Oikeastaan tarvitsee vain sopivan kameran ja 90W tehoisen infrapunavalonheittimen, muistaakseni joissain asrmeijajutuissa oli 90 wzttisia ne if-heittimet yönäåössä..
.
Pitäisikö rakentaa itse yökiikari.
4
315
Vastaukset
- Anonyymi
Tarvitset myös optiikkaa, jolla saat tuon IR - valonheittimen valon perille katseltavaan kohteeseen millään hyötysuhteella. Tulee sama ongelma kuin tutkassa eli lähtevä IR-säteily vaimenee etäisyyden neliön käänteisarvoon verrannollisena ja kameran katselema kohteesta heijastunut IR - säteily sekin vaimenee etäisyyden neliön käänteisarvoon verrannollisena. Yhteensä vaimennus on verrannollinen etäisyyden neljännen potenssin käänteisarvoon.
Katseluetäisyyden kaksinkertaistaminen vaatisi siis valaisimen tehon kuusitoistakertaistamisen.- Anonyymi
On idioottimaista osoittaa pimeydessä oma paikkansa ir-valonheittimellä. Valomonistimeen pohjautuvalla katselulaitteella pysyy piilossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On idioottimaista osoittaa pimeydessä oma paikkansa ir-valonheittimellä. Valomonistimeen pohjautuvalla katselulaitteella pysyy piilossa.
Tuo riippuu tietenkin siitä, onko haittaa oman sijainnin mahdollisella paljastumisella toista infrapunakameraa käyttävälle. Sellaisella tosiaan näkee ir - valonlähteen paljon kauempaa kuin mille etäisyydelle asti valonheittimestä on sitä käyttävälle itselleen hyötyä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2753445Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1211797Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is2551497- 741366
- 661245
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991117Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:521109- 631001
- 22937
IS viikonloppu 16.-17.5.2026
Tänä viikonloppuna on Kärkkäisen ja Skyttän yhteistyönä syntynyt 3.0 arvoinen sanaristikko ratkaistavana.35883