Mikä on lempivärisi?

Anonyymi-ap

Viaton kysymys, vai kuinka? Se on sitä vain näennäisesti, sillä asioilla on aina se kääntöpuoli. Kun on joku suosikki joka on luotu mielessä lähinnä satunnaisesti ikään kuin arpomalla, niin sitten on myös niin, että jostakin ei ihan periaatteesta pidetä tai sitä suorastaan vihataan. Ego ei nimittäin ikinä myönnä, että se olisi väärässä jossakin asiassa. Näin ihmiskunnan ja yksilön kärsimyksen siemen istutetaan meihin jo lapsina ja lopulta ollaan valmiita vaikka sotaan. Tämä kaikki on täysin tarpeetonta egohourailua, kun vain muutetaan ajattelutapaa toisenlaiseksi.
Ei joka asiasta tarvitse muodostaa mielipidettä puolesta tai vastaan. Sitähän se Jeesuskin yritti sanoa että älkää tuomitko, mutta edes uskovaiset eivät usko. Joillekin kelpaa vain Jeesus kaveriksi ja muut ovat huonoja ihmisiä. Ongelma on silloin siinä omassa ajattelussa.

19

542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi myös sopia että tästä asiasta ollaan erimieltä, mutta ei tapella. Agree to disagree.

      Ja tietää mitä aiheita ei kannata ottaa esille jotta välttää turhat riidat.

    • Anonyymi

      Jos olet lukenut värianalyysistä, niin ihminen voi pitää väreistä, joissa näyttää paremmalta kuin toisissa. On ihan fakta, että ihmisen verisuonet kertoo, olemmeko kylmiä vai lämpimiä väritykseltämme. Jos verisuonet näyttää enemmän siniseltä kuin vihreältä, on kylmä ja vastaavasti vihreät suonet kertoo, että on lämmin. Väreissä on kylmiä ja lämpimiä sävyjä. Joissain väreissä näyttää hyvältä ja joissain suorastaan sairaalta.

      • Anonyymi

        Aatelisia ja kuninkaallisiahan on kutsuttu siniverisiksi. Mutta se kai johtuu ihan siitä, että heidän ei tarvinnut raataa ulkotöissä vaan pysyttelivät sisällä hämärissä linnoissaan, joten kalpeassa ihossa sinertävät verisuonet erottuivat paremmin kuin ruskettuneilla taviksilla.


    • Anonyymi

      Valon väriä analysoimalla saa selville sen, että sininen valo tulee todella kuumasta lähteestä ja punainen hyvin viileästä lähteestä.
      Mitä kuumempana ihminen käy, sitä sinisemmältä se näyttää. Puhkuminen vihasta punaisena on pelkkää näyttelemistä.

      • Anonyymi

        Jukoliste mikä oivallus! Miksi tätä ei ole meille koulussa kerrottu?


    • Sininen ja vihreä. Elämän värit. Happi ja kasvillisuus. Vedet heijastaa taivasta. Lehtivihreät kurottuvat kohti taivasta. :)

      • Anonyymi

        Oletko luonteeltasi kenties maa elementtiä? Oinas et todennäköisesti ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko luonteeltasi kenties maa elementtiä? Oinas et todennäköisesti ole.

        En usko horoskooppeihin. Enkä selvännäkijöihin/ennustelijoihin.


      • Anonyymi
        jmmikkonen kirjoitti:

        En usko horoskooppeihin. Enkä selvännäkijöihin/ennustelijoihin.

        Eipä niistä kivikaudellakaan tiedetty. Minulle ne ovat olleet luonneidentiteetin löytämiseksi ja elämän suunnan hahmottamiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä niistä kivikaudellakaan tiedetty. Minulle ne ovat olleet luonneidentiteetin löytämiseksi ja elämän suunnan hahmottamiseen.

        Kivikaudesta on vaikea sanoa paljoa koska meillä ei ole kirjallisia lähteitä. Ilmeisesti jonkinlaista uskonnollisuutta on ollut silloinkin. Tätä voi perustella mm. hautaamistavoilla. Jo silloin uskottiin ehkä henkiin kuten nykyaikaisissa kivikautisissa kulttuureissa (syrjäiset heimot).

        Antiikissa uskottiin horoskooppeihin ja oli ennustelijoita (mm. Delfoin oraakkeli). Esim. kirkkoisä Aurelius Augustinus pohti silloin että mikäli horoskoopit pitäisivät paikkansa, identtisillä kaksosilla tulisi olla samanlainen kohtalo (mikä ei ole useinkaan niin).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä niistä kivikaudellakaan tiedetty. Minulle ne ovat olleet luonneidentiteetin löytämiseksi ja elämän suunnan hahmottamiseen.

        Kivikaudesta on vaikea sanoa paljoa koska meillä ei ole kirjallisia lähteitä. Ilmeisesti jonkinlaista uskonnollisuutta on ollut silloinkin. Tätä voi perustella mm. hautaamistavoilla. Jo silloin uskottiin ehkä henkiin kuten nykyaikaisissa kivikautisissa kulttuureissa (syrjäiset heimot).

        Antiikissa uskottiin horoskooppeihin ja oli ennustelijoita (mm. Delfoin oraakkeli). Esim. kirkkoisä Aurelius Augustinus pohti silloin että mikäli horoskoopit pitäisivät paikkansa, identtisillä kaksosilla tulisi olla samanlainen kohtalo (mikä ei ole useinkaan niin).


    • Anonyymi

      Toi kysymys opetetaan jo lastentarhassa. Ja sitä ne sitten jankkaa tuolla muidenkin asioiden yhteydessä kuten mm. lempi koirarotusi, paras luonnemerkki, paras tuote. Ja kaikki tämä eroaa, koska vastaajalla on mahdollisesti aivan eri luonne kun kysyjällä.
      Kuten on todettu "jumalattomat turvautuvat tyhjään". Siksi ei mm. voida puhua parhaasta väristä tai luonnemerkistä, koska ne mm. etsivät vain yhtä, ja niiden syyt on vetäisty "hatusta" - tyhjästä.

      Jos jonkun lempiväri olisi vaikka sininen, mutta hän ei pukeudu siihen väriin, eikä ole ajatellut maalata huonettaan sen väriseksi...?
      Ja tuon esimerkin mukaisesti pääosa autoista on yhden värisiä. On paljolti omistajasta kiinni miten hän koristaa autonsa. Monet omalaatuiset kauniit erikoiset tapaukset viedään nopeasti käsistä, itse eivät ajatelleet maalata. Osa syy varmaan on hankaluus ja hintavuus.

    • Anonyymi

      parempikin kysymys: mikä on lempiäänesi?

      onko se hämähäkin kuiskaus vai hyttysen ininä?

    • Anonyymi

      Lempivärini on ehdottomasti kumisevan suolainen.

    • Anonyymi

      royal purple or dark navy blue.

    • Anonyymi

      Lempivärini oli nuorempana sininen ja nykyisin musta. Sinimustalla siis mennään,vaikka orpo olo siitä voitullakin.

      PS. Ymmärsiköhän kukaan tuota viittausta hallitukseen?

    • Anonyymi

      Kyllä, eikös Viron lippu ole sini-musta? Oletko siis virolainen, peräti Johannes Virolainen?

      Ai onhan tuossa valkoinenkin padan pohjimmaisena.

    • Anonyymi

      Minä tykkään tummanvaaleasta keltavihreästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1586
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      187
      426
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe