Millaisia unia olette nähneet viimeaikoina?

Ajatus lähti siitä, kun näin itse viimeyönä unta pitkästä aikaa. Yleensä en näe unia, tai en ainakaan lähes ikinä muista nähneeni.
Silloin harvoin, kun näen unta, niin ihmeellisesti yleensä tiedostan näkeväni unta. Ajattelen, ”ei tämä ole todellisuutta, mutta katson mitä tässä tapahtuu” Viimeyönä en tätä poikkeuksellisesti ymmärtänyt.

Unessani päätin aivan yhtäkkiä ottaa puukon käteeni ja viilsin sillä itseäni päähän. Tein pitkän, syvän viillon. En muista, että olisi edes tehnyt kipeää enkä huutanut tai muuta. Sitten soitin äidilleni ja kerroin mitä on tapahtunut, sanoin vain että tuli haava päähän…
😃👍🏻
Seuraavaksi lähdimme lääkäriin, minä ajoin ja meinasin jättää äitini kyydistä, olin viileän rauhallinen ja totesin vaan olevani aivan sekaisin😆
Muistan pohtineeni pääni puhki, että mitenhän minä tilanteen selitän lääkärille, kun hän sitä kysyy. Että sanonko vain olleeni itsetuhoinen, ei muuta? Siihen loppui minun uni.

44

553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aniharvoin näen unia eli muistan nähneeni niitä. Viimeksi näin jotain työhön liittyvää johon heräsinkin, vartti ennen kellon sointia ja naureskelin pouoliunessa makoillessani unessa esitettyyn pomoni toimintaan. Oli sillä ihan vinhat perusteet, mutta unessa se oli viety vielä potenssiin, pomon säätäminen 🤣

      • Naureskelen ja puhunkin myös joskus unissani. Todella harvoin tosin sitäkin tapahtuu. Sitten herään siihen, kun hymähdän ääneen tai sanon jotain 😁


      • Prinsessasi kirjoitti:

        Naureskelen ja puhunkin myös joskus unissani. Todella harvoin tosin sitäkin tapahtuu. Sitten herään siihen, kun hymähdän ääneen tai sanon jotain 😁

        Tarinat kertovat, että saatan olla kovakin saarnaaja unissani eikä se edes ole kovin harvinaista. Itsehän en moista ole todistanut, voikohan tuohon nyt luottaa sitten 🤣


      • Anonyymi
        Prinsessasi kirjoitti:

        Naureskelen ja puhunkin myös joskus unissani. Todella harvoin tosin sitäkin tapahtuu. Sitten herään siihen, kun hymähdän ääneen tai sanon jotain 😁

        Prinsessa mene pitää sudelle seuraa kun hän vaatii että pidät hänelle seuraa. Nyt olet taas hänet hylännyt kun et juttele sudelle.


      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        😋 ­­­N­­­y­m­­­f­­o­­m­­­a­­­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17896706L

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Jos näen tavallisia unia ja muistan ne, niin usein ne ovat dekkari-tyyppisiä.

    • Aika usein eroottisia

    • Näkisikin eroottisia, mutta ei. Viimeyönäkin. Ajoin sellasta kapeeta tietä ja piti väistää kaivuri ja ihmettelin mitä rättejä siinä maassa, mutta sitten huomasin siitä vuotanu öljyä ja sitten auto liuku perä edelle.

      • Anonyymi

        Tiukat paikat ja hyvä luisto.


    • Kerran mun unessa oli lopputekstit. Unta en muista, mutta genre taisi olla "toiminta".
      Aamulla väsytti ja paikat olivat kipeät.

      • Mitä niissä lopputeksteissä oli? Ohjaaja, käsikirjoittaja, näyttelijät…? 😄


      • Prinsessasi kirjoitti:

        Mitä niissä lopputeksteissä oli? Ohjaaja, käsikirjoittaja, näyttelijät…? 😄

        Kovin oli suttuinen kuva, mutta siinä se valkoinen teksti rullasi mustalla pohjalla.

        Joskus telkkarin äänet nivoutuvat unen tapahtumiin, mutta tässä tapauksessa TV oli kiinni.


    • Vähään aikaan en muista nähneeni mitään unia. Viimeksi joskus kevättalvella.

      Aluksi unessa kävelin talvivaatteissa lumisessa maisemassa ja heikoilla jäillä, yht'äkkiä unessa maisema muuttui aurinkoiseksi hiekkarannaksi.

      Heräsin aamuyöllä,hiestä märkänä. Eikä se ollut edes mikään painajainen.
      Ehkä uni enteili toiveikasta kesän odotusta?

      • Niin, varmasti siihen aikaan odotit kovasti kesää😊 hikoilit sen takia, kun talvivaatteissa kävelit auringon lämmössä😅


    • Näen aika harvoin unia.
      Viimeksi muistan nähneeni unen, missä aluksi olin kumiveneessä exän kanssa ja hän souti. Olimme matkalla jonnekin mökille.

      Sitten näen, kuinka joella alkaa näkyä levää ja sanoin, että pitää mennä pian kertomaan mökkiläisille, että täällä on levää, ettei lapset mene uimaan. - Samassa jokin veti meidät pinnan alle ja tunsin hukkuvani. - Nousimme kyllä nopeasti pinnalle, mutta huomasin, ettei exän käsissä ollut airoja ja sanoin kiukkuisesti, että eikö meillä ole airojakaan enää. Joki vei meitä kohti avovettä. - Virta kiskaisi meidät taas veden alle ja tukehtumisen tunne oli ihan todellinen.
      Nousin uudelleen pintaan. Aloin vähän ihmetellä ja pelätä, mitä oikein tapahtuu. Istuin edelleen kumiveneessä, mutta en nähnyt enää muita ihmisiä. - Sitten jouduin kolmannen kerran veden alle, jolloin heräsin oikeasti haukkomaan henkeäni.

      Ei ollut kiva uni se. - Herätykseen oli vielä jonkin verran aikaa, mutta en halunnut enää nukahtaa, ettei sama uni vaan jatku. - Kuuntelin sitten vaan äänikirjaa kuulokkeilla aamuun asti.

      • Voi ei😥 minä näin tuossa talvella sellaista painajaista, että joku tuntematon vanhempi nainen tuli yhtäkkiä pyytämään, että esittäydyn hänelle…🤣 joo ei tässä vielä mitään kamalaa, mutta sitten hän kysyi lainaan sähköpotkulautaani, jonka sillä sekunnilla vedin jostain puskasta. Sitten hän muina naisina ajoi suoraan pakettiauton alle ja hän ei kuullut, vaikka huusin hänelle varoittaakseni. Siinä hän sitten litistyi sinne auton alle ja veri vaan lensi, taisi pääkin irrota. Muistin huutaneeni kauhusta ja heräsin siihen, kun aloin soittamaan ambulanssia.

        En siis oikeasti huutanut. Heräsin rauhallisesti, mutta samalla olin paniikissa. Sydän hakkasi ja hyvä etten tärissyt aivan.

        Näin jälkeenpäin kuulostaa vaan hauskalta komedialta😆😂


    • Tuli yllättäen mieleen toinen uni, kun kävin omalla työpajalla. Kun mulla on se sorvi mistä oon kertonutkin jo ja se on tosi pieni. Niin se oli unessa kutistunu vielä pienemmäksi. Kärkiväliä oli enää 100 mm ja istukka oli enää 30 mm. Sormenpäillä vaan ohjailin noita käsipyöriä.

      • Anonyymi

        Jos se kutistuminen kertoi siitä, että sinusta tulisi kelloseppä? - cu-


    • Anonyymi

      Yllättävää tässä ätmi oli se että maanisuudessasi näet minkäänlaisia unia itsetuhoisuus ei yllättä yhtään kuten ei prinsessa alter egokaan mikä sopii lapsiaiheilla leikkivän ätmin maneereihin

      • Olen nainen. En oikeasti ole itsetuhoinen, koskaan ollut. Minustakin on yllättävää, että satutan itseäni, edes unessa. Siinä unessa tosiaan päätin yhtäkkiä tehdä niin, ei siihen ollut mitään syytä eikä se tuntunut miltään🩸


    • Anonyymi

      Olen nähnyt unta että olin myymässä aseita ja tiedustelutietoa niin rahaa sain merikontteittain .
      Toivottavasti joskus olisin ase kauppias tulevaisuudessa 😉😉

    • Ihminenhän kyllä näkee unia, mutta ei sitten vaan muista niitä. Joskus harrastin sellaista, että lähdin ajattelemaan unia takaperin. Harjaannuin tuossa niin, että pystyin muistamaan uneni todella pitkälle saakka. Aloin myös muistamaan en vain viimeisintä untani, vaan useamman unen. Johtui osittain siitä, että harrastin myös selkounia. Päätin unessa, että haluan muistaa unen aamulla ja loin siitä sitten muistijäljen.

      Unien kelailu kävi kuitenkin äkkiä tylsäksi, eikä selkounissa jaksanut kovin montaa kertaa lentää, joten unohdin koko touhun. Nykyään hyvä jos muistan edes pienen pätkän unta.

      • Olispa tuollainen taito 😊


      • Prinsessasi kirjoitti:

        Olispa tuollainen taito 😊

        Uskon että kuka tahansa voi oppia tuon, mutta se vaan vaatii sen että viitsii aamulla käyttää varttitunnin unien muistelemiseen. Harvalla kuitenkaan riittää aikaa ja energiaa moiseen touhuun, kun arjen velvoitteet kutsuvat.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Uskon että kuka tahansa voi oppia tuon, mutta se vaan vaatii sen että viitsii aamulla käyttää varttitunnin unien muistelemiseen. Harvalla kuitenkaan riittää aikaa ja energiaa moiseen touhuun, kun arjen velvoitteet kutsuvat.

        Niin, totta. Onhan se aivan mahdotonta toki muistaa sitä unta, jos ei edes muista nähneensä mitään unta ollenkaan😅
        Siis jos näen jotain unta, niin yleensä muistan sen kyllä herätessäni, koska se on niin harvinaista.


    • Anonyymi

      Haavan unessa näkeminen tarkoittaa että sielusi on epäjärjestyksessä. Sinun pitäisi muuttaa elämänrytmiäsi.
      En näe juuri koskaan unia. Stressaavissa elämäntilanteissa olen joskus nähnyt unta että putoan. Se tarkoittaa etten sillä hetkellä hallitse elämääni.

      • Sielu epäjärjestyksessä, mitähän se tarkalleen ottaen meinaa🤔 no elämänrytmi on oikeastikin aivan sekaisin.
        Vanhempieni kirjahyllystä löytyy sellainen unien tulkinta -kirja.


    • No mä näin unta, tai siis aina nukkuessani näen, kun se on normaalia aivojen stimulointia itselleen, kun aistikeskus huilaa.
      Mutta siis että muistan, mitä näin ja miten reagoin...

      Unessa huomasin kahden miehen menevän mun kämppään. Säntäsin perään ja sitten ne hyökkäs kiinni. Koetin tapella vastaan ja huusin apua naapureilta, tai keltä vaan joka kuulee, mutta suusta tuli jotain lsiskaa ja ymmärtämätöntä mongerrusta. Sit heräsin omaan huutoon.... tyttö ssnoi minun huutaneen apua...

      Ihme keissi ja uni...

    • En ollut unia hetkeen nähnyt mutta toissa yönä taas näin ikävää painajaista mitä olen nähnyt ennenkin. Painajaisen aiheesta täällä palstalla muutama päivä sitten mainitsinkin mutta jätän yksityiskohdat mieluummin kertomatta. Ehkä se että siitä painajaista taas pidemmän ajan jälkeen näin johtui siitä että asiaa taas tuli silloin ajateltua.🙂.

      • Saanko kysyä, että onko taustalla jokin traumaattinen kokemus siihen liittyen? jos se sama painajainen toistuu…


      • Prinsessasi kirjoitti:

        Saanko kysyä, että onko taustalla jokin traumaattinen kokemus siihen liittyen? jos se sama painajainen toistuu…

        No joo mä löysin yhden ystäväni parin muun kaverini kanssa kotoaan kun se oli ollut 4pv kuolleena kesähelteillä. Suurinpiirtein samanlaiset säät oli silloinkin 2003 heinäkuussa kun nyt on ollu ehkä vähän kuumemmatkin. Ei ollu mikään miellyttävä kokemus kyllä.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        No joo mä löysin yhden ystäväni parin muun kaverini kanssa kotoaan kun se oli ollut 4pv kuolleena kesähelteillä. Suurinpiirtein samanlaiset säät oli silloinkin 2003 heinäkuussa kun nyt on ollu ehkä vähän kuumemmatkin. Ei ollu mikään miellyttävä kokemus kyllä.🙂.

        Voin kuvitella että jää tuollainen mieltä kalvamaan pitkäksi aikaa😕


      • Prinsessasi kirjoitti:

        Voin kuvitella että jää tuollainen mieltä kalvamaan pitkäksi aikaa😕

        No joo on sitä paljon muutakin ikävää ja rankkaa tapahtunut elämässä mutta tuo on yks sellanen tapaus mikä vahviten on uniin tullu ja tulee aina silloin tällöin. Riippuu vähän siitäkin että miten menee elämässä ja kuinka henkisesti voi ja jaksaa että kuinka usein painajaisia näkee. Mä myös huudan ja itken joskus unissani oon siihen ite heränny ja mut on useesti herätetty kun toinen/toiset on siihen heränny. No elämä on mennyt miten on mennyt ja menneille ei enää mitään mahda joten niistä on turha murehtia sen enempää on vaan opittava tulemaan toimeen niiden asioiden kanssa ja olemaan sinut itsensä ja menneisyytensä kanssa muuten niistä asioista ei ikinä pääse yli.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        No joo on sitä paljon muutakin ikävää ja rankkaa tapahtunut elämässä mutta tuo on yks sellanen tapaus mikä vahviten on uniin tullu ja tulee aina silloin tällöin. Riippuu vähän siitäkin että miten menee elämässä ja kuinka henkisesti voi ja jaksaa että kuinka usein painajaisia näkee. Mä myös huudan ja itken joskus unissani oon siihen ite heränny ja mut on useesti herätetty kun toinen/toiset on siihen heränny. No elämä on mennyt miten on mennyt ja menneille ei enää mitään mahda joten niistä on turha murehtia sen enempää on vaan opittava tulemaan toimeen niiden asioiden kanssa ja olemaan sinut itsensä ja menneisyytensä kanssa muuten niistä asioista ei ikinä pääse yli.🙂.

        Niin… se on totta kyllä😌


    • Anonyymi

      Jotain sellaista viimeyönä näin, että ihooni piirtyi lisää mustia verisuonia kuvioina kuin mikropiirilevyssä. Terveydenhoitaja vain totesi, että näenkö ne ja tiedänkö itse mikä minua vaivaa.

      Ilmeisesti vähennettävä palstailua.

    • Harvoin näen mutta yleensa kahta teemaa. Toisessa ajan hissillä autiossa kerrostalossa. En tiedä onko se tyhjä mutta ketään ei näy. Kyseessä siis vanhoista taloista tuttu hissityyppi jossa on verkko-ovi sekä haitarimallin väliovi eli käytävään näkee hyvin.
      En osaa tuon taustaa tarkemmin analysoida mutta epäilen sen kertovan itselleni ettei minulla hissi kulje aina ylös asti.

      Toinen uni on yleensä sellainen että seison joko rotkon reunalla tai joen alla ja jostakin kauempaa kuuluu kehoituksia hyppäämiseen. Itse vain seison reunalla ja nautin siitä että joku puhuu vaikka itselläni ei ole aikomustakaan toteuttaa toivetta. Nämä ilmestyvät usein joko syntymäpäivien aikoihin tai kun elämässä tullut muutoksia. En sitten tiedä halutaanko minulle kertoa että loppuelämä on kuitenkin merkityksetöntä istuskelua vai kehoitus murtaa nykyisiä rutiineja.

    • Anonyymi

      Mä näin tällä viikolla niin outoa unta että melkein nauratti. Olin kaupan kassalla ostamassa HK Sinistä lenkkiä ja paketin Kabanossia (en oo siis kumpaakaan ikinä edes ostanut 😂) ja siinä kassalla hävetti kun ostin niin paljon makkaraa?? Sitten kotona tein niistä makkarakeittoa (tääkin niin outoa, kun en sitäkään koskaan tee/syö). Ei siis sen ihmeellisempi uni mutta en tajua yhtään mistä toi tuli 😂
      N

    • Anonyymi

      Ainoa unen minkä muistan on se, kun joku yritti ajaa väkevällä kauhaķuormaaĵalla päälleni,

      >simiti<

    • Anonyymi

      Itse en näe unia.Tai en siis muista nähneeni. Nukun kuin tukki yöni herämättä edes pissalle.

      • Kyllä yöllä täytyy nousta pisuloimaan. Muuten pisuli nousee munuaisiin ja se onkin vakava paikka.


      • JeroP kirjoitti:

        Kyllä yöllä täytyy nousta pisuloimaan. Muuten pisuli nousee munuaisiin ja se onkin vakava paikka.

        Olen niin sikeäuninen, että pisulihätä herättää vasta aamulla kun alan pikkuhiljaa havahtumaan todellisuuteen. Ensimmäinen ajatus on pisulihätä.


    • Näen paljon unia, joista valtaosan kyllä unohdan päivän kuluessa. Osan unista muistan tosin lapsuudesta asti.

      Unissani toistuu usein tietyt teemat. Unissani esiintyy usein eläimiä ja metsää. Lähes joka unessa on vähintään jompikumpi näistä elementeistä. Unissani on esiintynyt joutsenia, karhuja, panttereita, valaita.. Monesti näen unessani kokonaisia tarinoita, tai tapahtumaketjuja. Viimeisessä muistamassani unessa kuljin metsän keskellä olevaan hirsitalooni. Minulla oli päälläni pitkä vaalea kaasumainen mekko. Tein jotain askareita ja hain vettä kaivosta, kun näin karhuemon. Pelästyin, mutta karhu käyttäytyi rauhallisesti, kuin haluten kertoa minulle jotain. Lähestyin karhua ja silitin sen turkkia, vaikka minua edelleen hieman pelotti. Lähdin seuraamaan karhua syvemmälle metsään, jossa oli kaksi karhunpentua, joista toinen oli pulassa. En muista tarkemmin, mutta jotenkin autoin pentua. Lopulta karhuperhe lähti syvemmälle metsään ja minä jäin vilkuttamaan heille.

    • Anonyymi

      Millaisia unia sinä ätmi olet nähnyt? Kirjoita omana itsenäsi katkonaisista hetkistäsi levon maassa. Pari muutakin taitaa heräillä jopa kesken unien kirjoittelemaan ja hallitsemaan tilaa

    • Tämä uni ei tapahtunut viime aikoina vaan yli 10 vuotta sitten. Olin Kremlissä V. Putinin ja D. Medvedevin kanssa. Ryyppäsimme. Nostimme laseja ja sanoimme erään venäläisen vodka-merkin - Stolitšnaja. Sen jälkeen joimme ja totesimme venäjäksi ääneen yhdessä - hyvää. Sitten tuli komento venäjäksi - kädet ylös. Nostimme kädet ylös ja heitimme tyhjät lasit olkamme yli Kremlin hienon salin lattialle, jonne ne särkyivät. Lähellä lasien särkymispaikkaa oli hieno takka.

      Taisin herätä kesken Putin unen ja siksi muistan sen. Ei ollut painajainen ja kieli unessa oli venäjä. Nyt en tykkäisi oikein unesta, sillä Venäjä sotii Ukrainassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      202
      2323
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      302
      1834
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      43
      1707
    4. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      147
      1455
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1374
    6. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      37
      1225
    7. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      89
      1156
    8. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      4
      1099
    9. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      184
      1092
    10. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      924
    Aihe