Mistä näitä teoksia voisi kuunnella? Itse haluaisin tutustua mm. klamin ylistämään Nils Eric Fougstedtin Passacagliaan, sello-ja pianokonserttoon, pianotrion sekä perinpohjaisemmin aikoinaan radiossa soineeseen Trittico sinfonicoon, joka aikoinaan edusti suomea Rooman musiikkifestivaaleillakin.
Sitten haluaisin kuulla mm. Tauno Pylkkäsen sinfonian, sinfonietan, sellokonserton ja vaikka baletin ja oopperan Tuntematon sotilas.
Kalervo Tuukkaselta haluaisin kuulla varhaisimmat sinfoniat ja sinfoniset runot Vuorten laulu ja runolaulaja sekä näytelmämusiikkia kuten esim. Kuun sokea sekä musiikkia erääseen Molierin näytelmään.
Lauri Saikkolalta kaluaisin kuulla mm. sinfoniat La Campale, Taistelusinfonia, Traciga, Pensiero movimento ja traagisen scherzokarakterin omaavan sinfonian sekä vaikka partitan, viulukonserton, serenadin, kaikki sinfonietat ja oopperat, kuten kantanauhatallenteen oopperasta mestarin nuuskarasia.
Ahti Karjalaiselta haluaisin kuulla mm. pasuunakonsertot, kaikki sinfoniset runot, puhallinyhtyeteokset, partitat ja sinfoniat, joista Sääski sinfonia minulta löytyy levyltäkin.
Ahti Sonniselta toivoisin kuulevani mm. sinfonisia tuokioita, suomalaisen messiadin, kenties oopperat.
Erik Fordellilta haluaisin kuulla useimmat häben 44. sinfoniastaan, joista ainakin monet loppupään teokset ovat kypsiä esimerkkejä säveltäjän sinfonisesta mestaruudesta.
Sitten haluaisin kuulla Erkki Aaltosen sinfoniat, baletit ja konsertot. Sulho Rannalta olisi kiehtova kuulla varhaiset konstruktiivista atonaalisuutta edustavat kamarimusiikkiteokset ja myöhäiset sinfoniat Dell arte ja oratorio volögare sekä mm. tuntematon maa. etc. Fredrik isacssonilta haluaisin kuulla sinfonian Ad Astra etc ja Fantomeja sekä orkesterisarjoja. Arvo Laitiselta Quartetto sinfonicon etc. Olavi Pesosen jälkimmäisen sinfonian etc. En nyt muista kaikkia suomalaisia säveltäjiä, joilta haluaisin kuulla musiikkia.
Mitä suomen säveltaiteen merkkiteoksia haluaisit kuulla?
Anonyymi-ap
2
135
Vastaukset
- Anonyymi
Ehdottomasti mä haluta kuulla mestarilliset teos Ingemar Runkvistin "det som gjäller min rump".
Lisäksi Von Häppärin eppiset "Mun Ruska Pakkasessa".- Anonyymi
🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒
😍 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17900445Y
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212636Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292272- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532150Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211752Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2891447
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399- 1321389