Se keskinopeus

Anonyymi-ap

Minkälaisilla keskinopeuksilla poljette? Ja vinkkinä, että poljen monesti jopa 30-40 km/h, mutta keskinopeudeksi jää silti hyvin vaatimattomat 23 km/h. Gravelpyörässä on kyllä vähän enemmän sitä nopeuteen olennaisesti vaikuttavaa ilmanvastusta kuin maantiepyörässä, mutta miten saisi nostettua keskinopeutta? Renkaiden vaihto 32 mm leveisiin maantierenkaisiin nosti keskinopeutta melko tarkkaan 1 km/h.
Ilmeisesti ainoa keino on laskea ohjaustankoa selvästi alemmas.

42

470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Talven 17 ja kesän 28 välillä noin suurinpiirtein. Nuokin garaavelilla ja cyclolla. Molemmissa on 11 vaihdetta. Ei se vauhti vaan määrä. Vauhtia lissää hyvillä keleillä kunhan vaan on kilometrejä tarpeeksi takana.

      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        😍 ­N­y­m­­f­­o­­­m­­­a­­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17914467R

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Moottoroitu Cervelo alle, niin nopeudetkin hyökkää sfääreihin

      • Anonyymi

        Tippuu maantipyörään verrattuna.


    • Anonyymi

      Nuokin on lähinnä retkeilykäyttöön sopivat renkaat seuraavaksi sitten korkeintaan 28 mm.

    • Anonyymi

      Suurin vaikutus on sillä missä ajaa, suorat tiet maaseudulla parhaat. Kaupunkiruuhkissa 23 km/h on jo hyvä keskinopeus.

    • Anonyymi

      Tärkein asia on liikennetilanteisiin sopiva nopeus.

      • Anonyymi

        Pyörällä ei aina jaksa ajaa niin kovaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyörällä ei aina jaksa ajaa niin kovaa.

        Sopiva tilannenopeus ei tarkoita kovaa ajamista, vaan pikemminkin päinvastaista. Esim. jalankulkijoiden lähellä sopiva tilannenopeus hitaampi vauhti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sopiva tilannenopeus ei tarkoita kovaa ajamista, vaan pikemminkin päinvastaista. Esim. jalankulkijoiden lähellä sopiva tilannenopeus hitaampi vauhti.

        Taajamassa voi 30KM/h alueella pysyä muun liikenteen rytmissä mutta 40km/h on jo liikaa useimmille. Ehkä hetkellisesti voi 40 ylittyä kovakuntoisella. Pyörä vaan on hidas ajokki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taajamassa voi 30KM/h alueella pysyä muun liikenteen rytmissä mutta 40km/h on jo liikaa useimmille. Ehkä hetkellisesti voi 40 ylittyä kovakuntoisella. Pyörä vaan on hidas ajokki.

        Yhdistetyllä väylällä, jossa kulkee myös jalankulkijoita, on 15 km/h lähempänä sitä sopivaa tilannenopeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdistetyllä väylällä, jossa kulkee myös jalankulkijoita, on 15 km/h lähempänä sitä sopivaa tilannenopeutta.

        Pyörä on siitä jännä ajopeli että mitä hitaampaa ajaa, sen vaikeampi on ohjata ja tasapainoilla. Ohjaaminen alkaa olla jo huteraa ja epävarmaa noin hitaissa vauhdeissa. Turvallisempaa ylläpitää nopeampaa matkavauhtia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyörä on siitä jännä ajopeli että mitä hitaampaa ajaa, sen vaikeampi on ohjata ja tasapainoilla. Ohjaaminen alkaa olla jo huteraa ja epävarmaa noin hitaissa vauhdeissa. Turvallisempaa ylläpitää nopeampaa matkavauhtia.

        Ei ole sovelias pyörän kuljettajaksi, jos normaalissa 15 km/h vauhdissa ei kykene pyöräilemään. Tuosta puolet pienempi kävelyvahti onkin sitten eri asia.


    • Anonyymi

      Liikennevalot pysähdys se syö nopeuden
      Alas

    • Anonyymi

      Keskinopeus pitää mitata häiriöttömissä olosuhteissa ei mitään liikennevaloja
      Sun muita

      • Anonyymi

        Keskinopeus on aina keskinopeus liikenneolosuhteista riippumatta.


    • Anonyymi

      Yksi 15km:n pätkä eestaas 30km/h keskarilla. Käännös siis 7,5km:n kohdalla. Pyörä 11kg teräsrunkoinen käppyräsarvi ja kuski 51-v mies.
      30km:n matka mennyt 28km/h keskarilla , melko helposti vieläpä.

    • Anonyymi

      7 km töihin menomatkalla keskinopeus 18- 20 km/h kaupungissa sulan kelin aikaan. Liikennevalopysähdykset, liikkeellelähdöt, hitaammat edellä pyöräilijät yms. tiputtaa keskinopeutta eli varmaan jonkin verran nopeampaakin pääsisi.

      Paluumatka on ylämäkivoittoista ja tietysti aina vastatuulta, nopeus putoaa pari km/h.
      Ei urheilu & kuntoilutaustaa, käytössä tavallinen teräsrunkoinen 15 kg hybridifillari + sivulaukut. Alasti polkiessa pelkät tennarit jalassa voisi ehkä saavuttaa paremmat keskinopeudet kun vaatteet eivät aiheuta ilmanvastusta. Ehkä joskus voisi kokeilla aamuyön kasteisena hiljaisena aikana kun kadut eivät täyty askelista, en ilosta polje en surusta polje, poljen vain keskinopeus mielessäin ja kotona oon ennen kuin huomaankaan.

      • Anonyymi

        Säästä meidät alastipyöräilyltäsi, eikös seolisi laitontakin, aika noloa kuitenkin olisi selitellä keskinopeudentavoittelulla...


    • Anonyymi

      Hybridillä reilua kahtakymppiä. En hengästy, nivelvauriot rajoittaa runsaamman voiman käytön, ikä vajaat 70.
      M.u.n at, ranteet ja niska estää tähystysasennossa ajon.

    • Anonyymi

      Keskinopeus yleensä noin 22 km /h, painava nappulapyörärengas, sepeli ja asfalttia sekä liikennevalojakin.

      Yleensä ohitan jonkun ja joku ohittaa minut.

      Kaksi kertaa on käynyt sellaista, että olen pitänyt asiaa ihmeenä. Asfaltilla kerran ylämäkeen käppyräsarvikuski pyöräili ohitseni hujauksessa. Valehtelematta nopeutta hänellä oli koko ajan 35 - 40 km/h. Toisella kerralla on nopeuteni oli metsäpolulla noin 25 km/h, mutta kaveri veti ohitseni varmasti nopeudella 35 km/h. Metsän jälkeen alkaa suora, ja suoran päässä kaveri oli jätättänyt minua (noin) kilometrin pätkällä ainakin 400 - 500 metriä.

      Ihmekavereita on olemassa pyörän päällä. Syy ei ole se, että en ole itse enää nuori, vaan se että jotkut ovat melkein syntyneet pyörän satulaan. Siltä tuntuu.

      • Anonyymi

        Pyörissä on melkoisia eroja käyttötarkoituksesta riippuen, ilmanvastus ja kapeat kovapaineiset renkaat saavat esim. maantiepyöräilijän helposti yli 30 km/h nopeuksiin ja kevyet materiaalit oikeanlaisine välityksineen antavat ylämäkivauhtia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyörissä on melkoisia eroja käyttötarkoituksesta riippuen, ilmanvastus ja kapeat kovapaineiset renkaat saavat esim. maantiepyöräilijän helposti yli 30 km/h nopeuksiin ja kevyet materiaalit oikeanlaisine välityksineen antavat ylämäkivauhtia

        Myös hyvä kunto auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyörissä on melkoisia eroja käyttötarkoituksesta riippuen, ilmanvastus ja kapeat kovapaineiset renkaat saavat esim. maantiepyöräilijän helposti yli 30 km/h nopeuksiin ja kevyet materiaalit oikeanlaisine välityksineen antavat ylämäkivauhtia

        Eikö lukkopolkimet avita myös kun voimaa välitetään koko kammen kierrolla eikä vain alas polkaistessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö lukkopolkimet avita myös kun voimaa välitetään koko kammen kierrolla eikä vain alas polkaistessa?

        Ei. Pyörä on syystä polkupyörä, ei nostopyörä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö lukkopolkimet avita myös kun voimaa välitetään koko kammen kierrolla eikä vain alas polkaistessa?

        Tietenkin lukkopolkimista on hyötyä paljon. Homma toimii niin että vedetään ja työnnetään. Ylämäjissä voi sitten pudkelta polkien kiskoa polkimista ylöspäinkin kiskoen sillain maltillisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei. Pyörä on syystä polkupyörä, ei nostopyörä.

        Pyörä sanana viittaa myös pyörittämiseen, onnistuu lukkopolkimilla hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyörä sanana viittaa myös pyörittämiseen, onnistuu lukkopolkimilla hyvin.

        Kyllä ne kammet pyörii tavallisilla polkimillakin


    • Anonyymi

      Yksi syy hitauteen on karkea rengaskuvio. On huvittavaa, kun traktorimaisen pörinän kuulee sopivalla säällä puolen kilometrin päähän.
      Maastorenkailla asfaltilla ajo on äänekästä ja hikistä touhua.

    • Anonyymi

      Mutta siinä kunto nousee parhaiten. 54 mm leveät napoularenkaat. Miehekkään näköiset!💪

    • Anonyymi

      Itsellä keskinopeudet vaihtelee hybridillä 17-23km/h välillä lenkin pituudesta, säästä ja reitin profiilista riippuen. Loppukautta kohti nopeus ei juuri nouse mutta matka pitenee. Tuli hankittua graveli mutta eipä sillä keskinopeus juuri noussut vaikka laitoin maantierenkaat alle. Kyse on aika paljon omasta kunnosta ja voimantuotosta ei niinkään välineistä näillä nopeuksilla. Olen huomannut että aina kun olen yrittänyt tietoisesti nostaa keskinopeutta niin se on jopa laskenut. Kunnon lämmiitely ja tasainen ja ehkä lievästi nousujohteinen nopeus on tuonut parhaan tuloksen. Jos intoutuu ajamaan hetken liian kovaa omaan tasoon nähden joutuukin sitten hetken kuluttua ajamaan hiljempaa kuin kuin tasaisella vauhdilla ajettaessa. Ylämäkiä kannatta ajaa ihan treenimielessäkin koska niillä on iso vaikutus keskinopeuteen. Samoin kovempaa vauhtiakin pitää erikseen harjoitella jotta sitä jaksaisi pitää yllä. Sitten on vielä se keskinopeuden mittaus tai laskentatapa. Monet "tosikuskit" jakavat lenkkinsä kolmeen osaan eli lämmittelyyn, varsinaiseen lenkkiin ja jäähdyttelyyn. Näin teen itsekkin mutta ero on siinä että "tosikuskist" ilmoittavat keskarin vain varsinaisen lenkin osalta. Se ei siis sisällä alun lämmittelyä eikä lopun jäähdyttelyä. Toisaalta mitä väliä koko keskarilla on. Itse ajan vain omaksi ilokseni joten on aivan sama mikä se on. Jos on yli 18km/h niin yksikään tavis ei tule ohi ilman sähköä.

    • Anonyymi

      15-17km/h citypyörällä. Poljen kevyen rennosti hikoilematta.

    • Anonyymi

      Maantiepyörälläni keskinopeudet 23-27 km/h välillä maastosta riippuen. Sähköpyörällä keskim. pari km/h nopeampaa.

    • Anonyymi

      Maantiepyörällä 180km keskinopeudella 32,25km/h.

      • Anonyymi

        Erittäin hyvä keskinopeus, kiinnostaisi tietää millaisessa paikassa ja millaisella kulkupelillä ajettu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin hyvä keskinopeus, kiinnostaisi tietää millaisessa paikassa ja millaisella kulkupelillä ajettu?

        Ne on näitä jotka kerran vuodessa ajavat noin pitkän ryhmälenkin hyvissä olosuhteissa, jos ei tämäkin suorastaan valehtele. Tuollainen keskituntinopeus noin pitkällä matkalla vaatii jo todella kovaa fyysistä kuntoa ja vielä senkin että matka on paineltu läpi vailla taukoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne on näitä jotka kerran vuodessa ajavat noin pitkän ryhmälenkin hyvissä olosuhteissa, jos ei tämäkin suorastaan valehtele. Tuollainen keskituntinopeus noin pitkällä matkalla vaatii jo todella kovaa fyysistä kuntoa ja vielä senkin että matka on paineltu läpi vailla taukoja.

        No kilpapyöräilijälle tuo ei mikään erityisen ihmeellinen keskari ole noinkaan pitkällä matkalla,kuntoajelijat on eri sarjaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kilpapyöräilijälle tuo ei mikään erityisen ihmeellinen keskari ole noinkaan pitkällä matkalla,kuntoajelijat on eri sarjaa.

        Varsin uskottavaa että joku kilpapyöräilijä tulisi tänne rehvastekemaan saavutuksillaan. Kyllä ne biljeeraa vähän toisenlaisissa ympyröissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsin uskottavaa että joku kilpapyöräilijä tulisi tänne rehvastekemaan saavutuksillaan. Kyllä ne biljeeraa vähän toisenlaisissa ympyröissä.

        Kuten mainittu, kilpapyöräilijälle tuossa ei olisikaan rehvastelemista.


      • Anonyymi

        Lähes kuuden tunnin ajo.

        Nuo lukemat käyvät huonolle kilpapyöräilijälle tai erinomaiselle kuntoilijalle.


      • Anonyymi

        Erittäin hyvä, jos olet harrastaja. Ammattilaiset ajavat (dopingin voimalla) toki ihan keskareilla, mutta se on toinen juttu.


    • Anonyymi

      Jos ajaa alamäen 30 km/h ja tasaisen 25 sekä nousut 15, on keskari aika lähellä 20 km/h.

      Tämä näin omakohtaisena kokemuksena maastopyörästä maantiellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2833
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1193
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1191
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1031
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      973
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      970
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      926
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      43
      857
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      40
      848
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      42
      754
    Aihe