Uusi hallitus uudistaa saamelaiskräjälain. Valloittajasaamelaiset voittivat.
Inarinsaamelaisia ei kohta enää ole
19
334
Vastaukset
- Anonyymi
Petra Laitin monivuotinen myyräntyö palkitaan vihdoin
Pidetään hiljainen hetki inarinsaamelaisten muistoa kunnioittaen. Aitosaamelaisuus häviää unholaan.- Anonyymi
🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑
💋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17895115M
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
No asiassa ei kyllä mitään menetetä, kun saamelaiset itse jo riitelee kuka on mitäkin eikä kukaan tiedä, mitä on.
Koko määritelmä "saamlaiset" olisi jo syytä poistaa.
Onko kaikki tamperelaiset vaikka "keskisuomalaisia" No ei. Voidaanko tamperelaisuus mäåäritellä kielellä, no ei voi.
Miten määritellä saamelaisuus, mittamalla kuinka kierot sääret, kuinka huonot hampaat. Tutkimalla miten alkoholisoitunut on? Näillä määreillä voisi alkaa etsiä aitoja saamelaisia. - Anonyymi
Aitosaamelaisuus, sallikaa meidän nauraa! Ei semmoista ole ollut ei ole eikä ikinä tule olemaan.
Hei viddu mä oon aito turkulainen! hah hah - Anonyymi
Ei ne mihinkään katoa. Tuollahan niitä liikku Inarissa paljon ja ovat äänioikeutettuja. Siis oikeat saamelaiset. Mitä paskaa te kirjoittelette.
- Anonyymi
Inarinjärven ympäristössä puhuttiin ennen jotain muuta kieltä kuin suomea tai saamea. Siis kauan aikaa sitten. Mikähän kieli se oli?
Suomen kieli on vanhempi kuin saamen kieli
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/10-vanhinta-kielta-joita-edelleen-puhutaan-maailmalla-ja-suomen-kieli-on-yksi-niista/5941982- Anonyymi
https://www.helsinki.fi/fi/uutiset/kieli/ennen-suomea-ja-saamea-suomen-alueella-puhuttiin-lukuisia-kadonneita-kielia-kielitieteilijat-ovat-loytaneet-niista-jaanteita
varhaista indoeurooppalaista kieltä
- Anonyymi
Ukraina voittaa ja ajaa venäläiset pois maaperältään.
Valitettavasti Inarinsaamelaiset hävisivät. - Anonyymi
Ne inarinsaamelaiaet joissa on vähänkin porosaamelaisten verta, saattavat selvitä. Muut ovat tuhoontuomittuja.
- Anonyymi
Inarin kunta voisi perustaa inarinsaamelaisten muistopäivän. Olisi virallinen liputuspäivä.
- Anonyymi
Juhannuksena palaa pukuja koloissa.
- Anonyymi
Kyllä. Vihdoinkin!
- Anonyymi
Ootko homppeli. Taiat olla.
- Anonyymi
Tämä on poliisi asia.
- Anonyymi
Kiitos hallitukselle.
- Anonyymi
Miksi porosaamelaiset vihaavat niin paljon inarinsaamelaisia?
- Anonyymi
Eivät vihaa.
- Anonyymi
Miksi sitten eivät tunnusta inarinsaamelaisia saamelaisiksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sitten eivät tunnusta inarinsaamelaisia saamelaisiksi?
Eivät pidä edes ihmisinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?5456853Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3202550Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3872005- 1271216
- 301138
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl41118- 84961
Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel97939Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60915- 41802