Minusta on django unchained t:Ätmi
Mikä on sinusta paras elokuva maailmassa??
31
452
Vastaukset
Paras maailmassa on kyllä niin voimakas ilmaisu, että ihan siihen en osaa vastata.
Olen katsonut ehkä Burleskia lukumääräisesti eniten, mutta esim. Parasite oli aikoinaan tosi vaikuttava.En ole vielä parasta nähnyt, mutta sellainen elokuva joka puhuttelee minua ja menee mun tunteisiin. Muut unohdan melko pian jo nähtyäni.
- Anonyymi
Amadeus ylivoimaisesti.
https://www.youtube.com/watch?v=1b2pyEvp8ls Joskus The Fifth Element säväytti visuaalisuudellaan, mutta tuon jälkeen on tullut vieläkin näyttävämpiä Scifejä.
Andrei Tarkovski on uniikki ohjaaja, jonka tyyliä ei massakopioida.
Arvostan yksilöllisyyttä.Fifth Elementin maailma on hyvin tehty. Muutenkin viihdyttävä leffa.
Samantapaisia tulevaisuudennäkymiä tarjoaa Neil Blomkamphin tuotanto: Elysium, Chappie, District 9.
Kuvastavat hyvin mihin ihmiskunta on menossa. Ylikulutusta, ylikansoitusta, köyhyyttä ja saasteita. Eikä isot korporaatiot välitä ihmisistä. Siis vielä enemmän mitä nykyään. 😄
Mitä seurannut viimevuosien tapahtumia, niin tuntuu siltä että ihmiskunta alkaa olemaan ison taitekohdan kynnyksellä. Ehkä me selvitään, ehkä ei. Mutta ei siitä enempää tässä ketjussa.ScifiNörtti kirjoitti:
Fifth Elementin maailma on hyvin tehty. Muutenkin viihdyttävä leffa.
Samantapaisia tulevaisuudennäkymiä tarjoaa Neil Blomkamphin tuotanto: Elysium, Chappie, District 9.
Kuvastavat hyvin mihin ihmiskunta on menossa. Ylikulutusta, ylikansoitusta, köyhyyttä ja saasteita. Eikä isot korporaatiot välitä ihmisistä. Siis vielä enemmän mitä nykyään. 😄
Mitä seurannut viimevuosien tapahtumia, niin tuntuu siltä että ihmiskunta alkaa olemaan ison taitekohdan kynnyksellä. Ehkä me selvitään, ehkä ei. Mutta ei siitä enempää tässä ketjussa.Elysium, Chappie ja District 9 ovat tuttuja elokuvia. Viimeisimmän lähtöasetelma oli poikkeuksellinen, ulkoavaruudesta b-luokan kansalaiseksi. 😀
Itse innostun tarinoista, joissa aika, tila ja todellisuus taipuvat uuteen muotoon.
Sellaisia elokuvia on mm. Interstellar.Gattino kirjoitti:
Elysium, Chappie ja District 9 ovat tuttuja elokuvia. Viimeisimmän lähtöasetelma oli poikkeuksellinen, ulkoavaruudesta b-luokan kansalaiseksi. 😀
Itse innostun tarinoista, joissa aika, tila ja todellisuus taipuvat uuteen muotoon.
Sellaisia elokuvia on mm. Interstellar.Interstellar on kieltämättä hyvä. 👍
Voisin suositella pari aikamatkustus / aikavääristymä leffaa, jos semmoisista tykkäät: Primer, The Endless ja Project Almanac.ScifiNörtti kirjoitti:
Interstellar on kieltämättä hyvä. 👍
Voisin suositella pari aikamatkustus / aikavääristymä leffaa, jos semmoisista tykkäät: Primer, The Endless ja Project Almanac.Kiitos vinkistä.
Scifin suhteen olen ahmatti, kaikissa niissä on mieltä kiihottavia ajatuksia, oli sitten teemana mikä tahansa.Gattino kirjoitti:
Kiitos vinkistä.
Scifin suhteen olen ahmatti, kaikissa niissä on mieltä kiihottavia ajatuksia, oli sitten teemana mikä tahansa.Hyvää maanantaita. 👋 Sama vika. 😄 Melkein kaikki scifit tullut enemmän tai vähän katsottua.
Muutenkin tykkään välillä pohdiskella miten Universumi toimii. Ajoittain nukkumaan mennessä miettii kuinka iso ääretön on käsitteenä, minkälaisia siviilisaatioita voi olla ja kuinka kehittyneitä ne olisi teknologiassa jos olisivat meitä vaikka tuhat vuotta edellä. Miten mustat aukot toimii. Aikaparadoksien ongelmallisuutta..... jaaaa sitten ihmettelee miksi ei saa unta. 🙃
- Anonyymi
Human centipede
Edelleen se on se sama, Rita Hayworth - Avain pakoon.
Tosi hyviä elokuvia on aika montakin. Nämä ovat parhaimmistoa mitä nyt tuli mieleen.
Draama: The Flowers of War. Yhdessä kohtaa itkin melkein kuin pikkutyttö. Kertoo Kiinan ja Japanin sodasta. Sisältää vähän sotaa, paljon tarinaa. Samaa kategoriaa The Pianist elokuvan kanssa. Mikä on myös hyvä elokuva.
Kauhu: As Above, So Below. Etsivät alkemistin kiveä Pariisin katakombeissa. Found footage elokuvat ovat mielestäni hyviä genrenä. Vähemmän gorea, enemmän psykologista kauhu. Event Horizon on vahvasti kärjessä myös.
Scifi: District 9 on ehkä paras scifi mitä olen nähnyt. Sijoittuu Etelä-Afrikkaan, mihin saapuu avaruusalus ja joukko toisen rodun edustajia. (Dokumenttityylinen.)
Europa Report on myös toinen hyvä dokumenttityyliin tehty elokuva. Kertoo matkasta Europa kuuhun. Sekä Apollo 18, missä matkataan meidän kuuhun.
Uusi Evil Dead Rise on hyvä. Se tuli katsottua eilen. Suosittelen.
Sitten on kestosuosikkeja. Kuten Alien saaga, Star Trek, Babylon 5, Stargate, Supernatural yms ja kaikenlaiset mielennyrjäyttäjät. Cloverfield elokuvat.As Above, So Below on kyllä loistava elokuva. Ei taida olla kovin arvostettu pätkä, mutta on siinä vain jotain. Ehkä paras helvettikuvaus mitä olen elokuvissa nähnyt.
Palstakamu kirjoitti:
As Above, So Below on kyllä loistava elokuva. Ei taida olla kovin arvostettu pätkä, mutta on siinä vain jotain. Ehkä paras helvettikuvaus mitä olen elokuvissa nähnyt.
En olekkaan ajatellut sitä tuosta näkökulmasta. Ehkä se sanoma mitä sain siitä on; Luota itseesi ja maailma on sellainen miten me sen itse koemme, ja voimme tehdä mitä vain jos itseensä uskoo. Koettelemuksien kautta voittoon niin sanotusti. As I am, so it is.
- Anonyymi
Liian monta hyvää.. eri genrejä. Kilpa-ajo maailman ympäri 80 päivässä, Leaving las vegas, Little miss Sunshine, Philadelphia, Begninin Kaunis Elämä, Poika raidallisessa pyjamassa, Vihreän timantin metsästys, Arkajalat, Pulp Fiction, Syntyneet tappajiksi, Gilbert Grape, Tämän pojan elämä, lento unelmiin, New Yorkin kadut, matkalla idahoon, siinä muutamia
- Anonyymi
Yksi hyvä leffa on Pako New Yorkista.
- Anonyymi
Tulevaisuudessa varmaankin tehdään elokuva, Pako Moskovasta, joka perustuu tositapahtumiin?
- Anonyymi
Falling down
- Anonyymi
Jäniksen vuosi. Se soittelee sieluni kieliä enemmän ja paremmin kuin muut teokset.
- Anonyymi
Old Boy. Tietenkin. E-Koreasta löytyy muitskin todellisia helmiä.
Ihmettelinkin, että miksi Youtuben algoritmi syöttää minulle pätkiä tuosta elokuvasta. Ilmeisesti kaikilla sama homma.
- Anonyymi
Enoni on toista maata.
- Anonyymi
Yhtä yksittäistä elokuvaa en kykene nimeämään sillä kaikki natZielokuvat jotka toteuttavat Reni Riefenstahl:n näkemystä korkean ylevän soturikansan elinvoimaisuutta ylistäen ovat kaikki hyviä.
Olkoon kyseessä sitten vaikka Tahdon riemuvoitto natZielokuva taikka Berliiniin Olympialaiset taikka Exodus taikka Tähtien sota taikka James Bond elokuvat niin jokainen natZi-elokuva on yhtä ihana ! - Anonyymi
Taru sormustenherrasta, kaikki osiot, musikkeineen. Meni luihin ja ytimiin, mä jopa jännitin miten kaikki päättyy! Vaikka mä olin lukenut ne tarinat, jo vuosia sitten.
trollikka - Anonyymi
Perikato. Oblivion stout...
Olen katsonut hyviä elokuvia ja sitten myös ei niin hyviäkin. Hyviä minusta ovat olleet esim. seuraavat:
Läpi myrskyn (D.W Griffith, 1921)
Kenraali (Buster Keaton, 1926)
Nykyaika (Chaplin, 1936)
Tuulen viemää (Victor Fleming, 1939)
Laulavat sadepisarat (Stanley Donen, 1952)
Jättiläinen (George Stevens, 1956)
Rakastunut Pariisissa (Stanley Donen, 1957)
Piukat paikat (Billy Wilder, 1959)
Sound of music (Robert Wise, 1965)
Täällä Pohjantähden alla (Edvin Laine, 1968)
Barry Lyndon (Stanley Kubrick, 1976)
1900 (Bernardo Bertolucci, 1976)
Ilmestyskirja.Nyt (Francis Ford Coppola, 1979)
Alkuperäiset Star warsit (1977, 1980, 1983)
Blade runner (Ridley Scott, 1982)
Idiana Jones ja kadonneen aarteen metsästäjät (Steven Spielberg, 1981)
Indiana Jones ja tuomion temppeli (1984)
Indiana Jones ja viimeinen ristiretki (Spielberg, 1989)
Paluu tulevaisuuteen (1985, myös kaks muuta osaa)
Ghostbusters (Robert Zemeckis, 1984)
Mies ja alaston ase (David Zucker, 1988)
Yksin kotona 1 ja 2 (Chris Columbus, 1990 ja 1992)
Tanssii susien kanssa (Kevin Costner, 1990)
Neljät häät ja yhdet hautajaiset (Mike Newell, 1994)
Jurasic Park (Spielberg, 1994)
Forrest Gump (Robert Zemeckis, 1994)
Hiljaiset sillat (Clint Eastwood, 1995)
Nothing Hill (Roger Mitchell, 1999)
Voi veljet, missä lienet (Joel ja Ethan Cohen, 2000)
Hamekyttä (Raja Gosnell, 2000)
Pianisti (Roman Polanski, 2002)
Pirates of the Caribbean (Gore Verbinski, 2003)
Yö museossa (Shawn Levy, 2006)
Animaatioista esim. Disneyn Bambi, Dumbo, Pieni merenneito, Kaunotar ja hirviö, Prinsessa ja sammakko, Frozen.Tuo mun lista oli nyt aika Usa keskeinen, mutta olen katsonut muunkin maalaisia elokuvia kyllä. Täällä Pohjantähden alla taisi olla niitä harvoja poikkeuksia usalaisuuteen listassa, samoin ainakin osittain Neljät häät ja yhdet hautajaiset sekä Nothing Hill.
Ja 1900 on myös ei-usalainen, vaikka toisessa miespääosassa onkin Robert De Niro, mutta ohjaaja Bernardo Bertolucci on italialainen ja elokuva sijoittuu Italiaan vuosina 1900-1945.
Vihreää mailia parempaa leffaa en oo nähnyt.
Tykkään kyllä Marveleista ja galaxy of quardinssit on huikeita...
Mut ei oo vihreän mailin voittanutta. 😊- Anonyymi
Niin paljon hyviä kuvia, ettei väliä luetella. Täälläkin monet sanottu. Rotten Tomatoes kertoo hyvin siitä mistä minäkin pidän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html3013875BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla
No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho62495Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2752387- 692190
- 761824
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3991563MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/321351Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2001218Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku211156- 661153