooriokokeilua luotettavampi menetelmä on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä empiirinen tutkimustulos aina laboratooriokokeilua luotettavampi menetelmä on.
Joo, ja itse tehtynä.
- Anonyymi
Jos ei ole kokemusta lukkopolkimista niin kannattaa hankkia kombipolkimet. Itsellä on kahdessa pyörässä nämä:
https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/deorext-t8000/PD-T8000.html
Klosseiksi suosittelen:
https://bike.shimano.com/en-EU/product/service-upgradeparts/shimano/WP-Y41S98100.html
Nämä lähtee helpommin irti kuin SH-51 malli.
Nyt ei tietystikään voi käyttää maantiekenkiä mutta nämä ovat hyvät jäykkäpohjaiset kengät joilla voi kävellä paremmin kuin maantiekengillä:
https://bike.shimano.com/en-EU/product/apparel-accessories/shimano-series-lsg-2022/SH-RX801.html
Vaihtoehtoisesti voi harkita myös jäykkäpohjaisia maastokenkiä.- Anonyymi
Peukut myös kombipolkimille. On mahdollisuus käyttää lukkoja silloin, kun huvittaa/haluaa.
- Anonyymi
Työkaveri ajaa Suolahti-Äänekoski väliä talvetkin ja talvisaappaissa on lukot. Hyvin on pärjäillyt, toki paksussa lumessa tulee joskus akkoja.
- Anonyymi
Varmaan niistä onkin tosi paljon hyötyä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan niistä onkin tosi paljon hyötyä...
Aiemmin pyöräilin shimanon yhdistelmäpolkimilla, joissa toinen puoli ilman lukkoa ja toisella puolen spd-maastokenkälukko. Nyt vaihdoin maantiepyörääni lookin keo-polkimet ja ostin maantiekengät (joilla saa opetella kävelemään korkeiden klossien tähden), niin täytyy kyllä sanoa että ovat paljon paremmat ajaa ja irroitus ja kiinnityskin luonnistuu helpommin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aiemmin pyöräilin shimanon yhdistelmäpolkimilla, joissa toinen puoli ilman lukkoa ja toisella puolen spd-maastokenkälukko. Nyt vaihdoin maantiepyörääni lookin keo-polkimet ja ostin maantiekengät (joilla saa opetella kävelemään korkeiden klossien tähden), niin täytyy kyllä sanoa että ovat paljon paremmat ajaa ja irroitus ja kiinnityskin luonnistuu helpommin.
Minä ajoin aikaisemmin Look-yhteensopivilla Shimanoilla (maantiepolkimet). Nykyään ajan lähes pelkästään fläteillä (Sakae Ringyon eri malleja eri pyörissä 80-luvulta). Cliplessit löytyvät Casati Linea Orosta, mutta ko. pyörä on jäänyt nykyään vähäiselle polkemiselle... Täytyy kyllä sanoa että flätit ovat paljon paremmat ajaa ja "irroitus" ja "kiinnityskin" luonnistuu helpommin... Heh.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä ajoin aikaisemmin Look-yhteensopivilla Shimanoilla (maantiepolkimet). Nykyään ajan lähes pelkästään fläteillä (Sakae Ringyon eri malleja eri pyörissä 80-luvulta). Cliplessit löytyvät Casati Linea Orosta, mutta ko. pyörä on jäänyt nykyään vähäiselle polkemiselle... Täytyy kyllä sanoa että flätit ovat paljon paremmat ajaa ja "irroitus" ja "kiinnityskin" luonnistuu helpommin... Heh.
Minulla maantiepyörään flättipolkimet olivat liian leveät, raapi kantatessa asfalttia. Lookit tai vastaavat "kilpapolkimet ainoa vaihtoehto".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla maantiepyörään flättipolkimet olivat liian leveät, raapi kantatessa asfalttia. Lookit tai vastaavat "kilpapolkimet ainoa vaihtoehto".
Aja mieluummin, ei sitä kannettavaksi ole suunniteltu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla maantiepyörään flättipolkimet olivat liian leveät, raapi kantatessa asfalttia. Lookit tai vastaavat "kilpapolkimet ainoa vaihtoehto".
Flättejäkin on eri tyyppisiä, löytyy myös kapeita malleja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aja mieluummin, ei sitä kannettavaksi ole suunniteltu.
Kanttaus, termi joka tarkoittaa pyörän kallistamista kaarteissa.
- Anonyymi
Lukko polkimet ovat turhat.
- Anonyymi
Turhaa nurista jos ei joku asia miellytä, joitain muita voi miellyttää lukkopolkimilla pyöritys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turhaa nurista jos ei joku asia miellytä, joitain muita voi miellyttää lukkopolkimilla pyöritys.
Jep. Kitisijöitä ja valittajia on palstoilla liikaa. Jotkut aukovat lisäksi vain päätään pään aukomisen vuoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep. Kitisijöitä ja valittajia on palstoilla liikaa. Jotkut aukovat lisäksi vain päätään pään aukomisen vuoksi.
Älä valita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä valita.
Älä kitise.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep. Kitisijöitä ja valittajia on palstoilla liikaa. Jotkut aukovat lisäksi vain päätään pään aukomisen vuoksi.
Erittäin hyvin sanottu!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erittäin hyvin sanottu!
Huonosti sanottu, yhden totuuden rakastajan käsialaa - kun paukut loppuvat on helppo uhriutua ja pahoittaa mielensä
- Anonyymi
Siis minähän laitoin ne lukkopolkimet ja hyvät ovat, ajaminen maantiepyörällä paljon parempaa. Sinä saat polkea mun puolesta millä huvittaa yksine totuuksinesi tai olla polkematta muiden mielipiteitäkään.
- Anonyymi
Sähköfillari alle ja heitä ne kengät lammen pohjaa
- Anonyymi
Minä ajan maantiepyörää ilman lukkopolkimia.
- Anonyymi
Niin minäkin. Ei niistä ole mitään hyötyä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152101Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi812019- 1011357
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1221133Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663771087Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen81012Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha170842- 60790
- 59741
Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.241701