Suomalaiset on orjia

Anonyymi-ap

Miettikää; 11 kuukautta vuodessa naimisissa työn kanssa ja 1 kk lomalla. Eikö kyse ole orjuudesta?

17

376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Muualla on ihan eri rento ja silti tehokas työelämä. Suomessa ollaan kaukana tehosta. Meillä on liikaa esimerkiksi herroja ja esimiehiä. Lisäksi töissä ollaan aikaa.

        Kannattaa käydä kokeilemassa elämä muualla, niin huomaa mitä paskaa tämä maa on. Ikävä ilmasto, ankeaa, vittumaisen luontoisia ihmisraunioita ym.

        Kokonaisuus on se juttu.


    • Anonyymi

      Sanottakoon näin. Työ on harvinaista herkkua. Sitä ei riitä kaikille. Joku jää aina ilman.
      Itse arvostan ja kunnioitan työtä niin paljon että jätän suosiolla työt sellaisille jotka etsivät epätoivoisesti työtä. Olen sen verta reilu ja solidaarinen ihminen etten toisilta työn saannin ihanuutta pois vie. Tukkona toisten työhaaveille en halua olla.

      • Anonyymi

        Heh:) Hyvä filosofia 😂


    • Anonyymi

      No ei oikeastaan kun ainakin itse teen pelkästään keikkaa sen verran mitä tarvitsee minimaalisen elannon eteen tehdä. Eipä nuo firmat nykyään muutenkaan samoja naamoja kuukautta pitempään katsele. Melkoista sekoilua on nykyään hommat mutta eipä siitä kannata välittää.

    • "1 kk lomilla"

      – Amerikkalaiset ja japanilaiset vilkuilevat hämmentyneinä toisiaan. "Täh?"

      • Anonyymi

        Ne on sitte myös orjia. Pitääkö aina selittää asiat sillä että muualla on vielä hullummin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne on sitte myös orjia. Pitääkö aina selittää asiat sillä että muualla on vielä hullummin?

        Itse asiassa neljän viikon kesäloma on hyvin harvinaista herkkua maailmalla, puhumattakaan vielä viikon talvilomista.

        Loma-ajat eivät ole suomalaisen työolosuhteissa se ensimmäinen asia, minkä takia pitäisi nousta barrikadeille monen muun asian ollessa suhteessa muihin maihin paljon huonommin. Näet ja koet sitten, kun saat ensimmäisen työpaikkasi.


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        Itse asiassa neljän viikon kesäloma on hyvin harvinaista herkkua maailmalla, puhumattakaan vielä viikon talvilomista.

        Loma-ajat eivät ole suomalaisen työolosuhteissa se ensimmäinen asia, minkä takia pitäisi nousta barrikadeille monen muun asian ollessa suhteessa muihin maihin paljon huonommin. Näet ja koet sitten, kun saat ensimmäisen työpaikkasi.

        Olen ollut 25 vuotta työelämässä. Eli pidähän tolvana naama kiinni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut 25 vuotta työelämässä. Eli pidähän tolvana naama kiinni.

        Ehkä ulkomaanmatka voisi sitten parantaa yleistietoasi muun maailman työoloista? Seuraa vaikka raksamiehen työolosuhteita Kiinassa tai matalapalkka-alan tippien kerjäämistä elämiseen Yhdysvalloissa.


    • Anonyymi

      Paskat palkat & huonot työnantajat

      • Anonyymi

        Ennemmin olisi huolissani siitä, kun opiskelu ja työ vie elämän.


    • Anonyymi

      Eiköhän kohta pidä työntekijän alkaa maksamaan työnantajalle siitä ilosta että saa käydä töissä ylipäätään!

      • Anonyymi

        Onko työssä käyminen joku ilo? Jos on, niin hankkikaa elämä.


    • Anonyymi

      alottaja taitaa olla laiska ku ei jaksa painaa töitä. kovat työmiehet ei lomia pitele.

      • Anonyymi

        Sinä olet tyhmä. Minä olen niin kova työmies etten tätä yhteiskuntaa ja työelämää tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet tyhmä. Minä olen niin kova työmies etten tätä yhteiskuntaa ja työelämää tarvitse.

        Työt on vain tyhmiä varten, viisas pääsee vähemmällä


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      429
      4692
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1670
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      91
      1411
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1319
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      17
      1234
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1151
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1055
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      960
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      54
      837
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      829
    Aihe