Fiksu nuori.

Tarttuipa tämä silmään iltapäivälehdessä ja piti lukaista.

https://www.is.fi/viihde/art-2000009672671.html

Oli kyllä hyvin kertonut, miksi ei Pride-tapahtumiin lähde. Eikä halua provota.
Ei halua vastakkainasettelua ja merkkaamista.

Minusta olisikin aika antaa jo pallo noille nuorille, eikä keski-ikäisten ja vanhempien enää tarttis vääntää asiaa väkisin...ei ne konservatiivisimmat vänkääjät päätänsä käännä, päinvastoin meuhkaavat näistä sateenkaaripridetapahtumista ja toinen puoli mölyää vastaan, sekä se hiljainen miettivä osa vaan pudistelee metelistä päätänsä.

Tää nuori puhuu asiaa. 😊

76

525

Vastaukset 76

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minäkin muuten tuolla omassa ketjussa mainitsin asiasta:

"Tuossapa on viisaita sanoja nuorelta transsukupuoliselta:

https://www.is.fi/viihde/art-2000009672671.html

Se on juurikin noin että kun vääränlaiset ihmiset on vallanneet ja valtaa nuo kulkueet ja levittävät agendaansa se ei miellytä edes niitä joiden luulisi eniten siitä hyötyvän. Täällä palstallakin varmaan moni kuvittelee että minulla olisi jotain Jaden valintoja vastaan, ei ole ne ovat hänen asiansa, mutta agendan tuputtamisesta jokapaikassa ja väärien ihmisten päteminen niissä on ärsyttävää ja yhteiskuntaa nakertavaa."

-harmiseikirj-

• No minutkin on "köhöm" yhdistetty sateenkaariväkeen suoraan, mutta en mielelläni suoranaisesti mölyäisi siitä. Ei sitä tosiaan tarvitse tuputtaa ja kailottaa... kyllä ne, joita se kiinnostaa, osaa ottaa selvää...

Ja vaikka vielä on kaikenlaista huutelua vastaankin, se on juuri sitä vastakkainasettelua, mihin itse oikea sateenkaariväki ei haluaisi mennä, vaan elää ihan mahdollisimman normaalia elämää.

Nyt ollaan kyllä samiksii. 😁

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No minutkin on "köhöm" yhdistetty sateenkaariväkeen suoraan, mutta en mielelläni suoranaisesti mölyäisi siitä. Ei sitä tosiaan tarvitse tuputtaa ja kailottaa... kyllä ne, joita se kiinnostaa, osaa ottaa selvää...

Ja vaikka vielä on kaikenlaista huutelua vastaankin, se on juuri sitä vastakkainasettelua, mihin itse oikea sateenkaariväki ei haluaisi mennä, vaan elää ihan mahdollisimman normaalia elämää.

Nyt ollaan kyllä samiksii. 😁

Voi annika toivotaan et löydät oman prime elinasi ja vietätte joskus häitä sinä annika sulhanen ja elina morsian voi tyttöö unelmoittee häistä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi annika toivotaan et löydät oman prime elinasi ja vietätte joskus häitä sinä annika sulhanen ja elina morsian voi tyttöö unelmoittee häistä

Tai sit sinä olet elinan morsmaikku ooks tehny nyt klapei ja kaatanu puit

• Anonyymi kirjoitti:

Tai sit sinä olet elinan morsmaikku ooks tehny nyt klapei ja kaatanu puit

Elä Hilima musta ole huolissaan. Vedä vaan esiliinan nyöriä ja huivia tiukempaan ja keskity pysymään hengissä. 😄

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Elä Hilima musta ole huolissaan. Vedä vaan esiliinan nyöriä ja huivia tiukempaan ja keskity pysymään hengissä. 😄

Vai haluaisit ol morsmaikku no kumpi mieleesi enemmän miesmäinen naikkonen vai transvenstiitti mut toivon et löydät sulhasesi iki oman

• Anonyymi kirjoitti:

Vai haluaisit ol morsmaikku no kumpi mieleesi enemmän miesmäinen naikkonen vai transvenstiitti mut toivon et löydät sulhasesi iki oman

Et ainakaan sinä, Hilima. Voit vettää 120 deniirin ylikoon sukkahoususi kainsloon takasin. 😄

Ei aiheuta sinulta toimenpiteitä. 😄

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Omaa miestäkö etsit vai miehiä satunnaisia toivotaan et löydät etsimäsi anneli

• Anonyymi kirjoitti:

Omaa miestäkö etsit vai miehiä satunnaisia toivotaan et löydät etsimäsi anneli

Elä mummo kysele joutavia. Mee nukkumaan, niin saa ikenesi huillata yön tekareiltasi.

Huomenna meet pelaamaan eläkkeesi pelikoneisiin lähikauppaan. 😊

Ei sun kannata murrhtia muuta.

• Joskus muinoin, olin poikkeuksellisesti eräässä nörttien omassa jutussa mukana ja se oli mukava ja asiallinen joukko, jonka kanssa tulin hyvin toimeen.

Sitten pari vuotta myöhemmin oli netissä, että on taas eräs projekti menossa ja liityin porukkaan, mutta vassariaktivistit olivat vallanneet sen, eikä se ollut enää nörttien juttu. Lähdin pois.
        Lisäksi niillä oli aggressiivinen tyyli ja muutenkin olivat omituisella asialla liikkeellä (joka paljastui vasta paikalla).

• buddy-love kirjoitti:

Joskus muinoin, olin poikkeuksellisesti eräässä nörttien omassa jutussa mukana ja se oli mukava ja asiallinen joukko, jonka kanssa tulin hyvin toimeen.

Sitten pari vuotta myöhemmin oli netissä, että on taas eräs projekti menossa ja liityin porukkaan, mutta vassariaktivistit olivat vallanneet sen, eikä se ollut enää nörttien juttu. Lähdin pois.
        Lisäksi niillä oli aggressiivinen tyyli ja muutenkin olivat omituisella asialla liikkeellä (joka paljastui vasta paikalla).

Sun kokemus...

• Disseisback kirjoitti:

Sun kokemus...

Väitän, että monessa liikkeessä on käynyt noin ja alun järkiporukka häipyy kun aktivistihurahtaneet valtaavat koko jutun.

Vihreissäkään ei enää ole niitä fiksuimpia mukana (Paloheimo ja muutama muu).

• buddy-love kirjoitti:

Väitän, että monessa liikkeessä on käynyt noin ja alun järkiporukka häipyy kun aktivistihurahtaneet valtaavat koko jutun.

Vihreissäkään ei enää ole niitä fiksuimpia mukana (Paloheimo ja muutama muu).

No vihreät kärsikin vaalitappion. Syyttävät Marinia siitä kai, mutta voisiko katsoa peiliin?

• Disseisback kirjoitti:

No vihreät kärsikin vaalitappion. Syyttävät Marinia siitä kai, mutta voisiko katsoa peiliin?

Vihreille se on erittäin vaikeaa.
        Sekin miten vastustivat ydinvoimaa vuosikymmenten ajan on ollut meille pelkästään haitallista ja lisäksi Vihreiden oman logiikan vastaista, sillä sehän on lisännyt fossiilisten polttoaineiden kulutusta (ja lisäksi aiheuttanut säteilypäästöjä, sillä kivihiilen poltossa ilmaan siirtyy Uraania ja Thoriumia).

• Juu, kommentoinkin Harmiksen ketjuun tänään jo muutakin asiaan liittyen, omaa näkemystäni aiheesta. Jaden kanssa samaa mieltä.

Erityisesti tämä seikka on tärkeää.

"Hän alleviivaa, että asioista pitäisi puhua niin, että tietämättömätkin ihmiset uskaltaisivat kysyä, ilman pelkoa oikeiden termien käytöstä. Jos joku on tietämätön, häntä ei pitäisi moittia siitä, vaan levittää tietoisuutta."

Näin minustakin. Tietoa puhuen, ei karjuen ja vastakkain asetellen.

• Joo. Nyt minusta on homma livennyt sellaiseksi woke-hössötykseksi tässäkin.

Jos oikeasti haluaa tasa-arvoa, annetaan sitä. Saa Päiviräsäsiäkin olla. Kyllä heidänlaiset ajan myötä hellittävät, kun ei ole kelle huudella. Kyllä minusta täällä jo meininki on nytkähtänyt oikeaan suuntaan. 😊

• Disseisback kirjoitti:

Joo. Nyt minusta on homma livennyt sellaiseksi woke-hössötykseksi tässäkin.

Jos oikeasti haluaa tasa-arvoa, annetaan sitä. Saa Päiviräsäsiäkin olla. Kyllä heidänlaiset ajan myötä hellittävät, kun ei ole kelle huudella. Kyllä minusta täällä jo meininki on nytkähtänyt oikeaan suuntaan. 😊

Joo, kaikki on alkuun herkillä puolin ja toisin. Ei ole kivaa tulla loukatuksikaan eikä mitätöidyksi itsenään, se nostaa puolustuskannalle. Muttei tuollanen uskonjulistus tyyppinen touhukaan järkevää ole. Päinvastoin tympeää.

Ja mitä siitä, on millanen on. Ainahan joku katsoo oikeudekseen päätään aukoa, asia kun asia. Kaitpa ne älyää pitää lärvin kiinni, kun ei noteeraa niiden juttuja.

• Huitale kirjoitti:

Joo, kaikki on alkuun herkillä puolin ja toisin. Ei ole kivaa tulla loukatuksikaan eikä mitätöidyksi itsenään, se nostaa puolustuskannalle. Muttei tuollanen uskonjulistus tyyppinen touhukaan järkevää ole. Päinvastoin tympeää.

Ja mitä siitä, on millanen on. Ainahan joku katsoo oikeudekseen päätään aukoa, asia kun asia. Kaitpa ne älyää pitää lärvin kiinni, kun ei noteeraa niiden juttuja.

Joo. Kyllä aika tasoittelee...

Ehkä mölyävimmätkin aikanaan hoksaa, että ei ketään kiinnosta huutelu enää, kuin vastapuolella. 😁

• Disseisback kirjoitti:

Joo. Kyllä aika tasoittelee...

Ehkä mölyävimmätkin aikanaan hoksaa, että ei ketään kiinnosta huutelu enää, kuin vastapuolella. 😁

En ole ihan noin optimisti, juntit on juntteja mutta niiden jutut voi jättää omaan arvoonsa. Itsestäänhän he pässin törkyllään tekee.

• Huitale kirjoitti:

En ole ihan noin optimisti, juntit on juntteja mutta niiden jutut voi jättää omaan arvoonsa. Itsestäänhän he pässin törkyllään tekee.

Minäkin olen juntti varmaan jossain asiassa...😄

• Disseisback kirjoitti:

Minäkin olen juntti varmaan jossain asiassa...😄

Niin minäkin enkä muutu niissä asioissa. Siksi en ole optimisti noitten vähemmistön päälle sylkijöittenkään suhteen, ne on punaniskajuntteja hautaan asti.

• Huitale kirjoitti:

Niin minäkin enkä muutu niissä asioissa. Siksi en ole optimisti noitten vähemmistön päälle sylkijöittenkään suhteen, ne on punaniskajuntteja hautaan asti.

Niinpä... jotkut asiat ei vääntämällä muutu.

Ois varmaan hienoa osata olla polyamoorinen, osata nauttia sm-seksistä tai riiputtaa palleissaan vanhoja silitysrautoja, mutta mieluummin oon näissä esimerkiksi se juntti, enkä halua oppia niistä jutuista tykkäämään.

Tosin en oo niinkään juntti, että vartavastrn lähtisin haastamaan sellaisista tykkääviä ja kieltämään heidän hupinsa...kiksinsä..wte?

• Näinhän sen pitäis olla. Mutta jotenkin musta aina tuntuu että näistä pride ja sateenkaari jutuista pitää eniten meteliä ja niitä eniten pinnalla pitää juuri ne ketkä niitä eniten vastustavat ei itse pride ja sateenkaari ihmiset ja tapahtumiin osallistujat.🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Näinhän sen pitäis olla. Mutta jotenkin musta aina tuntuu että näistä pride ja sateenkaari jutuista pitää eniten meteliä ja niitä eniten pinnalla pitää juuri ne ketkä niitä eniten vastustavat ei itse pride ja sateenkaari ihmiset ja tapahtumiin osallistujat.🙂.

No mä oon huolissan ns. "tavallisesta väestä" jotka mättää sateenkaarta joka paikkaan.....jos, et ole samaa mieltä, olet vastaan...

Onneks Nhl;n Bettmann hiffas tämän...

Muummoassaan..

• Mikkojuhan kirjoitti:

Näinhän sen pitäis olla. Mutta jotenkin musta aina tuntuu että näistä pride ja sateenkaari jutuista pitää eniten meteliä ja niitä eniten pinnalla pitää juuri ne ketkä niitä eniten vastustavat ei itse pride ja sateenkaari ihmiset ja tapahtumiin osallistujat.🙂.

Ainakin riidelläkseen ja inttääkseen mm. mitä on vaikkapa transsukupuolisuus, tajuamatta halaistua sanaa ratakiskoa kääntäenkään.

Aikansa jaksaa selittää, muttei vänkäöjille enää lopulta. Olkoon tynnyrissä kannen alla kerta siellä viihtyy.

• Disseisback kirjoitti:

No mä oon huolissan ns. "tavallisesta väestä" jotka mättää sateenkaarta joka paikkaan.....jos, et ole samaa mieltä, olet vastaan...

Onneks Nhl;n Bettmann hiffas tämän...

Muummoassaan..

Ei sitä kyllä tietenkään aivan joka paikkaan tarvi tunkea mutta jos joku tahtois värejä kantaa niin kantakoon missä tahtoo. Sen pitäis olla ihan yhtä normaali asia kuin jotkut hiv nauhat tai rintasyöpä/eturauhassyöpä nauhat tai veteraanien kunnioitus pinssit ei siitä sen isompaa asiaa tarvis tehdä kummankaan puolen.🙂.

• Huitale kirjoitti:

Ainakin riidelläkseen ja inttääkseen mm. mitä on vaikkapa transsukupuolisuus, tajuamatta halaistua sanaa ratakiskoa kääntäenkään.

Aikansa jaksaa selittää, muttei vänkäöjille enää lopulta. Olkoon tynnyrissä kannen alla kerta siellä viihtyy.

Niin turha se on sellaisille mitään selittää kellä ei oo halua eikä kykyä asioita ymmärtää.

Toisaalta jos kaikki ymmärtäis olla vastaamatta niihin riitelyihin ja inttämisiin mihin tulee itsekin syyllistyttyä niin aika nololtahan se näyttäis kun he yksinään kinais itsensä kanssa.🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Ei sitä kyllä tietenkään aivan joka paikkaan tarvi tunkea mutta jos joku tahtois värejä kantaa niin kantakoon missä tahtoo. Sen pitäis olla ihan yhtä normaali asia kuin jotkut hiv nauhat tai rintasyöpä/eturauhassyöpä nauhat tai veteraanien kunnioitus pinssit ei siitä sen isompaa asiaa tarvis tehdä kummankaan puolen.🙂.

No jos hyväksyy jonkunlaiset ihmiset, sehän on hyvä jo. Ei tarvita enempää.

Jos joku esittää erilaisen mielipiteen, voi sitten esittää eriävän mielipiteensä ja perustellla, mutta se siitä....enempään ei ole/olisi tarvetta. 😊

Loput on vaan huudattamista....vastakkainasettelua.

• Olipa tosiaan asiallinen kirjoitus 👍
      Juuri se pointti, että pitää kohdella muita siten, kuinka toivoo itseäänkin kohdeltavan.
      Tasa-arvoisesti.

• Kyllä. Se juuri.

Ei kulttuuria hetkessä muuteta, eikä varsinkaan väkipakolla. 😊

• Anonyymi

Jos te haluatte nähdä huonosti käyttäytyviä ja ahdasmielisiä ihmisiä, menkää niille pridemarsseille ja myöhemmin jatkamaan baarikierrokselle.

Ja olen todennut tämän ennenkin. Aikuinen voi olla identiteetiltään vaikka laulava leivänpaahdin. Mutta ei sitä tarvi kaikkialla ja kaikille kuuluttaa. Eikä mitään ideologiaa luoda. Eikä pennuille kouluissa sitä paskaa tyrkyttää.

Ja myös sitä pitää kunnioittaa, että joitakin ei vaan kiinnosta hevonvittua eri seksuaalivähemmistöjen asiat. Olkoon mitä ovat, jos siitä onnelliseksi tulevat. Ei tarvi tuputtaa sitäkään kenellekään, jos toista ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta. Olkaa ja antakaa muidenkin olla.

• Anonyymi

No ymmärrän mä pointin senkin, että erilaisuutta on hyvä tuoda esiin nuorille, että sellainenkin on ok.

Mutta siitä, miten se tehdään joissaintapauksissa, on vähän tarpeettoman räikeää...

On itse asian kanssa vinha ero, meneekö vaikka toi Jade koululle kertomaan transihmisistä, vai joku dragqueen esittämään burleskia ala-asteelle, tai esikouluun. 🙄

Luultavasti Jade osais kertoa ja tuoda esiin hiemsn yleisemmän puolen vaikka transihmisistä...

• Anonyymi kirjoitti:

No ymmärrän mä pointin senkin, että erilaisuutta on hyvä tuoda esiin nuorille, että sellainenkin on ok.

Mutta siitä, miten se tehdään joissaintapauksissa, on vähän tarpeettoman räikeää...

On itse asian kanssa vinha ero, meneekö vaikka toi Jade koululle kertomaan transihmisistä, vai joku dragqueen esittämään burleskia ala-asteelle, tai esikouluun. 🙄

Luultavasti Jade osais kertoa ja tuoda esiin hiemsn yleisemmän puolen vaikka transihmisistä...

Jaah...lähti anomuumina...

• Anonyymi

Tuotahan juuri toitotin viimeksi kun oli Tampere pridesta puhe, juuri tuota että tavalla millä asiaa tuodaan esiin on suuri merkitys, eikä olla kuin porsaat pellossa. Ei esiintuloista tarvitse mitään mautonta karnevaalia kehitellä ja näyttää sirkuksesta karanneelta friikkilaumalta. Mistä juontaa kuviteltu oikeus jättää aivot narikkaan?

• Näkyvyys... se on kieltämättä niin, ettei ketään kiinnosta, että koira puri miestä, mutta kun mies puree koiraa, se kiinnostaa.

Pitää hyökätä, provota ja ties mitä, että nykyään missään saa huomiota ja keskustelua aikaan.
        Ja siinä on sitten se huono puoli, että ääripäät alkaa kinaamaan siinä ja asia jää unholaan...

Monessa asiassa ääripäät ei edes jonkinajan päästä muista, mistä mähisevät...jutut leviää absurdeiksi ja vastapuolen kampittaminen on se juttu, ei se, miksi ollaan erimieltä.

• Anonyymi

Onhan se totta, että yleistäminen ja wrikoisasema herättää katkeruutta niiden keskuudessa, jotka ovat köyhiä, vanhoja, sairaita, opiskelijoita, eläkeläisiä, mielenterveysongelmia, invalidejä, asuntovelallisia, suurperheellisi, työttömiä ja muuten vaan yhteiskunnan unohtamia.

• Tjaa? Nythän puhutaan enemmän transihmisistä kovaankin ääneen, mmutta en ole erikoisempaa mölyä kuullut homo- ja bi-seksuaaleilta. 🤔

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Tjaa? Nythän puhutaan enemmän transihmisistä kovaankin ääneen, mmutta en ole erikoisempaa mölyä kuullut homo- ja bi-seksuaaleilta. 🤔

Pitänee liittää heidät tuntemaan tuohon listaan. Tavan homo ei ole enää mikään erikoisasema

• Anonyymi kirjoitti:

Pitänee liittää heidät tuntemaan tuohon listaan. Tavan homo ei ole enää mikään erikoisasema

Mutta miksi eivät itse tunne olevansa listassa ja paru osattomuuttaan? 🤔

• Disseisback kirjoitti:

Mutta miksi eivät itse tunne olevansa listassa ja paru osattomuuttaan? 🤔

Jopa heteronmiehet mölyävät sanovansa olevansa syrjittyjä.... mäkin itse gategorisoin sinne itse, silti en koe niin...🤔

Helkatin outoa....

En tykkää seksuaaliaalisesti miehistä ja pissin pippelillä...mitä muuta voisin olla? 🤔

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Jopa heteronmiehet mölyävät sanovansa olevansa syrjittyjä.... mäkin itse gategorisoin sinne itse, silti en koe niin...🤔

Helkatin outoa....

En tykkää seksuaaliaalisesti miehistä ja pissin pippelillä...mitä muuta voisin olla? 🤔

Siis voi olla totta, että tuo kaikki kohu oli organisoitua. Suuret otsikot marginaalista mielenosoituksista. Olin jo alunperin mieltä, että niiden uutisointi saa liikaa tilaa.

Mieti vaan sitä, kuka hyötyi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis voi olla totta, että tuo kaikki kohu oli organisoitua. Suuret otsikot marginaalista mielenosoituksista. Olin jo alunperin mieltä, että niiden uutisointi saa liikaa tilaa.

Mieti vaan sitä, kuka hyötyi.

Jos jenkeissä haluttiin Trumpin voittavan, niin minkä puolueen sitten Suomessa? Mikä puolue hyötyi vihasta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos jenkeissä haluttiin Trumpin voittavan, niin minkä puolueen sitten Suomessa? Mikä puolue hyötyi vihasta?

Minkä puolueen edustaja oli avainasemassa jauhokohussa?

• Muistelen kyllä että Jadekin on laukonut aikamoista paskaa mediassa, olkoonkin että tuon asian osalta oli hyvin asiassa. Mutta sellaista se on ihmiselämä, on niitä mielipiteitä ja nehän pitää taatusti kertoa kaikille.

• No nuori ihminen....

Tuumaspahan tuo, että tarvitaan kasvamista. 😊

• Disseisback kirjoitti:

No nuori ihminen....

Tuumaspahan tuo, että tarvitaan kasvamista. 😊

Palstaa kun vilkaisee, niin huomaa että iällä on melko vähän tekemistä fiksujen kommenttien osalta, kaikki onnistuvat suoltamaan paskaa toisinaan, välillä taas asiaa, miten milloinkin 😂

• randombypasser kirjoitti:

Palstaa kun vilkaisee, niin huomaa että iällä on melko vähän tekemistä fiksujen kommenttien osalta, kaikki onnistuvat suoltamaan paskaa toisinaan, välillä taas asiaa, miten milloinkin 😂

Nuorilta sen uskookin.... höperehtiminen innoissaan..

Enkä usko oikeaasti että tänne Jaden ikäiset tuumii yhtään mitään. 😁

• Disseisback kirjoitti:

Nuorilta sen uskookin.... höperehtiminen innoissaan..

Enkä usko oikeaasti että tänne Jaden ikäiset tuumii yhtään mitään. 😁

Tuumii ne, vaikka harvakseltaan, on niitä nuoria ihmisiä täällä piipahdellut.

• Lehdissä saattaa olla usein toimittajan oma tulkinta haastateltavan sanomisista ja varsinkin otsikko saattaa olla aivan päinvastoin kuin miten asia on. Neuvon, että pyydätte aina haastattelun jälkeen jutun luettavaksenne.

• buddy-love kirjoitti:

Lehdissä saattaa olla usein toimittajan oma tulkinta haastateltavan sanomisista ja varsinkin otsikko saattaa olla aivan päinvastoin kuin miten asia on. Neuvon, että pyydätte aina haastattelun jälkeen jutun luettavaksenne.

Ei huolta, mua ei tulla haastattelemaan, sellaiselle ei ole mitään syytä enkä aio syytä antaakaan.

Ei huolta, mua ei tulla haastattelemaan, sellaiselle ei ole mitään syytä enkä aio syytä antaakaan.

Ei sitä tiedä. Satunnainen toimittaja pysäyttää sinut kadulla ja tiedustelee mitä mieltä olet jostain sen päivän ongelmasta.

Tuumii ne, vaikka harvakseltaan, on niitä nuoria ihmisiä täällä piipahdellut.

No mä teinien isänä voin sanoa, että aika uskomatonta..ihan eri maailma niillä....

https://youtu.be/tpPwCN9yFIE

Gään, gäön....wtf?!

• buddy-love kirjoitti:

Ei sitä tiedä. Satunnainen toimittaja pysäyttää sinut kadulla ja tiedustelee mitä mieltä olet jostain sen päivän ongelmasta.

No on se toki mahdollista, mutta saa olla melkoinen toimittaja jos kuvittelee minulta kaivavansa mielipiteen kadulla. Tai no tuota keskisormea on helppo kyllä näyttää, haastattelun kriteerit senkin voisi ajatella täyttävän.

• Disseisback kirjoitti:

No mä teinien isänä voin sanoa, että aika uskomatonta..ihan eri maailma niillä....

https://youtu.be/tpPwCN9yFIE

Gään, gäön....wtf?!

Sinä puhut teineistä. minä puhuin Jaden ikäisistä, siis jo täysi-ikäisyyden saavuttaneista.

• buddy-love kirjoitti:

Lehdissä saattaa olla usein toimittajan oma tulkinta haastateltavan sanomisista ja varsinkin otsikko saattaa olla aivan päinvastoin kuin miten asia on. Neuvon, että pyydätte aina haastattelun jälkeen jutun luettavaksenne.

Riippuu mikä juttu on. Uutinen pitää olla totta, kulumni voi olla toimittajan agendaan liittyvä...

Sinä puhut teineistä. minä puhuin Jaden ikäisistä, siis jo täysi-ikäisyyden saavuttaneista.

No mä puhun 20-25 vuotiaista....

• Disseisback kirjoitti:

No mä puhun 20-25 vuotiaista....

Mä noudatan orjallisesti ns. yleisiä määritelmiä 😂
        Tosin silti pidän kaikkia alle 30-vuotiaita henkisesti "lapsina", mutta se on eri asia 😁

Mä noudatan orjallisesti ns. yleisiä määritelmiä 😂
        Tosin silti pidän kaikkia alle 30-vuotiaita henkisesti "lapsina", mutta se on eri asia 😁

No mä oon hämmästynyt, että nuoremmat ei jää samoihin koukkuihin kuin "me" vanhemmat. He näkee maailman ihan toisin. 😊

• Disseisback kirjoitti:

No mä oon hämmästynyt, että nuoremmat ei jää samoihin koukkuihin kuin "me" vanhemmat. He näkee maailman ihan toisin. 😊

Jokaisella sukupolvella on ne omat koukkunsa, niin fyysisest kuin henkisetkin. Nykyisten alle 25 -vuotiaiden osalta ollaan paremmin kartalla alkaen 25 vuoden päästä, luultavammin vasta 50 vuoden päästä kunnolla 😂

En tiedä uskaltaisinko allekirjoittaa, mutta oma perstuntuma on se, että eteenpäin on menty sukupolvi sukupolvelta. Aina hiukan vähemmän skeidaa kaapissa ja ainakin enimmäkseen uutta skeidaa, ei aina vaan sitä samaa vanhaa.

• Disseisback kirjoitti:

Riippuu mikä juttu on. Uutinen pitää olla totta, kulumni voi olla toimittajan agendaan liittyvä...

Uutisjutuissa on nykyään todella paljon virheitä, sillä toimitajilla on aivan liian kiire, eikä kukaan oikolue niitä juttuja. Otsikotkin kirjoittaa erikseen otsikkotoimittaja ja jutun kirjoittajankin mielestä otsikko voi olla outo.

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Uutisjutuissa on nykyään todella paljon virheitä, sillä toimitajilla on aivan liian kiire, eikä kukaan oikolue niitä juttuja. Otsikotkin kirjoittaa erikseen otsikkotoimittaja ja jutun kirjoittajankin mielestä otsikko voi olla outo.

Niiden kirjoittajina on paljon nuoria ja etenkin naisia. Ymmärrän heidän mielenkiintonsa, mutta tuntui että se valjastettu vaikuttamiseen. Sehän toimii osin itsestään vahvistaen. Mielenkiinto kohdistuu yhä erikoisempin ja saa käsityksen niin kuin kaikki olisi niin.

• Anonyymi kirjoitti:

Niiden kirjoittajina on paljon nuoria ja etenkin naisia. Ymmärrän heidän mielenkiintonsa, mutta tuntui että se valjastettu vaikuttamiseen. Sehän toimii osin itsestään vahvistaen. Mielenkiinto kohdistuu yhä erikoisempin ja saa käsityksen niin kuin kaikki olisi niin.

Ennen uutisissa kerrottiin mitä on tapahtunut ja nykyisin kerrotaan miten tapahtuneista asioista pitäisi ajatella. Uutisten laatu on heikentynyt monella tavalla.

Jokaisella sukupolvella on ne omat koukkunsa, niin fyysisest kuin henkisetkin. Nykyisten alle 25 -vuotiaiden osalta ollaan paremmin kartalla alkaen 25 vuoden päästä, luultavammin vasta 50 vuoden päästä kunnolla 😂

En tiedä uskaltaisinko allekirjoittaa, mutta oma perstuntuma on se, että eteenpäin on menty sukupolvi sukupolvelta. Aina hiukan vähemmän skeidaa kaapissa ja ainakin enimmäkseen uutta skeidaa, ei aina vaan sitä samaa vanhaa.

Joo. Se kuullostaa kehitykselle. 😊

• buddy-love kirjoitti:

No nykyään toimitaan pienillä budjeteilla, varsinkin painetun sanan taloissa...

• buddy-love kirjoitti:

Ennen uutisissa kerrottiin mitä on tapahtunut ja nykyisin kerrotaan miten tapahtuneista asioista pitäisi ajatella. Uutisten laatu on heikentynyt monella tavalla.

Sekoitatkohan uutisen ja kolumnin? Pääkirjoitus esimerkiksi ei ole uutinen...

• Disseisback kirjoitti:

Sekoitatkohan uutisen ja kolumnin? Pääkirjoitus esimerkiksi ei ole uutinen...

Noh, esimerkiksi nuo viimeaikaiset useat Onlyfans-uutisoinnit ovat selvää asenteisiin vaikuttamista.

• buddy-love kirjoitti:

Noh, esimerkiksi nuo viimeaikaiset useat Onlyfans-uutisoinnit ovat selvää asenteisiin vaikuttamista.

En seuraa niitä. Vaikuttaa ettei ole ammattilaisten media...

• buddy-love

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

Eiks se nyt riitä että yks palsta-pappa tyrkyttää näitä...

Minusta noista artikkeleista pitäisi päästä kokonaan eroon ja varsinkaan lehdissä ei pitäisi mainostaa sitä naisille sopivana rikastumiskeinona.

• Kyllä jotkut ovat sellaisia, että jos asioista ei osaa puhua oikeilla termeillä tai jos ei osaa kysyä asioista, niin suututaan. Eikä tämä koske vain seksuaali-ja sukupuolivähemmistöjen asioita. Kuitenkin, jos haluaa tietoa asioista, on osattava kysyä asiallisesti ja oltava avoimin mielin liikkeellä. Ja kuunneltava.

Syrjiviä ihmisiä on kaikenlaisissa ihmisissä, mutta niin on myös avarasti ajattelevia.

Pride-tapahtuma ei haittaa mua. Onhan sitä kaikenlaisia muitakin tapahtumia maailma täynnä.

Miksi Pridea vietetään:
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Stonewallin_mellakat

• No mä oon huomannut saman. Suututaan jopa toisten puolesta. Se on nykyään suosittua...

• Anonyymi

"– Perhe ja läheiset ovat kasvaneet minun mukanani.

Yleensä tietoisuus leviää parhaiten, kun omassa lähipiirissä on vähemmistöön kuuluva henkilö. Nyströmin mukaan asioista pitäisi puhua enemmän, mutta ei välttämättä kaduilla Pride-liput kourassa."

No ei välttämättä kaduilla Pride lippujen kanssa, mutta haitanneeko tuo vaikka niin tekisi. Itse sain sateenkaarinuorelta aikoinaan ohjeen kertoa "sellaisille, joiden katsot ymmärtävän" Näin tein, mutta olipa rankkaa. En yhtään ihmettele, ettei kaikki kerro ja näin ollen ei tietoisuuskaan leviä. Harva sateenkaarinuorikaan jaksaa puhua omasta sukupuolestaan/seksuaalisuudestaan kovin pitkään ja monille. Juuri sen vuoksi tarvitaan Pride kulkueita.

• No minusta pridekulkue ei kyllä kerro mitään...

Y.märrän hyvin, miten se ja muut karnevaaliset tempaukset vaan aiheuttaa vastareaktioita..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi yritti murhata mopopojan

Nyt menee kissalan poikien touhu liian pitkälle! https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012193221.html Karu video mopomiiti
      Maailman menoa
      676
      1607
    2. Mopomiitti!

Menikös öoliisilta yli tuo mppedinkans kisaaminen tais olla melkoinen riski vahigoittaa tarpeettomasti jopa kuolla tuoss
      Tuusula
      261
      852
    3. Ei se nainen edes oo

mitenkään nätti 🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      67
      837
    4. Poliisi kiilasi mopoilijan

Ylellä leviää video jossa poliisi pysäyttää rajusti kiilamalla mopo pojan. Toivottavasti poliisi ottaa tuosta mallia myö
      Kiuruvesi
      101
      616
    5. Vetovoima

Onko välillänne suuri vetovoima ja miten se ilmenee? Onko siitä haittaa?
      Ikävä
      32
      571
    6. Niin kauan tätä

Onko vuotesi menneet hukkaan
      Ikävä
      88
      547
    7. Aina vaan mietin sua

Miksen saa sinua mielestäni pois
      Ikävä
      32
      520
    8. Nainen. Onko meissä

Sinusta jotain samaa? Näköä tai luonteenpiirteitä? Utelias
      Ikävä
      37
      510
    9. Käviskö tällainen suhde

Tutustutaan, fyysistä kontaktia, mutta ensijaisesti tarkoituksena ei ole aloittaa mitään virallista tai rikkoa mitään? E
      Ikävä
      61
      499
    10. Onko täällä ketään

Joka kaipaa M alkuista? Millä kirjaimella nimesi alkaa?
      Ikävä
      42
      492
    Aihe