Tl-pd300 työkalu

Anonyymi-ap

Pakollinen työkalu jos aikoo itse huoltaa Shimano polkimet. Tämä yksinkertainen työkalu maksaa yli 50 €, joten tulee halvemmaksi ostaa uudet polkimet kuin avata laakerit rasvausta varten.🤔

9

168

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole pakollinen. Kahdella kiintoavaimella pystyy säätämään välyksen. Toisen tosin tulee olla ohut.

    • Anonyymi

      Tavallisen polkimen pystyy säätämään kiintoavaimilla/hylsyllä, mutta Shimanon flat polkimissa mutterit on niin syvällä ettei niitä pysty avaamaan ilman erikoistyökalua, jossa on siis kaksi hylsyä sisäkkäin, toinen kartiomutteria varten, toinen lukitusmutteria varten.
      Piste.

      • Anonyymi

        Mikähän poljin on kyseessä? Itse en ole ikinä minkään polkimen kanssa tarvinnut kyseistä työkalua. Löytyy kokemusta useista eri shimanon polkimista niin kombeista, spd kuin myös fläteistä. Kyllä tuo työkalu löytyy useista työohjeista mutta ikinä en ole tarvinnut.


    • Anonyymi

      Itellä on Shimano PD EF202 flattipolkimet jotka alkoivat naksumaan 1000 km jälkeen.

      Rasvasin laakerit injektio ruiskulla.
      Tulpat pois polkimien päistä ja rasvalla täytetty ruisku sisään.

      Ruiskua pitää hieman päästä tiivistää, kierros käsipaperia riittää. O-rengas patentti olisi paras.

      Siitäkun tuuppaa rasvaa sisään niin sitä tulee ulos myös toisesta päästä, eli homma toimii.

      Nyt olen ajanut samoilla polkimilla 6200 km eikä naksu!

      • Anonyymi

        Näkyy olevan toisenlainen rakenne kuin niissä polkimissa joita olen käyttänyt. Niissä akselihässäkkä on lähtenyt kiertämällä irti polkimen rungosta jolloin ei ole tarvinnut erikoistyökalua.

        https://www.youtube.com/watch?v=bVmSrsnVUGI


      • Anonyymi

        Itsellä kävi kerran niin että toisesta polkimesta puuttui yksi kuula ja naksui tosi oudosti. Ei mennyt takuuseen vaan väittivät että olin itse aukaissut polkimen ja hukannut kuulan. Miksi ihmeessä olisin avannut uudesta pyörästä uuden polkimen? No uteliaisuuttani olisin voinut tehdä sen mutta en tehnyt. Paikallisesta laakeriliikkeestä sain uuden kuulan ilmaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkyy olevan toisenlainen rakenne kuin niissä polkimissa joita olen käyttänyt. Niissä akselihässäkkä on lähtenyt kiertämällä irti polkimen rungosta jolloin ei ole tarvinnut erikoistyökalua.

        https://www.youtube.com/watch?v=bVmSrsnVUGI

        Tuohonkin saa erikoistyökalun, muovia hintaan 2,90 e, eli halpa!


    • Anonyymi

      Niin ja ne kuulat ovat mikroskooppisen pieniä, eli avaamista kannattaa välttää:)

      • Anonyymi

        Itsellä on käytössä itse tehty asennusalusta jonka pohjalla on kumimattoa ja n. 4cm laidat. Pysyy osat tallessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe